Dat de kans dat die top 15 en top 5 bezet worden door terroristisch islamitisch geweld en het tegelijkertijd niks met islam te maken heeft, hetzelfde is als (ik schat) dat je in 3 dagen 3 keer door de bliksem geraakt wordt en de vierde dag je vliegtuig neerstort.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:16 schreef Kamikazie het volgende:
Wat wil je hier nou mee laten zien?
No true scotsman.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:22 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Alles met de Islam, maar niks met de "ware Islam".
Oke.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat de kans dat die top 15 en top 5 bezet worden door terroristisch islamitisch geweld en het tegelijkertijd niks met islam te maken heeft, hetzelfde is als (ik schat) dat je in 3 dagen 3 keer door de bliksem geraakt wordt en de vierde dag je vliegtuig neerstort.
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:23 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Oke.
De meeste terroristen van nu identificeren zich dus met de Islam. Wat wil je met deze informatie doen ofzo? Alle moslims preventief arresteren of?
Of... of.. misschien een discussie starten over hoe dat structurele wegkijken en goedpraten in vele moslimgemeenschappen in het westen en daarbuiten bijdraagt aan dit soort fundamentalisme en hoe moslimsgemeenschappen daar in de toekomst wellicht beter mee om kunnen gaan?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:23 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Oke.
De meeste terroristen van nu identificeren zich dus met de Islam. Wat wil je met deze informatie doen ofzo? Alle moslims preventief arresteren of?
Dat zou inderdaad een goede optie zijn ja.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Of... of.. misschien een discussie starten over hoe dat structurele wegkijken en goedpraten in vele moslimgemeenschappen in het westen en daarbuiten bijdraagt aan dit soort fundamentalisme en hoe moslimsgemeenschappen daar in de toekomst wellicht beter mee om kunnen gaan?
Ik zeg zomaar even iets.
Natuurlijk is het huidig terrorisme gerelateerd aan bepaalde stromingen binnen de islam. Alleen is het niet politiek correct om het te herkennen.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.
Waar wordt dat gezegd?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.
Dit zijn juist de dingen waar de TS juist zo moe van wordt denk ik.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.
Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Hoezo?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit zijn juist de dingen waar de TS juist zo moe van wordt denk ik.
Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, hindoeïstische, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.
Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Natuurlijk heeft het ook wel degelijk met mainstream islam te maken. Of wellicht beter het gebrek aan actie vanuit mainstream islam om er wat aan te doen aan het islam terrorisme.quote:
Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, Hindoestaanse, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?
Maar dat is toch geen kansexperimentquote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, Hindoestaanse, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.
Een beetje als: ah, veruit de meeste verkrachtingen worden door mannen gedaan, duidelijk, mannen zijn kut en moeten het land uitgezet worden. Allemaal.
Maar de vrouwtjes leeuwen jagen het meest. En doden de meeste prooien. Maar dat is offtopic.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.
gast...quote:Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.
Met als verschil dat democratien zich onder kritiek over de jaren heen robuuster zijn geworden en burgers meer vrijheid zijn gaan geven en de Islam over de jaren heen onder kritiek fundamentalistischer en gewelddadiger is geworden.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
Het heeft van alles met de islam te maken, maar islam is niet de veroorzaker. De islam wordt misbruikt om mensen voor anderen te laten vechten. Net zoals er onder het mom van democratie meer geld/macht wordt verworven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |