abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2016 @ 10:57:26 #211
13250 Lod
Sapere aude!
pi_159513025
Godvergeten hoeren Windows (10) :( -O- |:(
Gaat ie midden op de dag herstarten om updates te doen. Zonder enige vorm van aankondiging.
Terwijl ik midden in een ingewikkeld debug proces in mijn software zit :') .

Na 20 minuten is de laptop herstart.
Is mijn testdatabase corrupt en kan ik een nieuwe gaan maken
Ben ik de draad weer kwijt en moet ik op nieuw beginnen met debuggen.

En heeft ie mijn office365 installatie ongedaan gemaakt, dus kan ik de nodige documenten niet openen... En moet ik die ook weer opnieuw installeren.

Echt f*cking serieus.
GNU Terry Pratchett
pi_159513084
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:57 schreef Lod het volgende:
Gaat ie midden op de dag herstarten om updates te doen. Zonder enige vorm van aankondiging.

En heeft ie mijn office365 installatie ongedaan gemaakt, dus kan ik de nodige documenten niet openen... En moet ik die ook weer opnieuw installeren.

Echt f*cking serieus.
Tip voor de volgende keer:

Als Windows 10 updates heeft geïnstalleerd, dan krijg je zo'n popup/systray-icoontje "Plan om de computer opnieuw op te starten".

Zolang je daar niet op klikt, wordt de computer volgens mij niet geherstart.

Maar als je er wél op klikt, dan opent een scherm waarop je het tijdstip kan aangeven, en dan kun je dat niet meer annuleren. Ook al doe je het venster gelijk weer dicht: Zodra dat tijdstip is bereikt dan herstart de computer onherroepelijk en zonder aankondiging en zonder te vragen of je dingen wil opslaan. Waarschijnlijk is dat bij jou gebeurd?

Edit: Blijft wel een kutstreek trouwens. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2016 11:04:32 ]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:34:07 #213
13250 Lod
Sapere aude!
pi_159513638
De updates zijn gisteren geïnstalleerd. En gisteren heb ik de laptop uitgezet en vanmorgen weer opgestart. Of is het van essentieel belang dat het een reboot moet zijn?
Dan nog, vroeger kreeg je nog de kans om het uit te stellen.

En volgens mij staat mijn plan op 's nachts om 3.00 of zo. De standaardinstelling.
GNU Terry Pratchett
pi_159514025
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:34 schreef Lod het volgende:
De updates zijn gisteren geïnstalleerd. En gisteren heb ik de laptop uitgezet en vanmorgen weer opgestart. Of is het van essentieel belang dat het een reboot moet zijn?
Ja, dat is essentieel, want sinds Windows 8 is er de functie 'snel opstarten' wat betekent dat afsluiten en weer starten niet een volledige reboot meer is.
quote:
Dan nog, vroeger kreeg je nog de kans om het uit te stellen.
Klopt. Ik vind het ook geen verbetering.

Bij Windows 8 was het trouwens zo dat hij eerst een dag lang aanraadde om te herstarten, dan een dag lang 'snel opstarten' deactiveerde zodat je bij het afsluiten ook de updates kon installeren, en dan pas ging zeuren dat je toch echt echt de computer eens moest gaan herstarten. Dat was een stuk beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2016 11:54:27 ]
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:27:56 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_159523712
Je moet automatische updates ook uitzetten.
Ow wacht :{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_159525176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:27 schreef SeLang het volgende:
Je moet automatische updates ook uitzetten.
Ow wacht :{
En dan zeker je bankgegevens laten stelen door een veiligheidslek?

Nee, updates zijn goed. Alleen moet de computer niet herstarten zonder dat je de kans krijgt je dingen op te slaan.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 22:00:45 #217
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_159528089
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:52 schreef Igen het volgende:
sinds Windows 8 is er de functie 'snel opstarten' wat betekent dat afsluiten en weer starten niet een volledige reboot meer is.
Gelukkig kun je 'fast boot' uitzetten en dan is de situatie weer zoals vroegah :)
http://winaero.com/blog/h(...)artup-in-windows-10/
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_159529252
Mja, ik heb het eerder gezegd, maar ik blijf er voor waarschuwen: Windows 10 zet systeem herstel uit. Vandaag ook weer; ik pak een nieuwe Asus zenbook, installeer hem. Systeemherstel staat uit. Ik zet het aan en stel de juiste grootte in.
Ik installeer update 1511, zet ie systeemherstel weer uit.....

Systeemherstel checken onder Windows 10 mensen!
Windows toets + Pause -> Instellingen wijzigen -> tabblad Systeembeveiliging
pi_159534868
quote:

Echt f*cking serieus.
Met Visual Studio verdien je het ook gewoon.
  zondag 31 januari 2016 @ 12:57:11 #220
13250 Lod
Sapere aude!
pi_159537800
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:25 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

? Er zijn andere programmeeromgevingen dan Visual Studio, dat weet je?
GNU Terry Pratchett
pi_159550960
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat is essentieel, want sinds Windows 8 is er de functie 'snel opstarten' wat betekent dat afsluiten en weer starten niet een volledige reboot meer is.
Is dat ongeveer hetzelfde als hibernation? Maar dan met een deel van de data uit het RAM-geheugen en defaultwaardes die bij je instellingen horen?
Ik heb nog Windows 7, vandaar dat ik het nog niet heb opgezocht. Ik had het wel al veel gelezen en gehoord dat Windows 8 vaak niet echt boot.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159551013
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is dat ongeveer hetzelfde als hibernation? Maar dan met een deel van de data uit het RAM-geheugen en defaultwaardes die bij je instellingen horen?
Ik heb nog Windows 7, vandaar dat ik het nog niet heb opgezocht. Ik had het wel al veel gelezen en gehoord dat Windows 8 vaak niet echt boot.
Ja precies.
pi_159551097
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:25 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan zeker je bankgegevens laten stelen door een veiligheidslek?

Nee, updates zijn goed. Alleen moet de computer niet herstarten zonder dat je de kans krijgt je dingen op te slaan.
Veiligheidsupdates voor het systeem zelf (hoe graaf Microsoft ook doet alsof het anders is, MS Offiice behoort daar niet toe) zijn goed, andere updates moeten enkel worden geïnstalleerd wanneer de gebruiker het zelf wil. Misschien zijn die updates voor software die de gebruiker nooit gebruikt? Misschien werkt de oude driver beter voor bepaalde toepassingen (het komt voor, ik heb het zelf ook meegemaakt), ...
Dat is een van de problemen bij Windows 10. Alle updates door de strot duwen, ook als ze niet handig zijn. Als ze nu enkel de beveiligingsupdates hadden verplicht dan had niemand er moeilijk over gedaan. Hell, dan zouden mensen juist positief hebben gereageerd.
#NoDAPL
pi_159551229
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja precies.
Dat klinkt als een goed idee, zolang je maar eens in de zoveel tijd (ofwel zo gauw je merkt dat iets niet lekker loopt ofwel vast eens in de zoveel dagen, wat je kan finetunen door het uit te proberen) wel vers boot. Ik weet uit ervaring dat je computer niet altijd goed ontwaakt als je het laat slapen (meestal wel), al vermoed ik dat dat bij het systeem van Windows 8 minder snel zal gebeuren aangezien het slechts een gedeeltelijke hibernatie is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_159551334
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:25 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Er wordt veel gebashd op Visual Studio. Of dat dat terecht is weet ik niet maar ik wil er wel even over opmerken dat bij opleidingen ook vaak wordt verteld om VS te gebruiken, bash dan niet richting de studenten die leren programmeren. Dit gaf mij trouwens een koude douche toen ik eens een andere IDE uitprobeerde omdat bleek dat VS iets coulanter is (niet expliciet een returnwaarde hoeven te gebruiken) met de main-functie dan andere IDE's. Leuk om dat uit te zoeken als het je niet correct is geleerd. :')
#NoDAPL
pi_159554947
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er wordt veel gebashd op Visual Studio. Of dat dat terecht is weet ik niet maar ik wil er wel even over opmerken dat bij opleidingen ook vaak wordt verteld om VS te gebruiken, bash dan niet richting de studenten die leren programmeren. Dit gaf mij trouwens een koude douche toen ik eens een andere IDE uitprobeerde omdat bleek dat VS iets coulanter is (niet expliciet een returnwaarde hoeven te gebruiken) met de main-functie dan andere IDE's. Leuk om dat uit te zoeken als het je niet correct is geleerd. :')
Dat is geen kenmerk van de IDE maar een kenmerk van de gekozen programmeertaal, de compiler en de opties voor die compiler.

En er wordt zo veel gebasht op vanalles, maar Visual Studio is zo'n beetje de enige serieuze optie als je Windows-programma's in VB, C++ of C# wil maken.
pi_159556356
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is geen kenmerk van de IDE maar een kenmerk van de gekozen programmeertaal, de compiler en de opties voor die compiler.
Het gaat natuurlijk over C en C++. Bij Visual Studio kan je void main() gebruiken en dus niets retourneren. Ik heb het wel eens geprobeerd bij een andere IDE (vraag me niet welke IDE en welke compiler) en daar wordt dat niet geaccepteerd, je moet daar wel een waarde retourneren (en dus ook zo de functie declareren).

quote:
En er wordt zo veel gebasht op vanalles, maar Visual Studio is zo'n beetje de enige serieuze optie als je Windows-programma's in VB, C++ of C# wil maken.
1 punt van kritiek kan ik wel volgen: VS is propritary software en heeft ook wat eigen dingen waardoor iets wat in VS wordt gecompileerd niet (altijd?) lekker werkt op systemen die geen Windows draaien of iets dergelijks. Als je zo'n algemene (niet systeems-gebonden) programmeertaal gebruikt, is het dan niet logisch om het zo te gebruiken dat je gegarandeerd die programma's op elke computer kan draaien die de noodzakelijke open source bibliotheken etc. heeft? Ik neem er geen stelling over in, ik geef slechts aan dat dat punt van kritiek op mij geloofwaardig overkomt.
#NoDAPL
pi_159561432
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk over C en C++. Bij Visual Studio kan je void main() gebruiken en dus niets retourneren. Ik heb het wel eens geprobeerd bij een andere IDE (vraag me niet welke IDE en welke compiler) en daar wordt dat niet geaccepteerd, je moet daar wel een waarde retourneren (en dus ook zo de functie declareren).

[..]

1 punt van kritiek kan ik wel volgen: VS is propritary software en heeft ook wat eigen dingen waardoor iets wat in VS wordt gecompileerd niet (altijd?) lekker werkt op systemen die geen Windows draaien of iets dergelijks. Als je zo'n algemene (niet systeems-gebonden) programmeertaal gebruikt, is het dan niet logisch om het zo te gebruiken dat je gegarandeerd die programma's op elke computer kan draaien die de noodzakelijke open source bibliotheken etc. heeft? Ik neem er geen stelling over in, ik geef slechts aan dat dat punt van kritiek op mij geloofwaardig overkomt.
Je haalt nog steeds programmeertaal, compiler en IDE totaal door elkaar.

Of 'int main' is toegestaan is een eigenschap van de versie van de C(++)-standaard die je gebruikt, en je kan doorgaans tegen de compiler zeggen welke standaard hij moet gebruiken. Je hele verhaal over Visual Studio en proprietary een wat weet ik heeft daar verder niks mee te maken.

Visual Studio levert ook geen bibliotheken, die zitten samen met de compiler in de Windows SDK die je ook los (gratis) kan downloaden (en moet downloaden als je met een andere IDE een Windows-programma wil maken).
pi_159570117
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Je haalt nog steeds programmeertaal, compiler en IDE totaal door elkaar.
Nee hoor.
Alleen installeer je vaak een pakket met zowel een compiler en een IDE. Ik begrijp ook wel dat je van compiler kan veranderen. Het is raar dat de compiler die bij Visual Studio wordt gebruikt - ik veronderstel dat die eveneens van Microsoft is - voor de main-functie een andere regel hanteert dan dat bij veel andere compilers gebruikelijk is. Het kan maar het is wat vreemd.

Ik kan je niet de details geven maar in een tutorial (volgens mij bij een conferentie die door Steam werd georganiseerd) van iemand die games zodanig bewerkt dat ze op andere besturingssystemen draaien (Linux) werd opgemerkt dat het heel wat lastiger is om dit te doen wanneer Visual Studio is gebruikt. Hij raadde aan om geen Visual Studio te gebruiken als je je games op alle besturingssystemen wil laten draaien.
#NoDAPL
pi_159576255
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor.
Alleen installeer je vaak een pakket met zowel een compiler en een IDE. Ik begrijp ook wel dat je van compiler kan veranderen. Het is raar dat de compiler die bij Visual Studio wordt gebruikt - ik veronderstel dat die eveneens van Microsoft is - voor de main-functie een andere regel hanteert dan dat bij veel andere compilers gebruikelijk is. Het kan maar het is wat vreemd.
Mijn punt is dat als je een andere IDE zoals bijv. SharpDevelop gebruikt, je de Windows SDK nodig hebt waar dan precies dezelfde compiler in zit als die je bij Visual Studio krijgt.

Maar bijv. C++Builder gebruikt tegenwoordig Clang, lees ik net, en omdat je dan in Linux precies dezelfde compiler kan gebruiken loop je niet het risico om die 0,001% moeite te moeten doen om 'void main' in 'int main' te veranderen.
pi_159594492
Excuses als het al behandeld is en ik er keihard overheen heb gelezen, maar ik heb de volgende situatie;

Een maand of zo geleden m'n laptop van 8.1 naar 10 geüpgrade. Werkte prima. Tot en met zondag. Zondag kreeg ik de melding dat er updates geïnstalleerd moesten worden. Prima, geen problemen mee.

Gisteren pakte ik m'n laptop, zette hem aan, en ben in een oneindige reboot loop beland.
1. De melding dat er iets is misgegaan (met code 0xc000007), reboot.
2. Diagnosing your PC, vervolgens Preparing auto repair, en weer een blauw scherm.

Vanaf die laatste stap kan ik dan wel een opstart modus kiezen, en het is me inmiddels wel gelukt om in Safe Mode in te loggen. Als ik vervolgens naar Settings > Updates ga, dan klapt die optie meteen dicht, de andere dingen onder Settings doen 't wel gewoon.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Veilige modus kom ik dus na een stel reboots wel in, maar de normale Windows start dus niet op. Op die foutcode kon ik weinig vinden, en aangezien ik niet in de lijst van updates kan kijken weet ik ook niet zeker of het een update is (waar ik het wel stiekem van gok).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 4 februari 2016 @ 09:04:35 #232
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159643595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:52 schreef OMG het volgende:
Excuses als het al behandeld is en ik er keihard overheen heb gelezen, maar ik heb de volgende situatie;

Een maand of zo geleden m'n laptop van 8.1 naar 10 geüpgrade. Werkte prima. Tot en met zondag. Zondag kreeg ik de melding dat er updates geïnstalleerd moesten worden. Prima, geen problemen mee.

Gisteren pakte ik m'n laptop, zette hem aan, en ben in een oneindige reboot loop beland.
1. De melding dat er iets is misgegaan (met code 0xc000007), reboot.
2. Diagnosing your PC, vervolgens Preparing auto repair, en weer een blauw scherm.

Vanaf die laatste stap kan ik dan wel een opstart modus kiezen, en het is me inmiddels wel gelukt om in Safe Mode in te loggen. Als ik vervolgens naar Settings > Updates ga, dan klapt die optie meteen dicht, de andere dingen onder Settings doen 't wel gewoon.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Veilige modus kom ik dus na een stel reboots wel in, maar de normale Windows start dus niet op. Op die foutcode kon ik weinig vinden, en aangezien ik niet in de lijst van updates kan kijken weet ik ook niet zeker of het een update is (waar ik het wel stiekem van gok).
Misschien het onderstaande?
http://windows.microsoft.(...)t-blue-screen-errors
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159649825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Misschien het onderstaande?
http://windows.microsoft.(...)t-blue-screen-errors
Helaas. De afgelopen dagen ben ik alle opstart opties afgegaan en heb via safe mode nog van alles geprobeerd wat betreft het opstarten met zo min mogelijk dingen. Een stel suggesties wat betreft apps en scans lukte niet, want wifi deed 't niet in safe mode (terwijl ik de optie met networking had gekozen), en ik had geen ethernet kabel (een werkende dan).

Gisteravond de hele handel maar gereset. Werkte daarna meteen. Ben nog steeds wel benieuwd wat het was, want veel had ik niet geïnstalleerd (Office, wat Visual Studio en SQL Server dingetjes, iTunes, en AVG).

Kostte me na de Windows reset niet veel tijd om alles weer te installeren, maar ik had het liever niet hoeven doen. Development dingen er nu trouwens afgelaten, dan log ik wel remote op m'n werk computer in.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:13:44 #234
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159652441
Ik zit met een probleem. Een idioot van een huisgenoot heeft een doos weggegooid met daarin de software code van mijn legaal aangeschafte Windows 8 sleutel. Nu zit ik op Windows 10 en wilde ik een herinstallatie gaan uitvoeren. Maar zoals je al begrijpt zal het systeem waarschijnlijk om een activatie code gaan vragen op het moment dat de installatie volbracht is. Kan ik nog ergens de code achterhalen of zal het een nieuwe licentiecode gaan kosten?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_159652808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zit met een probleem. Een idioot van een huisgenoot heeft een doos weggegooid met daarin de software code van mijn legaal aangeschafte Windows 8 sleutel. Nu zit ik op Windows 10 en wilde ik een herinstallatie gaan uitvoeren. Maar zoals je al begrijpt zal het systeem waarschijnlijk om een activatie code gaan vragen op het moment dat de installatie volbracht is. Kan ik nog ergens de code achterhalen of zal het een nieuwe licentiecode gaan kosten?
Als windows 10 eenmaal een keer geinstalleerd is dan is er al een hardware id naar microsoft gestuurd.
Je kunt die code invoeren dan skippen en hij activeert automatisch.

Althans dat is de theorie :P
Do what you love, love what you do!
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:32:51 #236
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159652939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:26 schreef kree het volgende:

[..]

Als windows 10 eenmaal een keer geinstalleerd is dan is er al een hardware id naar microsoft gestuurd.

Tof, dus dat moet gewoon werken zonder dat ik tegen problemen aan zou kunnen lopen? Een klantenservice medewerkster gaf namelijk aan dat er in de loop der tijd minder functies zouden werken. En waar vind je die code, of bedoel je dat je bij de vraag om het product te activeren dit kunt skippen?
pi_159653596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:26 schreef kree het volgende:

[..]

Bij mij werkte het i.d.d. zo volgens mij, ik heb na een verse installatie geen code hoeven invoeren, wel moest ik inloggen met mijn Microsoft account.
pi_159653926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Wellicht dat dit helpt. Ik heb hier mijn Windows 10 key ook mee gevonden.
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:17:06 #239
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159654086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:11 schreef Droathoah het volgende:

[..]

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Wellicht dat dit helpt. Ik heb hier mijn Windows 10 key ook mee gevonden.
Ik ben er al uit, ik heb die key blijkbaar niet nodig bij een schone installatie, omdat alles al geregistreerd staat bij het uitvoeren van de upgrade naar Windows 10.
pi_159654104
Hmmm :?

quote:
Als je Windows 10 installeert vanuit een bestaande Windows 7/8/8.1 licentie heb je geen productsleutel nodig om te activeren. De licentie is gekoppeld aan de hardware-id van je systeem.

Bij een schone installatie dien je een nieuwe licentie aan te schaffen.

Als je je voorgaande Windows hebt bijgewerkt naar Windows 10, en dan een schone installatie wilt uitvoeren kan dat ook zonder productsleutel. De vraag naar de productsleutel kun je overslaan tijdens de installatie. De activatie wordt dan gebaseerd op de hardware-id van het systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')