abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159554947
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er wordt veel gebashd op Visual Studio. Of dat dat terecht is weet ik niet maar ik wil er wel even over opmerken dat bij opleidingen ook vaak wordt verteld om VS te gebruiken, bash dan niet richting de studenten die leren programmeren. Dit gaf mij trouwens een koude douche toen ik eens een andere IDE uitprobeerde omdat bleek dat VS iets coulanter is (niet expliciet een returnwaarde hoeven te gebruiken) met de main-functie dan andere IDE's. Leuk om dat uit te zoeken als het je niet correct is geleerd. :')
Dat is geen kenmerk van de IDE maar een kenmerk van de gekozen programmeertaal, de compiler en de opties voor die compiler.

En er wordt zo veel gebasht op vanalles, maar Visual Studio is zo'n beetje de enige serieuze optie als je Windows-programma's in VB, C++ of C# wil maken.
pi_159556356
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is geen kenmerk van de IDE maar een kenmerk van de gekozen programmeertaal, de compiler en de opties voor die compiler.
Het gaat natuurlijk over C en C++. Bij Visual Studio kan je void main() gebruiken en dus niets retourneren. Ik heb het wel eens geprobeerd bij een andere IDE (vraag me niet welke IDE en welke compiler) en daar wordt dat niet geaccepteerd, je moet daar wel een waarde retourneren (en dus ook zo de functie declareren).

quote:
En er wordt zo veel gebasht op vanalles, maar Visual Studio is zo'n beetje de enige serieuze optie als je Windows-programma's in VB, C++ of C# wil maken.
1 punt van kritiek kan ik wel volgen: VS is propritary software en heeft ook wat eigen dingen waardoor iets wat in VS wordt gecompileerd niet (altijd?) lekker werkt op systemen die geen Windows draaien of iets dergelijks. Als je zo'n algemene (niet systeems-gebonden) programmeertaal gebruikt, is het dan niet logisch om het zo te gebruiken dat je gegarandeerd die programma's op elke computer kan draaien die de noodzakelijke open source bibliotheken etc. heeft? Ik neem er geen stelling over in, ik geef slechts aan dat dat punt van kritiek op mij geloofwaardig overkomt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159561432
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk over C en C++. Bij Visual Studio kan je void main() gebruiken en dus niets retourneren. Ik heb het wel eens geprobeerd bij een andere IDE (vraag me niet welke IDE en welke compiler) en daar wordt dat niet geaccepteerd, je moet daar wel een waarde retourneren (en dus ook zo de functie declareren).

[..]

1 punt van kritiek kan ik wel volgen: VS is propritary software en heeft ook wat eigen dingen waardoor iets wat in VS wordt gecompileerd niet (altijd?) lekker werkt op systemen die geen Windows draaien of iets dergelijks. Als je zo'n algemene (niet systeems-gebonden) programmeertaal gebruikt, is het dan niet logisch om het zo te gebruiken dat je gegarandeerd die programma's op elke computer kan draaien die de noodzakelijke open source bibliotheken etc. heeft? Ik neem er geen stelling over in, ik geef slechts aan dat dat punt van kritiek op mij geloofwaardig overkomt.
Je haalt nog steeds programmeertaal, compiler en IDE totaal door elkaar.

Of 'int main' is toegestaan is een eigenschap van de versie van de C(++)-standaard die je gebruikt, en je kan doorgaans tegen de compiler zeggen welke standaard hij moet gebruiken. Je hele verhaal over Visual Studio en proprietary een wat weet ik heeft daar verder niks mee te maken.

Visual Studio levert ook geen bibliotheken, die zitten samen met de compiler in de Windows SDK die je ook los (gratis) kan downloaden (en moet downloaden als je met een andere IDE een Windows-programma wil maken).
pi_159570117
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Je haalt nog steeds programmeertaal, compiler en IDE totaal door elkaar.
Nee hoor.
Alleen installeer je vaak een pakket met zowel een compiler en een IDE. Ik begrijp ook wel dat je van compiler kan veranderen. Het is raar dat de compiler die bij Visual Studio wordt gebruikt - ik veronderstel dat die eveneens van Microsoft is - voor de main-functie een andere regel hanteert dan dat bij veel andere compilers gebruikelijk is. Het kan maar het is wat vreemd.

Ik kan je niet de details geven maar in een tutorial (volgens mij bij een conferentie die door Steam werd georganiseerd) van iemand die games zodanig bewerkt dat ze op andere besturingssystemen draaien (Linux) werd opgemerkt dat het heel wat lastiger is om dit te doen wanneer Visual Studio is gebruikt. Hij raadde aan om geen Visual Studio te gebruiken als je je games op alle besturingssystemen wil laten draaien.
#NoDAPL
pi_159576255
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor.
Alleen installeer je vaak een pakket met zowel een compiler en een IDE. Ik begrijp ook wel dat je van compiler kan veranderen. Het is raar dat de compiler die bij Visual Studio wordt gebruikt - ik veronderstel dat die eveneens van Microsoft is - voor de main-functie een andere regel hanteert dan dat bij veel andere compilers gebruikelijk is. Het kan maar het is wat vreemd.
Mijn punt is dat als je een andere IDE zoals bijv. SharpDevelop gebruikt, je de Windows SDK nodig hebt waar dan precies dezelfde compiler in zit als die je bij Visual Studio krijgt.

Maar bijv. C++Builder gebruikt tegenwoordig Clang, lees ik net, en omdat je dan in Linux precies dezelfde compiler kan gebruiken loop je niet het risico om die 0,001% moeite te moeten doen om 'void main' in 'int main' te veranderen.
pi_159594492
Excuses als het al behandeld is en ik er keihard overheen heb gelezen, maar ik heb de volgende situatie;

Een maand of zo geleden m'n laptop van 8.1 naar 10 geüpgrade. Werkte prima. Tot en met zondag. Zondag kreeg ik de melding dat er updates geïnstalleerd moesten worden. Prima, geen problemen mee.

Gisteren pakte ik m'n laptop, zette hem aan, en ben in een oneindige reboot loop beland.
1. De melding dat er iets is misgegaan (met code 0xc000007), reboot.
2. Diagnosing your PC, vervolgens Preparing auto repair, en weer een blauw scherm.

Vanaf die laatste stap kan ik dan wel een opstart modus kiezen, en het is me inmiddels wel gelukt om in Safe Mode in te loggen. Als ik vervolgens naar Settings > Updates ga, dan klapt die optie meteen dicht, de andere dingen onder Settings doen 't wel gewoon.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Veilige modus kom ik dus na een stel reboots wel in, maar de normale Windows start dus niet op. Op die foutcode kon ik weinig vinden, en aangezien ik niet in de lijst van updates kan kijken weet ik ook niet zeker of het een update is (waar ik het wel stiekem van gok).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 4 februari 2016 @ 09:04:35 #232
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159643595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:52 schreef OMG het volgende:
Excuses als het al behandeld is en ik er keihard overheen heb gelezen, maar ik heb de volgende situatie;

Een maand of zo geleden m'n laptop van 8.1 naar 10 geüpgrade. Werkte prima. Tot en met zondag. Zondag kreeg ik de melding dat er updates geïnstalleerd moesten worden. Prima, geen problemen mee.

Gisteren pakte ik m'n laptop, zette hem aan, en ben in een oneindige reboot loop beland.
1. De melding dat er iets is misgegaan (met code 0xc000007), reboot.
2. Diagnosing your PC, vervolgens Preparing auto repair, en weer een blauw scherm.

Vanaf die laatste stap kan ik dan wel een opstart modus kiezen, en het is me inmiddels wel gelukt om in Safe Mode in te loggen. Als ik vervolgens naar Settings > Updates ga, dan klapt die optie meteen dicht, de andere dingen onder Settings doen 't wel gewoon.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Veilige modus kom ik dus na een stel reboots wel in, maar de normale Windows start dus niet op. Op die foutcode kon ik weinig vinden, en aangezien ik niet in de lijst van updates kan kijken weet ik ook niet zeker of het een update is (waar ik het wel stiekem van gok).
Misschien het onderstaande?
http://windows.microsoft.(...)t-blue-screen-errors
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159649825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Misschien het onderstaande?
http://windows.microsoft.(...)t-blue-screen-errors
Helaas. De afgelopen dagen ben ik alle opstart opties afgegaan en heb via safe mode nog van alles geprobeerd wat betreft het opstarten met zo min mogelijk dingen. Een stel suggesties wat betreft apps en scans lukte niet, want wifi deed 't niet in safe mode (terwijl ik de optie met networking had gekozen), en ik had geen ethernet kabel (een werkende dan).

Gisteravond de hele handel maar gereset. Werkte daarna meteen. Ben nog steeds wel benieuwd wat het was, want veel had ik niet geïnstalleerd (Office, wat Visual Studio en SQL Server dingetjes, iTunes, en AVG).

Kostte me na de Windows reset niet veel tijd om alles weer te installeren, maar ik had het liever niet hoeven doen. Development dingen er nu trouwens afgelaten, dan log ik wel remote op m'n werk computer in.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:13:44 #234
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159652441
Ik zit met een probleem. Een idioot van een huisgenoot heeft een doos weggegooid met daarin de software code van mijn legaal aangeschafte Windows 8 sleutel. Nu zit ik op Windows 10 en wilde ik een herinstallatie gaan uitvoeren. Maar zoals je al begrijpt zal het systeem waarschijnlijk om een activatie code gaan vragen op het moment dat de installatie volbracht is. Kan ik nog ergens de code achterhalen of zal het een nieuwe licentiecode gaan kosten?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_159652808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zit met een probleem. Een idioot van een huisgenoot heeft een doos weggegooid met daarin de software code van mijn legaal aangeschafte Windows 8 sleutel. Nu zit ik op Windows 10 en wilde ik een herinstallatie gaan uitvoeren. Maar zoals je al begrijpt zal het systeem waarschijnlijk om een activatie code gaan vragen op het moment dat de installatie volbracht is. Kan ik nog ergens de code achterhalen of zal het een nieuwe licentiecode gaan kosten?
Als windows 10 eenmaal een keer geinstalleerd is dan is er al een hardware id naar microsoft gestuurd.
Je kunt die code invoeren dan skippen en hij activeert automatisch.

Althans dat is de theorie :P
Do what you love, love what you do!
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:32:51 #236
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159652939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:26 schreef kree het volgende:

[..]

Als windows 10 eenmaal een keer geinstalleerd is dan is er al een hardware id naar microsoft gestuurd.

Tof, dus dat moet gewoon werken zonder dat ik tegen problemen aan zou kunnen lopen? Een klantenservice medewerkster gaf namelijk aan dat er in de loop der tijd minder functies zouden werken. En waar vind je die code, of bedoel je dat je bij de vraag om het product te activeren dit kunt skippen?
pi_159653596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:26 schreef kree het volgende:

[..]

Bij mij werkte het i.d.d. zo volgens mij, ik heb na een verse installatie geen code hoeven invoeren, wel moest ik inloggen met mijn Microsoft account.
pi_159653926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Wellicht dat dit helpt. Ik heb hier mijn Windows 10 key ook mee gevonden.
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:17:06 #239
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159654086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:11 schreef Droathoah het volgende:

[..]

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Wellicht dat dit helpt. Ik heb hier mijn Windows 10 key ook mee gevonden.
Ik ben er al uit, ik heb die key blijkbaar niet nodig bij een schone installatie, omdat alles al geregistreerd staat bij het uitvoeren van de upgrade naar Windows 10.
pi_159654104
Hmmm :?

quote:
Als je Windows 10 installeert vanuit een bestaande Windows 7/8/8.1 licentie heb je geen productsleutel nodig om te activeren. De licentie is gekoppeld aan de hardware-id van je systeem.

Bij een schone installatie dien je een nieuwe licentie aan te schaffen.

Als je je voorgaande Windows hebt bijgewerkt naar Windows 10, en dan een schone installatie wilt uitvoeren kan dat ook zonder productsleutel. De vraag naar de productsleutel kun je overslaan tijdens de installatie. De activatie wordt dan gebaseerd op de hardware-id van het systeem.
pi_159654130
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik ben er al uit, ik heb die key blijkbaar niet nodig bij een schone installatie, omdat alles al geregistreerd staat bij het uitvoeren van de upgrade naar Windows 10.
Dat dus i.d.d..
pi_159655590
hebben jullie ook een issue met de taakbalk automatisch laten verbergen?
soms blijft die random staan. een restart werkt maar verder niks.

weten jullie een oplossing?
pi_159655682
Nu werkt het weer.
maar is best irritant

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2016 17:22:40 ]
pi_159657034
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 17:17 schreef tailfox het volgende:
hebben jullie ook een issue met de taakbalk automatisch laten verbergen?
soms blijft die random staan. een restart werkt maar verder niks.

weten jullie een oplossing?
Oh oh. Als die bug maar niet terug is gekeerd in W10, dit was in XP zo vervelend, bij 7 lijkt het minder een probleem te zijn. Bij XP kon je het soms ook echt niet oplossen en op een gegeven moment kon het zo zijn dat zelfs bij het opstarten de takenbalk niet op autohide ging.
Ik heb wel een andere bug gemerkt bij 7: de takenbeheer bleef niet on top terwijl het wel on top stond ingesteld: instelling aangepast en opnieuw on top gezet en het werkte wel weer zoals het hoord. Dat is een relatief onschuldige bug. Zou je bij Linux ook dit soort problemen hebben?

Over autohide gesproken: het is mij een doorn in het oog dat Windows nog steeds niet netjes de balk volledig verbergt. Let er maar eens op: je ziet de bovenste rand van de takenbalk, dat valt met name op door de quick-launch-pictorgrammen of hoe ze ook heten die in de takenbalk zijn gepind: die die open zijn laten een klein verticaal streepje zien. Waarom Microsoft, waarom? :|W
Waarom niet gewoon de takenbalk volledig onzichtbaar maken (simpelweg niet tekenen) totdat je met de muis naar onderen (als die daar staat) gaat. :?
Zijn ze bang dat ten gevolge van een bug het tekenen niet meer gebeurt? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-02-2016 18:26:53 ]
#NoDAPL
pi_159657186
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 17:21 schreef tailfox het volgende:
Nu werkt het weer.
maar is best irritant
Waarschijnlijk dat geneuzel dat een programma of zo'n boodschap-icoon je aandacht trekt en daardoor de takenbalk doet verschijnen totdat je erop klikt. :+
Er zullen best mensen zijn die het handig vinden maar dit soort dingen horen instelbaar te zijn. Nog een geluk dat je in W7 de boodschap-icoontjes kan beheren, dit kon nog niet eens in XP. :')
#NoDAPL
pi_159657197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh oh. Als die bug maar niet terug is gekeerd in W10, dit was in XP zo vervelend, bij 7 lijkt het minder een probleem te zijn. Bij XP kon je het soms ook echt niet oplossen en op een gegeven moment kon het zo zijn dat zelfs bij het opstarten de takenbalk niet op autohide ging.
Ik heb wel een andere bug gemerkt bij 7: de takenbeheer bleef niet on top terwijl het wel on top stond ingesteld: instelling aangepast en opnieuw on top gezet en het werkte wel weer zoals het hoord. Dat is een relatief onschuldige bug. Zou je bij Linux ook dit soort problemen hebben?

Over autohide gesproken: het is mij een doorn in het oog dat Windows nog steeds niet netjes de balk volledig verbergt. Let er maar eens op: je ziet de bovenste rand van de takenbalk, dat valt met name op door de quick-launch-pictorgrammen of hoe ze ook heten die in de takenbalk zijn gepind: die die open zijn laten een klein verticaal streepje zien. Waarom Microsoft, waarom? :|W
Waarom niet gewoon de takenbalk volledig onzichtbaar maken (simpelweg niet tekenen) totdat je met de muis naar onderen (als die daar staat) gaat. :?
Zijn ze bang dat ten gevolge van een bug het tekenen niet meer gebeurt? :?
zet hem aan de linkerkant. dan tekent die geen randje bij mij
pi_159657264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dat geneuzel dat een programma of zo'n boodschap-icoon je aandacht trekt en daardoor de takenbalk doet verschijnen totdat je erop klikt. :+
Er zullen best mensen zijn die het handig vinden maar dit soort dingen horen instelbaar te zijn. Nog een geluk dat je in W7 de boodschap-icoontjes kan beheren, dit kon nog niet eens in XP. :')

ik denk inderdaad dat het te maken heeft met een melding in het actie centrum
pi_159657286
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed? Dat lijkt niet eigen te zijn aan Windows aangezien bij mij die rand nog steeds te zien. Het is een heel klein randje maar je ziet het wel. Je ziet het het best als meerdere programma's die erin gepind zijn open staan, die rand van die pictogrammen wordt dan duidelijker.
Los hiervan, ik heb al eens geëxperimenteerd met het verplaatsen van de takenbalk, uiteindelijk heb ik het toch maar weer onderaan geplaatst omdat het bij de andere posities te vaak gebeurde dat die onbedoeld verscheen, bijv. wanneer je op de backspaceknop in je browser wil klikken.
#NoDAPL
pi_159657351
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:31 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik denk inderdaad dat het te maken heeft met een melding in het actie centrum
Daarom zet ik altijd alle meldingen af. Helaas moet je dat wel per icoontje doen en kan je niet alles in 1 keer afzetten.
Het is nu niet dat ik die meldingen ooit nuttig vind.
Ik zie mezelf niet als een poweruser (het is nogal relatief, in vergelijking met >90% van de mensen wel, in vergelijking de getalenteerde programmeurs niet), als ik als gewone gebruiker me al lichtjes erger aan dit soort bijdehandvasthouderij van Windows dan kan ik me voorstellen dat powerusers zich er kapot aan ergeren. :)
#NoDAPL
pi_159657736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom zet ik altijd alle meldingen af. Helaas moet je dat wel per icoontje doen en kan je niet alles in 1 keer afzetten.
Het is nu niet dat ik die meldingen ooit nuttig vind.
Ik zie mezelf niet als een poweruser (het is nogal relatief, in vergelijking met >90% van de mensen wel, in vergelijking de getalenteerde programmeurs niet), als ik als gewone gebruiker me al lichtjes erger aan dit soort bijdehandvasthouderij van Windows dan kan ik me voorstellen dat powerusers zich er kapot aan ergeren. :)
inderdaad zie 2 pixels nog. vind niet hinderlijk daar links
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')