abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159169091
Ik kan niet inloggen bij Windows nadat ik zojuist mijn laptop heb opgestart, toetsenbord doet niets. Muis beweegt wel. Ik kan typen wat ik wil, maar er verschijnt niks.
Ik las dat dit ook kan voorkomen bij win 10, maar updates of stuurprogramma's kan ik niet regelen als ik Windows niet in kan komen... :{

-edit

Via toegankelijkheid, het schermtoetsenbord kunnen gebruiken om in te loggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pisces29 op 17-01-2016 11:16:21 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_159189474
Windows 10 geďnstalleerd, maar het start trager dan bij Windows 7. Weet niet waardoor het komt.. Heeft iemand enig idee?

Ik heb overigens de upgrade uitgevoerd ipv clean install.
pi_159189874
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:30 schreef Frank_Underwood het volgende:
Windows 10 geďnstalleerd, maar het start trager dan bij Windows 7. Weet niet waardoor het komt.. Heeft iemand enig idee?

Sowieso mijn advies om altijd clean install te doen als het kan. Verder geen idee hoe het kan dat het trager gaat..Ik heb eigenlijk alleen omgekeerde voorbeelden.
pi_159191852
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:41 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Sowieso mijn advies om altijd clean install te doen als het kan. Verder geen idee hoe het kan dat het trager gaat..Ik heb eigenlijk alleen omgekeerde voorbeelden.
Bij mij werkt het geheel omgekeerd. Alles gaat trager, comp.problemen, fps decrease etc.

Mijn specs:

Cpu: amd athlon x4 860k
Gpu: gtx 750 ti
Ram: 8gb
Hdd: 1 tb
windows 7 naar 10 upgrade uitgevoerd
pi_159192441
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:41 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Bij mij werkt het geheel omgekeerd. Alles gaat trager, comp.problemen, fps decrease etc.

Mijn specs:

Cpu: amd athlon x4 860k
Gpu: gtx 750 ti
Ram: 8gb
Hdd: 1 tb
windows 7 naar 10 upgrade uitgevoerd
Drivers?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159192649
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:30 schreef Frank_Underwood het volgende:

Oh ja hoor: Fast Startup a.k.a. hybrid boot (in energieopties) uitzetten, Secure boot uitzetten (in BIOS). Kijk hoe dat gaat?
pi_159196314
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Drivers?
Ik kom van Windows 7, dus alleen de upgrade uitgevoerd. Voor de rest niks gedaan..

Ik heb nog een Windows 10 Education (clean install), wellicht dat ik dat doe..? Weet niet wat handiger is.

Hoe kan ik in ieder geval een clean install doen ipv de upgrade?

Zelfs de pc aanzetten/uitschakelen duurt aanzienlijk langer dan bij W7
pi_159200938
Ik wil mijn laptop afsluiten. Zoals eerder krijg ik alleen de opties 'bijwerken en afsluiten' of 'bijwerken en opnieuw opstarten'.
Ik wil echter niks bijwerken.

Ik heb gekeken bij instellingen en update. Maar krijg weinig gevonden? Hoe krijg ik dit uit, ik wil normaal afsluiten zónder updates.
pi_159201052
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik wil mijn laptop afsluiten. Zoals eerder krijg ik alleen de opties 'bijwerken en afsluiten' of 'bijwerken en opnieuw opstarten'.

Ik heb gekeken bij instellingen en update. Maar krijg weinig gevonden? Hoe krijg ik dit uit, ik wil normaal afsluiten zónder updates.
Waarom zou je dat willen?

Volgens mij kon je alleen bij de pro versie updates uitzetten.
Hoewel er zal vast wel een work-around zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_159201083
quote:

Eh.. het is toch juist goed dat ie wil bijwerken? En volgens mij kun je wel instellen dat ie het midden in de nacht doet.
pi_159201112
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:04 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Eh.. het is toch juist goed dat ie wil bijwerken? En volgens mij kun je wel instellen dat ie het midden in de nacht doet.
Ik ben een beetje huiverig nadat ik na de laatste update (afgelopen week) niet meer in kon loggen, toetsenbord was niet meer te gebruiken.
Gister een herstelpunt gekozen, wat dingen teruggezet, en nu doet hij het weer.

Mwah dan zal ik wel moeten...
pi_159201156
Accu eruit
pi_159201690
Goedemiddag,

Zojuist Windows 10 er weer opgezet. Tijdens het installeren van drivers viel mij op dat de shift-knop niet meer te gebruiken is voor 'tijdelijke' caps-lock, ook valt mij op dat ik niet meer dezelfde toetsenbord-indeling heb; een vraagteken tevoorschijn halen, gaat niet meer op dezelfde manier.. Daarentegen krijg ik een / teken.

Hetzelfde geldt voor het feit dat ik geen uitroeptekens e.d. meer kan plaatsen. Ik krijg gewoon het getal 1..

Wat goede hulp zou ik goed kunnen gebruiken.
pi_159201840
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:10 schreef Loveless85 het volgende:
Accu eruit
Dat had ik moeten doen, bedoel je?
pi_159201841
Je shift is stuk.
pi_159201849
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:40 schreef Super-B het volgende:
Goedemiddag,

Zojuist Windows 10 er weer opgezet. Tijdens het installeren van drivers viel mij op dat de shift-knop niet meer te gebruiken is voor 'tijdelijke' caps-lock, ook valt mij op dat ik niet meer dezelfde toetsenbord-indeling heb; een vraagteken tevoorschijn halen, gaat niet meer op dezelfde manier.. Daarentegen krijg ik een / teken.

Hetzelfde geldt voor het feit dat ik geen uitroeptekens e.d. meer kan plaatsen. Ik krijg gewoon het getal 1..

Wat goede hulp zou ik goed kunnen gebruiken.
Keyboard indeling op us-international zetten.
pi_159202014
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:46 schreef kree het volgende:

[..]

Keyboard indeling op us-international zetten.
Hij staat bij mij gewoon op; Verenigde-Staten - Internationaal // QWERTY.

EDIT: kabel eruit halen en er weer in doen, blijkt geholpen te hebben..

[ Bericht 7% gewijzigd door Super-B op 18-01-2016 15:36:28 ]
pi_159209022
quote:

Ik vrees dat dat niet gaat. Ik heb in ieder geval voor W7 nooit een manier kunnen vinden om dat te doen.
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:03 schreef kree het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen?
Omdat je de volgende keer dat je je computer gebruikt toch al je computer opnieuw opstart en het ook dan in orde is. Als je zoals de meeste mensen niet direct herstart maar verder gaat met wat je aan het doen bent aangezien je het prima vindt wanneer die updates iets later worden verwerkt dan is dat best wel een beetje ergerlijk aangezien je dan weer 40 seconden tot tegen de twee minuten (als je geen
SSD hebt) aan het wachten bent voordat dat apparaat weer is opgestart en je het alsnog kan afsluiten. .
Ik weet niet of dat jij weet waarvoor het herstarten precies nodig is? Dat is omdat de software die al draait pas gewijzigd kan worden (het gaat specifiek over wat er wordt gerund, niet over de code) op het moment dat die software wordt afgesloten. Bij het besturingssysteem houdt dat helaas in dat je je computer opnieuw moet opstarten, of dat je eerst de computer uit zet en dan weer aanzet (bijv. een dag lager) danwel je computer herstart maakt geen verschi.
#NoDAPL
pi_159209098
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:53 schreef Super-B het volgende:

[..]

Hij staat bij mij gewoon op; Verenigde-Staten - Internationaal // QWERTY.

EDIT: kabel eruit halen en er weer in doen, blijkt geholpen te hebben..
Vaag. :)
Ik heb zelf ook wel eens gedoe gehad met de regionale instellingen op het moment dat ik twee talen erop had staan. Als je bepaalde shortcuts gebruikt (dat kan heel erg gemakkelijk per ongeluk gebeuren) dan verander je van taal zonder dat je er erg in hebt. Het is mij tientallen keren overkomen, per ongeluk de ctrl-toets indrukken of zo volstaat al dat dat gebeurt (doordat je ook nog 1 of 2 andere toetsen indrukt, ik weet niet meer uit mijn hoofd wat de shortcut is) en dat doe ik best snel met mijn stijl van blindtypen.
#NoDAPL
pi_159209671
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat niet gaat. Ik heb in ieder geval voor W7 nooit een manier kunnen vinden om dat te doen.

[..]

Omdat je de volgende keer dat je je computer gebruikt toch al je computer opnieuw opstart en het ook dan in orde is. Als je zoals de meeste mensen niet direct herstart maar verder gaat met wat je aan het doen bent aangezien je het prima vindt wanneer die updates iets later worden verwerkt dan is dat best wel een beetje ergerlijk aangezien je dan weer 40 seconden tot tegen de twee minuten (als je geen
SSD hebt) aan het wachten bent voordat dat apparaat weer is opgestart en je het alsnog kan afsluiten. .
Ik weet niet of dat jij weet waarvoor het herstarten precies nodig is? Dat is omdat de software die al draait pas gewijzigd kan worden (het gaat specifiek over wat er wordt gerund, niet over de code) op het moment dat die software wordt afgesloten. Bij het besturingssysteem houdt dat helaas in dat je je computer opnieuw moet opstarten, of dat je eerst de computer uit zet en dan weer aanzet (bijv. een dag lager) danwel je computer herstart maakt geen verschi.
Dat snap ik, maar op een gegeven moment ben je toch klaar met je laptop, je klikt op afsluiten en daarna installeert ie de hele zooi en uit.

Maargoed het blijkt dus om een specifiek probleem te gaan wat door een update veroorzaakt wordt, vandaar dat ie ze niet wil installeren.
Dan is de enige optie compleet de updates uitzetten, of uitzoeken welke het veroorzaakt en die niet installeren.
Maar dat kan volgens mij alleen bij Pro
pi_159217462
quote:

Start een command prompt (cmd) op als administrator, en typ dit in:

shutdown -s

De laptop gaat uit zonder updates te installeren.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 januari 2016 @ 11:05:29 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159276267
Is er een bepaalde muisbeweging waardoor je die Taakweergave krijgt? Bij mij schiet ie namelijk te pas en te onpas ineens naar die taakweergave, maar dat wil ik helemaal niet. Nou ja, ik wil het wel gebruiken, maar ik wil niet ineens dat ding in beeld hebben als ik op FOK! bijvoorbeeld gewoon een ander topic aan wil klikken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 januari 2016 @ 13:30:31 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159304188
Ik ben er inmiddels achter dat de Taakweergave met name tevoorschijn komt als ik de muis op een bepaalde manier beweeg: een klein tikje schuin naar achteren en hem gelijk daarna omhoog tillen.

Heel vreemd en best irritant, maar nog geen manier om het uit te zetten helaas.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159304457
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:30 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben er inmiddels achter dat de Taakweergave met name tevoorschijn komt als ik de muis op een bepaalde manier beweeg: een klein tikje schuin naar achteren en hem gelijk daarna omhoog tillen.

http://superuser.com/ques(...)stures-in-windows-10
http://www.howtogeek.com/(...)n-a-laptop-touchpad/

misschien heb je daar wat aan?
pi_159305242
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:30 schreef heywoodu het volgende:

is het niet een instelling in je muis software, dat deze gesture taakweergave activeert ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')