abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:50:25 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_158874696
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hier liepen ze met echt bellen. Ze willen een (nieuwjaars)fooi net als krantenjongens enzo.
Moet niet gekker worden
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:53:40 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158874775
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hier liepen ze met echt bellen. Ze willen een (nieuwjaars)fooi net als krantenjongens enzo.
Ja, hier ook. En een kerstmuts. En een sparrentak aan de wagen.

Beter houden ze 't vrijdagochtend rustig..
Huilen dan.
pi_158875010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:40 schreef Andromache het volgende:
Hulp gezocht bij een leuk kroegje en evt. restaurantje voor een eerste date morgen! De Griek in de Servetstraat, en Lebowski op het Domplein en Orloff ken ik. Wie heeft nog meer tips?
Hoe ging de date eigenlijk? Waar ben je geweest?
pi_158876859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden
Ik geloof dat ik het voor vuilnismannen minder gek vind dan voor krantenjongens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_158877137
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik het voor vuilnismannen minder gek vind dan voor krantenjongens.
mijn krant wordt elke morgen voor ik opsta (6.00) bezorgd. of het nou regent, sneeuwt of ijzelt. De vuilnis en gft mist zo'n 10 procent van hun ophaal momenten, hebben afgelopen jaar drie keer mijn gft bak kwijt gemaakt en twee keer kapot.
pi_158879674
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:25 schreef zatoichi het volgende:

[..]

mijn krant wordt elke morgen voor ik opsta (6.00) bezorgd. of het nou regent, sneeuwt of ijzelt. De vuilnis en gft mist zo'n 10 procent van hun ophaal momenten, hebben afgelopen jaar drie keer mijn gft bak kwijt gemaakt en twee keer kapot.
Ik heb geen papieren krant. De vuilnis wordt hier altijd op de geplande dag opgehaald en ik heb nog vuilniszakken dus ook daar geen issues mee.
Ander referentiekader.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 6 januari 2016 @ 20:31:14 #282
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_158882106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden
Zolang als ik het me bewust ben (en dat is heul wat jaartjes...) doen de vuilnismannen dat met kerst en met oud en nieuw :) En zolang als ik het me bewust ben (jaja..) kregen ze vroeger altijd geld van mijn moeder en krijgen ze dat nu van mij. Ga maar eens een weekje vuilnisman spelen en een weekje krantenjongen. Merk je het verschil wel :)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_158884470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb geen papieren krant. De vuilnis wordt hier altijd op de geplande dag opgehaald en ik heb nog vuilniszakken dus ook daar geen issues mee.
Ander referentiekader.
Dan snap ik wel dat je de krantenbezorger geen geld geeft nee
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:42:56 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158884874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:31 schreef Ireth het volgende:

[..]

Zolang als ik het me bewust ben (en dat is heul wat jaartjes...) doen de vuilnismannen dat met kerst en met oud en nieuw :) En zolang als ik het me bewust ben (jaja..) kregen ze vroeger altijd geld van mijn moeder en krijgen ze dat nu van mij. Ga maar eens een weekje vuilnisman spelen en een weekje krantenjongen. Merk je het verschil wel :)
Ik heb 't allebei gedaan. Als 16-jarig knulletje de ochtendkrant en later als zomerbaantje mee op de vuilniswagen.

Die ochtendkrant bezorgen viel me een stuk zwaarder kan ik je vertellen. Misschien moet jij het eens proberen?
Huilen dan.
pi_158884961
Ze krijgen allebei geen cent van me.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:45:30 #286
356891 Abed
hooggeleid
pi_158884998
Kunnen we trouwens die draaiorgels schooiers bebop en rocksteady met die grafherrie niet een keer omleggen, man man man.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:50:57 #287
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_158885224
Wat moet je hier nu van vinden? De laatste CAO voor de gemeenten, is met heel veel moeite tot stand gekomen, onder andere na een vuilnismensenstaking. Sowieso lijkt me het heel onwenselijk dat vuilnismensen naast hun salaris om een fooi vragen. We moeten hier geen toestanden krijgen zoals in de horeca in de VS waar het personeel niet rondkomt zonder fooien. Dan moet je een beter loon regelen in de nieuwe CAO, en lijkt het me ook goed dat er een klacht bij de gemeente wordt neergelegd.

Maar mochten deze briefjes door de gemeente gemaakt worden, dan is die heel erg fout. Zelf geen extra salaris willen betalen, maar wel je mensen langs de deur sturen voor een extraatje? Dat kan echt niet.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:52:40 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158885299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:45 schreef Abed het volgende:
Kunnen we trouwens die draaiorgels schooiers bebop en rocksteady met die grafherrie niet een keer omleggen, man man man.
Liever vandaag dan morgen.
Huilen dan.
pi_158885338
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:44 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ze krijgen allebei geen cent van me.
Lullig. Ik betwijfel of krantenbezorgers minimumloon krijgen, tijdschriftbezorgers (toen ze er nog waren) in ieder geval niet. Die kerstbonus is een van de weinige mooie dingen aan zo'n baantje
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:54:01 #290
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158885351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:50 schreef Andromache het volgende:
Wat moet je hier nu van vinden? De laatste CAO voor de gemeenten, is met heel veel moeite tot stand gekomen, onder andere na een vuilnismensenstaking. Sowieso lijkt me het heel onwenselijk dat vuilnismensen naast hun salaris om een fooi vragen. We moeten hier geen toestanden krijgen zoals in de horeca in de VS waar het personeel niet rondkomt zonder fooien. Dan moet je een beter loon regelen in de nieuwe CAO, en lijkt het me ook goed dat er een klacht bij de gemeente wordt neergelegd.

Maar mochten deze briefjes door de gemeente gemaakt worden, dan is die heel erg fout. Zelf geen extra salaris willen betalen, maar wel je mensen langs de deur sturen voor een extraatje? Dat kan echt niet.
Ik kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk met kaartjes langs de deur gaan.
Huilen dan.
pi_158885380
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lullig. Ik betwijfel of krantenbezorgers minimumloon krijgen, tijdschriftbezorgers (toen ze er nog waren) in ieder geval niet. Die kerstbonus is een van de weinige mooie dingen aan zo'n baantje
Ik lees die kranten niet eens, gaan direct bij het oud papier.
pi_158885645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:54 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik lees die kranten niet eens, gaan direct bij het oud papier.
Waarom geef je het bedrijf dat eigenaar van de krant is wel geld dan? :P
pi_158885739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom geef je het bedrijf dat eigenaar van de krant is wel geld dan? :P
Oh, ik dacht dat het over die gemeentekrantjes ging, ik heb geen krant :') Als ik er wel een zou hebben dan zou ik wel fooi geven, mits een goede bezorger. Vuilnismannen zou ik niks geven echter.
pi_158885798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:03 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het over die gemeentekrantjes ging, ik heb geen krant :')
Oh, ja, die blaadjes waar je nooit om hebt gevraagd zijn een ander verhaal.
pi_158888190
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:03 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het over die gemeentekrantjes ging, ik heb geen krant :') Als ik er wel een zou hebben dan zou ik wel fooi geven, mits een goede bezorger. Vuilnismannen zou ik niks geven echter.
Nee de "echte" krant. Ik heb het niet over die gratis gemeentekrantjes waarvan rond kerst blijkt dat tien verschillende jochies blijkbaar allemaal de krant aan mijn adres afleveren...
pi_158892822
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:59 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nee de "echte" krant. Ik heb het niet over die gratis gemeentekrantjes waarvan rond kerst blijkt dat tien verschillende jochies blijkbaar allemaal de krant aan mijn adres afleveren...
:D

Ik bezorgde een tijdje echt zo'n krant. Er waren idd heel veel mensen wantrouwend ookal had ik een pasje / officieel briefje :')
pi_158892830
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 08:11 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:D

Ik bezorgde een tijdje echt zo'n krant. Er waren idd heel veel mensen wantrouwend ookal had ik een pasje / officieel briefje :')
Ik overdrijf natuurlijk; maar ik heb zeker een paar keer meegemaakt dat ik de ene dag een ventje aan de deur kreeg met zo'n kaartje, en de volgende dag een ander met exact hetzelfde kaartje... Dan weiger ik ook nog te geven en zoekt hij het zelf maar uit...
pi_158893104
Let op, dit topic wordt over 3 posts automatisch gesloten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:19:54 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_158893344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:31 schreef Ireth het volgende:

[..]

Vuilnismannen hebben gewone werktijden en krijgen gewoon een salaris, tuurlijk is het fysiek zwaar maar stratenmaker zijn is ook fysiek zwaar. Een krantenjongen staat voor dag en dauw op om op tijd de krant in mijn bus te doen, en dat enkel en alleen om een eerlijk zakcentje te verdienen.

Dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een vuilnisman fooi te geven, de krantenjongen echter wel
pi_158893830
Zijn er eigenlijk nog tips voor websites om te kunnen huren in Utrecht? Vriendin en ik willen samen wonen, niet kopen en zoeken eigenlijk een fatsoenlijke eengezinswoning. Voor mijn gevoel zijn de mogelijkheden voor particuliere huur vrij beperkt als je een beetje in een fatsoenlijke buurt wil wonen met 80/100m2 en een kleine tuin. (budget max 1250 per maand)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')