abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2015 @ 22:01:18 #1
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157659883
quote:
Parijs is vrijdagavond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er vrijdagavond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml

De voortvluchtige terrorist:

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
Game on. ^O^ .
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157659922
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Zeker maar dit waren toch heel wat terroristen bij elkaar, niet? 8 op vrijdag, en nu nog eens een 7-tal.
Waarom zou het zich beperken tot deze groep van een tiental mannen. Er zijn duizenden Europeanen naar Syrië vertrokken om deel te nemen aan de jihad.
pi_157659935
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Zeker maar dit waren toch heel wat terroristen bij elkaar, niet? 8 op vrijdag, en nu nog eens een 7-tal.
Of het waren er maar 7 :P
  woensdag 18 november 2015 @ 22:03:45 #4
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157659943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:02 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Waarom zou het zich beperken tot deze groep van een tiental mannen. Er zijn duizenden Europeanen naar Syrië vertrokken om deel te nemen aan de jihad.
Klopt ook. Maar ik heb het gevoel dat deze plannen toch onschadelijk zijn gemaakt nu. Ik kan ernaast zitten maar heb nu echt het gevoel dat het een tijdje rustig gaat blijven :P.

Ik hoop uiteraard dat ik gelijk heb, het is slechts een gevoel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157659951
Is deze al gepost?

Ze hebben wel leuke agenten daar in Duitsland :) Die heb ik in Frankrijk nog niet gezien ...
pi_157659957
quote:
14s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Klopt ook. Maar ik heb het gevoel dat deze plannen toch onschadelijk zijn gemaakt nu. Ik kan ernaast zitten maar heb nu echt het gevoel dat het een tijdje rustig gaat blijven :P.

Laten we het hopen. Ik heb helaas een ander gevoel. En dat is precies wat ze willen....
pi_157659963
quote:
14s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat we binnen een halfjaar weer een aanslag krijgen, de frequentie zal in ieder geval omhoog gaan.
pi_157659978
BBCBreaking twitterde op woensdag 18-11-2015 om 22:03:31 Jewish teacher stabbed in French city of Marseille by three people claiming to be IS supporters, prosecutors say https://t.co/CEWg0YgJcF reageer retweet
-géén blogabet, bvd-
  woensdag 18 november 2015 @ 22:05:29 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157659982
Nu op Nieuwsuur. Ze doen behoorlijk legendarisch. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157659999
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Nu op Nieuwsuur. Ze doen behoorlijk legendarisch. :{

Beweeg je mond is :O
pi_157660020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:05 schreef MagicIsland1 het volgende:
BBCBreaking twitterde op woensdag 18-11-2015 om 22:03:31 Jewish teacher stabbed in French city of Marseille by three people claiming to be IS supporters, prosecutors say https://t.co/CEWg0YgJcF reageer retweet
Copycats?

Wat een zieke mensen lopen er toch rond.
pi_157660021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:05 schreef MagicIsland1 het volgende:
alles om maar aandacht te trekken
pi_157660144
quote:
99s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:04 schreef Awsom het volgende:
Is deze al gepost?

[ afbeelding ]

Ze hebben wel leuke agenten daar in Duitsland :) Die heb ik in Frankrijk nog niet gezien ...
Dat was gisteren leuk.
  woensdag 18 november 2015 @ 22:12:58 #14
13462 BansheeBoy
pi_157660177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat was gisteren leuk.
En zelfs toen was het na een paar keer ontzettend laxerend aan het worden. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_157660184
NOS twitterde op woensdag 18-11-2015 om 22:10:10 Zweden heeft het dreigingsniveau voor het land verhoogd vanwege één man: https://t.co/mbN3KVF5Kt reageer retweet
pi_157660189
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En ook vochtig? :{

:{
pi_157660194
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maarja, dat vinden wij ook van die gare smileys van je en dat laten we ook toe.
pi_157660211

Waren die tweede man (Mohamed K) en dat kenteken al bekend?
pi_157660226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:13 schreef Childofthe90s het volgende:
NOS twitterde op woensdag 18-11-2015 om 22:10:10 Zweden heeft het dreigingsniveau voor het land verhoogd vanwege één man: https://t.co/mbN3KVF5Kt reageer retweet
1 man ook echt.
pi_157660259
De EO had net die islamitische mongool Maiwand te gast in Arena:

woensdag 18 november 2015 @ 22:16:29 #21
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157660260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

1 man ook echt.
Gezien de influx die zweden zichzelf heeft aangedaan zal het ook daar in de praktijk wel om meer dan 1 man gaan dunkt mij.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157660273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:16 schreef Proximo het volgende:

[..]

Gezien de influx die zweden zichzelf heeft aangedaan zal het ook daar in de praktijk wel om meer dan 1 man gaan dunkt mij.
Ja alleen staat dat niet in het bericht :P
pi_157660283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[ afbeelding ]
_O-

Dat is de volgende die afreist, wat een debiel zeg.
pi_157660303
De Politie Delft twitterde zojuist de foto met dat kenteken, verwijderde die tweet en plaatste de foto daarna terug zonder het kenteken? Informatie die wij niet mogen weten? :o
  woensdag 18 november 2015 @ 22:19:04 #25
13462 BansheeBoy
pi_157660318
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[ afbeelding ]
Hij spreekt daar een waarheid als een huis (zonder asbest). :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')