Zo goed gaat het niet altijd, genoeg voedselvergiftigingen die niet in het nieuws komen. Ook het niet verdoofd slachten mag niet meer in NL omdat het anders dierenleed zou zijn.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:20 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin het gaat al honderden jaren goed en nu mag het ineens niet meer
Nog beter het is een dame die deze vraag stelt en naar school gaan is natuurlijk ook niet done voor vrouwen die horen alleen thuis opgesloten te zitten.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er zijn ook landen waar het normaal is dat we de vrouw stenigen als zij verkracht word, zullen we dat hier dan ook maar invoeren?
quote:Op woensdag 18 november 2015 15:42 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
In de Koran staat wanneer vlees haram is en dan moet een dier ook goed geleefd hebben. ik eet daarom bewust alleen halal vlees,want met niet-halal vlees van de supermarkt weet je bijna zeker dat het van dieren is die belachelijk dicht op elkaar staan, niet buiten komen, antibiotica krijgen etc
Dit is precies de reden waarom er in Europa zoveel gezeik met moslims is.. Pas je gewoon aan en hou je aan de regels die hier gelden. Is dat zo moeilijk?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:19 schreef Layla2000 het volgende:
Ik heb net mijn vader gebeld en hij zegt dat we gewoon een schaap gaan slachten thuis... Want er wordt toch niemnd voor gepakt? Ik kan geen nieuwsberichten vinden over dat mensen naar de politie moesten
TS nieuw op FOK en vraagt naar de regels om zich vervolgens niets van de antwoorden aan te trekken. Typische kenmerken van topics die je niet te serieus moet nemen.quote:Op woensdag 18 november 2015 18:01 schreef saviola9 het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom er in Europa zoveel gezeik met moslims is.. Pas je gewoon aan en hou je aan de regels die hier gelden. Is dat zo moeilijk?
Alsof christenen en atheïsten zich altijd aan de regels houdenquote:Op woensdag 18 november 2015 18:01 schreef saviola9 het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom er in Europa zoveel gezeik met moslims is.. Pas je gewoon aan en hou je aan de regels die hier gelden. Is dat zo moeilijk?
Alsof er alleen met moslims gezeik is. Katholieken konden/kunnen hun handjes ook niet thuishouden en dat mag ook niet. En zo kun je nog wel meer dingen opnoemen. Maar daar gaat het hier niet om.quote:Op woensdag 18 november 2015 18:31 schreef eleusis het volgende:
[..]
Alsof christenen en atheïsten zich altijd aan de regels houden
Dit ja. Heeft weinig met de Islam te maken.quote:Op woensdag 18 november 2015 18:31 schreef eleusis het volgende:
[..]
Alsof christenen en atheïsten zich altijd aan de regels houden
Hahahah precies.. Kijk maar even de Keuringsdienst van Waarden terug waarbij werd concludeert dat in 8 van de 10 "lamsshoarma" gewoon varken zit...quote:Op woensdag 18 november 2015 17:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Jij hebt toch wel door dat het enige verschil vaak een andere verpakking is? Veel meer dan marketing is het niet.
Dat is natuurlijk geen garantie. Als jij een schaap koopt en twee dagen later slacht, hoeft dat beest helemaal geen fijn leven te hebben. Weet jij veel.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef sirdanilot het volgende:
Moreel gezien vind ik er niks mis mee om je eigen dier (wat je zelf hebt gekocht) te slachten. Sterker nog ik denk dat zo'n schaap een stuk beter leven heeft gehad dan de gemiddelde bio industrie koe die aan de lopende band worden geslacht.
Het mag wel, als je maar wel verdoofd. En dat zal in de praktijk ook lang niet altijd gebeuren. En je moet weten wat je doet, om onnodig lijden te voorkomen.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou ook graag eens een kip slachten, doen veel mensen ook gewoon thuis in plattelandsgebieden, mag dat ook niet? En je gaat zo'n kip echt niet eerst verdoven hoor, gewoon nek omdraaien
Bronquote:Slachten van eigen kippen voor eigen gebruik is volgens de wet toegestaan, mits dat na verdoving en met de nodige kennis van zaken gebeurt. Wie nog nooit eerder een haan heeft geslacht, kan het beste eerst het ‘’kunstje’’ afkijken bij iemand die er ervaring mee heeft.
Ja dat weet ik ook wel. Ik zit al de hele middag in dit topic fantastische opmerkingen te maken.quote:Op woensdag 18 november 2015 18:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Alsof er alleen met moslims gezeik is. Katholieken konden/kunnen hun handjes ook niet thuishouden en dat mag ook niet. En zo kun je nog wel meer dingen opnoemen. Maar daar gaat het hier niet om.
Punt is dat je in NL geen schaap mag slachten in je tuin. Daar vraagt TS naar.
Als dat zo was, heette het hier Saudi Arabië. Is nu eenmaal niet zo (gelukkig). Je hebt te dealen met de Nederlandse wetten, als je hier woont.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel. Ik zit al de hele middag in dit topic fantastische opmerkingen te maken.
Maar het is niet echt een argument om moslimhaat te gaan lopen verspreiden dus wilde ik even zeiken. TS heeft ook wel een terechte vraag, want laten we wel zijn, het slachtverbod is ook wel gewoon een product van een politiek proces, als Nederland voor 90% uit moslims en joden bestond was dit nooit verboden
Dat is te simpel gesteld, zie ook: http://moslimomroep.nl/mo-doc-hoe-halal-is-halal/ en http://www.ikeethalal.nl/(...)euze-autoriteiten-2/quote:Op woensdag 18 november 2015 16:45 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
niet als je je huis registreert als erkend slachthuis
Gevalletje mag niet, maar je komt er misschien(hoogstwaarschijnlijk) mee weg. Je hebt het misschien over Belgie. Daar is het verbod op onverdoofd slachten pas sinds dit jaar. In Nederland is dit al een tijdje het geval.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:03 schreef Layla2000 het volgende:
Echter hoor ik net van mijn vriendin dan sinds begin dit jaar er een regel is dat je geen schaap mag slachten als het niet door een erkende slager gebeurt?
Ik snap het niet. Wij verzorgen het schaap altijd goed en slachten die op de manier zoals n de Koran staat, dus pijnloos en in een snelle beweging.
Iemand die me kan vertellen of het nog mogelijk is een schaap te slachten zelfstandig na de geboorte van mijn zusje?
Heel veel andere dingen gingen duizenden jaren goed maar mogen niet meer. Ik kan wedden dat je blij bent dat je naar school mag en dat je niet uitgehuwelijkt bent aan je oom. Dat ging ook duizenden jaren (bijna) goed.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:20 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin het gaat al honderden jaren goed en nu mag het ineens niet meer
Mooi dat we het hebben over een land dat al 13 jaar officieel niet bestaat en eigenlijk al 10 jaar eerder al bekend stond als Servie en Montenegro. Je hebt het waarschijnlijk over Bosnie of Kosovo.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:41 schreef Layla2000 het volgende:
Ik noem het trouwens traditie in de familie maar volgens mij is het zelfs in de Koran verplicht om als het kind geboren is dan een schaap te slachten. Het gebeurt dan dus ook gewoon in Joegoslavie
Het zijn dezelfde dieren. Het enige verschil is de slachtwijze. Pas als je biologisch koop loop je kans dat ze iets beter geleefd hebben. Mijn ervaring met prijzen bij islamitische slagers is dat het nimmer nooit zou kunnen, eerder krijgen ze daar de slechtste stukken massevee.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:42 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
In de Koran staat wanneer vlees haram is en dan moet een dier ook goed geleefd hebben. ik eet daarom bewust alleen halal vlees,want met niet-halal vlees van de supermarkt weet je bijna zeker dat het van dieren is die belachelijk dicht op elkaar staan, niet buiten komen, antibiotica krijgen etc
Hoevaak word er iemand opgepakt voor het oversteken op rood? Zullen we dan maar alle verkeerswetten afschaffen?quote:Op woensdag 18 november 2015 15:45 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
als er nooit iemand wordt gepakt voor een schaap slachten snap ik niet waarom die wetgeving er is
Nee, dat kan dus niet. De wet gaat boven je religie. Punt.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:29 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
Ok bedankt maar weet je hoe groot de kans is? Is er ook weleens een keer een geval geweest waarin vrijspraak volgde omdat het in lijn van de religie moest?
Als de imam je uitlegt dat er een uitzondering is voor het vermoorden van ongelovigenquote:Op woensdag 18 november 2015 16:33 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
onverdoofd slachten is verboden maar door het jodendom en de islam is er een uitzoondering in nederland waardoor het eventjes niet verboden is. dat heeft de imam uitgelegd.
In Saudi Arabie en sommige andere moslimlanden denken ze daar HEEL anders over en noemen ze dat Sharia-recht.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:39 schreef Layla2000 het volgende:
[..]
in de koran staat dat het verboden is
Dat wilt TS niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:52 schreef tuurke77 het volgende:
En waarom niet een schaap kopen en dan met een aantal mensen van de familie naar een islamitische slager gaan en het daar laten slachten door de slager?
Toch een schaap geslacht ter gelegenheid van de geboorte én aan de wet- en regelgeving van Nederland gehouden.
Dat was de vraag niet. Het mag niet, klaar. Of ze het dan alsnog doen moeten ze zelf weten.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Pf, het is een schaap. Als dat beest snel dood is en niet lijdt maakt het toch niet uit of het thuis gebeurt of in een slagerij? Als het voor TS en haar familie belangrijk is laat ze lekker. Niemand die er last van heeft en zij zijn blij dat ze hun traditie kunnen vervullen.
Er mag wel meer niet waar mensen toch mee weg komen.
we zijn niet in Marokko.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:30 schreef Layla2000 het volgende:
Trouwens als ik op google zoek naar schaap slachten geboorte en schaap slachten marokko zie je dat het echt niet bijzonder is. Als het echt zo erg was waren er al lang maatregelen genomen. De imam in de moskee keurt het ook nooit af en doet het zelf wrs ook.
Spanjequote:Op woensdag 18 november 2015 23:40 schreef miro86 het volgende:
DUS: Wil je in een land wonen waar je wel een schaap in je achtertuin mag slachten, dan mag je terug naar Joegoslavië (lees Kosovo of Bosnie) of naar een ander moslimland verhuizen. Niemand houdt je tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |