abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:17:49 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_157688980
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:15 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ, hier heeft het echt de afgelopen maand een enorme sprong genomen. Dus wat dat betreft heeft mauw nog wel even ;)
Oh ja, ik maak me ook geen zorgen hoor :D Maar ze benoemden het zo specifiek op het CB. De enige dertienmaander die ik ken die praat is Lou van Skittles, maar die is mentaal ook al 23 maanden :') O+
disclaimer
pi_157689024
Echt, maakte je je geen zorgen? :o :N

Ik maak me wel zorgen hoor, ondanks herhaaldelijk oefenen zegt mijn kind nog steeds geen 'dankjewel' en 'alsjeblieft' :{ Wat moet er toch van hem terecht komen :{w
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:21:45 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_157689041
Ja, dat is ook wel zorgelijk hoor fazz ;(
disclaimer
pi_157689107
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Echt, maakte je je geen zorgen? :o :N

Ik maak me wel zorgen hoor, ondanks herhaaldelijk oefenen zegt mijn kind nog steeds geen 'dankjewel' en 'alsjeblieft' :{ Wat moet er toch van hem terecht komen :{w
Ik had dankjewel erin (dah!) maar m'n vriend vergeet het telkens te zeggen als hij iets geeft dus het is weer weg :')

Ik maak me vooral zorgen over Stips methoden om aan te geven dat iemand in z'n personal space komt. We zijn nu namelijk overgestapt naar duwen. Zo fijn! :{
pi_157689112
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar Mauwtje noemt alles nog "ba" "baba" of "nana" :') ze heeft wel taalbegrip, want bij het horen van "nee" schudt ze haar hoofd, bij "dag" gaat ze zwaaien en bij "lekker" maait ze met haar hand langs haar oor :+
Same here! En, want belangrijk, mmmmnamnam bij eten :Y) :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157689151
Opvoeding Fazz :{w

Lou kent nu de woorden: mama, papa (elke onbekende man die ze ziet. Haar vader noemt ze ook mama), M.ilou, boooow (=boom), hallo/hey, dicht, neh (neus), hap, poe(s), DIEEEEEEEE (= alles wat ze niet kan benoemen)

Passieve woordenschat is wel groter dan ik dacht. Ze antwoordt met Hmmmm als ik vraag of het lekker is O+ , snapt korte opdrachten en voert die ook uit (wil je dit even naar papa brengen?).
De tafel afruimen is nooit zo makkelijk geweest :7

Maar goed.. snel kind is snel :') Behalve slapen, want fuck slapen. ;(
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:35:19 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_157689246
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik had dankjewel erin (dah!) maar m'n vriend vergeet het telkens te zeggen als hij iets geeft dus het is weer weg :')

Ik maak me vooral zorgen over Stips methoden om aan te geven dat iemand in z'n personal space komt. We zijn nu namelijk overgestapt naar duwen. Zo fijn! :{
bijt ie nog? Of is dit vervangend gedrag?
disclaimer
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:35:23 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157689249
A van Razz is ook zo'n babbelaar!

Suus zegt nu: boe, beh, hiiii, snufsnuf, wafwaf, oehoe en knort (dat zijn de dierengeluiden :P ) en verder: papa, mama, ja, die, da en heeeeey! Zo komt ze eigenlijk overal :+. Passieve woordenschat is gigantisch, ze snapt echt alles
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:14:11 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157689809
Grappig hoe dat zo uiteen loopt. Kuiken kent echt belachelijk veel woorden. En hij wil nu letters en cijfers leren. Hij snapt ook heel veel.
Ik moet ook altijd lachen om zijn gebrek aan intonatie. Dan roept hij: "Auto! Benje! Nou!" (auto waar ben je nou) :').
KuikenGuppy
pi_157690076
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bijt ie nog? Of is dit vervangend gedrag?
Bijten is echt veel minder gelukkig, dus de overstap naar de peuters was een goede zet, maar die hebben hem dus geleerd dat je ook kunt duwen.

Wow, echte zinnetje als Burd! Die hebben wij nog niet. Passief snapt hij idd alles, maar actief is het nog veel gewoon gebrabbel.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:36:32 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157690189
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

Bijten is echt veel minder gelukkig, dus de overstap naar de peuters was een goede zet, maar die hebben hem dus geleerd dat je ook kunt duwen.

Wow, echte zinnetje als Burd! Die hebben wij nog niet. Passief snapt hij idd alles, maar actief is het nog veel gewoon gebrabbel.
Hij zegt het nog echt als drie losse dingen hoor, niet als een zinnetje. Maar dat is wel iets waar hij nu mee bezig is. Wel heel leuk om te zien, die taalontwikkeling.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:45:53 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_157691527
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar dan is hij dus niet de enige die het doet? Zou het zich niet vanzelf oplossen als hij zich wat beter uit kan drukken? Wel fijn dat het bijten al minder is O+

En hahaha, die skills van de grote dreumesen :D Ik voel me dan soms een beetje als toen ik een jaar geleden het babytopic in kwam. Ongelooflijk hoe ontzettend snel en veel die kleintjes toch leren de eerste jaren van hun leven O+ O+
disclaimer
pi_157692031
Woah, lieve vriendin is hier sinds 10u om te helpen met inpakken en het gaat supersnel nu! Bijijijijna klaar *O* Morgen alles over en meubels uit elkaar waar nodig. Woah O+
Ik ging alleen net bijna van m'n stokje dus zit nu verplicht met thee op de bank :@

En J belde met kdv: uk doet het gewoon super vandaag, zonder pcm en vrolijk en gezellig *;
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:05:39 #114
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_157693292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:25 schreef Stormqueen het volgende:

Dondruiper, klinkt doodnormaal. Het kind is anderhalf he, die redeneren heeeeeel anders dan dertigjarigen :P

Gelukkig :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_157694996
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar dan is hij dus niet de enige die het doet? Zou het zich niet vanzelf oplossen als hij zich wat beter uit kan drukken? Wel fijn dat het bijten al minder is O+

En hahaha, die skills van de grote dreumesen :D Ik voel me dan soms een beetje als toen ik een jaar geleden het babytopic in kwam. Ongelooflijk hoe ontzettend snel en veel die kleintjes toch leren de eerste jaren van hun leven O+ O+
Ja, ik denk en hoop het wel, dus het is ook goed dat hij nu bij de peuters ziet dat zij allemaal babbelen :) Maar z'n nichtje heeft toch ook nog wel gewoon geduwd uit jaloezie bijvoorbeeld, terwijl ze gewoon kon praten dus misschien hebben we gewoon een lompe familie :+

Oh fijn zeg JM!
pi_157695378
I is tegenwoordig ook van het duwen en slaan, Dot, terwijl het verder toch zo'n verfijnd en elegant dametje is. (En dat heeft ze natuurlijk van mijn familie, dat begrijp je 8-) . _O- .)

Vrees dat het allemaal een beetje erbij hoort, en dat het bij peuters veel voorkomt. Dat is echt opvoeding die om de hoek komt kijken. En waar ik dus nu ook volop mee aan de bak kan. :o .

Als het om praten en woordenschat gaat: denk dat die passieve woordenschat veel belangrijker is dan het daadwerkelijke praten. In dat laatste zijn kinderen heel verschillend, maar het gaat er vooral om vind ik dat je merkt dat je kind al wel veel woorden begrijpt. En dat merk je snel genoeg. :D .

Kwak en JM, wat hebben jullie en jullie kindjes het zwaar momenteel, pfff. Neem alle hulp aan die je kunt gebruiken. Oh wacht, lees nu dat L lekker vrolijk is vandaag, da's mooi!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157695518
Ik heb gisteren wel gemerkt dat het gooien van I met speelgoed uit van alles voort kan komen, soms ook uit een soort faalangst. Gisteren gingen we samen blokjes opruimen en ik gaf haar een blokje om in het kistje te stoppen. Toen zei ze: nee, mama doen. Maar ik gaf het blokje weer aan haar terug, en toen liep ze weg en ging ze met het blokje gooien. Daarna samen met haar dat blokje weer opgeraapt en toen hebben we het samen in het kistje gestopt. Kistje zat al behoorlijk vol en volgens mij zag ze even niet hoe ze dat blokje erin moest doen. Toen ik haar hielp en het lukte wel, was ze helemaal blij. Ik vind dat dan ook weer heel aandoenlijk eigenlijk. Dat gooien, duwen of slaan is ook bij een gebrek aan andere mogelijkheden om je goed uit te drukken, echt onmacht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:54:08 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157695821
Ja dat ervaar ik ook zo, Franny. Kuiken gooit ook met zijn speelgoed als iets hem niet lukt, bijvoorbeeld hij wil twee auto's boven op elkaar zetten en dat lukt niet.
Hij slaat soms ook uit onmacht, als ik hem bijvoorbeeld uit de buggy in de auto wil zetten en hij liever nog wil lopen... dan slaat hij mij zo vol in mijn gezicht. Maar dat is dan voor hem wel de enige manier om zich te uiten behalve gillen en huilen... ik vind dat dan wel erg lastig.
KuikenGuppy
pi_157696040
Ja, is het ook, het is ook echt niet leuk als je kind dat doet.

I kan dan nu bijvoorbeeld in zo'n situatie zeggen 'ook lopen'. Maar als ze dan haar zin niet krijgt, wat soms gewoon niet gaat, dan gaat ze slaan. Het is alsof ze haar autonomie wil aangeven, dat ze zich bewust is van zichzelf. "Dit is wat ik (niet) wil en dit is van mij". Dat is op zich heel goed, ik vind het ook mooi, maar het vergt best veel energie om duidelijk te maken dat ze ook wel het recht heeft op haar autonomie, maar dat ze soms ook moet inschikken/aanpassen/rekening houden met een ander en moet luisteren, en wanneer dat dan is, waar die grenzen liggen. Het is ook behoorlijk ingewikkeld. 8)7 .
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:09:58 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157696236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:03 schreef Franny_G het volgende:
Ja, is het ook, het is ook echt niet leuk als je kind dat doet.

I kan dan nu bijvoorbeeld in zo'n situatie zeggen 'ook lopen'. Maar als ze dan haar zin niet krijgt, wat soms gewoon niet gaat, dan gaat ze slaan. Het is alsof ze haar autonomie wil aangeven, dat ze zich bewust is van zichzelf. "Dit is wat ik (niet) wil en dit is van mij". Dat is op zich heel goed, ik vind het ook mooi, maar het vergt best veel energie om duidelijk te maken dat ze ook wel het recht heeft op haar autonomie, maar dat ze soms ook moet inschikken/aanpassen/rekening houden met een ander en moet luisteren, en wanneer dat dan is, waar die grenzen liggen. Het is ook behoorlijk ingewikkeld. 8)7 .
Mijn dochter is nu 3,5 en ik vind dat ook nog lastig :Y. Maar soms 'moeten' dingen nou eenmaal op een bepaalde manier gebeuren. Nu snapt ze het vaak wel hoor maar ik leg het altijd uit (en dan krijg ik dus min 10 waarom-vragen 8)7 ) en geef aan wanneer het wel op 'haar manier' kan. Dus van: ' nu moet je even aan de hand want hier is het druk maar daar bij het bos (of whatever) kun je weer gewoon rennen. Accepteert ze meestal :P

Met slaan heb ik geen ervaring, erg naar lijkt me dat!
pi_157696739
Ik let alvast goed op voor over een poosje!

Lucas is blij met oma (sm) meegegaan, wat een opluchting.. En hier staat vrijwel alles klaar voor de Grote Verhuizing morgen. Net met een vriendin rustig door het nieuwe huis gelopen, voor het eerst dat ik de tijd/rust had om er van te genieten en me echt voor te stellen hoe het wordt. Ik werd er een beetje emo van.. Het is zo tof, en groot, en echt van ons O+

Nu gaan we ter afscheid eten bij het fijne eetcafétje op de hoek, en dan maar gewoon tukken denk ik :O
pi_157701155
Het is hier zo druk, maar.. ik ben EINDELIJK door m'n nakijkwerk heen *O* ! Vanavond doe ik NIKS! WOO YAY! OK.. eerst even bijlezen:

Wat klinkt het nieuwe huis fijn JM O+ Let je wel een beetje op jezelf? En veel succes met verhuizen *O* !
I klinkt altijd zo heerlijk als zichzelf Franny, ik vond haar op de meet ook zo leuk. Echt een dametje inderdaad O+ ! Wel lastig die peuterfase..
Goeie stats SQ! En die BMR werd er hier ook vrij hardhandig ingeduwd, vond het wel wat hardhandig gaan allemaal. Hier in het linkerbeen en de linkerarm. A huilt nooit bij prikken, maar nu ging het alarm toch wel aan, arm schaap.
Krijgertje, hoe is het vanmiddag gegaan? Hopelijk goed en heb je snel een stage :* !
Exode beterschap voor B :*
Hoe was 't vandaag Kwak, was je nog op tijd? En is Melba alweer aan de beterende hand?
Butterflower, wat een leuk meisje heb je toch O+ ! Dat springen :D ! En die muts ~:) !
Vicje met z'n knuffels, heerlijk kind O+ !
Fazz de Ardennenfoto's zien er heerlijk uit! Jullie zijn altijd zo avontuurlijk, dat lijkt me zo fijn opgroeien voor F , zo lekker de natuur in.
NeusLou , ik ben sinds de meet nóg meer fan! Ze is tof O+

Over de dreumesen-met-eigen-wil.. Check! A. heeft sinds vandaag 'de plank' ontdekt als ze niet in de auto/buggy wil zitten. Dan kan ik uitleggen wat ik wil, maar ze wil niet }:| . Wat vandaag hielp: een rondje aan de hand om de auto, nog even wat bomen aanwijzen, een kusje, en dan opnieuw proberen. Geduld.. Maar ik ben niet zo geduldig :@ . Goed leermomentje.

En qua taal gaat ze heel hard ineens :o . Papa, opa, héél soms mama (bij huils O+ ) , die, dat, bal, pop, ditte (drinken), sjah (alles wat ze om haar nek weet te draperen inclusief de theedoek :') ) , ete, autah (auto), naah (banaan), poeh (poes), neite (nijntje) en kijke (TV). Dierengeluiden beginnen te komen, vandaag zei het eendje ineens kak-kak (hey, het is al beter dan kutkutkut :+ ) en de hond wa-wa. De koe zegt nog steeds BAL overigens, dat is de naam voor alles wat rond is. Dus plaatjes van de zon, maan, een ballon, een bal, een klok - alles is BAL.

Passief begrijpt ze wel veel meer inderdaad, ze kan haar neus, oor, oog, handjes, voetjes, teentjes, navel en buikje aanwijzen. En de kom-maar-brengen feature is ook tof :D ! Hoef ik de bank niet meer af voor de afstandsbediening O+ O+ O+ .

En dan tenslotte nog even mijn smeltmoment van vandaag: M'n lief was wezen winkelen met z'n dochter en kwam thuis met sjaals, een muts, schoenen, en een jurkje. Hadden ze helemaal samen uitgezocht. Ik ben soms zo verliefd op hoe ze samen zijn. HIj had niet zoveel met haar als baby, vond het geregeld 'eng' om met haar alleen te zijn, en lastig om te troosten. Maar sinds ze een maand of 10 is zie ik hun band echt veranderen, ik vind dat zo bijzonder O+ .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 20:28:07 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:17:41 #123
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157703059
Wow razz wat een woordenschat al! :o en knap dat ze toch het verband legt met een ronde vorm en het woord bal.

Lucas praat nog niet veel. Vandaag zei hij volgens mij drinken (dinke), soms zegt hij aaaai, mama, papa, die en kijke :') maar meestal is het een aaneensluiting van verschillende hmmmmmnnggggg klanken :+

Verder herkenbaar die passieve woordenschat. Ze begrijpen al zoveel O+ Lucas voert tegenwoordig de poesjes (zet bakje neer).

JM succes met de verhuizing! Kun je straks extra goed nestelen O+

Dot fijn dat het beter gaat bij de peuters. Duwen is natuurlijk ook niet fijn maar volgens mij wordt daar minder zwaar aan getild dan bijten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157703686
Heerlijk, die eerste woordjes-avonturen. Herkenbaar, Razz, dat alles bal is. Dat was hier ook een tijd zo. En op de een of andere manier heeft I verder een fascinatie voor klokken want 1 van haar eerst woordjes was 'kok'. En ze raakte dus echt helemaal door het dolle heen als we in de stad waren en ergens een klok zagen hangen. _O- .

Lief, van de vader & dochter-band die je ziet groeien. Dat is ook supertof en ontroerend. Je klinkt zo lekker blij en positief. O+ .

Goed, wij hadden vanavond ons eerste Sinterklaasgebeuren. Ik kwam op het kdv vanmiddag en daar waren ze helemaal in de stemming. Sinterklaasliedjes, en I liep met een pietenmuts en -broek rond en had het over 'klaas' en 'piet'. Dus thuis maar eens naar het Sinterklaasjournaal gekeken en een Sinterklaasboekje tevoorschijn getoverd. Toen maar het concept 'schoentje zetten' uitgelegd. Dus I ging haar laarsje halen. En een mandarijntje voor het paard, bij gebrek aan een wortel. Je zag echt dat ze het hele verhaal probeerde te volgen en te begrijpen. Maar toen we eenmaal haar laarsje hadden neergezet met de mandarijn erbij, begon ze keihard te huilen. Want zij wilde het mandarijntje. :') . Dus nu ligt er naast haar laarsje een half mandarijntje, de rest heeft I opgepeuzeld.
pi_157704328
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is hier zo druk, maar.. ik ben EINDELIJK door m'n nakijkwerk heen *O* ! Vanavond doe ik NIKS! WOO YAY! OK.. eerst even bijlezen:

Wat klinkt het nieuwe huis fijn JM O+ Let je wel een beetje op jezelf? En veel succes met verhuizen *O* !

Vrije avond *O*

Enne.. Niet echt ;) Maar J past wel goed op mij, dat is fijn :)

En +1 op hoe ist met Melba?? Oma appte net dat uk prinsheerlijk ligt te slapen, wat een opluchting! oh, m'n schuldgevoel... ;(

En je man & kind O+ Wat cuuuute!

En Franny, I's eerste sint-ervaringen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')