ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 08:45 schreef FredvZ het volgende: Kan iemand prorail overhalen om een een fly-over te bouwen van spoor 13 naar 15-16 bij Rotterdam?
Of NS overhalen de dienstregeling tussen Gouda en Rotterdam zo aan te passen de een aankomende sprinter niet tegelijk met een vertrekkende intercity aankomt...
Je zou een van die sprinters bijvoorbeeld ook op spoor 4 aan kunnen laten komen door de spoorboog bij de Westelijke splitsing te gebruiken
Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende: Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Naast dat er nog dividend naar het Ministerie van Financiën gaat.
Morgen trouwens een ROD in Noordwest Nederland. Een regionaal uitgedunde dienst ivm de storm die zou komen. Boven Zaandam minder treinen.
Fles schreef:
quote:
Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag?
Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
Op dinsdag 17 november 2015 16:45 schreef TemulMelvin het volgende: Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
Morgen minder treinen tussen Den Helder en Zaandam
Vanavond en in de komende nacht wordt er zware storm met windstoten verwacht.
Op basis van de laatste weersverwachtingen voor Noord-Holland en uit voorzorg rijden woensdag 18 november (in elk geval in de ochtend) minder Intercity’s op het traject Zaandam – Den Helder. Reizigers moeten rekening houden met een extra overstap op station Alkmaar. Door deze kleine aanpassing hebben storingen minder snel effect op de rest van het land. Het kan op het traject Zaandam – Den Helder morgen drukker zijn. Plan voor een zo actueel mogelijk advies uw reis kort voor vertrek.
Voor de veiligheid van onze reizigers en medewerkers rijden morgenvroeg op enkele trajecten mogelijk de eerste treinen zonder reizigers om te kijken of er geen schade is ontstaan aan het spoor. Kijkt u daarom vlak voor vertrek in de Reisplanner hoe de situatie voor u is.
Storm kan net als op de weg of in de lucht impact hebben op het spoor, bijvoorbeeld door bomen op het spoor of schade aan de bovenleiding. Meer weten? Zie: http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-seizoenen.
Are you kidding me?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hetzelfde speelt de andere kant op. Dan roepen ze in Arnhem zelfs om dat je de trein moet laten schieten vanwege de drukte, de achteropkomende IC maakt dan een extra stop.
Tsja, ik denk dat je beter even kan kijken of de bovenleiding niet naar de klote is gewaaid dan vervolgens met 140 kilometers bovenleiding naar beneden trekken.
Ik heb geen idee wanneer de piek van de storm is. Als de piek rond vijf is red je het al niet met inspecteren. Je kan ook niet je monteurs vanwege de veiligheid de storm in sturen.
Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef Prins_Pils het volgende: Volgens buienradar heeft Noord-Holland net de volle laag gehad en is het nu in afgezwakte vorm aan het doorgaan richting het oosten.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Ja, als er een boom op valt zeker, en de rest kan je met visuele inspecties. Gewoon ieder uur met 40km/u heen en weer rijden, hoe moeilijk kan het zijn.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
En in Nijmegen wordt die vertraging wel weer ingelopen vanwege het drie uur stilstaan dus (y)