het zit hem ook in het "unknowlingly", patienten zie zich niet houden aan de therapie (vergeten, verkeerd gebruik), de apotheker die hoort te weten welke medicatie wel en niet samen mag, complicaties die niet gemeld worden, bijwerkingen die niet serieus genomen worden, etc... daar kan een arts verder weinig aan doenquote:Op woensdag 25 november 2015 08:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Elke patiënt is er een teveel natuurlijk, maar hoeveel is dat procentueel gezien?
Mijn huisarts ziet zo'n 50 patiënten per dag bijv.5 dagen in de week.
Ja precies, ik zou 'unknowingly' dan ook niet als 'onwetendheid' vertalen in deze.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:16 schreef Re het volgende:
[..]
het zit hem ook in het "unknowlingly", patienten zie zich niet houden aan de therapie (vergeten, verkeerd gebruik), de apotheker die hoort te weten welke medicatie wel en niet samen mag, complicaties die niet gemeld worden, bijwerkingen die niet serieus genomen worden, etc... daar kan een arts verder weinig aan doen
hoe kan iemand weten wat wel en niet samen kan. Er is nada niets nul over cocktail gebruikt bekend.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:16 schreef Re het volgende:
[..]
het zit hem ook in het "unknowlingly", patienten zie zich niet houden aan de therapie (vergeten, verkeerd gebruik), de apotheker die hoort te weten welke medicatie wel en niet samen mag, complicaties die niet gemeld worden, bijwerkingen die niet serieus genomen worden, etc... daar kan een arts verder weinig aan doen
Daar wordt echt elk medicijn wat op de markt komt op getest..quote:Op woensdag 25 november 2015 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
hoe kan iemand weten wat wel en niet samen kan. Er is nada niets nul over cocktail gebruikt bekend.
quote:Op woensdag 25 november 2015 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
hoe kan iemand weten wat wel en niet samen kan. Er is nada niets nul over cocktail gebruikt bekend.
Ik heb een lezing van P. Gøtzsche in dit topic geplaatst:quote:Op woensdag 25 november 2015 16:00 schreef Japie77 het volgende:
Heeft iemand de documentaire gezien toevallig? Nog op of aanmerkingen?
Interessant. Dank. Wil die en die doc van Brandpunt nog kijken. Even kijken wanneer ik de tijd heb.quote:Op woensdag 25 november 2015 16:40 schreef starla het volgende:
[..]
Ik heb een lezing van P. Gøtzsche in dit topic geplaatst:
BNW / Psychiatrie: wie is er gek?
Waarin hij goed onderbouwd korte metten maakt met de psychiatrie.
Dank dat je hem geïntroduceerd hebt, ik kende hem nog niet
Wat een wisselend artikel zeg...quote:Op donderdag 26 november 2015 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)_we_dit_nog_slikken/
Je hebt weer goed werk geleverd SP.
heb je het tegen mij?quote:Op donderdag 26 november 2015 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
Wat heeft SP met dat artikel te maken?quote:Op donderdag 26 november 2015 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
zie mijn reactie in het andere topicquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:34 schreef Japie77 het volgende:
Wel erg frappant dat die grootste roeptoeters tegen kritiek of alternatieve zienswijzen nu opeens op die documentaire van Peter Gotzsche niks te melden hebben. Heb ik eindelijk iemand gevonden die jullie niet onderuit kunnen halen en daarom maar zwijgen ofzo? Of zijn jullie het gewoon eens met zijn kritiek dat Big Pharma vergelijkbaar is met de Mafia en dat elke dokter elk jaar wel 1 patient doodt?
Big pharma is big capitalism en ja, winst is het belangrijkst.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:34 schreef Japie77 het volgende:
Wel erg frappant dat die grootste roeptoeters tegen kritiek of alternatieve zienswijzen nu opeens op die documentaire van Peter Gotzsche niks te melden hebben. Heb ik eindelijk iemand gevonden die jullie niet onderuit kunnen halen en daarom maar zwijgen ofzo? Of zijn jullie het gewoon eens met zijn kritiek dat Big Pharma vergelijkbaar is met de Mafia en dat elke dokter elk jaar wel 1 patient doodt?
het absurde is dat iemand na een lijdens weg er voor kiest te stoppen mag t niet. Terwijl aan de andere kant patiënt na patiënt de dood injagen met volstrekt onzinnige medicatie gewoon mag.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Over antidepressiva wil ik jullie de link voor de huisartsenrichtlijn laten zien, het is iets uitgebreider dan twee vragen. https://www.nhg.org/stand(...)epressie#idp42371872
[..]
Big pharma is big capitalism en ja, winst is het belangrijkst.
Ik denk dat er van de meeste artsen elk jaar wel een of meer patiënten overlijdt. Een huisarts die euthanasie uitvoert doodt er misschien ook wel een per jaar. Maar dat is vast niet wat jij bedoelt.
Als je jouw redenering volgt zou je denken dat niemand ooit is genezen en iedereen altijd ziek is.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een doodzieke patiënt is een goudmijn.
Het is toch volstrekt logisch dat euthanasie strikt getoetst wordt. Pleit je nu voor minder zorgvuldigheid rondom het levenseinde?quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het absurde is dat iemand na een lijdens weg er voor kiest te stoppen mag t niet. Terwijl aan de andere kant patiënt na patiënt de dood injagen met volstrekt onzinnige medicatie gewoon mag.
Een doodzieke patiënt is een goudmijn.
nee dat niet. maar er wordt als iemand doelbewust kiest dan wordt er moeilijk moeilijk gedaan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt logisch dat euthanasie strikt getoetst wordt. Pleit je nu voor minder zorgvuldigheid rondom het levenseinde?
dat klopt toch ook .. 5 miljoen nederlanders slikken dagelijks meerdere medicatie. Plus dat je steeds vaker hoort dat een kind aller allergien en intoleranties heeft. Dat menig kind allerlei oudedoms ziektes hebben. Dat ieder willekeurig person ergens in zijn leven kanker krijgt. Obesitas neemt bespottelijk vormen aan. Toen ik 30 jaar geleden kind was, was deze bullshit er niet op een uitzondering na.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:38 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Als je jouw redenering volgt zou je denken dat niemand ooit is genezen en iedereen altijd ziek is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |