abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157618748
Nou als het ergens flink zou horen te Spoken zo nu en dan dan zijn het ziekenhuizen en andere zorginstellingen. De bezuinigingen zouden dit zelfs gestimuleerd moeten hebben. Nu is mijn vraag aan de FOK!kers die hier werken, of misschien op een andere manier iets hebben gemerkt, hun meest bijzondere verhalen en ervaringen in dit topic te delen en dan denk ik aan dokters en zusters bijvoorbeeld maar een patient of bezoeker mag ook in dit geval.
  dinsdag 17 november 2015 @ 10:40:48 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157618812
Meer bezuinigen heeft een verband met spoken? _O-.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157618840
praise the lord i saw the light
pi_157618899
quote:
Nou geen tekenfilmverhalen, maar ik bedoel echte verhalen, de echte ervaringen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 10:57:04 #5
343196 RingBewoner
pi_157619053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:46 schreef Slaro het volgende:

[..]

Nou geen tekenfilmverhalen, maar ik bedoel echte verhalen, de echte ervaringen.
Waar wat is het verband met bezuinigingen dan?
pi_157619063
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waar wat is het verband met bezuinigingen dan?
Bezuinigingen, slechtere zorg, meer doden maar dat was een crue grapje verder.
  dinsdag 17 november 2015 @ 10:59:12 #7
343196 RingBewoner
pi_157619082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:57 schreef Slaro het volgende:

[..]

Bezuinigingen, slechtere zorg, meer doden maar dat was een crue grapje verder.
Geen ervaring mee. Misschien ben ik daar ook wel te nuchter voor.
pi_157619251
Niet uit eerste hand xD:

http://www.mirror.co.uk/n(...)kes-snapchat-5883706

Is ook wel bepaalde schoonheid op zulke desolate plekken als hier: http://io9.com/the-creepy-world-of-abandoned-asylums-817071572
pi_157619801
Je zou toch eerder denken dat het zou spoken op slagvelden.
Ура для россии
pi_157619982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:37 schreef Woestijnvos het volgende:
Je zou toch eerder denken dat het zou spoken op slagvelden.
Zeker mooie verhalen gehoord, ook droevige, sommige soldaten schijnen er nog steeds te vechten.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:13:57 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157621920
Met Halloween waren er hele griezelige uitzendingen op Investigation Discovery over een tweetal onderzoekers die ziekenhuizen e.d. ging onderzoeken op geesten. 's Nachts! Was echt spannend!

Apart tweetal: een koelbloedige man en een bibberend ventje met een muts, ik wou dat ik wist hoe ze heetten. Vergeten, helaas.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:34:22 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157622321
http://www.destinationame(...)had-likes-to-scream/

Gevonden! Ik was wel onder de indruk want ze gingen allebei alléén de locatie in, 's nachts en dat waren grote locaties.
pi_157622513
Voor de believers even een vraag: Als spoken bestaan dan gaan maar een paar mensen per jaar die sterven daadwerkelijk rondspoken? De rest vertrekken wel naar andere bestemming? Want anders natuurlijk miljarden en miljarden spoken.

En sinds wanneer spookt men? Zijn er Neanderthaler-spoken? Of pas vanaf een bepaalde tijd dat men is gaan spoken? En spoken dieren ook? Ook dino's en ijsberen? Zou een ijsbeer in Afrika kunnen gaan spoken?

En als alleen een select groepje mensen met een doel blijft spoken op aarde welke beroemde personen zouden dan zijn gaan spoken? Ik kan mij voorstellen dat Jezus of Osama misschien nog ideeën had over de wereld die ze al spokend willen promoten?
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:31:33 #14
450313 -Hadassa-
Queen of my domain
pi_157623251
Waarom zou het er meer spoken? Oprechte vraag...
I wondered why the Frisbee was getting bigger, and then it hit me.
pi_157624285
Kom op, dit is geen discussietopic, het gaat alleen om ervaringen dus bewaar de rest maar voor een ander topic.
pi_157718397
ik werk in de zorg en spookt niet meer dan anders.
gebeuren wel eens aparte dingen dat wel maarja hoort erbij.
zeker in de nachtdiensten en sommige mensen laten nog eens wat van zich horen.

zo was er in mijn dienst,was net begonnen iemand overleden.
was druk begin van de dienst en ging niet goed met die vrouw en toen het ietsje rustiger was ging ik er heen met mn collega en toen was ze net overleden.
vrouw had het altijd benauwd en lag ook aan de zuurstof dus wij gingen der netter neerleggen en kregen der mond niet netjes dicht door een handdoek onder de kin te leggen maarja goed de uitvaart verzorging zou nog komen afleggen en alles verder fixen.

dus ik met mn collega verder naar de andere bewoners want werk gaat door.
doet die lift raar, sluit heel langzaam en anders dan normaal dus ik zeg min of meer als grapje"nel, we weten dat je dood bent, laat ons nu wel ons werk doen en laat die liftdeuren"
En daarna deed die lift wel normaal.

of mensen die dood zijn maar nog wel op de alarm knop drukken op hun kamer.
heb je ook wel eens als mensen net een paar uur overleden zijn en vaak al in het mortuarium liggen.
dan blijft de bel gaan op hun kamer.
liftdeuren gaan ook wel eens spontaan open en dicht.
maarja ben verder vrij nuchter maar gebeuren soms gewoon aparte dingen en niet alleen bij mij maar ook bij collega's
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_157732794
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:00 schreef Ellatjuh het volgende:

was druk begin van de dienst en ging niet goed met die vrouw en toen het ietsje rustiger was ging ik er heen met mn collega en toen was ze net overleden.
vrouw had het altijd benauwd en lag ook aan de zuurstof dus wij gingen der netter neerleggen en kregen der mond niet netjes dicht door een handdoek onder de kin te leggen maarja goed de uitvaart verzorging zou nog komen afleggen en alles verder fixen.

doet die lift raar, sluit heel langzaam en anders dan normaal dus ik zeg min of meer als grapje"nel, we weten dat je dood bent, laat ons nu wel ons werk doen en laat die liftdeuren"

heb je ook wel eens als mensen net een paar uur overleden zijn en vaak al in het mortuarium liggen.
maarja ben verder vrij nuchter maar gebeuren soms gewoon aparte dingen en niet alleen bij mij maar ook bij collega's
Dank voor je verhaal overigens. Dat van die alarmknop heb ik eerder gehoord, heb je er zelf een verklaring voor, toch best vreemd.
pi_157733657
nee, denk dat die mensen misschien nog 1x wat willen laten horen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_157738556
quote:
Dat is wel een interessant gegeven. Gebeurt dat met enige regelmaat? Hoe zit dat met die knoppen, is dat 1x indrukken en dan blijft 'ie gaan, of moet je de knop ingedrukt houden?

Het is wat luguber omdat er mensen voor moeten doodgaan, maar het zou een interessant onderzoek zijn om bij stervende mensen de knop in kwestie te filmen met een (web)cam en door laten draaien voor een x-aantal uren nadat die mensen overleden zijn; kijken of ze daadwerkelijk ingedrukt worden, als dat alarm afgaat. Bij terugkijken moet je dat moment van afgaan kunnen koppelen aan het juiste moment in de filmopname.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_157745404
quote:

Lijkt mij wel een "ervaring" die je mee moet hebben gemaakt in het leven.
pi_157748402
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:36 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dat is wel een interessant gegeven. Gebeurt dat met enige regelmaat? Hoe zit dat met die knoppen, is dat 1x indrukken en dan blijft 'ie gaan, of moet je de knop ingedrukt houden?

Het is wat luguber omdat er mensen voor moeten doodgaan, maar het zou een interessant onderzoek zijn om bij stervende mensen de knop in kwestie te filmen met een (web)cam en door laten draaien voor een x-aantal uren nadat die mensen overleden zijn; kijken of ze daadwerkelijk ingedrukt worden, als dat alarm afgaat. Bij terugkijken moet je dat moment van afgaan kunnen koppelen aan het juiste moment in de filmopname.
Er zijn echt heel veel onderzoeken met betrekking tot Stefbedfenomenen geweest, en veel onverklaard, dan wordt het al snel gezegd dat het een andere reden heeft, soms is dat misschien ook zo, maar dit soort dingen als met de alarmknop is niet onbekend, maar ze weten het min of meer niet, ze hebben er geen verklaring voor die strookt met de 'materiele' wereld. Dat klinkt hard maar op zich is het logisch, het is niet zo dat ze Geesten ontkennen, maar als je Geesten ook nog steeds niet kan zien, of kan bewijzen in die zin, dan moet je het maar laten gebeuren zo.
pi_157748546
Ik woon in een oud huis, en op me kamer gaat me radio vanzelf aan midden in de nacht en hoor ik soms nostalgische muziek uit de jaren 20, terwijl die op radio 538 staat.. best wel spooky. En merk in huis dat iemand me aanraakt aan me haar, voeten. En ben niet gek :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157748745
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:46 schreef LLgetikt het volgende:
Ik woon in een oud huis, en op me kamer gaat me radio vanzelf aan midden in de nacht en hoor ik soms nostalgische muziek uit de jaren 20, terwijl die op radio 538 staat.. best wel spooky. En merk in huis dat iemand me aanraakt aan me haar, voeten. En ben niet gek :P
Het is niet dat de radio van FM naar AM schiet??
  zondag 22 november 2015 @ 20:54:46 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157748956
Ik woon naast een kerkhof.
Dichtstbijzijnde graf op ongeveer 15-20 meter van mijn warme bedje.
Slaap er geen minuut minder om. :Z
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157749296
quote:
14s.gif Op zondag 22 november 2015 20:54 schreef Hyperdude het volgende:
Ik woon naast een kerkhof.
Dichtstbijzijnde graf op ongeveer 15-20 meter van mijn warme bedje.
Slaap er geen minuut minder om. :Z
Elk Medium weet dat elk Kerkhof relatief veel minder Spoken heeft want daar zijn alleen doden te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')