abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2015 @ 23:57:35 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157755508
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157755607
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:57 schreef Catch22- het volgende:
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren :P
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13 :)
pi_157755699
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.

TPMS ventielen zijn van een metaallegering, inplaats van flexibel rubber.
Door regelmatig bandenspanninhg controleren en dan vooral met zo'n bandenpomp die van metaal is krijg je metaal moeheid waardoor het ventiel bij een controle ineens afbreekt en je je band voor je neus ziet leeglopen, het zal niet snelzomaar tijdens het rijden gebeuren.
Ik heb ook deze foto nog, helaas is dit de enige die niet vanaf links is gemaakt en ook niet scherp :{

Als het ventiel afbreekt, springt het dan ook door de druk echt hard weg, of is het meer dat het een beetje scheurt en dan leegloopt? :{
pi_157756768
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn. :D ^O^
  maandag 23 november 2015 @ 07:24:32 #215
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157757027
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 03:14 schreef vannelle het volgende:
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn. :D ^O^
Is gewoon typisch een wijf.

1000 eisen, maar mag niks kosten
pi_157760650
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:05 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13 :)
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Nee.
pi_157761242
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 13:08 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Selectief lezen...

518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_157762608
Inmiddels ben ik bij de garage, om de distributieriem+toebehoren te laten vervangen. Toen de nieuwe riem en waterpomp was gemonteerd en nog niet dichtgemaakt was mocht ik even kijken, met de oude onderdelen ernaast. Dus ik geloof verder wel dat het daadwerkelijk is vervangen :)

Het kapotte raammechanisme willen ze ook kosteloos gaan vervangen, maar dat ligt aan de beschikbare tijd (sluitingstijd 17:30). Eerst de distributie en de stuurschakelaars.
pi_157763095
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 13:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Selectief lezen...

518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
Dat klopt.
Nee.
pi_157765779
De auto is inmiddels klaar :D Distributie is gedaan. Ook de schakelaars en het raammechanisme is weer goed :D Alles werkt tot nu toe weer :D

In de tussentijd was ik nog even bij de naastgelegen sloperij gaan zoeken naar een antenne + houder... 5 euro :) Nu even op de terugweg gestopt bij een benzinestation om die te monteren... 10 minuutjes werk... hele rit zonder radio is wat saai namelijk ;)

En dan weer op naar Rotterdam :D
pi_157768958
Eigenlijk wel leuk om te horen, dat er ook nog eerlijke autohandelaren zijn. Vaak krijgen zij zo'n barrel met losgetrokken stekkers en kit in de tellerbak ook maar binnen, deze doet tenminste een beetje zijn best om hem te verhandelen.
.
  maandag 23 november 2015 @ 19:38:53 #222
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157769326
Klinkt in ieder geval wel als een goede verkoper ja. Mooi dat het raam weer gefixt is, wat was daar mis mee?
Smile like you mean it
www.wefut.com
  maandag 23 november 2015 @ 19:41:37 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157769405
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 07:24 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Is gewoon typisch een wijf.

1000 eisen, maar mag niks kosten
Frusti, much? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157771726
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
pi_157771940
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik geloof 1800 inc reparaties.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157771998
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik geloof 1800 inc reparaties.
:D
  maandag 23 november 2015 @ 21:13:45 #227
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157772190
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Frusti, much? ;)
Hahahaha

Ja komt wel zo over he :D
Nee maar.. Na laat maar haha
pi_157772762
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:12 schreef Fien1989 het volgende:
De auto is inmiddels klaar :D Distributie is gedaan. Ook de schakelaars en het raammechanisme is weer goed :D Alles werkt tot nu toe weer :D

In de tussentijd was ik nog even bij de naastgelegen sloperij gaan zoeken naar een antenne + houder... 5 euro :) Nu even op de terugweg gestopt bij een benzinestation om die te monteren... 10 minuutjes werk... hele rit zonder radio is wat saai namelijk ;)

En dan weer op naar Rotterdam :D
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!
pi_157772868
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!

ik kan het niet laten :X
pi_157773173
Hee Fien, je vroeg nog wat over die ventielen, iemand had bij mijn auto dus ooit lopen klooien met een tangetje wat de dopjes wilden niet los of zo. Één ventiel had al een scheur, en scheurde dus helemaal los toen ik de band even wilde bijpompen. De andere drie zien er ook gruizig uit maar zijn nog wel heel. (gaan er nog wel uit)
Het binnenste van het ventiel schoot los en toen liep ie erg vlot leeg ja.
...
pi_157777808
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2015 19:38 schreef Reemi het volgende:
Klinkt in ieder geval wel als een goede verkoper ja. Mooi dat het raam weer gefixt is, wat was daar mis mee?
De kabel waarmee het raam op en neer werd getrokken, lag los. Wat er precies aan stuk was waardoor dat gebeurde, daar hadden ze niet meer naar gekeken. I.v.m. niet veel tijd werd het mechanisme vervangen en niet meer omgekeken naar de kapotte.

quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
1850 incl. de distributie. Het repareren v/h raam en het oplossen v/d airbagstoring was zonder extra kosten.

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dank je :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:39 schreef Garbageman het volgende:
Hee Fien, je vroeg nog wat over die ventielen, iemand had bij mijn auto dus ooit lopen klooien met een tangetje wat de dopjes wilden niet los of zo. Één ventiel had al een scheur, en scheurde dus helemaal los toen ik de band even wilde bijpompen. De andere drie zien er ook gruizig uit maar zijn nog wel heel. (gaan er nog wel uit)
Het binnenste van het ventiel schoot los en toen liep ie erg vlot leeg ja.
Hmm... dat is minder :{ Wel jammer dat die ventielen dan zo kwetsbaar zijn vergeleken met "normale" ventielen :{
pi_157847156
Mwah, gewone ventielen er in en lekker zelf op de banden letten :)
...
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:09:54 #233
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_157866600
Leuke topicreeks moet ik zeggen :+ Mooi dat de TS in detail en mét beeld & geluid verslag doet van haar reilen en zeilen in autoland ... !
pi_157885590
Ik heb vandaag de bovenkant v/h dashboard open gehad om de aansluitkabel v/d navigatie weg te werken.

Aangezien het toch open was, heb ik ook even de tellerbak nog eens open gemaakt. Mijn vermoeden was namelijk dat ook het lampje "lekke band" was dicht gekit door een vorige eigenaar, omdat die hoort te branden door het ontbreken van een ventiel-met-sensor in het rechter achterwiel.

En inderdaad :D

Twee lampjes rechts van de lekke-band lamp is trouwens de airbag-storingslamp... de verkoper heeft inderdaad al zijn best gedaan om die schoon te maken, maar beter dan vaagjes wordt het niet, het is hele hardnekkige kit die echt in dat "tunneltje" tot op de SMD-LED is gesmeerd :{ Verder is inderdaad de SERV-LED gesneuveld bij de schoonmaakpoging.

Het lekke-band-lampje heb ik maar gelaten voor wat het is, aangezien ik 'm toch niet gebruik.

Oh ja, het wijzertje v/d snelheidsmeter is ook weer even wat beter gezet. De monteur had 'm vorige keer iets te hoog gemonteerd, waardoor het wijzertje in stilstand al bijna op 20km/u stond :P Daardoor ging de teller over de 140 heen als je net 120 op de GPS reed, terwijl een afwijking van ~10km/u is meer normaal bij deze tellerbak, was het ook voordat hij open gemaakt werd toen :P
pi_157886003
Ik heb het hele topic doorgelezen.

Gefeliciteerd. En veel probleemloze km's met je nieuwe auto.
pi_157891151
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Dan kan je ook misschien beter die kit weg krijgen, ledjes solderen etc.
...
pi_157891227
pi_157891967
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:36 schreef silenthill het volgende:
Ik heb het hele topic doorgelezen.

Gefeliciteerd. En veel probleemloze km's met je nieuwe auto.
Dank je :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Bij deze kan de printplaat ook los, maar dan moeten de wijzertjes allemaal losgetrokken worden en ook de LCD'tjes voor de automaat-indicator en km-stand gaan los. Daar wil ik liever niet aan beginnen.

Ik heb in het verleden heb ik namelijk wel zo'n dezelfde tellerbak geopend, maar kreeg de wijzertjes van de brandstof en snelheid er nooit meer goed terug op, ze gaven verkeerde waardes aan/bleven halverwege hangen. En de LCD v/d automaat deed het niet meer na terug in elkaar zetten. Geen idee wat er fout ging, maar ik had plotseling een nieuwe tellerbak nodig toen :{ Bij deze wil ik het dus liever niet :{

De vorige eigenaar heeft het trouwens vast wel geprobeerd te openen, want bijna alle klik-lipjes van de achter-kap zijn verbogen/volledig afgebroken en er zit een barst in :{

Van mijn vorige Megane heb ik trouwens wel de tellerbak bewaard, hij is voor zover ik weet precies hetzelfde als deze. Jammer dat de km-stand in de bak is opgeslagen waardoor ik 'm niet kan verwisselen ;( Km-stand laten herprogrammeren kost minstens ¤50,-... op dit moment heb ik dat er niet voor over :{
pi_157908936
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:02 schreef Fien1989 het volgende:

Van mijn vorige Megane heb ik trouwens wel de tellerbak bewaard, hij is voor zover ik weet precies hetzelfde als deze. Jammer dat de km-stand in de bak is opgeslagen waardoor ik 'm niet kan verwisselen ;( Km-stand laten herprogrammeren kost minstens ¤50,-... op dit moment heb ik dat er niet voor over :{
Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?
  zondag 29 november 2015 @ 21:38:37 #240
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157910356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')