Aan een raam had ik nog niet gedachtquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:29 schreef Reemi het volgende:
Toch mooi dat je zelf zo handig bent
Remlicht zou je kunnen testen door tegenover een raam oid te parkeren en in de weerspiegeling te kijken.
Baksteen... die heb ik nietquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Baksteen op de rem en achter de auto kijken?
Op mijn auto werken de remlichten ook zonder contact aan
Ik ga daar eens naar kijken, mocht het probleem weer terugkomenquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Even een nieuwe massa maken. Gat in de printplaat boren. Schroefje, moertje stekker. Die naar een carrosserie en daar op een goed massapunt aansluiten. Nooit meer problemen.
Standaard kwaal
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef daNpy het volgende:
T is wel meer en meer een beunhazen auto, zo blijkt elke keer als je iets los haalt
quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:50 schreef tbonesteak289 het volgende:
Hehe, dat had de oude megane van m'n ouders ook, tig keren aan geklooid maar t kwam altijd vroeg of laat weer terug.. Was verder prima auto, enig minpuntje dit.
En nooit leuke verrassingenquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:53 schreef Fer het volgende:
Ik reed net achter een vrij nieuwe Mercedes. Rechter 2 achterlichten waren feller dan de linker, bij het remmen ging rechts 1 lamp flink feller branden en links werden ze alle twee ietswat feller.
Verwacht je ook bij zo'n auto.
Verder een vijfdehands zit altijd vol verrassingen.
Latje klemmen tussen rempedaal en stoel, stoel een beetje naar voren schuiven zodat latje goed klemt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:58 schreef Fien1989 het volgende:
Baksteen... die heb ik nietIn het verleden testte ik het door mijn zware schooltas op het rempedaal te leggen
quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:20 schreef DonJames het volgende:
Of de schakelaar even los halen.
Of remmen en heel snel uitstappen en achter de auto kijken
Nee, tis gewoon rotzooiquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
En een krom pinnetje zou wel eens te maken kunnen hebben met de beschadigde connector of klem.
kopervet ofzo?quote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekkerHet was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee![]()
Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer...
Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passenDat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was
Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets haddenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag ook eens gekeken naar het linker achterlicht, waarom die knipperde. Nou ja... er zat een (voor mij) vreemd, best ranzig smeersel in de stekkerHet was bruin en als je het van dichtbij bekeek leken er kleine glittertjes in te zitten of zo. Geen idee wat het was
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Je zou haast denken dat het spul bedoeld is om beter contact te maken, het was netjes over de pinnetjes gesmeerd en zo. Maar waarom dan het plastic klik-dingetje ook ingesmeerd moest worden... ik heb geen idee![]()
Inmiddels is het schoongemaakt en knippert de verlichting niet meer...
Verder ook eens het hele instructieboekje v/d auto doorgelezen... kom ik erachter dan het draaibaar dingetje boven de gordelbevestiging bedoeld is om de hoogte v/d gordel aan te passenDat draai-dingetje zat op mijn vorige Mégane ook... tig keer aan gedraaid toen, maar nooit geweten waar het voor was
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehadquote:
Hihiquote:Op donderdag 3 december 2015 23:01 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat betreft dat gordelversteldingetje: ik kwam er bij onze auto ook achter dat we zoiets hadden. Nooit geweten dat dat bestond.
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb geen idee, omdat ik nog nooit kopervet heb gehad
...
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is kopervet. Wordt meestal gebruikt op de achterkant van remblokken (tegen het piepen), of om de binnenkant van de brommerhelm van de stageloper mee in te smeren.
Iemand die dacht: oh koper en elektriciteit, daar heb ik wel eens wat over gehoord.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Of om bouten mee in te smeren die gangbaar moeten blijven.
Lijkt me nou niet echt lekker spul om electrische verbindingen mee in te smeren. 't zal wel bedoelt zijn als een soort van vaseline om het vocht weg te houden
.
Euhhmm... maar er hoort toch geen zooi in de benzinetank te zitten?quote:Op maandag 18 januari 2016 23:49 schreef Catch22- het volgende:
Je moet nooit je tank echt leegrijden. Dan komt al dat bezinksel in je filter of misschien zelfs blok.
Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:00 schreef Donkergroen het volgende:
Bij APK meteen ook even nieuw benzinefilter laten plaatsen.
Ik zal eens achter het deurpaneel kijken als het weer een beetje droog isquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef daNpy het volgende:
Raammechanisme RA is in het slechtste geval krom of simpelweg niet goed meer gesmeerd waardoor hij zwaar loopt.
Kreeg bij onze E46 de achter ramen in eerste instantie ook niet open, maar door elke week een keer wat aan de zwengel te draaien gingen ze op een gegeven moment weer wel open. Het vet was hard geworden tussen de tandwielen omdat ze nooit (of weinig) gebruikt waren.
Maar daar is het filter toch voor, of eventueel vuil op te vangen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden. Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef daNpy het volgende:
Benzinetank komt ook gewoon wat zooi in, vocht, schilfers van de tankcoating etc.
Dat blijft onderin liggen en is niet zo'n probleem tot je de tank zo goed als leeg gaat rijden.
Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:28 schreef -Richard- het volgende:
Mensen die hun tank tot de laatste liter leeg rijden. Al die meuq uit je tank lekker in je filter!
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maken ze het niet zo dat je de tank eigenlijk nooit helemaal leeg krijgt; d.w.z. dat er altijd een plasje onderin blijft liggen omdat de pomp iets hoger zit?
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Voordeel is dat de tank nu wel weer schoon is.
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktischquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef the85mc het volgende:
Je brandstoftoevoer zit toch onderin je tank? Dus als er zooi in zit dat zinkt komt het sowieso in je brandstofsysteem (en hopelijk filter). Lijkt mij hoor..
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:27 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee
Ik weet eigenlijk überhaupt niet hoe de tank er van binnen uitziet qua vorm. Ergens denk ik dat hij aan de onderkant sowieso niet echt plat is of zo. Want als je met nog maar een liter of 6 een heuvel/bergje oprijdt, dan valt hij niet uit omdat de benzine dan naar 1 kant v/d tank zou zakken. Hetzelfde geldt bij met weinig tankinhoud bochten omgaan en zo
[..]
Dus je zegt hiermee dat ik vanaf nu de tank wel tot op de laatste liters kan leegrijden?
Maar nee, ik durf het niet meer te proberenStel dat hij alsnog stilvalt heb ik een groot probleem... heb geen pechhulp-abo en duwen gaat me niet goed af
[..]
Het zal vast wel ergens onder zijn, is wel praktischMaar hoe/waar, weet ik niet. De brandstofpomp zelf zit echter volgens mij niet helemaal onderin, je kan 'm namelijk zien als je de achterbank opklapt. Zou er niet gewoon een buisje aan die pomp zitten die dan in de tank steekt?
Ja in jouw geval benzine=brandstofquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Bedoel je het brandstoffilter? Die is dus net afgelopen zaterdag vervangen bij de onderhoudsbeurt
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef -Richard- het volgende:
[..]
De pomp hangt er van boven in maar het filter van de pomp zit vrijwel op de bodem, zoals je zelf ook aangeeft met die tankbeurt. Je hebt een filter voor de pomp en na de pomp (het reguliere filter zit na de pomp).
.....
Nou waar zat die pomp ook nog maar ?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar waar zit het filter voor de pomp dan?
Bij onderhoudsbeurten wordt een brandstoffilter vervangen, maar dat is het filter wat ergens onder de auto zit, dat is dus na de pomp? Waarom wordt eigenlijk dan niet het filter ervoor vervangen, want je zou toch haast denken dat die wat voor de pomp zit meer vervuild raakt?
Je had airconditioning toch? Jouw beschrijving doet mij denken aan een vervuilde airco.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.
Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Rode wijn op het tapijt gooien, andersom werkt het immers ookquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, bij aankoop v/d auto was de geur er al, dacht alleen dat 'ie vanzelf wegtrok na verloop van tijd
Dit denk ik, gewoon 15 jaar aan troep ingetrokken in de vloerbedekking. Misschien zonder matten gereden vroeger.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Er zijn 2 verschillende geurtjes: eentje die bij het instappen ruikbaar is, die zou moeten kunnen verdwijnen met reinigen v/h interieur.
Die 2e als de ventilatie onder aanstaat... die is onbekend. Maar het is wel gek dat het blijkbaar alleen aan de bestuurderskant is, terwijl bij de passagiersruimte ook een rooster op dezelfde plek is. Zou het misschien toch niet ergens in de (vloer)bekleding zitten waardoor het omhoog komt als er (warme) lucht tegenaan wordt geblazen?
Die dingen zijn goed genoeg om de geur van durian uit een hotelkamer te krijgen. Dan zal hondenlucht in een auto ook wel lukken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat je nog kunt doen: zoals gezegd de bekleding reinigen en als dat niet helpt een geurneutralisator in je auto zetten. Die kun je gewoon huren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |