abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 16 november 2015 @ 07:42:43 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_157592612
Johan Cruijff trekt zijn handen af van Ajax. "Ik stop ermee." Dat schrijft de legendarische nummer 14 vandaag in zijn exclusieve column voor De Telegraaf/Telesport.

"Al jarenlang stel ik vast dat de kern van mijn visie niet binnen Ajax wordt uitgevoerd. Daar komt bij dat ik steeds sterker het gevoel heb gekregen dat dit bewust gebeurt. En aan spelletjes doe ik niet mee", vervolgt Cruijff.
"Natuurlijk is dit een hard gelag. Ik ben nu eenmaal geen bestuurder en had goede hoop dat de boel bij een paar ervaren bestuurders in goede handen zou zijn. Dat die ook de voetballers, die net als ik niet vertrouwd zijn met vergaderen, besturen en noem maar op, zouden helpen en begeleiden."

Cruijff gaat in zijn column dieper in op het hoe en waarom. Hij sluit af met een advies. "Tot slot de vijf spelers. Ga snel bij elkaar zitten en kijk dan eerst naar jezelf. Zorg dat het in orde komt. Alleen zal dat niet meer onder de paraplu van het Cruijff-plan gebeuren, omdat mijn naam er niet meer aan vastzit."

http://www.telegraaf.nl/t(...)oetbal/227/fixtures/

Dom van Ajax. :{

:P

Ik stop ermee

Al jarenlang stel ik vast dat de kern van mijn visie niet binnen Ajax wordt uitgevoerd. Daar komt bij dat ik steeds sterker het gevoel heb gekregen dat dit bewust gebeurt. En aan spelletjes doe ik niet mee.

Natuurlijk is dit een hard gelag. Ik ben nu eenmaal geen bestuurder en had goede hoop dat de boel bij een paar ervaren bestuurders in goede handen zou zijn. Dat die ook de voetballers, die net als ik niet vertrouwd zijn met vergaderen, besturen en noem maar op, zouden helpen en begeleiden.

Maar als ik alles op een rij zet, dan kom ik tot de conclusie dat de voorzitter van de raad van commissarissen gefaald heeft. Hans Wijers heeft zelfs een directeur als Michael Kinsbergen, die de beste sponsorcontracten uit de clubgeschiedenis heeft afgesloten, via de achterdeur buiten Ajax gezet.

Een andere commissaris, Theo van Duivenbode, zagen we als één van ons. Helaas is hij, toen het er op aankwam, steeds achter een boom gaan staan. Juist hij had de sleutelfiguur moeten zijn, maar uiteindelijk is hij zo'n beetje met alles akkoord gegaan.

Ook in de nieuwe voorzitter van de rvc, Leo van Wijk, ben ik teleurgesteld. Samen met Tscheu La Ling hebben we het rapport van Tscheu doorgenomen en hij was het helemaal eens met wat erin stond. Om uiteindelijk toch het tegenovergestelde te doen.

Vanuit de rvc is nu Dolf Collee als algemeen directeur benoemd. Op grond waarvan? Ook hij heeft het jarenlang laten gebeuren. Zelfs toen uit het rapport van Ling bleek waar de problemen lagen, heeft hij daar niets mee gedaan.

Maar het ergste van alles vind ik nog de voorzitter van de bestuursraad. In feite de voorzitter van de vereniging Ajax. Hennie Henrichs heeft vijf clubiconen laten vallen om de rvc te dekken. Zo'n mentaliteit past niet bij onze club. Ik hoop daarom dat een mogelijkheid wordt gevonden om Ajax weer Ajax te laten worden. Misschien door alle aandelen op te kopen of zo. Zodat we weer terugkeren naar onze eigen clubcultuur, met een voorzitter die wel weet voor wie hij moet staan.

Tot slot de vijf spelers. Ga snel bij elkaar zitten en kijk dan eerst naar jezelf. Zorg dat het in orde komt. Alleen zal dat niet meer onder de paraplu van het Cruijff-plan gebeuren, omdat mijn naam er niet meer aan vastzit.

Intussen zit de eerste kuur van mijn ziektebehandeling erop en daar heb ik geen nadelige gevolgen van ondervonden. We zijn dus onderweg en gelukkig biedt het voetbal me genoeg afleiding. Ik ben druk bezig met allerlei technische analyses, die ik straks in mijn column ga bespreken. Daarin gaat het nooit om de persoon, nooit om een club, maar altijd om de details.

[ Bericht 20% gewijzigd door tong80 op 16-11-2015 08:21:38 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 november 2015 @ 07:48:16 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157592644
Nou, die ene keer per twee jaar dat hij naar de Arena komt om zijn geniale plan te bespreken zullen ze wel gaan missen daar in 020 :')
Laffe huichelaar
pi_157592665
Was te verwachten.
  † In Memoriam † maandag 16 november 2015 @ 07:59:42 #4
43556 miss_dynastie
pi_157592726
Er luisterde toch al jaren niemand meer :')
  Trouwste user 2022 maandag 16 november 2015 @ 08:18:03 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_157592807
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Er luisterde toch al jaren niemand meer :')
Recent niet meer helaas. Bij Barcelona en Bayern hebben ze wel lering uit z'n lessen getrokken. :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 november 2015 @ 09:50:35 #6
436595 Sked
Zonnestraal
pi_157593674
Kunnen we al zeggen dat de fluwelen revolutie mislukt is?
  maandag 16 november 2015 @ 10:12:02 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157593898
Groot(ste) speler van eigen grond, maar er is een grens aan waar je je mee moet bemoeien zonder rekenschap af te willen leggen. Goed dat men er een punt achter zet.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_157594318
Laat ik vooropstellen dat zijn ziekte hier helemaal los van staat. (voordat iedereen daar weer over begint)

Cruijff was als voetballer een genie, als trainer soms een genie, maar sinds hij in 1996 gestopt is gaat het eigenlijk helemaal nergens over. Ik heb van begin af aan de Cruijff-revolutie nooit serieus genomen omdat het gewoon niet uitvoerbaar is. De talenten worden toch allemaal weggekocht uit de jeugd, echt grote talenten heeft Ajax al sinds begin 2000 niet meer geproduceerd en je hebt gewoon ervaring nodig om serieus met de grote jongens mee te kunnen doen. De afgelopen jaren zijn vooral een voorbeeld geweest hoe het niet moet bij Ajax. Dat Ajax een paar jaar een enorm bedrag op de bank heeft laten staan is het domste wat ze hebben kunnen doen. PSV klampt weer aan en de kans is groot dat die er weer overheen gaan.
pi_157595475
Zijn rol was dus die van adviseur? Nogal arrogant om dan te verwachten dat iedere hersenspinsel die je thuis aan de keukentafel in Barcelona bedacht hebt tot op de letter nauwkeurig uitgevoerd gaat worden. Het staat Ajax toch vrij om zijn adviezen naast hun neer te leggen? Stuitend arrogant deze man.
  Moderator / Redactie FP maandag 16 november 2015 @ 13:47:50 #10
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157597841
Tong, stop nou eens met die waardeloze offtopicreacties van je.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_157597863
De beste ooit.

maandag 16 november 2015 @ 13:53:56 #12
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_157598019
Dom van Ajax om met hem in zee te gaan. Met Cruijff haal je narigheid binnen. En het eindigt altijd met moddergooien.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  Trouwste user 2022 maandag 16 november 2015 @ 14:02:50 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_157598208
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tong, stop nou eens met die waardeloze offtopicreacties van je.
Deze man heeft van Ajax en Barcelona grootmachten gemaakt. Liet zichzelf vervangen door San Marco. Plukte Bergkamp uit de B-2. Liet Dennis debuteren op 17-jarige leeftijd. In de periode na Faas, Abe en andere zogenaamde toppers, die met Oranje verloren van Luxemburg en Saarland. Maakte ie van het Nederlands elftal een topper. In 2000 door een internationaal pannel gekozen tot op twee na beste elftal ooit.

Barcelona en Bayern, met Guardiola wilden wel luister naar de verlosser. Plukken er nu nog de vruchten van. De druiven bij Ajax worden steeds zuurder. Dovenmans oren. De beurs regeert.
Bureaucraten. Hebben niet in de gaten dat ze mank gaan aan voetbalverstand. Zakkenrrollende zakkenvullers zijn het. Jagend op eigen baantjes. De beste europese voetballer ooit. Ze moeten helaas voelen hoe de nederlaag straks smadelijk is. Cruijffie, mijn Ajax. :{

Trouwste user 2022 maandag 16 november 2015 @ 14:04:02 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_157598228
Mijn VBL :{

:T
  maandag 16 november 2015 @ 14:14:06 #15
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_157598430
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Recent niet meer helaas. Bij Barcelona en Bayern hebben ze wel lering uit z'n lessen getrokken. :{

_O-
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_157685986
Mooi dat Cruijff eindelijk doorheeft dat zijn ideeen gewoon achterhaalt zijn en niet meer van deze tijd. Tijd om de echte leiden Louis van Gaal een nieuw masterplan te laten schrijven voor ons aller AFC Ajax. :7
pi_157709752
Ik dacht dat dat figuur al zo dement was dat hij niet eens door had dat hij in de ArenA was. De mens blijft me verbazen.
* Verwijderd *
pi_157724002
Dat dit kan in Nederland :'(
pi_157815517
Ik herinner mij nog toen Ajax in de jaren 90 Bergkamp,Roy e.d. liet gaan. Toen stond Cruijff ook op zijn achterste benen en was dit "niet zijn Ajax". Afijn het masterplan van Louis van Gaal hebben we geweten wat Ajax regeerde weer vanaf 1991/92 weer in Europa t/m 1996.

Pas toen Van Gaal de Europa Cup won in 95 was na de gewonnen wedstrijd volgens Cruijff dit weer "zijn Ajax" :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 18:12:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')