Ik hoef niet dat soort filmpjes aan te kijken om me een voorstelling te maken hoe mensen elkaar vermoorden voor geld/macht/sadistisch genot/wraak/boze opwelling/jaloezie en nog tal van andere redenen. Het op bewust op zoek gaan naar dat soort filmpjes is geen gezonde nieuwsgierigheid naar hoe de wereld in elkaar steekt maar ramptoerisme (een ongezonde nieuwsgierigheid voor leed).quote:Op zondag 15 november 2015 02:01 schreef iPancakeMix het volgende:
Even in alle serieusheid. Een mens is gemaakt om nieuwsgierig te zijn. Ieder mens heeft zijn eigen persoonlijke raampje waar vanuit hij/zij de wereld bekijkt. Mensen die zich nauwelijks bezig houden met de realiteit en volop genieten hebben maar een heel klein raampje en zien niet hoe het er echt aan toe gaat met de wereld. Mijn ''raampje'' is daarentegen heel groot. Het is vreselijk om op internet te zien wat voor vreselijke dingen er allemaal gebeuren in de wereld, maar tegelijkertijd ben ik er ook heel erg nieuwsgierig naar. Heeft geen fuck met mental issues te maken (tenzij je er een harde pener van krijgt).
Dit topicquote:Op zondag 15 november 2015 00:53 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Niet meer verdorie
Soms paar daagjes niet maar vandaag nog genoten van Adriana Chechik.
Van de week 4 dagen niet. Hangt er van af hoe ik me voel.
bah ome willemquote:Op woensdag 18 november 2015 00:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dit topicAdriana Chechick
trouwens. Wel eeuwig zonde dat ze haar lippen heeft laten opspuiten
En wat waren die filmpjes met darmen, hamers en schroevendraaiers waar ik over lees? Tekstbeschrijving?
Andere tijd, andere maatschappij en normen. Alhoewel dit topic weer eens bewijst hoe filterdun het laagje beschaving is.quote:Op woensdag 18 november 2015 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vroeg me wel eens af hoe die beulen in de middeleeuwen zoiets konden doen.
Misschien zijn de mensen die dit leuk vinden om te zien, in een vorig leven wel beul geweest
quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:07 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Ik hoef niet dat soort filmpjes aan te kijken om me een voorstelling te maken hoe mensen elkaar vermoorden voor geld/macht/sadistisch genot/wraak/boze opwelling/jaloezie en nog tal van andere redenen. Het op bewust op zoek gaan naar dat soort filmpjes is geen gezonde nieuwsgierigheid naar hoe de wereld in elkaar steekt maar ramptoerisme (een ongezonde nieuwsgierigheid voor leed).
Wat ik me nog afvraag, ken je ontroering als emotie?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het erg moet vinden, maar voel er niks bij. Ook niet bij die foto in de concertzaal genomen na afloop.
Ik weet niet of ik inlevingsvermogen heb, denk het wel als het gaat om dingen die ik vreselijk vind. (Als het vliegtuig bijvoorbeeld niet gaat en je vakantie naar de mallemoeren is.)
Compassie: is dat niet hetzelfde?
Dat mag niet meer van onze allerliefste motorbloempje, in verband met tere zieltjes die daar niet tegen kunnen.quote:Op woensdag 18 november 2015 00:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
En wat waren die filmpjes met darmen, hamers en schroevendraaiers waar ik over lees? Tekstbeschrijving?
Gooi het dan in een spoilertag.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat mag niet meer van onze allerliefste motorbloempje, in verband met tere zieltjes die daar niet tegen kunnen.
Reageer eens op mijn vraag of een patholoog anatoom dan ook "ziek" is?quote:Op woensdag 18 november 2015 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vroeg me wel eens af hoe die beulen in de middeleeuwen zoiets konden doen.
Misschien zijn de mensen die dit leuk vinden om te zien, in een vorig leven wel beul geweest
Wat heeft dat te maken met moedwillig agressieve filmpjes kijken?quote:Op woensdag 18 november 2015 12:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Reageer eens op mijn vraag of een patholoog anatoom dan ook "ziek" is?
quote:Op woensdag 18 november 2015 12:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Reageer eens op mijn vraag of een patholoog anatoom dan ook "ziek" is
Ik ben echt geinteresseerd in hoe het 'werkt' in jouw hoofd. Omdat het zo veel lijkt te verschillen met hoe het bij mij zit.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat ik me nog afvraag, ken je ontroering als emotie?
En voel je überhaupt iets als het niet rechtstreeks jouw eigen leven raakt?
Ik ben denk ik wat apart wat betreft dit alles. Ik kan wel ontroering voelen. Bijvoorbeeld een ontzettende schattige kleine puppie. Maar tegelijk doet het me geen reet als in zulke filmpjes dieren iets wordt aangedaan.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat ik me nog afvraag, ken je ontroering als emotie?
En voel je überhaupt iets als het niet rechtstreeks jouw eigen leven raakt?
Moet dat? Zij reageerde op iets van mij, waarop ik weer reageerde met die vraag.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:44 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met moedwillig agressieve filmpjes kijken?
Horror!quote:Op woensdag 18 november 2015 15:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kijk trouwens wel graag naar horrorfilms, misschien omdat je dan weet dat het niet echt is.
Horrorfilms zijn dan ook onder te verdelen in bloedig/martel shit en in het welbekende 'Boe-schrik' genre. Dat laatste is vooral voor kinderen tot 14 jaar.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kijk trouwens wel graag naar horrorfilms, misschien omdat je dan weet dat het niet echt is.
Volgens wiki zijn horrorfilms onder te verdelen in 28 categorieën en al vind ik de indeling zoals op wiki een beetje vaag, de jouwe die alles in twee delen hakt is net zo vaagquote:Op woensdag 18 november 2015 17:06 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Horrorfilms zijn dan ook onder te verdelen in bloedig/martel shit en in het welbekende 'Boe-schrik' genre. Dat laatste is vooral voor kinderen tot 14 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |