abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2015 @ 03:26:11 #101
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_157561239
Nr 19 loopt vast op mobiel, nr 20 dan ook niet gezien. Tot zover nog niet hoeven kokhalzen oid. En die laatste video heb ik ook gewoon afgekeken. Nu heb ik geen obsessie dat ik dat per se wil zien, maar mijn interesse was gewoon even gewekt. Nu slapen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_157561773
Dat herken ik heel goed. Ik kan de meest erge/ziekste filmpjes bekijken zonder een spier te vertrekken, zonder ook maar iets te denken in de trant van: Oh wat erg, wat vreselijk voor die mensen. Nope, niks van dat...

Vind ik wel een goede eigenschap. ^O^
pi_157561782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:09 schreef peterkailey het volgende:
Tot welk level kwam je bij run the gauntlet?
Die ga ik straks bekijken. Ben benieuwd...
  zondag 15 november 2015 @ 07:55:23 #104
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157561787
Ik kan dat dus echt niet begrijpen dat iemand zulke dingen kan kijken.
pi_157561796
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kan dat dus echt niet begrijpen dat iemand zulke dingen kan kijken.
Ik vind het wel heel interessant om te leren waarom mensen dit soort dingen wel kijken (zelf denk ik weet ik vrij zeker met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik nummer 20 niet ga halen :D ).

Maar ik denk dat er nog een manier is om het te begrijpen zonder exact hetzelfde te hoeven doorstaan, maar daar zijn wel meerdere stappen voor nodig (het is belangrijk dat je wel gevoelig bent voor iets wat een vergelijkbaar mechanisme heeft).

Moet er even over nadenken.
pi_157561814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:51 schreef kuolema het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik ontdekt dat er sites bestaan waarop ongecensureerde filmpjes en foto's van ongelukken, (zelf)moorden, lijken, etc. staan. Voor die tijd was ik al regelmatig op zoek naar horror. Als er iets ergs is gebeurd, ga ik ook meteen op zoek naar beeldmateriaal en hoop dan dat er zoveel mogelijk details op staan.

Het probleem is dat als ik eenmaal begin met kijken, ik eigenlijk niet meer kan stoppen en dan ga ik uren door. Want aan de ene kant wil ik het heel graag zien, maar aan de andere kant vind ik het naar. Op een gegeven moment wordt het minder interessant omdat je alles wel gezien hebt. Maar een tijdje later begin ik dan toch weer. Ik denk dat het niet goed voor me is.

Ik heb al vaker tegen mezelf gezegd dat ik zulke sites niet meer moet bezoeken. Maar de verleiding is te groot, ik doe het toch steeds weer. Hoe kom ik hiervan af?
Blijkbaar werkt jezelf forceren om iets niet te doen terwijl je motivatie/drive om het wel te doen, in elk geval niet of nauwelijks en het extra negatieve effect van die "mislukkingen" is dat het je zelfbeeld nog verder kan beschadigen (zo van "zie je wel, ik kan niks :'( " ). Beetje gechargeerd voorbeeld, maar het gaat me ook meer om het idee.

Je weet in elk geval al dat je wilt weten waarom je dit toch steeds blijft doen. Blijkbaar levert het je ergens toch iets op, als je het voor helemaal niks zou doen en ook niet prettig zou vinden, dan was je denk ik veel eerder al afgehaakt.

edit: Wat eerder al genoemd werd is dat het ook nieuwsgierigheid kan zijn. Dat je in een soort 'flow' komt en als het ware lekker op gang bent gekomen (beetje zoals iemand bijvoorbeeld uuuurenlang op youtube van het ene naar het volgende blijft doorklikken). Misschien dat dit mechanisme ook een rol speelt?

edit2: Misschien dat het (beetje raakvlak met wat ik al eerder tikte hier) ook iets te maken heeft met "ergens helemaal in weg kunnen zinken/ergens helemaaaal in opgaan en je omgeving helemaal vergeten". Dat zou ook nog een rol kunnen spelen, maar weet niet of dat bij jou ook het geval is.

edit3: Ik bedacht me net nog een mogelijkheid:
In theorie is het ook mogelijk dat je je iets afvraagt en dat je gevoelsmatig denkt dat 'iets' in die filmpjes het antwoord heeft, maar dat om de één of andere reden je dat antwoord (nog) niet gevonden hebt. Wat dat betreft is het maken van een topic als deze wel een goeie zet omdat je door het (veel) kijken van dit soort filmpjes geen antwoord lijkt te gaan vinden.

Denk je dat er hier iets staat dat raakvlakken met de waarheid heeft?

[ Bericht 2% gewijzigd door magnetronkoffie op 15-11-2015 10:30:29 ]
pi_157561874
Afgestompt.
Iets willen ervaren, op een freaky manier dit willen.
Jezelf testen.
Aandacht vragen.
Goed gevoel krijgen.
Ideeën opdoen.
Geweld normaliseren.
Vluchten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 08:19:43 ]
  zondag 15 november 2015 @ 08:23:59 #108
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157561899
13 _O-
pi_157561993
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 08:18 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Afgestompt.
Maar afgestomt zijn kan toch geen reden zijn waarom je begon dit soort filmpjes te kijken? Want toen was je nog niet afgestompt toch? :P
quote:
Iets willen ervaren, op een freaky manier dit willen.
Iedereen wil dingen ervaren, maar waarom zouden mensen dingen willen ervaren die freaky zijn?
Als ik zo dit topic lees, is dit soort filmpjes willen kijken zelfs redelijk algemeen, dus zo freaky is het dan toch niet?
quote:
Jezelf testen.
Aandacht vragen.
Aandacht voor wat?
quote:
Goed gevoel krijgen.
Hoe geeft dit een goed gevoel?
quote:
Ideeën opdoen.
Voor wat?
quote:
Geweld normaliseren.
Waarom zou iemand geweld willen normaliseren?
quote:
Vluchten.
Vluchten voor wat?

Ik weet trouwens niet aan wie je dit gericht hebt, aangezien je al op TS hebt gereageerd
Ik ga er trouwens ook niet vanuit dat je op mij reageerde, ik zag je lijstje en ben gewoon nieuwsgierig naar het waarom van jouw lijstje :P
pi_157562428
pi_157562628
quote:
Hoe kan je dit spel willen spelen?
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_157562740
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:17 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Hoe kan je dit spel willen spelen?
Omdat ik benieuwd ben of er een filmpje is die mij weet te raken. Denk dat ik het antwoord al weet.

Het doet mij niet veel. Sommigen vind ik zelfs heel interessant om te bekijken. Sommigen zelfs cool.

Zo zou ik bijvoorbeeld ontzettend graag willen weten hoe Julian en Ruben eruit zagen toen ze gevonden werden. Dat soort dingen interesseren mij. Can't help it...
  zondag 15 november 2015 @ 12:16:58 #113
399061 kuolema
vermaledijd
pi_157564630
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 02:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Als kind zag ik een geschiedenis boek met plaatjes waarbij men dus met paarden een crimineel in stukjes uiteen reet...ik vond dat fascinerend bedoel... het was maar een aantal plaatjes...!

Ik dacht toen nog niet aan het feit dat dit echt gebeurd was of dat dit echte mensen waren die pijn kregen dat besef komt later.
Later begrijp je dat zoiets dus vreselijk is als het echt zou gebeuren.
Dat is een besef dat je dus leert als je groter wordt etc.

Ts heeft dit deeltje gemist of wil ergens pijn oproepen in zichzelf door naar dit soort beelden te kijken.
Misschien zoals een borderliner zichzelf in de pols kerft om emotionele pijn te ontkennen...is dit voor ts ook een vorm van zichzelf pijnigen door zien van ernstige delicten en daardoor zichzelf een besef te geven dat diegene nog leeft, of kan voelen en ervaren alsof ts een doods deel in het zelf tot leven wil wekken.
Ik geloof dat mensen met PTTS dit ook graag doen en zien?
Het zou beide kunnen. Maar er zijn zoveel mensen die dit graag zien, het lijkt toch vrij normaal.

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 07:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat herken ik heel goed. Ik kan de meest erge/ziekste filmpjes bekijken zonder een spier te vertrekken, zonder ook maar iets te denken in de trant van: Oh wat erg, wat vreselijk voor die mensen. Nope, niks van dat...

Vind ik wel een goede eigenschap. ^O^
Waarom vind je het een goede eigenschap?
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 08:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt jezelf forceren om iets niet te doen terwijl je motivatie/drive om het wel te doen, in elk geval niet of nauwelijks en het extra negatieve effect van die "mislukkingen" is dat het je zelfbeeld nog verder kan beschadigen (zo van "zie je wel, ik kan niks :'( " ). Beetje gechargeerd voorbeeld, maar het gaat me ook meer om het idee.

Je weet in elk geval al dat je wilt weten waarom je dit toch steeds blijft doen. Blijkbaar levert het je ergens toch iets op, als je het voor helemaal niks zou doen en ook niet prettig zou vinden, dan was je denk ik veel eerder al afgehaakt.

edit: Wat eerder al genoemd werd is dat het ook nieuwsgierigheid kan zijn. Dat je in een soort 'flow' komt en als het ware lekker op gang bent gekomen (beetje zoals iemand bijvoorbeeld uuuurenlang op youtube van het ene naar het volgende blijft doorklikken). Misschien dat dit mechanisme ook een rol speelt?

edit2: Misschien dat het (beetje raakvlak met wat ik al eerder tikte hier) ook iets te maken heeft met "ergens helemaal in weg kunnen zinken/ergens helemaaaal in opgaan en je omgeving helemaal vergeten". Dat zou ook nog een rol kunnen spelen, maar weet niet of dat bij jou ook het geval is.

edit3: Ik bedacht me net nog een mogelijkheid:
In theorie is het ook mogelijk dat je je iets afvraagt en dat je gevoelsmatig denkt dat 'iets' in die filmpjes het antwoord heeft, maar dat om de één of andere reden je dat antwoord (nog) niet gevonden hebt. Wat dat betreft is het maken van een topic als deze wel een goeie zet omdat je door het (veel) kijken van dit soort filmpjes geen antwoord lijkt te gaan vinden.

Denk je dat er hier iets staat dat raakvlakken met de waarheid heeft?
Ik denk dat je eerste edit de meest waarschijnlijke theorie is.
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:25 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Omdat ik benieuwd ben of er een filmpje is die mij weet te raken. Denk dat ik het antwoord al weet.

Het doet mij niet veel. Sommigen vind ik zelfs heel interessant om te bekijken. Sommigen zelfs cool.

Zo zou ik bijvoorbeeld ontzettend graag willen weten hoe Julian en Ruben eruit zagen toen ze gevonden werden. Dat soort dingen interesseren mij. Can't help it...
Dat heb ik dus ook. Elke keer dat zoiets in het nieuws komt ben ik heel benieuwd naar de foto's.
Toen ik 14 was wilde ik daarom ook technisch rechercheur worden en later patholoog-anatoom (ik keek graag CSI :P).
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_157564712
Ik hou niet van dit soort shit en het lijkt me ook niet gezond als je daar op kickt of zo. Een ongeluk vind ik dan minder erg om te kijken en kan ook informatief werken maar die walgelijke moorden/executies moet je echt niet naar kijken.

Geen vraag = geen aanbod.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_157565059
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 08:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar afgestomt zijn kan toch geen reden zijn waarom je begon dit soort filmpjes te kijken? Want toen was je nog niet afgestompt toch? :P

[..]

Iedereen wil dingen ervaren, maar waarom zouden mensen dingen willen ervaren die freaky zijn?
Als ik zo dit topic lees, is dit soort filmpjes willen kijken zelfs redelijk algemeen, dus zo freaky is het dan toch niet?

[..]

Aandacht voor wat?

[..]

Hoe geeft dit een goed gevoel?

[..]

Voor wat?

[..]

Waarom zou iemand geweld willen normaliseren?

[..]

Vluchten voor wat?

Ik weet trouwens niet aan wie je dit gericht hebt, aangezien je al op TS hebt gereageerd
Ik ga er trouwens ook niet vanuit dat je op mij reageerde, ik zag je lijstje en ben gewoon nieuwsgierig naar het waarom van jouw lijstje :P
Ik probeer ts ideeën te geven. Zodat ze ermee aan de slag kan.

Ik zie de laatste topics van ts wel als een soort aandacht vragen.
:Y

Dit soort filmpjes kijken lijkt mij nou niet echt redelijk en normaal.
Doet me denken aan automutilatie, troep kijken/doen om te vergeten.

Geweld willen normaliseren, wat later de stap naar geweld gebruiken verkleind.
  zondag 15 november 2015 @ 13:50:31 #116
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157565995
Graag op anoniem
pi_157566571
Ik ben een schattig blond vrouwke met een fascinatie voor dode beroemdheden, seriemoordenaars en overige ranzigheden ;( Ik vraag me vaak af of ik wel spoor als ik weer eens een avond ranzige filmpjes heb zitten kijken. Al word ik er op een gegeven moment wel ziek van en moet ik even een beestje knuffelen. Alsof ik dat ene laatste chocolaatje niet had moeten nemen zeg maar.
Tap tap tap
pi_157567249
Zoek hulp! dit is niet best hoor, voor je het weet zit je in het gekkenhuis. Het gekkenhuis is een prima plek voor jou maar als je kunt voorkomen dat je er terechtkomt kun je de kans maar beter pakken.
pi_157567409
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:44 schreef motorhelm het volgende:
Zoek hulp! dit is niet best hoor, voor je het weet zit je in het gekkenhuis. Het gekkenhuis is een prima plek voor jou maar als je kunt voorkomen dat je er terechtkomt kun je de kans maar beter pakken.
En dit is dus een misvatting. Niet iedereen die zulke filmpjes kijkt, zelfs niet iedereen die erop kickt of het interessant vindt, wordt een (psychopatische/gewelddadige) moordenaar. Of zal een misdrijf begaan.

Sommigen kunnen dat prima scheiden...
  zondag 15 november 2015 @ 15:26:50 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_157568376
Echt, ik heb met groeiende ontsteltenis dit topic zitten lezen... :o
Er gaat een wereld voor me open. Hier begrijp ik werkelijk niets van.

Ik vraag me oprecht af hoe liefhebbers van dit genre staan tov bv de afgrijselijke aanslagen in Parijs. Of oorlogsgeweld dat dagelijks op TV getoond wordt. Heb je nog enig inlevingsvermogen? Voel je nog compassie? Bedenk je je wel eens in dat de hoofdpersoon uit zo'n filmpje een mens is (geweest...), iemand die jouw broer/zus had kunnen zijn?

Ik schrik hier heel erg van....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_157569095
Het kijken van dit soort media heeft niets met seksuele frustratie of eenzaamheid te maken. Dat zijn compleet andere problemen. Agressie staat hier ook los van.
pi_157569287
quote:
Altijd leuk, zo'n pratend ei.
  zondag 15 november 2015 @ 16:11:06 #123
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157569680
Nou lekker dan wat er in een ander topic gepost werd...
KLB / Incidentje in Parijs
  zondag 15 november 2015 @ 16:48:47 #124
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157570851
-leuk geweest. Nu weer on-topic verder.-
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 01:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik heb niets ergs meegemaakt. Ik begrijp het ook niet.

[..]

Ja wat is dat toch? Ik moet al bijna huilen als ik per ongeluk op een slak sta in de tuin omdat ik het zo zielig vind, bevrijd wespen uit een wespenval ook al worden andere mensen dan boos op me en vermijd op die sites dierenleed want dat kan ik echt niet aanzien en maakt me ontzettend boos en verdrietig.
Raar. :o Wat voel je precies als je zo'n filmpje kijkt? Is het die kick dat je nieuwsgierigheid wordt bevredigd? Iets anders kan ik niet verzinnen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Copycat op 15-11-2015 17:22:13 ]
pi_157594391
quote:
99s.gif Op zondag 15 november 2015 16:48 schreef Gary_Oak het volgende:
-leuk geweest. Nu weer on-topic verder.-

[..]

Raar. :o Wat voel je precies als je zo'n filmpje kijkt? Is het die kick dat je nieuwsgierigheid wordt bevredigd? Iets anders kan ik niet verzinnen.
Hey je hebt me gequote maar de quote is weg wat nu PANIEK?!
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')