abonnement Unibet Coolblue
pi_157675512
quote:
4s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Goed verhaal.
Oh, was een reactie op de facebook felicitatie. Dat dit soort dingen ook IRL kunnen gebeuren.
Dat je vraagt naar een persoon terwijl die persoon al dood is.
pi_157675607
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh, was een reactie op de facebook felicitatie. Dat dit soort dingen ook IRL kunnen gebeuren.
Dat je vraagt naar een persoon terwijl die persoon al dood is.
Joost Zwagerman was geen broertje
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157675629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Joost Zwagerman was geen broertje
Maar wel dood.
  donderdag 19 november 2015 @ 19:34:09 #154
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_157675713
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:47 schreef amaranta het volgende:
Mijn broertje is al 15 jaar dood.
En vorig jaar jwam ik iemand tegen die vroeg hoe het met hem ging.
Ik; uh.....
Ze wist het wel, maar stond er op dat moment even niet bij stil.
Zou mij ook kunnen overkomen, als bv iemands vader is overleden en ik vraag. Hoe gaat het met je ouders??
Ik kwam laatst onze oude (roddel)buurvrouw tegen....
Zij: "Ik zag laatst je moeder nog fietsen! Ze ziet er goed uit!"
Ik: "Zal ze fijn vinden om te horen, ze is namelijk 8 jaar geleden gecremeerd!"
"....."
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_157675748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:34 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik kwam laatst onze oude (roddel)buurvrouw tegen....
Zij: "Ik zag laatst je moeder nog fietsen! Ze ziet er goed uit!"
Ik: "Zal ze fijn vinden om te horen, ze is namelijk 8 jaar geleden gecremeerd!"
"....."
Ja kut. En toen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 19 november 2015 @ 20:03:04 #156
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157676410
OMG! :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157676536
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat een totale bullshit.

1. Het kan best zijn dat je gewoon niet hebt gehoord dat iemand is overleden
2. Er zijn zat mensen op ieders persoons lijst die je wellicht al een paar maanden niet hebt gezien. Claim jij dat je iedereen op je lijst of elke week een bezoekje brengt of na een paar weken niet te hebben gezien als vriend weghaalt?
3. Ga jij bij iedere FB felicitatie eerst door iemands timeline heen wroeten om te kijken of die persoon nog een leuk leven heeft?

Facebook kan hier makkelijk wat aan doen. Profielen hebben al een "overleden" status. Als FB er nou eens mee kapt om je uit te nodigen mensen te feliciteren met hun verjaardag als die status aan staat dan heb je dit soort onzin veel minder.
Dat is geen onzin.

1. Het kan best zijn dat je niet weet dat iemand overleden is, maar dat betekent dat dit geen belangrijke persoon in je leven is of iemand waar je veel contact mee hebt. Waarom hem/haar dan feliciteren? Dat is gewoon een grote wassen neus dan. Voor mij betekent een dergelijke felicitatie niks.
2. Ik maak helemaal geen claim, dus ga mij geen woorden in de mond leggen. Verder beschouw ik FB vrienden niet als vrienden maar als kennissen, oud klasgenoten, etc. Doch zou ik van 99% op de hoogte zijn wanneer hij/zij zou overlijden.
3. Ik heb geen FB meer en toen ik het wel had feliciteerde ik niemand. Simpelweg omdat ik van die '400' vrienden maar van circa 10 man wist wanneer ze jarig waren. Voor mij was het simpel, als ik FB nodig had om de verjaardag van iemand te herinneren ging ik die niet feliciteren. Als ik de verjaardag wel herinnerde deed ik de felicitatie via de telefoon of in het echte leven.

Ik vind het dan ook heel frappant dat sommige mensen waarde hechten aan felicitaties van klasgenoten van 30 jaar geleden, die alleen door de herinnering van FB weten dat je jarig bent.
pi_157676754
Maar wat is nou eigenlijk het probleem van iemand feliciteren die dood blijkt te zijn? Ja, komt beetje stom over, maar daarmee is het ook wel gezegd. Zelfde niveau als dat je alle pakken suiker omdondert in de supermarkt. Dat soort dingen gebeuren gewoon, is geen kwade opzet in het spel en je hoeft er ook niet een heel groot ding van te maken naar mijn mening.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:55:33 #159
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_157679542
Oud-collega van mij is een week geleden bevallen van haar eerste koter. En hoewel ik het best fijn voor haar vind (heeft eind vorig jaar een miskraam gehad), erger ik me kapot aan het feit dat in die ene week haar profielfoto al 30x is veranderd in foto's van die kleine. Oh ja. En ze heeft haar eerste fotoshoot al gehad.

Ik begrijp dat je als ouder beretrots bent op je kleintje, maar om het maar zo op facebook te pleuren:
1. Iedereen het maar open en bloot kan zien, inclusief mensen met verkeerde bedoelingen,
2. Kind zelf nog niet van kan aangeven of het dat wel wil. Facebook is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken, dus kind, als wat ouder is, ook
Zal wel weer de enige zijn die er zo over denkt, omdat ik gemiddeld kort en pittig huisvrouw er op zie reageren met teksten als: 'ahhhhhh wat schattig!'. Ik heb dr uit mijn updates gegooid.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 19-11-2015 22:34:47 ]
With love :*
pi_157680306
Iemand die ik ken heeft z'n over z'n foto de Nigeriaanse vlag geshopt. Daar waren ook aanslagen. Ik vind dat een bazenactie.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  donderdag 19 november 2015 @ 22:34:55 #161
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157680750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:20 schreef exile79 het volgende:
Iemand die ik ken heeft z'n over z'n foto de Nigeriaanse vlag geshopt. Daar waren ook aanslagen. Ik vind dat een bazenactie.
Vriend van me heeft ook al een paar dagen de Nigeriaanse vlag als profielfoto.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157681342
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vriend van me heeft ook al een paar dagen de Nigeriaanse vlag als profielfoto.
Kan dezelfde wel zijn, aangezien je uit rotterdam komt.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  donderdag 19 november 2015 @ 23:03:54 #163
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157681713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:53 schreef exile79 het volgende:

[..]

Kan dezelfde wel zijn, aangezien je uit rotterdam komt.
Heet hij Rob? :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157682775
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Heet hij Rob? :P
haha, nee, Gert-Jan.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  vrijdag 20 november 2015 @ 02:25:17 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157685772
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:09 schreef Platina het volgende:

[..]

Dat is geen onzin.

1. Het kan best zijn dat je niet weet dat iemand overleden is, maar dat betekent dat dit geen belangrijke persoon in je leven is of iemand waar je veel contact mee hebt. Waarom hem/haar dan feliciteren? Dat is gewoon een grote wassen neus dan. Voor mij betekent een dergelijke felicitatie niks.
Newsflash. De meeste felicitaties betekenen weinig en zijn sociale moetjes.
Jij feliciteert nooit een leuke ex-collega die je toevallig een paar maanden of zelfs een jaartje niet hebt gezien? Wat een rigide stramien hou jij aan, zeg.

quote:
2. Ik maak helemaal geen claim, dus ga mij geen woorden in de mond leggen. Verder beschouw ik FB vrienden niet als vrienden maar als kennissen, oud klasgenoten, etc. Doch zou ik van 99% op de hoogte zijn wanneer hij/zij zou overlijden.
Leugens. Een oud klasgenoot gaat dood en jij staat op de bellijst? Hoe belangrijk vind jij jezelf?

quote:
3. Ik heb geen FB meer en toen ik het wel had feliciteerde ik niemand.
zooo badass ben jij, hoor.

quote:
Simpelweg omdat ik van die '400' vrienden maar van circa 10 man wist wanneer ze jarig waren.
Ik weet van maar 5 of 6 mensen in mijn leven wanneer ze jarig zijn. Lekker boeiend waar de aarde was toen iemand door zijn moeder uit de kut geperst is. Waarom zou ik daar mentale ruimte voor moeten reserveren. Ik zet het in een kalender of ik zie facebook me er aan herinneren. Dat is zat.

quote:
Voor mij was het simpel, als ik FB nodig had om de verjaardag van iemand te herinneren ging ik die niet feliciteren. Als ik de verjaardag wel herinnerde deed ik de felicitatie via de telefoon of in het echte leven.
Nou. Jouw waarden zijn superieur aan die van anderen hoor. Kijk eens hoe goed jij bent en hoe belachelijk andere mensen zijn. Ben je nu blij?

quote:
Ik vind het dan ook heel frappant dat sommige mensen waarde hechten aan felicitaties van klasgenoten van 30 jaar geleden, die alleen door de herinnering van FB weten dat je jarig bent.
Jij snapt dus niet dat het gewoon een signaaltje is van "I still care"? Sociale conventies zijn te moeilijk voor je blijkbaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Spellchecker vrijdag 20 november 2015 @ 10:30:07 #166
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_157688256
Wat mij intrigeert aan de hele "per ongeluk een overleden persoon gefeliciteerd"-situatie; die overleden persoon heeft blijkbaar nog steeds een FB-account?
Als ik mensen heb ontvriend zien ze mijn verjaardag toch ook niet meer in hun FB?
pi_157688340
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:30 schreef maily het volgende:
Wat mij intrigeert aan de hele "per ongeluk een overleden persoon gefeliciteerd"-situatie; die overleden persoon heeft blijkbaar nog steeds een FB-account?
Als ik mensen heb ontvriend zien ze mijn verjaardag toch ook niet meer in hun FB?
Waarom zou je iemand ontvrienden op het moment dat hij/zij overlijd? Ben afgelopen tijd best wat mensen om me heen verloren, en vind het juist fijn dat ik hun foto's en verhalen nog kan zien op facebook.
  Spellchecker vrijdag 20 november 2015 @ 10:38:11 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_157688409
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand ontvrienden op het moment dat hij/zij overlijd? Ben afgelopen tijd best wat mensen om me heen verloren, en vind het juist fijn dat ik hun foto's en verhalen nog kan zien op facebook.
Ik schrijf twee verschillende dingen ;).
1. Ik ga niet iemand ontvrienden omdat hij/zij overleden is. Ik vraag me alleen af of de nabestaanden van de overleden persoon dat account niet opgeheven hebben ..... misschien om er nogeens doorheen te gaan en foto's te bekijken ..... maar pas dan ook "de kalender" aan? Dan gebeuren dit soort dingen niet meer. En ja natuurlijk had Henk Krol beter moeten weten.

2. Als ik mensen ontvriend krijgen ze mijn verjaardag toch niet meer te zien?
pi_157688490
Doe is rustig mensen, het is maar facebook :')
  Spellchecker vrijdag 20 november 2015 @ 11:09:13 #170
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_157688844
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:43 schreef Leonos het volgende:
Doe is rustig mensen, het is maar facebook :')
Dit is wel het ergernissentopic ja?! :(

c_/
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:52:10 #171
66083 Platina
78th Element
pi_157691671
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Newsflash. De meeste felicitaties betekenen weinig en zijn sociale moetjes.
Jij feliciteert nooit een leuke ex-collega die je toevallig een paar maanden of zelfs een jaartje niet hebt gezien? Wat een rigide stramien hou jij aan, zeg.
Nee, niet via FB iig. Ik heb overigens de brief gemist waarin staat dat een oud collega van een jaar geleden feliciteren een sociaal moetje is.

[..]
quote:
Leugens. Een oud klasgenoot gaat dood en jij staat op de bellijst? Hoe belangrijk vind jij jezelf?
Houdt toch op met mij woorden in de mond te leggen en zaken erbij te verzinnen.
Ik zeg niet dat ik op de bellijst sta, ik zeg alleen dat ik er achter kom wanneer die persoon dood zou gaan. En daarmee bedoel ik dus binnen 1 a 2 weken en niet enkele maanden later.
quote:
[..]

zooo badass ben jij, hoor.
Ik geef antwoord op jouw vraag en dan kom jij met zn reactie? Kennelijk mag ik niet zeggen dat ik geen FB meer heb. Doe eens niet zo simpel en probeer gewoon normaal te discussieren.

quote:
[..]

Ik weet van maar 5 of 6 mensen in mijn leven wanneer ze jarig zijn. Lekker boeiend waar de aarde was toen iemand door zijn moeder uit de kut geperst is. Waarom zou ik daar mentale ruimte voor moeten reserveren. Ik zet het in een kalender of ik zie facebook me er aan herinneren. Dat is zat.
Zou je al die verjaardagen op je kalender zetten wanneer er geen FB was?

[..]
quote:
Nou. Jouw waarden zijn superieur aan die van anderen hoor. Kijk eens hoe goed jij bent en hoe belachelijk andere mensen zijn. Ben je nu blij?
Normaal discussieren, kun je dat? Ik zeg nergens dat ik superieur ben, alleen dat ik andere waarden heb. De frustratie zit kennelijk diep.

[..]
quote:
Jij snapt dus niet dat het gewoon een signaaltje is van "I still care"? Sociale conventies zijn te moeilijk voor je blijkbaar.
Lekker hip he, hele tijd dat Engels er tussendoor.
Ik heb ook de brief gemist waarin staat dat alle connecties op FB feliciteren d heersende sociale conventie is.
pi_157691684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:38 schreef maily het volgende:

[..]

maar pas dan ook "de kalender" aan?
"Mijn zoon is overleden, ik pas snel de kalender van zijn facebookprofiel aan zodat hij niet meer per ongeluk gefeliciteerd kan worden!"
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:56:23 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157691753
Ik zie het probleem ook niet zo, ik ben enorm slecht in het onthouden van data, de verjaardagsdata die ik kan onthouden zijn op twee handen te tellen.
Dus ja, soms zie ik een verjaardag langskomen van iemand die ik gewoon wel heel graag mag en regelmatig spreek en ook wel eens van mensen die ik al heel lang niet gesproken heb.

Ik zou niet persoonlijk op de hoogte gehouden worden van iedereen in mijn lijst mocht iemand overlijden.
Ik ken namelijk ook mensen waarvan ik familieleden niet ken en die zouden mij nooit op de hoogte stellen , (oud-klasgenootjes, oud-collega's, klanten enz. )

Ik snap heel het probleem dus ook niet zo.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:57:51 #174
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_157693122
Nog even en er komt een "[Centraal] Ergernissen aan reacties in [Centraal]Facebookergernissen #??" topic! :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_157697477
quote:
Tis niet normaal laten ze je gvd om 9 uur komen zit je nu nog te wachten had ik het beter zelf kunnen halen of ik nou tapijt snij of ik maak ff een sneetje in de buik
:D :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')