abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2015 @ 17:17:35 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157571749
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:06 schreef Tingo het volgende:

Geloof jij ook de 'telefoon saved my life' verhaaltje van een van de getuigen?
Ik vind 't zeer onwaarschijnlijk. Maar ja - hij heeft wel enorme mazzel gehad.ok.
Nee, dat zal inderdaad wel weer zo'n voorgekookte held zijn. Veel logischer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 15 november 2015 @ 17:21:51 #177
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157571893
Opmerkelijk dat de g20 top volledig over het onderwerp terrorismebestrijding gaat, ineens?
pi_157572017
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:21 schreef Manke het volgende:
Opmerkelijk dat de g20 top volledig over het onderwerp terrorismebestrijding gaat, ineens?

Waarom is dit opmerkelijk?
pi_157572025
Het zou opmerkelijk zijn als ze het er niet over zouden hebben :P
Conscience do cost.
  zondag 15 november 2015 @ 17:29:24 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_157572067
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2015 16:57 schreef YuckFou het volgende:

Ik kom net dit filmpje tegen, waarin wordt gesteld dat er op 13-11 een oefening was gepland, om te trainen tegen "mutli site attack" nou ben ik niet echt een conspiracy nut meer en geloof ik heel erg dat dit een vreselijk aanslag is....

Maar t begint wel heel bizar te worden, 9/11, terrorist drill, Mardrid 4/3 terrorist drill, London 7/7 terrorist drill en nu weer....ook bij de Breivik aanslag en nog anderen was er soms sprake van een terrorist drill op dezelfde dag, en t begint onderhand wel een beetje op te vallen....
Wat is de bron voor die oefeningen dan? Een filmpje zegt me niks. En hoe vaak worden die überhaupt gehouden?
pi_157572085
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:21 schreef Manke het volgende:

Het zou een stuk opmerkelijker zijn als origami zwanen vouwen het onderwerp zou zijn.
  zondag 15 november 2015 @ 17:36:36 #182
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157572224
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:27 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waarom is dit opmerkelijk?
2 terroristische aanslagen op 1 dag en dat is ook meteen het onderwerp van de top dat een aantal dagen na de aanslagen plaatsvindt. Hopelijk gewoon toeval.
pi_157572456
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:36 schreef Manke het volgende:

[..]

2 terroristische aanslagen op 1 dag en dat is ook meteen het onderwerp van de top dat een aantal dagen na de aanslagen plaatsvindt. Hopelijk gewoon toeval.
Wat wil je nou zeggen? Dat ze de terroristische aanslagen zelf hebben gepleegd zodat ze er gezellig over konden keuvelen?

Ik snap sowieso niet wat je er gek aan vindt. De wereldleiders zijn bij elkaar, er zijn terroristische aanslagen gepleegd, en dan vind je het nogal toevallig dat ze daar over spreken?

[ Bericht 0% gewijzigd door mootie op 15-11-2015 17:53:46 ]
pi_157572578
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:36 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik zal mijn vraag herhalen; wat is hier opmerkelijk aan?
pi_157572618
Ik vind het eerder opmerkelijk dat een 'spoed' zitting bij de EU altijd betekent dat ze een week later een keer vergaderen. Als ik spoed heb op mijn werk, zitten we dezelfde avond nog bij elkaar.
  zondag 15 november 2015 @ 17:51:40 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157572657
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:12 schreef ems. het volgende:
En als ze geen oefeningen doen kan je altijd nog klagen over dat overheden zich expres niet voorbereiden om zo de delinquenten in staat te stellen hun ding te doen. Handig :)
Het zijn de same day oefeningen die specifiek verdacht zijn. Helemaal als ze een zelfde soort oefening zijn als wat er die dag daadwerkelijk gebeurd. Naja, misschien vinden eventuele terroristen het wel hip om een aanslag te plegen tijdens een oefening. Net als ik al jaren denk dat het beste moment voor een luchtaanval de eerste maandag van de maand is om 12:00 uur.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_157572687
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 17:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Het zijn de same day oefeningen die specifiek verdacht zijn. Helemaal als ze een zelfde soort oefening zijn als wat er die dag daadwerkelijk gebeurd. Naja, misschien vinden eventuele terroristen het wel hip om een aanslag te plegen tijdens een oefening. Net als ik al jaren denk dat het beste moment voor een luchtaanval de eerste maandag van de maand is om 12:00 uur.
Maar het maakt een oefening toch niet verdacht als ze op dezelfde dag zijn? Daarom zei ik; hoeveel zijn er buiten aanslagen om. Als dat 0 is, dan is het pas verdacht. Niet bij voorbaat.
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 17:56:17 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_157572748
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Het zou een stuk opmerkelijker zijn als origami zwanen vouwen het onderwerp zou zijn.
Nou ....origami...bigamie...origram...klinkt ook best verdacht.
  zondag 15 november 2015 @ 17:58:33 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157572794
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar het maakt een oefening toch niet verdacht als ze op dezelfde dag zijn? Daarom zei ik; hoeveel zijn er buiten aanslagen om. Als dat 0 is, dan is het pas verdacht. Niet bij voorbaat.
Vind ik persoonlijk verkeerd om. De combinatie is van belang.

Het is niet sluitend, bij lange na niet maar wel een rood vlaggetje als weer naar voren komt dat er een oefening plaatsvond met hetzelfde onderwerp als de aanslag die gepleegd is. Een rookwalm die nog niet perse hoeft te betekenen dat er ook vuur is maar wat het wel slim maakt om even beter te kijken.
Vrijheid
pi_157572901
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 17:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is niet sluitend, bij lange na niet maar wel een rood vlaggetje als weer naar voren komt dat er een oefening plaatsvond met hetzelfde onderwerp als de aanslag die gepleegd is. Een rookwalm die nog niet perse hoeft te betekenen dat er ook vuur is maar wat het wel slim maakt om even beter te kijken.
Vind ik persoonlijk dus niet. De combinatie is van belang ja, als het verder nooit voor komt. Als er vaker dit soort oefeningen plaats vinden (als deze oefening heeft plaats gevonden, vind maar 1 bron die 20295234 keer herhaald word door juist, conspiracy mensen) is het eerder toeval dan verdacht dat er nu *toevallig* ook een aanslag heeft plaats gevonden.

Waar jij rook ziet, zie ik gewoon helder.
pi_157572946
En bovendien; wat is er verder verdacht, ook al zou het maar één keer eerder voor gekomen zijn, aan zo'n oefening. Ik zou het eerder behoorlijk dom vinden, om zo'n duidelijke hint dat iets staged zou zijn, in het openbaar te brengen.

Juist als het een false flag/hoax zou zijn, wil je toch niet dat mensen daar achter komen? Het is de omgekeerde wereld op deze manier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 18:05:34 ]
  zondag 15 november 2015 @ 18:28:38 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157573530
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 18:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk dus niet. De combinatie is van belang ja, als het verder nooit voor komt. Als er vaker dit soort oefeningen plaats vinden (als deze oefening heeft plaats gevonden, vind maar 1 bron die 20295234 keer herhaald word door juist, conspiracy mensen) is het eerder toeval dan verdacht dat er nu *toevallig* ook een aanslag heeft plaats gevonden.

Waar jij rook ziet, zie ik gewoon helder.
Uiteraard moet eerst uitgezocht worden of de oefening echt heeft plaats gevonden/was voorbereid maar zo ja dan komt het mij ook net even te vaak voor dat er een aanslag is in combinatie met een oefening, het is gewoon lomp in dat geval. Ik ben het met je eens dat het te opvallend zou moeten zijn maar blijkbaar is dat dus niet zo.

En daarbij komt ook nog dat oefeningen in deze trant niet allemaal voorzetten zijn voor aanslagen en aanslagen ook zeker niet allemaal vergezeld gaan met een oefening (Zeker niet buiten Europa) dus je kan er niet echt een rekensom op los laten met een kansberekening als je niet weet wat een oefening is en wat een oefening wordt genoemd maar het dus eigenlijk niet is.
Vrijheid
pi_157573771
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 18:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Uiteraard moet eerst uitgezocht worden of de oefening echt heeft plaats gevonden/was voorbereid maar zo ja dan komt het mij ook net even te vaak voor dat er een aanslag is in combinatie met een oefening, het is gewoon lomp in dat geval. Ik ben het met je eens dat het te opvallend zou moeten zijn maar blijkbaar is dat dus niet zo.

En daarbij komt ook nog dat oefeningen in deze trant niet allemaal voorzetten zijn voor aanslagen en aanslagen ook zeker niet allemaal vergezeld gaan met een oefening (Zeker niet buiten Europa) dus je kan er niet echt een rekensom op los laten met een kansberekening als je niet weet wat een oefening is en wat een oefening wordt genoemd maar het dus eigenlijk niet is.
Het lijkt inderdaad wat vreemd.
Maar de vraag is vooral welke conclusie je er uit trekt?
Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat er intel was dat er een kans was dat er een aanslag gepleegd zou worden. Vrijdag is dan een inkoppertje als dag. Je wilt niet de hele stad lam leggen, mensen in paniek brengen etc. Dan 'stage' je een oefening.
Erg speculatief, maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
pi_157574482
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 17:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Scrummie heeft, statstisch gezien, helemaal gelijk.

Als er elke dag een oefening plaatsvindt, is het totaal niet toevallig wanneer een aanslag tijdens een dag met een oefening plaats vindt, het had niet anders kunnen zijn, die kans is bij voorbaat al 100% en dus niet heel erg toevallig.

Als er 1 keer per jaar een oefening plaats vindt en de aanslag op die dat plaats vindt is de kans dat zoiets gebeurt door toeval een stuk kleiner, vooraf gezien 1/365, maar achteraf kansen berekenen heeft een aantal issues.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 15 november 2015 @ 19:19:31 #195
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157575034
Welk belang heeft IS bij een aanslag als deze. :?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157575200
quote:
18s.gif Op zondag 15 november 2015 19:19 schreef Izzy73 het volgende:
Mensen aantrekken. En wraak, natuurlijk.
Conscience do cost.
  zondag 15 november 2015 @ 19:26:35 #197
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157575328
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 18:05 schreef Scrummie het volgende:
En bovendien; wat is er verder verdacht, ook al zou het maar één keer eerder voor gekomen zijn, aan zo'n oefening. Ik zou het eerder behoorlijk dom vinden, om zo'n duidelijke hint dat iets staged zou zijn, in het openbaar te brengen.

Juist als het een false flag/hoax zou zijn, wil je toch niet dat mensen daar achter komen? Het is de omgekeerde wereld op deze manier.
ze hebben 70 jaar stapje voor stapje gedaan. Nu is het moment daar dat ze wel grote stappen moet maken.

Daarnaast ze, de elite, hebben afgesproken alles wat ze doen moet vooraf open en bekend zijn. Soort van 'open secret'

Om nu iedereen mee te krijgen moeten grove stappen gemaakt worden
En daarbij hoor gruwelijke consequenties.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 15 november 2015 @ 19:28:26 #198
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157575404
quote:
helemaal niets.

Het is een win-win voor VN /EU zij kunnen nu vergaande wetten doorvoeren. Nog meer privacy afpakken enzo.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157575548
quote:
Ze willen niet dat mensen vluchten naar hier, maar blijven in hun kalifaat. Daarom nu deze aanslag, zodat de EU alles dicht gooit, en de mensen niet meer kunnen vluchten. Dat is in 't heel erg kort en heel simplistisch hoe diverse 'experts' het uit hebben gelegd in elk geval.
pi_157575553
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ze hebben 70 jaar stapje voor stapje gedaan. Nu is het moment daar dat ze wel grote stappen moet maken.

Daarnaast ze, de elite, hebben afgesproken alles wat ze doen moet vooraf open en bekend zijn. Soort van 'open secret'

Om nu iedereen mee te krijgen moeten grove stappen gemaakt worden
En daarbij hoor gruwelijke consequenties.
Oke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')