Rusland valt voornamelijk de rebellen die vechten tegen IS aan. Soms ook IS, maar vooral de rebellen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is ook meteen duidelijk waarom Rusland wel IS kan aanvallen en lukt. Waardoor 800k vluchtelingen terug gaan.
IS is Amerika
.. Dat is wat CNN, NOS en bbc vindt dat wij als mening moeten hebbenquote:Op zondag 15 november 2015 19:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ja man, al die radicale moslims werken perfect samen met de elite, van wie ze de opdrachten krijgen natuurlijk. Ze haten de Joden, het Zionisme en de Europese/Amerikaanse, Westere elite, maar ze werken er wel graag samen mee bij aanslagen. Ja, erg logisch.
Dat is wat jij vindt dat wij als mening moeten hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 19:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. Dat is wat CNN, NOS en bbc vindt dat wij als mening moeten hebben
Oh ja, maar natuurlijk. (koekoek)quote:
Waarom vind jij altijd exact het tegenovergestelde van wat de 'massa' vind? Het is echt heel bizar aan het worden. Als ik hier ga roepen dat poep vies is (vinden heel veel mensen, of is me dat wijsgemaakt door de NÖS?), roep jij dat je het in een 5 sterren restaurant op je bordje krijgt.quote:Op zondag 15 november 2015 19:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hou toch op man...quote:Op zondag 15 november 2015 19:43 schreef Lambiekje het volgende:
Oh ja, en hoe wil de EU dan alle grenzen dichtgooien en met name in Griekenland een enorme muur bouwen in zee ofzo?quote:Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Scrummie het volgende:
Ze willen niet dat mensen vluchten naar hier, maar blijven in hun kalifaat. Daarom nu deze aanslag, zodat de EU alles dicht gooit, en de mensen niet meer kunnen vluchten. Dat is in 't heel erg kort en heel simplistisch hoe diverse 'experts' het uit hebben gelegd in elk geval.
edit:psychologie van de koude grond hou je maar voor je.quote:Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Scrummie het volgende:
Waarom vind jij altijd exact het tegenovergestelde van wat de 'massa' vind? Het is echt heel bizar aan het worden. Als ik hier ga roepen dat poep vies is (vinden heel veel mensen, of is me dat wijsgemaakt door de NÖS?), roep jij dat je het in een 5 sterren restaurant op je bordje krijgt.
Dat kan opzich wel geregeld worden. Moet het wel gigantisch uit de hand lopen, maar als er draagvlak is, is dit goed mogelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 19:48 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Oh ja, en hoe wil de EU dan alle grenzen dichtgooien en met name in Griekenland een enorme muur bouwen in zee ofzo?
Nou vooruit ik ga mee in je sprookje. Er staat een enorme muur in zee.quote:Op zondag 15 november 2015 19:49 schreef -mosrednA het volgende:
Dat kan opzich wel geregeld worden. Moet het wel gigantisch uit de hand lopen, maar als er draagvlak is, is dit goed mogelijk.
Dat zag je toch al vóór Parijs gebeuren? Jezus manquote:Op zondag 15 november 2015 19:48 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Oh ja, en hoe wil de EU dan alle grenzen dichtgooien en met name in Griekenland een enorme muur bouwen in zee ofzo?
Heb je inhoudelijk ook nog wat te melden?quote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef Villas__Rubin het volgende:
Wat een simpele, kinderlijke overtuiging ook eigenlijk zegt. Eén of andere spookelite als de ultieme zondebok nemen en daar álle wereldproblemen op afschuiven. Echt dé oplossing voor wie de complexe wereld niet aan kan.
Klinkt trouwens ook niet heel gek al vind ik het dan wel een beetje een karige kosten/baten analyse aan de kant van IS. Ik bedoel als het westen gelijktijdig met Rusland en volgens mij zelfs terroristische organisaties IS aan het bevechten zijn dan stopt de kans dat ze het ooit nog gaan winnen ergens rond de 0%. Maar ok,insjallah dan maar.quote:Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze willen niet dat mensen vluchten naar hier, maar blijven in hun kalifaat. Daarom nu deze aanslag, zodat de EU alles dicht gooit, en de mensen niet meer kunnen vluchten. Dat is in 't heel erg kort en heel simplistisch hoe diverse 'experts' het uit hebben gelegd in elk geval.
Overal protesten? Wat hebben vluchtelingen hier eigenlijk mee te maken. De aanslag is opgeëist door IS hoor niet door de AZC's.quote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zag je toch al vóór Parijs gebeuren? Jezus man. Overal protesten tegen AZC's, hier, maar overal in Europa, situaties in de landen aan de grenzen van Europa is helemaal bizar te noemen. Dit soort gebeurtenissen zorgt er niet echt voor dat iedereen maar zegt "meer meer meer", lijkt je niet? Is niet meer dan een logisch gevolg. En dat gaat na een volgende aanslag alleen maar harder, en dan nog harder. Daarom is het zo belangrijk dat IS nu word aangepakt. Vind ik dan.
147 bedrijven hebben de wereld in control.quote:Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hou toch op man...
Soms is een sigaar gewoon een sigaar.
En wie de Islam als religie kent door zelf de Koran gelezen te hebben, weet gewoon dat dit soort dingen de gevolgen van die religieuze boodschap kunnen zijn in combinatie met de huidige politieke verhoudingen in de wereld.
Zou wat zijn zeg, zo'n omnipotente, almachtige wonder-elite die werkelijk álles in handen heeft in deze wereld en alle gebeurtenissen perfect in de hand hebben en zo. Het gewone volk dat zogenaamd niets kan zonder hun wil... jaja... wat zou het een mooi leven zijn voor die elite. Je dicht ze werkelijk de status van Goden toe!
Waar wil je dat ik inhoudelijk iets over vermeld?quote:Op zondag 15 november 2015 19:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Heb je inhoudelijk ook nog wat te melden?
het is heel heel heel simpel. Wij moeten stoppen met wapens leverenquote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zag je toch al vóór Parijs gebeuren? Jezus man. Overal protesten tegen AZC's, hier, maar overal in Europa, situaties in de landen aan de grenzen van Europa is helemaal bizar te noemen. Dit soort gebeurtenissen zorgt er niet echt voor dat iedereen maar zegt "meer meer meer", lijkt je niet? Is niet meer dan een logisch gevolg. En dat gaat na een volgende aanslag alleen maar harder, en dan nog harder. Daarom is het zo belangrijk dat IS nu word aangepakt. Vind ik dan.
Je ziet alle reacties toch om je heen? En het nieuws dat er 2 geregistreerd waren als vluchteling (al bleek dat achteraf niet juist dacht ik) in Griekenland. Volg jij eigenlijk wel de media en dan bedoel ik Twitter of Facebook, of iets waar je ergens reacties van mensen leest?quote:Op zondag 15 november 2015 19:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Overal protesten? Wat hebben vluchtelingen hier eigenlijk mee te maken. De aanslag is opgeëist door IS hoor niet door de AZC's.
er was een vluchteling betrokkenquote:Op zondag 15 november 2015 19:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Overal protesten? Wat hebben vluchtelingen hier eigenlijk mee te maken. De aanslag is opgeëist door IS hoor niet door de AZC's.
Wat een waanzin weer.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef Lambiekje het volgende:
Nederland verklaart oorlog aan Amerika?
Dit is een bijzondere ontwikkeling, door de terreuraanslagen in Parijs heeft Rutte het nieuws opgezocht om de oorlog te verklaren met Amerika, hij zegt: “Isis is onze vijand, daarmee zijn we in oorlog, niet met islam, niet met een geloof… zo zit het.” Duidelijk niet heel eloquent, maar toch, de Nederlandse overheid verklaart oorlog met de VS.
Nu hoor ik u denken, ‘Nee, beste Lang Leve, hij zegt Isis.’ Het probleem daarmee is dat Isis de nieuwe naam van Al Qaida is, en dat beide partijen als zodanig opgericht, getraind, gefinancierd, gesteund, beschermd en van wapens voorzien wordt door partijen in de overheid van de VS. Isis zijn primair door de VS ingehuurde en bewapende huurlingen, later vergezeld uiteraard met zielen die de weg een beetje kwijt zijn. Doordat Rutte oorlog verklaart aan Isis, verklaart hij oorlog aan de CIA, aan figuren als Soros en Brzezinski, de Bush familie, de psychopathische bankiersfamilies, etc.
Het is niet aan mij en dit bericht dat hele complot voor u uit te werken, maar als reguliere media als Reuters het al rapporteert als zijnde algemeen bekend feit…
http://langleveeuropa.nl/(...)-oorlog-aan-amerika/
Het is volstrekte waanzin ja, en nog verschrikkelijk kinderlijk opgeschreven ook. Ik ben geen taalwonder, maar ik schrijf beter. Met dt fouten, dat dan weer wel.quote:
omdat alles tegenovergestelde is.quote:Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom vind jij altijd exact het tegenovergestelde van wat de 'massa' vind? Het is echt heel bizar aan het worden. Als ik hier ga roepen dat poep vies is (vinden heel veel mensen, of is me dat wijsgemaakt door de NÖS?), roep jij dat je het in een 5 sterren restaurant op je bordje krijgt.
Yep.quote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef Scrummie het volgende:
De mensen waar ik mee omga hebben niet die mening over vluchtelingen in ieder geval. En nee ik lees geen twitter en FB berichten ik praat liever met echte mensen en ik ken er persoonlijk geen één die er zo over denkt zoals jij beschrijft. IS is een ander verhaal uiteraard.quote:Op zondag 15 november 2015 19:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je ziet alle reacties toch om je heen? En het nieuws dat er 2 geregistreerd waren als vluchteling (al bleek dat achteraf niet juist dacht ik) in Griekenland. Volg jij eigenlijk wel de media en dan bedoel ik Twitter of Facebook, of iets waar je ergens reacties van mensen leest?
niks IS is Amerika.quote:
Dan ga ik je om je oren tikken (figuurlijk!) met een uitspraak die 'jullie' ook zo vaak bezigen; open je ogen en oren eens man.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De mensen waar ik mee omga hebben niet die mening over vluchtelingen in ieder geval. En nee ik lees geen twitter en FB berichten ik praat liever met echte mensen en ik ken er persoonlijk geen één die er zo over denkt zoals jij beschrijft. IS is een ander verhaal uiteraard.
Oké, ja. Dat vind ik ook een hele goede. Ze wisten ervan maar wilde geen paniek veroorzaken dus gooien ze er een oefening tegenaan om iig klaar te staan voor het geval dat. Dan is het natuurlijk ook politieke zelfmoord om daarna toe te geven dat men ervan wist maar het niet heeft verteld bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 november 2015 18:40 schreef nikao het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wat vreemd.
Maar de vraag is vooral welke conclusie je er uit trekt?
Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat er intel was dat er een kans was dat er een aanslag gepleegd zou worden. Vrijdag is dan een inkoppertje als dag. Je wilt niet de hele stad lam leggen, mensen in paniek brengen etc. Dan 'stage' je een oefening.
Erg speculatief, maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
..En dat is nwoquote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep.
IS is uit op een grote chaos waarin angst, wantrouwen en agressie overheerst.
Respons was vrij traag vond ik, dus dat lijkt me geen optie.quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Oké, ja. Dat vind ik ook een hele goede. Ze wisten ervan maar wilde geen paniek veroorzaken dus gooien ze er een oefening tegenaan om iig klaar te staan voor het geval dat. Dan is het natuurlijk ook politieke zelfmoord om daarna toe te geven dat men ervan wist maar het niet heeft verteld bijvoorbeeld.
Bedankt.
Het gaat toch niet over de vluchtelingen? Het gaat over de moordpartij in Parijs van een paar doorgeslagen IS-extremisten. Ik denk dat je dat moet scheiden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De mensen waar ik mee omga hebben niet die mening over vluchtelingen in ieder geval. En nee ik lees geen twitter en FB berichten ik praat liever met echte mensen en ik ken er persoonlijk geen één die er zo over denkt zoals jij beschrijft. IS is een ander verhaal uiteraard.
Sure, alsof IS niet genoeg om handen heeft met de oorlog waarin ze zich bevinden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep.
IS is uit op een grote chaos waarin angst, wantrouwen en agressie overheerst.
Dat is inderdaad de New World Order die IS voor ogen staat.quote:
Als ik jou zou slaan, dan zou je mij terugslaan lijkt me?quote:
Scrummie begon daarover. Ik niet. Dat zei ik ook al eerder: wat heeft dit met vluchtelingen te maken???quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat toch niet over de vluchtelingen? Het gaat over de moordpartij in Parijs van een paar doorgeslagen IS-extremisten. Ik denk dat je dat moet scheiden.
Dit is allemaal onderdeel van die oorlog. Maar dan op 'onze' bodem. Met al hun achterliggende redenen die allemaal perfect uit te leggen zijn (vanuit hun oogpunt).quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Sure, alsof IS niet genoeg om handen heeft met de oorlog waarin ze zich bevinden.
De enige die belang hebben bij chaos en angst zijn onze overheden die weer absurde regels willen invoeren en de EU bij elkaar houden etc.
Waarom wil IS chaos angst en wantrouwen? Wat voor belang hebben ze daarbij dan?
En dat heb ik je net uitgelegd.quote:Op zondag 15 november 2015 20:05 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Scrummie begon daarover. Ik niet. Dat zei ik ook al eerder: wat heeft dit met vluchtelingen te maken???
Ja dat doe ik ook in het echte leven met mensen van vlees en bloed. Niet de opgeblazen berichten die op internet staan. Maar misschien ligt het aan het soort mensen waar je mee omgaat.quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan ga ik je om je oren tikken (figuurlijk!) met een uitspraak die 'jullie' ook zo vaak bezigen; open je ogen en oren eens man.
Die oorlog houdt allang niet meer op bij de grenzen. Die speelt zich op het wereldwijde toneel af.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Izzy73 het volgende:
Sure, alsof IS niet genoeg om handen heeft met de oorlog waarin ze zich bevinden.
De enige die belang hebben bij chaos en angst zijn onze overheden die weer absurde regels willen invoeren en de EU bij elkaar houden etc.
Waarom wil IS chaos angst en wantrouwen? Wat voor belang hebben ze daarbij dan?
Geen idee wat een normale respons tijd zou zijn eerlijk gezegd. Gelukkig hebben we er nog steeds niet veel ervaring mee.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Respons was vrij traag vond ik, dus dat lijkt me geen optie.
Normaal gesproken sla ik niet terug nee. Er zijn ook andere manieren. Maar als jij het zou doen zou ik zeker twijfelen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik jou zou slaan, dan zou je mij terugslaan lijkt me?
En als jij een terroristische groepering zou creëren tussen de duizenden anderen, wat zou de beste manier zijn om een grote groep enthousiasten -jou- te laten volgen in plaats van de talloze alternatieven?
Het zijn gewoon warlords. En de machtigste warlords zijn degene die het meest in de spotlights staan en "succes" hebben.
De EU stond al op knappen, en het is niet zo dat landen nader tot elkaar komen de laatste berichten te lezen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die oorlog houdt allang niet meer op bij de grenzen. Die speelt zich op het wereldwijde toneel af.
Chaos, angst en wantrouwen als vergelding al voor het kwade van het westen.
Ik zie verder niet hoe de EU garen spint bij dit vooruitzicht?
Ik vind je een beetje erg naïef als ik dat mag zeggen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Normaal gesproken sla ik niet terug nee. Er zijn ook andere manieren. Maar als jij het zou doen zou ik zeker twijfelen.![]()
Sorry, maar ik geloof niet dat er werkelijk veel mensen zijn die graag bij machtige Warlords willen aansluiten die op barbaarse manieren mensen vermoorden. Zelfs het leger heeft tegenwoordig al moeite om mensen te werven.
Jij gelooft werkelijk dat die 40.000 IS Strijders het hele wereldtoneel kunnen manipuleren?quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die oorlog houdt allang niet meer op bij de grenzen. Die speelt zich op het wereldwijde toneel af.
Chaos, angst en wantrouwen als vergelding al voor het kwade van het westen.
Ik zie verder niet hoe de EU garen spint bij dit vooruitzicht?
Insgelijksquote:Op zondag 15 november 2015 20:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind je een beetje erg naïef als ik dat mag zeggen.
Hypothetisch natuurlijk, ik heb ook nog nooit een eerste klap uitgedeeldquote:Op zondag 15 november 2015 20:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Normaal gesproken sla ik niet terug nee. Er zijn ook andere manieren. Maar als jij het zou doen zou ik zeker twijfelen.![]()
Het is vrij makkelijk onder de loep te nemen door het vliegtuig te pakken en naar wat leuke wijken te gaan.quote:Sorry, maar ik geloof niet dat er werkelijk veel mensen zijn die graag bij machtige Warlords willen aansluiten die op barbaarse manieren mensen vermoorden.
Daar krijg je ook geen plunder en maagden, duh.quote:Zelfs het leger heeft tegenwoordig al moeite om mensen te werven.
Kúnnen is een tweede.quote:Op zondag 15 november 2015 20:13 schreef Izzy73 het volgende:
Jij gelooft werkelijk dat die 40.000 IS Strijders het hele wereldtoneel kunnen manipuleren?
Dit terwijl ze in het Midden-Oosten in Toyota pick-up trucks al een jaar tegen de grootste Naties aan het strijden zijn en talloze andere groeperingen. En continue bommen om hun oren krijgen.
Niets lijkt hen te deren want ze gaan gestaag verder. Totaal ongeloofwaardig
Het is gewoon een feit dat er zéér rijke families leven op deze planeet en die belangen hebben in bedrijven. Die willen hun fortuin behouden en wat ze werkelijk willen is macht. Dus die stinkend rijke families hebben veel invloed want ze zijn sponsoren van overheids puppets, het zijn de lobbyisten en degenenen met de werkelijke macht in onze wereld. Alle overheden hebben enorme schulden. Geld is macht. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk om te begrijpen? Dat soort lui noemt men de elite, ze hebben al zo'n 100 jaar of meer een enorm fortuin. De poppetjes op het politieke wereldtoneel zijn allemaal tijdelijk en corrupt omdat ze graag een graantje mee pikken van dat fortuin. Daarom zullen ze altijd braaf meewerken uit eigenbelang en niet in het belang van de burgers handelen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:57 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waar wil je dat ik inhoudelijk iets over vermeld?
Ik vind dat mensen die deze ideeën aanhangen eens goed moeten kijken naar in hoeverre zo'n idee realistisch is, dat we één of andere almachtige elite hebben die zo een goddelijk vermogen is toe te schrijven. Schrijven we hen dan niets té veel eer toe?
Beetje realistisch blijven.
Ik wil heus niet vervelend doen hier, of niet openstaan voor ideeën. Maar ik vind ook dat ideeën die overduidelijk niet sporen, terecht moeten gewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |