er was een vluchteling betrokkenquote:Op zondag 15 november 2015 19:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Overal protesten? Wat hebben vluchtelingen hier eigenlijk mee te maken. De aanslag is opgeëist door IS hoor niet door de AZC's.
Wat een waanzin weer.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef Lambiekje het volgende:
Nederland verklaart oorlog aan Amerika?
Dit is een bijzondere ontwikkeling, door de terreuraanslagen in Parijs heeft Rutte het nieuws opgezocht om de oorlog te verklaren met Amerika, hij zegt: “Isis is onze vijand, daarmee zijn we in oorlog, niet met islam, niet met een geloof… zo zit het.” Duidelijk niet heel eloquent, maar toch, de Nederlandse overheid verklaart oorlog met de VS.
Nu hoor ik u denken, ‘Nee, beste Lang Leve, hij zegt Isis.’ Het probleem daarmee is dat Isis de nieuwe naam van Al Qaida is, en dat beide partijen als zodanig opgericht, getraind, gefinancierd, gesteund, beschermd en van wapens voorzien wordt door partijen in de overheid van de VS. Isis zijn primair door de VS ingehuurde en bewapende huurlingen, later vergezeld uiteraard met zielen die de weg een beetje kwijt zijn. Doordat Rutte oorlog verklaart aan Isis, verklaart hij oorlog aan de CIA, aan figuren als Soros en Brzezinski, de Bush familie, de psychopathische bankiersfamilies, etc.
Het is niet aan mij en dit bericht dat hele complot voor u uit te werken, maar als reguliere media als Reuters het al rapporteert als zijnde algemeen bekend feit…
http://langleveeuropa.nl/(...)-oorlog-aan-amerika/
Het is volstrekte waanzin ja, en nog verschrikkelijk kinderlijk opgeschreven ook. Ik ben geen taalwonder, maar ik schrijf beter. Met dt fouten, dat dan weer wel.quote:
omdat alles tegenovergestelde is.quote:Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom vind jij altijd exact het tegenovergestelde van wat de 'massa' vind? Het is echt heel bizar aan het worden. Als ik hier ga roepen dat poep vies is (vinden heel veel mensen, of is me dat wijsgemaakt door de NÖS?), roep jij dat je het in een 5 sterren restaurant op je bordje krijgt.
Yep.quote:Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef Scrummie het volgende:
Dat zag je toch al vóór Parijs gebeuren? Jezus man. Overal protesten tegen AZC's, hier, maar overal in Europa, situaties in de landen aan de grenzen van Europa is helemaal bizar te noemen. Dit soort gebeurtenissen zorgt er niet echt voor dat iedereen maar zegt "meer meer meer", lijkt je niet? Is niet meer dan een logisch gevolg. En dat gaat na een volgende aanslag alleen maar harder, en dan nog harder. Daarom is het zo belangrijk dat IS nu word aangepakt. Vind ik dan.
De mensen waar ik mee omga hebben niet die mening over vluchtelingen in ieder geval. En nee ik lees geen twitter en FB berichten ik praat liever met echte mensen en ik ken er persoonlijk geen één die er zo over denkt zoals jij beschrijft. IS is een ander verhaal uiteraard.quote:Op zondag 15 november 2015 19:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je ziet alle reacties toch om je heen? En het nieuws dat er 2 geregistreerd waren als vluchteling (al bleek dat achteraf niet juist dacht ik) in Griekenland. Volg jij eigenlijk wel de media en dan bedoel ik Twitter of Facebook, of iets waar je ergens reacties van mensen leest?
niks IS is Amerika.quote:
Dan ga ik je om je oren tikken (figuurlijk!) met een uitspraak die 'jullie' ook zo vaak bezigen; open je ogen en oren eens man.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De mensen waar ik mee omga hebben niet die mening over vluchtelingen in ieder geval. En nee ik lees geen twitter en FB berichten ik praat liever met echte mensen en ik ken er persoonlijk geen één die er zo over denkt zoals jij beschrijft. IS is een ander verhaal uiteraard.
Oké, ja. Dat vind ik ook een hele goede. Ze wisten ervan maar wilde geen paniek veroorzaken dus gooien ze er een oefening tegenaan om iig klaar te staan voor het geval dat. Dan is het natuurlijk ook politieke zelfmoord om daarna toe te geven dat men ervan wist maar het niet heeft verteld bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 november 2015 18:40 schreef nikao het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wat vreemd.
Maar de vraag is vooral welke conclusie je er uit trekt?
Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat er intel was dat er een kans was dat er een aanslag gepleegd zou worden. Vrijdag is dan een inkoppertje als dag. Je wilt niet de hele stad lam leggen, mensen in paniek brengen etc. Dan 'stage' je een oefening.
Erg speculatief, maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
..En dat is nwoquote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep.
IS is uit op een grote chaos waarin angst, wantrouwen en agressie overheerst.
Respons was vrij traag vond ik, dus dat lijkt me geen optie.quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Oké, ja. Dat vind ik ook een hele goede. Ze wisten ervan maar wilde geen paniek veroorzaken dus gooien ze er een oefening tegenaan om iig klaar te staan voor het geval dat. Dan is het natuurlijk ook politieke zelfmoord om daarna toe te geven dat men ervan wist maar het niet heeft verteld bijvoorbeeld.
Bedankt.
Het gaat toch niet over de vluchtelingen? Het gaat over de moordpartij in Parijs van een paar doorgeslagen IS-extremisten. Ik denk dat je dat moet scheiden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De mensen waar ik mee omga hebben niet die mening over vluchtelingen in ieder geval. En nee ik lees geen twitter en FB berichten ik praat liever met echte mensen en ik ken er persoonlijk geen één die er zo over denkt zoals jij beschrijft. IS is een ander verhaal uiteraard.
Sure, alsof IS niet genoeg om handen heeft met de oorlog waarin ze zich bevinden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep.
IS is uit op een grote chaos waarin angst, wantrouwen en agressie overheerst.
Dat is inderdaad de New World Order die IS voor ogen staat.quote:
Als ik jou zou slaan, dan zou je mij terugslaan lijkt me?quote:
Scrummie begon daarover. Ik niet. Dat zei ik ook al eerder: wat heeft dit met vluchtelingen te maken???quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat toch niet over de vluchtelingen? Het gaat over de moordpartij in Parijs van een paar doorgeslagen IS-extremisten. Ik denk dat je dat moet scheiden.
Dit is allemaal onderdeel van die oorlog. Maar dan op 'onze' bodem. Met al hun achterliggende redenen die allemaal perfect uit te leggen zijn (vanuit hun oogpunt).quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Sure, alsof IS niet genoeg om handen heeft met de oorlog waarin ze zich bevinden.
De enige die belang hebben bij chaos en angst zijn onze overheden die weer absurde regels willen invoeren en de EU bij elkaar houden etc.
Waarom wil IS chaos angst en wantrouwen? Wat voor belang hebben ze daarbij dan?
En dat heb ik je net uitgelegd.quote:Op zondag 15 november 2015 20:05 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Scrummie begon daarover. Ik niet. Dat zei ik ook al eerder: wat heeft dit met vluchtelingen te maken???
Ja dat doe ik ook in het echte leven met mensen van vlees en bloed. Niet de opgeblazen berichten die op internet staan. Maar misschien ligt het aan het soort mensen waar je mee omgaat.quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan ga ik je om je oren tikken (figuurlijk!) met een uitspraak die 'jullie' ook zo vaak bezigen; open je ogen en oren eens man.
Die oorlog houdt allang niet meer op bij de grenzen. Die speelt zich op het wereldwijde toneel af.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Izzy73 het volgende:
Sure, alsof IS niet genoeg om handen heeft met de oorlog waarin ze zich bevinden.
De enige die belang hebben bij chaos en angst zijn onze overheden die weer absurde regels willen invoeren en de EU bij elkaar houden etc.
Waarom wil IS chaos angst en wantrouwen? Wat voor belang hebben ze daarbij dan?
Geen idee wat een normale respons tijd zou zijn eerlijk gezegd. Gelukkig hebben we er nog steeds niet veel ervaring mee.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Respons was vrij traag vond ik, dus dat lijkt me geen optie.
Normaal gesproken sla ik niet terug nee. Er zijn ook andere manieren. Maar als jij het zou doen zou ik zeker twijfelen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik jou zou slaan, dan zou je mij terugslaan lijkt me?
En als jij een terroristische groepering zou creëren tussen de duizenden anderen, wat zou de beste manier zijn om een grote groep enthousiasten -jou- te laten volgen in plaats van de talloze alternatieven?
Het zijn gewoon warlords. En de machtigste warlords zijn degene die het meest in de spotlights staan en "succes" hebben.
De EU stond al op knappen, en het is niet zo dat landen nader tot elkaar komen de laatste berichten te lezen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die oorlog houdt allang niet meer op bij de grenzen. Die speelt zich op het wereldwijde toneel af.
Chaos, angst en wantrouwen als vergelding al voor het kwade van het westen.
Ik zie verder niet hoe de EU garen spint bij dit vooruitzicht?
Ik vind je een beetje erg naïef als ik dat mag zeggen.quote:Op zondag 15 november 2015 20:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Normaal gesproken sla ik niet terug nee. Er zijn ook andere manieren. Maar als jij het zou doen zou ik zeker twijfelen.![]()
Sorry, maar ik geloof niet dat er werkelijk veel mensen zijn die graag bij machtige Warlords willen aansluiten die op barbaarse manieren mensen vermoorden. Zelfs het leger heeft tegenwoordig al moeite om mensen te werven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |