Jij gelooft werkelijk dat die 40.000 IS Strijders het hele wereldtoneel kunnen manipuleren?quote:Op zondag 15 november 2015 20:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die oorlog houdt allang niet meer op bij de grenzen. Die speelt zich op het wereldwijde toneel af.
Chaos, angst en wantrouwen als vergelding al voor het kwade van het westen.
Ik zie verder niet hoe de EU garen spint bij dit vooruitzicht?
Insgelijksquote:Op zondag 15 november 2015 20:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind je een beetje erg naïef als ik dat mag zeggen.
Hypothetisch natuurlijk, ik heb ook nog nooit een eerste klap uitgedeeldquote:Op zondag 15 november 2015 20:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Normaal gesproken sla ik niet terug nee. Er zijn ook andere manieren. Maar als jij het zou doen zou ik zeker twijfelen.![]()
Het is vrij makkelijk onder de loep te nemen door het vliegtuig te pakken en naar wat leuke wijken te gaan.quote:Sorry, maar ik geloof niet dat er werkelijk veel mensen zijn die graag bij machtige Warlords willen aansluiten die op barbaarse manieren mensen vermoorden.
Daar krijg je ook geen plunder en maagden, duh.quote:Zelfs het leger heeft tegenwoordig al moeite om mensen te werven.
Kúnnen is een tweede.quote:Op zondag 15 november 2015 20:13 schreef Izzy73 het volgende:
Jij gelooft werkelijk dat die 40.000 IS Strijders het hele wereldtoneel kunnen manipuleren?
Dit terwijl ze in het Midden-Oosten in Toyota pick-up trucks al een jaar tegen de grootste Naties aan het strijden zijn en talloze andere groeperingen. En continue bommen om hun oren krijgen.
Niets lijkt hen te deren want ze gaan gestaag verder. Totaal ongeloofwaardig
Het is gewoon een feit dat er zéér rijke families leven op deze planeet en die belangen hebben in bedrijven. Die willen hun fortuin behouden en wat ze werkelijk willen is macht. Dus die stinkend rijke families hebben veel invloed want ze zijn sponsoren van overheids puppets, het zijn de lobbyisten en degenenen met de werkelijke macht in onze wereld. Alle overheden hebben enorme schulden. Geld is macht. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk om te begrijpen? Dat soort lui noemt men de elite, ze hebben al zo'n 100 jaar of meer een enorm fortuin. De poppetjes op het politieke wereldtoneel zijn allemaal tijdelijk en corrupt omdat ze graag een graantje mee pikken van dat fortuin. Daarom zullen ze altijd braaf meewerken uit eigenbelang en niet in het belang van de burgers handelen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:57 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waar wil je dat ik inhoudelijk iets over vermeld?
Ik vind dat mensen die deze ideeën aanhangen eens goed moeten kijken naar in hoeverre zo'n idee realistisch is, dat we één of andere almachtige elite hebben die zo een goddelijk vermogen is toe te schrijven. Schrijven we hen dan niets té veel eer toe?
Beetje realistisch blijven.
Ik wil heus niet vervelend doen hier, of niet openstaan voor ideeën. Maar ik vind ook dat ideeën die overduidelijk niet sporen, terecht moeten gewezen.
http://www.wikiwand.com/nl/Islamitische_Staat_(in_Irak_en_de_Levant)quote:IS nam in januari 2015 twee Japanse gijzelaars gevangen en dreigde hen te onthoofden, omdat Japan geld ter beschikking had gesteld voor de opvang van vluchtelingen van IS, wat klaarblijkelijk door IS als een tegen henzelf gerichte daad werd geïnterpreteerd.
Mocht dat zo zijn en ik heb daar grote vraagtekens bij, hoe heeft dat te maken met een stel bomgordelidioten die in Parijs dood en angst zaaiden?quote:Op zondag 15 november 2015 20:24 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat er zéér rijke families leven op deze planeet en die belangen hebben in bedrijven. Die willen hun fortuin behouden en wat ze werkelijk willen is macht. Dus die stinkend rijke families hebben veel invloed want ze zijn sponsoren van overheids puppets, het zijn de lobbyisten en degenenen met de werkelijke macht in onze wereld. Alle overheden hebben enorme schulden. Geld is macht. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk om te begrijpen? Dat soort lui noemt men de elite, ze hebben al zo'n 100 jaar of meer een enorm fortuin. De poppetjes op het politieke wereldtoneel zijn allemaal tijdelijk en corrupt omdat ze graag een graantje mee pikken van dat fortuin. Daarom zullen ze altijd braaf meewerken uit eigenbelang en niet in het belang van de burgers handelen.
Ja dát zijn inderdaad feiten! Maar dat deze elite zo'n ongelooflijke almacht toegeschreven wordt, dat moet toch haast wel onzin zijn? Ze worden naar mijn idee echt tot mythische proporties opgeblazen, op het magische af (nou ja, vrij letterlijk eigenlijk als je je bedenkt dat ze min of meer de Satan of het demonenrijk in contact staanquote:Op zondag 15 november 2015 20:24 schreef Izzy73 het volgende:
Het is gewoon een feit dat er zéér rijke families leven op deze planeet en die belangen hebben in bedrijven. Die willen hun fortuin behouden en wat ze werkelijk willen is macht. Dus die stinkend rijke families hebben veel invloed want ze zijn sponsoren van overheids puppets, het zijn de lobbyisten en degenenen met de werkelijke macht in onze wereld. Alle overheden hebben enorme schulden. Geld is macht. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk om te begrijpen? Dat soort lui noemt men de elite, ze hebben al zo'n 100 jaar of meer een enorm fortuin. De poppetjes op het politieke wereldtoneel zijn allemaal tijdelijk en corrupt omdat ze graag een graantje mee pikken van dat fortuin. Daarom zullen ze altijd braaf meewerken uit eigenbelang en niet in het belang van de burgers handelen.
Te veel geld doet rare dingen met een mens.quote:Op zondag 15 november 2015 21:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ja dát zijn inderdaad feiten! Maar dat deze elite zo'n ongelooflijke almacht toegeschreven wordt, dat moet toch haast wel onzin zijn? Ze worden naar mijn idee echt tot mythische proporties opgeblazen, op het magische af (nou ja, vrij letterlijk eigenlijk als je je bedenkt dat ze min of meer de Satan of het demonenrijk in contact staan)... En veel van alle dingen die hier in BNW rondzwerven als 'waarheden' zijn niet meer dan ordinaire volksroddel en achterklap. Dat krijg als je het volk gaat speculeren over een wereld waar z'n geen zicht op hebben; dan slaat de fantasie een beetje op hol.
Ik heb ernstige twijfels bij al dat Satanisme, demonisme en al helemaal bij die almacht van de elite. Alsof er tussen het gewone volk niet gewoon ook reële problemen kunnen bestaan en het gewone volk het vermogen niet heeft oorlogen en nare verhoudingen met elkaar te ontwikkelen. Maar werkelijk overal wordt de schuld gezocht bij de mythische zondebok genaamd de elite!
Mensen zijn nu eenmaal beesten, en hoe lager de sociaal-economische rang, hoe erger de beestachtigheid. Ik verwacht eerlijk gezegd in die elitaire kringen juist stukken meer beschaving dan bij 'ons', hier beneden.
Jij gaat er al vanuit dat die Elite bestaat.quote:Op zondag 15 november 2015 21:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Te veel geld doet rare dingen met een mens.
Tuurlijk is niet alle shit in de wereld op de Elite af te schuiven, maar in het dagelijks leven ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die een oorlog wilde beginnen of een land wilde veroveren of iets dergelijks. De meeste normale mensen willen gewoon een beetje geld om te kunnen leven en plezier maken. Pilsje drinken met elkaar, praten en wat leuks doen.
Dat soort bizarre onmenselijkheden wordt toch meestal geregisseerd van bovenaf en met economische belangen, weelde vergaren, macht of weet ik veel wat.
Zou toch raar zijn als je buurman ineens je huis binnen valt en mij eruit vecht zodat hij het kan innemen. En dan een week later weer mijn andere buren totdat de hele straat van hem is.
Dat soort shit zit mijns inziens niet van nature in de normale mens, kijk maar naar die stammen in Afrika. Hutje, doekje om je reet, beetje vruchtjes plukken en op jacht. Dan gezellig samen eten, beetje lachen en dansen en af en toe voortplanten. That's life.
Het buitenproportionele geweld wat er in onze wereld gebeurt moet ergens anders vandaan komen lijkt mij.
Ja dat is gewoon een feit hoor, het is echt niet zo dat Bill Gates de rijkste persoon ter wereld is.quote:Op zondag 15 november 2015 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
Jij gaat er al vanuit dat die Elite bestaat.
Je gelooft niet dat 'gewone' mensen tot beestachtige dingen in staat zijn?
Je kunt het ook als volgt zien, er was een indicatie dat er mogelijk een aanslag zou plaatsvinden dus werden de veiligheidstroepen opgeschaald onder het mom van een oefening.quote:Op zondag 15 november 2015 17:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zijn de same day oefeningen die specifiek verdacht zijn. Helemaal als ze een zelfde soort oefening zijn als wat er die dag daadwerkelijk gebeurd. Naja, misschien vinden eventuele terroristen het wel hip om een aanslag te plegen tijdens een oefening. Net als ik al jaren denk dat het beste moment voor een luchtaanval de eerste maandag van de maand is om 12:00 uur.
Die is inderdaad ook al eerder genoemd en die zou ik best aan kunnen nemen als optie.quote:Op zondag 15 november 2015 21:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je kunt het ook als volgt zien, er was een indicatie dat er mogelijk een aanslag zou plaatsvinden dus werden de veiligheidstroepen opgeschaald onder het mom van een oefening.
Als ze een aanslag verwacht hadden, dan mogen ze zich diep schamen dat ze die niet hebben kunnen voorkomen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Je kunt het ook als volgt zien, er was een indicatie dat er mogelijk een aanslag zou plaatsvinden dus werden de veiligheidstroepen opgeschaald onder het mom van een oefening.
Ik niet.quote:Op zondag 15 november 2015 20:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk dat die 40.000 IS Strijders het hele wereldtoneel kunnen manipuleren?
Dit terwijl ze in het Midden-Oosten in Toyota pick-up trucks al een jaar tegen de grootste Naties aan het strijden zijn en talloze andere groeperingen. En continue bommen om hun oren krijgen.
Niets lijkt hen te deren want ze gaan gestaag verder. Totaal ongeloofwaardig
False flag is toch een synoniem geworden voor "er is iets gebeurd"quote:
Waar zijn de salafisten en wahabisten in je verhaal? Die sektes lijken niet te bestaan in de wereld van de BNW'er.quote:. Rusland begint op geraffineerde wijze grip te krijgen op Syrië. En dat is nu net het doelwit van het westen. Assad afzetten en er een eigen puppet neerzetten die wel meewerkt met het westen. Frankrijk heeft vandaag al extra aanvallen uitgevoerd op Syrisch grondgebied.
Er waren (en zijn vermoedelijk nog steeds) connecties tussen het Turkse leger van van Erdogan en concorten en IS. En ik vermoed dat de Amerikaanse Republikeinen wel een vinger in de pap hebben samen met de wapenlobby.quote:Las laatst trouwens ook een artikel waarin stond dat het gebied dat in handen zou zijn van IS werkelijk een zone is die dient als bevoorrading corridor. Zodat ze via Turkije de IS kunnen bevoorraden dwars door Syrië heen. Want ja hoe kan het anders dat IS na meer dan een jaar oorlog voeren nog steeds volop wapens heeft. Iemand moet hen daarvan voorzien. En ik heb niet het idee dat IS bevriend is met veel partijen die ze graag een handje willen helpen. Tenzij ....
Helaas leven we niet in een sprookjeswereld waar alles nog lang en gelukkig leefde.quote:Op zondag 15 november 2015 22:04 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als ze een aanslag verwacht hadden, dan mogen ze zich diep schamen dat ze die niet hebben kunnen voorkomen.
Als jij de eindbaas was over de Franse beveiliging, ben je dan eerlijk ervan overtuigd dat jij geen enkele fout zou kunnen maken?quote:Op zondag 15 november 2015 22:04 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als ze een aanslag verwacht hadden, dan mogen ze zich diep schamen dat ze die niet hebben kunnen voorkomen.
En het gekke is dat degenen die dit uitvoeren er helemaal niet zo stil over zijn. Je pikt ze er zo uit.. als je er eentje van de groep uit Parijs op social media hebt omdat je 'm ooit gekend hebt (2 jaar voor IS bestond) dan heb je veel gelijkgestemden erbij, die je via via kunt monitoren (friends of friends).quote:Op maandag 16 november 2015 01:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Als jij de eindbaas was over de Franse beveiliging, ben je dan eerlijk ervan overtuigd dat jij geen enkele fout zou kunnen maken?
Een aanslag plegen is relatief simpel werk. Het enige dat je nodig hebt is motivatie en geduld. Als een groepje van je miljoenen inwoners shit wil fucken dan lukt het hen echt wel.
Precies, jij bent iemand met een heldere kijk op al deze zaken. Ondertussen hebben de Fransen weer bommen gegooid op Syrie inderdaad. Zo'n legertje IS is al die grootmachten te slim af? Ik geloof daar weinig van.quote:Op zondag 15 november 2015 22:11 schreef Izzy73 het volgende:
Mocht dit een False Flag zijn dan lijkt het wel duidelijk waarom. Rusland begint op geraffineerde wijze grip te krijgen op Syrië. En dat is nu net het doelwit van het westen. Assad afzetten en er een eigen puppet neerzetten die wel meewerkt met het westen. Frankrijk heeft vandaag al extra aanvallen uitgevoerd op Syrisch grondgebied.
Las laatst trouwens ook een artikel waarin stond dat het gebied dat in handen zou zijn van IS werkelijk een zone is die dient als bevoorrading corridor. Zodat ze via Turkije de IS kunnen bevoorraden dwars door Syrië heen. Want ja hoe kan het anders dat IS na meer dan een jaar oorlog voeren nog steeds volop wapens heeft. Iemand moet hen daarvan voorzien. En ik heb niet het idee dat IS bevriend is met veel partijen die ze graag een handje willen helpen. Tenzij ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |