Dat weten we allemaal nog niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.
Nee, wel als sekte.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef RAVW het volgende:
Word het nu niet eens tijd dat de het moslim geloof behandelt gaat worden als terroristische organisatie?
* Sjiitische moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je weet dat de meeste slachtoffers van IS, moslims zijn?
Hoe achterlijk kun je zijn.
Niet mogelijk denk ik de EU intern is daar al veel te veel verdeeld voor. De huidige vluchtelingen crisis is daar al een mooi voorbeeld van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet een Nederlandse kwestie alleen. Ik zie niet in waarom we niet in een zeer brede coalitie, bestaande uit Islamitische en Westerse landen grondtroepen kunnen inzetten om IS te verdrijven?
True.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. En als hij de Eiffeltoren opgeblazen had waardoor ie mooi instortte, had hij nog meer media-aandacht gehad. Maar dat is niet mogrlijk want die is te streng bewaakt, net als het niet mogelijk is met explosieven op de tribune te komen
Dat is de vraag dus. Het kan ook zijn dat er een aantal binnenlands waren en een aantal buitenlands. Het kan ook zijn dat ze uit verschillende delen van Europa kwamen. Voertaal hoeft niet per se Frans te zijn, kan ook Arabisch/Engels zijn. Dat is het "voordeel" van vrij verkeer. Waar je geradicaliseerd wordt, maakt niet uit, voor een aanslag kun je vrij rondreizen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waren dit niet mensen die van buiten Franse grenzen zijn gekomen? Dan heb je dus geen reet aan wat die imams binnenlands zeggen, die hebben er niets mee te maken.
Kan je dat zelf niet bedenken? Omdat er meer dan een miljard moslims niets met de IS te maken heeft en te maken wil hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat geloof dan nog willen aanhangen?
Ik zet mijn geld op mensen die al langer in het vizier stonden van de Franse inlichtingendiensten. Mensen die in Frankrijk zijn opgegroeid. En ook daar les hebben gekregen in de gewelddadige ideologie die ze volgen. Grote kans dat ze onder toeziend oog van de Fransen naar Syrië zijn afgereisd en daar tientallen onschuldige mensen vermoord hebben. Vervolgens zijn ze teruggekeeed nasr Frankrijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Goed, we weten verder nog amper wie de daders waren.
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spelquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:08 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Wacht wat?
Ben het met je eens dat de reactie uit de moslimgemeenschap heel wat beter en harder kan zijn in plaats van altijd maar 'ja, maar... ' maar dit gaat wel erg ver imo.
Deze shit hole was groter geweest als we ons niet hadden bemoeid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Deze shitzooi was nooit gekomen als we ons nooit hadden bemoeid met al die ellendelingen daar.
Ik zeg altijd, het midden oosten heeft dictatuur nodig om te functioneren. En nu blijkt dat ze daar dictatuur nodig hebben om de rest van de wereld niet tot last te zijn.
Hopelijk trekt het westen hier een les uit, ipv. dat we als een ezel voor de 854ste keer tegen die betonnen muur aan stoten.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarom was het ook een vraag , omdat als ik een motorclub wil oprichten dan staat er gelijk een hele politiemacht voor de deur en ook krijg ik nergens een clubhuis omdat er van uit gegaan word dat ik dan dingen doet de de wet overtreed , maar groepen die aanslagen plegen , worden eigenlijk niet aangepakt en hebben te vaak vrij spel
Werkelijk?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze shit hole was groter geweest als we ons niet hadden bemoeid.
Ik zie niks over het hoofd; Frankrijk's koloniale geschiedenis is mij zeer wel bekend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je ziet een aantal belangrijke zaken over het hoofd. De geschiedenis van Frankrijk met een aantal islamitische landen (als voormalig kolonisator). Frankrijk kent al een redelijk turbulente historie als het gaat om aanslagen of periodes van onrust 'komend van buitenaf'. Dat heeft een bepaalde rol in de vatbaarheid van de jeugd aldaar voor terreur.
Het idee is dat terroristen verder niet tot amper in de moskee komen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat buitenlandse financiële geldschieters in de gaten gehouden moeten worden. Dat helpt echter niet tegen terreur an sich.
Vast een stel ongelukkige losers die gelokt zijn met het idee iets te kunnen doen voor de Islam. Daarnaast lokt de hemel ook hmmmm.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Gerolsteiner het volgende:
Goed, we weten verder nog amper wie de daders waren.
Waar zag je dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.
Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen.
Direct gevolg van de bemoeienis gedurende de 'Arabische lente'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mwah, dat valt te betwijfelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is niet bemoeien? Waar is dat begonnen dan? Irak-oorlog? Stichting Israël? Kruisvaarderstochten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Deze shitzooi was nooit gekomen als we ons nooit hadden bemoeid met al die ellendelingen daar.
Ik zeg altijd, het midden oosten heeft dictatuur nodig om te functioneren. En nu blijkt dat ze daar dictatuur nodig hebben om de rest van de wereld niet tot last te zijn.
Hopelijk trekt het westen hier een les uit, ipv. dat we als een ezel voor de 854ste keer tegen die betonnen muur aan stoten.
Het lijkt me verschrikkelijk om in deze tijd een normale moslim te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het overigens ook oprecht kut voor al die moslims die wél gewoon hun geloof uitdragen op de juiste manier zoals de Koran het voorschrijft. Dit soort groeperingen die in naam van een geloof dergelijke barbaarse aanslagen plegen, zit je lekker mee als gelovige.
Zag ze vanmorgen alweer angstig bekeken worden en anderen zichzelf zien verdedigen en (vast voor de zoveelste keer) uitleggen dat zij hier echt op tegen zijn en het veroordelen.
Deels eigen schuld. Hoewel de meeste moslims niet extremistisch zijn, zijn ze wel extreem conservatief. De scheidslijn extremistisch en conservatief is klein.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:10 schreef Lastpost het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |