abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157565414
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:37 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou je emailadres even weghalen uit de foto... ;)
Merci!
pi_157672755
Update: heb vandaag te horen gekregen dat 1 deelnaad in het midden van de kookplaat niet mogelijk blijkt te zijn. Nu zouden het er 2 worden, in elke hoek van de kookplaat 1. Dit zal denk ik raar staan, dan krijg je een blokje onder je kookplaat.
De 2e optie was om de deelnaad nog verder de hoek in te drijven.

Welke optie lijkt jullie het best? We moeten morgen beslissen.

Optie 1

Optie 2:

persoonlijk denk ik aan optie 2 omdat de deelnaad dan achter de halfhoge (180) kasten komt en er in de hoek ws een koffiezet apparaat o.i.d. komt. De kookplaat zit vol in zicht vanuit de woonkamer.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:27:27 #28
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157673073
Van deze beide opties lijkt de tweede mij het best.

Ik zou zelf overwegen bij optie 2 een hoog deel in de hoek te maken (bijvoorbeeld een smalle apothekerskast), zodat het verlengstukje niet nodig is.
Of voor een los robuust fornuis gaan in plaats van een kookplaat, zodat je een beetje optie 1 krijgt, maar het blad niet doorloopt t.h.v. het fornuis.
  donderdag 19 november 2015 @ 17:29:03 #29
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157673099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:11 schreef Wintar het volgende:
Ik zou een kleur uitkiezen die wel zonder deelnaad kan.

Als je per se hier aan vast wil houden, dan onder het midden van de kookplaat, dan valt de deelnaad niet zo op. Een koppelnaad is niet storend, want dat komt natuurlijk over, maar ik zou me enorm storen aan een extra deelnaad over de hele diepte van het blad.

Of je zorgt dat je keuken een paar cm kleiner gepland wordt. :)
dit precies
pi_157673138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:27 schreef Barrah het volgende:
Van deze beide opties lijkt de tweede mij het best.

Ik zou zelf overwegen bij optie 2 een hoog deel in de hoek te maken (bijvoorbeeld een smalle apothekerskast), zodat het verlengstukje niet nodig is.
Of voor een los robuust fornuis gaan in plaats van een kookplaat, zodat je een beetje optie 1 krijgt, maar het blad niet doorloopt t.h.v. het fornuis.
Bedankt voor het meedenken! Een los fornuis vind ik alleen geen optie, het wordt een strakke greeploze keuken. En een verhoging is ook geen optie gezien er een raam boven het aanrecht zit tot 80 cm uit de hoek.
pi_157673181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:29 schreef fs180 het volgende:

[..]

dit precies
Dan moet ik aan de spoelzijde met 2x80 in plaats van 2x90 kastjes gaan werken (op de foto staan er 80cm kastjes ingestekend maar dit zijn nu 90 kastjes, dan heb je een heel klein passtuk in de hoek). dan hout ik net een stukje van 23 over. Dit is echt zo'n ruimte waar je dan niets mee doet en waar vuil/stof tussenkomt. Dan heb ik toch liever een deelnaad ergens zodat het hele oppervlak benut wordt en er iets meer opslag in de kastjes is.
pi_157674666
Ik denk dat de naden bij optie 2 nauwelijks op gaan vallen. In mijn keuken zie je de naad vrijwel niet, vrij onopvallend.
pi_157676465
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:08 schreef Reticulum het volgende:
Update: heb vandaag te horen gekregen dat 1 deelnaad in het midden van de kookplaat niet mogelijk blijkt te zijn.
Dat is wel mogelijk.

Waarom willen ze nu 2 naden bij kookplaat, en niet 1 in het midden?
pi_157676639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:06 schreef Wintar het volgende:

[..]

Dat is wel mogelijk.

Waarom willen ze nu 2 naden bij kookplaat, en niet 1 in het midden?
Dat kreeg ik vandaag te horen, heeft er misschien mee te maken dat het een 2cm dun blad is en het zal ook wel van het type composiet afhankelijk zijn. Kan me er wel wat bij voorstellen dat het dan een heel fragiel randje wordt.
pi_157676833
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:13 schreef Reticulum het volgende:

[..]

Dat kreeg ik vandaag te horen, heeft er misschien mee te maken dat het een 2cm dun blad is en het zal ook wel van het type composiet afhankelijk zijn. Kan me er wel wat bij voorstellen dat het dan een heel fragiel randje wordt.
Moet gewoon kunnen, gebeurt echt heel vaak. zo fragiel is dat niet. Wanneer de kookplaat extreem groot is, zou hier sprake van kunnen zijn, maar dat is niet aan de orde. Volgens tekening is kookplaat niet breder dan kast. Dus uitsparing maximaal 86 breed. Dan worden die u-benen maximaal 43 cm wanneer je 1 naad in het midden legt. Of je blad moet minder dan 60 cm diep zijn.

Maar dan is er altijd nog een andere oplossing om naad zoals je eerder besloten had te behouden. Het blad aan kookzijde moet dan iets dieper gemaakt worden. Wanneer dit dieper wordt, wordt het blad voor en achter de kookplaat ook iets dieper en daarmee steviger..

Ik zou dus vasthouden aan hoe al eerder gezegd, naad in het midden onder de kookplaat.
pi_157677133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:21 schreef Wintar het volgende:

[..]

Moet gewoon kunnen, gebeurt echt heel vaak. zo fragiel is dat niet. Wanneer de kookplaat extreem groot is, zou hier sprake van kunnen zijn, maar dat is niet aan de orde. Volgens tekening is kookplaat niet breder dan kast. Dus uitsparing maximaal 86 breed. Dan worden die u-benen maximaal 43 cm wanneer je 1 naad in het midden legt. Of je blad moet minder dan 60 cm diep zijn.

Maar dan is er altijd nog een andere oplossing om naad zoals je eerder besloten had te behouden. Het blad aan kookzijde moet dan iets dieper gemaakt worden. Wanneer dit dieper wordt, wordt het blad voor en achter de kookplaat ook iets dieper en daarmee steviger..

Ik zou dus vasthouden aan hoe al eerder gezegd, naad in het midden onder de kookplaat.
Ik zou het heel graag willen maar de verkoper heeft mij met nadruk verteld dat het niet mogelijk was in mijn geval, zou wel op mijn kop kunnen gaan staan maar dan nog zal het oordeel van de verkoper hetzelfde zijn. Misschien wil hij geen risico lopen met het 60cm diepe blad en nog een rvs spatscherm achter het fornuis, dat er dan toch te weinig blad overblijft. Een dieper blad zal ook weer de nodige extra kosten met zich meebrengen over de hele keuken. Denk dat het met een dikker blad misschien wel had gekund maar dat vinden we niet mooi met een greeploze keuken.
pi_157677563

[ Bericht 100% gewijzigd door Reticulum op 19-11-2015 20:51:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')