Welcome to the crazy clubquote:Op donderdag 26 november 2015 15:34 schreef Orbeatle het volgende:
Ik heb morgen een intake bij PsyQ die 3 (!!) uur gaat duren... Gaan ze kijken of ze mij kunnen diagnosticeren met ADD.
Ben heel erg benieuwd... Hoop dat ik er iets aan ga hebben want ik word geregeld helemaal gek van mezelf.
Is nog steeds zo. Officieel duurt het tot 6 weken (wat het er niet makkelijker op maakt).quote:Op donderdag 26 november 2015 13:51 schreef DJMO het volgende:
[..]
https://www.hetcak.nl/por(...)dicijnen-mee-op-reis
Vroeger duurde het altijd een paar weken voor je zo'n verklaring (terug) had. weet niet hoe dat nu is
Klopt. Ik merkte het minder, maar had ook maar voor een hooguit een paar weken meegekregen om het uit te proberen. Met ritalin ben ik best wel tevreden, het maakt voor mij echt veel uit!quote:Op donderdag 26 november 2015 14:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Was jij degene die zei dat Dex niet echt hielp? Ik heb het geprobeerd en ik voel me nog steeds chagrijnig door mijn studiedruk en prikkels van buiten af. Heb nu dubbele dosis extra genomen: 2 x 5mg. Kijken wat dat met mij zal doen.
Ik denk dat ik het meeste baat heb bij Concerta 2x18 of gewoon 1x 36 haha.
Wil beide een eerlijke kans geven, maar bij Methyl merk ik gelijk wat.
Ik geloof dat ik er >5 jaar mee bezig ben geweest voordat ik er dan uiteindelijk op getest werd en dat ging gelukkig vrij snel. Tis wel al heel lang terug dus de details weet ik niet meer.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:33 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Doen ze trouwens moeilijk wanneer je vraagt om een AD(H)D-test? Ik zit al een paar maanden bij PsyQ en niemand kwam er uit zichzelf mee. Misschien wilden ze mij niet afschrikken natuurlijk.
Maar stel, ik zou uit mezelf een test vragen, hoe zou dat gaan? Ik vraag dit omdat een goede vriend van mij denkt dat hij ADD heeft
Drie uur voor een test om te kijken of je ADD hebt zonder dat je medicatie hebt?quote:Op donderdag 26 november 2015 15:34 schreef Orbeatle het volgende:
Ik heb morgen een intake bij PsyQ die 3 (!!) uur gaat duren... Gaan ze kijken of ze mij kunnen diagnosticeren met ADD.
Ben heel erg benieuwd... Hoop dat ik er iets aan ga hebben want ik word geregeld helemaal gek van mezelf.
Heb verzocht dat de psychiater me even belde. Heb gezegd dat ik Dex wel ga opmaken, maar eigenlijk niks merk. Ook dat ik echte Concerta wil en dubbele dosis: 36 mg. Fijn dat het allemaal zo snel gaat opeensquote:Op donderdag 26 november 2015 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Ik merkte het minder, maar had ook maar voor een hooguit een paar weken meegekregen om het uit te proberen. Met ritalin ben ik best wel tevreden, het maakt voor mij echt veel uit!
[..]
Ik geloof dat ik er >5 jaar mee bezig ben geweest voordat ik er dan uiteindelijk op getest werd en dat ging gelukkig vrij snel. Tis wel al heel lang terug dus de details weet ik niet meer.
[..]
Ja! Voordat ik medicatie kreeg dronk ik dagelijks rode wijn (geen idee, maar andere drank werkt niet). Ook heb ik wel wiet geprobeerd. Merkte dat ik er kalm van werd.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Doen jullie aan zelfmedicatie of hebben jullie aan zelfmedicatie gedaan?
Ik heb in de loop van m'n leven een beetje de indruk gekregen dat ADHD'ers meer dan gemiddeld wel een wietje lusten
Dit.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ja! Voordat ik medicatie kreeg dronk ik dagelijks rode wijn (geen idee, maar andere drank werkt niet). Ook heb ik wel wiet geprobeerd. Merkte dat ik er kalm van werd.
Liever medicatie. Wiet en wijn is duurder haha
Valeriaan, Sint Janskruid en Visolie werken voor geen meter. Melatonine ook niet haha. Tramadol en Ibuprofen wel iets, maar dat is veel schadelijker (maag).
Ja, heb een paar jaar lang bijna elke dag geblowed. Ben wel blij dat ik daar vanaf ben, zeg. Heb nu andere medicatie. En eens in de week een blowtje gaat er nog wel in.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Doen jullie aan zelfmedicatie of hebben jullie aan zelfmedicatie gedaan?
Ik heb in de loop van m'n leven een beetje de indruk gekregen dat ADHD'ers meer dan gemiddeld wel een wietje lusten
Op donderdag 26 november 2015 18:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ja... Als dat maar goed gaat komenquote:Op donderdag 26 november 2015 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Drie uur voor een test om te kijken of je ADD hebt zonder dat je medicatie hebt?
Succes!
Laat je ons weten hoe dit is afgelopen?quote:Op donderdag 26 november 2015 19:43 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ja... Als dat maar goed gaat komen.
Temazepam ook gehad en een paar andere benzo's ook.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Bij mij duurde de test 1,5u. Met ADHD praat ik heel veel en snel en die vrouw klikte van alles aan terwijl ik 70% en mama 30% aan het woord waren![]()
Dus het kan maar heel snel gaan hahaha
En kan je ook makkelijk HEEL veel Appjes sturen dat mensen bijna denken dat je een stalker bent?quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Laat je ons weten hoe dit is afgelopen?
Ik bedenk me net ineens dat ik ook ooit een heel uitgebreid psychologisch onderzoek heb gehad en daar zat ook een IQ test bij, die heb ik dus ook gedaan zonder ritalin
Maar dat ging wel goed en een hogere score vind ik niet nodig
[..]
Temazepam ook gehad en een paar andere benzo's ook.
Maar das meer voor slaapproblemen of voor als je veel last hebt van angsten en spanningen.
Veel praten herken ik wel ja..zo zien anderen dat ik m'n pilletje weer vergeten ben
oordopjes met muziek? Dat is ook een vorm van meditatie.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:48 schreef Sarasi het volgende:
Dank voor de tips! Mediteren is absoluut niet mijn ding, maar de wc is wel een goede.![]()
Ik zie nog het meest op tegen de ~7 uur vliegen zonder medicijnen.Heenweg is 's nachts dus dan kan ik slapen, maar terug vliegen we overdag.
Ik ben wel vrij contacterig. Kan daardoor wel soms mensen afschrikken omdat ze moeite hebben dit tegen mij te zeggen omdat ik het wel goed bedoel (maar ik heb liever dat ze dat gewoon wel zeggen).quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
En kan je ook makkelijk HEEL veel Appjes sturen dat mensen bijna denken dat je een stalker bent?
Ik heb meer een soort MP3-speler in m'n hoofd, handig want heb 'm altijd bij mequote:Op vrijdag 27 november 2015 12:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
oordopjes met muziek? Dat is ook een vorm van meditatie.
Ik heb je post 3 keer gelezen en snap niet wat je bedoelt. Kan je concreter zijn in zowel wat ne constateert als een concrete 'oplossing'?quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:01 schreef CafeRoker het volgende:
Zeg aangemeldvooreenvraag, ik reageer niet heel actief maar ik lees wel mee. Daarom even los tussendoor. Ik wil toch graag even kwijt dat ik bij jou veel meer dan bij anderen het idee krijg dat je jezelf gek aan het maken bent.
Ik vind het moeilijk om daar een conclusie uit te trekken maar misschien betekent dat ook wel dat jij de oplossing in een andere richting moet zoeken. Standaard ADHD copingtechnieken zijn voornamelijk bedoeld om orde in de externe chaos die wereld heet te scheppen. En daardoor beter in het leven te staan. Bij jou lijkt het misschien zinvoller om te focussen op het indammen van je ingebouwde katalysator.
In dat opzicht begrijp ik de opmerking over borderline wel. Ik wil je vooral geen labeltje opplakken of suggereren dat je iets in die hoek hebt, maar zouden zelfhulptechnieken uit die hoek misschien wel zinvoller kunnen zijn dan specifiek naar zelfhulp-ADHD technieken (lijstjes etc) te kijken?
Yep.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
En kan je ook makkelijk HEEL veel Appjes sturen dat mensen bijna denken dat je een stalker bent?
Dat wel ja, werkt goed.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
oordopjes met muziek? Dat is ook een vorm van meditatie.
Ik krijg het helaas niet goed onder woorden. Uiteindelijk zul je je eigen handleiding moeten leren en m'n post was bedoeld als een duwtje in de mogelijke richting. Ik heb bij jou het idee dat je niet helemaal in het standaard ADHD plaatje past. vergeef me even dit hokjesdenken. Dat betekent ook dat de 'standaard' aanpak, voor zover die er is, waarschijnlijk niet helemaal lekker aansluit bij wat je nodig hebt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik heb je post 3 keer gelezen en snap niet wat je bedoelt. Kan je concreter zijn in zowel wat ne constateert als een concrete 'oplossing'?
Vergeet niet dat ik sinds heel kort een de label heb en dat mij ENORM overvalt. Ik kan en wil hier niet met iedereen over praten dus post ik hier alle chaos wat door mij heen gaat. Ik probeer het een plekje te geven.
Ik voel mij soms een stalker hahahahahquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Yep.
Ik vind alles moeilijk om mee te stoppen
Ja ik ookquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:22 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik voel mij soms een stalker hahahahah
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |