abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:15:29 #251
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_160347481
Vandaag bij RTL boulevard.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:18:03 #252
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_160347548
Er wordt een fonds opgericht, om een zoektocht tot stand te kunnen brengen.
Ze is het buurmeisje van Huub Stapel, die het zich aantrekt en geeft aandacht hier voor op zijn facebook.
pi_160347579
Ah! Vroeg me vd week nog af hoe dit eigenlijk was afgelopen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:19:26 #254
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160347586
Mooi zo! Ouders zijn vanavond te gast bij Rtl late Night.

Ze hebben totaal geen sporen gevonden en het is ook niet zeker of de gevonden kleding wel van Sophia is.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:21:24 #255
430542 A_Fortiori
sterker nog
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:21:58 #256
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_160347651
Ouders van Sophia vanavond te gast bij RTL late night
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:24:00 #257
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160347707
quote:
FEITEN EN DATA
Op 30 augustus 2015 hebben wij Sophia uitgezwaaid op Schiphol. De volgende dag komt zij in Kampala aan. Ze gaat acht weken stage lopen in een ziekenhuis en daarna nog een paar weken door het land reizen.
Op 10 november zouden wij haar weer in onze armen sluiten.
Ze is heel blij dat de Bachelor uitreiking op 13 november is omdat we er dan allemaal bij kunnen zijn.

Voor haar vertrek hadden Sophia en ik, haar moeder, het er al over gehad dat ik haar op zou komen zoeken. Mijn dochter’s verblijf in Oeganda is voor mij een perfecte gelegenheid om voor het eerst naar Afrika te reizen. Kort na haar vertrek boek ik een ticket, van 13 oktober tot 3 november.

In Kampala woont Sophia in een studentenhuis van AIESEC, de organisatie die de stages regelt. Ik heb haar daar bezocht en al haar huisgenoten ontmoet. Wij hebben elkaar daarna nog meerdere keren gezien in Kampala.

Op 22 oktober 2015 neemt Sophia afscheid van alle mensen in het ziekenhuis, het is de laatste dag van haar stage. De volgende ochtend vertrekt ze met een paar reisgenoten voor een rondreis door Oeganda.

Op woensdagmiddag 28 oktober 2015 komen zij aan in Murchison Falls National Park. Na een boottocht over de Nijl komen zij tegen zessen aan bij hun accommodatie voor de nacht, het Student Education Centre. Zij halen hun spullen uit de auto en Sophia zegt even naar de WC te gaan, een apart gebouwtje, een stukje verderop.
Dit is de laatste keer dat Sophia is gezien.

Haar reisgenoten slaan heel snel alarm en binnen een kwartier wordt er met hulp van parkrangers naar haar gezocht. Zonder resultaat. De dagen daarna wordt verder gezocht, door politie en parkrangers, op land en in de rivier.
Sophia wordt niet gevonden.

Op vrijdagmorgen 30 oktober 2015 kom ik in Murchison National Park aan en voeg mij bij haar ontredderde reisgenoten. Enige uren later komen er mensen van de Nederlandse ambassade Oeganda die mij tot mijn vertrek hebben bijgestaan.

Er wordt gezocht vanuit de lucht middels een helicopter en op de grond met lokale speurhonden, politie en parkrangers.

Op 4 november 2015 arriveert ook een Nederlands politieteam met een drone.
Sophia wordt niet gevonden.

De ultieme nachtmerrie van elke ouder, waar ook ter wereld; je kind gaat op reis en komt niet meer thuis. Voor ons dag en nacht realiteit sinds 28 oktober. Wij, haar ouders, broers, familie en vrienden, missen haar vreselijk.

Sophia, met haar levenslust en drang naar avontuur, kan incidenteel overprikkeld raken, meestal als er sprake is van veel spanning of als er heel veel onrust en prikkels om haar heen zijn. Slapen wordt dan steeds moeilijker, tot slapeloosheid aan toe. Zo raakt ze dan tegelijkertijd oververmoeid én overactief en kan haar grenzen uit het oog verliezen. Ze komt in een neerwaartse spiraal waar ze zelf niet meer uit kan komen. Ze heeft dan medicatie nodig om tot rust te komen. Terugkijkend met alle feiten op een rij, is het duidelijk dat dit een grote rol gespeeld heeft bij haar plotselinge verdwijning. Het is dan ook van levensbelang dat we haar zo snel mogelijk terugvinden omdat ze zelf in deze staat onmogelijk adequaat de weg terug naar huis zal kunnen vinden.

Zolang het tegendeel niet bewezen is gaan wij ervan uit dat Sophia leeft. Wij moeten verder gaan met zoeken en alles doen wat menselijk mogelijk is om onze dochter te vinden. De onzekerheid waarin wij leven is verwoestend. Niets doen is geen optie.
Bron:
http://www.findsophia.org(...)formatie-vermissing/
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:25:26 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160347751
Ah, het mag er weer over gaan. Ze is pas sinds kort officieel als vermist opgegeven. Dit keer mét naam en foto.

Haar facebook pagina is inmiddels verwijderd.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:27:02 #259
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160347802
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:25 schreef Burdie het volgende:
Ah, het mag er weer over gaan. Ze is pas sinds kort officieel als vermist opgegeven. Dit keer mét naam en foto.

[ afbeelding ]

Haar facebook pagina is inmiddels verwijderd.
Blijft bijzonder dat er direct een Nederlands team ingevlogen werd maar er weinig over te vinden was in de Nederlandse media.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:28:30 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160347851
Knip
KuikenGuppy
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:29:42 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160347883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Blijft bijzonder dat er direct een Nederlands team ingevlogen werd maar er weinig over te vinden was in de Nederlandse media.
Er werd niks gezegd idd... En nu met die site ineens alles op tafel. Als ze dat een paar maanden eerder hadden gedaan, was de kans groter geweest dat ze nog wat zouden vinden... lijkt mij.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:33:42 #262
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_160348015
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er werd niks gezegd idd... En nu met die site ineens alles op tafel. Als ze dat een paar maanden eerder hadden gedaan, was de kans groter geweest dat ze nog wat zouden vinden... lijkt mij.
We zullen het horen van de ouders vanavond.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:49:45 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160348588
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mwah, ik denk nog steeds dat de partijen die daar (in Oeganda) met de zoektocht bezig waren wel de juiste informatie hadden, daar had een heel verhaal in de Nederlandse pers weinig aan veranderd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:10:22 #264
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160349281
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik denk nog steeds dat de partijen die daar (in Oeganda) met de zoektocht bezig waren wel de juiste informatie hadden, daar had een heel verhaal in de Nederlandse pers weinig aan veranderd.
Het is natuurlijk wel heftig om het te delen vanaf het eerste moment met heel Nederland.
Zie de enorme aandacht voor de zaken Dascha Graafsma, Ruben en Julian, Marianne Vaatstra en Kris en Lisanne.

Op de site van `Soofje` is het hoofddoel geld inzamelen voor een nieuwe zoektocht.
Bij de andere zaken zochten de ouders-de media elkaar op voor waarheidsvinding, en IMO in mindere mate sponsoring.
pi_160349363
opmerkelijk > huub stapel _ > Ma was erbij toen het gebeurde 31.07

www.rtlxl.nl/#!/rtl-boule(...)ed-b5b6-f3a2afabf9e0
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:16:17 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160349475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:13 schreef StaceySinger het volgende:
opmerkelijk > huub stapel _ > Ma was erbij toen het gebeurde 31.07

www.rtlxl.nl/#!/rtl-boule(...)ed-b5b6-f3a2afabf9e0
Moeder vermeld ook expliciet nooit eerder in Afrika geweest te zijn op hun website:

quote:
Voor haar vertrek hadden Sophia en ik, haar moeder, het er al over gehad dat ik haar op zou komen zoeken. Mijn dochter’s verblijf in Oeganda is voor mij een perfecte gelegenheid om voor het eerst naar Afrika te reizen. Kort na haar vertrek boek ik een ticket, van 13 oktober tot 3 november.
Ze was naar eigen zeggen pas op het terrein op vrijdagmorgen 30 oktober...
De krokodil sloeg toe op 28 oktober.

Waar was die ma dan? De vader van Sophia was niet mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door ootjekatootje op 01-03-2016 20:23:33 ]
pi_160349657
quote:
Wow.
Wat een omslag opeens bij de laatste twee alinea's...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:27:32 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160349818
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wow.
Wat een omslag opeens bij de laatste twee alinea's...
Dat ze soms wat overprikkelt kan zijn en daar niet meer uitkomt? Verder is ze volgens de site het perfecte kind/studente/vriendin/dochter/buurmeisje/vrouw...

Die krokodil is compleet van de kaart blijkbaar.
pi_160350009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat ze soms wat overprikkelt kan zijn en daar niet meer uitkomt? Verder is ze volgens de site het perfecte kind/studente/vriendin/dochter/buurmeisje/vrouw...

Die krokodil is compleet van de kaart blijkbaar.
Nee, ik weet niet precies.

Eerst heel feitelijk een korte tijdlijn over wat er is gebeurd, 'gewoon even naar de wc', niks aan de hand, komt alleen niet meer terug.
En dan plotseling een vrij persoonlijke beschrijving van haar karakter en rol die dat gespeeld moet hebben bij haar verdwijning.
Het was niet negatief bedoeld, ik zag het gewoon totaal niet aankomen.
Zat misschien nog te veel met die krokodillen in mijn hoofd. ;)

Dan komt daar ook nog die afsluiting bovenop dat ze er nog vanuit gaan dat ze leeft en dat ze haar willen vinden.
pi_160350021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:
krokodil
krokodil is met vakantie :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:37:48 #271
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160350162
quote:
Sophia, met haar levenslust en drang naar avontuur, kan incidenteel overprikkeld raken, meestal als er sprake is van veel spanning of als er heel veel onrust en prikkels om haar heen zijn. Slapen wordt dan steeds moeilijker, tot slapeloosheid aan toe. Zo raakt ze dan tegelijkertijd oververmoeid én overactief en kan haar grenzen uit het oog verliezen. Ze komt in een neerwaartse spiraal waar ze zelf niet meer uit kan komen. Ze heeft dan medicatie nodig om tot rust te komen. Terugkijkend met alle feiten op een rij, is het duidelijk dat dit een grote rol gespeeld heeft bij haar plotselinge verdwijning. Het is dan ook van levensbelang dat we haar zo snel mogelijk terugvinden omdat ze zelf in deze staat onmogelijk adequaat de weg terug naar huis zal kunnen vinden.
Moet hierbij toch aan die Snelle Jelle reclame denken, die met de roeiboot.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:20:02 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160351629
Ook de van Passels zijn weer van de partij:

quote:
Volgens Van Passel zal er op het land én in de rivier gezocht worden. Eerdere berichten dat Sophia vermoedelijk in de rivier vol krokodillen zou zijn gevallen, ontkracht Van Passel deels. "Je weet het gewoon niet: alle scenario's zijn mogelijk. De gevonden stukjes stof zijn niet door krokodillenbeten veroorzaakt. Bovendien weten we van de rangers dat twee uur varen vanaf de plek waar Sophia verdween, pas veel krokodillen zijn."
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ekerheid-verwoestend

Krokodillen zijn officieel weer verdachte af...

quote:
"Misschien hebben ze haar gezien en gaat er een alarmbel rinkelen. Laten we het hopen, want van deze situatie gaan je nekharen overeind staan."
O toch wel? En dat na 3 maanden....

quote:
Daarom is de stichting Find Sophia in het leven geroepen: om een einde te maken aan de onzekerheid. "Nu zijn er geen aanknopingspunten, geen sporen. Maar die moeten er zijn. Je moet alleen wéten wat je zoekt: daarom willen we ook experts op die plek hebben."
quote:
"Daarom willen we ook geld inzamelen: er staat een team klaar met Nederlandse forensische experts. Er moet vervoer, verblijf, materiaal en een tolk worden geregeld." De familie roept iedereen, bekenden en onbekenden, op om geld te doneren. "Het is echt nodig."
Benieuwd wanneer de expeditie van Frank vertrekt, met als resultaat dat het ws een krokodil was... en dat ze niet bij het terrein geweest zijn want het weer was te slecht.
pi_160352634
En de usual suspects komen weer sensatie zoeken / speculeren.

Lijkt me trouwens niet leuk om een duiker te zijn die mag gaan zoeken naar iemand die mogelijk door krokodillen opgegeten is.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:35:15 #274
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160354512
Vanavond zijn de ouders bij RTL Late Night.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:36:06 #275
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_160354553
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:46 schreef probeer het volgende:
En de usual suspects komen weer sensatie zoeken / speculeren.

Lijkt me trouwens niet leuk om een duiker te zijn die mag gaan zoeken naar iemand die mogelijk door krokodillen opgegeten is.
Ben nooit weggeweest!

Zullen we het over het nieuws hebben en niet over users? ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')