quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:46 schreef Ryan3 het volgende:
4 bussen "freedomriders" vertrekken onder politiebegeleiding richting Meppel morgen.
[..]
Is hun IQ al getest?quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Racistisch shirt trouwens met die witte letters
Hè Moren?quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ze denken dat ze Moren zijn!
Whahaha...een zelfbedacht discriminatie scenario....
http://www.dagelijksestan(...)piet-is-een-moorkop/quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hè Moren?
"Freedomride" verwijst naar de Amerikaanse burgerrechtenbeweging. Die werden vanaf 1961 georganiseerd vanuit het noorden van de VS naar het diepe idd racistische zuiden om te ageren tegen het feit dat de anti-segregatie uitspraak van het hoogste Amerikaanse hof in het diepe zuiden gewoon naast zich neer werd gelegd. Zie de film Mississippi burning. Mississippi Burning (1988) - IMDb
Ja, okee de afkomst van ZP. Maar met freedomrides proberen ze zich de voettreden te plaatsen van de Afro-Amerikanen in hun strijd voor burgerrechten en tegen segregatie in de VS in de jaren 60. En dat is natuurlijk een behoorlijk overspannen vergelijking.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)piet-is-een-moorkop/
blanken zien juist racisme in zwarte pietquote:Op vrijdag 13 november 2015 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, kogels werken beter dan zwaarden, klopt.
Ik zie er alleen een bedreiging in. Dat is mijn mening, mijn gevoel, mijn goed recht.
Zoals negers racisme zien in Zwarte Piet. Moeten zij weten.
Klopt...sowieso mensen die 'Amerikaanse' sociale kwesties proberen te vertalen/kopieren naar de Nederlandse situatie tonen een groot gebrek aan historische feitenkennis...quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee de afkomst van ZP. Maar met freedomrides proberen ze zich de voettreden te plaatsen van de Afro-Amerikanen in hun strijd voor burgerrechten en tegen segregatie in de VS in de jaren 60. En dat is natuurlijk een behoorlijk overspannen vergelijking.
Klopt, alleen dat doen ze dus wel. En ze gebruiken ook de Amerikaanse "wetenschappelijke" literatuur hieromtrent om allerlei terminologie te introduceren in NL. Het slaat nergens op. Maar ja wij hebben geen "agency" zeggen ze dan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:10 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Klopt...sowieso mensen die 'Amerikaanse' sociale kwesties proberen te vertalen/kopieren naar de Nederlandse situatie tonen een groot gebrek aan historische feitenkennis...
Dat is mijn mening, mijn gevoel, mijn goed recht.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er precies een belediging in die post van mij?
Is het nu ook al beledigend als ik zeg dat negers het recht hebben te denken dat zwarte piet racisme is? Is het een leugen? Hebben ze dat recht niet?
twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 18:20:05Dieuwertje Blok (NPO) over Zwarte Piet: 'Van die rare blackface moeten we maar eens af' https://t.co/VF5LfZnpIJ reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:16 schreef Ringo het volgende:
Zwarte Piet moet blijven!!! Deel dit als je het Eens bent1!!1
Dieuwertje moet eens flink genomen worden door Zwarte Piet misschien piept ze dan wel eens anders.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 18:20:05Dieuwertje Blok (NPO) over Zwarte Piet: 'Van die rare blackface moeten we maar eens af' https://t.co/VF5LfZnpIJ reageer retweet
Duwertje dus?quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dieuwertje moet eens flink genomen worden door Zwarte Piet misschien piept ze dan wel eens anders.
Iemand in die positie zou hier ongeacht haar mening wat mij betreft gewoon over moeten zwijgen.... En die associatie met blackface is gewoon pure framing.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dieuwertje moet eens flink genomen worden door Zwarte Piet misschien piept ze dan wel eens anders.
Dus zij vindt Zwarte Piet een negatieve stereotypering van een neger?quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
quote:Dieuwertje Blok staat morgen in de rubriek 'Ik heb een droom' in het Trouw-magazine Letter & Geest
Je pleit voor een verkrachting ?quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Welnee, verkrachting is een misdaad. En misdaad is voor negersquote:Op vrijdag 13 november 2015 18:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je pleit voor een verkrachting ?
quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:22 schreef Houtenbeen het volgende:
man man manquote:Zelf heb ik Zwarte Piet nooit geassocieerd met donkere mensen, voor mij was hij een volkomen op zichzelf staande figuur, maar dat zegt niets over wat andere mensen hierbij voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |