Ik heb net Mores uit, van Onno te Rijdt. Een erg lekker lezend, kort boekje, lichte literatuur. Het gaat over een Corps huis en een eerstejaars student tijdens de ontgroening en de eerste tijd in het huis. Best leuk om eens te lezen en voor mij des te meer omdat er twee vrienden van mij in het betreffende huis wonen.
Een groot minpunt is het laatste hoofdstuk. Niet lezen want het einde is erg slecht. Volgens mij had Te Rijdt er genoeg van en besloot zijn planning er maar in 1 hoofdstuk doorheen te rammen.
Ga straks beginnen in Juliet Marillier's De triologie van de 7 wateren.
Lees normaal nooit maar dit moet voor Engels op school..
Raar verhaal vind ik, maar het kan erger
Verder bezig in de Trap Familie, het boek waar de Sound of Music op gebaseerd is.
*zwaait ff naar andere Pratchett fans
quote:The day of the triffids - Wyndham...erg mooi boek
Op dinsdag 19 november 2002 20:14 schreef hp22 het volgende:
The Triffids van iemand waar ik de naam van vergeten benLees normaal nooit maar dit moet voor Engels op school..
Raar verhaal vind ik, maar het kan erger
Ik heb in de vakantie een hele stapel typisch vakantieleesvoer verslonden.
- de verborgen geschiedenis - mevrouw Tartt (geweldig)
- Max and the city - Max Westerman (leuk herkenbaar over NY)
- The Bourne Identity - Ludlum (wat een bagger schrijver...sorry)
- De gelukkige huisvrouw - Heleen van Royen (en ik wil geen kinderen meer )
- Pride and prejudice - Jane Austen (had ik al een hele tijd in de kast)
- Poes - Midas Dekkers (typische Midas Dekkers stijl, wel aardig)
- begin gemaakt in Red Dragon van Thomas Harris (en net de film gezien, dus al veel verpest)
Verder heb ik nog gesnorkelt, gezwommen, in mangrove woud gevaren, met dolfijnen gezwommen etc. Ik bedoel...zo lijkt het net of ik de hele vakantie heb gelezen...
quote:Uit vakkundige overwegingen moet ik zeggen: Kom in mijn armen kleintje!
Op dinsdag 19 november 2002 20:43 schreef beeer het volgende:
Ik lees momenteel de Discorsi van Niccolo Machiavelli. De bijbel voor elke staatkunde-, geschiedenis-, Romeinse rijk-nerd.
quote:Nou, De kleine vriend is een draak van een boek, trouwens.
Op dinsdag 19 november 2002 20:40 schreef Isabeau het volgende:
quote:De verborgen geschiedenis óók. Maar daar zijn vast al topics over
Op dinsdag 19 november 2002 21:05 schreef MeneerTim het volgende:Nou, De kleine vriend is een draak van een boek, trouwens.
en daarna Nicci French - Beneath the skin
ook erg spannend, zelfs al heb ik m 3x gelezen en weet ik de afloop
quote:Super idd!!!!!!! Geweldig boek! Wil hem nog steeds in mijn eigen boekenkast thuis hebben...
Op dinsdag 19 november 2002 20:40 schreef Isabeau het volgende:[..]
The day of the triffids - Wyndham...erg mooi boek
Echt een klassieker en voor iedereen een aanrader.
quote:
Ik heb in de vakantie een hele stapel typisch vakantieleesvoer verslonden.
heb ik thuis staan, op aanraden van een vriendin blindelings gekocht. Ben erg benieuwd omdat de meningen verschillen van 'geweldig!' tot 'lesbi-boek'- Pride and prejudice - Jane Austen (had ik al een hele tijd in de kast)
Ook erg mooi!!!!
quote:wereld van sofie!!! yesyesyes!!!!!! HET boek in mijn boekenkast. Ga m binnenkort nog eens herlezen. ben er de eerste keer wel een maandje of twee/drie mee bezig geweest, duss...
Op woensdag 20 november 2002 13:05 schreef Malawi het volgende:
Ben begonnen aan Underworld van Don Delillo en verder Claudius, the God aan het herlezen (jaja, ik wordt oud) en dan nog Sophie´s World, want die moet ik toch echt een keertje uitlezen.
quote:En ook hierover verschillen de meningen zeer sterk
Op woensdag 20 november 2002 13:09 schreef Marshall_2002 het volgende:[..]
wereld van sofie!!! yesyesyes!!!!!! HET boek in mijn boekenkast. Ga m binnenkort nog eens herlezen. ben er de eerste keer wel een maandje of twee/drie mee bezig geweest, duss...
Ik vond De Verborgen Geschiedenis zo mooi omdat je al vanaf pagina één weet dat ze die jongen gaan vermoorden. Maar waarom dan? En hoe dan? Je ziet steeds meer de wanhoop toenemen. Het einde was niet helemaal wat ik ervan had gemaakt, maar ik ben dan ook geen schrijver. Ik was trouwens niet van plan De kleine vriend te gaan lezen van Donna Tartt. Heb nog genoeg in de kast en op mijn wensenlijstje.
quote:Schrijft Nick Cave ook boeken
Op woensdag 20 november 2002 14:04 schreef Azuur het volgende:
And the Ass Saw The Angel van Nick Cave
quote:Leuk?
Op woensdag 20 november 2002 14:10 schreef zodiakk het volgende:
"Het Slot" van Franz Kafka.
Ik heb een stuk of 4 Kafka boeken gelezen en ik vond de ene nog erger dan de andere.
Ondertussen al wel Baudolino van hem gelezen (véél leesbaarder). Maar moet toch eens een nieuwe poging wagen met de Slinger.
Parcival van Wolfram von Essenbach
boek voor de koude winteravonden
quote:èn of het een leuk boek is!
Op woensdag 20 november 2002 15:12 schreef Puntje het volgende:
Jammer dat iedereen alleen maar een titel noemt. Het zou veel leuker zijn als iedereen kort een beetje vertelde waar het boek over ging, dat nodigt veel meer uit om het misschien zelf te lezen.......
quote:Ik was danig onder de indruk van "Het Proces", een heel mooi boek vond ik het, indrukwekkend (en nee, niet zozeer leuk). "Het slot" komt weliswaar wat trager op gang, maar ook dit boek vind ik heel mooi en ook hier wordt de lezer meegenomen in een vreemde, geabstraheerde, gestripte wereld.
Op woensdag 20 november 2002 15:07 schreef MeneerTim het volgende:[..]
Leuk?
Ik heb een stuk of 4 Kafka boeken gelezen en ik vond de ene nog erger dan de andere.
quote:Hmm, dan zal ook dit boek niet voor mij gemaakt zijn.
Op woensdag 20 november 2002 15:16 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik was danig onder de indruk van "Het Proces", een heel mooi boek vond ik het, indrukwekkend (en nee, niet zozeer leuk). "Het slot" komt weliswaar wat trager op gang, maar ook dit boek vind ik heel mooi en ook hier wordt de lezer meegenomen in een vreemde, geabstraheerde, gestripte wereld.
.
quote:Het Proces was echt geweldig! Heel...beklemmend.
Op woensdag 20 november 2002 15:29 schreef MeneerTim het volgende:Hmm, dan zal ook dit boek niet voor mij gemaakt zijn.
.
quote:Maar eh, jij vond Donna Tartt ook leuk he?
Op woensdag 20 november 2002 15:31 schreef Isabeau het volgende:[..]
Het Proces was echt geweldig! Heel...beklemmend.
quote:EN BEDANKT!!! ik moet m ook nog gaan lezen...
Op woensdag 20 november 2002 13:51 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik vond De Verborgen Geschiedenis zo mooi omdat je al vanaf pagina één weet dat ze die jongen gaan vermoorden. Maar waarom dan? En hoe dan? Je ziet steeds meer de wanhoop toenemen.
Verder: Ups & Downs in het Indische leven - P A Daum: prettig leesvoer.
Nu: Cats Eye - Margaret Atwood: niet haar beste werk, maar het blijft Atwood dus prima te pruimen.
Nabije toekomst: Hiep hoi hiep hoi - ik mag weer:
Held F Bordewijk - Karakter. Dat wordt genieten.
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:28 schreef schrijvertje het volgende:
Terry Pratchett: Mort*zwaait ff naar andere Pratchett fans
Ik heb de volledige Discworld serie van Pratchett. Het merendeel is zelf gesigneerd!
Nu ben ik bezig in Out of the house of life(het huis des levens)van Chelsea Quinn Yarbro, en meot zeggen dat het weer een klasse werkje is.
Daarna ga ik Hotel Transylvania van haar weer lezen, en daarna zie ik wel weer
het zijn drukke dagen.
(erg onbekende auteur niet ?)
Nu voor 14,50 bij de betere boekhandel.
quote:Een prachtig boek. Mooi idle-werk van Gurgeh, flitsende triviarondes met MeneerTim en seborik en natuurlijk heftige discussies over politiek met Claudia_x. En wat te denken van de sfeer van intense verwachting die er af en toe heerste, zoals op 27 januari :
Op zaterdag 23 november 2002 00:01 schreef Koekepan het volgende:
* Koekepan leest : #filosofie - de logs van 31 oktober 2001 t/m 19 februari 2002.Nu voor 14,50 bij de betere boekhandel.
<@Koekepan> Wanneer komt Vlens_de_Vos nou?
<@speknek> geen idee, hij zei maart of zo
<@Koekepan> Bah, zo lang nog. .
Grootse literatuur.
Leest wel lekker weg
quote:Underworld is goed, en sommige stukken zelfs briljant (o.m. de proloog).
Op woensdag 20 november 2002 13:05 schreef Malawi het volgende:
Ben begonnen aan Underworld van Don Delillo en verder Claudius, the God aan het herlezen (jaja, ik wordt oud) en dan nog Sophie´s World, want die moet ik toch echt een keertje uitlezen.
quote:Ik ben net halverwege The Bourne Supremacy. Het is niet echt een goede schrijver, maar het is ook lekker niet nadenken, doorlezen en pagina's omslaan. En dat vind ik af&toe ook wel prettig.
Op dinsdag 19 november 2002 20:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
- The Bourne Identity - Ludlum (wat een bagger schrijver...sorry)
Verder nog 'The Art of Travel' van Alain de Botton, en 'De Val' van Camus waar ik nu mee bezig ben, en nog een stuk of 10 boeken op de 'te lezen' stapel.
quote:Ik vond Primo Levi erg goed, maar het is alweer een paar jaar geleden, dat ik dat voor het laatst las. Wat ik me ook nog van hem herinner is een verhalenbundel: "Het periodiek systeem'. Ook een aanrader.
Op dinsdag 19 november 2002 20:23 schreef YPPY het volgende:
Is dit een mens - Primo Levi is uit. Erg goed boek. Vanavond maar aan het volgende boek van hem beginnen.
Ik ben pas aangeland op pagina 30, maar het is altijd een goed gevoel als je verliefd begint te worden op een boek en op een romanpersonage.
quote:
Stephen Dedalus is my name,
Ireland is my nation.
Clongowes is my dwellingplace
and heaven my expectation.
He read the verses backwards but then they were not poetry. Then he read the flyleaf from the bottom to the top till he came to his own name. That was he: and he read down the page again. What was after the universe? Nothing. But was there anything round the universe to show where it stopped before the nothing place began? It could not be a wall but there could be a thin thin line there all around everything and everywhere. Only God could do that. He tried to think what a big thought that must be but he could think only of God. God was God's name just as his name was Stephen. Dieu was the French for God and that was God's name too; and when anyone prayed to God and said Dieu then God knew at once that it was a French person that was praying. But though there were different names for God in all the different languages in the world and God understood what all the people who prayed said in their different languages still God remained always the same God and God's real name was God. I made him very tired to think that way. It made him feel his head very big.
Nu weer een romannetje: het derde of vierde deel van de Asimov's Foundation-serie.
quote:grappig, ik ben net begonnen in 'Portret van een jongeman' van Coetzee. (maar verliefd ben ik nog niet).
Op woensdag 4 december 2002 14:13 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik ben gisteren begonnen in A portrait of the artist as a young man van James Joyce.
quote:Ah, dat is de vertaling van Youth, neem ik aan? Ik vond het een heel mooi boek, vooral omdat Coetzee erg mooi schrijft, maar nee, erg vrolijk en verliefd wordt je er niet van,
Op woensdag 4 december 2002 17:11 schreef bixister het volgende:[..]
grappig, ik ben net begonnen in 'Portret van een jongeman' van Coetzee. (maar verliefd ben ik nog niet).
quote:ja!
Op woensdag 4 december 2002 17:20 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ah, dat is de vertaling van Youth, neem ik aan?
quote:ah. nou ik ben pas net begonnen, maar 't leest wel 'lekker' weg.
Ik vond het een heel mooi boek, vooral omdat Coetzee erg mooi schrijft, maar nee, erg vrolijk en verliefd wordt je er niet van,.
quote:Dat is wel een hele merkwaardige formulering van 'lezen'. Alsof Bilbo zelve even aangewipt is, het interieur hoofdschuddend bekeek en er weer vandoor is gegaan.
Op woensdag 4 december 2002 19:10 schreef CaptainMiller het volgende:
Heb ook gister de Hobbit binnen gehad
[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 04-12-2002 19:19]
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:15 schreef Gellius het volgende:[..]
Dat is wel een hele merkwaardige formulering van 'lezen'. Alsog Bilbo zelve even aangewipt is, het interieur hoofdschuddend bekeek en er weer vandoor is gegaan.
quote:Dat wordt genieten. Vooral het stuk over de Geheime Opening van de éénjarige, muisgrijze Ezel is onvergetelijk.
Op woensdag 4 december 2002 20:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb Nader tot U nog ongeopend naast m'n bed liggen.
Edit:
Dean = Kean
"De dood van een eerstejaarsstudent tijdens zijn ontgroening is aanleiding voor twee medestudenten om op onderzoek uit te gaan. daarbij gedwarsboomd door een machtige studentenvereniging."
526 pagina's
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 05-12-2002 23:27]
Nu lees en kijk ik wat rond in "De Eerste Wereldoorlog in foto's", een boek over de mooiste oorlog ooit gevochten.
Dat laatste was overigens lichtelijk ironisch bedoeld.
ik ben nu nog bezig in Nathaniel Hawthorne's the scarlet letter, om maar weer eens een klassieker te lezen. gaat over het puriteins new england in de 19e eeuw. over hoe een vrouw die een buitenechtelijk kind krijgt wordt gestraft.
en ik ga bijna beginnen in De rode kamer van Nicci French.
de laatste die ik nog niet heb gelezen.
Tot nu toe erg interessant, ziek, ranzig, horrorvermaak.
Het is zelfs zo erg met mij gesteld dat ik bepaalde passages wil overschrijven en uit mijn hoofd zou willen leren. Maar ik beheers mij!
quote:En, heb je die al uit? Schijnt niks aan te zijn.
Op donderdag 5 december 2002 16:48 schreef Seborik het volgende:
De nieuwste van Feist, eerste deel nieuwe serie, Conclaaf der Schaduwen deel 1.
Gaat over het ontstaan van midden aarde, en de era's tot en met de derde,
dus tot en met waar LOTR afloopt..
Wolkje
quote:Is een van de beste boeken ooir geschreven.
Op zaterdag 14 december 2002 18:51 schreef Wolkje het volgende:
De silmarillion - TolkienGaat over het ontstaan van midden aarde, en de era's tot en met de derde,
dus tot en met waar LOTR afloopt..Wolkje
quote:Bij deze is dat boek dus uit en ben ik dus begonnen aan de Poort des Doods deel 5 (Chaosschepper). Ik verwacht niet dat ik deze zo snel uit heb als de vorige, aangezien ik de komende week weinig tijd heb voor lezen
Op zaterdag 14 december 2002 23:57 schreef Anthraxx het volgende:
Heb Gisteren Poort des Doods deel 3 uitgelezen en ben dus maar begonnen aan het 4de deel (Toverslang). Heb een hele dag de tijd gehad en ben nu op bladzijde 198 beland. Je moet wat als je niets te doen hebt (het hielp ook mee dat het best spannend was).
quote:En nu pas uit (ik lees te weinig).
Op zaterdag 23 november 2002 12:52 schreef DennisMoore het volgende:
Vanmorgen in de trein begonnen in Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart.Leest wel lekker weg
Leuk boek! Goed plot!
Aanrader voor degene die 'm nog niet gelezen heeft (maar die zullen er wel niet meer zijn in LIT ).
een echte aanrader
quote:De eeuw van mijn vader vond ik ook al zo'n leuk boek om te lezen van Geert Mak. Misschien dat ik deze ook eens probeer.
Op vrijdag 20 december 2002 14:45 schreef Duck het volgende:
ooggetuigen van de vaderlandse geschiedenis - Geert Makeen echte aanrader
quote:Of juist wel...
Op woensdag 18 december 2002 11:00 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Aanrader voor degene die 'm nog niet gelezen heeft (maar die zullen er wel niet meer zijn in LIT).
Ben bezig met Geheime Kamers van Jeroen Brouwers. Niet echt een aanrader, maar dat is mijn mening.
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 13:10 schreef DarkElf het volgende:
Het Heksenuur van Anne Rice, 1024 pagina's jippie!
quote:For-sid dacht ik.
Op zondag 22 december 2002 22:08 schreef Assasin het volgende:
Geheim dossier Odessa - Frederick Forsyth (weet iemand trouwens hoe je die achternaam uitspreekt, 'k breek m'n bek er altijd over
quote:Ja, ik had hem al een tijdje uit. Hij viel inderdaad wat tegen, het verhaal loopt gewoon niet, de hoofdpersoon is een arrogante alleskunner waar niets bij tegenzit behalve dat z'n hele familie wordt vermoord. Feist valt telkens weer in herhaling met zinnen, bijvoorbeeld dat hij twee alinea's achter elkaar uitlegt welke taal er wordt gesproken en wat de geschiedenis daarvan is en dat dan een paar keer wordt wel erg vervelend. Dit boek haalt het echt niet bij Magiër wat toch een erg leuk boek was, dit is weer een uitbreiding op dat verhaal met Puc, maar Puc is lang niet meer zo overtuigend als dat hij in de eerste serie was. Feist is het goed kwijt in dit boek, jammer dat het weer een serie is en ik toch wel benieuwd ben hoe het af gaat lopen, maar Feist heeft echt stukken beter gekund. Elke grap is al zo'n beetje geweest en in elk boek weer op dezelfde manier beschrijven hoe iemand aan stukken wordt gehakt of een leuk meisje het bed in krijgt of andersom begint echt te vervelen. Dan is die andere serie waaraan hij bezig is/was leuker, over de legenden van de oorlog van de grote scheuring, of daar nog een derde veel van komt, weet ik niet, maar het was in ieder geval wat leuker dan deze, hoewel die in vergelijking met zijn eerdere boeken ook wat tegenvielen.
Op zaterdag 14 december 2002 13:11 schreef Isabeau het volgende:[..]
En, heb je die al uit? Schijnt niks aan te zijn.
Nu ben ik overigens bezig in dat nieuwe boek uit de Duin-serie, de Butlerse Jihad, wat op zich wel aardig is, maar het voor mij nog niet heeft kunnen halen wat Frank Herbert zelf heeft geschreven.
quote:Dat boek wordt alleen gelezen door lulhannesen die er altijd uitgeluld worden tijden een discussie en omdat ze ook wel een keertje een discussie willen beeindigen zonder dat ze de grond in worden getrapt met goede argumenten gaan ze over tot het beledigen van de ander. Die Schoppenhauer is gewoon een schoppenboer.
Op maandag 23 december 2002 20:39 schreef Uncle_Sam het volgende:
De kunst van het beledigen. - Schopenhauer.
Zoiets?
quote:Jouw rechtstreeks uit 't mortuarium geplukte moeder!
Op maandag 23 december 2002 20:52 schreef beeer het volgende:[..]
Dat boek wordt alleen gelezen door lulhannesen die er altijd uitgeluld worden tijden een discussie en omdat ze ook wel een keertje een discussie willen beeindigen zonder dat ze de grond in worden getrapt met goede argumenten gaan ze over tot het beledigen van de ander. Die Schoppenhauer is gewoon een schoppenboer.
![]()
Zoiets?
Zoals je wellicht ziet ben ik nog niet echt ver in het boek gevorderd...
quote:Nee, je bent zo te lezen pas in hoofdstuk één: "Aan de sukkel die dit boek nodig heeft om iemand de grond in te kunnen boren."
Op maandag 23 december 2002 21:35 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Jouw rechtstreeks uit 't mortuarium geplukte moeder!
Zoals je wellicht ziet ben ik nog niet echt ver in het boek gevorderd...
Bijzonder ontluisterend boek dat mijn onbegrip naar de wereld toe enkel vergroot. Misschien net de druppel die ik nodig heb om politiek definitief de rug toe te keren. De vraag is of ik er onverschilliger of kwader op word.
Fantastische schrijver, overigens. Z'n stijl bestaat uit een aangename mix van zakelijkheid en passie. Iemand die weet dat Het Gelijk aan zijn kant staat.
(plus nog boeken waar ik ahlverwege vben die ik gewoon voor mijn plezeir las)
-high fidelity, nick hornby
-the clan of the cavebear, jean auel
-tom jones, Henry Fielding(Ooh god, nog maar 200 blz !!!yes yes!!)
-tristram shandy
-clarissa(gelukkig niet helemaal--langste roman uit de engelse litaraire geschiedenis..dact t nieeeeeeeet dat ik die helemaal ging lezen)
-the vicar of wakefield
-gulliver's travels
-don juan(gelukkig ook niet helemaal)
(ok ok in de meerderheid moet ik nog beginnen, maar ikz iee r zoooo tegenop ik moets t even kwijt)
Ik ga vanavond aan De Oesters van Nam Kee beginnen. Als je de film niet gaat zien, lees je het boek toch gewoon?
quote:Dat boek had ik op mijn boekenlijst Duits. Een vriend van mij zei een video er van te hebben. Maar dat bleek een samenatting van de video te zijn. Wel grappig op het mondeling.
Op woensdag 25 december 2002 14:25 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb net Christiane F. uit. Ik vond het leuker dan Het Verrotte Leven van Floortje Bloem. Daarbij had ik zoiets van: dat is toch geen einde. Christiane F. heeft gelukkig een acceptabel einde. Het komt ook realistischer over, natuurlijk omdat het ook echt is gebeurd. Maar ik vond het erg fijn lezen. Het leest gewoon in een stuk door.
quote:Hoe vond je het? En was het een beetje door te komen (dus dat het geen ubersaai boek is) ?
Op dinsdag 24 december 2002 00:31 schreef -Dalai- het volgende:
net gelezen:Isaac Asimov - Foundation
nu bezig in:
Victor Pelevin - Omon Ra
Wil het weten aangezien ik het net voor kerst gehad heb
quote:Lezen! Het zal je niet berouwen.
Op woensdag 25 december 2002 22:25 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Hoe vond je het? En was het een beetje door te komen (dus dat het geen ubersaai boek is) ?
Wil het weten aangezien ik het net voor kerst gehad heb
quote:Ok ok, ik weet genoeg ws
Op donderdag 26 december 2002 01:36 schreef beeer het volgende:[..]
Lezen! Het zal je niet berouwen.
Eerst Poort des Doods uitlezen daarna Foundation dus ...
quote:Ik hoor ze in Den Haag al een zucht van verlichting slaken...
Op dinsdag 24 december 2002 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
The case against the Fed van Rothbard.Bijzonder ontluisterend boek dat mijn onbegrip naar de wereld toe enkel vergroot. Misschien net de druppel die ik nodig heb om politiek definitief de rug toe te keren.
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 01:10 schreef Lestat het volgende:[..]
Ze zullen sidderen van opluchting in Den Haag...
quote:Joepie eindelijk iemand met me eens, en steeds meer mensen trouwens. Voor een opinieblad heb ik dan ook een negatieve recensie geschreven, terwijl alle kranten elkaar na-aapten en het boek de hemel inprezen. Losers, ze he hebben het niet gelezen. Wedden?
Op dinsdag 19 november 2002 21:05 schreef MeneerTim het volgende:Nou, De kleine vriend is een draak van een boek, trouwens.
quote:Uit. Morgen beginnen in een stukje cultuur: Turks Fruit - Jan Wolkers
Op vrijdag 27 december 2002 00:43 schreef CosmoKramer het volgende:
De Ruimte van Sokolov - Leon de Winter
Herfsttij der Middeleeuwen - Johan Huizinga (goedkope editie, ¤ 15,00)
tja.. Moet ik ervan zeggen? "Death'' boek in de nu verschrikkelijk lange "Discworld'' serie. De Dood als persoon heeft me altijd geinteresseerd, dus nu ook.
ik moet eerlijk bekennen dat ik het een hartstikke leuk boek vind
Maar ik vroeg me af: kun je dat lezen zonder Giph gelezen te hebben? Omdat het over dezelfde persoon gaat en omdat het volgens mij toch een soort vervolg is.
Op aanraden van mijn zus. Ik heb het boek gekocht in een herdruk van het 'origineel' en ik kom er niet snel doorheen. Misschien toch nog maar 'ns naar de bieb gaan voor de modern Nederlandse versie.
Leon de Winter, De Ruimte van Sokolov.
quote:Geen probleem.
Op vrijdag 3 januari 2003 16:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben van plan vanavond aan Ik Omhels Je Met Duizend Armen van Ronald Giphart te beginnen.Maar ik vroeg me af: kun je dat lezen zonder Giph gelezen te hebben? Omdat het over dezelfde persoon gaat en omdat het volgens mij toch een soort vervolg is.
Verder net begonnen in Umberto Eco's In de Naam van de Roos.
ik ga nu beginnen in Dochter van het Woud
ga vanavond denk ik beginnen in Dolende geesten van Charles Palliser.
Oeps, alweer uit. Mooi boek.
Ik lees nu een dichtbundeltje van Hugo von Hoffmansthal.
quote:Het eerste boek is bijna uit en het tweede helemaal.
Op maandag 30 december 2002 08:23 schreef YPPY het volgende:
Nu ben ik bezig in De verlorenen en de gereddene en een boek van Carmaian Carr (speelt Liesl) over The Sound of Music.
Erasmus - Liber Antibarborum
Pramoedya Ananta Toer - De stroom uit het noorden
Popper & Eccles - The brain and its self
quote:En het meisje ook
Op maandag 13 januari 2003 08:18 schreef YPPY het volgende:
Van het weekend nog een ander boek gelezen. Het ging over een meisje dat voorkomt in een filmpje over Westerbork. Ze kijkt door een opening in een veewagon. Een journalist is een speurtocht gestart naar wie zij is. Het boek heet 'Settela'.
quote:Heb jij het boek ook gelezen? Ze heeft het niet overleefd.
Op maandag 13 januari 2003 19:56 schreef Fogerty het volgende:[..]
En het meisje ook
Wat ik niet weet is of ze het overleefd heeft. Nee zeker?
quote:Dat boek heb ik ook gelezen. Mooi gegeven om aan de hand van deze, heel bekende, foto een boek te schrijven over zowel een persoonlijke tragedie als ook de vervolging van de zigeuners. Veel mensen namen altijd aan dat het om een joods meisje ging, terwijl dat niet het geval bleek te zijn.
Op maandag 13 januari 2003 08:18 schreef YPPY het volgende:Van het weekend nog een ander boek gelezen. Het ging over een meisje dat voorkomt in een filmpje over Westerbork. Ze kijkt door een opening in een veewagon. Een journalist is een speurtocht gestart naar wie zij is. Het boek heet 'Settela'.
Ik lees momenteel overigens Henry en June van Anaïs Nin. Ik vind het wel redelijk fascinerend.
quote:Ik was verrast dat het meisje niet joods bleek te zijn. Het verbaasde me dat nog achterhaald kon worden wie het was. Een flinke speurtocht zit er wel achter.
Op dinsdag 14 januari 2003 11:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat boek heb ik ook gelezen. Mooi gegeven om aan de hand van deze, heel bekende, foto een boek te schrijven over zowel een persoonlijke tragedie als ook de vervolging van de zigeuners. Veel mensen namen altijd aan dat het om een joods meisje ging, terwijl dat niet het geval bleek te zijn.
quote:Die lijkt me ook interessant om te lezen.
Op zondag 12 januari 2003 15:35 schreef speknek het volgende:
Was Jezus Caesar, van Francesco Carotta.
Ik begin nu met de boeken van de slangenoorlog
Daarna staan er nog 2 dikke pillen op de 'to-read-list'.
Eerste boek in een heel lange tijd, op aanraden van anderen ben ik er mee begonnen. Zit ongeveer op blz. 50 en ga vandaag denk ik heel wat lezen weer.
Een genot om die man te lezen.
quote:
In verband hiermee moet opgemerkt worden dat men de mensen óf moet strelen óf moet uitroeien.
quote:Voor mij is het ook praktisch onmogelijk om niet van die man te houden.
Op woensdag 22 januari 2003 11:08 schreef zodiakk het volgende:
"De Heerser" van Niccolò MachiavelliEen genot om die man te lezen.
[..]
.
Maar maak voor het totale plaatje zeker dat je ook zijn verhandelingen van Livius leest.
Tom Clancy - de serie Net Force (deel 5 nu, ik doe ongeveer 2 dagen per deel) alleen deel 5 en 6 nog. En dan gaan we wel weer netjes literatuur lezen, zoals altijd
Een leuk kijkje in de keuken van het Klaas Bruinsma - imperium
deze w8en nog op me:
Discworld 2: the Light Fantastic
Papillon
Lotr 3
the 12th planet (wicked)
daarna proberen the wheel of time te lezen..
quote:en nu deel drie
Op maandag 20 januari 2003 12:09 schreef DarkElf het volgende:
deel twee van de Marillier Triologie
De Laatste Meters - de beste klimverhalen
Oliver Sacks - Stemmen zien, reis naar de wereld van doven
Ernest Hemingway - De groene heuvels van Afrika
[Dit bericht is gewijzigd door Soep v/d Dag op 24-01-2003 14:03]
Ohja, het boek heet Grijs Verleden van Chris van der Heijden.
quote:Michel Houellebecq
Op zondag 12 januari 2003 15:45 schreef Gellius het volgende:
Ik lees nu Platform van Houllebecq.Oeps, alweer uit. Mooi boek.
quote:Eindelijk...
Op vrijdag 24 januari 2003 16:53 schreef RaisinGirl het volgende:
Aanvankelijk heb ik alleen de inleiding en het slothoofdstuk gelezen om, zonder al teveel inspanning, een mening te kunnen hebben over het boek. Ik ben nu maar begonnen aan de tussenliggende hoofdstukken en het is eigenlijk best aardig en interessant om te lezen..
Ohja, het boek heet Grijs Verleden van Chris van der Heijden.
quote:Ook aan begint.
Op woensdag 22 januari 2003 11:08 schreef zodiakk het volgende:
"De Heerser" van Niccolò Machiavelli
quote:Ja. Bij het inleidende hoofstuk en de stellingen die daarin werden geponeerd had ik mijn twijfels, maar ik moet zeggen dat ik deel 2 en 3 wel bijzonder boeiend en onderhoudend vind. Chris van der Heijden schrijft het beste als hij aan de hand van persoonlijke getuigenissen een verhaal kan vertellen geloof ik en een sfeer moet neerzetten. Dat doet hij heel mooi. In het meer theoretische deel, als hij zijn stellingen moet verdedigen, vind ik hem minder sterk.
Op vrijdag 24 januari 2003 18:14 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Eindelijk...
quote:Ik hoop dat je nog iets uitgebreider, in een ander topic wellicht, op Grijs Verleden ingaat, RG. Ik was nogal onder de indruk van de portée van zijn verhaal en theorievorming, hoewel op sommige punten idd ook kritisch. Vooral als je dit naast Goldhagen legt, die toch beweert dat de Duitsers en masse weldegelijk ook op de hoogte waren van de perfiditeit van hun systeem en niet zoals van der Heijden beweert ook zomaar sukkelaars waren die gestuurd waren... Toch weerspreekt hetgeen van der Heijden stelt niet direct verhalen uit eerste hand die ik gehoord heb tijdens m'n jeugd. Ik vind overigens wel weer sterk zijn beschrijving van hoe men na de oorlog tegen de oorlog aankeek en de mythevorming rondom goed en fout zijn in de oorlog.... Ik geloof wel dat het zo ongeveer zat na de oorlog en zeker rondom de affaire Weinreb... Dit schreef ik iig eerder over Grijs Verleden in een oud topic...
Op zondag 26 januari 2003 18:05 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ja. Bij het inleidende hoofstuk en de stellingen die daarin werden geponeerd had ik mijn twijfels, maar ik moet zeggen dat ik deel 2 en 3 wel bijzonder boeiend en onderhoudend vind. Chris van der Heijden schrijft het beste als hij aan de hand van persoonlijke getuigenissen een verhaal kan vertellen geloof ik en een sfeer moet neerzetten. Dat doet hij heel mooi. In het meer theoretische deel, als hij zijn stellingen moet verdedigen, vind ik hem minder sterk.
quote:
Nederland en de bezetting is een heet hangijzer. Bij veel mensen bestaat de overtuiging dat wij moedig, klein volkje zijn mannetje heeft gestaan toen de verschrikkelijke Hun ons land bezet hield in WO II.
Film die hierop voortborduurt is bijv. 'Soldaat van Oranje'. Als je de film bekijkt denk je onwillekeurig: dat wil ik ook... De werkelijkheid is echter minder spektaculair geweest. Ten minste volgens historicus Chris van der Heijden die over uitgebreide bronnen beschikte bij de totstandkoming van zijn boek "Grijs verleden. Nederland en de tweede wereldoorlog".Nederland was een lieflijk, naïef, orderlijk en geïsoleerd landje toen de Duitsers om 4.00 uur in de ochtend op 10 mei 1940 met Plan Gelb aanvingen. De houding ten opzichte van de bezetter was ambivalent. Zo goed en kwaad als dat ging vonden de Nederlanders al snel een modus operandus om zich aan te passen aan de nieuwe realiteit. Klein, meer symbolisch verzet en half om half mee werken met de bezetter was aan de orde van de dag en de Duitsers gedroegen zich vrij behoorlijk. In 1945 veranderde dat voor die gebieden die nog bezet waren. Duitsers traden hard en wreed op. Velen sloten zich aan bij het verzet terwijl het duidelijk was dat het bewind der nazi's bijna ten einde was.
Machtig mooi boek!
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 22:48 schreef yvonne het volgende:
LOTR aan het herlezen,
wat een prutboek was het toch eigenlijk
quote:Tolkien heeft op een geniale manier bewezen dat kwantiteit niet gelijk hoeft te staan aan kwaliteit.
LOTR aan het herlezen,
quote:Houdt me ten goede, toen ik het eeuwen gelezen had, vond ik het een van de beste/mooiste boeken ooit.
Op zaterdag 1 februari 2003 22:49 schreef DarkElf het volgende:[..]
ieder zijn mening
quote:zoiets verwachtte ik al
Op zaterdag 1 februari 2003 22:55 schreef yvonne het volgende:[..]
Houdt me ten goede, toen ik het eeuwen gelezen had, vond ik het een van de beste/mooiste boeken ooit.
Maar in de loop der eeuwen evolueert je smaak en kennis,
vandaar dat het me NU niet meer aanspreekt
quote:Ik ben na het eerste boek gestopt.
LOTR aan het herlezen,
Ben nu bezig met Starcraft #3 Speed of Darkness van Tracy Hickman. Waarom?? Omdat het Starcraft is. Een van de beste strategie spellen op de pc ooit. Vooral het verhaal erin is fantastisch, de boeken (formaat doktersroman) geven toch meer achtergrond info.
"Shardik" van Richard Adams
"IT" van Stephen King
"Salmon Of Doubt" van Douglas Adams
quote:interesting, hoe vind/vond je 't?
Op zondag 12 januari 2003 15:35 schreef speknek het volgende:
Was Jezus Caesar, van Francesco Carotta.
quote:kom aan mijn hart!
LOTR aan het herlezen,
quote:ben toch maar eerst begonnen in david eddings Malorea serie
Op vrijdag 31 januari 2003 21:25 schreef DarkElf het volgende:
ga beginnen in Elizabeth Haydon's Rapsodie
quote:Aaaaaah, goed boek, mijn favoriet. De Engelse versie is zo leuk, met de turbotaal van toen
[b]Op zondag 2 februari 2003 17:06 schreef julekes het volgende:
JD Salinger - The catcher in the rye
Geweldig boek, naar mijn mening vooral over een jongen die niet wil opgroeien omdat hij niet zo nep, of phony, zoals hij het noemt, wil worden als volwassenen.
Ik lees nu in alles en niets, van alles tegelijk maar eigenlijk ook weer niet. Heel erg slecht van me
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
De dagboeken van Kurt Cobain.
Voor levensbeschouwing moeten we een biografie of dagboek van een bekend iemand lezen. Nou, dan doe ik toch Kurt Cobain, dacht ik.
En dat terwijl er ook een biografie van Drs P is.
quote:Maar die heeft geen zelfmoord gepleegd
Op zaterdag 8 februari 2003 15:24 schreef I.R.Baboon het volgende:.
En dat terwijl er ook een biografie van Drs P is.
quote:Bah. Wat verstandig.
Op zaterdag 8 februari 2003 15:28 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Maar die heeft geen zelfmoord gepleegd
. En het boek lezen heeft te maken met een werkstuk over de zin van het leven. En omdat Kurt zelfmoord heeft gepleegd dacht ik: goh, dat zal wel passen binnen het werkstuk.
quote:That's me
Op zaterdag 8 februari 2003 15:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah. Wat verstandig.
quote:Ja, wat denk je nou dat ik ga zeggen?
Op zaterdag 8 februari 2003 15:35 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
That's me
. Maarre, is die Drs. P biografie wel een aanradertje?
Tis overigens maar een klein dun boekje. Maar goed, wel waard om eens te lenen van de bieb.
quote:Nou, misschien zal ik het eens gaan opzoeken in de bieb. Dan lees je het hier wel weer
Op zaterdag 8 februari 2003 15:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, wat denk je nou dat ik ga zeggen?Tis overigens maar een klein dun boekje. Maar goed, wel waard om eens te lenen van de bieb.
quote:En dan zeggen ze nog dat op internet rondhangen tijdverspilling is.
Op zaterdag 8 februari 2003 15:37 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Nou, misschien zal ik het eens gaan opzoeken in de bieb. Dan lees je het hier wel weer
.
Mijn goede daad voor vandaag is gelukt.
quote:Jou goede daad is iemand het levensverhaal van Drs. P aanraden??
Op zaterdag 8 februari 2003 15:38 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
En dan zeggen ze nog dat op internet rondhangen tijdverspilling is.
Mijn goede daad voor vandaag is gelukt.
quote:Wat zeg ik, dat is mijn levenswerk.
Op maandag 10 februari 2003 14:27 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Jou goede daad is iemand het levensverhaal van Drs. P aanraden??
Ook mooi
quote:Daar heb ik ook nog een boekenlegger in zitten.
Op woensdag 12 februari 2003 03:15 schreef julekes het volgende:
Woede van Salman Rushdie, het boekenweekgeschenk van een paar jaar geleden. Wel aardig, tot nu toe.
Ben nu een boek van 'the making of' van de Sound of Music aan het doorlezen. Erg leuk natuurlijk.
Ik ben het nog niet zo lang aan het lezen, maar ik vind het begin al goed. En dat is meestal een goed teken!
quote:Oe... een van de weinige boeken waar ik niet doorheen kwam. Heb de Engelse uitgave, misschien zou het met een vertaling beter gaan.
Op zondag 16 februari 2003 18:23 schreef julekes het volgende:
James Joyce - Ulysses
Nu bezig in The Lake of Dead Languages, van C. Goodman. Beetje in de Tartt - Secret History stijl, leest lekker weg.
quote:Ik ben nu bij pagina 20 of zo, maar het is zeker niet makkelijk nee (in Engels natuurlijk).
Op zondag 16 februari 2003 19:30 schreef josja het volgende:[..]
Oe... een van de weinige boeken waar ik niet doorheen kwam. Heb de Engelse uitgave, misschien zou het met een vertaling beter gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |