abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2002 @ 20:03:10 #1
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6892180
Was er blijkbaar nog niet.

Ik heb net Mores uit, van Onno te Rijdt. Een erg lekker lezend, kort boekje, lichte literatuur. Het gaat over een Corps huis en een eerstejaars student tijdens de ontgroening en de eerste tijd in het huis. Best leuk om eens te lezen en voor mij des te meer omdat er twee vrienden van mij in het betreffende huis wonen.

Een groot minpunt is het laatste hoofdstuk. Niet lezen want het einde is erg slecht. Volgens mij had Te Rijdt er genoeg van en besloot zijn planning er maar in 1 hoofdstuk doorheen te rammen.

pi_6892341
Ik lees op dit moment 'Hannibal' van Thomas Harris (Nederlandse versie).
Ik was begonnen in het Engelse boek, maar op een gegeven moment snapte ik het niet meer. Dus nu eerst maar de Nederlandse versie uitlezen, daarna nog maar eens het Engelse
pi_6892368
Voor de zoveelste keer de Foundation-serie van Isaac Asimov.
  dinsdag 19 november 2002 @ 20:09:57 #4
37294 Ketjing
Stretch Arm Strong
pi_6892397
Op dit moment ben ik de tekst aan het lezen die ik nu aan het typen ben. Qua boek ben ik net begonnen in de Blauwe Salon van Boudewijn Büch
Use Soap
  dinsdag 19 november 2002 @ 20:10:32 #5
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_6892416
Het stenen bruidsbed van Harry Mulisch
pi_6892446
Derde deel van de Roos van de profeet set van Weis en Hickman.

Ga straks beginnen in Juliet Marillier's De triologie van de 7 wateren.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_6892495
Het Parfum - Patrick Süskind
pi_6892498
In de ban van de Ring - De terugkeer van de koning ... zal niet de enige zijn
pi_6892523
The Triffids van iemand waar ik de naam van vergeten ben

Lees normaal nooit maar dit moet voor Engels op school..

Raar verhaal vind ik, maar het kan erger

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_6892566
Het is weer tolkien-tijd, daarom
The Unfinished Tales
On really romantic nights of self, I go salsa dancing with my confusion
pi_6892649
Ga beginnen in 'Het Sigma Protocol' van Robert Ludlum. Geweldige boeken zijn dat!
  dinsdag 19 november 2002 @ 20:20:58 #12
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_6892688
Terry Pratchett - Nightwatch
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_6892749
Is dit een mens - Primo Levi is uit. Erg goed boek. Vanavond maar aan het volgende boek van hem beginnen.

Verder bezig in de Trap Familie, het boek waar de Sound of Music op gebaseerd is.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6892751
Terry Pratchett - Thief of Time
pi_6892759
Gedrag in Organisaties -> voor de MER, vak M&O zeg maar
pi_6892874
Terry Pratchett: Mort

*zwaait ff naar andere Pratchett fans

Better to let people think ur stupid, then to open ur mouth and remove all doubt
pi_6893144
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:14 schreef hp22 het volgende:
The Triffids van iemand waar ik de naam van vergeten ben

Lees normaal nooit maar dit moet voor Engels op school..

Raar verhaal vind ik, maar het kan erger

The day of the triffids - Wyndham...erg mooi boek Echt een klassieker en voor iedereen een aanrader.

Ik heb in de vakantie een hele stapel typisch vakantieleesvoer verslonden.
- de verborgen geschiedenis - mevrouw Tartt (geweldig)
- Max and the city - Max Westerman (leuk herkenbaar over NY)
- The Bourne Identity - Ludlum (wat een bagger schrijver...sorry)
- De gelukkige huisvrouw - Heleen van Royen (en ik wil geen kinderen meer )
- Pride and prejudice - Jane Austen (had ik al een hele tijd in de kast)
- Poes - Midas Dekkers (typische Midas Dekkers stijl, wel aardig)
- begin gemaakt in Red Dragon van Thomas Harris (en net de film gezien, dus al veel verpest)

Verder heb ik nog gesnorkelt, gezwommen, in mangrove woud gevaren, met dolfijnen gezwommen etc. Ik bedoel...zo lijkt het net of ik de hele vakantie heb gelezen...

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6893204
Ik lees momenteel de Discorsi van Niccolo Machiavelli. De bijbel voor elke staatkunde-, geschiedenis-, Romeinse rijk-nerd.
  dinsdag 19 november 2002 @ 21:05:29 #19
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6893713
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:43 schreef beeer het volgende:
Ik lees momenteel de Discorsi van Niccolo Machiavelli. De bijbel voor elke staatkunde-, geschiedenis-, Romeinse rijk-nerd.
Uit vakkundige overwegingen moet ik zeggen: Kom in mijn armen kleintje!
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:40 schreef Isabeau het volgende:
Nou, De kleine vriend is een draak van een boek, trouwens.
pi_6893985
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 21:05 schreef MeneerTim het volgende:

De verborgen geschiedenis óók. Maar daar zijn vast al topics over
pi_6895564
'TikTak' van Dean Koontz.
#geen
pi_6895590
Patricia Cornwell - Modus Operandi
erg spannend

en daarna Nicci French - Beneath the skin
ook erg spannend, zelfs al heb ik m 3x gelezen en weet ik de afloop

woensdag 20 november 2002 @ 13:00:48 #23
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6903687
quote:

[..]

The day of the triffids - Wyndham...erg mooi boek Echt een klassieker en voor iedereen een aanrader.

Super idd!!!!!!! Geweldig boek! Wil hem nog steeds in mijn eigen boekenkast thuis hebben...
quote:
Ik heb in de vakantie een hele stapel typisch vakantieleesvoer verslonden.

heb ik thuis staan, op aanraden van een vriendin blindelings gekocht. Ben erg benieuwd omdat de meningen verschillen van 'geweldig!' tot 'lesbi-boek'

- Pride and prejudice - Jane Austen (had ik al een hele tijd in de kast)

Ook erg mooi!!!!

Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6903778
Ben begonnen aan Underworld van Don Delillo en verder Claudius, the God aan het herlezen (jaja, ik wordt oud) en dan nog Sophie´s World, want die moet ik toch echt een keertje uitlezen.
I feel like lettin' my freak flag fly
Johnny Depp snapt het tenminste
Inside Hippy
  woensdag 20 november 2002 @ 13:09:29 #25
38991 Marshall_2002
pi_6903841
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:05 schreef Malawi het volgende:
Ben begonnen aan Underworld van Don Delillo en verder Claudius, the God aan het herlezen (jaja, ik wordt oud) en dan nog Sophie´s World, want die moet ik toch echt een keertje uitlezen.
wereld van sofie!!! yesyesyes!!!!!! HET boek in mijn boekenkast. Ga m binnenkort nog eens herlezen. ben er de eerste keer wel een maandje of twee/drie mee bezig geweest, duss...
pi_6904559
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:09 schreef Marshall_2002 het volgende:

[..]

wereld van sofie!!! yesyesyes!!!!!! HET boek in mijn boekenkast. Ga m binnenkort nog eens herlezen. ben er de eerste keer wel een maandje of twee/drie mee bezig geweest, duss...

En ook hierover verschillen de meningen zeer sterk Ik vond het wel leuk leesvoer en het kan een leuke opstap zijn om eens echt filosofische werken te gaan lezen. Het is een prima kennismaking met de filosofie in verhalende vorm.

Ik vond De Verborgen Geschiedenis zo mooi omdat je al vanaf pagina één weet dat ze die jongen gaan vermoorden. Maar waarom dan? En hoe dan? Je ziet steeds meer de wanhoop toenemen. Het einde was niet helemaal wat ik ervan had gemaakt, maar ik ben dan ook geen schrijver. Ik was trouwens niet van plan De kleine vriend te gaan lezen van Donna Tartt. Heb nog genoeg in de kast en op mijn wensenlijstje.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6904611
De kleine vriend van Donna Tartt. Ik gun mezelf alleen nog te weinig tijd om er lekker in door te gaan.
pi_6904821
Ulysses van Joyce & And the Ass Saw The Angel van Nick Cave
pi_6904968
"Het Slot" van Franz Kafka.
pi_6905981
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:04 schreef Azuur het volgende:
And the Ass Saw The Angel van Nick Cave
Schrijft Nick Cave ook boeken Wist ik helemaal niet, ik vind zijn songteksten altijd wel erg mooi.
  woensdag 20 november 2002 @ 15:07:01 #31
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6906200
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:10 schreef zodiakk het volgende:
"Het Slot" van Franz Kafka.
Leuk?

Ik heb een stuk of 4 Kafka boeken gelezen en ik vond de ene nog erger dan de andere.

pi_6906272
'k Ben ergens halverwege vastgelopen in De Slinger van Foucault van Umberto Eco.

Ondertussen al wel Baudolino van hem gelezen (véél leesbaarder). Maar moet toch eens een nieuwe poging wagen met de Slinger.

pi_6906278
Pigs in Heaven van Barbara Kingsolver
boek voor in de bus

Parcival van Wolfram von Essenbach
boek voor de koude winteravonden

This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
  woensdag 20 november 2002 @ 15:12:49 #34
19804 Puntje
beware of crossing hippo
pi_6906307
Jammer dat iedereen alleen maar een titel noemt. Het zou veel leuker zijn als iedereen kort een beetje vertelde waar het boek over ging, dat nodigt veel meer uit om het misschien zelf te lezen.......
pi_6906319
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:12 schreef Puntje het volgende:
Jammer dat iedereen alleen maar een titel noemt. Het zou veel leuker zijn als iedereen kort een beetje vertelde waar het boek over ging, dat nodigt veel meer uit om het misschien zelf te lezen.......
èn of het een leuk boek is!
pi_6906378
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:07 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Leuk?

Ik heb een stuk of 4 Kafka boeken gelezen en ik vond de ene nog erger dan de andere.

Ik was danig onder de indruk van "Het Proces", een heel mooi boek vond ik het, indrukwekkend (en nee, niet zozeer leuk). "Het slot" komt weliswaar wat trager op gang, maar ook dit boek vind ik heel mooi en ook hier wordt de lezer meegenomen in een vreemde, geabstraheerde, gestripte wereld.
  woensdag 20 november 2002 @ 15:29:23 #37
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6906589
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:16 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik was danig onder de indruk van "Het Proces", een heel mooi boek vond ik het, indrukwekkend (en nee, niet zozeer leuk). "Het slot" komt weliswaar wat trager op gang, maar ook dit boek vind ik heel mooi en ook hier wordt de lezer meegenomen in een vreemde, geabstraheerde, gestripte wereld.

Hmm, dan zal ook dit boek niet voor mij gemaakt zijn.

.

pi_6906625
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:29 schreef MeneerTim het volgende:

Hmm, dan zal ook dit boek niet voor mij gemaakt zijn.

.

Het Proces was echt geweldig! Heel...beklemmend.
  woensdag 20 november 2002 @ 15:37:35 #39
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6906749
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het Proces was echt geweldig! Heel...beklemmend.

Maar eh, jij vond Donna Tartt ook leuk he?
  woensdag 20 november 2002 @ 17:07:31 #40
38991 Marshall_2002
pi_6908571
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond De Verborgen Geschiedenis zo mooi omdat je al vanaf pagina één weet dat ze die jongen gaan vermoorden. Maar waarom dan? En hoe dan? Je ziet steeds meer de wanhoop toenemen.

EN BEDANKT!!! ik moet m ook nog gaan lezen...
pi_6910060
De Muur van Jean-Paul Sartre.
Is it washable?
pi_6915092
Het Glazen Paleis van Amitav Ghosh heb ik bijna uit, en dan ga ik "Ik Jan Cremer" nog een keer lezen.
pi_6918849
Net gelezen: The Glass Palace - Amitav Ghosh: een fijne intro in de recente geschiedenis van ZO Azië, een mooi leesboek.

Verder: Ups & Downs in het Indische leven - P A Daum: prettig leesvoer.

Nu: Cats Eye - Margaret Atwood: niet haar beste werk, maar het blijft Atwood dus prima te pruimen.

Nabije toekomst: Hiep hoi hiep hoi - ik mag weer:
Held F Bordewijk - Karakter. Dat wordt genieten.

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_6919630
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:28 schreef schrijvertje het volgende:
Terry Pratchett: Mort

*zwaait ff naar andere Pratchett fans

Ik heb de volledige Discworld serie van Pratchett. Het merendeel is zelf gesigneerd!

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 21 november 2002 @ 10:13:21 #45
17061 mvt
blame Canada
pi_6919894
Legends of Dune: Butlerian Jihad
Het is dat het Dune is en dat je bekende dingen tegenkomt, maar anders...
We were to understand there would be pie and punch?
pi_6920696
Heb nu(eindelijk) LOTR uit, en moet zeggen dat ik maar al te blij ben dat het afgelopen is
Half jaar over een boek is te lang.

Nu ben ik bezig in Out of the house of life(het huis des levens)van Chelsea Quinn Yarbro, en meot zeggen dat het weer een klasse werkje is.

Daarna ga ik Hotel Transylvania van haar weer lezen, en daarna zie ik wel weer
het zijn drukke dagen.

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  vrijdag 22 november 2002 @ 00:46:18 #47
38887 Toeterdetoet
Wanneer wordt ik gebanned ?
pi_6937358
Tjeerd Ouwehand - Verhalen over sex voor het slapen gaan.

(erg onbekende auteur niet ?)

Ik ben een kloon van MaoTseTung. Vandaar die ondertitel.
pi_6955471
* Koekepan leest : #filosofie - de logs van 31 oktober 2001 t/m 19 februari 2002.

Nu voor 14,50 bij de betere boekhandel.

Wittgenstein
pi_6955560
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 00:01 schreef Koekepan het volgende:
* Koekepan leest : #filosofie - de logs van 31 oktober 2001 t/m 19 februari 2002.

Nu voor 14,50 bij de betere boekhandel.

Een prachtig boek. Mooi idle-werk van Gurgeh, flitsende triviarondes met MeneerTim en seborik en natuurlijk heftige discussies over politiek met Claudia_x. En wat te denken van de sfeer van intense verwachting die er af en toe heerste, zoals op 27 januari :

<@Koekepan> Wanneer komt Vlens_de_Vos nou?
<@speknek> geen idee, hij zei maart of zo
<@Koekepan> Bah, zo lang nog. .

Grootse literatuur.

pi_6960653
Vanmorgen in de trein begonnen in Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart.

Leest wel lekker weg

pi_6968715
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:05 schreef Malawi het volgende:
Underworld is goed, en sommige stukken zelfs briljant (o.m. de proloog).
Het is een tijdje geleden maar ik geloof dat ik de stukken over de kunstenares nogal taai vond.
Het enige andere boek dat ik van DD gelezen heb is White Noise: ook goed, korter en ook geestig.
Helpt waar hij kan!
pi_6994760
Ik heb nu Siegfried van Mulisch geleend, veel positiefs over gehoord en dat wil ik nu wel zelf ervaren
  dinsdag 3 december 2002 @ 13:48:41 #53
40066 linsjuh
linsjuh is lief !!!!
pi_7121409
ik ben bezig in de ontdekking van de hemel
dik boek maar wel goed door te komen
ben op zich geen mulisch fan ofzo (eigenlijk vind ik het een ontzettende eikol)
maar dit boek is top!
uNf!~
pi_7131318
'Ik Jan Cremer'
  dinsdag 3 december 2002 @ 22:58:08 #55
14283 shift
New & Improved
pi_7131461
quote:
[..]
- The Bourne Identity - Ludlum (wat een bagger schrijver...sorry)
Ik ben net halverwege The Bourne Supremacy. Het is niet echt een goede schrijver, maar het is ook lekker niet nadenken, doorlezen en pagina's omslaan. En dat vind ik af&toe ook wel prettig.

Verder nog 'The Art of Travel' van Alain de Botton, en 'De Val' van Camus waar ik nu mee bezig ben, en nog een stuk of 10 boeken op de 'te lezen' stapel.

In girum imus nocte et consumimur igni
  dinsdag 3 december 2002 @ 23:01:48 #56
14283 shift
New & Improved
pi_7131552
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:23 schreef YPPY het volgende:
Is dit een mens - Primo Levi is uit. Erg goed boek. Vanavond maar aan het volgende boek van hem beginnen.
Ik vond Primo Levi erg goed, maar het is alweer een paar jaar geleden, dat ik dat voor het laatst las. Wat ik me ook nog van hem herinner is een verhalenbundel: "Het periodiek systeem'. Ook een aanrader.
In girum imus nocte et consumimur igni
pi_7140635
Ik ben gisteren begonnen in A portrait of the artist as a young man van James Joyce.

Ik ben pas aangeland op pagina 30, maar het is altijd een goed gevoel als je verliefd begint te worden op een boek en op een romanpersonage.

quote:
Stephen Dedalus is my name,
Ireland is my nation.
Clongowes is my dwellingplace
and heaven my expectation.

He read the verses backwards but then they were not poetry. Then he read the flyleaf from the bottom to the top till he came to his own name. That was he: and he read down the page again. What was after the universe? Nothing. But was there anything round the universe to show where it stopped before the nothing place began? It could not be a wall but there could be a thin thin line there all around everything and everywhere. Only God could do that. He tried to think what a big thought that must be but he could think only of God. God was God's name just as his name was Stephen. Dieu was the French for God and that was God's name too; and when anyone prayed to God and said Dieu then God knew at once that it was a French person that was praying. But though there were different names for God in all the different languages in the world and God understood what all the people who prayed said in their different languages still God remained always the same God and God's real name was God. I made him very tired to think that way. It made him feel his head very big.
.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_7144535
De Discorsi van Machiavelli is uit, één van de beste boeken ooit gelezen.

Nu weer een romannetje: het derde of vierde deel van de Asimov's Foundation-serie.

pi_7144551
quote:
Op woensdag 4 december 2002 14:13 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik ben gisteren begonnen in A portrait of the artist as a young man van James Joyce.
grappig, ik ben net begonnen in 'Portret van een jongeman' van Coetzee. (maar verliefd ben ik nog niet).
pi_7144743
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:11 schreef bixister het volgende:

[..]

grappig, ik ben net begonnen in 'Portret van een jongeman' van Coetzee. (maar verliefd ben ik nog niet).

Ah, dat is de vertaling van Youth, neem ik aan? Ik vond het een heel mooi boek, vooral omdat Coetzee erg mooi schrijft, maar nee, erg vrolijk en verliefd wordt je er niet van, .
pi_7144802
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:20 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Ah, dat is de vertaling van Youth, neem ik aan?

ja!
quote:
Ik vond het een heel mooi boek, vooral omdat Coetzee erg mooi schrijft, maar nee, erg vrolijk en verliefd wordt je er niet van, .
ah. nou ik ben pas net begonnen, maar 't leest wel 'lekker' weg.
pi_7146566
'n Biografie van Oscar Wilde .
pi_7146617
In de ban van de ring
Heb ook gister de Hobbit binnen gehad
pi_7146640
Nou... In verband met mijn profielwerkstuk ben ik 'De puinhopen van acht jaar Paars' aan het lezen.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_7146714
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:10 schreef CaptainMiller het volgende:
Heb ook gister de Hobbit binnen gehad
Dat is wel een hele merkwaardige formulering van 'lezen'. Alsof Bilbo zelve even aangewipt is, het interieur hoofdschuddend bekeek en er weer vandoor is gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 04-12-2002 19:19]

pi_7146780
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:15 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dat is wel een hele merkwaardige formulering van 'lezen'. Alsog Bilbo zelve even aangewipt is, het interieur hoofdschuddend bekeek en er weer vandoor is gegaan.

Via de post ,het boek dus.
pi_7148224
Ik lees op dit nu alleen op de wereld.Mooi boek trouwens
Ook ben ik al een tijdje bezig in de wereld van Sofie.
Sophie
  woensdag 4 december 2002 @ 20:44:51 #68
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7148267
Ik ben al een tijdje bezig in In de bovenkooi van Maarten Biesheuvel. En ik heb Nader tot U nog ongeopend naast m'n bed liggen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7148934
Duin - Messiah.
pi_7161649
Omdat de biografie van oscar Wilde wat zwaar is in bed: F. Springer - Quissama.
pi_7162506
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb Nader tot U nog ongeopend naast m'n bed liggen.
Dat wordt genieten. Vooral het stuk over de Geheime Opening van de éénjarige, muisgrijze Ezel is onvergetelijk.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_7162540
De ontgroening van (ik geloof) Rob Dean.

Edit:
Dean = Kean

"De dood van een eerstejaarsstudent tijdens zijn ontgroening is aanleiding voor twee medestudenten om op onderzoek uit te gaan. daarbij gedwarsboomd door een machtige studentenvereniging."

526 pagina's

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 05-12-2002 23:27]

#geen
pi_7162552
De nieuwste van Feist, eerste deel nieuwe serie, Conclaaf der Schaduwen deel 1.
pi_7229533
Ik verwacht binnenkort te gaan lezen: "De Heersers van Kant" van Michiel Nijk. Het sf-boek waarnaar ik al geruime tijd passief op zoek was.

Nu lees en kijk ik wat rond in "De Eerste Wereldoorlog in foto's", een boek over de mooiste oorlog ooit gevochten.

Dat laatste was overigens lichtelijk ironisch bedoeld.

pi_7230809
Ik lees op dit moment Siddharta van Herman Hesse

gr Filmgek

pi_7242525
ik heb In cold blood van Truman Capote net uit.
het gaat over een crimineel duo dat een gezin vermoord. puur een zinloze daad. de vraag is; wat ging er in de daders om, wat was hun motief?

ik ben nu nog bezig in Nathaniel Hawthorne's the scarlet letter, om maar weer eens een klassieker te lezen. gaat over het puriteins new england in de 19e eeuw. over hoe een vrouw die een buitenechtelijk kind krijgt wordt gestraft.

en ik ga bijna beginnen in De rode kamer van Nicci French.
de laatste die ik nog niet heb gelezen.

pi_7243348
Ik lees nu Books of blood van Clive Barker. Ik heb nog aardig wat werk te doen want ik moet in totaal zo'n 900-nogwat pagina's uitlezen voordat ik kan zeggen dat ik het boek uit heb

Tot nu toe erg interessant, ziek, ranzig, horrorvermaak.

pi_7243365
Dean Koontz - Deur naar december

Vaag boek, maar wel erg meeslepend

pi_7243392
Het Heksenuur van Anne Rice, 1024 pagina's jippie!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7249799
Het fascisme , van Mussolini tot Hitler door Ernst Nolte.
pi_7327468
Ik was even bang dat A portrait of an artist as a young man een heel sterk begin had, en dat het vervolgens steeds minder goed zou worden, maar het is nog steeds prachtig, .

Het is zelfs zo erg met mij gesteld dat ik bepaalde passages wil overschrijven en uit mijn hoofd zou willen leren. Maar ik beheers mij!

pi_7330478
"Supertex" en "De ruimte van Sokolov" van Leon de Winter. Aanraders.
Wat bedoel je daarmee, Waldemar?
pi_7330591
quote:
Op donderdag 5 december 2002 16:48 schreef Seborik het volgende:
De nieuwste van Feist, eerste deel nieuwe serie, Conclaaf der Schaduwen deel 1.
En, heb je die al uit? Schijnt niks aan te zijn.
pi_7334969
De silmarillion - Tolkien

Gaat over het ontstaan van midden aarde, en de era's tot en met de derde,
dus tot en met waar LOTR afloopt..

Wolkje

zaterdag 14 december 2002 @ 20:25:57 #85
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_7336364
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 18:51 schreef Wolkje het volgende:
De silmarillion - Tolkien

Gaat over het ontstaan van midden aarde, en de era's tot en met de derde,
dus tot en met waar LOTR afloopt..

Wolkje

Is een van de beste boeken ooir geschreven.
Ik lees nu De Beer en de Draak van Tom Clancy uit zijn Jack Ryan serie
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_7339669
Hermans - Nooit meer slapen
  zaterdag 14 december 2002 @ 23:57:06 #87
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_7339695
Heb Gisteren Poort des Doods deel 3 uitgelezen en ben dus maar begonnen aan het 4de deel (Toverslang). Heb een hele dag de tijd gehad en ben nu op bladzijde 198 beland. Je moet wat als je niets te doen hebt (het hielp ook mee dat het best spannend was ).
pi_7340057
Op dit moment lees ik "De ontdekking van de hemel" van Harry Mullisch.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 15 december 2002 @ 19:38:15 #89
13783 Anthraxx
pi_7352331
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 23:57 schreef Anthraxx het volgende:
Heb Gisteren Poort des Doods deel 3 uitgelezen en ben dus maar begonnen aan het 4de deel (Toverslang). Heb een hele dag de tijd gehad en ben nu op bladzijde 198 beland. Je moet wat als je niets te doen hebt (het hielp ook mee dat het best spannend was ).
Bij deze is dat boek dus uit en ben ik dus begonnen aan de Poort des Doods deel 5 (Chaosschepper). Ik verwacht niet dat ik deze zo snel uit heb als de vorige, aangezien ik de komende week weinig tijd heb voor lezen
pi_7404017
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:52 schreef DennisMoore het volgende:
Vanmorgen in de trein begonnen in Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart.

Leest wel lekker weg

En nu pas uit (ik lees te weinig).

Leuk boek! Goed plot!
Aanrader voor degene die 'm nog niet gelezen heeft (maar die zullen er wel niet meer zijn in LIT ).

pi_7417035
Robert Rankin - Snuff fiction

Best wel grappig en absurd vooral.

pi_7448974
ooggetuigen van de vaderlandse geschiedenis - Geert Mak

een echte aanrader

Duck is terug en dat zul je merken &gt;:)
pi_7449328
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 14:45 schreef Duck het volgende:
ooggetuigen van de vaderlandse geschiedenis - Geert Mak

een echte aanrader

De eeuw van mijn vader vond ik ook al zo'n leuk boek om te lezen van Geert Mak. Misschien dat ik deze ook eens probeer.
  vrijdag 20 december 2002 @ 17:40:25 #94
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_7452017
Ben voor de 3e keer door de Pratchett serie aan het lezen. Ben nu bezig met Wyrd Sisters. Pratchett Rules!!
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  zondag 22 december 2002 @ 00:33:48 #95
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_7473890
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]
Aanrader voor degene die 'm nog niet gelezen heeft (maar die zullen er wel niet meer zijn in LIT ).

Of juist wel...

Ben bezig met Geheime Kamers van Jeroen Brouwers. Niet echt een aanrader, maar dat is mijn mening.

pi_7473932
The rainy season van James P. Blaylock.
#geen
pi_7473937
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 13:10 schreef DarkElf het volgende:
Het Heksenuur van Anne Rice, 1024 pagina's jippie!
#geen
pi_7474115
ik lees nu een boek van Dostojevski, Misdaad en straf. Een prachtig boek! Speelt zich af in St. Petersburg rond 1850. Bij dit boek wordt je continu door de schrijver aan het denken gezet, hij is echt diep gegaan. Hoeveel onderwerpen in dit boek wel niet aan de orde komen! Die vent was volgens mij zelf bijna een krankzinnige, anders kun je het allemaal niet verzinnen.Bijna 600 pagina's, maar de moeite waard om te lezen...
De aardappel, vriend of vijand??
pi_7487731
Geheim dossier Odessa - Frederick Forsyth (weet iemand trouwens hoe je die achternaam uitspreekt, 'k breek m'n bek er altijd over
No shit.
pi_7495507
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:08 schreef Assasin het volgende:
Geheim dossier Odessa - Frederick Forsyth (weet iemand trouwens hoe je die achternaam uitspreekt, 'k breek m'n bek er altijd over
For-sid dacht ik.
Helpt waar hij kan!
pi_7495715
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 13:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En, heb je die al uit? Schijnt niks aan te zijn.

Ja, ik had hem al een tijdje uit. Hij viel inderdaad wat tegen, het verhaal loopt gewoon niet, de hoofdpersoon is een arrogante alleskunner waar niets bij tegenzit behalve dat z'n hele familie wordt vermoord. Feist valt telkens weer in herhaling met zinnen, bijvoorbeeld dat hij twee alinea's achter elkaar uitlegt welke taal er wordt gesproken en wat de geschiedenis daarvan is en dat dan een paar keer wordt wel erg vervelend. Dit boek haalt het echt niet bij Magiër wat toch een erg leuk boek was, dit is weer een uitbreiding op dat verhaal met Puc, maar Puc is lang niet meer zo overtuigend als dat hij in de eerste serie was. Feist is het goed kwijt in dit boek, jammer dat het weer een serie is en ik toch wel benieuwd ben hoe het af gaat lopen, maar Feist heeft echt stukken beter gekund. Elke grap is al zo'n beetje geweest en in elk boek weer op dezelfde manier beschrijven hoe iemand aan stukken wordt gehakt of een leuk meisje het bed in krijgt of andersom begint echt te vervelen. Dan is die andere serie waaraan hij bezig is/was leuker, over de legenden van de oorlog van de grote scheuring, of daar nog een derde veel van komt, weet ik niet, maar het was in ieder geval wat leuker dan deze, hoewel die in vergelijking met zijn eerdere boeken ook wat tegenvielen.

Nu ben ik overigens bezig in dat nieuwe boek uit de Duin-serie, de Butlerse Jihad, wat op zich wel aardig is, maar het voor mij nog niet heeft kunnen halen wat Frank Herbert zelf heeft geschreven.

pi_7496545
In de ban van de ring
No shit.
pi_7505516
De kunst van het beledigen. - Schopenhauer.
Is it washable?
pi_7505551
Daar lusten de honden geen brood van. Door de Bovenvrouw.
pi_7505809
quote:
Op maandag 23 december 2002 20:39 schreef Uncle_Sam het volgende:
De kunst van het beledigen. - Schopenhauer.
Dat boek wordt alleen gelezen door lulhannesen die er altijd uitgeluld worden tijden een discussie en omdat ze ook wel een keertje een discussie willen beeindigen zonder dat ze de grond in worden getrapt met goede argumenten gaan ze over tot het beledigen van de ander. Die Schoppenhauer is gewoon een schoppenboer.

Zoiets?

pi_7506774
quote:
Op maandag 23 december 2002 20:52 schreef beeer het volgende:

[..]

Dat boek wordt alleen gelezen door lulhannesen die er altijd uitgeluld worden tijden een discussie en omdat ze ook wel een keertje een discussie willen beeindigen zonder dat ze de grond in worden getrapt met goede argumenten gaan ze over tot het beledigen van de ander. Die Schoppenhauer is gewoon een schoppenboer.

Zoiets?

Jouw rechtstreeks uit 't mortuarium geplukte moeder!

Zoals je wellicht ziet ben ik nog niet echt ver in het boek gevorderd...

Is it washable?
pi_7507438
quote:
Op maandag 23 december 2002 21:35 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

Jouw rechtstreeks uit 't mortuarium geplukte moeder!

Zoals je wellicht ziet ben ik nog niet echt ver in het boek gevorderd...

Nee, je bent zo te lezen pas in hoofdstuk één: "Aan de sukkel die dit boek nodig heeft om iemand de grond in te kunnen boren."

pi_7512483
net gelezen:

Isaac Asimov - Foundation

nu bezig in:

Victor Pelevin - Omon Ra

pi_7525090
The case against the Fed van Rothbard.

Bijzonder ontluisterend boek dat mijn onbegrip naar de wereld toe enkel vergroot. Misschien net de druppel die ik nodig heb om politiek definitief de rug toe te keren. De vraag is of ik er onverschilliger of kwader op word.

Fantastische schrijver, overigens. Z'n stijl bestaat uit een aangename mix van zakelijkheid en passie. Iemand die weet dat Het Gelijk aan zijn kant staat.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 december 2002 @ 20:59:19 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_7525981
ueh..ik ben heel slecht in meerdere boeken tgelijk bezig voor en aankiomd literatuur tentamen wat ik toch niet ga halen:

(plus nog boeken waar ik ahlverwege vben die ik gewoon voor mijn plezeir las)

-high fidelity, nick hornby
-the clan of the cavebear, jean auel

-tom jones, Henry Fielding(Ooh god, nog maar 200 blz !!!yes yes!!)
-tristram shandy
-clarissa(gelukkig niet helemaal--langste roman uit de engelse litaraire geschiedenis..dact t nieeeeeeeet dat ik die helemaal ging lezen)
-the vicar of wakefield
-gulliver's travels
-don juan(gelukkig ook niet helemaal)

(ok ok in de meerderheid moet ik nog beginnen, maar ikz iee r zoooo tegenop ik moets t even kwijt)

Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 25 december 2002 @ 14:17:07 #111
40559 SufferingJanet
sweetsufferingjanet
pi_7535039
'Rites Of Passage' .... William Golding
pi_7535118
Ik heb net Christiane F. uit. Ik vond het leuker dan Het Verrotte Leven van Floortje Bloem. Daarbij had ik zoiets van: dat is toch geen einde. Christiane F. heeft gelukkig een acceptabel einde. Het komt ook realistischer over, natuurlijk omdat het ook echt is gebeurd. Maar ik vond het erg fijn lezen. Het leest gewoon in een stuk door.

Ik ga vanavond aan De Oesters van Nam Kee beginnen. Als je de film niet gaat zien, lees je het boek toch gewoon?

woensdag 25 december 2002 @ 14:27:31 #113
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_7535142
quote:
Op woensdag 25 december 2002 14:25 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb net Christiane F. uit. Ik vond het leuker dan Het Verrotte Leven van Floortje Bloem. Daarbij had ik zoiets van: dat is toch geen einde. Christiane F. heeft gelukkig een acceptabel einde. Het komt ook realistischer over, natuurlijk omdat het ook echt is gebeurd. Maar ik vond het erg fijn lezen. Het leest gewoon in een stuk door.
Dat boek had ik op mijn boekenlijst Duits. Een vriend van mij zei een video er van te hebben. Maar dat bleek een samenatting van de video te zijn. Wel grappig op het mondeling.
pi_7536272
Het Bourne Bedrog - Robert Ludlum
No shit.
pi_7537464
Ik heb altijd een bankboek en een bedboek. Het bankboek lees ik op de bank en het bedboek...juist.
Mijn bedboek is De Treinreiziger van Christopher Portway, een bundel van verhalen over treinreizen over de hele wereld. Een lekker inslaapvallertje.
Op de bank lees ik nu in "Keizers sterven niet in bed" van Fik Meijer, over de sterfwijzes van de keizers van Rome. Sommige keizers waren amper drie weken aan de macht en werden al vermoord... Goed boek.
een dag niet gehuild is een dag niet geleefd
pi_7539273
Ik ben nu net een boekverslag aan het maken van Lisa's adem van Karel Glastra van Loon. Echt een heel goed boek! Een aanrader!
Strawberry Flavour..
  woensdag 25 december 2002 @ 22:25:42 #117
13783 Anthraxx
pi_7539471
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 00:31 schreef -Dalai- het volgende:
net gelezen:

Isaac Asimov - Foundation

nu bezig in:

Victor Pelevin - Omon Ra

Hoe vond je het? En was het een beetje door te komen (dus dat het geen ubersaai boek is) ?

Wil het weten aangezien ik het net voor kerst gehad heb

pi_7542588
quote:
Op woensdag 25 december 2002 22:25 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hoe vond je het? En was het een beetje door te komen (dus dat het geen ubersaai boek is) ?

Wil het weten aangezien ik het net voor kerst gehad heb

Lezen! Het zal je niet berouwen.
  donderdag 26 december 2002 @ 16:44:33 #119
13783 Anthraxx
pi_7548791
quote:
Op donderdag 26 december 2002 01:36 schreef beeer het volgende:

[..]

Lezen! Het zal je niet berouwen.

Ok ok, ik weet genoeg ws

Eerst Poort des Doods uitlezen daarna Foundation dus ...

pi_7551905
Ontdekking van de Hemel - H. Mulisch
en daarna De verborgen geschiedenis - D. Tartt
  vrijdag 27 december 2002 @ 00:43:12 #121
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_7555675
De Ruimte van Sokolov - Leon de Winter

vrijdag 27 december 2002 @ 01:10:49 #122
9902 Lestat
the vampire...
pi_7556097
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
The case against the Fed van Rothbard.

Bijzonder ontluisterend boek dat mijn onbegrip naar de wereld toe enkel vergroot. Misschien net de druppel die ik nodig heb om politiek definitief de rug toe te keren.

Ik hoor ze in Den Haag al een zucht van verlichting slaken...
Memento Mori
  vrijdag 27 december 2002 @ 01:12:53 #123
9902 Lestat
the vampire...
pi_7556122
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 01:10 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ze zullen sidderen van opluchting in Den Haag...

Memento Mori
  vrijdag 27 december 2002 @ 11:25:54 #124
40875 Zaluki
His Contractor
pi_7559813
Lost souls - Poppy Z. Brite (engels geschreven)
Wetenschappelijk nog niet bewezen.
pi_7568180
Het Jason dubbelspel - Robert Ludlum
No shit.
  zaterdag 28 december 2002 @ 01:04:42 #126
42409 da-nanny
Not my gumdrop buttons!
pi_7574383
Ik ben nu 'De ontdekking van de hemel' aan het lezen. Ik heb de film al gezien, maar het boek vind ik beter.
I'm not as dumb as you look
pi_7578368
Ik ben nu het recensie exemplaar aan het lezen van ' de aarde is mooier dan het paradijs' Heb van een vriendin het boek Asta's Boek van Ruth Rendell gekregen, deze neem ik maar mee in het vliegtuig naar NY. Een aanrader?
pi_7578412
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 21:05 schreef MeneerTim het volgende:

Joepie eindelijk iemand met me eens, en steeds meer mensen trouwens. Voor een opinieblad heb ik dan ook een negatieve recensie geschreven, terwijl alle kranten elkaar na-aapten en het boek de hemel inprezen. Losers, ze he hebben het niet gelezen. Wedden?
  zaterdag 28 december 2002 @ 18:57:00 #129
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_7584178
F. Springer, Teheran een zwanezang.
  zaterdag 28 december 2002 @ 18:58:13 #130
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_7584210
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
  zaterdag 28 december 2002 @ 19:10:53 #131
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_7584474
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 00:43 schreef CosmoKramer het volgende:
De Ruimte van Sokolov - Leon de Winter

Uit. Morgen beginnen in een stukje cultuur: Turks Fruit - Jan Wolkers

zaterdag 28 december 2002 @ 19:19:15 #132
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7584650
Vandaag eindelijk aangeschaft:

Herfsttij der Middeleeuwen - Johan Huizinga (goedkope editie, ¤ 15,00)

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  maandag 30 december 2002 @ 08:01:32 #133
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_7612788
Reaper Man, Terry Pratchett

tja.. Moet ik ervan zeggen? "Death'' boek in de nu verschrikkelijk lange "Discworld'' serie. De Dood als persoon heeft me altijd geinteresseerd, dus nu ook.

pi_7612820
Het respijt van Primo Levi is uit. Het boek van de familie Trap is ook uit.
Nu ben ik bezig in De verlorenen en de gereddene en een boek van Carmaian Carr (speelt Liesl) over The Sound of Music.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 30 december 2002 @ 09:10:48 #135
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7612908
Harry Potter en de steen der wijzen

ik moet eerlijk bekennen dat ik het een hartstikke leuk boek vind

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_7613040
Misdaad en Straf van F.M. Dostojewski
  maandag 30 december 2002 @ 14:06:39 #137
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_7616599
Jostein Gaardner-De dochter van de circusdirecteur
Liefde, leven , geven!!!!
pi_7631563
Imprimatur

Geschreven door Monaldi & Sorti.

pi_7638305
Gstaad 95-98 v. Marek vd Jagt
  FOK!fossiel dinsdag 31 december 2002 @ 14:13:11 #140
8443 cptmarco
it's captain...
pi_7638394
momenteel bezig met het boek "Band of Brothers" van Ambrose. Goed boek en leest lekker weg.
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:14:42 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_7638432
Heb net Lord of the Rings uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_7639160
Ik ga het nieuwe jaar beginnen met Livius' Hannibal voor de poorten (De geschiedenis van Rome XXI-XXX). Ik hoop hiermee mijn kennis van de Punische oorlogen wat te verrijken.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 december 2002 @ 14:43:52 #143
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7639224
Cryptonomicon van Neil Stephenson. Goed boek over cryptografie en ook gelukkig niet zo debiel dun vodje.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7688323
Ik ben van plan vanavond aan Ik Omhels Je Met Duizend Armen van Ronald Giphart te beginnen.

Maar ik vroeg me af: kun je dat lezen zonder Giph gelezen te hebben? Omdat het over dezelfde persoon gaat en omdat het volgens mij toch een soort vervolg is.

pi_7693083
Ik lees nu L'etranger van Albert Camus, beetje saai boek
Unless you are prepared to take risks, you will do nothing, have nothing and be nothing
pi_7694741
De Tweeling van Tessa de Loo
Nog maar 50 blz.. duurt me echt te lang nu
Lalala I can't hear you.
pi_7694817
Couperus - Noodlot.

Op aanraden van mijn zus. Ik heb het boek gekocht in een herdruk van het 'origineel' en ik kom er niet snel doorheen. Misschien toch nog maar 'ns naar de bieb gaan voor de modern Nederlandse versie.

ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_7717272
Stijn Gaassens, Vochtig Verleden

Leon de Winter, De Ruimte van Sokolov.

pi_7717289
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben van plan vanavond aan Ik Omhels Je Met Duizend Armen van Ronald Giphart te beginnen.

Maar ik vroeg me af: kun je dat lezen zonder Giph gelezen te hebben? Omdat het over dezelfde persoon gaat en omdat het volgens mij toch een soort vervolg is.

Geen probleem.
pi_7717494
Ik lees momenteel het uiterst interessante werkje 'De uithangteekens in verband met hun Geschiedenis en Volksleven beschouwd' van de onvolprezen Mr. Jacob van lennep, die wij allen natuurlijk nog kennen van de prachtboeken Ferdinand Huyck en de Roos van Dekama.
  zondag 5 januari 2003 @ 14:00:42 #151
38799 vitazz
Dat ben ik..
pi_7718491
Baudelino van Umberto Eco,
Niet ouwehoeren!!
pi_7718842
quote:
Op zondag 5 januari 2003 12:32 schreef Stennis het volgende:
Geen probleem.
Ok, bedankt .
  maandag 6 januari 2003 @ 15:34:59 #153
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7738766
Heb net Boze Geesten van Dostojewski uitgelezen. Boek is wel de moeite waard; Dostojewski beschrijft op scherpe wijze intriges, schandaaltjes en denkwijzes die zijn tijd typeerden, al ontspoort het verhaal in het laatste gedeelte nog behoorlijk. Je zit dan letterlijk met open mond naar de openliggende bladzijde te staren van tijd tot tijd.

Verder net begonnen in Umberto Eco's In de Naam van de Roos.

pi_7816965
Ik ben gisteren begonnen in De Roos van Dekama, een historische roman van Jacob van Lennep en ik ben gegrepen, zeg! Dat is een verrassing. Ik heb ook altijd gedacht dat het over iets Indisch ging, maar dat is allesbehalve het geval, want het gaat over Hollanders en Friezen die ten tijde van de slag bij Warns met bebloede koppen tegenover elkaar stonden .
pi_7817341
heksenuur van Anne Rice heb ik uit, de laatse 500 pag's gingen erg snel!

ik ga nu beginnen in Dochter van het Woud

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 10 januari 2003 @ 21:52:21 #156
43420 Quniac
Ik heb alleen een titel..
pi_7828693
Ben nu al een tijd bezig in House of Leaves.. schiet alleen nie op want heb (=neem) geen tijd om te lezen... wel mooi boek tho
Waarom nou weer een "signature"? Is handtekening niet goed genoeg?
pi_7855361
afgelopen tijd gelezen:
Annejet van der Zijl - Anna. Het leven van A.M.G. Schmidt.
Per Olov Enquist - De vijfde winter van de magnetiseur.
Khalid Boudou - Het schnitzelparadijs.
Thomas Rosenboom - Publieke werken.

ga vanavond denk ik beginnen in Dolende geesten van Charles Palliser.

zondag 12 januari 2003 @ 15:35:42 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_7855469
Was Jezus Caesar, van Francesco Carotta.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7855695
Ik lees nu Platform van Houllebecq.

Oeps, alweer uit. Mooi boek.

Ik lees nu een dichtbundeltje van Hugo von Hoffmansthal.

zondag 12 januari 2003 @ 17:34:51 #160
43808 nijntje-pg
zoeken naar het oude leven
pi_7857711
Een boek van Ember van Mark Canter. Heb dat boek eigenlijk al 3 keer gelezen maar het is zo'n goed boek dat ik er maar geen genoeg van krijg. Het boek gaat over een neanderthalervrouw die wordt opgegraven...ze heeft een embryo in haar buik die tot leven gewekt wordt en hoe dat meisje dan in onze wereld past, hoe ze ernaar kijkt en wat ze ervan denkt. Je wordt weer even met je neus op de efiten van onze werled gedrukt en hoe anders het is dan vroeger.
"Een indrukwekkende roman die de verbeeldingskracht van Michael Crichton combineert met de magistrale verteltrant van Jean Auel." Dus als je de stam van de holebeer en de rest van de serie aardkinderen goed vond is dit zeker een boek dat je moet lezen.
Het is een geweldig mooi boek...waar je je helemaal in kan inleven.(Als man en vrouw zijnde)
Voor de goden hoef je niet te vrezen. Over de dood hoef je je geen zorgen te maken. Het goede is eenvoudig te verkrijgen. Het afschuwelijke is gemakkelijk te verdragen.
pi_7867753
quote:
Op maandag 30 december 2002 08:23 schreef YPPY het volgende:
Nu ben ik bezig in De verlorenen en de gereddene en een boek van Carmaian Carr (speelt Liesl) over The Sound of Music.
Het eerste boek is bijna uit en het tweede helemaal.
Ben nu ook weer bezig in de vreugde- en geluksclub. Dat is een handige pocket voor in de trein.
Van het weekend nog een ander boek gelezen. Het ging over een meisje dat voorkomt in een filmpje over Westerbork. Ze kijkt door een opening in een veewagon. Een journalist is een speurtocht gestart naar wie zij is. Het boek heet 'Settela'.
*OUD heilige*
pi_7879107
Ben op dit moment in een aantal boeken bezig:

Erasmus - Liber Antibarborum
Pramoedya Ananta Toer - De stroom uit het noorden
Popper & Eccles - The brain and its self

maandag 13 januari 2003 @ 19:56:15 #163
22259 Fogerty
slapende account
pi_7879186
quote:
Op maandag 13 januari 2003 08:18 schreef YPPY het volgende:
Van het weekend nog een ander boek gelezen. Het ging over een meisje dat voorkomt in een filmpje over Westerbork. Ze kijkt door een opening in een veewagon. Een journalist is een speurtocht gestart naar wie zij is. Het boek heet 'Settela'.
En het meisje ook
Wat ik niet weet is of ze het overleefd heeft. Nee zeker?
Hieperdepiep hoera!
pi_7886917
quote:
Op maandag 13 januari 2003 19:56 schreef Fogerty het volgende:

[..]

En het meisje ook
Wat ik niet weet is of ze het overleefd heeft. Nee zeker?

Heb jij het boek ook gelezen? Ze heeft het niet overleefd. Haar vader wel, die was al eerder opgepakt. Hij is een jaar na de bevrijding van verdriet gestorven.
*OUD heilige*
pi_7889085
quote:
Op maandag 13 januari 2003 08:18 schreef YPPY het volgende:

Dat boek heb ik ook gelezen. Mooi gegeven om aan de hand van deze, heel bekende, foto een boek te schrijven over zowel een persoonlijke tragedie als ook de vervolging van de zigeuners. Veel mensen namen altijd aan dat het om een joods meisje ging, terwijl dat niet het geval bleek te zijn.

Ik lees momenteel overigens Henry en June van Anaïs Nin. Ik vind het wel redelijk fascinerend.

dinsdag 14 januari 2003 @ 13:45:54 #166
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7890747
wat lees ik nu:

The Two Towers (moek nog zegge van wie )

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_7890991
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 11:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat boek heb ik ook gelezen. Mooi gegeven om aan de hand van deze, heel bekende, foto een boek te schrijven over zowel een persoonlijke tragedie als ook de vervolging van de zigeuners. Veel mensen namen altijd aan dat het om een joods meisje ging, terwijl dat niet het geval bleek te zijn.
Ik was verrast dat het meisje niet joods bleek te zijn. Het verbaasde me dat nog achterhaald kon worden wie het was. Een flinke speurtocht zit er wel achter.
*OUD heilige*
pi_7925715
quote:
Op zondag 12 januari 2003 15:35 schreef speknek het volgende:
Die lijkt me ook interessant om te lezen.
pi_7926169
"De nieuwste van Feist, eerste deel nieuwe serie, Conclaaf der Schaduwen deel 1." (De bieb loopt een beetje achter:'(

Ik begin nu met de boeken van de slangenoorlog

pi_7971131
ik lees nu de Casteel serie van Verginia Andrews zei is echt een goede schrijfster ben nu in deel vier van de vijf en heb ook een andere serie al gelezen de Dollanger serie die bestond ook uit vijf boeken het word wel beetje langdradig maar je blijft het lezen ^0^

pi_7976250
"De kleine vriend" van Donna Tartt ben ik mee bezig.

Daarna staan er nog 2 dikke pillen op de 'to-read-list'.

pi_7976358
Ik lees nu bezonken rood van Brouwers, en heb JDSallingers the catcher in the rye op standbye liggen.
Beiden vanmiddag gekocht uit VWO nostalgie.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_7983315
George Orwell - 1984.

Eerste boek in een heel lange tijd, op aanraden van anderen ben ik er mee begonnen. Zit ongeveer op blz. 50 en ga vandaag denk ik heel wat lezen weer.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 19 januari 2003 @ 15:04:46 #174
11923 I.R.Baboon
pi_7986818
Verhalen 1947-1977.

Van Harry Mulisch. Maar dat is logisch.

pi_8003577
Heeft iemand van jullie toevallig Pelican Bay van Nelleke Noordervliet gelezen? Is het wat?
pi_8003590
deel twee van de Marillier Triologie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:35:51 #177
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_8035371
Jeroen Brouwers - Bezonken Rood

pi_8043409
"De Heerser" van Niccolò Machiavelli

Een genot om die man te lezen.

quote:
In verband hiermee moet opgemerkt worden dat men de mensen óf moet strelen óf moet uitroeien.
.
pi_8046498
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:08 schreef zodiakk het volgende:

Een genot om die man te lezen.
[..]

.

Voor mij is het ook praktisch onmogelijk om niet van die man te houden.

Maar maak voor het totale plaatje zeker dat je ook zijn verhandelingen van Livius leest.

pi_8058188
Ik zit nu ff pulp te lezen

Tom Clancy - de serie Net Force (deel 5 nu, ik doe ongeveer 2 dagen per deel) alleen deel 5 en 6 nog. En dan gaan we wel weer netjes literatuur lezen, zoals altijd

pi_8067665
Tennis in Kaboel - Tessa Terpstra
pi_8069177
Ik heb zojuist Het Wonder van Frieswijck gelezen. Thea Beckman is dat.
pi_8069254
Lief Dier, van Midas Dekkers, een erg apart, en vermakelijk boek over bestialiteit.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  donderdag 23 januari 2003 @ 16:41:27 #184
13783 Anthraxx
pi_8069538
"Foundation" van Isaac Asimov
pi_8069628
De Godmother van 1 of andere Parool journalist

Een leuk kijkje in de keuken van het Klaas Bruinsma - imperium

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 23 januari 2003 @ 16:46:15 #186
16801 Orkaantje
I aM an Evil MotherFucker
pi_8069631
Boeken van de NAR deel 2 van Robin Hobb
aanradertje trouwens voor iedereen die van fantasy houdt
Liefde is het eerste sprookje wat eindigt met er was eens
  vrijdag 24 januari 2003 @ 11:58:17 #187
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_8083847
Lees teveel boeken door ekaar, heb moeite om me aan 1 boek te houden, als ik lees dan.. niet zow vaak

deze w8en nog op me:
Discworld 2: the Light Fantastic
Papillon
Lotr 3
the 12th planet (wicked)
daarna proberen the wheel of time te lezen..

pi_8083856
quote:
Op maandag 20 januari 2003 12:09 schreef DarkElf het volgende:
deel twee van de Marillier Triologie
en nu deel drie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8085943
lees van alles door elkaar;

De Laatste Meters - de beste klimverhalen

Oliver Sacks - Stemmen zien, reis naar de wereld van doven

Ernest Hemingway - De groene heuvels van Afrika

[Dit bericht is gewijzigd door Soep v/d Dag op 24-01-2003 14:03]

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_8086653
De Dood en de Pot
pi_8089471
Aanvankelijk heb ik alleen de inleiding en het slothoofdstuk gelezen om, zonder al teveel inspanning, een mening te kunnen hebben over het boek. Ik ben nu maar begonnen aan de tussenliggende hoofdstukken en het is eigenlijk best aardig en interessant om te lezen. .

Ohja, het boek heet Grijs Verleden van Chris van der Heijden.

vrijdag 24 januari 2003 @ 16:56:55 #192
43777 LaGeWi
How're you doin' ?
pi_8089544
De avonden - Gerard Reve
Tja...
pi_8089582
Donna Tart - De Kleine Vriend.
pi_8090721
quote:
Op zondag 12 januari 2003 15:45 schreef Gellius het volgende:
Ik lees nu Platform van Houllebecq.

Oeps, alweer uit. Mooi boek.

Michel Houellebecq
pi_8090932
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 16:53 schreef RaisinGirl het volgende:
Aanvankelijk heb ik alleen de inleiding en het slothoofdstuk gelezen om, zonder al teveel inspanning, een mening te kunnen hebben over het boek. Ik ben nu maar begonnen aan de tussenliggende hoofdstukken en het is eigenlijk best aardig en interessant om te lezen. .

Ohja, het boek heet Grijs Verleden van Chris van der Heijden.

Eindelijk...
I´m back.
pi_8092895
"De Strafkolonie" van Franz Kafka, om daarna Iain Banks' "Inversions" te verschalken.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 20:25:33 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8093166
Michaela Huber - Meervoudige persoonlijkheden
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8097167
Raymond E feist .. KRONDOR boek 1 Het Verraad
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_8106318
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:08 schreef zodiakk het volgende:
Ook aan begint.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8119088
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eindelijk...

Ja. Bij het inleidende hoofstuk en de stellingen die daarin werden geponeerd had ik mijn twijfels, maar ik moet zeggen dat ik deel 2 en 3 wel bijzonder boeiend en onderhoudend vind. Chris van der Heijden schrijft het beste als hij aan de hand van persoonlijke getuigenissen een verhaal kan vertellen geloof ik en een sfeer moet neerzetten. Dat doet hij heel mooi. In het meer theoretische deel, als hij zijn stellingen moet verdedigen, vind ik hem minder sterk.
pi_8135021
quote:
Op zondag 26 januari 2003 18:05 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Ja. Bij het inleidende hoofstuk en de stellingen die daarin werden geponeerd had ik mijn twijfels, maar ik moet zeggen dat ik deel 2 en 3 wel bijzonder boeiend en onderhoudend vind. Chris van der Heijden schrijft het beste als hij aan de hand van persoonlijke getuigenissen een verhaal kan vertellen geloof ik en een sfeer moet neerzetten. Dat doet hij heel mooi. In het meer theoretische deel, als hij zijn stellingen moet verdedigen, vind ik hem minder sterk.

Ik hoop dat je nog iets uitgebreider, in een ander topic wellicht, op Grijs Verleden ingaat, RG. Ik was nogal onder de indruk van de portée van zijn verhaal en theorievorming, hoewel op sommige punten idd ook kritisch. Vooral als je dit naast Goldhagen legt, die toch beweert dat de Duitsers en masse weldegelijk ook op de hoogte waren van de perfiditeit van hun systeem en niet zoals van der Heijden beweert ook zomaar sukkelaars waren die gestuurd waren... Toch weerspreekt hetgeen van der Heijden stelt niet direct verhalen uit eerste hand die ik gehoord heb tijdens m'n jeugd. Ik vind overigens wel weer sterk zijn beschrijving van hoe men na de oorlog tegen de oorlog aankeek en de mythevorming rondom goed en fout zijn in de oorlog.... Ik geloof wel dat het zo ongeveer zat na de oorlog en zeker rondom de affaire Weinreb... Dit schreef ik iig eerder over Grijs Verleden in een oud topic...
quote:
Nederland en de bezetting is een heet hangijzer. Bij veel mensen bestaat de overtuiging dat wij moedig, klein volkje zijn mannetje heeft gestaan toen de verschrikkelijke Hun ons land bezet hield in WO II.
Film die hierop voortborduurt is bijv. 'Soldaat van Oranje'. Als je de film bekijkt denk je onwillekeurig: dat wil ik ook... De werkelijkheid is echter minder spektaculair geweest. Ten minste volgens historicus Chris van der Heijden die over uitgebreide bronnen beschikte bij de totstandkoming van zijn boek "Grijs verleden. Nederland en de tweede wereldoorlog".

Nederland was een lieflijk, naïef, orderlijk en geïsoleerd landje toen de Duitsers om 4.00 uur in de ochtend op 10 mei 1940 met Plan Gelb aanvingen. De houding ten opzichte van de bezetter was ambivalent. Zo goed en kwaad als dat ging vonden de Nederlanders al snel een modus operandus om zich aan te passen aan de nieuwe realiteit. Klein, meer symbolisch verzet en half om half mee werken met de bezetter was aan de orde van de dag en de Duitsers gedroegen zich vrij behoorlijk. In 1945 veranderde dat voor die gebieden die nog bezet waren. Duitsers traden hard en wreed op. Velen sloten zich aan bij het verzet terwijl het duidelijk was dat het bewind der nazi's bijna ten einde was.

I´m back.
pi_8143811
Eberwein - Boudewijn Buch (nog uit te komen boek)
The Playboy ( zelfde schrijver als The Chambler)
  dinsdag 28 januari 2003 @ 11:06:04 #203
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_8149442
Mart Smeets - Netwerk
The Most Incredible, Baby
pi_8149813
Voskuil - Mijnheer Beerta (Deel 1 van Het Bureau), mooie verzameldoos met alle delen is er nu, die ook voor mij nog betaalbaar was, dus die heb ik gelijk gekocht.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_8150647
Chelsea Quinn Yarbro; Het huis des levens.

Machtig mooi boek!

~Leonard Cohen
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:08:00 #206
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8164628
Ben net begonnen in Carter Beats the Devil... moet er nog inkomen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8211996
'Oud zeer: over de façades van de Nederlandse rechtsstaat.' Het is weer een en al onrechtvaardigheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_8212013
ga beginnen in Elizabeth Haydon's Rapsodie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8227692
Ik koop overmorgen 1984 van Orwell
  Admin zaterdag 1 februari 2003 @ 22:48:55 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8227756
LOTR aan het herlezen,
wat een prutboek was het toch eigenlijk
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8227765
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 22:48 schreef yvonne het volgende:
LOTR aan het herlezen,
ieder zijn mening
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8227806
quote:
LOTR aan het herlezen,
Tolkien heeft op een geniale manier bewezen dat kwantiteit niet gelijk hoeft te staan aan kwaliteit.

P.S. Slotje wegens dubbeltopic RJP

Admin zaterdag 1 februari 2003 @ 22:55:02 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8227860
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 22:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ieder zijn mening

Houdt me ten goede, toen ik het eeuwen gelezen had, vond ik het een van de beste/mooiste boeken ooit.
Maar in de loop der eeuwen evolueert je smaak en kennis,
vandaar dat het me NU niet meer aanspreekt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 22:56:15 #214
19597 Skull
Stay hungry!
pi_8227878
Game Programming Gems en Design Patterns
I don't even know what I'm doing here.
pi_8227924
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 22:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Houdt me ten goede, toen ik het eeuwen gelezen had, vond ik het een van de beste/mooiste boeken ooit.
Maar in de loop der eeuwen evolueert je smaak en kennis,
vandaar dat het me NU niet meer aanspreekt

zoiets verwachtte ik al
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 1 februari 2003 @ 23:32:56 #216
17061 mvt
blame Canada
pi_8228706
quote:
LOTR aan het herlezen,
Ik ben na het eerste boek gestopt.

Ben nu bezig met Starcraft #3 Speed of Darkness van Tracy Hickman. Waarom?? Omdat het Starcraft is. Een van de beste strategie spellen op de pc ooit. Vooral het verhaal erin is fantastisch, de boeken (formaat doktersroman) geven toch meer achtergrond info.

We were to understand there would be pie and punch?
  zondag 2 februari 2003 @ 00:56:30 #217
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_8230417
Weer eens een paar boeken tegelijk.

"Shardik" van Richard Adams
"IT" van Stephen King
"Salmon Of Doubt" van Douglas Adams

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_8234953
quote:
Op zondag 12 januari 2003 15:35 schreef speknek het volgende:
interesting, hoe vind/vond je 't?
  zondag 2 februari 2003 @ 13:11:36 #219
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_8234987
Net begonnen in Donna Tart, de kleine vriend. 't Is nogal een pil, maar het boek boeit me wel al gelijk!
wOOps
pi_8239038
Suetonius - Keizers van Rome
pi_8239087
quote:
LOTR aan het herlezen,
kom aan mijn hart!
Ben nu bezig in twee boeken:
JD Salinger - The catcher in the rye
Geweldig boek, naar mijn mening vooral over een jongen die niet wil opgroeien omdat hij niet zo nep, of phony, zoals hij het noemt, wil worden als volwassenen.
Lonely planet - Mexico City.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
pi_8269092
heb net David Eddings - The Belgariad (5 boeken) herlezen. Nu bezig met The Mallorean te herlezen.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_8269125
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 21:25 schreef DarkElf het volgende:
ga beginnen in Elizabeth Haydon's Rapsodie
ben toch maar eerst begonnen in david eddings Malorea serie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8291847
in de ban van de ring
beter laat dan nooit,
en ik heb braaf eerst the hobbit gelezen!
pi_8296488
Ik ga vanavond in Boy van R.Dahl beginnen
pi_8304819
quote:
[b]Op zondag 2 februari 2003 17:06 schreef julekes het volgende:
JD Salinger - The catcher in the rye
Geweldig boek, naar mijn mening vooral over een jongen die niet wil opgroeien omdat hij niet zo nep, of phony, zoals hij het noemt, wil worden als volwassenen.
Aaaaaah, goed boek, mijn favoriet. De Engelse versie is zo leuk, met de turbotaal van toen
Heb het nu ook in het Nederlands gekocht

Ik lees nu in alles en niets, van alles tegelijk maar eigenlijk ook weer niet. Heel erg slecht van me

pi_8350072
De dagboeken van Kurt Cobain.
Voor levensbeschouwing moeten we een biografie of dagboek van een bekend iemand lezen. Nou, dan doe ik toch Kurt Cobain, dacht ik.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:24:29 #228
11923 I.R.Baboon
pi_8350144
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
De dagboeken van Kurt Cobain.
Voor levensbeschouwing moeten we een biografie of dagboek van een bekend iemand lezen. Nou, dan doe ik toch Kurt Cobain, dacht ik.
.

En dat terwijl er ook een biografie van Drs P is.

pi_8350196
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
.

En dat terwijl er ook een biografie van Drs P is.

Maar die heeft geen zelfmoord gepleegd . En het boek lezen heeft te maken met een werkstuk over de zin van het leven. En omdat Kurt zelfmoord heeft gepleegd dacht ik: goh, dat zal wel passen binnen het werkstuk.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:34:53 #230
11923 I.R.Baboon
pi_8350297
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:28 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Maar die heeft geen zelfmoord gepleegd . En het boek lezen heeft te maken met een werkstuk over de zin van het leven. En omdat Kurt zelfmoord heeft gepleegd dacht ik: goh, dat zal wel passen binnen het werkstuk.

Bah. Wat verstandig.
pi_8350305
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah. Wat verstandig.
That's me . Maarre, is die Drs. P biografie wel een aanradertje?
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:36:56 #232
11923 I.R.Baboon
pi_8350319
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:35 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

That's me . Maarre, is die Drs. P biografie wel een aanradertje?

Ja, wat denk je nou dat ik ga zeggen?

Tis overigens maar een klein dun boekje. Maar goed, wel waard om eens te lenen van de bieb.

pi_8350333
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, wat denk je nou dat ik ga zeggen?

Tis overigens maar een klein dun boekje. Maar goed, wel waard om eens te lenen van de bieb.

Nou, misschien zal ik het eens gaan opzoeken in de bieb. Dan lees je het hier wel weer .
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:38:46 #234
11923 I.R.Baboon
pi_8350352
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:37 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Nou, misschien zal ik het eens gaan opzoeken in de bieb. Dan lees je het hier wel weer .

En dan zeggen ze nog dat op internet rondhangen tijdverspilling is.

Mijn goede daad voor vandaag is gelukt.

pi_8351124
De Groene Koning van Paul Loup Sulitzer
pi_8387672
Bret Easton Ellis - American Psycho
Live fast, die young...
pi_8387950
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

En dan zeggen ze nog dat op internet rondhangen tijdverspilling is.

Mijn goede daad voor vandaag is gelukt.

Jou goede daad is iemand het levensverhaal van Drs. P aanraden??
Ook mooi
~Leonard Cohen
pi_8388941
Ik ben net begonnen in de The Playboy van Carly Phillips.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:26:23 #239
11923 I.R.Baboon
pi_8409824
quote:
Op maandag 10 februari 2003 14:27 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Jou goede daad is iemand het levensverhaal van Drs. P aanraden??
Ook mooi

Wat zeg ik, dat is mijn levenswerk.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 22:47:22 #240
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8424544
Greg Bear - Eon
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 12 februari 2003 @ 00:09:28 #241
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_8426754
De Voyeur Alberto Moravia(is denk ik heel snel uit)
Liefde, leven , geven!!!!
pi_8428427
Woede van Salman Rushdie, het boekenweekgeschenk van een paar jaar geleden. Wel aardig, tot nu toe.
pi_8506156
Beelden uit het verleden van Jane Brindle
#geen
pi_8509239
Gods of Eden - William Bramley
Biggest idol fan? That's me!
pi_8510983
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 03:15 schreef julekes het volgende:
Woede van Salman Rushdie, het boekenweekgeschenk van een paar jaar geleden. Wel aardig, tot nu toe.
Daar heb ik ook nog een boekenlegger in zitten. Ben bijna tot de helft gekomen. Als ik al mijn andere boeken gelezen heb, ga ik daar wel weer eens aan beginnen.

Ben nu een boek van 'the making of' van de Sound of Music aan het doorlezen. Erg leuk natuurlijk.

*OUD heilige*
pi_8510992
De Wolvenlus van Nicholas Evans

Ik ben het nog niet zo lang aan het lezen, maar ik vind het begin al goed. En dat is meestal een goed teken!

zondag 16 februari 2003 @ 11:00:57 #247
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8511360
Een volk staat terecht - Een kritiek op Daniel Goldhagen's Hitler's gewillige beulen door Finkelstein en Birn.. Zeer indrukwekkend. Laten geen spaan heen van Goldhagen's gebruikte methodieken..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8514126
lord of the rings

voor de weet ik veel hoeveelste keer

pi_8518957
James Joyce - Ulysses
  zondag 16 februari 2003 @ 18:24:20 #250
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_8518965
ik ben nu het stratenboek aan het lezen.
op zich interresant

ik ben al bij de H (hellevoetsluis)

pi_8520385
quote:
Op zondag 16 februari 2003 18:23 schreef julekes het volgende:
James Joyce - Ulysses
Oe... een van de weinige boeken waar ik niet doorheen kwam. Heb de Engelse uitgave, misschien zou het met een vertaling beter gaan.

Nu bezig in The Lake of Dead Languages, van C. Goodman. Beetje in de Tartt - Secret History stijl, leest lekker weg.

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_8524254
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:30 schreef josja het volgende:

[..]

Oe... een van de weinige boeken waar ik niet doorheen kwam. Heb de Engelse uitgave, misschien zou het met een vertaling beter gaan.

Ik ben nu bij pagina 20 of zo, maar het is zeker niet makkelijk nee (in Engels natuurlijk).
  zondag 16 februari 2003 @ 22:30:30 #253
19804 Puntje
beware of crossing hippo
pi_8524991
Boetekleed van Ian McEwan
pi_8530187
Pastorale 43 van Vestdijk. Hiervoor: Asbestemmingvan A.F.Th.
pi_8530353
Ben nu bijna(50 pag.) aan het einde van het huis des levens, denk dat het vanavond weer laat gaat worden
~Leonard Cohen
pi_8572093
Susanna Kaysen - Girl, Interrupted
  dinsdag 18 februari 2003 @ 22:56:55 #257
47484 Koekepan50
Officiële VDV-woordvoerder.
pi_8572116
quote:
Op maandag 17 februari 2003 09:24 schreef Gellius het volgende:
Pastorale 43 van Vestdijk. Hiervoor: Asbestemmingvan A.F.Th.
Hoe vind je die, gellius?
The trumpet shall soar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')