abonnement Unibet Coolblue
pi_157466828


WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Peter_Aragorn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shiznuts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Susteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drommelsch85
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boy_Snakeye
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanschaftips
Europa: Geizhals / Google shopping / Tweakers Pricewatch
China/worldwide: eBay / AliExpress / China webshops zoekmachine / Topicreeks: Chinese Webshops

CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Al het nieuws op M43-vlak (camera's, lenzen) - http://www.43rumors.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Netwerken doe je hier: http://stage32.com
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.
Vergeet ook niet dit bazige topic: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic!

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157466911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:52 schreef pandoradoos het volgende:

[..]

Thanks. heb je van de verpakte de aankoopbon er nog bij / zit er nog garantie op?
Die twee nieuwe zijn van eind maart 2015 (nog bon & garantie). De ene komt van CVP voor 795 en is geloof ik die ik al heb opengemaakt. Die andere stamt van Redcoon, die kwamen zo'n beetje een dag of wat later opeens met een knaller van een aanbieding, waar ik voor nauwelijks meer er een koffer, microfoon en accu's + lader bijkreeg. Echter nooit een nut gevonden voor een 3e BMPCC, dus die is nog in de verpakking.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157467121
quote:
12s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:45 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Die twee nieuwe zijn van eind maart 2015 (nog bon & garantie). De ene komt van CVP voor 795 en is geloof ik die ik al heb opengemaakt. Die andere stamt van Redcoon, die kwamen zo'n beetje een dag of wat later opeens met een knaller van een aanbieding, waar ik voor nauwelijks meer er een koffer, microfoon en accu's + lader bijkreeg. Echter nooit een nut gevonden voor een 3e BMPCC, dus die is nog in de verpakking.
jup ik heb achteraf erg spijt van die aanbieding toen de bmpc rond de 500$ was niet eentje heb gekocht puur en alleen voor de resolve licentie... ebay verkopen die dingen gewoon voor 500-700$ terwijl ze vaak alleen al de bmpc daarvoor gekocht hebben..

nadeel is dat ze bij de micro 4k geen resolve meeleveren :( en dat is naast de mini ursa 4,6k de enige cam die ik van bm zou willen hebben..
pi_157467348
Ja, idd. M'n allereerste had ik toen voor:

:9 ... Was de dag van het bekendmaken van die gelimiteerde actie als een malle aan het rondmailen/bellen geslagen en 1 shop had er nog 1 op voorraad. Die was echter al uit het cellofaan, maar ze verzekerde me dat het geen demo-model of teruggebrachte camera was. Nou vooruit dan maar. Het was een actie die niet al te lang liep en zodra shops door hun voorraad waren was het pech. Iedereen verwachtte dan ook een opvolger, maar dat liet op zich wachten (hoewel, ik weet niet in hoeverre je een beelschermloze BMMCC een BMPCC-opvolger kunt noemen). Maar hij was geplaagd door hot pixels... :'(

Toen hadden ze een vervanger opgestuurd, die had er niet echt last van, maar als je echt ging pixelpeepen was het nog altijd niet super jofel. Maar ja, mensen hadden wel tot 5 keer hun camera teruggestuurd en een nieuwe gekregen voordat ze eens een keer iets degelijks hadden. Had ik geen trek in. Kon ermee leven. Uiteindelijk bleek het zo tragisch allemaal niet zolang je niet onderbelicht en voldoende licht in je scène hebt. Anders krijg je pauperresultaten met elke camera natuurlijk. :+ :@

Desalwelteplus was ik benieuwd of ze misschien in de loop der tijd de hardware wat getweaked hadden, dus besloot ik om een nieuw exemplaar te halen (eigenlijk dus niet 2, maar goed, ik dacht dat die misschien nog weleens van pas kon komen of iets).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157467374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:13 schreef shiznuts het volgende:
Ja, idd. M'n allereerste had ik toen voor:
[ afbeelding ]
:9 ... Was de dag van het bekendmaken van die gelimiteerde actie als een malle aan het rondmailen/bellen geslagen en 1 shop had er nog 1 op voorraad. Die was echter al uit het cellofaan, maar ze verzekerde me dat het geen demo-model of teruggebrachte camera was. Nou vooruit dan maar. Het was een actie die niet al te lang liep en zodra shops door hun voorraad waren was het pech. Iedereen verwachtte dan ook een opvolger, maar dat liet op zich wachten (hoewel, ik weet niet in hoeverre je een beelschermloze BMMCC een BMPCC-opvolger kunt noemen). Maar hij was geplaagd door hot pixels... :'(

Toen hadden ze een vervanger opgestuurd, die had er niet echt last van, maar als je echt ging pixelpeepen was het nog altijd niet super jofel. Maar ja, mensen hadden wel tot 5 keer hun camera teruggestuurd en een nieuwe gekregen voordat ze eens een keer iets degelijks hadden. Had ik geen trek in. Kon ermee leven. Uiteindelijk bleek het zo tragisch allemaal niet zolang je niet onderbelicht en voldoende licht in je scène hebt. Anders krijg je pauperresultaten met elke camera natuurlijk. :+ :@

Desalwelteplus was ik benieuwd of ze misschien in de loop der tijd de hardware wat getweaked hadden, dus besloot ik om een nieuw exemplaar te halen (eigenlijk dus niet 2, maar goed, ik dacht dat die misschien nog weleens van pas kon komen of iets).
jup dat dus.

maar was die 2e/3e camera beter ? want volgens mij is er niets kwa hardware verandert in die dingen..

ik zit idd ook allang op een mk2 te wachten van dat ding maar helaas..

eentje die 2k raw doet ofzo :)

gh4 killer is het helaas nooit geweest dus ik aai mijn 2 gh4's nog wel even een tijdje..
pi_157467547
Die vervanger was al beter dan die eerste. Die vervanger zat dan ook wél in het cellofaan, was gewoon een hele nieuwe. Zo'n 2015 BMPCC is erg vergelijkbaar met die vervanger. Ik heb ergens het idee dat 'ie wat cleaner is, wel, maar dat kan tussen de oren zitten. :P

Ja, eerst was ik vrij enthousiast over de Blackmagic Studio Cinema Camera. Maar die Blackmagic Video Assist record alleen 1080p en schijnt verder nogal pauper te zijn als monitor. Geen idee wie 'em zo wil gaan gebruiken:



... ja, ik in eerste instantie, maar met de wetenschap van vandaag niet meer. -O- Behalve audiometers geen overlays. Dus focus e.d. mag je zelf gaan uitvogelen. Lekker dan. Mja, misschien dat je dat verwachten moet van een 500 euro recorder met schermpje. Maar lui liepen al te zeggen dat je dan waarschijnlijk beter een Atomos Ninja Blade kunt halen. Enige is dan geloof ik dat je geen 60p hebt. Maar sowieso, als je de studio haalt wil je er wel 4K uithalen lijkt me. Dan ziet een Videodevices PIX-E5 er nog zo slecht niet uit, maar ja, prijskaartje. Zelfde voor een Convergent Design Odyssey Q7+ of een Atomos Shogun. De Ninja Assasin lijkt er al meer op, maar ik vind die oranje bumper niks, scherm is mij te groot en de prijs is nog altijd aan de hoge kant. De PIX-E5 is zo'n beetje wat ik me voorstel van een externe monitor/recorder. Of nou ja, eigenlijk die Video Assist, maar dan als 'ie echt 'assist'... en 4K zou doen.

Lekkere verkrijgbaarheid ook. :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157467593
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:28 schreef shiznuts het volgende:
Die vervanger was al beter dan die eerste. Die vervanger zat dan ook wél in het cellofaan, was gewoon een hele nieuwe. Zo'n 2015 BMPCC is erg vergelijkbaar met die vervanger. Ik heb ergens het idee dat 'ie wat cleaner is, wel, maar dat kan tussen de oren zitten. :P

Ja, eerst was ik vrij enthousiast over de Blackmagic Studio Cinema Camera. Maar die Blackmagic Video Assist record alleen 1080p en schijnt verder nogal pauper te zijn als monitor. Geen idee wie 'em zo wil gaan gebruiken:

[ afbeelding ]

... ja, ik in eerste instantie, maar met de wetenschap van vandaag niet meer. -O- Behalve audiometers geen overlays. Dus focus e.d. mag je zelf gaan uitvogelen. Lekker dan. Mja, misschien dat je dat verwachten moet van een 500 euro recorder met schermpje. Maar lui liepen al te zeggen dat je dan waarschijnlijk beter een Atomos Ninja Blade kunt halen. Enige is dan geloof ik dat je geen 60p hebt. Maar sowieso, als je de studio haalt wil je er wel 4K uithalen lijkt me. Dan ziet een Videodevices PIX-E5 er nog zo slecht niet uit, maar ja, prijskaartje. Zelfde voor een Convergent Design Odyssey Q7+ of een Atomos Shogun. De Ninja Assasin lijkt er al meer op, maar ik vind die oranje bumper niks, scherm is mij te groot en de prijs is nog altijd aan de hoge kant. De PIX-E5 is zo'n beetje wat ik me voorstel van een externe monitor/recorder.
er zit wel focus assist ''in'' de micro maar dan kan je dus niet intern recorden in de focus assist ;)

daarom heb ik ook gewoon de shogun gehaald SDI en alles en ik heb hem voor de prijs van een assasin kunnen fixen dusja ;)

ik heb alleen geen bumper en stiekem mis ik die wel voor de bescherming.

kwa grote vind ik het echt niet vervelend ding weegt niks en het kijkt echt heerlijk..

als je op facebook zoekt naar ''cutzooi'' zie je wel wat bts foto's van de short 2 weken terug met shogun erop valt echt mee.

focus assist ja ik zie het als een cheap recorder met als bonus dat het nog een schermpje heeft (en de sdi/hdmi poorten zijn handig)
pi_157467726
Ja, maar i.c.m. de Micro die zelf geen display heeft, hangt er wel veel van die display af bedoel ik. c_/

Daarom is het inderdaad ergens hopen op iets á la de BMPCC dat gewoon een all-in standalone camera is. Maar ja...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157467762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:40 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar i.c.m. de Micro die zelf geen display heeft, hangt er wel veel van die display af bedoel ik. c_/

Daarom is het inderdaad ergens hopen op iets á la de BMPCC dat gewoon een all-in standalone camera is. Maar ja...
ja dat zeg ik, de micro geeft focus assist door via hdmi/sdi waarna je kan focussen.

wat ik denk dat ze dachten aan de micro's is dat je die dingen met de focus assist neerzet focus instelt en daarna uitzet en gewoon laat recorden voor acties.

alle foto's die je ziet zijn fixed focus dingen en niet per se run en gun.
pi_157467805
Ja, alternate angle of gimbal werk met fix focus ofzo. Mja. Kweenie. Ik had juist bedacht voor run-n-gun omdat het zo'n kleine cinema camera is!

Maar goed, paar dagen vrij weer, tijd om de mogelijkheden van de E1 nog maar een beetje verkennen. Wel met scherm(en). :P

(Wel een ruk-kwaliteit TFT-scherm en ook geen exposure scale values; * shiznuts hoopt op nieuwe firmware update)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157467873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:47 schreef shiznuts het volgende:
Ja, alternate angle of gimbal werk met fix focus ofzo. Mja. Kweenie. Ik had juist bedacht voor run-n-gun omdat het zo'n kleine cinema camera is!

Maar goed, paar dagen vrij weer, tijd om de mogelijkheden van de E1 nog maar een beetje verkennen. Wel met scherm(en). :P
[ afbeelding ]
(Wel een ruk-kwaliteit TFT-scherm en ook geen exposure scale values)
yep ik eerst ook maar na veel nadenken, werd em dat niet..



dit zijn beetje de dingen die je ervan moet verwachten gewoon een 16 poorts switcher en 16 micro's fixed opgehangen



hier zie je stiekem al hoe ze het zelf bedacht hebben, jij als cameraman filmend/focussend via focus assist maar via sdi out naar de broadcast room waar ze het dan clean opnemen>
pi_157467931
Ja, niet echt om als opvolger voor de BMPCC te beschouwen...
Optional global shutter is dan wel weer :9~ .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157468080
nope, ik zie die 4k versie wel iets voor mij op festivals om zo'n ding gewoon neer te plempen @ dj booth sdi kabel eraan knallen van 10/20/40 meter en dan recorden op de shogun die backstage staat.

kan je zelf ook nog kiezen wanneer je wel en niet opneemt en hopen dat tally light doorgegeven word via sdi
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:29:45 #14
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_157520874
Andrew Reid is best te spreken over de Video Assist. We hebben hem net ook binnen gehad en eerlijk gezegd boeit mij 4K niet zo heel erg. 10 bit 422 full hd vind ik momenteel voor veel dingen meer dan genoeg. Nu moeten ze er alleen nog een fatsoenlijke sunhood voor maken.

Die Z1 ... tsja.. zet versie 0.20 er niet op want veel lenzen doen het gewoon niet en kwaliteit is nog niet om over naar huis te schrijven. Ik wacht op nieuwe firmware voor ik er mee verder ga.. en ja dat scherm is echt .... heb je weinig aan.

p.s.: zit nog wel verschil in Ninja Blade en Video Assist en dat is SD kaarten vs SSD's ... SD kaarten zijn stukje voordeliger en handiger mee te nemen.
Anyway ik twijfel zelf ook nog steeds heel erg .. goedkoop 7" schermpje .. cinerood evf, alphatron evf, video assist, ninja blade of shogun ... Maar voorlopig heb ik helemaal geen geld dus doet nu ook niet ter zake.

Wel erg leuk vind ik deze aankomende Tascam:
http://www.4kshooters.net(...)dmi-and-timecode-in/
Start Stop recording via timecode. very nice.

[ Bericht 0% gewijzigd door ebeaydojraes op 13-11-2015 20:50:19 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf zondag 15 november 2015 @ 00:24:33 #15
151126 angel008
pi_157559373
publieksprijs gewonnen!!! (enige wat we konden winnen) woohoo
  zondag 15 november 2015 @ 05:43:02 #16
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157561517
WoOp woop!!1! :D _O_ ^O^ *O* felici!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157561715
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 00:24 schreef angel008 het volgende:
publieksprijs gewonnen!!! (enige wat we konden winnen) woohoo
Nice nice :D
pi_157561809
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 00:24 schreef angel008 het volgende:
publieksprijs gewonnen!!! (enige wat we konden winnen) woohoo
Congrats *O*
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 15 november 2015 @ 22:16:46 #19
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_157584659
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 00:24 schreef angel008 het volgende:
publieksprijs gewonnen!!! (enige wat we konden winnen) woohoo
Komt ie nog online of heb ik dat gemist in het topic?
Gefeli trouwens!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 10:33:31 #20
151126 angel008
pi_157594134
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:16 schreef whY... het volgende:

[..]

Komt ie nog online of heb ik dat gemist in het topic?
Gefeli trouwens!
aankomend weekend maken we de final edit voor online, (we miste het eea nog in de final)

dus verwacht hem ergens volgende week maandag online en dan post ik hem uiteraard hier :)

voor nu zal je het hiermee moeten doen

  dinsdag 17 november 2015 @ 23:18:33 #21
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_157638410
http://nofilmschool.com/2(...)eaking-hdmi-timecode

BAM!!! Video assist krijgt peaking, zebras en punch in focus.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 18 november 2015 @ 10:41:50 #22
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157643092
Vet... heb ik ook op mn 600D :P

Nah geen timecode dan :)
pi_157649716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://nofilmschool.com/2(...)eaking-hdmi-timecode

BAM!!! Video assist krijgt peaking, zebras en punch in focus.
Oeh dat maakt hem weer aantrekkelijk als 2e monitor, hoop alleen dat ze wel de hdmi rec > stop > play > rec = zwart scherm issue hebben opgelost
pi_157650992
Hum ja, als 'ie dan toch monitoring features gaat krijgen kan het interessant worden. Dat zou wel een aardig idee zijn voor V-LOG opnamen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157651431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:55 schreef shiznuts het volgende:
Hum ja, als 'ie dan toch monitoring features gaat krijgen kan het interessant worden. Dat zou wel een aardig idee zijn voor V-LOG opnamen...
jup daarom zeg ik het ook, maar v-log is ook wel te focussen alleen het schermpje is onhandig met een ronin en af en toe gewoon te klein, de video assist was ideaal geweest als je peaking daarop zou krijgen en 1080p 10bit 422 kon recorden

dat laatste kon dat eerste kan nu ook :)

ja ik denk dat ik mijn 5,5'' must hd scherm nu echt gewoon wegdoe en dan de blackmagic ga halen voor 1080p recordings als backup en 2e scherm naast de shogun voor regiseur of wie dan ook wilt meekijken. (lus hem door vanaf de shogun dan)

[ Bericht 11% gewijzigd door angel008 op 18-11-2015 17:23:40 ]
pi_157653247
Wel top dat ze dat nog toevoegen 👌🏻
pi_157653363
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 18:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wel top dat ze dat nog toevoegen 👌🏻
ja zonder dat was het letterlijk of een recorder of je moest de peaking van je camera gebruiken (en dan was het meer een scherm)

prijs technisch is het geniaal dat zeker!
pi_157653624
Nu nog 4k opname erop. Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn, want hij kan een 4k signaal wel downsamplen...

Zo wordt het wel een erg mooi scherm voor Ronin-gebruik :-)
pi_157653793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 18:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nu nog 4k opname erop. Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn, want hij kan een 4k signaal wel downsamplen...

Zo wordt het wel een erg mooi scherm voor Ronin-gebruik :-)
4k kan je vergeten.. als je de koeling op een shogun ziet... + snelheid van een ssd nodig hebt (ik krijg skipping frames op een 15k sas schijf :X)


de focus peaking valt me erug tegen ik zie heel flauw wat groens maar dat is op ''high''

technisch totaal niet haalbaar (processor trekt het niet datarate trekt het niet)

niets slechts over de video assist hoor is een prima apparaat maar sommige dingen word em niet :)

en het hdmi probleem wat ik hierboven riep


en nog een 60fps bug op een a7s?

pi_157653975
Oh ja ik had er verder nog geen reviews van gelezen of iets dergelijks. Wist enkel dat hij die downsampling kon doen en dacht: 1+1=2

Peaking valt idd wel wat tegen...
pi_157658543
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:12 schreef angel008 het volgende:

[..]

jup daarom zeg ik het ook, maar v-log is ook wel te focussen alleen het schermpje is onhandig met een ronin en af en toe gewoon te klein, de video assist was ideaal geweest als je peaking daarop zou krijgen en 1080p 10bit 422 kon recorden

dat laatste kon dat eerste kan nu ook :)

ja ik denk dat ik mijn 5,5'' must hd scherm nu echt gewoon wegdoe en dan de blackmagic ga halen voor 1080p recordings als backup en 2e scherm naast de shogun voor regiseur of wie dan ook wilt meekijken. (lus hem door vanaf de shogun dan)
:Y Heb een 7" Lilliput. Wel cool dat 'ie waveforms/scopes enz heeft. Maar hij is wel bulky als een mofo.
Denk dat 5" idd wel nice is. En zeker voor 10-bit V-LOG niet zo slecht zou zijn. De PIX-E5 zou natuurlijk helemaal smullen zijn, maar ja, ik moet wel de prijs tegenover mezelf kunnen verantwoorden. :P

Anyways. In ander nieuws. :o SLR Magic CINE 50mm f/1.1 met fullframe coverage, E-mount. $349 !!1! Madness.
https://vimeo.com/146117080 As seen on: http://www.sonyalpharumors.com/?s=slr+magic .
Kom maar op met die nieuwe Sony Axxx. Wil weleens iets APS-C proberen dat niet de Nikon D5300 DSLR-type is.

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 18-11-2015 21:17:44 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 19 november 2015 @ 02:52:11 #32
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_157663659
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_157665862
Waar is 'ie eigenlijk te koop. CVP heeft 'em bijvoorbeeld nog op pre-order status. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157665883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 10:41 schreef shiznuts het volgende:
Waar is 'ie eigenlijk te koop. CVP heeft 'em bijvoorbeeld nog op pre-order status. :P
cameranu.nl maar is alweer uitverkocht ;)
pi_157666123
Mmmkai. :P

Lokaal, http://www.one4av.com/blackmagic-design-video-assist.html hebben ze 'em voor 410 (excl, 500,40 incl & verz).
Zelfde gasten als http://www.rakuten.at/pro(...)sist-1511846605.html . 'Lieferzeit ca. 20-30 Werktage'
Misschien de moeite waard. Kan me voorstellen dat ze de VA nog bruikbaarder gaan maken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157666504
wel 31 dagen wachten.. dus als je tijd hebt scheelt je je 30 euro (1 euro per dag)

ervanuitgaand dat cameranu binnen nu en een paar dagen weer voorraad heeft.
pi_157666805
Well, I do, sistah! No rush!
Ben ook AT based, dus een NL shop helpt me niet zoveel, al ben ik er om Sinterklaas te vieren! <O)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157666885
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:45 schreef shiznuts het volgende:
Well, I do, sistah! No rush!
Ben ook AT based, dus een NL shop helpt me niet zoveel, al ben ik er om Sinterklaas te vieren! <O)
lol ja dat viel me al op dat je bijna geen nl shops pakt ;)

cameranu had ons gesponsord voor de 48 hour short ken de eigenaar dus ik koop eigenlijk _alles_ daar en stiekem hebben ze vaak meer op voorraad dan menig foto winkel in nl.

verder ben ik totaal niet biased hoor :+
pi_157666936
!

Krijg je nu ook al interviewaanvragen enzo? :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157667058
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:53 schreef shiznuts het volgende:
!

Krijg je nu ook al interviewaanvragen enzo? :Y)
meh..

''willen jullie mischien de short op onze site hebben''
(nee we gaan een website niet lopen promoten die net 2 dagen online staat en 48 hour leeuwarden als startup plank ziet)

''hoi ik ben beginnend acteur kunnen jullie mij misschien gebruiken bij een volgende video?"

(als we in de toekomst weer een short doen zullen we kijken of we je kunnen gebruiken!)

''hey vette video kan ik misschien bij jullie een keer meelopen om te kijken hoe dat nou gaat?"

(als we er weer een maken komen we erop terug)

"hoi leuk meisje in de video mag ik haar nummer ?"

(nee)

"dat meisje in jullie video is ze vrijgezel?"

(...)

"jullie audio was kut weetje dat?"

(ja dat weet ik en was het ook, we zijn bezig met een remaster edit die volgende week uitkomt)

"wanneer word de video online gezet?"

(wanneer onze eigen edit helemaal af is volgende week zou dat moeten zijn)

en zo kan ik nog wel even doorgaan..
pi_157667094
Ok, lol. De samenleving anno 2015. c_/ :')

Stefan, ga die jongen eens interviewen! Waar is Stefan eigenlijk. Die mist net zoveel als Susteren. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157667108
leeft susteren nog wel ?
pi_157667153
Welterusteren.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157667905
Maar...

Wanneer komtie nu online *; O+ ?
pi_157667960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar...

Wanneer komtie nu online *; O+ ?
volgende week ;) dit weekend gaan we eraan zitten om nieuwe voiceover te doen en audio te fixen..

daarna mogen jullie allemaal zeggen hoe kut die is :D

edit : jullie lijken de sponsoren wel die lopen ookal te vragen wanneer het uitkomt na 3x gezegd te hebben hoe of wat :D
pi_157668478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:03 schreef angel008 het volgende:

[..]

volgende week ;) dit weekend gaan we eraan zitten om nieuwe voiceover te doen en audio te fixen..

daarna mogen jullie allemaal zeggen hoe kut die is :D

edit : jullie lijken de sponsoren wel die lopen ookal te vragen wanneer het uitkomt na 3x gezegd te hebben hoe of wat :D
I know ;) ~O>
pi_157669304
Ooh krijg net post binnen. Weer eens uit Nederland zowaar. :P
Veydra E-mount mountchange kitje (voor 1 lens) en 2x een lens support/collar.
Nu toch eens dringend tijd dat Sony die nieuwe APS-C mirrorless Axxx uitbrengt. :( O-)

En omdat ik een fervente chinashoppert ben kwamen voor het middaguur uit China al twee ND filters aanzetten.
Zomei. AliExpress. Een U HD-W Fader ND 77mm en een Slim PRO II MC ND8 77mm. Adverteren met de notie dat het om geïmporteerd Duits Schott glas gaat en geen color bias heeft. Stukkie duurder dan je simpele Fotga filter. Stukken goedkoper dan de gevestigde merken... Heeft ook wel iets weg van https://www.kickstarter.com/profile/breakthrough/created . Ben benieuwd hoe dit uitpakt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157669512
Oh en als iemand nog een 2e Pany body nodig heeft...
http://promotions.panason(...)tions/view_terms/103 200 GBP cashback (ook voor EU inwoners) op aankopen bij UK stores (incl. Amazon UK). Amazon UK prijs: http://www.amazon.co.uk/g(...)e=UTF8&condition=new 539 GBP.
Is dus 539 - 200 -> 339 GBP ~ 485 EUR voor een 4K interchangeable lens camera met kitlensje!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157669684
Ugh verder met de zoektocht naar goedkope davinci resolve usb dongle...

allemaal rond de 500$/euro zelfs bij mensen die hun bmpc voor 500 hebben gehaald lekker handig...

toch maar sparen voor zo'n 1080p micro cam dan maar ?

(de 4k studio micro en video assist komen beide zonder licentie omdat het bij de een alleen maar opneemt en de ander alleen maar filmt aldus blackmagic....)

maar samen kopen is nog steeds geen reden tot de software.... de logica ontgaat mij..
pi_157669733
;( Da's wel naatje idd. Die BMCCs (2.5K) vallen in prijs. Dat is straks nog goedkoper.
Hoewel, dan verkopen ze die vast zonder de dongle. -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157669812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:45 schreef shiznuts het volgende:
;( Da's wel naatje idd. Die BMCCs (2.5K) vallen in prijs. Dat is straks nog goedkoper.
Hoewel, dan verkopen ze die vast zonder de dongle. -O-
dit dus..

Voor de lulz ook gevraagd naar een aantal camera's ''software ? nee die heb ik al verkocht''

Grrr
  donderdag 19 november 2015 @ 16:29:32 #52
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_157671918
Bij de BMPCC heeft nooit een dongle gezeten ;)
pi_157672301
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:29 schreef KaMo het volgende:
Bij de BMPCC heeft nooit een dongle gezeten ;)
sd kaart dan :+

https://www.blackmagicdes(...)emacamera/techspecs/

''DaVinci Resolve grading software SD card for Mac OS X and Windows.''
pi_157673051
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:41 schreef angel008 het volgende:
Ugh verder met de zoektocht naar goedkope davinci resolve usb dongle...

allemaal rond de 500$/euro zelfs bij mensen die hun bmpc voor 500 hebben gehaald lekker handig...

toch maar sparen voor zo'n 1080p micro cam dan maar ?

(de 4k studio micro en video assist komen beide zonder licentie omdat het bij de een alleen maar opneemt en de ander alleen maar filmt aldus blackmagic....)

maar samen kopen is nog steeds geen reden tot de software.... de logica ontgaat mij..
Heb wel een Ursa Mini besteld, maar dan houd ik die dongle voor mezelf uiteraard ;)
  donderdag 19 november 2015 @ 17:46:44 #55
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_157673472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:46 schreef angel008 het volgende:

[..]

sd kaart dan :+

https://www.blackmagicdes(...)emacamera/techspecs/

''DaVinci Resolve grading software SD card for Mac OS X and Windows.''
Altijd begrepen dat er niet meer dan een install file op stond voor lite, maar kan me vergissen.
pi_157680239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Heb wel een Ursa Mini besteld, maar dan houd ik die dongle voor mezelf uiteraard ;)
4 of 4,6k ?
pi_157682718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:18 schreef angel008 het volgende:

[..]

4 of 4,6k ?
4.6
  vrijdag 20 november 2015 @ 00:36:50 #58
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157684618
Aww yeah. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf vrijdag 20 november 2015 @ 10:11:15 #59
151126 angel008
pi_157687899
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

4.6
mag ik je aanraken ? pleaseeee...

mocht je nog cheap storage ervoor nodig hebben :+

ik heb zo'n c-box die van cfast naar ssd gaat.

in ander nieuws..

kom aan bij de klant, ga zitten op mn normale werkplek (lees spreekkamer)

staat er opeens dit op tafel o.0



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 punten voor wie kan raden welke film zonder de spoiler te openen
pi_157689391
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:11 schreef angel008 het volgende:

[..]

mag ik je aanraken ? pleaseeee...

mocht je nog cheap storage ervoor nodig hebben :+

ik heb zo'n c-box die van cfast naar ssd gaat.

in ander nieuws..

kom aan bij de klant, ga zitten op mn normale werkplek (lees spreekkamer)

staat er opeens dit op tafel o.0

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 punten voor wie kan raden welke film zonder de spoiler te openen
Ik had het niet geraden, maar wat een lelijk certificaat... gewoon knip en plak werk..... _O-
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_157689399
Geen idee, Haha. Ook na de spoiler vond ik het niet echt logisch. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zoveel mee.

Nja wie weet bij een volgend 48hour project. Wellicht heb ik hem dan :)
  FOK!fotograaf vrijdag 20 november 2015 @ 11:47:48 #62
151126 angel008
pi_157689435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:45 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik had het niet geraden, maar wat een lelijk certificaat... gewoon knip en plak werk..... _O-
njah ik weet dat ie ''the real deal is" aangezien mn klant dus 20th is :+

maar de prop zelf is wel supertof, je zal zoiets maar betaald moeten maken :O
  zaterdag 21 november 2015 @ 18:39:52 #63
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157720997
Zit in ieder geval flink wat koper in :P

Ik ben weer eens begonnen met sleutelvideo how to's te maken, wat vinden jullie van het volgende opzetje?


Er moet nog meer achter maar ik wacht nog op onderdelen ;(
  zaterdag 21 november 2015 @ 18:57:53 #64
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157721507
Ik zou wat meer licht gebruiken.
wat meer verdeeld
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:00:48 #65
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157721593
Licht is even kutten omdat het in een donkere garage gefilmd wordt, er staat al een lamp extra op.
Het hoeft van mij ook niet supermooi en helder te zijn als het maar duidelijk is wat er gebeurd.
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:05:57 #66
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157721740
Het is wel te volgen ja ^O^
pi_157837969
edit : is gelukt ! nu slapen en te vroeg op ><

[ Bericht 88% gewijzigd door angel008 op 27-11-2015 03:26:55 ]
pi_157882572
Hi guys, it's been a long time!

Binnenkort een short schieten met de a7s, heb m'n fresnels verkocht en vandaag 2 paar YN-300 III's besteld, ben reuze benieuwd naar de output en kleurkwaliteit.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 30 november 2015 @ 04:08:17 #69
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157915133
Certainly has been! :P Zoveel aan het bijbeunen joh?! Geen tijd meer om te FOK!ken. Kan niet hea.

Ben benieuwd hoe de Yongnuo's je bevallen. :Y Zelf benieuwd naar de Aputure Lightstorm-reeks en de Wescott Flex. Was ook een Chinees bedrijfje die ook zoiets als het Flex systeem had. En van de Aputure zag ik op LinkDelight ook al afgeleide producten.

Neways... http://www.businesswire.c(...)ce-Smartphone-Camera . Dang. Dat klinkt exciting! :o
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158008592
heb net een heel leuk project gefilmt met 6 gopro's in een 3d geprinte behuizing. En van mijn werk een licentie gekregen om te editten met de autopano software. Al met al heb ik nu een hele toffe setup om 360 video te maken.
pi_158010476
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:36 schreef pandoradoos het volgende:
heb net een heel leuk project gefilmt met 6 gopro's in een 3d geprinte behuizing. En van mijn werk een licentie gekregen om te editten met de autopano software. Al met al heb ik nu een hele toffe setup om 360 video te maken.
Leuk he :)

Wij gebruiken overigens 7 GoPro's voor 360VR-producties. Werkt net iets fijner :)

Binnenkort naar alle waarschijnlijkheid een huge project met 360-video, waarvoor we richting Azië moeten voor een paar dagen. Vervelend... :p
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:05:03 #72
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158010622
Vond het volgende wel aardig gedaan! Kreeg nog een gratis VR Cardboard van ze ook! Al had ik deze al:


Hier het project van Mini (van de auto's) met twee 360 videos: http://www.mini.com/360/en/index.html
Dit stel ik me voor van 360 videos! Kijken waar je wilt. Dat is ook opletten gepast dus dat je dingen misschien niet meekrijgt. Dat kan ik me ook voorstellen, dat je straks een who-dun-it film krijgt waarbij de clous je helpen erachter te komen wie het gedaan heeft. Maar iedereen kan dan met een andere verdachte eindigen omdat ze sommige key aanwijzingen niet hebben meegekregen. :Y

Ook behind the scenes stuff:

:9 :Y)

Jullie opdrachtjes klinken exciting! Ben wel benieuwd hoe dat zo loopt! Zul je wel veel nieuwe dingen van opsteken. :Y Enjoy. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158010729
Zoiets als Mini hebben wij dus gedaan, voor Renault. Hij staat nog niet op Youtube helaas, maar dat komt als het goed is zsm.

Heeft gedraaid op de afgelopen AutoRAI, waar zo'n 800 mensen de ervaring gedaan hebben.

Grootste uitdaging was de stitch, omdat er heel veel objecten zijn die dicht bij de camera zitten. Hierdoor was er veel vertekening en dit ging je erg duidelijk zien.

Maar het allerbelangrijkst, zoals bij iedere video, is toch het verhaal. Gelukkig is dat onze specialiteit en van daaruit hebben we ook pas een 360-video ervan gemaakt. Verhaal staat altijd voorop!

Hier al wel de teaser die destijds gemaakt is voor dit project.

  vrijdag 4 december 2015 @ 15:12:15 #74
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158010767
True dat. Errug gaaf hoor!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158010778
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:12 schreef shiznuts het volgende:
True dat. Errug gaaf hoor!
Zeker! Leuk om te doen ook, zeker nu het nog lastig is om het goed te krijgen. Over vijf jaar hoef je er niks meer aan te stitchen en wordt het met 1 lens/camera gedaan.

Maargoed ik kan later, als ik oud ben, wel zeggen dat ik het nog op de die-hard manier heb moeten doen :7 8-)
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:16:32 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158010836
Haha, precies. Ook wel cool dat je dat in-house wilt kunnen. Moet je een hoop kennis en skills voor kweken. Bij Mini werd dat door een third party gedaan die alleen dat soort videos VR doen.

Tof trouwens die video ook met het Honey, I shrunk the audience-element op de beurs. :P

Zo'n Theta S is ook best al wel grappig idd en lekker alles-in-1.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158011355
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:16 schreef shiznuts het volgende:
Haha, precies. Ook wel cool dat je dat in-house wilt kunnen. Moet je een hoop kennis en skills voor kweken. Bij Mini werd dat door een third party gedaan die alleen dat soort videos VR doen.

Klopt! Leukste was dat we dat zoiets nog nooit gedaan hadden. Gewoon eerst voorstellen, aannemen en dan doen :)

Theta S is leuk, maar kwalitatief nog niet heel erg impressive.
  zondag 6 december 2015 @ 19:34:26 #78
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_158063869
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 04:08 schreef shiznuts het volgende:
Certainly has been! :P Zoveel aan het bijbeunen joh?! Geen tijd meer om te FOK!ken. Kan niet hea.

Ben benieuwd hoe de Yongnuo's je bevallen. :Y Zelf benieuwd naar de Aputure Lightstorm-reeks en de Wescott Flex. Was ook een Chinees bedrijfje die ook zoiets als het Flex systeem had. En van de Aputure zag ik op LinkDelight ook al afgeleide producten.

Neways... http://www.businesswire.c(...)ce-Smartphone-Camera . Dang. Dat klinkt exciting! :o
Lightstorm blijkt erg lekker te werken inderdaad, maar qua prijs natuurlijk een stuk serieuzer dan de yn-300's.

Dat er al replica's van zijn wist ik niet, linkje? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 6 december 2015 @ 19:44:21 #79
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158064171
Brightcast Flex systeem: https://vimeo.com/139126372
Tons of Lightstorm-like panels op LinkDelight: http://www.linkdelight.com/Continuous-Lighting.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158067062
Maar geen echte kopie toch nog??
  zondag 6 december 2015 @ 21:49:15 #81
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158067563
Aputure is zelf zo'n Chinese budgetjoint. Dus je krijgt bij ze waar je voor betaalt.

Dat zul je dus voor 1/3e van de prijs vast niet een 1:1-kopie krijgen, nee, dus in die zin geen echte kopie. Qua design en idee wel afgeleid ervan., maar iets dat die kant op gaat zonder al te duur te worden waarschijnlijk wel. Denk aan: veel plastic ipv metaal, minder output, slechtere kleurkwaliteit, minder uitgebreide controlfunctionaliteit, e.d. .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf maandag 7 december 2015 @ 14:53:10 #82
151126 angel008
pi_158080460
Iemand die nog opzoek is naar een Ronin-M of zijn Ronin te zwaar vind en wilt downgraden ?

(mede filmmaker die nu opdrachten krijgt waarbij hij grotere camera's moet gebruiken en hij moet dus upgraden naar een Ronin)

Eventueel ook te ruil een Ronin (de grote variant dus)

Prijs hoop ik vandaag ergens te horen, laat ik het jullie gelijk weten!
  maandag 7 december 2015 @ 17:03:15 #83
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158083760
Deze lijkt best wel wat:
http://www.aliexpress.com(...)077_32526663713.html
Filmpower ging met de nieuwe Nebula ook al die kant op: http://filmpower.us/produ(...)s-5d3-5d2-a7s-gimbal
Alleen wordt het daar inderdaad al helemaal snel lastig met load... kunnen niet veel aan. :N
Dan is zo'n Ronin-M idd niet verkeerd. En dan heb je ook meteen iets legits.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf maandag 7 december 2015 @ 17:05:20 #84
151126 angel008
pi_158083817
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:03 schreef shiznuts het volgende:
Deze lijkt best wel wat:
http://www.aliexpress.com(...)077_32526663713.html
Filmpower ging met de nieuwe Nebula ook al die kant op: http://filmpower.us/produ(...)s-5d3-5d2-a7s-gimbal
Alleen hebben wordt het daar inderdaad al helemaal snel lastig met load... kunnen niet veel aan. :N
Dan is zo'n Ronin-M idd niet verkeerd. En dan heb je ook meteen iets legits.
ik zou nog wel een extension willen die de ronin ook opwaarts balanceerd, ware het niet dat die systemen meer dan een 2e hands ronin kosten dus ''laat maar'' ding is..

dan is zo'n exoskelet beter en goedkoper (als je een diy doet)
pi_158083830
Ronin-M vind ik nog steeds wel een hele goede optie inderdaad, maar ik moet nog maar even testen of de toekomstige Ursa Mini er wel in gaat passen :p
  FOK!fotograaf maandag 7 december 2015 @ 17:08:43 #86
151126 angel008
pi_158083898
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ronin-M vind ik nog steeds wel een hele goede optie inderdaad, maar ik moet nog maar even testen of de toekomstige Ursa Mini er wel in gaat passen :p
stop maar met zoeken antwoord is nee..

edit : met de gewone ronin moet je zelf kijken voor extension arms ''of'' je v-mount accu op je ronin mounten en met een kabel gaan werken.

mini ursa met v-mount achterop heeft bijna geen speling om echt vrij te werken in een ronin zijn helaas al wat filmpjes van op internet te vinden..
  maandag 7 december 2015 @ 17:12:04 #87
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158083973
Iemand al met de nieuwe Video Assist gespeeld (op nieuwe firmware)?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158084016
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef angel008 het volgende:

[..]

stop maar met zoeken antwoord is nee..

edit : met de gewone ronin moet je zelf kijken voor extension arms ''of'' je v-mount accu op je ronin mounten en met een kabel gaan werken.

mini ursa met v-mount achterop heeft bijna geen speling om echt vrij te werken in een ronin zijn helaas al wat filmpjes van op internet te vinden..
Klopt, dat moet zelfs met RED al (heb ik gemerkt).

Het is wel jammer, het zou qua gewicht makkelijk moeten kunnen namelijk. Zeker als je de batterij ergens anders mount.
  woensdag 9 december 2015 @ 16:57:49 #89
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_158131368
Flauwe videos maken is een beetje mijn specialiteit aan het worden vrees ik.

  FOK!fotograaf donderdag 7 januari 2016 @ 20:48:45 #90
151126 angel008
pi_158911475
na een maandje editen/wachten tot de band wilde releasen kan ik hem hier ook tonen


videoclip gedraaid waarbij ik zelf zat ''puntjes'' heb.

band wilde graag een wat ''losse'' feel maar ik heb voor mn eigen gevoel teveel ''bumps/shakey" erin zitten.

maar verder ben ik er wel heel blij mee!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 13:34:11 #91
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_158926846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:48 schreef angel008 het volgende:
na een maandje editen/wachten tot de band wilde releasen kan ik hem hier ook tonen


videoclip gedraaid waarbij ik zelf zat ''puntjes'' heb.

band wilde graag een wat ''losse'' feel maar ik heb voor mn eigen gevoel teveel ''bumps/shakey" erin zitten.

maar verder ben ik er wel heel blij mee!
Is toch gewoon goed? Vind niet dat het storend veel bumps heeft hoor.
pi_158927460
Precies wat ik dacht inderdaad. Het past zo juist prima.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 16:51:15 #93
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_158932670


Nieuw speeltje met het collectief, kan niet wachten wat cameramoves te gaan doen met langere lenzen!
  FOK!fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 17:50:30 #94
151126 angel008
pi_158934149
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:51 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuw speeltje met het collectief, kan niet wachten wat cameramoves te gaan doen met langere lenzen!
ik twijfel zo erg om een red rock micro aan te schaffen inc ronin houder... maar het is zo duur :(
pi_158936222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:50 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik twijfel zo erg om een red rock micro aan te schaffen inc ronin houder... maar het is zo duur :(
Yolo!
  Redactie Frontpage vrijdag 8 januari 2016 @ 19:44:39 #96
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_158937717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:48 schreef angel008 het volgende:
na een maandje editen/wachten tot de band wilde releasen kan ik hem hier ook tonen


videoclip gedraaid waarbij ik zelf zat ''puntjes'' heb.

band wilde graag een wat ''losse'' feel maar ik heb voor mn eigen gevoel teveel ''bumps/shakey" erin zitten.

maar verder ben ik er wel heel blij mee!
Ziet er prima uit
Wat mij soort van stoort/opvalt
Muziek begint pas na drie seconden, ik had zelf geknipt vanaf dat het begon.
De filter voor de mic van de zangeres neemt haar hele gezicht weg

Verder had je het op YT beter Twelve - All or Nothing (Kensington-cover) kunnen noemen, nu is t net of het Kensington is
  FOK!fotograaf zaterdag 9 januari 2016 @ 15:55:48 #97
151126 angel008
pi_158959858
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:44 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ziet er prima uit
Wat mij soort van stoort/opvalt
Muziek begint pas na drie seconden, ik had zelf geknipt vanaf dat het begon.
De filter voor de mic van de zangeres neemt haar hele gezicht weg

Verder had je het op YT beter Twelve - All or Nothing (Kensington-cover) kunnen noemen, nu is t net of het Kensington is
Express gedaan het begin, misschien hadden we wel wat ruis moeten toevoegen maar het begin was te kort om de move van achter > voren te maken op de audiotrack.

De plopkap voor haar gezicht ''hoort'' bij een live video anders hoor je de zangeres ''ademen''

Eens dat het t gezicht wegneemt maar de audiofielen gaan zich er dan weer aan storen dat het niet live was ;)

Verder heb ik helaas niets te zeggen over hoe ze hem plaatsen op youtube :)
  zondag 10 januari 2016 @ 14:28:40 #98
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_158983610
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:50 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik twijfel zo erg om een red rock micro aan te schaffen inc ronin houder... maar het is zo duur :(
Deze plugt zó in de Ronin ;)
  FOK!fotograaf zondag 10 januari 2016 @ 14:59:25 #99
151126 angel008
pi_158984510
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:28 schreef KaMo het volgende:

[..]

Deze plugt zó in de Ronin ;)
snap ik, maar jij hebt een 2e man nodig om te focussen..

red rock heeft een mini thumb controller die is <3
  zondag 10 januari 2016 @ 16:19:45 #100
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_158986787
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:59 schreef angel008 het volgende:

[..]

snap ik, maar jij hebt een 2e man nodig om te focussen..

red rock heeft een mini thumb controller die is <3
Ja werk ook liever met twee. Maar als je echt zou willen kan je dji focus met z'n rosette vast wel als handle vastmaken
  FOK!fotograaf zondag 10 januari 2016 @ 16:22:52 #101
151126 angel008
pi_158986882
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:19 schreef KaMo het volgende:

[..]

Ja werk ook liever met twee. Maar als je echt zou willen kan je dji focus met z'n rosette vast wel als handle vastmaken
die kost net zoveel als een redrock :+
pi_159039089
een 3d printer op je werk heeft zo zijn voordelen. Net een eerst test gemaakt voor een seamless followfocus gear voor de tamron 17-50mm geprint en bevestigd. Werkt perfect en zit zo stevig om de lens dat ik het jammer vind dat ik niet voor zwart als kleur heb gekozen :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:13:10 #103
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_159041576
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:25 schreef pandoradoos het volgende:
een 3d printer op je werk heeft zo zijn voordelen. Net een eerst test gemaakt voor een seamless followfocus gear voor de tamron 17-50mm geprint en bevestigd. Werkt perfect en zit zo stevig om de lens dat ik het jammer vind dat ik niet voor zwart als kleur heb gekozen :P
Netjes! Zelf ook een keer proberen te maken, maar vond het genereren van de tandjes erg lastig. Tips?
pi_159044069
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:13 schreef KaMo het volgende:

[..]

Netjes! Zelf ook een keer proberen te maken, maar vond het genereren van de tandjes erg lastig. Tips?
Ja: http://www.thingiverse.com/thing:1060283

deze persoon heeft het denkwerk alvast voor je gedaan door heel veel presets te maken die je kan downloaden. De tamron 17-50 is bijvoorbeeld 71.5mm (met 95 tanden). Die kan je daar downloaden. Let er wel op dat je goed gereedschap hebt om het op te meten en de rekensom volgt die hij op de site heeft staan (vanwege het krimpen van materiaal)

Succes!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:29:52 #105
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_159045310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:48 schreef pandoradoos het volgende:

[..]

Ja: http://www.thingiverse.com/thing:1060283

deze persoon heeft het denkwerk alvast voor je gedaan door heel veel presets te maken die je kan downloaden. De tamron 17-50 is bijvoorbeeld 71.5mm (met 95 tanden). Die kan je daar downloaden. Let er wel op dat je goed gereedschap hebt om het op te meten en de rekensom volgt die hij op de site heeft staan (vanwege het krimpen van materiaal)

Succes!
Geniaal, momenteel ben ik voorzien, maar dan weet ik dit voor mijn volgende lens!
pi_159049637
Niet helemaal DSLR *cough* mirrorless maar hebben jullie ook het gevoel dat het soms een beetje belachelijk word kwa lens / body verhouding?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:03:12 #107
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_159049707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:00 schreef dolfijnenbreker het volgende:
Niet helemaal DSLR *cough* mirrorless maar hebben jullie ook het gevoel dat het soms een beetje belachelijk word kwa lens / body verhouding? [ afbeelding ]
Nee ^O^

Lenzen zijn gewoon belangrijk, en kleiner vaak niet beter. Die krimp is in bodies wel mogelijk!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:05:34 #108
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159049785
Beetje als sumowrestling. Alles een maatje groter. Maar kicken om te zien, toch?! :P

En heerlijk idd, de mogelijkheid om een set-up erg compact, licht en minimalistisch te houden. Maar ook om dezelfde camera om te toveren tot een soort frankencam met rig en toestanden! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159049853
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:05 schreef shiznuts het volgende:
Beetje als sumowrestling. Alles een maatje groter. Maar kicken om te zien, toch?! :P
Klopt! en ook om mee te draaien. We zouden origineel met een F5 filmen maar omdat deze te groot is voor de ruimte heb ik nu alle cinema lenzen op de Sony a7s gezet geeft mooi plaatje maar ziet er beetje lullig voor de body uit... :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:10:18 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159049938
Ook met de 11-16mm T3 gedraaid en ervaring met de stills versie (11-16mm f/2.8 II), trouwens?
Ben wel benieuwd of dat glaswerk een beetje vergelijkbaar is.
(Zijn natuurlijk een aantal cine mod rehouses out there (Duclos, G.L. Optics, Cinematics (PCHood)) die ze tegen een fikse premium aanbieden, vroeg me af of Tokina dacht: 'dat kunnen we ook', of dat ze er meteen een nieuwe saus overheen gegoten hebben?)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159050434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:10 schreef shiznuts het volgende:
Ook met de 11-16mm T3 gedraaid en ervaring met de stills versie (11-16mm f/2.8 II), trouwens?
Ben wel benieuwd of dat glaswerk een beetje vergelijkbaar is.
(Zijn natuurlijk een aantal cine mod rehouses out there (Duclos, G.L. Optics, Cinematics (PCHood)) die ze tegen een fikse premium aanbieden, vroeg me af of Tokina dacht: 'dat kunnen we ook', of dat ze er meteen een nieuwe saus overheen gegoten hebben?)
Heb met de 11-16 T3 Canon en PL mount gedraait. Niet te vergelijken met Super speeds (10.5m) maar voor de prijs echt een prachtige lens! Kick stiekem op ultra wide en dit is ook een van mijn favoriete lenzen zelfs op 11mm T3 nog een beetje depth of field. Helaas is deze niet full frame maar crop 11mm is al breed genoeg!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:55:04 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159051755
Klopt! Maar klinkt desalwelteplus goed! :D

Zou stiekem nog wel die nieuwe Blackmagic Micro Cinema Camera willen, dan koppelen met de Video Assist en dan deze halen: http://shop.zenit-foto.ru/kinoob-ektivy .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:36:45 #113
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_159059283
Als je van ultra wide houdt, probeer dan ook een keer de nikkor 14-24 op full frame (a7s of fs7 met speedbooster oid), briljant wide en scherp!
pi_159071454
Pfoe, nice die lens zeg :D! Fijn om mee te werken.

Hier nog steeds aan het wachten op de Ursa Mini 4.6k. Schiet maar niet op helaas. Ben zelfs geneigd om hem te annuleren en een 2e hands Scarlet-X-kit (op reduser ongeveer voor eenzelfde prijs, of het gaat richting de prijs) in de plaats te halen... #firstworldproblems...
pi_159080179
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:55 schreef shiznuts het volgende:
Klopt! Maar klinkt desalwelteplus goed! :D

Zou stiekem nog wel die nieuwe Blackmagic Micro Cinema Camera willen, dan koppelen met de Video Assist en dan deze halen: http://shop.zenit-foto.ru/kinoob-ektivy .
Heb trouwes de 11-16 f2.8 still versie nooit aangeraakt!

Ga eind deze maand de Blackmagic Micro Studio Camera voor wat dingen gebruiken met de 11-16 T3 + Speedbooster ultra (Is zelfde als cinema camera maar dan zonder onboard memory)

Ben benieuwd naar de resultaten, tests zagen er goed uit!
pi_159080243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfoe, nice die lens zeg :D! Fijn om mee te werken.

Hier nog steeds aan het wachten op de Ursa Mini 4.6k. Schiet maar niet op helaas. Ben zelfs geneigd om hem te annuleren en een 2e hands Scarlet-X-kit (op reduser ongeveer voor eenzelfde prijs, of het gaat richting de prijs) in de plaats te halen... #firstworldproblems...
Ik wacht vol verwachting op de Red Raven / Dragon Scarlet M (of hoe dat ding ook het) eindelijk niet meer met een veel te zware FS7 DIY gewicht tapen op een gimbal!
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:53:02 #117
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159080411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:48 schreef dolfijnenbreker het volgende:

[..]

Heb trouwes de 11-16 f2.8 still versie nooit aangeraakt!
Ok, da's dan weer jammer. Was daar wel benieuwd naar. :+
quote:
Ga eind deze maand de Blackmagic Micro Studio Camera voor wat dingen gebruiken met de 11-16 T3 + Speedbooster ultra (Is zelfde als cinema camera maar dan zonder onboard memory)

Ben benieuwd naar de resultaten, tests zagen er goed uit!
Klinkt goed! En 4K. Toch wel benieuwd hoe je die gaat opslaan dan! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159080592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

Klinkt goed! En 4K. Toch wel benieuwd hoe je die gaat opslaan dan! :D
Atomos Shogun, proress 444 (of 422?) HQ & gelijk een fullhd oled afkijk scherm!
  FOK!fotograaf woensdag 13 januari 2016 @ 21:15:23 #119
151126 angel008
pi_159081519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:56 schreef dolfijnenbreker het volgende:

[..]

Atomos Shogun, proress 444 (of 422?) HQ & gelijk een fullhd oled afkijk scherm!
422 ips ;)

q7+ is 444 en oled !
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:32:25 #120
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159082306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:56 schreef dolfijnenbreker het volgende:

[..]

Atomos Shogun, proress 444 (of 422?) HQ & gelijk een fullhd oled afkijk scherm!
Noice. :7

Ergens wel jammer dat ze geen 4K BMPCC hebben gemaakt. Mocht van mij best wat bulkier ook, GH4 style ofzo. Dan meteen met GH4 battery life. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2016 @ 10:02:23 #121
151126 angel008
pi_159092411
oeh!

http://www.fixstars.com/en/ssd/features/

iemand nog een ssd kopen voor hun recorder ><
pi_159097262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:02 schreef angel008 het volgende:
oeh!

http://www.fixstars.com/en/ssd/features/

iemand nog een ssd kopen voor hun recorder ><
Beter!
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2016 @ 14:07:17 #123
151126 angel008
pi_159097316
hmm zit nu te wachten tot ik mag boarden, maar iemand nog tips om wat te zien in londen zit er tot de 19e maat van me woont er en gaat me rondleiden maar mochten jullie nog tips hebben..

geen statief/monopod mee maar kan wel filmen/fotograferen.

zat al te denken aan de londen eye de brug en wat bekendere straten maar verder ?
  maandag 18 januari 2016 @ 11:11:07 #124
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_159678817
Moet binnenkort een lezing van een uur registreren, alles heel statisch dus saai, iemand nog tips naast gebruik van sliders?
  FOK!fotograaf vrijdag 5 februari 2016 @ 19:44:06 #126
151126 angel008
pi_159685102
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:08 schreef videonatic het volgende:
Moet binnenkort een lezing van een uur registreren, alles heel statisch dus saai, iemand nog tips naast gebruik van sliders?
ervoor zorgen dat je na een half uur weer op record drukt :+ ?
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:03:26 #127
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160566026
Oh, had hier al een tijdje niet gekeken. :P
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:11 schreef KaMo het volgende:
Mn nieuwe film is uit :7

https://vimeo.com/151956781
Nice! :D Nooit zo'n fan van Nederlanders die Engels lullen, maar dat mag de pret niet drukken! *O*
Dope visuals vooral.

Hedde joelie die nieuwe Pilotfly gezien?

quote:
Highlights

• Weight appox. 1200g (including battery) / Dimension 370 x 190 x 190mm
• High pay-load (brushless) motors (Max. motor payload up to 2.2kg) with integrated encoders
• 32bit Alexmos with Triple-MCU technology
• Tool-less design
• Quick-release plate
• 360° Yaw (no limitation; without having to worry about damaging the cables)
• 4-way joystick
• Detachable handle (detach the handle and easily exchange it to extend your operation time)
• 3 x ¼“ screw holes (one on each side and at bottom of the handle; for mounting other devices, like an external display or a microphone)
• 5 pre-configured profiles (Follow Mode, Pitch Lock, Full Lock, Follow Roll and Home Move)
• Auto-Invert-Mode (all profiles can be also used in this condition)
• Roll axis 180° turnable to mount cameras with flip screen ( :grin: )
• Integrated 4S Li-Po battery with an operation time up to 26h (14.8V 1800mAh)
• Integrated Bluetooth module for remote control (RM-01 remote controller is coming soon)

WW http://copter-rc.com/en/c(...)rrorless-camera.html (Start to ship according to the payment sequence from March 21)
EU http://pilotfly.de/epages(...)0bfc/Products/000007 (Versand startet am 21-März)
-15% on pre-orders

https://www.facebook.com/pilotflytech

Testvids: https://www.youtube.com/user/Yanherlin/videos
Is denk ik de eerste keer sinds al die MOVI/Nebula4000/H1/DS1/OSMO etc dat iets er echt interessant uitziet om te halen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:41:16 #128
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_160566661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:03 schreef shiznuts het volgende:
Oh, had hier al een tijdje niet gekeken. :P

[..]

Nice! :D Nooit zo'n fan van Nederlanders die Engels lullen, maar dat mag de pret niet drukken! *O*
Dope visuals vooral.

Hedde joelie die nieuwe Pilotfly gezien?
[ afbeelding ]

[..]

Is denk ik de eerste keer sinds al die MOVI/Nebula4000/H1/DS1/OSMO etc dat iets er echt interessant uitziet om te halen.
Thanks, met de kleine hoeveelheid tekst leek het me wel okay ;)

Ziet er interessant uit die pilotfly, maar momenteel dik tevreden met onze Ronin! :) Nu met follow focus erg fijn dat je gewoon de voeding uit de gimbal haalt!
  donderdag 10 maart 2016 @ 15:30:33 #129
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160567557
Ja, 't mooie aan de H2 is dat het ook gewoon een pistolgrippy is en alleen transformeert als het moet. :D
En AF met de A6300 ziet er best in orde uit, komt misschien op zo'n handheld gimbal erg tot z'n recht!
Ronin is van wat ik heb gehoord echt werken geblazen, of je moet zo'n support ding gebruiken. Wel weer fijn dat wat grotere set-ups geen probleem zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 13 maart 2016 @ 10:53:03 #130
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_160631068
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_160968031
Ik wil overstappen naar full frame en een wat lichtgevoeliger setup, heeft er iemand een aanrader voor een mooie allround lens voor de A7S II? Budget is niet zo'n groot probleem, ik investeer liever in goede spullen dan dat ik een kitlens haal.
url
pi_160969195
Welke lenzen heb je al?
  zondag 27 maart 2016 @ 00:24:51 #133
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160969973
Je hebt de FS5 kitlens... http://www.sony.nl/electronics/cameralenzen/selp18105g
En de brute... 28-135mm http://www.sony.nl/electronics/cameralenzen/selp28135g
f/4 kudt? Lenzen eerst, budget later? Dan http://www.sony.nl/electronics/g-master-lenzen :9~

De Sigma ART 18-35mm f/1.8 zou natuurlijk geinig zijn met de 50-100mm f/1.8. Beide hebben geen ingebouwde stabilisatie, maar de A7S II heeft toch sensor stabilisatie. Alleen moet je dan S35 mode schieten, want zijn natuurlijk crop lenzen. -O- Dat dan weer wel... Ze hebben ook wel een f/4 zoom anders die wel fullframe doet: http://www.sigmaphoto.com/24-105mm-f4-dg-os-hsm-a .

Alternatively... Metabones adapter? Sigma komt zo met adapters. EOS EF - Sony E.
Commlite met Nikon F adapter ( https://www.youtube.com/channel/UCYJezkRic4PYyeGMoBav6MA/videos ). Kun je er nog eens een Bourne lens opgooien. Of een eckt Angenieux design klassiekertje.

En dat zijn zomaar een paar opties, kun je natuurlijk nog doorgaan en doorgaan... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 28 maart 2016 @ 10:40:07 #134
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160994156
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_161043048
Lenzen vanaf f4 zijn prima voor video, zeker op full frame.

Vind alleen die electronische focus (focus by wire) en zoom niks bij alke nieuwe lenzen, waaronder die 28-135 van sony.
pi_161044836
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:24 schreef shiznuts het volgende:
En dat zijn zomaar een paar opties, kun je natuurlijk nog doorgaan en doorgaan... :P
Dank :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:32 schreef videonatic het volgende:
Welke lenzen heb je al?
Ik heb een Panasonic 12-35 2.8 (die overigens voor Micro 4/3 de beste allround lens is) en een Panasonic 20mm 1.7. Verder heb ik een M4/3 -> EF Speedbooster met een Sigma 70 - 200 en een Tokina 11-16 mm.
url
  FOK!fotograaf maandag 11 april 2016 @ 00:27:15 #137
151126 angel008
pi_161342902
If the Earth could trap a sound

Watch the video in HD with a high quality soundsystem or headhones for best results.

Our entry for 48 Hour Film Project Nijmegen 2016
Michael Fisher, Team Worst Case Scenario.

Nominated for:
Best sound design (winner)
Audience award (winner)
Best use of character (winner)
Best SFX
Best musical score

Genre: Silent Film
Line: I am your father
Prop: Guitar
Character: L. Veenendaal

Team "Worst Case Scenario"
Written and directed by Michael Fisher
Special appearance by Jos Verest
Director of photography Albert-jan Van Leeuwen
Cinematography by Auke Booiman, Chris Piepers and Kevin Besselink
Produced by Manon Blaauw and Jeroen Hendrix
Edited by Tom van Dessel and Arjan Westenberg
Music by Arie Visser - Studio AVM
Assistant Director Rosalinde Köll
In association with Cinerebels, Cinemaginary and Cultuur spinnerij De Vasim

In opdracht van 48 Hour Film Project - Nederland


  dinsdag 12 april 2016 @ 14:23:12 #138
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_161374092
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:44:29 #139
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161387626
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 00:27 schreef angel008 het volgende:
If the Earth could trap a sound

Watch the video in HD with a high quality soundsystem or headhones for best results.

Our entry for 48 Hour Film Project Nijmegen 2016
Michael Fisher, Team Worst Case Scenario.

Nominated for:
Best sound design (winner)
Audience award (winner)
Best use of character (winner)
Best SFX
Best musical score

Genre: Silent Film
Line: I am your father
Prop: Guitar
Character: L. Veenendaal

Team "Worst Case Scenario"
Written and directed by Michael Fisher
Special appearance by Jos Verest
Director of photography Albert-jan Van Leeuwen
Cinematography by Auke Booiman, Chris Piepers and Kevin Besselink
Produced by Manon Blaauw and Jeroen Hendrix
Edited by Tom van Dessel and Arjan Westenberg
Music by Arie Visser - Studio AVM
Assistant Director Rosalinde Köll
In association with Cinerebels, Cinemaginary and Cultuur spinnerij De Vasim

In opdracht van 48 Hour Film Project - Nederland

Had hem al voorbij zien komen. Goeie film geworden! ^O^
  maandag 18 april 2016 @ 13:41:14 #140
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161520339
<klik
Purdy sexayyy... :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 14:59:05 #141
245494 Peter_Aragorn
pi_161522217
Behoorlijk ja!
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 17:24:03 #142
151126 angel008
pi_161525899
eerst zien dan geloven..

* angel008 kijkt naar ursa mini 4,6k met veel belovende functies die er niet uit kwamen
  maandag 18 april 2016 @ 18:12:41 #143
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161526913
Het is zo'n heerlijke week waar er meerdere projecten gaan uitkomen!

Teaser van het project wat we in Ijsland hebben gefilmd.


En morgen en overmorgen nog wat moois :7
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 19:19:07 #144
245494 Peter_Aragorn
pi_161529152
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:24 schreef angel008 het volgende:
eerst zien dan geloven..

* angel008 kijkt naar ursa mini 4,6k met veel belovende functies die er niet uit kwamen
True. Al zijn er bij de mini 4.6k maar twee dingen weggehaald, waarvan enkel global shutter echt jammer is.

Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk zo snel kunnen shippen als ze zeggen... De 6k versie van Kinefinity is wel behoorlijk goed.
  maandag 18 april 2016 @ 19:57:09 #145
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161530380
De Kinefinity 5K heeft nieuwe sensor met global shutter (6K niet, sensor uit de KineMAX).

Dis ook nieuw; modular; met global shutter: http://craftcamera.com


https://vimeo.com/163181999
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_161530674
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2016 19:57 schreef shiznuts het volgende:
De Kinefinity 5K heeft nieuwe sensor met global shutter (6K niet, sensor uit de KineMAX).
ik lees al een jaartje of 3 denk ik over kinefinity, maar heel veel zie je er niet van, af en toe een berichtje dat ze met de camera bezig zijn of binnenkort uit komt.
  maandag 18 april 2016 @ 20:07:46 #147
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161530743
Ja, helaas idd. ;(
Maar wat je ziet, ziet er op zich wel sweet uit en de mensen die ermee schieten zijn er erg positief over.
Maar ja. 't is toch een beetje een underdog. De JVC GY-LS300 schijnt ook best tof te zijn, zo'n beetje niemand die er zich aan waagt, want ja, JVC...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:03:54 #148
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161545912
Tussen al het camera-gegeil door wil ik graag nog wat tofs posten wat ik heb mogen regisseren!

Gedraaid op Fs700 en A7s, een carte blanche vanuit de klant... Altijd top!

  dinsdag 19 april 2016 @ 12:11:13 #149
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161546078
_O- Die foodpic. xD
Kempo. Dat heb ik ook nog eens gedaan. :D
Hoe gaan ze die video inzetten? Want het is een beetje te lang voor een ad?
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 18:12 schreef KaMo het volgende:
Het is zo'n heerlijke week waar er meerdere projecten gaan uitkomen!

Teaser van het project wat we in Ijsland hebben gefilmd.


En morgen en overmorgen nog wat moois :7
Gorgeous. :9 Wil ik ook nog eens heen. :'(

- Ja, 't is een beetje lastig rond NAB niet op gear te geilen. :P Die nieuwe Video Assist ook gezien? 4K en XLR?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 19 april 2016 @ 19:10:45 #150
151126 angel008
pi_161556265
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

True. Al zijn er bij de mini 4.6k maar twee dingen weggehaald, waarvan enkel global shutter echt jammer is.

Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk zo snel kunnen shippen als ze zeggen... De 6k versie van Kinefinity is wel behoorlijk goed.
global shutter
gps
gyro

waarbij de gyro echt wel een nieuwe iets kon zijn (importeren in cinema 4d zodat je real time camera view had)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:11 schreef shiznuts het volgende:
_O- Die foodpic. xD
Kempo. Dat heb ik ook nog eens gedaan. :D
Hoe gaan ze die video inzetten? Want het is een beetje te lang voor een ad?

[..]

Gorgeous. :9 Wil ik ook nog eens heen. :'(

- Ja, 't is een beetje lastig rond NAB niet op gear te geilen. :P Die nieuwe Video Assist ook gezien? 4K en XLR?
eta 8 maanden :+ ?

schijnt ook geen luts te kunnen laden dus dat is wel een beetje jammer weer..
  FOK!fotograaf dinsdag 19 april 2016 @ 22:33:10 #151
245494 Peter_Aragorn
pi_161562868
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:10 schreef angel008 het volgende:

[..]

global shutter
gps
gyro

waarbij de gyro echt wel een nieuwe iets kon zijn (importeren in cinema 4d zodat je real time camera view had)
Oh ik dacht alleen global shutter en GPS. Wist niet van die gyro af. GPS zal me namelijk een worst wezen en er zijn sowieso al nauwelijks cinemacamera's die een global shutter hebben. De RED Dragon waar ik vaak mee werkt heeft ook gewoon een rolling, net als Arri enzo. Dus dat vind ik ook niet erg.

Het is natuurlijk niet netjes dat ze eerst zeggen dat hij er wel aan komt, pre-orders aannemen en het vervolgens verwijderen. Maarja. Ik wil gewoon dattie nu eens geleverd wordt bij mij thuis :+
  dinsdag 19 april 2016 @ 22:55:01 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161563631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:10 schreef angel008 het volgende:

[..]

eta 8 maanden :+ ?
I know, right? :P :') Vind het al heel wat dat ze eens geen cameras aankondigen. :+
quote:
schijnt ook geen luts te kunnen laden dus dat is wel een beetje jammer weer..
Ja, 't is een beetje een supersized huidige Video Assist. Slagje groter, 4K en XLR. Verder qua interface identiek. :{ Dat betekent je basic histogrammetje en audio levels ofzo. Denk niet dat ze begrijpen wat een video shooter zoekt in een 'field monitor'... ik verwacht dan: histogram, waveforms, vectorscope, rgb en luminance parade, false color, zebras, pixel zoom, peaking, anamorphic & LUT support en de hele mikmak... maar nee. Dat doe je maar lekker eyeballen ofzo. Of dus gewoon gaan voor een Shogun, Odyssey Q7+ of PIX-E5. Maar ja, de prijs was nou wel net lekker onder $1k eindelijk voor een 4K recorder/monitor (ik zou er niet meer voor willen uitgeven dan wat een GH4 ofzo moet kosten).

- global shutter vind ik trouwens best wel een big deal. Daarom vind ik de A6300 ook niks. Buiten het feit dat dat ding overhit bij het minste geringste en dus totaal niet berekenbaar is. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 19 april 2016 @ 23:14:42 #153
245494 Peter_Aragorn
pi_161564313
Je weet dat er nauwelijks camera's zijn, in bepaalde prijsklassen, met een global shutter tot nu toe? Ben het wel met je eens hoor, maar de rolling shutter schijnt vergelijkbaar te zijn met Arri/RED. Wat ik helemaal prima vind...

Die 7" monitor/recorder... Tsjah... Weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Goede reden dat ik er een zou willen, is op bijv een Ronin. Maar dan vind ik 7" weer wat te groot eigenlijk.
  dinsdag 19 april 2016 @ 23:19:11 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161564468
Ja idd. Ik vind het ook jammer dat de PIX-E5 eigenlijk de enige leuke 5-incher is als monitor/recorder.

-- btw als 5" monitor misschien interessant:

~ https://www.facebook.com/(...)3383/?type=3&theater

Klopt, met een goede rolling shutter is ook te leven. Helaas altijd een zwak geweest in consumer cameras en dan met name Sony. Al heb ik een collega en die is er echt super allergisch voor. Die wil nog het liefst een global shutter 2/3" te halen met een servo-zoom. 8)7 Maar goed, doet ook meer live registraties enzo, kan ik er nog inkomen, voor iets cinematisch kan dat toch echt niet. Maar ik vind global shutter ook wel zo sexayy... :9~ Maar ja, je boet ook weer wat in qua dynamic range, hè. Trade-offs around the corner everywhere...

In ieder geval zien wel geinige trends... maakt me allemaal wel benieuwd naar wat ze voor ons in petto hebben met de GH5... die ze neem ik aan gaan aankondigen tijdens Photokina.

[ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 20-04-2016 02:37:31 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2016 @ 10:59:12 #155
151126 angel008
pi_161569859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Oh ik dacht alleen global shutter en GPS. Wist niet van die gyro af. GPS zal me namelijk een worst wezen en er zijn sowieso al nauwelijks cinemacamera's die een global shutter hebben. De RED Dragon waar ik vaak mee werkt heeft ook gewoon een rolling, net als Arri enzo. Dus dat vind ik ook niet erg.

Het is natuurlijk niet netjes dat ze eerst zeggen dat hij er wel aan komt, pre-orders aannemen en het vervolgens verwijderen. Maarja. Ik wil gewoon dattie nu eens geleverd wordt bij mij thuis :+
dat is mijn probleem er is niets aan de prijs gedaan maar er zijn wel wat cruciale dingen uitgehaald (global shutter is gewoon duurder gyro het idee/systeem zou echt ground breaking geweest kunnen zijn)

gps is het enige waarbij ik denk ''ach 5 euro module die eruit is gehaald omdat het signaal niet door de body kon /care''

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:55 schreef shiznuts het volgende:

[..]

I know, right? :P :') Vind het al heel wat dat ze eens geen cameras aankondigen. :+

[..]

Ja, 't is een beetje een supersized huidige Video Assist. Slagje groter, 4K en XLR. Verder qua interface identiek. :{ Dat betekent je basic histogrammetje en audio levels ofzo. Denk niet dat ze begrijpen wat een video shooter zoekt in een 'field monitor'... ik verwacht dan: histogram, waveforms, vectorscope, rgb en luminance parade, false color, zebras, pixel zoom, peaking, anamorphic & LUT support en de hele mikmak... maar nee. Dat doe je maar lekker eyeballen ofzo. Of dus gewoon gaan voor een Shogun, Odyssey Q7+ of PIX-E5. Maar ja, de prijs was nou wel net lekker onder $1k eindelijk voor een 4K recorder/monitor (ik zou er niet meer voor willen uitgeven dan wat een GH4 ofzo moet kosten).

- global shutter vind ik trouwens best wel een big deal. Daarom vind ik de A6300 ook niks. Buiten het feit dat dat ding overhit bij het minste geringste en dus totaal niet berekenbaar is. ;(
shogun assasin ;)

* angel008 twijfelt om zijn shogun in te ruilen voor de nieuwe inferno maar jij zal geen 1200 willen uitgeven voor een shogun gok ik :D
  woensdag 20 april 2016 @ 15:06:46 #156
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161575747
Oh ja, die is van 1295 USD nu ook onder de 1k mark gedropt.

Grote monitors. :X Da's leuk op een tripod studio set-up, maar niks voor in zhe field/handheld. Doe maar 5" screen gewoon. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2016 @ 15:20:48 #157
151126 angel008
pi_161576015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:06 schreef shiznuts het volgende:
Oh ja, die is van 1295 USD nu ook onder de 1k mark gedropt.

Grote monitors. :X Da's leuk op een tripod studio set-up, maar niks voor in zhe field/handheld. Doe maar 5" screen gewoon. :Y
het weegt minder dan je denkt btw ;)

moet maar eens meelopen dan merk je dat wel

ik doe veel handheld gh4 + shogun werkt echt prima.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:29:59 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161576255
Ik heb een Lilliput 663/O/P2... geweldige features en alles, maar doe mij maar de Video Assist. Maar die is weer kudt als monitor. Dus zo'n Lilliput Q5 is een mooie oplossing... voor het monitoren. Alleen natuurlijk nog altijd geen LUT en anamorphic support... en al helemaal geen recording. :P Er is nog niet echt een ideale oplossing. Al vind ik de PIX-E5(H) wel geinig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2016 @ 15:36:38 #159
151126 angel008
pi_161576430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:29 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb een Lilliput 663/O/P2... geweldige features en alles, maar doe mij maar de Video Assist. Maar die is weer kudt als monitor. Dus zo'n Lilliput Q5 is een mooie oplossing... voor het monitoren. Alleen natuurlijk nog altijd geen LUT en anamorphic support... en al helemaal geen recording. :P Er is nog niet echt een ideale oplossing. Al vind ik de PIX-E5(H) wel geinig.
yup met alles eens de pix5e had ik gedaan als ik niet nu in de shogun workflow zat hoor
  woensdag 20 april 2016 @ 15:39:04 #160
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161576489
Shogun heeft wel alle features. :9~ Maar wat is dat nu met HDR? Dat is per firmware voor alle Atomos monitors of wah?
Wat is de up naar de Inferno dan? 4K60p (wat levert dat dan?)? Quad-SDI? Min of meer it?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2016 @ 15:43:29 #161
151126 angel008
pi_161576612
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:39 schreef shiznuts het volgende:
Shogun heeft wel alle features. :9~ Maar wat is dat nu met HDR? Dat is per firmware voor alle Atomos monitors of wah?
Wat is de up naar de Inferno dan? 4K60p (wat levert dat dan?)? Quad-SDI? Min of meer it?
hdr komt naar alles toe maar alle oude behalve flame/nogiets/inferno hebben 10 bit 1500nitt schermen.

de andere atomos schermen halen de brightness niet voor hdr en is tot nu toe nog een beetje onbekend, inferno doet 4k dci 60fps (shogun 4k uhd 30fps) en 240fps op 1080 en 120 op de shogun.

de raw naar cdng komen wel naar de shogun toe wat fijn is.

in kort

Hogere reso/framerates quad sdi feller scherm en ingebouwde bumper.
Is het verschil tussen de shogun en shogun inferno

de shogun flame is puur het 10bit scherm hdr/bumper ingebouwd
  woensdag 20 april 2016 @ 15:47:01 #162
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161576693
Ah, je comprends.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 20 april 2016 @ 23:26:22 #163
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161591458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:11 schreef shiznuts het volgende:
_O- Die foodpic. xD
Kempo. Dat heb ik ook nog eens gedaan. :D
Hoe gaan ze die video inzetten? Want het is een beetje te lang voor een ad?

[..]

Gorgeous. :9 Wil ik ook nog eens heen. :'(

- Ja, 't is een beetje lastig rond NAB niet op gear te geilen. :P Die nieuwe Video Assist ook gezien? 4K en XLR?
Het wordt ingezet op Facebook met call to action aan het einde :)

En Ijsland is prachtig ^O^
  donderdag 21 april 2016 @ 21:31:56 #164
151527 KaMo
Boem, zei de bas
  donderdag 21 april 2016 @ 22:38:51 #165
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161614553
Ik heb eens in een lift gestaan met Niki Lauda. :7 :+
Fast cars. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 april 2016 @ 23:24:01 #166
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161616074
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:38 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb eens in een lift gestaan met Niki Lauda. :7 :+
Fast cars. :9
Echt? Gaaf man _O_

Wel leuk produceren voor een partij met 350.000+ YouTube subs, gelijk al 23k views op de eerste dag :D
  donderdag 21 april 2016 @ 23:31:03 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161616322
:9 Whop chop. Rising star.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:53:30 #168
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161620659
Laten we het hopen ;)

Jullie nog aan iets tofs bezig?
  FOK!fotograaf vrijdag 22 april 2016 @ 10:38:32 #169
245494 Peter_Aragorn
pi_161621379
Mooie productie KaMo. Altijd tof om met zo'n mooi product, in dit geval een auto, te kunnen werken. Fijn verhaal zit er ook in!

Zelf hier vooral projecten die nog in de productiefase zitten. De dingen die ik voor mezelf doe dan.

Met het werk, Shoot the Rabbit (whaddup), hebben we wel een paar leuke dingen lopen. Maar vooral: we hebben twee maanden geleden een heel tof project gehad voor Renault. In tien dagen zijn we door drie landen gereisd en deze drie producties (onder andere) opgeleverd:



  FOK!fotograaf vrijdag 22 april 2016 @ 19:30:11 #170
151126 angel008
pi_161632578
niet mijn beelden maar..


red epic's gebruiken als dj booth camera's... :7

I was impressed..

voor degene die het niet geloven overigens..


2:39-2:30 zie je hem staan bij het switchen van beeld...

[ Bericht 30% gewijzigd door angel008 op 22-04-2016 19:37:49 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 22 april 2016 @ 20:45:37 #171
245494 Peter_Aragorn
pi_161634091
He Crypsis! Die ken ik :) Aardige gast!
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:22:46 #172
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_161647250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mooie productie KaMo. Altijd tof om met zo'n mooi product, in dit geval een auto, te kunnen werken. Fijn verhaal zit er ook in!

Zelf hier vooral projecten die nog in de productiefase zitten. De dingen die ik voor mezelf doe dan.

Met het werk, Shoot the Rabbit (whaddup), hebben we wel een paar leuke dingen lopen. Maar vooral: we hebben twee maanden geleden een heel tof project gehad voor Renault. In tien dagen zijn we door drie landen gereisd en deze drie producties (onder andere) opgeleverd:



Ja fantastisch! _O_

Volgende week draaien we weer een mooie productie met meerdere exclusieve wagens, dus dan gaan we (hopelijk) weer wat moois maken!
  FOK!fotograaf maandag 25 april 2016 @ 21:39:21 #173
151126 angel008
pi_161713682
wow.. dit had ik ff gemist..

1k voor remote follow focus (oke je moet ''toevallig'' de controller hebben maar stel dat je daar nog 595 voor uitgeeft kan je je ronin/movi ook gelijk besturen)

http://nofilmschool.com/2(...)-focus-motors-aerial
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:36:34 #174
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_162270492
Dan moet je aardig wat geheugen in je DSLR hebben als je ermee gaat filmen toch? Lijkt me dat dat snel oploopt.

Overigens ben ik wel geïnteresseerd in videografie, dus tvp.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:40:39 #175
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_162270593
Die Black Magic O+ Maar dat kan ik natuurlijk niet betalen. Welk budget DSLR (max 600 eu) kunnen jullie aanraden voor mooi cinematografie? :P Ik heb de OP ook gelezen, die neem ik mee.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:57:37 #176
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162270963
De nieuwe Panasonic GX80 halen en dan een paar vintage lenzen adapten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 16:03:29 #177
245494 Peter_Aragorn
pi_162271129
Nou ik twijfel om m'n pre-order te cancelen voor de 4.6k Mini. Er zijn zo veel problemen mee...

Die Terra daarentegen is wel een interessante, zeker de 5k. Wat duurder, maar we een hele fijne vormfactor :)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:04:20 #178
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162271155
Dat plan B klinkt als een mooi nieuw plan A. :Y _O_

Craft Camera guys gaan een road tour maken in de herfst... zal me benieuwen...
quote:
Starting in the fall of 2016, Craft will be visiting cities around the globe. Attend an event near you to see our products in person, hear from our team of experts, and learn about the future of the industry. You will have the opportunity to interact with leading industry professionals and network with like-minded professionals.

Dates coming soon.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 16:47:05 #179
245494 Peter_Aragorn
pi_162272259
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:04 schreef shiznuts het volgende:
Dat plan B klinkt als een mooi nieuw plan A. :Y _O_

Craft Camera guys gaan een road tour maken in de herfst... zal me benieuwen...

[..]

De Terra bedoel je ;)? Die is ook zojuist gepre-ordered :)

Zijn er nog hele goede 5-7 inch schermen, onder de ¤500 die die van de Terra gaat kosten? Ik heb me daar niet zo uitvoerig mee bezig gehouden de laatste twee jaar. Hoeft uiteraard niet te recorden, enkel om dan te viewen. Goede kleuren, etc...
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:51:06 #180
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162272356
Ja, psies! Nice move! :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 23:19 schreef shiznuts het volgende:
Ja idd. Ik vind het ook jammer dat de PIX-E5 eigenlijk de enige leuke 5-incher is als monitor/recorder.

-- btw als 5" monitor misschien interessant:

~ https://www.facebook.com/(...)3383/?type=3&theater
:Y , seems like uh pretty sexayh monitori 2 me. Alleen zo duur als de Kinemon geloof ik.
Anders misschien: http://www.aputure.com/vs-2-FineHD .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 16:54:28 #181
245494 Peter_Aragorn
pi_162272424
Ja, dan kan ik net zo goed de Kinemon kopen natuurlijk. Heb ik ook geen extra batterij nodig...

Lilliput Q5 is wel een mooi ding trouwens.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:56:01 #182
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162272461
Ik weet natuurlijk niet of die Kinemon any good is... :P Die Lilliput schijnt wel :9 te zijn.
En ninja-edit Aputure als budget alternatief maar waarschijnlijk budgetkwaliteit (wel framing en focus, niet kleur/exposure).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 16:57:28 #183
245494 Peter_Aragorn
pi_162272492
True. Dat is natuurlijk even afwachten. Voordeel is wel dat het bij de camera zelf hoort, wat ook altijd wel fijn is.

Had alleen willen dat ze die 7" hadden gemaakt. Maarja. Can't have it all...
  FOK!fotograaf zaterdag 21 mei 2016 @ 17:25:24 #184
151126 angel008
pi_162382683
vorige week interviews gedraaid voor Revealed tv en daar zaten soms wat bloopers tussen van de presentatrice..


knip en plak werk en wat grading erover gedaan, geen stabilisatie omdat het mislukte clips waren maar het geheel is wel grappig bij elkaar.

(oh en ik weet het er zat wat stof op de lens.. kwam net uit de heli na het eerste shot..) is daarna eraf gepoetst :+ )
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:00:12 #185
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162639544
Update van de sleutelfilmamateur :P Waarom is het zo vreselijk om video's met je eigen stem te bewerken ;(


Focus pullen is moeilijk onder hendeltje :P

pi_162868278
Ik hoop dat ik even hier mag aanhaken. Ik heb de zoekoptie al gebruikt en kom eigenlijk steeds in dit topic (of voorlopers er van) uit :)

Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een Canon 6D (Canon 24-70 L F2.8 had ik al), voornamelijk voor foto's. Aangezien ik ook vaak film (met een Canon XA20) lijkt het me uiteraard ook leuk om de 6D daar eens voor te gebruiken, want de beelden zijn prachtig (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk). Nou is het handheld filmen en focussen natuurlijk nogal crappy. Een rig met follow focus is de oplossing, alleen ik zie er zoveel. Aangezien het voor mij nog hobby is wil ik er niet al te veel geld aan uitgeven.

Nou kom ik dus ook rigs met follow focus tegen voor heel weinig. Maar heb je wat aan die dingen? Werkt het prima of is er iets wat de duurdere dingen de meerprijs dubbel en dwars waar maakt? Iemand ervaring ermee?

Voorbeelden:
100 dollar
140 dollar
pi_162928038
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik hoop dat ik even hier mag aanhaken. Ik heb de zoekoptie al gebruikt en kom eigenlijk steeds in dit topic (of voorlopers er van) uit :)

Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een Canon 6D (Canon 24-70 L F2.8 had ik al), voornamelijk voor foto's. Aangezien ik ook vaak film (met een Canon XA20) lijkt het me uiteraard ook leuk om de 6D daar eens voor te gebruiken, want de beelden zijn prachtig (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk). Nou is het handheld filmen en focussen natuurlijk nogal crappy. Een rig met follow focus is de oplossing, alleen ik zie er zoveel. Aangezien het voor mij nog hobby is wil ik er niet al te veel geld aan uitgeven.

Nou kom ik dus ook rigs met follow focus tegen voor heel weinig. Maar heb je wat aan die dingen? Werkt het prima of is er iets wat de duurdere dingen de meerprijs dubbel en dwars waar maakt? Iemand ervaring ermee?

Voorbeelden:
100 dollar
140 dollar
Blijf echt ver weg van die plastic rommel. Daar wil je geen 100 euro voor betalen. :')

Je hoeft niet veel uit te geven om een rig samen te stellen, maar dat is ergonomische meuk. Misschien een idee om op www.smallrig.com te kijken. Alles van aluminium en ook niet al te prijzig (Follow focus niet inbegrepen, maar daar heb je voor run en gun niet echt heel veel aan).
pi_162930777
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Blijf echt ver weg van die plastic rommel. Daar wil je geen 100 euro voor betalen. :')

Je hoeft niet veel uit te geven om een rig samen te stellen, maar dat is ergonomische meuk. Misschien een idee om op www.smallrig.com te kijken. Alles van aluminium en ook niet al te prijzig (Follow focus niet inbegrepen, maar daar heb je voor run en gun niet echt heel veel aan).
Bedankt voor het antwoord! Smallrig ziet er mooi uit, maar mij wat te prijzig aangezien ik 'm dan liever op m'n statief zet (heb een Manfrotto met videokop). Het gaat mij juist om de followfocus, om bijvoorbeeld details te filmen. Een bevriende cameraman zei dat die goedkope dingen in ieder geval beter zijn dan uit de hand filmen en focussen (of vanaf statief), maar dat je wel moet rekenen op wat speling. Lijkt mij juist wel wat om het mee te proberen. Of eerst maar gewoon vanaf het statief doen dan? Let wel: ik verdien er niks mee en wil het dus niet te gek maken, de 6D heb ik vooralsnog vooral voor de fotografie.

[ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 11-06-2016 23:01:08 ]
pi_163186354
Maar even een update. Hij is inmiddels bijna compleet. Ik heb een 2ehands Hutings rig gevonden in de buurt, met een follow focus. Haast niet gebruikt en was nieuw 400 euro, dat heb ik er lang niet voor betaald gelukkig. Inmiddels ook een variabel ND filter ontvangen, van Tiffen. Nu moet ik alleen nog audio regelen. Denk dat ik voor een Zoom H1 ga met een losse speldmic erbij. Dan kun je al veel situaties filmen. Misschien dat ik er voor het gemak nog een RØDE VideoMic Go bij neem, die ik dan op de camera kan laten.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:42:18 #190
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163817413
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf donderdag 21 juli 2016 @ 06:33:12 #191
151126 angel008
pi_163898277
quote:
autofocus lensen ;)
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:10:42 #192
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163900097
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:33 schreef angel008 het volgende:

[..]

autofocus lensen ;)
Denk niet dat 'ie AF doet. :P

quote:
Meet the first hero of Samyang Blockbusters,
XEEN 135mm!

XEEN 135mm adds telephoto angle to the existing XEEN set, enabling to capture the sincere emotions and details of characters in films and videos.

Check out the XEEN website for more details
http://www.xeenglobal.com

~ https://www.facebook.com/samyanglensglobal/
Maar die andere hebben hoods en no gears idd en dat is niet echt typisch 'cinema lens'.
Zou voor de verandering ook wel interessant zijn wat zij zouden doen met een zoom, maar zal allemaal wel fix zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:06:20 #193
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_163901077
Samyang zegt zelf over de volgende:

[Hint]
The First AF Lens of Samyang
  FOK!fotograaf donderdag 21 juli 2016 @ 11:38:42 #194
151126 angel008
pi_163901718
ik gok op de lineup voor dslr met AF en de xeen krijgen we gewoon de 135 (die net uit is) en de 35mm en 50 ff uit mn hoofd (ze miste wat stukken ertussen)

easy peasy

vanavond richting tomorrowland word gezellig denk ik zomaar!
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:43:35 #195
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163901860
Noice! Have a jolly good time, ey!

-- en idd...


[ Bericht 80% gewijzigd door shiz op 21-07-2016 12:24:07 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:04:56 #196
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_164245378
Iemand de YN760 al eens in het echt gezien?

http://www.hkyongnuo.com/s-detail.php?ID=378
http://nl.aliexpress.com/(...)GHz/32678085744.html
http://www.cameranu.nl/nl(...)-pro-led-video-light
https://www.cameratools.n(...)pro-led-video-light/
Kan er niet veel qua ervaringen over vinden...

De Aputure Light Storm COB C120t is wel leuk, maar (terecht) een stuk prijziger en nog niet beschikbaar als daylight balanced. Maar Aputure maakt wel solide shizzle en bij Yongnuo ben ik dan weer bang for bouwkwaliteit van niks en green spikes. :P
Tot nu toe alleen met wat LED panels gewerkt, niet met zulke blasters.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_164425038
Net een gopro hero 4 Black aangeschaft. Heeft iemand nog tips qua must have accessoires of montage tips? Pro Tune is de flat c-log van gopro zag ik al.
pi_164425751
Net voordat ze de Hero 5 gaan aankondigen? En de komst van de 'GoPro killer'-genoemde Xiaomi YI 4K? :P Ballsy!
http://www.theverge.com/c(...)ak-video-touchscreen

Als tip? Em, misschien helpt het bij sommige scenes om hetgeen waarop het gemount is in beeld te hebben, dan blijft dat vast in beeld en komt de shaky footage minder shaky over. Voor onderwater heb je aardige CTO filters.

[ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 11-08-2016 13:45:42 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_164604045
Ik hoop eigenlijk een beetje op een goede actioncam met behoorlijke stabilisatie.. Klinkt goed bij die Yi 4k :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Drommelsch85 op 16-08-2016 22:58:51 ]
url
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:13:30 #200
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_164605136
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:55:10 #201
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_164825581
Not sure if anyone cares, maar Sony Vegas Pro is nu ondergebracht bij Magix, met tot eind deze maand een speciale deal:
http://www.magix.com/us/specials/vegas/exclusive-welcome-offer/

Lilliput Q5 shipped in 2 á 3 weken. Featured nu ook een (removable) bumper cover (á la Atomos):
http://www.lilliputuk.com/monitors/sdi/lilliput-q5/ | https://lilliputdirect.co(...)5-inch-field-monitor

Ook gespot: http://www.feelworld.cn/S(...)rScope-Histogram-G55
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 25 augustus 2016 @ 18:19:17 #202
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_164846705
Maar even hier vragen, weet iemand waar die sub's mee gemaakt zijn ?


Geniale video trouwens haha
pi_164846818
Not sure, misschien met de hand, misschien met een of andere generator of plug-in.
Google: kinetic typography .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 11 september 2016 @ 23:43:59 #204
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_165262095
Forget about the iPhone 7. Als je een eckte gamechanger wilt...
https://vimeo.com/182027169
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 26 december 2016 @ 23:21:28 #205
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167628824
Ik ben op zoek naar een leuke videolamp voor op mijn Canon, voor als ik in het donker (binnenshuis) wil filmen. :P Ik weet alleen niet zo goed waar ik naar moet kijken. Zoiets kan ik toch ook makkelijk op Ebay of iets dergelijks bestellen, lijkt me? Ik heb geen groot budget. Niet dat ik per se een kwaliteitsdingetje nodig heb ofzo. Als dat ding maar lekker goed licht geeft.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 00:24:44 #206
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167630765
Aputure is altijd goed spul.
Bijvoorbeeld die nieuwe mini Amaran AL-M9 of iets groter: de AL-H160.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 27 december 2016 @ 00:34:11 #207
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167631007
Dus dit is een prima ding? :)

http://www.kamera-express(...)73zezWNOgaAsNX8P8HAQ

Valt ook wel redelijk binnen mijn budget.

Verder zag ik ook bijvoorbeeld deze;

http://www.studioverlicht(...)2967CgMBkaAg1T8P8HAQ

Die lijkt me op zich ook wel prima.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 00:45:49 #208
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167631328
Die nieuwe mini AL-M9 ziet er ook wel tof uit. :P Als 'ie maar een beetje lekker licht geeft, zeg maar. Maar misschien dat ik dan voor die eerste Aputure ga.

Wat zou jij doen? Die Apature mini of die grotere?

[ Bericht 14% gewijzigd door richolio op 27-12-2016 00:53:34 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 01:00:02 #209
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_167631733
Iemand rode videomic pro kopen ?
  dinsdag 27 december 2016 @ 01:53:45 #210
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167632409
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 00:45 schreef richolio het volgende:
Die nieuwe mini AL-M9 ziet er ook wel tof uit. :P Als 'ie maar een beetje lekker licht geeft, zeg maar. Maar misschien dat ik dan voor die eerste Aputure ga.

Wat zou jij doen? Die Apature mini of die grotere?
Ligt eraan. De ene is lekker klein en simpel, de ander heeft meer output en pakt ook externe batterijen die lekker lang mee kunnen gaan (vb. NP-F970 (Patona bijv)). Beetje afhankelijk aan wat voor een toeter je op je camera wilt hebben (hoewel ik voorstander ben voor off-camera plaatsering als 't ff kan, tenzij beauty/ringlight, anders krijg je zo'n deer-in-headlights-effect) en hoeveel licht je echt nodig hebt. Muchos reviewos op YouTubos. Krijg je er een beter idee bij. ;) Heb zelf de H160, cool klein dinkie wel met goede CRI/kleurkwaliteit (veel van die echt goedkope dingen hebben een color shift naar groen ofzo). Heb ook de AL-198 en AL-198C en elk met een eigen stand (3 point lighting set-up). Al ben ik ook een fan van natuurlijk licht en eventueel natuurlijk licht bouncen/reflecteren.

Volgend jaar misschien aan een upgrade denken, dan de Aputure Lightstorm series. C120d is wel een gave. Met Bowen-S mount, dus kun je veel accessoires op mikken en gebruiken voor zowel foto als video. Niet goedkoop, wel goedkoper dan ander pro spul. Aputure is echt killer! Yongnuo is ook altijd populair geweest, maar dan meer voor de prijs. De panels zelf waren altijd minder in kwaliteit. Wilde eigenlijk ook naar die nieuwe YN-760 kijken, aardig wat goedkoper dan de C120d bijvoorbeeld, maar die lijkt er ook al zo slecht vanaf te komen. In deze business is het wel een beetje: you pay for what you get. Aputure gaat de gulden middenweg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 27 december 2016 @ 17:31:06 #211
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167646756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 01:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

knip
Thanks. Het liefst heb ik natuurlijk geen toeter op mijn camera, dus dan is zo'n mini fijn, of misschien zelfs zo'n ring. Maar ik wil 'm ook op mijn statief mouten, dus dan valt zo'n ring al af denk ik. En zo'n mini is tof zie ik nu. Die kan je ook op allerlei andere plekken stoppen, omdat dat ding lekker compact is. Maar ik hecht natuurlijk ook waarde aan hoeveel licht zoiets geeft. :P Dus die AL-H160 lijkt me een prima ding!

Dus als ik over een tijdje een shotgun mic wil aanschaffen, dan moet ik Aputure in het achterhoofd houden :P

Hoe zit het met extra batterijen? Ik zag deze langskomen, heeft prima reviews; http://www.dx.com/p/dste-(...)0d-grey-white-193594

Die zal ook wel geen even lange lifetime hebben als een originele Canon batterij, maar het is dan ook een extra.

[ Bericht 15% gewijzigd door richolio op 27-12-2016 18:06:14 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 18:46:32 #212
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167648661
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_167649072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:46 schreef richolio het volgende:
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt :')
Hot shoe rail?
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:14:29 #214
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167659739
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:46 schreef richolio het volgende:
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt :')
Hot shoe idd? Magic arm? Cage? Rig?

Wat je vraag over de accu betreft. I had to learn the hard way. Ik gebruikte de Chinese DSTE batterijen in m'n GH2 en opeens *floep* camera uit. Accu checken. Ja hoor, aan gort. En batterijcompartiment stonk ook alsof er iets misgegaan was. Gelukkig deed de camera het nog, maar daarna de Chinese importzooi voor bottom dollar afgezworen. Is eigenlijk ook wel wat idd, koop je voor honderden euros cameras en lenzen enzo en ga je zeuren over een accu die 40 euro kost ofzo. Maar goed, 't is ook gewoon een verkoopstrategie, want ze weten dat je meer accus gaat willen hebben en kunnen ze dus vragen wat ze willen en meestal is dat inderdaad meer dan dat zoiets waard is. Gelukkig zijn er ook B-merk accus i.p.v. C(hina)-accus. Natuurlijk komt het uiteindelijk toch allemaal wel uit dezelfde buurt, maar heb dan liever geen geïmporteerde meuk maar een merk dat zich bij ons gevestigd heeft en aan bepaalde richtlijnen en voorwaarden moet voldoen. Zo ben ik bij Patona uitgekomen (distributie door https://www.pts-trading.de , je vindt ze ook wel op eBay/Amazon.de). Beetje zoals Aputure. Gewoon een goede mix van kwaliteit en prijs. Altijd het goedkoopst maar halen is verkeerde zuinigheid.

Als je een shotgun mic wilt, RØDE is natuurlijk top. Kan natuurlijk duurder, weet ik het Sennheiser, Audio-Technica, Azden enz. Kan ook goedkoper, Takstar, HTDZ.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167731015
Hoi allemaal,

In 2013 heb ik mijn eerste 'wereldreis' gemaakt. Ik had destijds totaal geen verstand van video-of fotografie, maar heb niettemin veel momenten kunnen vastleggen met een simpele Sony Nex 5N camera.

Nu, drie jaar later, vond ik het tijd om toch iets met deze beelden te doen. Ik heb deze gecombineerd met een recente trip naar Zuid Amerika, waarvoor ik een Sony A6000 heb gebruikt (met betere codec).

  vrijdag 30 december 2016 @ 02:32:31 #216
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167731135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 02:11 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
[..]
Hey welkom. :Y :W

Gaaf man! :D Erg populaire editstyle geworden nadat vooral deze video opblies:

Zal wel een hoop werk in wezen zitten! Erg geslaagd. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167731198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 02:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hey welkom. :Y :W

Gaaf man! :D Erg populaire editstyle geworden nadat vooral deze video opblies:

Zal wel een hoop werk in wezen zitten! Erg geslaagd. ^O^
Thanks, en wow wat is die video vet! Kan er alleen maar van dromen om ooit zoiets te kunnen maken :)
  vrijdag 30 december 2016 @ 03:07:01 #218
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167731212
Ja, al is die misschien een tikkeltje too much. Niet echt geschikt voor mensen met epilepsie. :P
Heb jij toch een wat chillere pace te pakken, dan kun je tenminste nog ff analyseren waar je naar zit te kijken. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167749425
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 03:07 schreef shiznuts het volgende:
Ja, al is die misschien een tikkeltje too much. Niet echt geschikt voor mensen met epilepsie. :P
Heb jij toch een wat chillere pace te pakken, dan kun je tenminste nog ff analyseren waar je naar zit te kijken. ;)
Haha, een snelle edit is het zeker. Mijn moeder kon mijn filmpje al niet aan, laat staan het Watchtower of Turkey filmpje.

Er valt wel een hoop te leren van dat filmpje! Bijv die super subtiele overgangen (veelal zit het in de camerabeweging) maar vooral ook de sound editing van deze meneer.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:33:44 #220
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167750031
Ja, laatst ging ik nog ff kijken of mensen nog wat met een GH2 deden en kwam ik deze tegen, ook wel aardig:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167750535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:33 schreef shiznuts het volgende:
Ja, laatst ging ik nog ff kijken of mensen nog wat met een GH2 deden en kwam ik deze tegen, ook wel aardig:
Geweldige color grading.

Ik wil op termijn de stap naar 4K maken en overweeg een Sony A6500 of een Panasonic GH4 / GH5 als die uitkomt. Mijn instinct zegt APSC-sensor > Micro 4/3 maar er zijn inmiddels zooooveel amateur cinematografen die met een GH4 schieten...
  vrijdag 30 december 2016 @ 18:23:48 #222
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167752069
Joah, de GH5 gaat echt megagaaf zijn. Nog een paar dagen en dan zullen we wel meer weten. De 4e heeft Panasonic een persconferentie en maken ze waarschijnlijk de complete specs, prijzen en verkrijgbaarheid bekend. Tot nu toe alles wat op http://www.panasonic.com/(...)leren/lumix/GH5.html staat.

Voor mij persoonlijk een interessante keuze want...
• Ik wil geen DSLR, ik heb een hekel aan spiegels en OVFs, grote flange distance, geef mij maar gewoon een mirrorless camera met EVF en goede liveview ervaring + alle mirrorless bells 'n whistles, van 4K tot aan histograms/zebras/peaking
• Ik wil geen fullframe camera. Mirrorless fullframe = Sony en de A7SII/A7RII zijn zelf al niet goedkoop en de lenzen ervoor ook niet bepaald en zijn vanwege die beeldcirkel die ze moeten afgeven ook niet bepaald compact
• APS-C is inderdaad optimaal. Ik heb een Nikon D5300, maar dat is dus meteen de reden dat ik geen DSLR wil, want het gebruikersgemak voor liveview en schieten van video laat nogal te wensen over, ondanks dat de sensorprestaties uitstekend zijn
• APS-C mirrorless kun je met een focal reducer richting fullframe boosten! Dus die optie heb je in ieder geval, hoewel zonder je ook prima uit de voeten kunt. Maar de Sony A6300/A6500 vind ik nogal dompers... de A6300 mist touchscreen en sensor stabilizatie, beiden hebben problemen met hitteontwikkeling waardoor de camera opnamen onderbreekt om af te koelen e.d., verder de rolling shutter natuurlijk. Ergonomisch vind ik ze ook niet echt optimaal, ook ontbreekt de mogelijkheid om het schermpje naar voren te draaien en is de touchscreenimplementatie op de A6500 niet bijster briljant. Dan zijn de kleuren zo-zo, iedereen spreekt altijd van de geweldige Canon kleuren die meteen uit de camera fijn ogen, vooral de 'skintones'. Hoef je in principe alleen een curve over te gooien, wat sharpness erbij en je bent klaar. Bij Sony heb je daar wat meer werk aan dat op smaak te krijgen. Ze zijn ook niet al te goedkoop en de native line-up van APS-C lenzen voor het systeem in eigenlijk een grote grap en kan wel wat doorontwikkeling gebruiken. Tja, al met al, niet echt mijn ding. Samsung had met de NX1 een vrij grote hit, maar die hebben de handdoek in de ring gegooid. Op dit moment is waarschijnlijk de beste APS-C mirrorless camera de Fujifilm X-T2. Pracht camera, pracht systeem. Maar veel lenzen zonder stabilisatie en geen sensor stabilisatie. Ook geen vari-angle touchscreen. En de lensmount heeft niet zoveel bijbehorend aanbod als bijvoorbeeld Sony. Ook heb je geen smart adapters voor EF glas. Dus... ook niet echt
• Tja, kom je al gauw bij MFT uit. Daar krijg je zo'n beetje alles wat je wilt. Een compact en licht systeem met EVF, vari-angle touchscreens inmiddels is sensor stabilisatie de standaard. Een ongekend aanbod van features. Voor degenen geïnteresseerd is er niks op de mark dat zo ideaal is voor videoproductie dan de GH-lijn. De GH4 heeft het allemaal van mic-in/headphone jack, vari-angle touchscreen, 10-bit HDMI out, V-LOG L, Anamorphic mode, slowmo, histogram/zebras/peaking, timecode, et cetera. Wat inderdaad een beetje het punt is met MFT/M43/M4/3 is inderdaad de vrij kleine sensor. Aan de ene kant is het fijn, want de gedeelde mount kent native heel veel compacte lenzen in allerlei prijsklassen. Maar de kleine sensor betekent inderdaad minder kwantiteit en kwaliteit aan licht. Dus low light performance/noise control (GH4-generatie tot ISO1250, daarna (G7/GX80/G80) bruikbaar tot ISO3200), dynamic range, kleurkwaliteit en dergelijke. Door de crop is het aanbod van wijde lenzen wat gelimiteerder, je hebt ook wat meer moeite een shallow depth of field/bokeh te genereren. Gelukkig bestaan Metabones met hun Speedbooster en ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met hun Lens Turbo II. De focal reducers bundelen het licht van een groter formaat lens (APS-C/fullframe/35mm) en win je licht en achtergrondonscherpte door zeg maar. Maar nu zit je dan wel met set-ups met adapters en grotere lenzen. Als je EF lenzen gebruikt, die zijn doorgaans elektronisch aangestuurd dus moet de adapter ook weer duurder zijn vanwege de elektronische aansluitingen daarop. Daarom ben ik eigenlijk voor het adapteren van Nikon mount lenzen gegaan (zoals Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount). Die hebben gewoon een mechanische drive link voor het aansturen van het diafragma. Simpele en goedkope mechanische oplossing.

Dus... aan het eind van de dag blijf ik het meest aangetrokken worden door Panasonic en Olympus cameras. Je hebt dan een relatief kleine camera, maar wel met alle mogelijkheden die je zou willen hebben. Je kunt er allerlei glas voor mikken en native lenzen hoeven niet duur te zijn en zijn erg compact/licht. Voor mij is die combinatie belangrijk omdat ik veel reis en een 1DX Mark II is ook wel leuk hoor, met een Sigma 24-105 en een Canon 70-200, maar dat ga ik niet meeslepen! MFT cameras zijn betrouwbaar, geen gedoe met overheating en in geval van de GH4 en E-M1 Mark II weathersealed.

't Enige minpunt dat ik dan vind is de sensor en dan voornamelijk in verband met ruisprestaties. Maar sinds de G7, GX80 en G80 zijn al aardig wat positieve veranderingen doorgevoerd dus dat de GH5 stukken bruikbaarder is zal wel een feit zijn. Maar laten we eerlijk zijn, als je een RED, ARRI of Blackmagic haalt heb je net zoveel problemen met ruis. Daar is het ook eigenlijk de bedoeling dat je maximaal ISO800 gebruikt. Maar ja, die doen dan ook sets e.d. belichten met lampen set-ups. Dus je kan een M43 camera prima gebruiken als een video productie camera, maar dan moet je ook schieten als een pro en dat betekent in sommige gevallen zorgen dat er genoeg licht in je scènes is. Een A7SII kun je prima in availlable light gebruiken en tot ISO 1 miljoen miljard opschroeven en dat is natuurlijk ergens ook wel praktisch, maar 't is eigenlijk een cheat. Zoals je zegt genoeg mensen kunnen prima met de GH4 leven, je moet weten wat je wel en niet kunt doen met je gear, maar als je overal binnen blijft is er echt wel wat mogelijk.

Maar, ik zeg altijd maar... verschillende mensen, verschillende wensen en een camera zou niet bestaan als ze er niemand voor dachten te vinden. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167759689
Dank voor je uitgebreide post. Ben heel benieuwd, zeker naar de low light performance van de GH5!

Ik zelf ondervind geen last van het design van de Sony A6k serie, omdat ik eigenlijk niet anders gewend ben. Sluit me wel aan bij je overige opmerkingen. Lijkt wel alsof Sony steeds voor open goal mis schiet, omdat ze in potentie een beest van een camera in handen hebben.

Zijn er al richtprijzen bekend van de Panasonic GH5? Komende periode ga ik oriënteren welke kant ik opduik: de full frame kant met de Sony A7-lijn of richting Panasonic.
  vrijdag 30 december 2016 @ 22:29:23 #224
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167763578
Klopt, toen de A6300 nabij was dacht ik 'woah, die gaat awesome worden!'. Bestelde uit alle enthousiasme zelfs een conversion kit van M43 naar E-mount voor de Veydras. Alleen op papier was 'ie awesome... in de praktijk... meh, maybe not as much. -O- Zo jammer inderdaad.

Jup, http://www.43rumors.com is wel een handige site om zulke dingen in de gaten te houden. Dus alle details bekend op 4 januari. Dan is 'ie verkrijgbaar in de lente, maart/april ofzo, tezamen met de 3 nieuwe Leica zooms (f/2.8-4, waarschijnlijk 1000+ p/stuk, mij eigenlijk niet gezien dus). Zou op 1999 EUR moeten uitkomen voor body only (á la E-M1 Mark II) en 2899 als kit met de nieuwe Leica 12-60mm f/2.8-4.

Albert Fast doet ook altijd wel mooie dingen met Panasonics. https://www.youtube.com/user/MrAlbertFast/videos
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167767667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:29 schreef shiznuts het volgende:
Klopt, toen de A6300 nabij was dacht ik 'woah, die gaat awesome worden!'. Bestelde uit alle enthousiasme zelfs een conversion kit van M43 naar E-mount voor de Veydras. Alleen op papier was 'ie awesome... in de praktijk... meh, maybe not as much. -O- Zo jammer inderdaad.

Jup, http://www.43rumors.com is wel een handige site om zulke dingen in de gaten te houden. Dus alle details bekend op 4 januari. Dan is 'ie verkrijgbaar in de lente, maart/april ofzo, tezamen met de 3 nieuwe Leica zooms (f/2.8-4, waarschijnlijk 1000+ p/stuk, mij eigenlijk niet gezien dus). Zou op 1999 EUR moeten uitkomen voor body only (á la E-M1 Mark II) en 2899 als kit met de nieuwe Leica 12-60mm f/2.8-4.

Albert Fast doet ook altijd wel mooie dingen met Panasonics. https://www.youtube.com/user/MrAlbertFast/videos
Interesting! Met zo'n speedbooster erbij kan de lowlight performance dan wel redelijk in de buurt komen van (op z'n minst) de Sony A6k serie, lijkt me toch? Of is het in dat geval verstandiger te kijken naar een lens met een nog wijdere aperture (1.8 <)?

Haha, grappig wel. Ik ben opeens razend benieuwd naar die GH5.
  zaterdag 31 december 2016 @ 00:03:35 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167768323
A6300 en A6500 zijn wel erg goed. Gewoon ISO6400 zetten en whatever. Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo :9~ ) of gewoon door je camera te paren met een van de native snellere lenzen. Panasonic heeft een mooie f/1.7 reeks. 15mm f/1.7, 20mm f/1.7 II, 25mm f/1.7, 42.5mm f/1.7. Olympus rockt de f/1.8... 8, 17, 25, 45, 75mm. Gevoeliger kan ook natuurlijk. Native electronisch: Sigma 30mm f/1.4, Leica 12mm f/1.4, 25mm f/1.4 & 42.5mm f/1.2, Olympus PRO 25mm f/1.2 (let op Leica & Olympus PRO = fors aan de prijs). Fully manual: Voigtländer, SLR Magic & ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met o.a. f/0.95 modellen. En dan heb je nog Samyang/Walimex Pro/Rokinon. Genoeg leuke opties in principe.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 10:18:05 #227
151126 angel008
pi_167850530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 18:23 schreef shiznuts het volgende:
Joah, de GH5 gaat echt megagaaf zijn. Nog een paar dagen en dan zullen we wel meer weten. De 4e heeft Panasonic een persconferentie en maken ze waarschijnlijk de complete specs, prijzen en verkrijgbaarheid bekend. Tot nu toe alles wat op http://www.panasonic.com/(...)leren/lumix/GH5.html staat.

Voor mij persoonlijk een interessante keuze want...
• Ik wil geen DSLR, ik heb een hekel aan spiegels en OVFs, grote flange distance, geef mij maar gewoon een mirrorless camera met EVF en goede liveview ervaring + alle mirrorless bells 'n whistles, van 4K tot aan histograms/zebras/peaking
• Ik wil geen fullframe camera. Mirrorless fullframe = Sony en de A7SII/A7RII zijn zelf al niet goedkoop en de lenzen ervoor ook niet bepaald en zijn vanwege die beeldcirkel die ze moeten afgeven ook niet bepaald compact
• APS-C is inderdaad optimaal. Ik heb een Nikon D5300, maar dat is dus meteen de reden dat ik geen DSLR wil, want het gebruikersgemak voor liveview en schieten van video laat nogal te wensen over, ondanks dat de sensorprestaties uitstekend zijn
• APS-C mirrorless kun je met een focal reducer richting fullframe boosten! Dus die optie heb je in ieder geval, hoewel zonder je ook prima uit de voeten kunt. Maar de Sony A6300/A6500 vind ik nogal dompers... de A6300 mist touchscreen en sensor stabilizatie, beiden hebben problemen met hitteontwikkeling waardoor de camera opnamen onderbreekt om af te koelen e.d., verder de rolling shutter natuurlijk. Ergonomisch vind ik ze ook niet echt optimaal, ook ontbreekt de mogelijkheid om het schermpje naar voren te draaien en is de touchscreenimplementatie op de A6500 niet bijster briljant. Dan zijn de kleuren zo-zo, iedereen spreekt altijd van de geweldige Canon kleuren die meteen uit de camera fijn ogen, vooral de 'skintones'. Hoef je in principe alleen een curve over te gooien, wat sharpness erbij en je bent klaar. Bij Sony heb je daar wat meer werk aan dat op smaak te krijgen. Ze zijn ook niet al te goedkoop en de native line-up van APS-C lenzen voor het systeem in eigenlijk een grote grap en kan wel wat doorontwikkeling gebruiken. Tja, al met al, niet echt mijn ding. Samsung had met de NX1 een vrij grote hit, maar die hebben de handdoek in de ring gegooid. Op dit moment is waarschijnlijk de beste APS-C mirrorless camera de Fujifilm X-T2. Pracht camera, pracht systeem. Maar veel lenzen zonder stabilisatie en geen sensor stabilisatie. Ook geen vari-angle touchscreen. En de lensmount heeft niet zoveel bijbehorend aanbod als bijvoorbeeld Sony. Ook heb je geen smart adapters voor EF glas. Dus... ook niet echt
• Tja, kom je al gauw bij MFT uit. Daar krijg je zo'n beetje alles wat je wilt. Een compact en licht systeem met EVF, vari-angle touchscreens inmiddels is sensor stabilisatie de standaard. Een ongekend aanbod van features. Voor degenen geïnteresseerd is er niks op de mark dat zo ideaal is voor videoproductie dan de GH-lijn. De GH4 heeft het allemaal van mic-in/headphone jack, vari-angle touchscreen, 10-bit HDMI out, V-LOG L, Anamorphic mode, slowmo, histogram/zebras/peaking, timecode, et cetera. Wat inderdaad een beetje het punt is met MFT/M43/M4/3 is inderdaad de vrij kleine sensor. Aan de ene kant is het fijn, want de gedeelde mount kent native heel veel compacte lenzen in allerlei prijsklassen. Maar de kleine sensor betekent inderdaad minder kwantiteit en kwaliteit aan licht. Dus low light performance/noise control (GH4-generatie tot ISO1250, daarna (G7/GX80/G80) bruikbaar tot ISO3200), dynamic range, kleurkwaliteit en dergelijke. Door de crop is het aanbod van wijde lenzen wat gelimiteerder, je hebt ook wat meer moeite een shallow depth of field/bokeh te genereren. Gelukkig bestaan Metabones met hun Speedbooster en ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met hun Lens Turbo II. De focal reducers bundelen het licht van een groter formaat lens (APS-C/fullframe/35mm) en win je licht en achtergrondonscherpte door zeg maar. Maar nu zit je dan wel met set-ups met adapters en grotere lenzen. Als je EF lenzen gebruikt, die zijn doorgaans elektronisch aangestuurd dus moet de adapter ook weer duurder zijn vanwege de elektronische aansluitingen daarop. Daarom ben ik eigenlijk voor het adapteren van Nikon mount lenzen gegaan (zoals Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount). Die hebben gewoon een mechanische drive link voor het aansturen van het diafragma. Simpele en goedkope mechanische oplossing.

Dus... aan het eind van de dag blijf ik het meest aangetrokken worden door Panasonic en Olympus cameras. Je hebt dan een relatief kleine camera, maar wel met alle mogelijkheden die je zou willen hebben. Je kunt er allerlei glas voor mikken en native lenzen hoeven niet duur te zijn en zijn erg compact/licht. Voor mij is die combinatie belangrijk omdat ik veel reis en een 1DX Mark II is ook wel leuk hoor, met een Sigma 24-105 en een Canon 70-200, maar dat ga ik niet meeslepen! MFT cameras zijn betrouwbaar, geen gedoe met overheating en in geval van de GH4 en E-M1 Mark II weathersealed.

't Enige minpunt dat ik dan vind is de sensor en dan voornamelijk in verband met ruisprestaties. Maar sinds de G7, GX80 en G80 zijn al aardig wat positieve veranderingen doorgevoerd dus dat de GH5 stukken bruikbaarder is zal wel een feit zijn. Maar laten we eerlijk zijn, als je een RED, ARRI of Blackmagic haalt heb je net zoveel problemen met ruis. Daar is het ook eigenlijk de bedoeling dat je maximaal ISO800 gebruikt. Maar ja, die doen dan ook sets e.d. belichten met lampen set-ups. Dus je kan een M43 camera prima gebruiken als een video productie camera, maar dan moet je ook schieten als een pro en dat betekent in sommige gevallen zorgen dat er genoeg licht in je scènes is. Een A7SII kun je prima in availlable light gebruiken en tot ISO 1 miljoen miljard opschroeven en dat is natuurlijk ergens ook wel praktisch, maar 't is eigenlijk een cheat. Zoals je zegt genoeg mensen kunnen prima met de GH4 leven, je moet weten wat je wel en niet kunt doen met je gear, maar als je overal binnen blijft is er echt wel wat mogelijk.

Maar, ik zeg altijd maar... verschillende mensen, verschillende wensen en een camera zou niet bestaan als ze er niemand voor dachten te vinden. :P
en toch knal ik het afgelopen 6-8 maanden met een Red en primes (1,4-2,8) een heleboel festivals in het donker/overdag en alles.. ik snap wat je bedoelt en je hoeft ook echt niet te verwachten boven iso 1250 te gaan met die dingen maar het kan allemaal wel :)

nadeel met a7s en miljoen iso is dat het gewoon niet meer ''echt'' aanvoelt.

(natuurlijk met videoclips/trailers / corporate videos knallen we er gewoon een gaffer bij met arri lampjes en weet ik veel wat nog meer)

oh en topic change op naar 9/10/11/12k ? :+ 8k is inmiddels ook alweer old skool geworden met de tientallen red epic-w's die elke malloot gekocht heeft ><
  dinsdag 3 januari 2017 @ 10:26:13 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167850681
Waar zou 8K of meer nog meerwaarde hebben? Als je thuis een tv scherm hebt van twee meter breed heb je nog bijna 4 pixels per milimeter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 10:28:30 #229
151126 angel008
pi_167850722
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar zou 8K of meer nog meerwaarde hebben? Als je thuis een tv scherm hebt van twee meter breed heb je nog bijna 4 pixels per milimeter.
Nergens (en was ook sarcasme) we leveren nu nog steeds af op 4k max (en we schieten op 5/6/8k)

Op het croppen in je edit na is het totaal niet handig.

en vergeet niet dat als je op de 8k red meer dan een half uur wilt filmen kan je al 1TB redmags gaan kopen, denk je ''ha dan zet ik hem lekker op 4/5/6k!" ja leuk.. maar dan heb je opeens een cropfactortje aan je broek hangen :(

nee 8k is een gimmick en behalve voor film niet echt boeiend :)
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:19 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167851932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:28 schreef angel008 het volgende:

[..]

Nergens (en was ook sarcasme) we leveren nu nog steeds af op 4k max (en we schieten op 5/6/8k)

Op het croppen in je edit na is het totaal niet handig.

en vergeet niet dat als je op de 8k red meer dan een half uur wilt filmen kan je al 1TB redmags gaan kopen, denk je ''ha dan zet ik hem lekker op 4/5/6k!" ja leuk.. maar dan heb je opeens een cropfactortje aan je broek hangen :(

nee 8k is een gimmick en behalve voor film niet echt boeiend :)
Enige voordeel wat ik zie is door het steeds goedkoper worden van de digitale apparatuur ik me in de bioscoop niet meer hoef te ergeren aan korrels zo groot als tennisballen bij slechte kopieen. Heb me bij Lord of the Rings daar vreselijk aan geergerd en voelde me bekocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:26 #231
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167855108
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:18 schreef angel008 het volgende:

[..]

en toch knal ik het afgelopen 6-8 maanden met een Red en primes (1,4-2,8) een heleboel festivals in het donker/overdag en alles.. ik snap wat je bedoelt en je hoeft ook echt niet te verwachten boven iso 1250 te gaan met die dingen maar het kan allemaal wel :)
Ja, :D dat was om 'em eerder in die categorie te parkeren dan in die van de A7S. Dus dat je met een GH4 of straks GH5 eigenlijk zoals de grote jongens loopt te schieten. En dan wat ik al zei 'Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo :9~ )'.
quote:
nadeel met a7s en miljoen iso is dat het gewoon niet meer ''echt'' aanvoelt.

(natuurlijk met videoclips/trailers / corporate videos knallen we er gewoon een gaffer bij met arri lampjes en weet ik veel wat nog meer)
Dat laatste wil er bij de gemaksgeneratie niet zo makkelijk in. Dat als je dan als de big boys wilt filmen, dat je dan eigenlijk ook je scènes moet gaan belichten. Maar dat is natuurlijk niet zo run 'n gun friendly, wat de meeste qua filmmaking doen als ze een GH4 halen, een tool die in hun budget valt en er dan voor lighting kits niets over blijft (al zou ik zeggen: gelukkig hebben we Aputure nog!).
quote:
oh en topic change op naar 9/10/11/12k ? :+ 8k is inmiddels ook alweer old skool geworden met de tientallen red epic-w's die elke malloot gekocht heeft ><
Voorlopig mag w.m.b. de TT blijven tot Tokyo 2020 aka Tokyo 8K! Daarna maar eens verder kijken. :P Deze gast ook _O- :


Leuk allemaal wel. Maar uh. Ja. Beetje overkill misschien, hè? :+ Maar natuurlijk wel mooi. En 8K doet wel lekker downressen in principe. Ook noise 'shrink' je daarmee, added bonus. Om te archiven ook wel een bitch. Maar je hebt het wel en kunt de footage later nog eens revisiten in hoge kwaliteit.


The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 16:34:23 #232
151126 angel008
pi_167858681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:56 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, :D dat was om 'em eerder in die categorie te parkeren dan in die van de A7S. Dus dat je met een GH4 of straks GH5 eigenlijk zoals de grote jongens loopt te schieten. En dan wat ik al zei 'Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo :9~ )'.

[..]

Dat laatste wil er bij de gemaksgeneratie niet zo makkelijk in. Dat als je dan als de big boys wilt filmen, dat je dan eigenlijk ook je scènes moet gaan belichten. Maar dat is natuurlijk niet zo run 'n gun friendly, wat de meeste qua filmmaking doen als ze een GH4 halen, een tool die in hun budget valt en er dan voor lighting kits niets over blijft (al zou ik zeggen: gelukkig hebben we Aputure nog!).

[..]

Voorlopig mag w.m.b. de TT blijven tot Tokyo 2020 aka Tokyo 8K! Daarna maar eens verder kijken. :P Deze gast ook _O- :


Leuk allemaal wel. Maar uh. Ja. Beetje overkill misschien, hè? :+ Maar natuurlijk wel mooi. En 8K doet wel lekker downressen in principe. Ook noise 'shrink' je daarmee, added bonus. Om te archiven ook wel een bitch. Maar je hebt het wel en kunt de footage later nog eens revisiten in hoge kwaliteit.


Hehe die vlogger is wel grappig, als je zn vlogs bekijkt pik je zo zn red beelden eruit.

Hij heeft ookal toegegeven dat het niet echt helemaal handig is voor auto shots. en dat crop factor echt een pita is..
(verder maakt ie echt een van de mooiste vlogs ever maar daar heeft ie de omgeving ook voor)

kwa storage.. tja.. sinds ik daar werk zijn we naar shared storage overgestapt en zitten we inmiddels al op 30TB voor een paar projecten... idee is om 1 jaar max te bewaren en daarna te gaan verwijderen (zodat we bv voor volgend jaar de trailers nog kunnen editen met materiaal van vorig jaar) we gokken op zo'n 180TB voor 1 jaar.... (en dit is uitgaand van max 6k footage 1-2TB per red camera per event) en sommige events hebben 14 reds reken maar uit..

anyhoe het downscalen heeft zeker zn voordelen en we hebben ook iemand die de weapon 8k heeft.. en die naast een epic-w leggen laat toch echt een serieus verschil zien (Scherper/nog meer DR/p0rn)

maar om het op te slaan betekend dat we onze opslag zouden moeten triplen naar 540TB per jaar en daar zitten we nu nog even niet op te wachten (technisch kunnen we tot 1,5PB per rack gaan)
  woensdag 4 januari 2017 @ 08:39:31 #233
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_167872121
Niemand ? Rode Videomic pro 100 euro ?

Dan gaat die op MP :)
  woensdag 4 januari 2017 @ 20:39:23 #234
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_167887127
http://www.newsshooter.co(...)and-hd-up-to-180fps/

400Mbit 4:2:2 10 bit ..
FHD 180fps
Full size hdmi met cable lock
5axis stabilization
weatherproofing (-10 graden!)
waveform en vectorscopes
4k60p 4:2:0
betere noisereduction (zeg stop winst)
Vlog (na 99 euro upgrade)

lekker hoor :).
alleen jammer dat hij groter is dan de GH4.. wordt weer een nieuwe cage aanschaffen .. :(
en geen flitser ..

[ Bericht 1% gewijzigd door ebeaydojraes op 04-01-2017 20:45:46 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 4 januari 2017 @ 20:40:23 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167887162
Ik laat 'em denknik gaan, maar bedankt voor de heads up!

In other news... :9

http://shop.panasonic.com(...)ml?tab=press&start=0
www.newsshooter.com/2017/(...)and-hd-up-to-180fps/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167890258
Heerlijk hoor! Begrijp alleen die 100eu Vlog upgrade niet. Lijkt me toch dat ze dat er bij een camera van 2000eu wel bij kunnen doen.
  woensdag 4 januari 2017 @ 22:55:49 #237
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167891199
Mja, er was ook een GH4R model incl. V-LOG L en zonder tijdlimietrestrictie (overigens de FZ2000/2500 heeft dat ook niet) die was dan ook duurder. Dus zal wel iemand van marketing zijn geweest die opperde 'ja, maar nee, dat kan niet hoor, net over de 2000 gaan zitten, je moet 'em verkopen voor 1999 want dan krijg je hordes van mensen voor wie de camera dan opeens in 't psychologische budget past'. En iemand moet ooit begonnen zijn met het idee firmwares te verkopen en features te laten unlocken, dus zullen ze ook wel gedacht hebben, ja, nu hebben we dat, moeten we er eigenlijk iets meer mee doen. ;( Zo makkelijk als je er zelf over kunt denken, zo zullen ze zelf ook wel doen 'ach, van die 99 euro laten ze zich niet van een aanschaf afhouden'. Alleen het lullige is dat ze dan per post een code sturen en je daar dagen/weken op kunt wachten, als ze 'em al op voorraad hebben, dat vond ik toen eigenlijk wel een lachertje. :N Stuur gewoon een e-mail, denk ik dan.

-- hum lijkt gratis als je pre-order zet:


Maar gaaf. En ook 6K 10-bit anamorphic komt dan tzt. Purdy sick! Ik vond de E-M1 Mark II qua body wel vrij super en compleet... en eindelijk 4K! Maar dit is natuurlijk wel een zieke tool voor video. _O_

-- moet trouwens nodig eens de Video Assist updaten. Iemand merkte op dat door nieuwe firmware dat ding is stuk bruikbaarder geworden is als monitor. https://www.blackmagicdes(...)professional-cameras

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 05-01-2017 00:03:31 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_167893290
Dat wordt dus pre-orderen!

Toevallig ben ik begin april in New York. Eens kijken wat 'ie daar gaat kosten. Zit je natuurlijk wel te klooien met garantie...
  donderdag 5 januari 2017 @ 00:50:56 #239
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167893545
En met import. Officieel mag je maar 430,- eur aan goederen belastingvrij invoeren. 'Officieel' natuurlijk. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 januari 2017 @ 08:20:24 #240
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_167895051
Ja die komt er gewoon natuurlijk. Ben alleen benieuwd of 'ie nog werkt met de metabones xl of dat er ook een nieuwe speedbooster moet komen.
Ik ga naar huis.
  FOK!fotograaf donderdag 5 januari 2017 @ 09:40:55 #241
151126 angel008
pi_167895882
Iemand mn gh4 overnemen :+
Die gh5 is wel een mooie upgrade als FOH camera ;)

Als vlog inderdaad met pre orders komt dan zou ik dat wel doen, heb zelf nog een gh4 met de ''gehackte'' v-log ik vind het gewoon totale onzin om 99 euro/dollar te betalen voor iets wat eigenlijk gewoon een firmware update had moeten wezen..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 01:44:03 #242
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_167916963
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:36:23 #243
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_167924826

1 stop beter dus dan de Gh4. ISO 1600 bruikbaar.
rest met Neat video ruis verwijderd.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 3 maart 2017 @ 00:48:18 #244
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169257066
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_169389415
Vraagje over de nieuwe GH5:

Deze ondersteunt vanaf Firmware 1.0 een video bitrate van 150 Mbps. Vanaf juli wordt dat 400 Mbps met een upgrade.

Welke SD-kaart moet ik nu kopen om alvast die 150 'aan te kunnen'? Ik kan er in de pricewatch maar een paar vinden van minimaal 64GB, en die zijn behoorlijk aan de prijs! Bijv https://tweakers.net/pric(...)-sdxc-uhs-ii-u3.html

of https://tweakers.net/pric(...)-sdxc/specificaties/

Alleen zit die laatste precies op een max. schrijfsnelheid van 150Mbps, dus dat lijkt me niet veilig?
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:05:59 #246
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169393019
Die 400, hè, die is in megabits per second. De kaartensnelheid gaat in megabytes per second. 1 byte = 8 bit, 400mbps -> 50MB/s. Dan moet je kijken niet naar de leessnelheid, maar naar de wegschrijfsnelheid. Dit is echter traditioneel gezien een max/peak waarde. De organisatie achter de SD standaard heeft daarom een nieuwe klasse bedacht, de V-klasse met minimale constant ondersteunende wegschrijfsnelheid. Nu kun je natuurlijk aannames doen dat een kaart die piekt op 95MB/s de helft wel moet halen, maar geen garanties. Geloof dan ook dat zo de SanDisk 95MB/s maar als V30 klassificeert.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:18:59 #247
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_169423627
V30 (alsmede U3) betekent dat gemiddeld 30MB/s gegarandeerd wordt. Voor 400Mbps komen straks V90 kaarten die voor die datastroom nodig zijn. 600Mbps van de FS7 zou binnenkort dus ook gehaald kunnen worden door UHS II en UHS III kaarten en dan zijn XQD niet meer nodig (even los van het feit dat Cfast en XQD wel een flink stuk stabieler zijn en minder snel kapot gaan dan SD kaarten).

edit:

https://www.sdcard.org/consumers/choices/speed_class/index.html
https://www.sdcard.org/pr(...)th_UHS3_2_9_2017.pdf

[ Bericht 32% gewijzigd door ebeaydojraes op 10-03-2017 23:47:35 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:51:08 #248
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169424586
V30 is er al. V60 zou ok moeten zijn voor de 400mbps mode (alleen nog nergens gespot?). V90 heb ik alleen hier gezien: http://www.delkindevices.(...)-u3-v90-memory-card/ & https://www.amazon.de/dp/B01N5P4VT1 (R280/W250 kaarten).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:58:56 #249
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_169424785
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:51 schreef shiznuts het volgende:
V30 is er al. V60 zou ok moeten zijn voor de 400mbps mode (alleen nog nergens gespot?). V90 heb ik alleen hier gezien: http://www.delkindevices.(...)-u3-v90-memory-card/ & https://www.amazon.de/dp/B01N5P4VT1 (R280/W250 kaarten).
http://news.panasonic.com(...)25-5/jn170125-5.html
http://www.idealo.de/prei(...)i-v90-panasonic.html

Panasonic komt er ook aan
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:01:09 #250
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_169424851
:P Ja, de dingen die je allemaal hebt genoemd al heb ik al gelinkt overal, hè.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_171004050
Mijn eerste beeldjes met de Panasonic GH5!


  vrijdag 2 juni 2017 @ 22:33:19 #252
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_171407264
quote:
Bro! Dat was sick! :D ^O^ Awesome job. Ik was in oktober voor het eerst in NY, this brings it all back!
Ik had eerder al wel gezien dat je wat gepost had, maar toen had ik geen tijd om te kijken en was het eigenlijk vergeten, maar alsnog dus: noice! :Y
_

Kwam hier eigenlijk ff melden dat Panasonic een event heeft morgen... in de strijd met Sony, Canon (vooral nu met hun C200!) en Blackmagic wordt morgen hun mystery camera onthuld! :o
http://www.43rumors.com/panasonic-new-camcorder-announcement/
Ik hoop dat het iets is waar GH-shooters naar kunnen upgraden, want behalve de JVC GY-LS300 is er niet veel dat onder de $5k blijft en gebruikers een natuurlijk upgradepad biedt. Zal me benieuwen... maar als 'ie te duur is, is het natuurlijk lastig, vooral nu met de C200 net uit... die hele market is al drukbezet...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:06:11 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_171412098
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 3 juni 2017 @ 07:34:04 #254
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_171412681
Hoi! Ik had deze vraag gisteravond ook in het Apple-topic gesteld, maar doe het ook even hier. Gewoon, voor de zekerheid. Weet niet of iemand hier het me kan zeggen maar soit, jullie hebben vast ervaring met bewerken.

Ik ben bezig met iMovie en editen van meerdere korte (paar seconden tot max. 3 minuten) filmpjes in één wat langer filmpje (met o.a. picture in picture en wat effecten etc.). Nu had ik net ong. 6 minuten aan film en dat ging telkens goed, geen vuiltje aan de lucht. Importeer ik net een extra flmpje van 3 minuten en voeg die eraan toe, zodat ik die kan gaan editen, loopt iMovie hele tijd vast. Herstart van Mac al gedaan, maar moet iMovie geforceerd blijven stoppen, :{.

Kan toch niet dat 'ie dit nu ineens niet aan kan? :{ Moet toch wel iets aan kunnen van max. 10 minuten?

Ik heb een MacBook Pro Retina

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:52:59 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_171419245
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt. :P

Also: hi! :W :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 3 juni 2017 @ 15:27:54 #256
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_171419950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt. :P

Also: hi! :W :D
Volgens mij is iMovie wel net een stukje minder basic van WMM :+ en je kan er eigenlijk vrij veel mee. Niets dat ik nu met iMovie doe, heb ik eigenlijk FCPX voor nodig. Volgens mij is het bestand dat ik nu heb +/- 21 GB. iMovie maakt het wel lekker groot, maar kreeg hem net weer even aan de praat. Niet dat ik er wat mee kan, want ineens was overal de helft van de audio uit de filmpjes. Ik kan wel bijv. plaatjes importeren en invoegen, maar zodra ik op spatie/play druk, loopt de hele boel vast.

Ook: hi :W :*
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:30:32 #257
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_171419987
In principe slikken FCPX en iMovie hetzelfde dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Ik ga naar huis.
pi_171444429
Of je filmpje nou 1 minuut of 100 minuten is, dat maakt voor je systeem niet veel uit. Denk eerder dat het laatste filmpje wat je toe wou voegen een niet zo lekker codec gebruikt. Even omzetten naar een ander formaat misschien?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt. :P

Also: hi! :W :D
Iemand heeft een vraag over zijn iMovie wat voor hem echt prima werkt en dan ga je hem een tool van 299,- euro aansmeren of andere pro tools :D Dat is niet probleemoplossend denken gap.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:28:56 #259
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_172040724
Korte video gemaakt met de Panasonic GH5 en de Noctricon 42.5mm f1.2 & Summilux 15mm F1.7:


Constructieve feedback waardeer ik ten zeerste!
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:58:49 #260
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172225983
Nice job, de Leicas zijn echt next level (de 42.5mm f/1.2 dan ook qua prijs :+ ).
Beetje te 'blauwige waas' in sommige shots op de schaduwgebieden van de paarden misschien, voice over ook niet echt weg van, maar da's subjectief tuulk.

- Neways. Wat anders, als je nog een smartphone wilt hebben, whatabout een RED? 8)7
http://www.red.com/hydrogen
Holografisch display in een media device/smartphone voor glassesless 3D content enz.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_172821825

Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:02:31 #262
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_172823099
Ja, nice. Duimpje omhoog alles.

En ook niets dan liefde voor de GH5 hier. Topding.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:33:40 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172823424
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt. :P

Also: hi! :W :D
FCPX is erg fijn, toen apple het uitbracht hadden ze het helemaal veranderd en waren er jarenlange gebruikers die boos waren dat het allemaal anders was, maar dat is voorbij. Het is helemaal nieuw ontwikkeld vanaf de basis voor multi threading en 64 bit. Hierdoor is het echt heel erg veel sneller dan andere tools. Derde partijen hebben heel veel plugins ontwikkeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:22:44 #264
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172828729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:42 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
Wauw ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:49:04 #265
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_172981592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:42 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
Prachtige shots, prachtig land! _O_

Ik heb met dezelfde combinatie onderstaande video gemaakt:

  maandag 7 augustus 2017 @ 23:14:04 #266
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_172985215
Nice, alleen die horizon niet recht op 55 laat mijn ocd af gaan :P
pi_173115471
Veel Lumix G5 gebruikers hier? Ik ben zelf een beetje in een zoektocht beland naar een degelijke DSLR waarmee je goed kan filmen. Ik heb voor mijn studie veel gefilmd met de JVC GY HM600 videocamera. Leuk ding, maar ik ben nu eigenlijk opzoek naar m'n eigen apparatuur en ik neig toch meer naar een DSLR dan naar een videocamera. Ik heb alleen weinig verstand van spiegelreflexcamera's. Zo ben ik de handelingen zoals witbalans, gebruik van ND-filters allemaal gewend om in te stellen op een videocamera en niet op een DSLR. Is het handmatig instellen van zo'n DSLR rigoureus anders?

Ik vind het aanbod van DSLR's overigens behoorlijk overweldigend. Ik hoor goede verhaal over de Canon 5D MK3, maar dus ook de Panasonic G5 zie ik vaak voorbij komen. Iemand tips?

Wat een toffe filmpjes hier overigens, zeer indrukwekkend!
pi_173394367
Samen met een bevriende fotograaf een persoonlijk projectje gedaan bij een jeans artiest. Bij deze de film

https://vimeo.com/231084065
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:32:19 #269
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_173401428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Samen met een bevriende fotograaf een persoonlijk projectje gedaan bij een jeans artiest. Bij deze de film

https://vimeo.com/231084065
Nice! Strakke edit.
Netjes!

Met welke cam is dit geschoten ?
pi_173403108
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:32 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Nice! Strakke edit.
Netjes!

Met welke cam is dit geschoten ?
Ursa Mini 4.6k. Die overigens te koop is wegens een overstap naar RED. Wel fijne camera though :)
  woensdag 30 augustus 2017 @ 16:50:42 #271
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_173484164
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173516312
Ik zit niet stil, hè? :P Nadat ik dat zei meteen wezen kijken naar aanbiedingen, opties, dit en dat en aan het regelen geslagen.
En met een goeie deal eentje besteld (voor 't middag uur zelfs, is al verstuurd)!

Ter info. De Britse GBP versus onze alsmaar in sterkte terugkerende EUR werkt in ons voordeel (Brexit is upon us en Trump zorgt internationaal voor spanningen).

Vb. GH5+Leica 12-60mm op Geizhals.eu : https://geizhals.eu/panas(...)c=pl&hloc=uk&hloc=eu . Lokaal zou ik er bij Cyberport eentje kunnen halen voor 2549 EUR. Goedkoopste resultaat op Geizhals.eu? De Britten! Vb. bij Wex @ £ 2199 / ¤ 2382,18. Tel uit je winst. Maar, bij UKDigital zelfs voor 2099 GBP: https://www.ukdigital.co.(...)m-lens-gh5leb-k.html (was eerder vandaag als daily deal zelfs £2,036.03 bij ze). Incl. verzenden £2.052,98 ~> 2230 EUR. Da's klinkt nog beter dan 2549! But wait, John, there's more. True story, er is meer aan het verhaal.

T/m 3 september bieden alle grote retailers in de UK (UKDigital, maar ook Wex, CVP, Park, etc) een gratis garantieverlenging naar 5 jaar. En bovendien geldt tot diezelfde datum een actie voor mensen die een GH5 kopen en een digitale verwisselbare lens camera in te ruilen hebben. Beide deze acties zijn te gebruiken door mensen uit de EEA (European Economic Area) en dus NIET voorbehouden aan Britten zelf, je moet alleen de camera bij een aangesloten zaak halen om te kwalificeren. De inruilactie geeft je een bepaalde bonus afhankelijk van welke GH5 kit je haalt. De body only? Dan krijg je 100 GBP bonus, bovenop de inruilwaarde van de camera die je opstuurt. Bij de Lumix 12-60 kit is het 150 GBP en bij de Leica 12-60 kit 200 GBP. Ik had een goed verkerende Olympus E-M5 opgepikt (kwam min of meer bij een lens die ik wilde (Voigtländer 17.5mm f/0.95)) voor effectief zo'n 135 EUR en daar een quote voor gehaald. Daar kwam 100 GBP uit (zo'n 110 EUR)... en dat is misschien een verliesje, maar ik haal de Leica kit en krijg dus 200 GBP bonus! Onder de streep echter, dus met kosten voor de E-M5 en het opsturen daarvan en de aanschaf van de GH5 Leica kit uit het Verenigd Koninkrijk, ben ik zo'n 2055 kwijt. Ter illustratie, de GH5 body only launchprijs was 1999 en de Leica zoom los: 999 EUR.

Iedereen die wachtte op een reden om een GH5 te halen... now is the time?

P.s. Iemand nog een GH4 / G7 / G80 kopen? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173516385
Jep, klopt. Ik mocht zelfs mijn "inruilbody" houden. Helemaal top :)! En ik kreeg 200 pond korting ook. Beetje mazzel, maar wel tof natuurlijk!
pi_173516414
Oh, das nog chiller. _O_

Hadden ze me ook eens bij een Nederlandse zaak verteld toen ik nog interesse had in een NX1 destijds.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173516462
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:58 schreef shiznuts het volgende:
Oh, das nog chiller. _O_

Hadden ze me ook eens bij een Nederlandse zaak verteld toen ik nog interesse had in een NX1 destijds.
Dat van die garantieverlenging wist ik niet overigens. Hoe activeer je dat dan als je de camera eenmaal hebt?
pi_173516486
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173516543
quote:
Ah, simpel dus :)
pi_173516595
:Y De GH5 klinkt als een machtig beest met de FW update. _O_ Holy moly.

Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan. :D :'(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173517151
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:04 schreef shiznuts het volgende:
:Y De GH5 klinkt als een machtig beest met de FW update. _O_ Holy moly.

Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan. :D :'(
Nja, mijn laptop trekt dat nog wel. Maar inderdaad, tis best zwaar tegenwoordig...
pi_173521816
Heb alleen nog geen mooie cage gevonden voor de GH5. Die van Smallrig ziet er weer prima uit, maar volgens mij is die in handheld mode niet erg fijn en hij zorgt ervoor dat je moeilijk bij een aantal knoppen kunt komen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:16:09 #281
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_173522355
Proxies. *O*.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 2 september 2017 @ 02:54:29 #282
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_173537709
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:04 schreef shiznuts het volgende:
:Y De GH5 klinkt als een machtig beest met de FW update. _O_ Holy moly.

Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan. :D :'(
Valt dus best mee als je eoshd leest. Het schijnt dat die 400Mbit door zijn minde grove compressie dus makkelijker te lezen is dan de 150Mbit stand.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_174025378
http://www.43rumors.com/p(...)gh5-firmware-update/

Komende dagen maar eens mee spelen! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174026586
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:28 schreef shiznuts het volgende:
http://www.43rumors.com/p(...)gh5-firmware-update/

Komende dagen maar eens mee spelen! :D
Is die nu meteen 400Mbit dan?
pi_174027594
Yes sir. De lang verwachte grote zomerupdate.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174030549
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:44 schreef shiznuts het volgende:
Yes sir. De lang verwachte grote zomerupdate.
Ja er stond me iets bij dat ik ooit heb gelezen dat die eerst 200 Mbit werd en later 400 Mbit. Maar dan heb ik dat verkeerd.

Vanavond ff installeren :)
pi_174030601
De latere '400Mbit' dat is dus deze uitgerolde update.

De eerdere pagina met het vooruitzicht van wat komen zou (en we nu krijgen dus)...
http://www.panasonic.com/global/consumer/lumix/gh5_firmware.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174030672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:00 schreef shiznuts het volgende:
De latere '400Mbit' dat is dus deze uitgerolde update.

De eerdere pagina met het vooruitzicht van wat komen zou (en we nu krijgen dus)...
http://www.panasonic.com/global/consumer/lumix/gh5_firmware.html
Prima. Heb hem inmiddels gedownload, vanavond ff installeren :)
pi_174030818
Al een mooie cage gevonden, btw?

Deze video heeft Smallrig net geupload:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 september 2017 @ 20:25:16 #290
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_174039171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef shiznuts het volgende:
Al een mooie cage gevonden, btw?

Deze video heeft Smallrig net geupload:
Waarom speelt me bij die optuigflimpjes altijd de naam O.J. Simpson door mijn hoofd :? :')

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_174039298
Sounds like a job for The Lens Whacker.

Da's het mooie van zo'n GH5, je kunt hem gebruiken als een serieuze ARRI/RED/Blackmagic/Sony F/Canon C/et cetera cinema camera... als je wil. Met cage, rails, monitors, tripod, gimbal, enz. Maar... leent zich ook voor handheld shooting en fotografie. Een Transformer if you will. ;)

____

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174042975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef shiznuts het volgende:
Al een mooie cage gevonden, btw?

Deze video heeft Smallrig net geupload:
Oh, deze video had ik nog niet gezien. Heb die nieuwe cage van ze wel op het oog idd.

Schijnt BTW dat de Lexar 1000x SD prima werkt met de 400Mbit :)
pi_174044455
Wouldn't bet my life on it (met '1000x up to 150MB/s read, 80MB/s write'), maar ok... :P
Hebben die ook dropped frames geteld en een 128GB kaart succesvol volgemaakt met 1 continuous take eerst?

Ik heb SanDisk UHS-II 280 en 300MB/s (lezen weliswaar) kaarten. Logic dictates:
quote:
The 95MB/s* seems to classify as V30 (so max. sustained 30MB/s, 150Mbit/s should be a little less than 20MB/s, so I imagine that's fine; *read, 90MB/s write). More about speed classes, as you've probably seen, here: https://www.sdcard.org/consumers/choices/speed_class/index.html . Haven't seen any official V60 cards yet (required for GH5 /w firmware update; 400MBit/s - 50MB/s, so V60), but I have V90 and those would roughly be the ones with spec: R280/W250. The Panasonic and Delkin ones, don't come cheap though. If 90 equals 30 and 250 equals 90, you're looking at about a factor 3x. So, 60x3=180 (also 90+30=120/2=60 and 250+90=340/2=170). That's the exact writespeed of the 'Transcend Ultimate SDXC 64GB, UHS-II U3/Class 10'. With all that said, draw your own conclusions and then check cards availlable and pricing right here.
Lexar kaarten zijn minder dan de helft van de criteria dat mij een non-V-klasse kaart zou doen laten vertrouwen (voor 400Mbps).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174049135
Toch lees ik over de 1000x van Lexar alleen maar posts van mensen dat hij geen enkel frame dropped :) Zelfs niet na een take van een half uur :). Het is natuurlijk in principe ook maar 50MB/s natuurlijk, dus dan zou hij ook snel zat moeten zijn.

Maar ik heb het zelf nog niet direct nodig, die 400Mbit.
pi_174053260
Writespeed van die kaart is 80MB/s, maar dat is geen max. sustained speed, maar een best case scenario top out/max speed. Met een beetje logica en interpoleren zou je kunnen zeggen dat je minstens een top out speed met factor 3, dus voor 50MB/s (400Mbit) wegschrijven, minimaal 150MB/s writespeed zou moeten hebben, waar de Lexar maar de helft haalt. Omgekeerd is 80 met factor 3 ~ 26MB/s en ~ 213 Mbps. Geen 400... Maar goed, als het magischerwijs toch werkt, good on them! Ik heb er geloof ik ook een paar, zal het eens proberen. Lexar was trouwens foetsie hè, meen nu onder de vleugel van een of andere no-no Chinese firma...

De hele reden dat ze de nieuwe standaard hebben ontwikkeld met V-klasse (V30, V60 & V90) is dat een continue datastroom met die snelheid wordt gegarandeerd. De Lexar is qua writespeed nog langzamer dan de UHS-I SanDisk met R95W90 Mb/s, alleen gebruikt de Lexar dan 't nieuwe UHS-II protocol. Maar voor de GH5 blijf ik lekker bij SanDisk 280/300 kaarten. Als de Lexars 't toch niet aankunnen, blijkt dat altijd op het meest ongunstigste moment.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174053440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Writespeed van die kaart is 80MB/s, maar dat is geen max. sustained speed, maar een best case scenario top out/max speed. Met een beetje logica en interpoleren zou je kunnen zeggen dat je minstens een top out speed met factor 3, dus voor 50MB/s (400Mbit) wegschrijven, minimaal 150MB/s writespeed zou moeten hebben, waar de Lexar maar de helft haalt. Omgekeerd is 80 met factor 3 ~ 26MB/s en ~ 213 Mbps. Geen 400... Maar goed, als het magischerwijs toch werkt, good on them! Ik heb er geloof ik ook een paar, zal het eens proberen. Lexar was trouwens foetsie hè, meen nu onder de vleugel van een of andere no-no Chinese firma...

De hele reden dat ze de nieuwe standaard hebben ontwikkeld met V-klasse (V30, V60 & V90) is dat een continue datastroom met die snelheid wordt gegarandeerd. De Lexar is qua writespeed nog langzamer dan de UHS-I SanDisk met R95W90 Mb/s, alleen gebruikt de Lexar dan 't nieuwe UHS-II protocol. Maar voor de GH5 blijf ik lekker bij SanDisk 280/300 kaarten. Als de Lexars 't toch niet aankunnen, blijkt dat altijd op het meest ongunstigste moment.
I know, I know :) Het verbaasde mij ook moet ik zeggen :)!
  donderdag 28 september 2017 @ 19:01:31 #297
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_174057424
Angelbird is vrij goedkoop en zijn V90 kaarten. 128gb voor 214,- (gezien de prijzen van sandisk, lexar, delkin etc.)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_174059000
Ja, daar heb ik ook jarenlang goede ervaringen mee...

... niet dus. Wat is dat nu weer voor een onbekend non-merk? :P Lol, daar doe ik me hand niet in 't vuur voor hoor.

Heb 1 SanDisk 280MB/s en 1 SanDisk 300MB/s kaart. En ook iets van 2 UHS-II Lexar 1000x omdat ze zo goedkoop waren, maar meer als gewoon uitwisselbaar media met een klein minireadertje. Scheelt weer met 2.5" externe HDDs of USB sticks in de weer gaan e.d.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:34:59 #299
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_174072065
Dan ken je Angelbird idd niet. Komt uit Oostenrijk en heeft al jarenlang partnerschap met onder andere atomos om schijven voor hun te produceren en ze maken ook ssd's voor macs en mini externe harde schijven met kabel die in de behuizing zit met stekker en al, in plaats van alleen een aansluiting die kapot kan gaan.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:31:50 #300
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174073970
Ehhhh.... wokej. Een thuismerk ook nog eens (ik zit in Oostenrijk). 8)7
Net zoals ik laatst leerde dat naast KTM er ook KSR Moto is dat Oostenrijks schijnt te zijn. Weer wat geleerd.

Niet dat ik er daardoor opeens wel volle vertrouwen in heb, moet ik zeggen. :P SanDisk is vanwege jarenlange ervaring ermee en telkens andere merken proberen en altijd blijft SanDisk de no.1 . Since GH2.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:41:22 #301
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_174079405
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')