Ligt eraan. De ene is lekker klein en simpel, de ander heeft meer output en pakt ook externe batterijen die lekker lang mee kunnen gaan (vb. NP-F970 (Patona bijv)). Beetje afhankelijk aan wat voor een toeter je op je camera wilt hebben (hoewel ik voorstander ben voor off-camera plaatsering als 't ff kan, tenzij beauty/ringlight, anders krijg je zo'n deer-in-headlights-effect) en hoeveel licht je echt nodig hebt. Muchos reviewos op YouTubos. Krijg je er een beter idee bij.quote:Op dinsdag 27 december 2016 00:45 schreef richolio het volgende:
Die nieuwe mini AL-M9 ziet er ook wel tof uit.Als 'ie maar een beetje lekker licht geeft, zeg maar. Maar misschien dat ik dan voor die eerste Aputure ga.
Wat zou jij doen? Die Apature mini of die grotere?
Thanks. Het liefst heb ik natuurlijk geen toeter op mijn camera, dus dan is zo'n mini fijn, of misschien zelfs zo'n ring. Maar ik wil 'm ook op mijn statief mouten, dus dan valt zo'n ring al af denk ik. En zo'n mini is tof zie ik nu. Die kan je ook op allerlei andere plekken stoppen, omdat dat ding lekker compact is. Maar ik hecht natuurlijk ook waarde aan hoeveel licht zoiets geeft.quote:
Hot shoe rail?quote:Op dinsdag 27 december 2016 18:46 schreef richolio het volgende:
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt
Hot shoe idd? Magic arm? Cage? Rig?quote:Op dinsdag 27 december 2016 18:46 schreef richolio het volgende:
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt
Hey welkom.quote:
Thanks, en wow wat is die video vet! Kan er alleen maar van dromen om ooit zoiets te kunnen makenquote:Op vrijdag 30 december 2016 02:32 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hey welkom.![]()
Gaaf man!Erg populaire editstyle geworden nadat vooral deze video opblies:
Zal wel een hoop werk in wezen zitten! Erg geslaagd.
Haha, een snelle edit is het zeker. Mijn moeder kon mijn filmpje al niet aan, laat staan het Watchtower of Turkey filmpje.quote:Op vrijdag 30 december 2016 03:07 schreef shiznuts het volgende:
Ja, al is die misschien een tikkeltje too much. Niet echt geschikt voor mensen met epilepsie.
Heb jij toch een wat chillere pace te pakken, dan kun je tenminste nog ff analyseren waar je naar zit te kijken.
Geweldige color grading.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:33 schreef shiznuts het volgende:
Ja, laatst ging ik nog ff kijken of mensen nog wat met een GH2 deden en kwam ik deze tegen, ook wel aardig:
Interesting! Met zo'n speedbooster erbij kan de lowlight performance dan wel redelijk in de buurt komen van (op z'n minst) de Sony A6k serie, lijkt me toch? Of is het in dat geval verstandiger te kijken naar een lens met een nog wijdere aperture (1.8 <)?quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:29 schreef shiznuts het volgende:
Klopt, toen de A6300 nabij was dacht ik 'woah, die gaat awesome worden!'. Bestelde uit alle enthousiasme zelfs een conversion kit van M43 naar E-mount voor de Veydras. Alleen op papier was 'ie awesome... in de praktijk... meh, maybe not as much.Zo jammer inderdaad.
Jup, http://www.43rumors.com is wel een handige site om zulke dingen in de gaten te houden. Dus alle details bekend op 4 januari. Dan is 'ie verkrijgbaar in de lente, maart/april ofzo, tezamen met de 3 nieuwe Leica zooms (f/2.8-4, waarschijnlijk 1000+ p/stuk, mij eigenlijk niet gezien dus). Zou op 1999 EUR moeten uitkomen voor body only (á la E-M1 Mark II) en 2899 als kit met de nieuwe Leica 12-60mm f/2.8-4.
Albert Fast doet ook altijd wel mooie dingen met Panasonics. https://www.youtube.com/user/MrAlbertFast/videos
en toch knal ik het afgelopen 6-8 maanden met een Red en primes (1,4-2,8) een heleboel festivals in het donker/overdag en alles.. ik snap wat je bedoelt en je hoeft ook echt niet te verwachten boven iso 1250 te gaan met die dingen maar het kan allemaal welquote:Op vrijdag 30 december 2016 18:23 schreef shiznuts het volgende:
Joah, de GH5 gaat echt megagaaf zijn. Nog een paar dagen en dan zullen we wel meer weten. De 4e heeft Panasonic een persconferentie en maken ze waarschijnlijk de complete specs, prijzen en verkrijgbaarheid bekend. Tot nu toe alles wat op http://www.panasonic.com/(...)leren/lumix/GH5.html staat.
Voor mij persoonlijk een interessante keuze want...
• Ik wil geen DSLR, ik heb een hekel aan spiegels en OVFs, grote flange distance, geef mij maar gewoon een mirrorless camera met EVF en goede liveview ervaring + alle mirrorless bells 'n whistles, van 4K tot aan histograms/zebras/peaking
• Ik wil geen fullframe camera. Mirrorless fullframe = Sony en de A7SII/A7RII zijn zelf al niet goedkoop en de lenzen ervoor ook niet bepaald en zijn vanwege die beeldcirkel die ze moeten afgeven ook niet bepaald compact
• APS-C is inderdaad optimaal. Ik heb een Nikon D5300, maar dat is dus meteen de reden dat ik geen DSLR wil, want het gebruikersgemak voor liveview en schieten van video laat nogal te wensen over, ondanks dat de sensorprestaties uitstekend zijn
• APS-C mirrorless kun je met een focal reducer richting fullframe boosten! Dus die optie heb je in ieder geval, hoewel zonder je ook prima uit de voeten kunt. Maar de Sony A6300/A6500 vind ik nogal dompers... de A6300 mist touchscreen en sensor stabilizatie, beiden hebben problemen met hitteontwikkeling waardoor de camera opnamen onderbreekt om af te koelen e.d., verder de rolling shutter natuurlijk. Ergonomisch vind ik ze ook niet echt optimaal, ook ontbreekt de mogelijkheid om het schermpje naar voren te draaien en is de touchscreenimplementatie op de A6500 niet bijster briljant. Dan zijn de kleuren zo-zo, iedereen spreekt altijd van de geweldige Canon kleuren die meteen uit de camera fijn ogen, vooral de 'skintones'. Hoef je in principe alleen een curve over te gooien, wat sharpness erbij en je bent klaar. Bij Sony heb je daar wat meer werk aan dat op smaak te krijgen. Ze zijn ook niet al te goedkoop en de native line-up van APS-C lenzen voor het systeem in eigenlijk een grote grap en kan wel wat doorontwikkeling gebruiken. Tja, al met al, niet echt mijn ding. Samsung had met de NX1 een vrij grote hit, maar die hebben de handdoek in de ring gegooid. Op dit moment is waarschijnlijk de beste APS-C mirrorless camera de Fujifilm X-T2. Pracht camera, pracht systeem. Maar veel lenzen zonder stabilisatie en geen sensor stabilisatie. Ook geen vari-angle touchscreen. En de lensmount heeft niet zoveel bijbehorend aanbod als bijvoorbeeld Sony. Ook heb je geen smart adapters voor EF glas. Dus... ook niet echt
• Tja, kom je al gauw bij MFT uit. Daar krijg je zo'n beetje alles wat je wilt. Een compact en licht systeem met EVF, vari-angle touchscreens inmiddels is sensor stabilisatie de standaard. Een ongekend aanbod van features. Voor degenen geïnteresseerd is er niks op de mark dat zo ideaal is voor videoproductie dan de GH-lijn. De GH4 heeft het allemaal van mic-in/headphone jack, vari-angle touchscreen, 10-bit HDMI out, V-LOG L, Anamorphic mode, slowmo, histogram/zebras/peaking, timecode, et cetera. Wat inderdaad een beetje het punt is met MFT/M43/M4/3 is inderdaad de vrij kleine sensor. Aan de ene kant is het fijn, want de gedeelde mount kent native heel veel compacte lenzen in allerlei prijsklassen. Maar de kleine sensor betekent inderdaad minder kwantiteit en kwaliteit aan licht. Dus low light performance/noise control (GH4-generatie tot ISO1250, daarna (G7/GX80/G80) bruikbaar tot ISO3200), dynamic range, kleurkwaliteit en dergelijke. Door de crop is het aanbod van wijde lenzen wat gelimiteerder, je hebt ook wat meer moeite een shallow depth of field/bokeh te genereren. Gelukkig bestaan Metabones met hun Speedbooster en ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met hun Lens Turbo II. De focal reducers bundelen het licht van een groter formaat lens (APS-C/fullframe/35mm) en win je licht en achtergrondonscherpte door zeg maar. Maar nu zit je dan wel met set-ups met adapters en grotere lenzen. Als je EF lenzen gebruikt, die zijn doorgaans elektronisch aangestuurd dus moet de adapter ook weer duurder zijn vanwege de elektronische aansluitingen daarop. Daarom ben ik eigenlijk voor het adapteren van Nikon mount lenzen gegaan (zoals Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount). Die hebben gewoon een mechanische drive link voor het aansturen van het diafragma. Simpele en goedkope mechanische oplossing.
Dus... aan het eind van de dag blijf ik het meest aangetrokken worden door Panasonic en Olympus cameras. Je hebt dan een relatief kleine camera, maar wel met alle mogelijkheden die je zou willen hebben. Je kunt er allerlei glas voor mikken en native lenzen hoeven niet duur te zijn en zijn erg compact/licht. Voor mij is die combinatie belangrijk omdat ik veel reis en een 1DX Mark II is ook wel leuk hoor, met een Sigma 24-105 en een Canon 70-200, maar dat ga ik niet meeslepen! MFT cameras zijn betrouwbaar, geen gedoe met overheating en in geval van de GH4 en E-M1 Mark II weathersealed.
't Enige minpunt dat ik dan vind is de sensor en dan voornamelijk in verband met ruisprestaties. Maar sinds de G7, GX80 en G80 zijn al aardig wat positieve veranderingen doorgevoerd dus dat de GH5 stukken bruikbaarder is zal wel een feit zijn. Maar laten we eerlijk zijn, als je een RED, ARRI of Blackmagic haalt heb je net zoveel problemen met ruis. Daar is het ook eigenlijk de bedoeling dat je maximaal ISO800 gebruikt. Maar ja, die doen dan ook sets e.d. belichten met lampen set-ups. Dus je kan een M43 camera prima gebruiken als een video productie camera, maar dan moet je ook schieten als een pro en dat betekent in sommige gevallen zorgen dat er genoeg licht in je scènes is. Een A7SII kun je prima in availlable light gebruiken en tot ISO 1 miljoen miljard opschroeven en dat is natuurlijk ergens ook wel praktisch, maar 't is eigenlijk een cheat. Zoals je zegt genoeg mensen kunnen prima met de GH4 leven, je moet weten wat je wel en niet kunt doen met je gear, maar als je overal binnen blijft is er echt wel wat mogelijk.
Maar, ik zeg altijd maar... verschillende mensen, verschillende wensen en een camera zou niet bestaan als ze er niemand voor dachten te vinden.
Nergens (en was ook sarcasme) we leveren nu nog steeds af op 4k max (en we schieten op 5/6/8k)quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar zou 8K of meer nog meerwaarde hebben? Als je thuis een tv scherm hebt van twee meter breed heb je nog bijna 4 pixels per milimeter.
Enige voordeel wat ik zie is door het steeds goedkoper worden van de digitale apparatuur ik me in de bioscoop niet meer hoef te ergeren aan korrels zo groot als tennisballen bij slechte kopieen. Heb me bij Lord of the Rings daar vreselijk aan geergerd en voelde me bekocht.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:28 schreef angel008 het volgende:
[..]
Nergens (en was ook sarcasme) we leveren nu nog steeds af op 4k max (en we schieten op 5/6/8k)
Op het croppen in je edit na is het totaal niet handig.
en vergeet niet dat als je op de 8k red meer dan een half uur wilt filmen kan je al 1TB redmags gaan kopen, denk je ''ha dan zet ik hem lekker op 4/5/6k!" ja leuk.. maar dan heb je opeens een cropfactortje aan je broek hangen![]()
nee 8k is een gimmick en behalve voor film niet echt boeiend
Ja,quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:18 schreef angel008 het volgende:
[..]
en toch knal ik het afgelopen 6-8 maanden met een Red en primes (1,4-2,8) een heleboel festivals in het donker/overdag en alles.. ik snap wat je bedoelt en je hoeft ook echt niet te verwachten boven iso 1250 te gaan met die dingen maar het kan allemaal wel![]()
Dat laatste wil er bij de gemaksgeneratie niet zo makkelijk in. Dat als je dan als de big boys wilt filmen, dat je dan eigenlijk ook je scènes moet gaan belichten. Maar dat is natuurlijk niet zo run 'n gun friendly, wat de meeste qua filmmaking doen als ze een GH4 halen, een tool die in hun budget valt en er dan voor lighting kits niets over blijft (al zou ik zeggen: gelukkig hebben we Aputure nog!).quote:nadeel met a7s en miljoen iso is dat het gewoon niet meer ''echt'' aanvoelt.
(natuurlijk met videoclips/trailers / corporate videos knallen we er gewoon een gaffer bij met arri lampjes en weet ik veel wat nog meer)
Voorlopig mag w.m.b. de TT blijven tot Tokyo 2020 aka Tokyo 8K! Daarna maar eens verder kijken.quote:oh en topic change op naar 9/10/11/12k ?8k is inmiddels ook alweer old skool geworden met de tientallen red epic-w's die elke malloot gekocht heeft ><
Hehe die vlogger is wel grappig, als je zn vlogs bekijkt pik je zo zn red beelden eruit.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:56 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja,dat was om 'em eerder in die categorie te parkeren dan in die van de A7S. Dus dat je met een GH4 of straks GH5 eigenlijk zoals de grote jongens loopt te schieten. En dan wat ik al zei 'Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo
)'.
[..]
Dat laatste wil er bij de gemaksgeneratie niet zo makkelijk in. Dat als je dan als de big boys wilt filmen, dat je dan eigenlijk ook je scènes moet gaan belichten. Maar dat is natuurlijk niet zo run 'n gun friendly, wat de meeste qua filmmaking doen als ze een GH4 halen, een tool die in hun budget valt en er dan voor lighting kits niets over blijft (al zou ik zeggen: gelukkig hebben we Aputure nog!).
[..]
Voorlopig mag w.m.b. de TT blijven tot Tokyo 2020 aka Tokyo 8K! Daarna maar eens verder kijken.Deze gast ook
:
Leuk allemaal wel. Maar uh. Ja. Beetje overkill misschien, hè?Maar natuurlijk wel mooi. En 8K doet wel lekker downressen in principe. Ook noise 'shrink' je daarmee, added bonus. Om te archiven ook wel een bitch. Maar je hebt het wel en kunt de footage later nog eens revisiten in hoge kwaliteit.
http://news.panasonic.com(...)25-5/jn170125-5.htmlquote:Op vrijdag 10 maart 2017 23:51 schreef shiznuts het volgende:
V30 is er al. V60 zou ok moeten zijn voor de 400mbps mode (alleen nog nergens gespot?). V90 heb ik alleen hier gezien: http://www.delkindevices.(...)-u3-v90-memory-card/ & https://www.amazon.de/dp/B01N5P4VT1 (R280/W250 kaarten).
Bro! Dat was sick!quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:52 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Mijn eerste beeldjes met de Panasonic GH5!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Volgens mij is iMovie wel net een stukje minder basic van WMMquote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt.
Also: hi!![]()
Iemand heeft een vraag over zijn iMovie wat voor hem echt prima werkt en dan ga je hem een tool van 299,- euro aansmeren of andere pro toolsquote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt.
FCPX is erg fijn, toen apple het uitbracht hadden ze het helemaal veranderd en waren er jarenlange gebruikers die boos waren dat het allemaal anders was, maar dat is voorbij. Het is helemaal nieuw ontwikkeld vanaf de basis voor multi threading en 64 bit. Hierdoor is het echt heel erg veel sneller dan andere tools. Derde partijen hebben heel veel plugins ontwikkeld.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Wauwquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 01:42 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
Prachtige shots, prachtig land!quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 01:42 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
Nice! Strakke edit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 21:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Samen met een bevriende fotograaf een persoonlijk projectje gedaan bij een jeans artiest. Bij deze de film
https://vimeo.com/231084065
Ursa Mini 4.6k. Die overigens te koop is wegens een overstap naar RED. Wel fijne camera thoughquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 11:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice! Strakke edit.
Netjes!
Met welke cam is dit geschoten ?
Dat van die garantieverlenging wist ik niet overigens. Hoe activeer je dat dan als je de camera eenmaal hebt?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:58 schreef shiznuts het volgende:
Oh, das nog chiller.
Hadden ze me ook eens bij een Nederlandse zaak verteld toen ik nog interesse had in een NX1 destijds.
Ah, simpel dusquote:Op donderdag 31 augustus 2017 23:00 schreef shiznuts het volgende:
http://promotions.panason(...)omotions/campaigns/4 > Browse > Imaging > 'GH5 Extended Warranty Promo'
http://promotions.panason(...)tions/view_terms/218
Nja, mijn laptop trekt dat nog wel. Maar inderdaad, tis best zwaar tegenwoordig...quote:Op donderdag 31 augustus 2017 23:04 schreef shiznuts het volgende:
De GH5 klinkt als een machtig beest met de FW update.
Holy moly.
Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan.![]()
Valt dus best mee als je eoshd leest. Het schijnt dat die 400Mbit door zijn minde grove compressie dus makkelijker te lezen is dan de 150Mbit stand.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 23:04 schreef shiznuts het volgende:
De GH5 klinkt als een machtig beest met de FW update.
Holy moly.
Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan.![]()
Is die nu meteen 400Mbit dan?quote:Op woensdag 27 september 2017 09:28 schreef shiznuts het volgende:
http://www.43rumors.com/p(...)gh5-firmware-update/
Komende dagen maar eens mee spelen!
Ja er stond me iets bij dat ik ooit heb gelezen dat die eerst 200 Mbit werd en later 400 Mbit. Maar dan heb ik dat verkeerd.quote:Op woensdag 27 september 2017 11:44 schreef shiznuts het volgende:
Yes sir. De lang verwachte grote zomerupdate.
Prima. Heb hem inmiddels gedownload, vanavond ff installerenquote:Op woensdag 27 september 2017 14:00 schreef shiznuts het volgende:
De latere '400Mbit' dat is dus deze uitgerolde update.
De eerdere pagina met het vooruitzicht van wat komen zou (en we nu krijgen dus)...
http://www.panasonic.com/global/consumer/lumix/gh5_firmware.html
Waarom speelt me bij die optuigflimpjes altijd de naam O.J. Simpson door mijn hoofdquote:Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef shiznuts het volgende:
Al een mooie cage gevonden, btw?
Deze video heeft Smallrig net geupload:
Oh, deze video had ik nog niet gezien. Heb die nieuwe cage van ze wel op het oog idd.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef shiznuts het volgende:
Al een mooie cage gevonden, btw?
Deze video heeft Smallrig net geupload:
Lexar kaarten zijn minder dan de helft van de criteria dat mij een non-V-klasse kaart zou doen laten vertrouwen (voor 400Mbps).quote:The 95MB/s* seems to classify as V30 (so max. sustained 30MB/s, 150Mbit/s should be a little less than 20MB/s, so I imagine that's fine; *read, 90MB/s write). More about speed classes, as you've probably seen, here: https://www.sdcard.org/consumers/choices/speed_class/index.html . Haven't seen any official V60 cards yet (required for GH5 /w firmware update; 400MBit/s - 50MB/s, so V60), but I have V90 and those would roughly be the ones with spec: R280/W250. The Panasonic and Delkin ones, don't come cheap though. If 90 equals 30 and 250 equals 90, you're looking at about a factor 3x. So, 60x3=180 (also 90+30=120/2=60 and 250+90=340/2=170). That's the exact writespeed of the 'Transcend Ultimate SDXC 64GB, UHS-II U3/Class 10'. With all that said, draw your own conclusions and then check cards availlable and pricing right here.
I know, I knowquote:Op donderdag 28 september 2017 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Writespeed van die kaart is 80MB/s, maar dat is geen max. sustained speed, maar een best case scenario top out/max speed. Met een beetje logica en interpoleren zou je kunnen zeggen dat je minstens een top out speed met factor 3, dus voor 50MB/s (400Mbit) wegschrijven, minimaal 150MB/s writespeed zou moeten hebben, waar de Lexar maar de helft haalt. Omgekeerd is 80 met factor 3 ~ 26MB/s en ~ 213 Mbps. Geen 400... Maar goed, als het magischerwijs toch werkt, good on them! Ik heb er geloof ik ook een paar, zal het eens proberen. Lexar was trouwens foetsie hè, meen nu onder de vleugel van een of andere no-no Chinese firma...
De hele reden dat ze de nieuwe standaard hebben ontwikkeld met V-klasse (V30, V60 & V90) is dat een continue datastroom met die snelheid wordt gegarandeerd. De Lexar is qua writespeed nog langzamer dan de UHS-I SanDisk met R95W90 Mb/s, alleen gebruikt de Lexar dan 't nieuwe UHS-II protocol. Maar voor de GH5 blijf ik lekker bij SanDisk 280/300 kaarten. Als de Lexars 't toch niet aankunnen, blijkt dat altijd op het meest ongunstigste moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |