abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:55:10 #201
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_164825581
Not sure if anyone cares, maar Sony Vegas Pro is nu ondergebracht bij Magix, met tot eind deze maand een speciale deal:
http://www.magix.com/us/specials/vegas/exclusive-welcome-offer/

Lilliput Q5 shipped in 2 á 3 weken. Featured nu ook een (removable) bumper cover (á la Atomos):
http://www.lilliputuk.com/monitors/sdi/lilliput-q5/ | https://lilliputdirect.co(...)5-inch-field-monitor

Ook gespot: http://www.feelworld.cn/S(...)rScope-Histogram-G55
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 25 augustus 2016 @ 18:19:17 #202
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_164846705
Maar even hier vragen, weet iemand waar die sub's mee gemaakt zijn ?

Geniale video trouwens haha
pi_164846818
Not sure, misschien met de hand, misschien met een of andere generator of plug-in.
Google: kinetic typography .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 11 september 2016 @ 23:43:59 #204
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_165262095
Forget about the iPhone 7. Als je een eckte gamechanger wilt...
https://vimeo.com/182027169
  maandag 26 december 2016 @ 23:21:28 #205
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167628824
Ik ben op zoek naar een leuke videolamp voor op mijn Canon, voor als ik in het donker (binnenshuis) wil filmen. :P Ik weet alleen niet zo goed waar ik naar moet kijken. Zoiets kan ik toch ook makkelijk op Ebay of iets dergelijks bestellen, lijkt me? Ik heb geen groot budget. Niet dat ik per se een kwaliteitsdingetje nodig heb ofzo. Als dat ding maar lekker goed licht geeft.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 00:24:44 #206
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167630765
Aputure is altijd goed spul.
Bijvoorbeeld die nieuwe mini Amaran AL-M9 of iets groter: de AL-H160.
  dinsdag 27 december 2016 @ 00:34:11 #207
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167631007
Dus dit is een prima ding? :)

http://www.kamera-express(...)73zezWNOgaAsNX8P8HAQ

Valt ook wel redelijk binnen mijn budget.

Verder zag ik ook bijvoorbeeld deze;

http://www.studioverlicht(...)2967CgMBkaAg1T8P8HAQ

Die lijkt me op zich ook wel prima.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 00:45:49 #208
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167631328
Die nieuwe mini AL-M9 ziet er ook wel tof uit. :P Als 'ie maar een beetje lekker licht geeft, zeg maar. Maar misschien dat ik dan voor die eerste Aputure ga.

Wat zou jij doen? Die Apature mini of die grotere?

[ Bericht 14% gewijzigd door richolio op 27-12-2016 00:53:34 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 01:00:02 #209
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_167631733
Iemand rode videomic pro kopen ?
  dinsdag 27 december 2016 @ 01:53:45 #210
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167632409
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 00:45 schreef richolio het volgende:
Die nieuwe mini AL-M9 ziet er ook wel tof uit. :P Als 'ie maar een beetje lekker licht geeft, zeg maar. Maar misschien dat ik dan voor die eerste Aputure ga.

Wat zou jij doen? Die Apature mini of die grotere?
Ligt eraan. De ene is lekker klein en simpel, de ander heeft meer output en pakt ook externe batterijen die lekker lang mee kunnen gaan (vb. NP-F970 (Patona bijv)). Beetje afhankelijk aan wat voor een toeter je op je camera wilt hebben (hoewel ik voorstander ben voor off-camera plaatsering als 't ff kan, tenzij beauty/ringlight, anders krijg je zo'n deer-in-headlights-effect) en hoeveel licht je echt nodig hebt. Muchos reviewos op YouTubos. Krijg je er een beter idee bij. ;) Heb zelf de H160, cool klein dinkie wel met goede CRI/kleurkwaliteit (veel van die echt goedkope dingen hebben een color shift naar groen ofzo). Heb ook de AL-198 en AL-198C en elk met een eigen stand (3 point lighting set-up). Al ben ik ook een fan van natuurlijk licht en eventueel natuurlijk licht bouncen/reflecteren.

Volgend jaar misschien aan een upgrade denken, dan de Aputure Lightstorm series. C120d is wel een gave. Met Bowen-S mount, dus kun je veel accessoires op mikken en gebruiken voor zowel foto als video. Niet goedkoop, wel goedkoper dan ander pro spul. Aputure is echt killer! Yongnuo is ook altijd populair geweest, maar dan meer voor de prijs. De panels zelf waren altijd minder in kwaliteit. Wilde eigenlijk ook naar die nieuwe YN-760 kijken, aardig wat goedkoper dan de C120d bijvoorbeeld, maar die lijkt er ook al zo slecht vanaf te komen. In deze business is het wel een beetje: you pay for what you get. Aputure gaat de gulden middenweg.
  dinsdag 27 december 2016 @ 17:31:06 #211
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167646756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 01:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

knip
Thanks. Het liefst heb ik natuurlijk geen toeter op mijn camera, dus dan is zo'n mini fijn, of misschien zelfs zo'n ring. Maar ik wil 'm ook op mijn statief mouten, dus dan valt zo'n ring al af denk ik. En zo'n mini is tof zie ik nu. Die kan je ook op allerlei andere plekken stoppen, omdat dat ding lekker compact is. Maar ik hecht natuurlijk ook waarde aan hoeveel licht zoiets geeft. :P Dus die AL-H160 lijkt me een prima ding!

Dus als ik over een tijdje een shotgun mic wil aanschaffen, dan moet ik Aputure in het achterhoofd houden :P

Hoe zit het met extra batterijen? Ik zag deze langskomen, heeft prima reviews; http://www.dx.com/p/dste-(...)0d-grey-white-193594

Die zal ook wel geen even lange lifetime hebben als een originele Canon batterij, maar het is dan ook een extra.

[ Bericht 15% gewijzigd door richolio op 27-12-2016 18:06:14 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 december 2016 @ 18:46:32 #212
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167648661
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_167649072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:46 schreef richolio het volgende:
En hoe heet zo'n ding waarmee ik meerdere dingen op mijn DSLR kan mounten? Ben even het trefwoord kwijt :')
Hot shoe rail?
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:14:29 #214
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167659739
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:46 schreef richolio het volgende:
Hot shoe idd? Magic arm? Cage? Rig?

Wat je vraag over de accu betreft. I had to learn the hard way. Ik gebruikte de Chinese DSTE batterijen in m'n GH2 en opeens *floep* camera uit. Accu checken. Ja hoor, aan gort. En batterijcompartiment stonk ook alsof er iets misgegaan was. Gelukkig deed de camera het nog, maar daarna de Chinese importzooi voor bottom dollar afgezworen. Is eigenlijk ook wel wat idd, koop je voor honderden euros cameras en lenzen enzo en ga je zeuren over een accu die 40 euro kost ofzo. Maar goed, 't is ook gewoon een verkoopstrategie, want ze weten dat je meer accus gaat willen hebben en kunnen ze dus vragen wat ze willen en meestal is dat inderdaad meer dan dat zoiets waard is. Gelukkig zijn er ook B-merk accus i.p.v. C(hina)-accus. Natuurlijk komt het uiteindelijk toch allemaal wel uit dezelfde buurt, maar heb dan liever geen geïmporteerde meuk maar een merk dat zich bij ons gevestigd heeft en aan bepaalde richtlijnen en voorwaarden moet voldoen. Zo ben ik bij Patona uitgekomen (distributie door https://www.pts-trading.de , je vindt ze ook wel op eBay/Amazon.de). Beetje zoals Aputure. Gewoon een goede mix van kwaliteit en prijs. Altijd het goedkoopst maar halen is verkeerde zuinigheid.

Als je een shotgun mic wilt, RĜDE is natuurlijk top. Kan natuurlijk duurder, weet ik het Sennheiser, Audio-Technica, Azden enz. Kan ook goedkoper, Takstar, HTDZ.
pi_167731015
Hoi allemaal,

In 2013 heb ik mijn eerste 'wereldreis' gemaakt. Ik had destijds totaal geen verstand van video-of fotografie, maar heb niettemin veel momenten kunnen vastleggen met een simpele Sony Nex 5N camera.

Nu, drie jaar later, vond ik het tijd om toch iets met deze beelden te doen. Ik heb deze gecombineerd met een recente trip naar Zuid Amerika, waarvoor ik een Sony A6000 heb gebruikt (met betere codec).

vrijdag 30 december 2016 @ 02:32:31 #216
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167731135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 02:11 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
[..]
Hey welkom. :Y :W

Gaaf man! :D Erg populaire editstyle geworden nadat vooral deze video opblies:

Zal wel een hoop werk in wezen zitten! Erg geslaagd. ^O^
pi_167731198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 02:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hey welkom. :Y :W

Gaaf man! :D Erg populaire editstyle geworden nadat vooral deze video opblies:

Zal wel een hoop werk in wezen zitten! Erg geslaagd. ^O^
Thanks, en wow wat is die video vet! Kan er alleen maar van dromen om ooit zoiets te kunnen maken :)
  vrijdag 30 december 2016 @ 03:07:01 #218
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167731212
Ja, al is die misschien een tikkeltje too much. Niet echt geschikt voor mensen met epilepsie. :P
Heb jij toch een wat chillere pace te pakken, dan kun je tenminste nog ff analyseren waar je naar zit te kijken. ;)
pi_167749425
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 03:07 schreef shiznuts het volgende:
Ja, al is die misschien een tikkeltje too much. Niet echt geschikt voor mensen met epilepsie. :P
Heb jij toch een wat chillere pace te pakken, dan kun je tenminste nog ff analyseren waar je naar zit te kijken. ;)
Haha, een snelle edit is het zeker. Mijn moeder kon mijn filmpje al niet aan, laat staan het Watchtower of Turkey filmpje.

Er valt wel een hoop te leren van dat filmpje! Bijv die super subtiele overgangen (veelal zit het in de camerabeweging) maar vooral ook de sound editing van deze meneer.
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:33:44 #220
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167750031
Ja, laatst ging ik nog ff kijken of mensen nog wat met een GH2 deden en kwam ik deze tegen, ook wel aardig:
pi_167750535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 17:33 schreef shiznuts het volgende:
Ja, laatst ging ik nog ff kijken of mensen nog wat met een GH2 deden en kwam ik deze tegen, ook wel aardig:
Geweldige color grading.

Ik wil op termijn de stap naar 4K maken en overweeg een Sony A6500 of een Panasonic GH4 / GH5 als die uitkomt. Mijn instinct zegt APSC-sensor > Micro 4/3 maar er zijn inmiddels zooooveel amateur cinematografen die met een GH4 schieten...
  vrijdag 30 december 2016 @ 18:23:48 #222
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167752069
Joah, de GH5 gaat echt megagaaf zijn. Nog een paar dagen en dan zullen we wel meer weten. De 4e heeft Panasonic een persconferentie en maken ze waarschijnlijk de complete specs, prijzen en verkrijgbaarheid bekend. Tot nu toe alles wat op http://www.panasonic.com/(...)leren/lumix/GH5.html staat.

Voor mij persoonlijk een interessante keuze want...
• Ik wil geen DSLR, ik heb een hekel aan spiegels en OVFs, grote flange distance, geef mij maar gewoon een mirrorless camera met EVF en goede liveview ervaring + alle mirrorless bells 'n whistles, van 4K tot aan histograms/zebras/peaking
• Ik wil geen fullframe camera. Mirrorless fullframe = Sony en de A7SII/A7RII zijn zelf al niet goedkoop en de lenzen ervoor ook niet bepaald en zijn vanwege die beeldcirkel die ze moeten afgeven ook niet bepaald compact
• APS-C is inderdaad optimaal. Ik heb een Nikon D5300, maar dat is dus meteen de reden dat ik geen DSLR wil, want het gebruikersgemak voor liveview en schieten van video laat nogal te wensen over, ondanks dat de sensorprestaties uitstekend zijn
• APS-C mirrorless kun je met een focal reducer richting fullframe boosten! Dus die optie heb je in ieder geval, hoewel zonder je ook prima uit de voeten kunt. Maar de Sony A6300/A6500 vind ik nogal dompers... de A6300 mist touchscreen en sensor stabilizatie, beiden hebben problemen met hitteontwikkeling waardoor de camera opnamen onderbreekt om af te koelen e.d., verder de rolling shutter natuurlijk. Ergonomisch vind ik ze ook niet echt optimaal, ook ontbreekt de mogelijkheid om het schermpje naar voren te draaien en is de touchscreenimplementatie op de A6500 niet bijster briljant. Dan zijn de kleuren zo-zo, iedereen spreekt altijd van de geweldige Canon kleuren die meteen uit de camera fijn ogen, vooral de 'skintones'. Hoef je in principe alleen een curve over te gooien, wat sharpness erbij en je bent klaar. Bij Sony heb je daar wat meer werk aan dat op smaak te krijgen. Ze zijn ook niet al te goedkoop en de native line-up van APS-C lenzen voor het systeem in eigenlijk een grote grap en kan wel wat doorontwikkeling gebruiken. Tja, al met al, niet echt mijn ding. Samsung had met de NX1 een vrij grote hit, maar die hebben de handdoek in de ring gegooid. Op dit moment is waarschijnlijk de beste APS-C mirrorless camera de Fujifilm X-T2. Pracht camera, pracht systeem. Maar veel lenzen zonder stabilisatie en geen sensor stabilisatie. Ook geen vari-angle touchscreen. En de lensmount heeft niet zoveel bijbehorend aanbod als bijvoorbeeld Sony. Ook heb je geen smart adapters voor EF glas. Dus... ook niet echt
• Tja, kom je al gauw bij MFT uit. Daar krijg je zo'n beetje alles wat je wilt. Een compact en licht systeem met EVF, vari-angle touchscreens inmiddels is sensor stabilisatie de standaard. Een ongekend aanbod van features. Voor degenen geïnteresseerd is er niks op de mark dat zo ideaal is voor videoproductie dan de GH-lijn. De GH4 heeft het allemaal van mic-in/headphone jack, vari-angle touchscreen, 10-bit HDMI out, V-LOG L, Anamorphic mode, slowmo, histogram/zebras/peaking, timecode, et cetera. Wat inderdaad een beetje het punt is met MFT/M43/M4/3 is inderdaad de vrij kleine sensor. Aan de ene kant is het fijn, want de gedeelde mount kent native heel veel compacte lenzen in allerlei prijsklassen. Maar de kleine sensor betekent inderdaad minder kwantiteit en kwaliteit aan licht. Dus low light performance/noise control (GH4-generatie tot ISO1250, daarna (G7/GX80/G80) bruikbaar tot ISO3200), dynamic range, kleurkwaliteit en dergelijke. Door de crop is het aanbod van wijde lenzen wat gelimiteerder, je hebt ook wat meer moeite een shallow depth of field/bokeh te genereren. Gelukkig bestaan Metabones met hun Speedbooster en ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met hun Lens Turbo II. De focal reducers bundelen het licht van een groter formaat lens (APS-C/fullframe/35mm) en win je licht en achtergrondonscherpte door zeg maar. Maar nu zit je dan wel met set-ups met adapters en grotere lenzen. Als je EF lenzen gebruikt, die zijn doorgaans elektronisch aangestuurd dus moet de adapter ook weer duurder zijn vanwege de elektronische aansluitingen daarop. Daarom ben ik eigenlijk voor het adapteren van Nikon mount lenzen gegaan (zoals Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount). Die hebben gewoon een mechanische drive link voor het aansturen van het diafragma. Simpele en goedkope mechanische oplossing.

Dus... aan het eind van de dag blijf ik het meest aangetrokken worden door Panasonic en Olympus cameras. Je hebt dan een relatief kleine camera, maar wel met alle mogelijkheden die je zou willen hebben. Je kunt er allerlei glas voor mikken en native lenzen hoeven niet duur te zijn en zijn erg compact/licht. Voor mij is die combinatie belangrijk omdat ik veel reis en een 1DX Mark II is ook wel leuk hoor, met een Sigma 24-105 en een Canon 70-200, maar dat ga ik niet meeslepen! MFT cameras zijn betrouwbaar, geen gedoe met overheating en in geval van de GH4 en E-M1 Mark II weathersealed.

't Enige minpunt dat ik dan vind is de sensor en dan voornamelijk in verband met ruisprestaties. Maar sinds de G7, GX80 en G80 zijn al aardig wat positieve veranderingen doorgevoerd dus dat de GH5 stukken bruikbaarder is zal wel een feit zijn. Maar laten we eerlijk zijn, als je een RED, ARRI of Blackmagic haalt heb je net zoveel problemen met ruis. Daar is het ook eigenlijk de bedoeling dat je maximaal ISO800 gebruikt. Maar ja, die doen dan ook sets e.d. belichten met lampen set-ups. Dus je kan een M43 camera prima gebruiken als een video productie camera, maar dan moet je ook schieten als een pro en dat betekent in sommige gevallen zorgen dat er genoeg licht in je scènes is. Een A7SII kun je prima in availlable light gebruiken en tot ISO 1 miljoen miljard opschroeven en dat is natuurlijk ergens ook wel praktisch, maar 't is eigenlijk een cheat. Zoals je zegt genoeg mensen kunnen prima met de GH4 leven, je moet weten wat je wel en niet kunt doen met je gear, maar als je overal binnen blijft is er echt wel wat mogelijk.

Maar, ik zeg altijd maar... verschillende mensen, verschillende wensen en een camera zou niet bestaan als ze er niemand voor dachten te vinden. :P
pi_167759689
Dank voor je uitgebreide post. Ben heel benieuwd, zeker naar de low light performance van de GH5!

Ik zelf ondervind geen last van het design van de Sony A6k serie, omdat ik eigenlijk niet anders gewend ben. Sluit me wel aan bij je overige opmerkingen. Lijkt wel alsof Sony steeds voor open goal mis schiet, omdat ze in potentie een beest van een camera in handen hebben.

Zijn er al richtprijzen bekend van de Panasonic GH5? Komende periode ga ik oriënteren welke kant ik opduik: de full frame kant met de Sony A7-lijn of richting Panasonic.
  vrijdag 30 december 2016 @ 22:29:23 #224
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167763578
Klopt, toen de A6300 nabij was dacht ik 'woah, die gaat awesome worden!'. Bestelde uit alle enthousiasme zelfs een conversion kit van M43 naar E-mount voor de Veydras. Alleen op papier was 'ie awesome... in de praktijk... meh, maybe not as much. -O- Zo jammer inderdaad.

Jup, http://www.43rumors.com is wel een handige site om zulke dingen in de gaten te houden. Dus alle details bekend op 4 januari. Dan is 'ie verkrijgbaar in de lente, maart/april ofzo, tezamen met de 3 nieuwe Leica zooms (f/2.8-4, waarschijnlijk 1000+ p/stuk, mij eigenlijk niet gezien dus). Zou op 1999 EUR moeten uitkomen voor body only (á la E-M1 Mark II) en 2899 als kit met de nieuwe Leica 12-60mm f/2.8-4.

Albert Fast doet ook altijd wel mooie dingen met Panasonics. https://www.youtube.com/user/MrAlbertFast/videos
pi_167767667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:29 schreef shiznuts het volgende:
Klopt, toen de A6300 nabij was dacht ik 'woah, die gaat awesome worden!'. Bestelde uit alle enthousiasme zelfs een conversion kit van M43 naar E-mount voor de Veydras. Alleen op papier was 'ie awesome... in de praktijk... meh, maybe not as much. -O- Zo jammer inderdaad.

Jup, http://www.43rumors.com is wel een handige site om zulke dingen in de gaten te houden. Dus alle details bekend op 4 januari. Dan is 'ie verkrijgbaar in de lente, maart/april ofzo, tezamen met de 3 nieuwe Leica zooms (f/2.8-4, waarschijnlijk 1000+ p/stuk, mij eigenlijk niet gezien dus). Zou op 1999 EUR moeten uitkomen voor body only (á la E-M1 Mark II) en 2899 als kit met de nieuwe Leica 12-60mm f/2.8-4.

Albert Fast doet ook altijd wel mooie dingen met Panasonics. https://www.youtube.com/user/MrAlbertFast/videos
Interesting! Met zo'n speedbooster erbij kan de lowlight performance dan wel redelijk in de buurt komen van (op z'n minst) de Sony A6k serie, lijkt me toch? Of is het in dat geval verstandiger te kijken naar een lens met een nog wijdere aperture (1.8 <)?

Haha, grappig wel. Ik ben opeens razend benieuwd naar die GH5.
  zaterdag 31 december 2016 @ 00:03:35 #226
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167768323
A6300 en A6500 zijn wel erg goed. Gewoon ISO6400 zetten en whatever. Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo :9~ ) of gewoon door je camera te paren met een van de native snellere lenzen. Panasonic heeft een mooie f/1.7 reeks. 15mm f/1.7, 20mm f/1.7 II, 25mm f/1.7, 42.5mm f/1.7. Olympus rockt de f/1.8... 8, 17, 25, 45, 75mm. Gevoeliger kan ook natuurlijk. Native electronisch: Sigma 30mm f/1.4, Leica 12mm f/1.4, 25mm f/1.4 & 42.5mm f/1.2, Olympus PRO 25mm f/1.2 (let op Leica & Olympus PRO = fors aan de prijs). Fully manual: Voigtländer, SLR Magic & ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met o.a. f/0.95 modellen. En dan heb je nog Samyang/Walimex Pro/Rokinon. Genoeg leuke opties in principe.
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 10:18:05 #227
151126 angel008
pi_167850530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 18:23 schreef shiznuts het volgende:
Joah, de GH5 gaat echt megagaaf zijn. Nog een paar dagen en dan zullen we wel meer weten. De 4e heeft Panasonic een persconferentie en maken ze waarschijnlijk de complete specs, prijzen en verkrijgbaarheid bekend. Tot nu toe alles wat op http://www.panasonic.com/(...)leren/lumix/GH5.html staat.

Voor mij persoonlijk een interessante keuze want...
• Ik wil geen DSLR, ik heb een hekel aan spiegels en OVFs, grote flange distance, geef mij maar gewoon een mirrorless camera met EVF en goede liveview ervaring + alle mirrorless bells 'n whistles, van 4K tot aan histograms/zebras/peaking
• Ik wil geen fullframe camera. Mirrorless fullframe = Sony en de A7SII/A7RII zijn zelf al niet goedkoop en de lenzen ervoor ook niet bepaald en zijn vanwege die beeldcirkel die ze moeten afgeven ook niet bepaald compact
• APS-C is inderdaad optimaal. Ik heb een Nikon D5300, maar dat is dus meteen de reden dat ik geen DSLR wil, want het gebruikersgemak voor liveview en schieten van video laat nogal te wensen over, ondanks dat de sensorprestaties uitstekend zijn
• APS-C mirrorless kun je met een focal reducer richting fullframe boosten! Dus die optie heb je in ieder geval, hoewel zonder je ook prima uit de voeten kunt. Maar de Sony A6300/A6500 vind ik nogal dompers... de A6300 mist touchscreen en sensor stabilizatie, beiden hebben problemen met hitteontwikkeling waardoor de camera opnamen onderbreekt om af te koelen e.d., verder de rolling shutter natuurlijk. Ergonomisch vind ik ze ook niet echt optimaal, ook ontbreekt de mogelijkheid om het schermpje naar voren te draaien en is de touchscreenimplementatie op de A6500 niet bijster briljant. Dan zijn de kleuren zo-zo, iedereen spreekt altijd van de geweldige Canon kleuren die meteen uit de camera fijn ogen, vooral de 'skintones'. Hoef je in principe alleen een curve over te gooien, wat sharpness erbij en je bent klaar. Bij Sony heb je daar wat meer werk aan dat op smaak te krijgen. Ze zijn ook niet al te goedkoop en de native line-up van APS-C lenzen voor het systeem in eigenlijk een grote grap en kan wel wat doorontwikkeling gebruiken. Tja, al met al, niet echt mijn ding. Samsung had met de NX1 een vrij grote hit, maar die hebben de handdoek in de ring gegooid. Op dit moment is waarschijnlijk de beste APS-C mirrorless camera de Fujifilm X-T2. Pracht camera, pracht systeem. Maar veel lenzen zonder stabilisatie en geen sensor stabilisatie. Ook geen vari-angle touchscreen. En de lensmount heeft niet zoveel bijbehorend aanbod als bijvoorbeeld Sony. Ook heb je geen smart adapters voor EF glas. Dus... ook niet echt
• Tja, kom je al gauw bij MFT uit. Daar krijg je zo'n beetje alles wat je wilt. Een compact en licht systeem met EVF, vari-angle touchscreens inmiddels is sensor stabilisatie de standaard. Een ongekend aanbod van features. Voor degenen geïnteresseerd is er niks op de mark dat zo ideaal is voor videoproductie dan de GH-lijn. De GH4 heeft het allemaal van mic-in/headphone jack, vari-angle touchscreen, 10-bit HDMI out, V-LOG L, Anamorphic mode, slowmo, histogram/zebras/peaking, timecode, et cetera. Wat inderdaad een beetje het punt is met MFT/M43/M4/3 is inderdaad de vrij kleine sensor. Aan de ene kant is het fijn, want de gedeelde mount kent native heel veel compacte lenzen in allerlei prijsklassen. Maar de kleine sensor betekent inderdaad minder kwantiteit en kwaliteit aan licht. Dus low light performance/noise control (GH4-generatie tot ISO1250, daarna (G7/GX80/G80) bruikbaar tot ISO3200), dynamic range, kleurkwaliteit en dergelijke. Door de crop is het aanbod van wijde lenzen wat gelimiteerder, je hebt ook wat meer moeite een shallow depth of field/bokeh te genereren. Gelukkig bestaan Metabones met hun Speedbooster en ZY Optics/Zhongyi/Mitakon met hun Lens Turbo II. De focal reducers bundelen het licht van een groter formaat lens (APS-C/fullframe/35mm) en win je licht en achtergrondonscherpte door zeg maar. Maar nu zit je dan wel met set-ups met adapters en grotere lenzen. Als je EF lenzen gebruikt, die zijn doorgaans elektronisch aangestuurd dus moet de adapter ook weer duurder zijn vanwege de elektronische aansluitingen daarop. Daarom ben ik eigenlijk voor het adapteren van Nikon mount lenzen gegaan (zoals Sigma 18-35mm f/1.8 in Nikon mount). Die hebben gewoon een mechanische drive link voor het aansturen van het diafragma. Simpele en goedkope mechanische oplossing.

Dus... aan het eind van de dag blijf ik het meest aangetrokken worden door Panasonic en Olympus cameras. Je hebt dan een relatief kleine camera, maar wel met alle mogelijkheden die je zou willen hebben. Je kunt er allerlei glas voor mikken en native lenzen hoeven niet duur te zijn en zijn erg compact/licht. Voor mij is die combinatie belangrijk omdat ik veel reis en een 1DX Mark II is ook wel leuk hoor, met een Sigma 24-105 en een Canon 70-200, maar dat ga ik niet meeslepen! MFT cameras zijn betrouwbaar, geen gedoe met overheating en in geval van de GH4 en E-M1 Mark II weathersealed.

't Enige minpunt dat ik dan vind is de sensor en dan voornamelijk in verband met ruisprestaties. Maar sinds de G7, GX80 en G80 zijn al aardig wat positieve veranderingen doorgevoerd dus dat de GH5 stukken bruikbaarder is zal wel een feit zijn. Maar laten we eerlijk zijn, als je een RED, ARRI of Blackmagic haalt heb je net zoveel problemen met ruis. Daar is het ook eigenlijk de bedoeling dat je maximaal ISO800 gebruikt. Maar ja, die doen dan ook sets e.d. belichten met lampen set-ups. Dus je kan een M43 camera prima gebruiken als een video productie camera, maar dan moet je ook schieten als een pro en dat betekent in sommige gevallen zorgen dat er genoeg licht in je scènes is. Een A7SII kun je prima in availlable light gebruiken en tot ISO 1 miljoen miljard opschroeven en dat is natuurlijk ergens ook wel praktisch, maar 't is eigenlijk een cheat. Zoals je zegt genoeg mensen kunnen prima met de GH4 leven, je moet weten wat je wel en niet kunt doen met je gear, maar als je overal binnen blijft is er echt wel wat mogelijk.

Maar, ik zeg altijd maar... verschillende mensen, verschillende wensen en een camera zou niet bestaan als ze er niemand voor dachten te vinden. :P
en toch knal ik het afgelopen 6-8 maanden met een Red en primes (1,4-2,8) een heleboel festivals in het donker/overdag en alles.. ik snap wat je bedoelt en je hoeft ook echt niet te verwachten boven iso 1250 te gaan met die dingen maar het kan allemaal wel :)

nadeel met a7s en miljoen iso is dat het gewoon niet meer ''echt'' aanvoelt.

(natuurlijk met videoclips/trailers / corporate videos knallen we er gewoon een gaffer bij met arri lampjes en weet ik veel wat nog meer)

oh en topic change op naar 9/10/11/12k ? :+ 8k is inmiddels ook alweer old skool geworden met de tientallen red epic-w's die elke malloot gekocht heeft ><
  dinsdag 3 januari 2017 @ 10:26:13 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167850681
Waar zou 8K of meer nog meerwaarde hebben? Als je thuis een tv scherm hebt van twee meter breed heb je nog bijna 4 pixels per milimeter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 10:28:30 #229
151126 angel008
pi_167850722
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar zou 8K of meer nog meerwaarde hebben? Als je thuis een tv scherm hebt van twee meter breed heb je nog bijna 4 pixels per milimeter.
Nergens (en was ook sarcasme) we leveren nu nog steeds af op 4k max (en we schieten op 5/6/8k)

Op het croppen in je edit na is het totaal niet handig.

en vergeet niet dat als je op de 8k red meer dan een half uur wilt filmen kan je al 1TB redmags gaan kopen, denk je ''ha dan zet ik hem lekker op 4/5/6k!" ja leuk.. maar dan heb je opeens een cropfactortje aan je broek hangen :(

nee 8k is een gimmick en behalve voor film niet echt boeiend :)
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:19 #230
45206 Pietverdriet
pi_167851932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:28 schreef angel008 het volgende:

[..]

Nergens (en was ook sarcasme) we leveren nu nog steeds af op 4k max (en we schieten op 5/6/8k)

Op het croppen in je edit na is het totaal niet handig.

en vergeet niet dat als je op de 8k red meer dan een half uur wilt filmen kan je al 1TB redmags gaan kopen, denk je ''ha dan zet ik hem lekker op 4/5/6k!" ja leuk.. maar dan heb je opeens een cropfactortje aan je broek hangen :(

nee 8k is een gimmick en behalve voor film niet echt boeiend :)
Enige voordeel wat ik zie is door het steeds goedkoper worden van de digitale apparatuur ik me in de bioscoop niet meer hoef te ergeren aan korrels zo groot als tennisballen bij slechte kopieen. Heb me bij Lord of the Rings daar vreselijk aan geergerd en voelde me bekocht.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:26 #231
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167855108
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:18 schreef angel008 het volgende:

[..]

en toch knal ik het afgelopen 6-8 maanden met een Red en primes (1,4-2,8) een heleboel festivals in het donker/overdag en alles.. ik snap wat je bedoelt en je hoeft ook echt niet te verwachten boven iso 1250 te gaan met die dingen maar het kan allemaal wel :)
Ja, :D dat was om 'em eerder in die categorie te parkeren dan in die van de A7S. Dus dat je met een GH4 of straks GH5 eigenlijk zoals de grote jongens loopt te schieten. En dan wat ik al zei 'Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo :9~ )'.
quote:
nadeel met a7s en miljoen iso is dat het gewoon niet meer ''echt'' aanvoelt.

(natuurlijk met videoclips/trailers / corporate videos knallen we er gewoon een gaffer bij met arri lampjes en weet ik veel wat nog meer)
Dat laatste wil er bij de gemaksgeneratie niet zo makkelijk in. Dat als je dan als de big boys wilt filmen, dat je dan eigenlijk ook je scènes moet gaan belichten. Maar dat is natuurlijk niet zo run 'n gun friendly, wat de meeste qua filmmaking doen als ze een GH4 halen, een tool die in hun budget valt en er dan voor lighting kits niets over blijft (al zou ik zeggen: gelukkig hebben we Aputure nog!).
quote:
oh en topic change op naar 9/10/11/12k ? :+ 8k is inmiddels ook alweer old skool geworden met de tientallen red epic-w's die elke malloot gekocht heeft ><
Voorlopig mag w.m.b. de TT blijven tot Tokyo 2020 aka Tokyo 8K! Daarna maar eens verder kijken. :P Deze gast ook _O- :

Leuk allemaal wel. Maar uh. Ja. Beetje overkill misschien, hè? :+ Maar natuurlijk wel mooi. En 8K doet wel lekker downressen in principe. Ook noise 'shrink' je daarmee, added bonus. Om te archiven ook wel een bitch. Maar je hebt het wel en kunt de footage later nog eens revisiten in hoge kwaliteit.

FOK!Fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 16:34:23 #232
151126 angel008
pi_167858681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:56 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, :D dat was om 'em eerder in die categorie te parkeren dan in die van de A7S. Dus dat je met een GH4 of straks GH5 eigenlijk zoals de grote jongens loopt te schieten. En dan wat ik al zei 'Maar idd, neem aan dat de GH5 ook wel goed is op ISO1600/3200. En dat kun je dan met een speedbooster combineren (f/2.8 of gevoeliger en je zit al snel rond de Hollywood f/2, of koop een tweedehands Leica Summicron-R 50mm f/1.4 ofzo :9~ )'.

[..]

Dat laatste wil er bij de gemaksgeneratie niet zo makkelijk in. Dat als je dan als de big boys wilt filmen, dat je dan eigenlijk ook je scènes moet gaan belichten. Maar dat is natuurlijk niet zo run 'n gun friendly, wat de meeste qua filmmaking doen als ze een GH4 halen, een tool die in hun budget valt en er dan voor lighting kits niets over blijft (al zou ik zeggen: gelukkig hebben we Aputure nog!).

[..]

Voorlopig mag w.m.b. de TT blijven tot Tokyo 2020 aka Tokyo 8K! Daarna maar eens verder kijken. :P Deze gast ook _O- :

Leuk allemaal wel. Maar uh. Ja. Beetje overkill misschien, hè? :+ Maar natuurlijk wel mooi. En 8K doet wel lekker downressen in principe. Ook noise 'shrink' je daarmee, added bonus. Om te archiven ook wel een bitch. Maar je hebt het wel en kunt de footage later nog eens revisiten in hoge kwaliteit.

Hehe die vlogger is wel grappig, als je zn vlogs bekijkt pik je zo zn red beelden eruit.

Hij heeft ookal toegegeven dat het niet echt helemaal handig is voor auto shots. en dat crop factor echt een pita is..
(verder maakt ie echt een van de mooiste vlogs ever maar daar heeft ie de omgeving ook voor)

kwa storage.. tja.. sinds ik daar werk zijn we naar shared storage overgestapt en zitten we inmiddels al op 30TB voor een paar projecten... idee is om 1 jaar max te bewaren en daarna te gaan verwijderen (zodat we bv voor volgend jaar de trailers nog kunnen editen met materiaal van vorig jaar) we gokken op zo'n 180TB voor 1 jaar.... (en dit is uitgaand van max 6k footage 1-2TB per red camera per event) en sommige events hebben 14 reds reken maar uit..

anyhoe het downscalen heeft zeker zn voordelen en we hebben ook iemand die de weapon 8k heeft.. en die naast een epic-w leggen laat toch echt een serieus verschil zien (Scherper/nog meer DR/p0rn)

maar om het op te slaan betekend dat we onze opslag zouden moeten triplen naar 540TB per jaar en daar zitten we nu nog even niet op te wachten (technisch kunnen we tot 1,5PB per rack gaan)
  woensdag 4 januari 2017 @ 08:39:31 #233
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_167872121
Niemand ? Rode Videomic pro 100 euro ?

Dan gaat die op MP :)
  woensdag 4 januari 2017 @ 20:39:23 #234
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_167887127
http://www.newsshooter.co(...)and-hd-up-to-180fps/

400Mbit 4:2:2 10 bit ..
FHD 180fps
Full size hdmi met cable lock
5axis stabilization
weatherproofing (-10 graden!)
waveform en vectorscopes
4k60p 4:2:0
betere noisereduction (zeg stop winst)
Vlog (na 99 euro upgrade)

lekker hoor :).
alleen jammer dat hij groter is dan de GH4.. wordt weer een nieuwe cage aanschaffen .. :(
en geen flitser ..

[ Bericht 1% gewijzigd door ebeaydojraes op 04-01-2017 20:45:46 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 4 januari 2017 @ 20:40:23 #235
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167887162
Ik laat 'em denknik gaan, maar bedankt voor de heads up!

In other news... :9

http://shop.panasonic.com(...)ml?tab=press&start=0
www.newsshooter.com/2017/(...)and-hd-up-to-180fps/
pi_167890258
Heerlijk hoor! Begrijp alleen die 100eu Vlog upgrade niet. Lijkt me toch dat ze dat er bij een camera van 2000eu wel bij kunnen doen.
  woensdag 4 januari 2017 @ 22:55:49 #237
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167891199
Mja, er was ook een GH4R model incl. V-LOG L en zonder tijdlimietrestrictie (overigens de FZ2000/2500 heeft dat ook niet) die was dan ook duurder. Dus zal wel iemand van marketing zijn geweest die opperde 'ja, maar nee, dat kan niet hoor, net over de 2000 gaan zitten, je moet 'em verkopen voor 1999 want dan krijg je hordes van mensen voor wie de camera dan opeens in 't psychologische budget past'. En iemand moet ooit begonnen zijn met het idee firmwares te verkopen en features te laten unlocken, dus zullen ze ook wel gedacht hebben, ja, nu hebben we dat, moeten we er eigenlijk iets meer mee doen. ;( Zo makkelijk als je er zelf over kunt denken, zo zullen ze zelf ook wel doen 'ach, van die 99 euro laten ze zich niet van een aanschaf afhouden'. Alleen het lullige is dat ze dan per post een code sturen en je daar dagen/weken op kunt wachten, als ze 'em al op voorraad hebben, dat vond ik toen eigenlijk wel een lachertje. :N Stuur gewoon een e-mail, denk ik dan.

-- hum lijkt gratis als je pre-order zet:

Maar gaaf. En ook 6K 10-bit anamorphic komt dan tzt. Purdy sick! Ik vond de E-M1 Mark II qua body wel vrij super en compleet... en eindelijk 4K! Maar dit is natuurlijk wel een zieke tool voor video. _O_

-- moet trouwens nodig eens de Video Assist updaten. Iemand merkte op dat door nieuwe firmware dat ding is stuk bruikbaarder geworden is als monitor. https://www.blackmagicdes(...)professional-cameras

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 05-01-2017 00:03:31 ]
pi_167893290
Dat wordt dus pre-orderen!

Toevallig ben ik begin april in New York. Eens kijken wat 'ie daar gaat kosten. Zit je natuurlijk wel te klooien met garantie...
  donderdag 5 januari 2017 @ 00:50:56 #239
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167893545
En met import. Officieel mag je maar 430,- eur aan goederen belastingvrij invoeren. 'Officieel' natuurlijk. ;)
  donderdag 5 januari 2017 @ 08:20:24 #240
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_167895051
Ja die komt er gewoon natuurlijk. Ben alleen benieuwd of 'ie nog werkt met de metabones xl of dat er ook een nieuwe speedbooster moet komen.
Ik ga naar huis.
  FOK!Fotograaf donderdag 5 januari 2017 @ 09:40:55 #241
151126 angel008
pi_167895882
Iemand mn gh4 overnemen :+
Die gh5 is wel een mooie upgrade als FOH camera ;)

Als vlog inderdaad met pre orders komt dan zou ik dat wel doen, heb zelf nog een gh4 met de ''gehackte'' v-log ik vind het gewoon totale onzin om 99 euro/dollar te betalen voor iets wat eigenlijk gewoon een firmware update had moeten wezen..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 01:44:03 #242
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_167916963
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:36:23 #243
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_167924826

1 stop beter dus dan de Gh4. ISO 1600 bruikbaar.
rest met Neat video ruis verwijderd.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 00:48:18 #244
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_169257066
pi_169389415
Vraagje over de nieuwe GH5:

Deze ondersteunt vanaf Firmware 1.0 een video bitrate van 150 Mbps. Vanaf juli wordt dat 400 Mbps met een upgrade.

Welke SD-kaart moet ik nu kopen om alvast die 150 'aan te kunnen'? Ik kan er in de pricewatch maar een paar vinden van minimaal 64GB, en die zijn behoorlijk aan de prijs! Bijv https://tweakers.net/pric(...)-sdxc-uhs-ii-u3.html

of https://tweakers.net/pric(...)-sdxc/specificaties/

Alleen zit die laatste precies op een max. schrijfsnelheid van 150Mbps, dus dat lijkt me niet veilig?
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:05:59 #246
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_169393019
Die 400, hè, die is in megabits per second. De kaartensnelheid gaat in megabytes per second. 1 byte = 8 bit, 400mbps -> 50MB/s. Dan moet je kijken niet naar de leessnelheid, maar naar de wegschrijfsnelheid. Dit is echter traditioneel gezien een max/peak waarde. De organisatie achter de SD standaard heeft daarom een nieuwe klasse bedacht, de V-klasse met minimale constant ondersteunende wegschrijfsnelheid. Nu kun je natuurlijk aannames doen dat een kaart die piekt op 95MB/s de helft wel moet halen, maar geen garanties. Geloof dan ook dat zo de SanDisk 95MB/s maar als V30 klassificeert.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:18:59 #247
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_169423627
V30 (alsmede U3) betekent dat gemiddeld 30MB/s gegarandeerd wordt. Voor 400Mbps komen straks V90 kaarten die voor die datastroom nodig zijn. 600Mbps van de FS7 zou binnenkort dus ook gehaald kunnen worden door UHS II en UHS III kaarten en dan zijn XQD niet meer nodig (even los van het feit dat Cfast en XQD wel een flink stuk stabieler zijn en minder snel kapot gaan dan SD kaarten).

edit:

https://www.sdcard.org/consumers/choices/speed_class/index.html
https://www.sdcard.org/pr(...)th_UHS3_2_9_2017.pdf

[ Bericht 32% gewijzigd door ebeaydojraes op 10-03-2017 23:47:35 ]
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:51:08 #248
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_169424586
V30 is er al. V60 zou ok moeten zijn voor de 400mbps mode (alleen nog nergens gespot?). V90 heb ik alleen hier gezien: http://www.delkindevices.(...)-u3-v90-memory-card/ & https://www.amazon.de/dp/B01N5P4VT1 (R280/W250 kaarten).
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:58:56 #249
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_169424785
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:51 schreef shiznuts het volgende:
V30 is er al. V60 zou ok moeten zijn voor de 400mbps mode (alleen nog nergens gespot?). V90 heb ik alleen hier gezien: http://www.delkindevices.(...)-u3-v90-memory-card/ & https://www.amazon.de/dp/B01N5P4VT1 (R280/W250 kaarten).
http://news.panasonic.com(...)25-5/jn170125-5.html
http://www.idealo.de/prei(...)i-v90-panasonic.html

Panasonic komt er ook aan
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:01:09 #250
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_169424851
:P Ja, de dingen die je allemaal hebt genoemd al heb ik al gelinkt overal, hè.
pi_171004050
Mijn eerste beeldjes met de Panasonic GH5!

vrijdag 2 juni 2017 @ 22:33:19 #252
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_171407264
quote:
Bro! Dat was sick! :D ^O^ Awesome job. Ik was in oktober voor het eerst in NY, this brings it all back!
Ik had eerder al wel gezien dat je wat gepost had, maar toen had ik geen tijd om te kijken en was het eigenlijk vergeten, maar alsnog dus: noice! :Y
_

Kwam hier eigenlijk ff melden dat Panasonic een event heeft morgen... in de strijd met Sony, Canon (vooral nu met hun C200!) en Blackmagic wordt morgen hun mystery camera onthuld! :o
http://www.43rumors.com/panasonic-new-camcorder-announcement/
Ik hoop dat het iets is waar GH-shooters naar kunnen upgraden, want behalve de JVC GY-LS300 is er niet veel dat onder de $5k blijft en gebruikers een natuurlijk upgradepad biedt. Zal me benieuwen... maar als 'ie te duur is, is het natuurlijk lastig, vooral nu met de C200 net uit... die hele market is al drukbezet...
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:06:11 #253
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_171412098
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:34:04 #254
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_171412681
Hoi! Ik had deze vraag gisteravond ook in het Apple-topic gesteld, maar doe het ook even hier. Gewoon, voor de zekerheid. Weet niet of iemand hier het me kan zeggen maar soit, jullie hebben vast ervaring met bewerken.

Ik ben bezig met iMovie en editen van meerdere korte (paar seconden tot max. 3 minuten) filmpjes in één wat langer filmpje (met o.a. picture in picture en wat effecten etc.). Nu had ik net ong. 6 minuten aan film en dat ging telkens goed, geen vuiltje aan de lucht. Importeer ik net een extra flmpje van 3 minuten en voeg die eraan toe, zodat ik die kan gaan editen, loopt iMovie hele tijd vast. Herstart van Mac al gedaan, maar moet iMovie geforceerd blijven stoppen, :{.

Kan toch niet dat 'ie dit nu ineens niet aan kan? :{ Moet toch wel iets aan kunnen van max. 10 minuten?

Ik heb een MacBook Pro Retina

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:52:59 #255
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_171419245
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt. :P

Also: hi! :W :D
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:27:54 #256
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_171419950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Heb nul verstand van Apple, maar ik zou zeggen doe jezelf een favor en haal Final Cut Pro/FCPX? Iedereen met een Apple is daar lyrisch over (ben zelf Windows gebruiker. Eventueel kun je bijvoorbeeld Blackmagic Design's DaVinci Resolve proberen (= gratis, maar Apple users zweren bij het gemak en de snelheid van FCP. Andere software runt beter op Windows machines met betere specs) en ook AVID komt deze maand met een gratis NLE: Media Composer First. Hitfilm Express heb je ook nog). Geloof dat iMovie zoiets is als Windows Movie Maker. Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het nogal basic is en snel tegen problemen aanloopt. :P

Volgens mij is iMovie wel net een stukje minder basic van WMM :+ en je kan er eigenlijk vrij veel mee. Niets dat ik nu met iMovie doe, heb ik eigenlijk FCPX voor nodig. Volgens mij is het bestand dat ik nu heb +/- 21 GB. iMovie maakt het wel lekker groot, maar kreeg hem net weer even aan de praat. Niet dat ik er wat mee kan, want ineens was overal de helft van de audio uit de filmpjes. Ik kan wel bijv. plaatjes importeren en invoegen, maar zodra ik op spatie/play druk, loopt de hele boel vast.

Ook: hi :W :*
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:30:32 #257
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_171419987
In principe slikken FCPX en iMovie hetzelfde dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Ik ga naar huis.
pi_171444429
Of je filmpje nou 1 minuut of 100 minuten is, dat maakt voor je systeem niet veel uit. Denk eerder dat het laatste filmpje wat je toe wou voegen een niet zo lekker codec gebruikt. Even omzetten naar een ander formaat misschien?

quote:

Iemand heeft een vraag over zijn iMovie wat voor hem echt prima werkt en dan ga je hem een tool van 299,- euro aansmeren of andere pro tools :D Dat is niet probleemoplossend denken gap.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:28:56 #259
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_172040724
Korte video gemaakt met de Panasonic GH5 en de Noctricon 42.5mm f1.2 & Summilux 15mm F1.7:

Constructieve feedback waardeer ik ten zeerste!
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:58:49 #260
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_172225983
Nice job, de Leicas zijn echt next level (de 42.5mm f/1.2 dan ook qua prijs :+ ).
Beetje te 'blauwige waas' in sommige shots op de schaduwgebieden van de paarden misschien, voice over ook niet echt weg van, maar da's subjectief tuulk.

- Neways. Wat anders, als je nog een smartphone wilt hebben, whatabout een RED? 8)7
http://www.red.com/hydrogen
Holografisch display in een media device/smartphone voor glassesless 3D content enz.
pi_172821825

Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:02:31 #262
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_172823099
Ja, nice. Duimpje omhoog alles.

En ook niets dan liefde voor de GH5 hier. Topding.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:33:40 #263
45206 Pietverdriet
pi_172823424
quote:

FCPX is erg fijn, toen apple het uitbracht hadden ze het helemaal veranderd en waren er jarenlange gebruikers die boos waren dat het allemaal anders was, maar dat is voorbij. Het is helemaal nieuw ontwikkeld vanaf de basis voor multi threading en 64 bit. Hierdoor is het echt heel erg veel sneller dan andere tools. Derde partijen hebben heel veel plugins ontwikkeld.
pi_172828729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:42 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

Ook ik weer een video gemaakt met de GH5 (voornamelijk met 12-60 lens) en Mavic Pro. Begin steeds meer vertrouwd te raken met een camera, wat een heerlijk apparaat.
Wauw ^O^
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:49:04 #265
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_172981592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:42 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

Prachtige shots, prachtig land! _O_

Ik heb met dezelfde combinatie onderstaande video gemaakt:

maandag 7 augustus 2017 @ 23:14:04 #266
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_172985215
Nice, alleen die horizon niet recht op 55 laat mijn ocd af gaan :P
pi_173115471
Veel Lumix G5 gebruikers hier? Ik ben zelf een beetje in een zoektocht beland naar een degelijke DSLR waarmee je goed kan filmen. Ik heb voor mijn studie veel gefilmd met de JVC GY HM600 videocamera. Leuk ding, maar ik ben nu eigenlijk opzoek naar m'n eigen apparatuur en ik neig toch meer naar een DSLR dan naar een videocamera. Ik heb alleen weinig verstand van spiegelreflexcamera's. Zo ben ik de handelingen zoals witbalans, gebruik van ND-filters allemaal gewend om in te stellen op een videocamera en niet op een DSLR. Is het handmatig instellen van zo'n DSLR rigoureus anders?

Ik vind het aanbod van DSLR's overigens behoorlijk overweldigend. Ik hoor goede verhaal over de Canon 5D MK3, maar dus ook de Panasonic G5 zie ik vaak voorbij komen. Iemand tips?

Wat een toffe filmpjes hier overigens, zeer indrukwekkend!
pi_173394367
Samen met een bevriende fotograaf een persoonlijk projectje gedaan bij een jeans artiest. Bij deze de film

https://vimeo.com/231084065
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:32:19 #269
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_173401428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Samen met een bevriende fotograaf een persoonlijk projectje gedaan bij een jeans artiest. Bij deze de film

https://vimeo.com/231084065
Nice! Strakke edit.
Netjes!

Met welke cam is dit geschoten ?
pi_173403108
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:32 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Nice! Strakke edit.
Netjes!

Met welke cam is dit geschoten ?
Ursa Mini 4.6k. Die overigens te koop is wegens een overstap naar RED. Wel fijne camera though :)
  woensdag 30 augustus 2017 @ 16:50:42 #271
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_173484164
pi_173516312
Ik zit niet stil, hè? :P Nadat ik dat zei meteen wezen kijken naar aanbiedingen, opties, dit en dat en aan het regelen geslagen.
En met een goeie deal eentje besteld (voor 't middag uur zelfs, is al verstuurd)!

Ter info. De Britse GBP versus onze alsmaar in sterkte terugkerende EUR werkt in ons voordeel (Brexit is upon us en Trump zorgt internationaal voor spanningen).

Vb. GH5+Leica 12-60mm op Geizhals.eu : https://geizhals.eu/panas(...)c=pl&hloc=uk&hloc=eu . Lokaal zou ik er bij Cyberport eentje kunnen halen voor 2549 EUR. Goedkoopste resultaat op Geizhals.eu? De Britten! Vb. bij Wex @ £ 2199 / ¤ 2382,18. Tel uit je winst. Maar, bij UKDigital zelfs voor 2099 GBP: https://www.ukdigital.co.(...)m-lens-gh5leb-k.html (was eerder vandaag als daily deal zelfs £2,036.03 bij ze). Incl. verzenden £2.052,98 ~> 2230 EUR. Da's klinkt nog beter dan 2549! But wait, John, there's more. True story, er is meer aan het verhaal.

T/m 3 september bieden alle grote retailers in de UK (UKDigital, maar ook Wex, CVP, Park, etc) een gratis garantieverlenging naar 5 jaar. En bovendien geldt tot diezelfde datum een actie voor mensen die een GH5 kopen en een digitale verwisselbare lens camera in te ruilen hebben. Beide deze acties zijn te gebruiken door mensen uit de EEA (European Economic Area) en dus NIET voorbehouden aan Britten zelf, je moet alleen de camera bij een aangesloten zaak halen om te kwalificeren. De inruilactie geeft je een bepaalde bonus afhankelijk van welke GH5 kit je haalt. De body only? Dan krijg je 100 GBP bonus, bovenop de inruilwaarde van de camera die je opstuurt. Bij de Lumix 12-60 kit is het 150 GBP en bij de Leica 12-60 kit 200 GBP. Ik had een goed verkerende Olympus E-M5 opgepikt (kwam min of meer bij een lens die ik wilde (Voigtländer 17.5mm f/0.95)) voor effectief zo'n 135 EUR en daar een quote voor gehaald. Daar kwam 100 GBP uit (zo'n 110 EUR)... en dat is misschien een verliesje, maar ik haal de Leica kit en krijg dus 200 GBP bonus! Onder de streep echter, dus met kosten voor de E-M5 en het opsturen daarvan en de aanschaf van de GH5 Leica kit uit het Verenigd Koninkrijk, ben ik zo'n 2055 kwijt. Ter illustratie, de GH5 body only launchprijs was 1999 en de Leica zoom los: 999 EUR.

Iedereen die wachtte op een reden om een GH5 te halen... now is the time?

P.s. Iemand nog een GH4 / G7 / G80 kopen? :P
pi_173516385
Jep, klopt. Ik mocht zelfs mijn "inruilbody" houden. Helemaal top :)! En ik kreeg 200 pond korting ook. Beetje mazzel, maar wel tof natuurlijk!
pi_173516414
Oh, das nog chiller. _O_

Hadden ze me ook eens bij een Nederlandse zaak verteld toen ik nog interesse had in een NX1 destijds.
pi_173516462
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:58 schreef shiznuts het volgende:
Oh, das nog chiller. _O_

Hadden ze me ook eens bij een Nederlandse zaak verteld toen ik nog interesse had in een NX1 destijds.
Dat van die garantieverlenging wist ik niet overigens. Hoe activeer je dat dan als je de camera eenmaal hebt?
pi_173516486
pi_173516543
quote:
Ah, simpel dus :)
pi_173516595
:Y De GH5 klinkt als een machtig beest met de FW update. _O_ Holy moly.

Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan. :D :'(
pi_173517151
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:04 schreef shiznuts het volgende:

Trouwens, koop je de GH5, mag je meteen nog meer gaan uitgeven om een lappie te halen die dat allemaal bijbenen kan. :D :'(
Nja, mijn laptop trekt dat nog wel. Maar inderdaad, tis best zwaar tegenwoordig...
pi_173521816
Heb alleen nog geen mooie cage gevonden voor de GH5. Die van Smallrig ziet er weer prima uit, maar volgens mij is die in handheld mode niet erg fijn en hij zorgt ervoor dat je moeilijk bij een aantal knoppen kunt komen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:16:09 #281
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_173522355
Proxies. *O*.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 2 september 2017 @ 02:54:29 #282
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_173537709
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:04 schreef shiznuts het volgende:

Valt dus best mee als je eoshd leest. Het schijnt dat die 400Mbit door zijn minde grove compressie dus makkelijker te lezen is dan de 150Mbit stand.
pi_174025378
http://www.43rumors.com/p(...)gh5-firmware-update/

Komende dagen maar eens mee spelen! :D
pi_174026586
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:28 schreef shiznuts het volgende:
http://www.43rumors.com/p(...)gh5-firmware-update/

Komende dagen maar eens mee spelen! :D
Is die nu meteen 400Mbit dan?
pi_174027594
Yes sir. De lang verwachte grote zomerupdate.
pi_174030549
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:44 schreef shiznuts het volgende:
Yes sir. De lang verwachte grote zomerupdate.
Ja er stond me iets bij dat ik ooit heb gelezen dat die eerst 200 Mbit werd en later 400 Mbit. Maar dan heb ik dat verkeerd.

Vanavond ff installeren :)
pi_174030601
De latere '400Mbit' dat is dus deze uitgerolde update.

De eerdere pagina met het vooruitzicht van wat komen zou (en we nu krijgen dus)...
http://www.panasonic.com/global/consumer/lumix/gh5_firmware.html
pi_174030672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:00 schreef shiznuts het volgende:
De latere '400Mbit' dat is dus deze uitgerolde update.

De eerdere pagina met het vooruitzicht van wat komen zou (en we nu krijgen dus)...
http://www.panasonic.com/global/consumer/lumix/gh5_firmware.html
Prima. Heb hem inmiddels gedownload, vanavond ff installeren :)
pi_174030818
Al een mooie cage gevonden, btw?

Deze video heeft Smallrig net geupload:
pi_174039171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef shiznuts het volgende:

Waarom speelt me bij die optuigflimpjes altijd de naam O.J. Simpson door mijn hoofd :? :')

pi_174039298
Sounds like a job for The Lens Whacker.

Da's het mooie van zo'n GH5, je kunt hem gebruiken als een serieuze ARRI/RED/Blackmagic/Sony F/Canon C/et cetera cinema camera... als je wil. Met cage, rails, monitors, tripod, gimbal, enz. Maar... leent zich ook voor handheld shooting en fotografie. Een Transformer if you will. ;)

____

pi_174042975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef shiznuts het volgende:

Oh, deze video had ik nog niet gezien. Heb die nieuwe cage van ze wel op het oog idd.

Schijnt BTW dat de Lexar 1000x SD prima werkt met de 400Mbit :)
pi_174044455
Wouldn't bet my life on it (met '1000x up to 150MB/s read, 80MB/s write'), maar ok... :P
Hebben die ook dropped frames geteld en een 128GB kaart succesvol volgemaakt met 1 continuous take eerst?

Ik heb SanDisk UHS-II 280 en 300MB/s (lezen weliswaar) kaarten. Logic dictates:
quote:
The 95MB/s* seems to classify as V30 (so max. sustained 30MB/s, 150Mbit/s should be a little less than 20MB/s, so I imagine that's fine; *read, 90MB/s write). More about speed classes, as you've probably seen, here: https://www.sdcard.org/consumers/choices/speed_class/index.html . Haven't seen any official V60 cards yet (required for GH5 /w firmware update; 400MBit/s - 50MB/s, so V60), but I have V90 and those would roughly be the ones with spec: R280/W250. The Panasonic and Delkin ones, don't come cheap though. If 90 equals 30 and 250 equals 90, you're looking at about a factor 3x. So, 60x3=180 (also 90+30=120/2=60 and 250+90=340/2=170). That's the exact writespeed of the 'Transcend Ultimate SDXC 64GB, UHS-II U3/Class 10'. With all that said, draw your own conclusions and then check cards availlable and pricing right here.
Lexar kaarten zijn minder dan de helft van de criteria dat mij een non-V-klasse kaart zou doen laten vertrouwen (voor 400Mbps).
pi_174049135
Toch lees ik over de 1000x van Lexar alleen maar posts van mensen dat hij geen enkel frame dropped :) Zelfs niet na een take van een half uur :). Het is natuurlijk in principe ook maar 50MB/s natuurlijk, dus dan zou hij ook snel zat moeten zijn.

Maar ik heb het zelf nog niet direct nodig, die 400Mbit.
pi_174053260
Writespeed van die kaart is 80MB/s, maar dat is geen max. sustained speed, maar een best case scenario top out/max speed. Met een beetje logica en interpoleren zou je kunnen zeggen dat je minstens een top out speed met factor 3, dus voor 50MB/s (400Mbit) wegschrijven, minimaal 150MB/s writespeed zou moeten hebben, waar de Lexar maar de helft haalt. Omgekeerd is 80 met factor 3 ~ 26MB/s en ~ 213 Mbps. Geen 400... Maar goed, als het magischerwijs toch werkt, good on them! Ik heb er geloof ik ook een paar, zal het eens proberen. Lexar was trouwens foetsie hè, meen nu onder de vleugel van een of andere no-no Chinese firma...

De hele reden dat ze de nieuwe standaard hebben ontwikkeld met V-klasse (V30, V60 & V90) is dat een continue datastroom met die snelheid wordt gegarandeerd. De Lexar is qua writespeed nog langzamer dan de UHS-I SanDisk met R95W90 Mb/s, alleen gebruikt de Lexar dan 't nieuwe UHS-II protocol. Maar voor de GH5 blijf ik lekker bij SanDisk 280/300 kaarten. Als de Lexars 't toch niet aankunnen, blijkt dat altijd op het meest ongunstigste moment.
pi_174053440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Writespeed van die kaart is 80MB/s, maar dat is geen max. sustained speed, maar een best case scenario top out/max speed. Met een beetje logica en interpoleren zou je kunnen zeggen dat je minstens een top out speed met factor 3, dus voor 50MB/s (400Mbit) wegschrijven, minimaal 150MB/s writespeed zou moeten hebben, waar de Lexar maar de helft haalt. Omgekeerd is 80 met factor 3 ~ 26MB/s en ~ 213 Mbps. Geen 400... Maar goed, als het magischerwijs toch werkt, good on them! Ik heb er geloof ik ook een paar, zal het eens proberen. Lexar was trouwens foetsie hè, meen nu onder de vleugel van een of andere no-no Chinese firma...

De hele reden dat ze de nieuwe standaard hebben ontwikkeld met V-klasse (V30, V60 & V90) is dat een continue datastroom met die snelheid wordt gegarandeerd. De Lexar is qua writespeed nog langzamer dan de UHS-I SanDisk met R95W90 Mb/s, alleen gebruikt de Lexar dan 't nieuwe UHS-II protocol. Maar voor de GH5 blijf ik lekker bij SanDisk 280/300 kaarten. Als de Lexars 't toch niet aankunnen, blijkt dat altijd op het meest ongunstigste moment.
I know, I know :) Het verbaasde mij ook moet ik zeggen :)!
  donderdag 28 september 2017 @ 19:01:31 #297
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_174057424
Angelbird is vrij goedkoop en zijn V90 kaarten. 128gb voor 214,- (gezien de prijzen van sandisk, lexar, delkin etc.)
pi_174059000
Ja, daar heb ik ook jarenlang goede ervaringen mee...

... niet dus. Wat is dat nu weer voor een onbekend non-merk? :P Lol, daar doe ik me hand niet in 't vuur voor hoor.

Heb 1 SanDisk 280MB/s en 1 SanDisk 300MB/s kaart. En ook iets van 2 UHS-II Lexar 1000x omdat ze zo goedkoop waren, maar meer als gewoon uitwisselbaar media met een klein minireadertje. Scheelt weer met 2.5" externe HDDs of USB sticks in de weer gaan e.d.
  vrijdag 29 september 2017 @ 13:34:59 #299
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_174072065
Dan ken je Angelbird idd niet. Komt uit Oostenrijk en heeft al jarenlang partnerschap met onder andere atomos om schijven voor hun te produceren en ze maken ook ssd's voor macs en mini externe harde schijven met kabel die in de behuizing zit met stekker en al, in plaats van alleen een aansluiting die kapot kan gaan.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:31:50 #300
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_174073970
Ehhhh.... wokej. Een thuismerk ook nog eens (ik zit in Oostenrijk). 8)7
Net zoals ik laatst leerde dat naast KTM er ook KSR Moto is dat Oostenrijks schijnt te zijn. Weer wat geleerd.

Niet dat ik er daardoor opeens wel volle vertrouwen in heb, moet ik zeggen. :P SanDisk is vanwege jarenlange ervaring ermee en telkens andere merken proberen en altijd blijft SanDisk de no.1 . Since GH2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')