Ik heb het volgende probleem:
Ik had een paar weken terug met koken een onoplettend moment, waardoor er iets overkookte en kennelijk ergens in de kookunit kortsluiting maakte. Ik hoorde een wat brommend geluid en de twee boven elkaar liggende pitjes deden het niet meer. De andere twee wel.
Gisteren een nieuwe kookplaat bemachtigd en aangesloten. Toen kwamen we er achter dat de kookplaat op 2 groepen was aangesloten en dat 1 van die groepen er uit was geklapt. Dat was gebeurd met het overkookincident.
Afijn, nieuwe plaat erin, groepen weer aan en koken maar. Ik zet een pan op een pitje, geen probleem, koken maar. Een tweede pan er op, ook geen probleem.
Echter, de derde pan, precies aan de kant waar ook de vorige plaat defect ging, zorgde weer voor kortsluiting (maak ik er even van). In ieder geval klapte een van de twee groepen er weer uit en dat was 'all she wrote'.
Groep weer aan gezet, bam, ALLES uit. Aardlek weer omhoog, meteen weer uit. Moest eerst de groep uitzetten van de twee kapotte pitjes om alles weer aan te krijgen...
De beide groepen van de plaat uitgezet en even de stekker bekeken, daar zie ik geen gekke dingen, als zwart geblakerd of gesmolten draden etc. De stekker is overgenomen van de vorige plaat, omdat de nieuwe plaat geen stekker had. Nieuwe plaat is trouwens 18 maanden oud.
Stekker er weer in, groepen allebei aan. Nu geen klappende aardlek.
Kookplaat aan, geen probleem, pitjes aan, geen probleem. Echter twee pitjes aan de rechterzijde doen het dus niet meer. Kan ze wel aanzetten, maar maakt geen contact met de pan...
Iemand een idee waar ik het euvel zoeken moet? In de meterkast werd geopperd? Ik heb geen idee...
//edit
De OUDE bedrading en 'schema'...
![2zqswb6.jpg]()
![i3ccpw.jpg]()
NIEUWE 'schema' + stekker zoals hij nu is:
![4tv9rr.jpg]()
![rtoo43.jpg]()
Meterkast:
[ Bericht 8% gewijzigd door EkM11 op 11-11-2015 11:05:57 ]