abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157521192
Ik heb 'm niet gekocht.

De stoelen zaten vrij hard, hoewel de vorm dan weer niet per se slecht was. Maar er was iets anders wat een ergere afknapper was.

Toen ik daar aankwam stond de auto met draaiende motor, hij was net van het terrein naar de kijk-ruimte gereden. De verkoper zei dat ik 'm onder het licht mocht zetten en dat hij zo terug kwam. Ik dus de auto een klein stukje verzetten en toen eigenhandig de motor uitgezet om te kijken hoe hij startte. Maar hij startte niet... de accu was leeg :{

Ondertussen even onder de motorkap gekeken. Best volgebouwd, weinig te zien voor een leek :{ Wel even onder de oliedop gekeken, geen sludge zichtbaar. Wat me wel opviel was dat de koelvloeistof nogal onder peil was.

Ook even kort naar de banden gekeken... qua profiel was het alle 4 oké. Dunlop-banden achter. Voor niet gezien, weinig licht.

Verkoper kwam terug en startte 'm weer met een starthulp en zei dat hij even moest opladen. Ik even mee toekijken.

Wat me opviel was dat hij niet goed leek op te laden: zodra een elektrische verbruiker aanging, ging de dashboard-verlichting knipperen en ging het motortoerental omhoog. Ook na minutenlang draaien, terwijl mijn ervaring met een lege accu bij de Renault was dat hij na hooguit 2 minuten weer prima moest lopen mèt verbruikers aan.

Ik zei toen dat het niet hoorde en de dynamo mogelijk niet meer goed laadde of dat de accu wel heel erg dood wad. De verkoper vermoedde de dynamo. Ik gaf toen aan dat ik 'm dan niet neem, omdat het een dure reparatie is.

Verkoper liep mee naar binnen en stelde voor om te kijken of er nog wat anders was wat aan mijn eisen voldeed, maar helaas...

Hij ging toen overleggen en liet me even wachten. En ondertussen liet hij de auto ook nog even draaien en kwam terug met het idee om 'm nog even 10 minuutjes te laten draaien en ondertussen en kop koffie aan te bieden. En dan kijken of hij echt niet laadt.

Ik wilde niet wachten en stelde voor even een proefrit te maken en dat hij onder het rijden vaak nog sneller laadt. Dat mocht na een kopie v/h rijbewijs en een formulier tekenen.

Ik ben toen een kwartiertje met de auto gaan rijden, ook even snelweg meegepakt. Rijden deed hij prima. Automaat schakelde vloeiend, ook bij vlot optrekken en de kickdown werkte ook, meerdere keren geprobeerd. Stuur blijft ook recht bij loslaten tijdens het rijden. Ook bij hard remmen blijft dat zo.

Wel merkte ik een lichte trilling in het stuur rond de 120-130km/u, wat lijkt op niet goed gebalanceerde banden.

Onderweg even geparkeerd en onder de motorkap gekeken. Ik kan niet over het motorgeluid oordelen. Het lijkt wel op een "tik" wat ik hoorde, maar weet het niet zeker. Bij mijn Renault klonk er altijd al een soort tik wat weer zo hoorde bij dat type motor. Maar deze Mitsubishi-motor ken ik niet. Volgens de verkoper liep hij perfect, geen tik.

Ik heb wel een filmpje gemaakt van de draaiende motor, zo klonk hij halverwege de proefrit:
Klinkt dit als een normale motor of valt het onder tikkende motor? :{

Wat me onderweg nog opviel was dat het opladen v/d accu niet goed ging: zodra ik stilstond (=laag toerental) ging de dashboard-verlichting doffer branden en soms ook knipperen. Vooral als ik veel verbruikers aanzette. Dat werd bevestigd toen ik terug bij de garage was en 'm uitzette... toen startte hij niet meer...

De airco leek het trouwens nog te doen, hoewel het wel moeilijk oordelen was bij deze buitentemperaturen. De compressor ging i.i.g. nog wel aan.

De verwarming deed het ook, maar werd wel langzaam warm vergeleken met de Renault. Kon ook aan het laag koelwater-niveau liggen.

Het interieur zag er verder ook netjes uit.

Maar goed, door de problemen met de dynamo en/of accu heb in 'm niet gekocht. Want een accu is niet duur, maar als het de dynamo blijkt... ;(

Het bedrijf die de auto verkoopt repareert trouwens geen auto's, het wordt uitbesteed. Ik heb gezegd dat mocht hij gerepareerd worden zonder prijsverhoging, ik er misschien nog over nadenk, maar dat het anders definitief nee is.
pi_157521369
GDI kopen echt :') ook geen andere dus. Het is een direct ingespoten benzine _O- . Veel grotere zooi is er niet. Het zelfde als de HPI (PSA) en IDE (Renault)
pi_157521734
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:40 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb wel een filmpje gemaakt van de draaiende motor, zo klonk hij halverwege de proefrit:
Klinkt dit als een normale motor of valt het onder tikkende motor? :{
.
Klinkt als een nieuw type hybride: 3 cilinders op benzine en 1 op diesel.
pi_157522242
Verstopt oliekanaaltje in een kleppestoter, doe al die oude jappen en Renaultjes toch. Volgens mij worden ze er best oud mee, doorgaans. En dat laden zal gewoon een dooie accu zijn geweest, die nu al maanden leeg staat te wezen.

Ik zou hem wel kopen.
.
pi_157523217
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:03 schreef Fer het volgende:
Verstopt oliekanaaltje in een kleppestoter, doe al die oude jappen en Renaultjes toch. Volgens mij worden ze er best oud mee, doorgaans.
Zal best maar dat duidt toch op gebrekkig onderhoud, hoe lang zal het duren voor er nog meer dicht slibt?

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:03 schreef Fer het volgende: En dat laden zal gewoon een dooie accu zijn geweest, die nu al maanden leeg staat te wezen.
Dat denk ik ook, anders was er uberhaupt niet mee te rijden geweest.
Door die dode accu had de dynamo geen buffer die het met zoveel stroomverbruikers best had kunnen gebruiken.
pi_157523944
Klinkt in mijn oren als een prima auto. Heb er verder weinig verstand van.

Maar dat ding is al 15 jaar oud, kan niet als nieuw werken.

Verder zal ik vragen om een nieuwe accu als je toch besluit om hem te kopen. En wellicht nog een proefrit incl. nieuwe accu.

En nooit een auto kopen in het donker.
pi_157523975
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..

Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie niet :) ook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157524204
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.

Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja :') ) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
...
pi_157524733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zal best maar dat duidt toch op gebrekkig onderhoud, hoe lang zal het duren voor er nog meer dicht slibt?

[..]

Dat denk ik ook, anders was er uberhaupt niet mee te rijden geweest.
Door die dode accu had de dynamo geen buffer die het met zoveel stroomverbruikers best had kunnen gebruiken.
Ik weet het niet, Getzi hier tikkert al jaren, vooral in de winter. Ook Clio's komen altijd tikkend voorbij.

Die accu zal wel geen lading meer aannemen, daar kan die spanningsrevelaar in de dynamo ook niets mee.

Die GDi valt toch mee, mist alleen die reinigende werking van port injectie. Dus komt er kool op de inlaatkleppen.
.
pi_157525781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:40 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb 'm niet gekocht.

De stoelen zaten vrij hard, hoewel de vorm dan weer niet per se slecht was. Maar er was iets anders wat een ergere afknapper was.

Toen ik daar aankwam stond de auto met draaiende motor, hij was net van het terrein naar de kijk-ruimte gereden. De verkoper zei dat ik 'm onder het licht mocht zetten en dat hij zo terug kwam. Ik dus de auto een klein stukje verzetten en toen eigenhandig de motor uitgezet om te kijken hoe hij startte. Maar hij startte niet... de accu was leeg :{

Ondertussen even onder de motorkap gekeken. Best volgebouwd, weinig te zien voor een leek :{ Wel even onder de oliedop gekeken, geen sludge zichtbaar. Wat me wel opviel was dat de koelvloeistof nogal onder peil was.

Ook even kort naar de banden gekeken... qua profiel was het alle 4 oké. Dunlop-banden achter. Voor niet gezien, weinig licht.

Verkoper kwam terug en startte 'm weer met een starthulp en zei dat hij even moest opladen. Ik even mee toekijken.

Wat me opviel was dat hij niet goed leek op te laden: zodra een elektrische verbruiker aanging, ging de dashboard-verlichting knipperen en ging het motortoerental omhoog. Ook na minutenlang draaien, terwijl mijn ervaring met een lege accu bij de Renault was dat hij na hooguit 2 minuten weer prima moest lopen mèt verbruikers aan.


Onderweg even geparkeerd en onder de motorkap gekeken. Ik kan niet over het motorgeluid oordelen. Het lijkt wel op een "tik" wat ik hoorde, maar weet het niet zeker. Bij mijn Renault klonk er altijd al een soort tik wat weer zo hoorde bij dat type motor. Maar deze Mitsubishi-motor ken ik niet. Volgens de verkoper liep hij perfect, geen tik.

Ik heb wel een filmpje gemaakt van de draaiende motor, zo klonk hij halverwege de proefrit:
Klinkt dit als een normale motor of valt het onder tikkende motor? :{

Wat me onderweg nog opviel was dat het opladen v/d accu niet goed ging: zodra ik stilstond (=laag toerental) ging de dashboard-verlichting doffer branden en soms ook knipperen. Vooral als ik veel verbruikers aanzette. Dat werd bevestigd toen ik terug bij de garage was en 'm uitzette... toen startte hij niet meer...

Verschillende merken, verschillende manieren.

Mitsubishi's (in ieder geval die met GDI motor) hebben een procedure voor het inleren. Dat gaat niet vanzelf door stationair te draaien of te gaan rijden.

Je kunt dat zelf, zijn verder geen kosten aan verbonden. Kost je een kwartiertje.

Of je daarmee de dynamo uit kunt sluiten kan ik je niet garanderen, maar het lage toerental met de bijbehorende knipperende lichtjes kunnen daar in ieder geval wel bij horen.

Na die procedure loopt de motor ineens zoals het hoort...

Linkje naar procedure:
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9759.0
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:55:40 #136
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157527537
Ts, zoek een ander exemplaar en laat je niet afschrikken door een hogere stand. Mijne 1.6 carisma automaat reed met zijn 250dkm nog als een zonnetje en ik maakte me echt niet druk om het onderhoud aan de automaatbak.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157534334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 01:38 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Als de MRB hoger is => zware auto => minder zuinig.

En dat verbruik vind ik heel belangrijk, mogelijk belangrijker dan de tientjes MRB.

Ja, en nee. M'n e46 320d zwaait naar je met z'n 1455kg en 1:18. Maar serieus kijk nou gewoon naar een 1.6 als het al zonodig op benzine moet. Een van de meest betrouwbare auto's ooit gemaakt, alleen ietwat saai. Om die laatste reden heb ik hem weggedaan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157548207
Hmmm... verschillende meningen... :{ Zou ik 'm wel of niet doen, mits ze het oplaadprobleem kosteloos willen repareren? :{

Dat getik zou dus een verstopt oliekanaaltje zijn... is dus niet goed? :{ Ik ben nou niet echt op zoek naar een auto die binnenkort motorproblemen gaat krijgen :{

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:20 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Verschillende merken, verschillende manieren.

Mitsubishi's (in ieder geval die met GDI motor) hebben een procedure voor het inleren. Dat gaat niet vanzelf door stationair te draaien of te gaan rijden.

Je kunt dat zelf, zijn verder geen kosten aan verbonden. Kost je een kwartiertje.

Of je daarmee de dynamo uit kunt sluiten kan ik je niet garanderen, maar het lage toerental met de bijbehorende knipperende lichtjes kunnen daar in ieder geval wel bij horen.

Na die procedure loopt de motor ineens zoals het hoort...

Linkje naar procedure:
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9759.0
Hmmm... zou daarmee dan het getik over moeten zijn? :{

En laten draaien was meer in de zin van dat de accu dan weer werd opgeladen. Bij de meeste auto's wordt na een lege accu immers ook aangeraden om even een stuk te gaan rijden zodat er voldoende lading in de accu komt voor de volgende start.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:55 schreef monsterd. het volgende:
Ts, zoek een ander exemplaar en laat je niet afschrikken door een hogere stand. Mijne 1.6 carisma automaat reed met zijn 250dkm nog als een zonnetje en ik maakte me echt niet druk om het onderhoud aan de automaatbak.
Eentje met 1.6 motor heb ik nog niet gezien met de opties die ik wil :{ Behalve eentje zonder interieurfoto's, dat vind ik niet oke. Voor hetzelfde geldt is dat afgeleefd en kom ik er pas achter nadat ik naar de andere kant v/h land ben gereisd :{

Een hoge km-stand is op zich niet erg, maar het is wel een indicatie wanneer er mogelijk groot onderhoud aankomt. En automaat-olie niet vervangen? Gaan daardoor automaten niet juist sneller stuk/slechter schakelen :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja, en nee. M'n e46 320d zwaait naar je met z'n 1455kg en 1:18. Maar serieus kijk nou gewoon naar een 1.6 als het al zonodig op benzine moet. Een van de meest betrouwbare auto's ooit gemaakt, alleen ietwat saai. Om die laatste reden heb ik hem weggedaan.
Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
pi_157548815
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat met jouw budget en wensen, er een auto uitkomt die waarschijnlijk nog wel wat onderhoud nodig heeft.

Aan de andere kant, als je heel erg twijfelt, is het bij tweedehands auto's meestal beter om er niet aan te beginnen.
pi_157551827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:30 schreef deezler het volgende:
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat met jouw budget en wensen, er een auto uitkomt die waarschijnlijk nog wel wat onderhoud nodig heeft.

Aan de andere kant, als je heel erg twijfelt, is het bij tweedehands auto's meestal beter om er niet aan te beginnen.
Maar als het motorblok kapot gaat valt dat in mijn ogen niet onder "onderhoud" :{

Ik twijfel vooral, omdat ik daar zelf geen verstand van heb en ook niet weet hoe ernstig een bepaalde "kwaal" is :{
pi_157551894
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:56 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar als het motorblok kapot gaat valt dat in mijn ogen niet onder "onderhoud" :{

Ik twijfel vooral, omdat ik daar zelf geen verstand van heb en ook niet weet hoe ernstig een bepaalde "kwaal" is :{
Moet ik anders mee voor een 2de proefrit in die carisma?

Ik ken die dingen erg, erg goed.
life happens while you're pusing the throttle.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:01:53 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157551942
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Moet ik anders mee voor een 2de proefrit in die carisma?

Ik ken die dingen erg, erg goed.
Volgens mij kun je dan in eerste instantie beter alleen gaan, en als het wat is met Fien teruggaan.... als ze voor een tweede proefrit komt dan staat dat veel te eager.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157551997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dan in eerste instantie beter alleen gaan, en als het wat is met Fien teruggaan.... als ze voor een tweede proefrit komt dan staat dat veel te eager.
Goede leandra!! Ga ik langs om alleen te kijken.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157552129
Op zich een goed idee :D

Maar... hij is op dit moment wel kapot i.v.m. niet opladen v/d accu, start alleen met starthulp :{ Ik heb geen idee wanneer ze 'm gaan maken :?

Als het de accu is, is het op zich geen ramp. Maar dan moet de dynamo wel uitgesloten zijn daar het een duur onderdeel is...
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:12:43 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157552160
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Fien1989 het volgende:
Op zich een goed idee :D

Maar... hij is op dit moment wel kapot i.v.m. niet opladen v/d accu, start alleen met starthulp :{ Ik heb geen idee wanneer ze 'm gaan maken :?

Als het de accu is, is het op zich geen ramp. Maar dan moet de dynamo wel uitgesloten zijn daar het een duur onderdeel is...
Ze gaan m niet maken, ze verkopen m as is, ze kunnen hoogstens een accu uit een ander onverkoopbaar ding er in zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:23:06 #146
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157552358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze gaan m niet maken, ze verkopen m as is, ze kunnen hoogstens een accu uit een ander onverkoopbaar ding er in zetten.
Dit.
Zolang er geen koper is wordt er niks gemaakt, dat is alleen maar onnodige kosten.
Hopelijk komt er een koper die zo min mogelijk opmerkt, zodat de uiteindelijke verkoop zoveel mogelijk winst oplevert :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157552429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Fien1989 het volgende:
Op zich een goed idee :D

Maar... hij is op dit moment wel kapot i.v.m. niet opladen v/d accu, start alleen met starthulp :{ Ik heb geen idee wanneer ze 'm gaan maken :?

Als het de accu is, is het op zich geen ramp. Maar dan moet de dynamo wel uitgesloten zijn daar het een duur onderdeel is...
Dynamo is het niet, als hij gestart moet worden met starthulp ivm dode dynamo dan stopt de motor heel gauw met lopen (want geen stroom) 99% kans dat het de accu is, 1% kans een combinatie van beide.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157555292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:


Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Diesel kost 1.20, benzine 1.50. Dus de diesel is zuiniger en de brandstof is goedkoper. Een deel ervan verlies je door de MRB maar bij jouw kilometers is dat inderdaad maar een deel. Maar dan heb je wel bijna altijd een turbo. Omdat je graag turboloos wil kom je dan toch terecht bij LPG. Je kanaaltunnel verhaal wordt dan dus een hele dure eis. Dat die tank dan in de reservewielbak ligt deert ook niet. Want als je niet sterk genoeg bent om een aanhangertje te verslepen krijg je je vastgeroeste wielbouten ook niet los, laat staan het wiel uit de kofferbak.
Verder zie ik niet in waarom een krasje in een auto van 1500 niet uit maakt en in een auto van 2000 ineens heel zuur zou zijn. Het zijn beide oude versleten auto's.
Het spijt me als ik nou wat bijdehand overkom, maar ik vind echt dat je eens moet leren rekenen en je niet moet blind staren op dingen die je in de praktijk niet gaat gebruiken. Zoals een reservewiel.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157555612
Nog iets gevonden dat wel in de buurt is:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Alleen geen luxe als airco helaas.
pi_157556610
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:26 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dynamo is het niet, als hij gestart moet worden met starthulp ivm dode dynamo dan stopt de motor heel gauw met lopen (want geen stroom) 99% kans dat het de accu is, 1% kans een combinatie van beide.
Hmmm... als het inderdaad de accu is, dan is het misschien wel een goed idee dat je 'm ook een keer bekijkt/een proefrit mee maakt :D

Vraag me alleen af... stel dat ik 'm dan koop... moet ik dan zelf een zware accu meesjouwen in de trein en daar inbouwen? :P Anders kan ik er niet mee naar huis rijden natuurlijk, als zij 'm niet willen maken :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:49 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Diesel kost 1.20, benzine 1.50. Dus de diesel is zuiniger en de brandstof is goedkoper. Een deel ervan verlies je door de MRB maar bij jouw kilometers is dat inderdaad maar een deel. Maar dan heb je wel bijna altijd een turbo. Omdat je graag turboloos wil kom je dan toch terecht bij LPG. Je kanaaltunnel verhaal wordt dan dus een hele dure eis. Dat die tank dan in de reservewielbak ligt deert ook niet. Want als je niet sterk genoeg bent om een aanhangertje te verslepen krijg je je vastgeroeste wielbouten ook niet los, laat staan het wiel uit de kofferbak.
Verder zie ik niet in waarom een krasje in een auto van 1500 niet uit maakt en in een auto van 2000 ineens heel zuur zou zijn. Het zijn beide oude versleten auto's.
Het spijt me als ik nou wat bijdehand overkom, maar ik vind echt dat je eens moet leren rekenen en je niet moet blind staren op dingen die je in de praktijk niet gaat gebruiken. Zoals een reservewiel.
Nog los van het Kanaaltunnel- kofferbak/reservewiel-argument moet je eens kijken hoe klein het aanbod is van LPG-wagens die voldoen aan de eisen in de start-post. En dan ook naar de prijs/km-stand verhouding.

Verder lees ik wel vaker problemen met LPG-auto's, meer dan hetzelfde type op benzine. Het is toch een extra systeem wat ook nog eens vaak achteraf ingebouwd is.

De wielbouten kan ik wel degelijk losdraaien, hoewel met veel moeite. Dat kreeg ik bij de Renault ook los. En ook het reservewiel optillen kan ik prima... ik heb 'm (met moeite) vanuit de kofferbak naar de 3e verdieping in de hal weten te brengen ook... hij staat daar nu nog steeds met een lekke band, hoewel daar nu niks meer aan is... :{ En het was wel een volwaardig wiel, dezelfde maat/type band als de normale wielen, alleen stalen velg i.p.v. lm.

Het reservewiel vind ik wel degelijk belangrijk om te hebben als je band lek raakt op een afgelegen weggetje in Duitsland of de Belgische Ardennen bijv. En ja... daar komt de auto wel regelmatig, vooral in de lente/zomer. Bandenschuim is niet altijd een volwaardig alternatief als je nog zo ver van huis bent en je band buiten openingstijden lek raakt.

Waarom een kras in een auto van 1500 minder zuur is dan in eentje van 2000: dat is hetzelfde als dat ik meer baal als mijn telefoon van 150 in de plee valt dan eentje van 60. Het is gewoon omdat je voor de dure meer hebt betaald en voor de dure ook langer hebt moeten sparen. Dat ze allebei oud zijn, doet er dan niet zoveel toe.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:00 schreef deezler het volgende:
Nog iets gevonden dat wel in de buurt is:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Alleen geen luxe als airco helaas.
Geen airco is wel een 100% afknapper :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')