abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157599982
Oke ik ben er ook klaar mee ^O^

Jij verwacht een zo goed als nieuwe auto met alle opties die je wil en zonder problemen 40k per jaar wegstampt, maar dan voor kleingeld. Dat gaat gewoon niet.

Ergens zul je concessies moeten doen. In je flexbilteit wat betreft meenemen van spullen, twijfelachtigheid, eisen, gemak, saldo van je bankrekening, of wat dan ook.
pi_157600123
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:56 schreef matig het volgende:
hier, een grote megane:

http://link.marktplaats.nl/m986805396

Hou je nog 750 over voor eventuele reparaties...

Wel iets te zwaar naar jou wens, maar je kan er wel lekker veel zooi in kwijt. En de distributie is al gedaan :D
De Scenic is al vaker aan bod gekomen, maar is naast 2 klasses te zwaar ook nog eens fors onzuiniger. Terwijl ik de ruimte in de hoogte niet echt nuttig kan gebruiken :{ Ik heb meer aan ruimte in de lengte dan in de hoogte.

Enige aantrekkelijke is de distributieriem die is vervangen en de aanschafprijs. Maar ja... weegt dat op als hij 1,5 á 2 kilometer per liter minder ver komt? :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:

[..]
...
En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...
Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is :D

Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi :D

Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen :D
pi_157600452
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is :D

Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi :D

Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen :D
Hup, bellen en info inwinnen. Indien het wat lijkt, afspraak maken en langsgaan.
pi_157601587
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

De Scenic is al vaker aan bod gekomen, maar is naast 2 klasses te zwaar ook nog eens fors onzuiniger. Terwijl ik de ruimte in de hoogte niet echt nuttig kan gebruiken :{ Ik heb meer aan ruimte in de lengte dan in de hoogte.

Enige aantrekkelijke is de distributieriem die is vervangen en de aanschafprijs. Maar ja... weegt dat op als hij 1,5 á 2 kilometer per liter minder ver komt? :{

[..]

Ik vind 'm op zich oké. Één klasse MRB is niet erg als hij voor de rest helemaal voldoet incl. de zachte stoelen en verbruik ook oké is :D

Enige jammere is dat het niet bekend is wanneer de distributie is gedaan. Maar voor de rest lijkt hij best mooi :D

Ik krijg een beetje de neiging om die een keer te willen bezichtigen :D
Ik heb zelf een Scénic uit 2002, een 1.6. Die verbruikt met normaal rijden ongeveer 7,5 liter/100km. Dit is een tweeliter, en die zijn best dorstig. Maar die hoge ruimte (en zit) ga je wel plezier van hebben, vergeleken met deze is het net of je in iedere andere hatchback in de stoel ligt.
De stoelen zijn trouwens erg oké, en de achterstoelen kunnen er uit. Heel handig als je veel mee wilt nemen.

Maar die Mégane ziet er wel goed uit, die lijkt mij best betrouwbaar. Eigenlijk delen Scénic en Mégane een hoop techniek, en voorlopig heb ik niet veel dingen meegemaakt (kapotte bobine is het enige)

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 16-11-2015 16:33:45 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157602451
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:41 schreef lst128 het volgende:

[..]

Hup, bellen en info inwinnen. Indien het wat lijkt, afspraak maken en langsgaan.
Ik heb gebeld, morgen bezichtigen :D
pi_157602777
^O^

En, hoe stond het met het onderhoud?
pi_157603993
Het lijkt mij ook bullshit dat je niet gegarandeerd een automaat kunt krijgen, er zijn bijvoorbeeld genoeg amerikanen die nog nooit in hun leven een schakelauto hebben gereden en tijdens hun vakantie in Europa een automaat willen hebben.
Bij het verhuurbedrijfje om de hoek wordt het misschien lastig, maar bij een Hertz of Avis die er honderden op hun terrein hebben staan zal dat niet zo`n probleem zijn.
pi_157604265
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:07 schreef lst128 het volgende:
^O^

En, hoe stond het met het onderhoud?
Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeld :{ Meest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{

De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 16:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Scénic uit 2002, een 1.6. Die verbruikt met normaal rijden ongeveer 7,5 liter/100km. Dit is een tweeliter, en die zijn best dorstig. Maar die hoge ruimte (en zit) ga je wel plezier van hebben, vergeleken met deze is het net of je in iedere andere hatchback in de stoel ligt.
De stoelen zijn trouwens erg oké, en de achterstoelen kunnen er uit. Heel handig als je veel mee wilt nemen.

Maar die Mégane ziet er wel goed uit, die lijkt mij best betrouwbaar. Eigenlijk delen Scénic en Mégane een hoop techniek, en voorlopig heb ik niet veel dingen meegemaakt (kapotte bobine is het enige)
De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte wel :D Dan vind ik het zonde om daar meer MRB čn meer benzine voor te betalen :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:04 schreef bluemoon23 het volgende:
Het lijkt mij ook bullshit dat je niet gegarandeerd een automaat kunt krijgen, er zijn bijvoorbeeld genoeg amerikanen die nog nooit in hun leven een schakelauto hebben gereden en tijdens hun vakantie in Europa een automaat willen hebben.
Bij het verhuurbedrijfje om de hoek wordt het misschien lastig, maar bij een Hertz of Avis die er honderden op hun terrein hebben staan zal dat niet zo`n probleem zijn.
Multirent had ik het over :{

Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger... :{ Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat... :{
pi_157604507
Beetje stennis schoppen in dat geval, jij denkt dat een amerikaan die nog nooit een schakelbak heeft gereden daar zo mee akkoord gaat ?
Dan geven ze je maar 1 mee uit een hogere klasse waar wel een automaat inzit.

En als ze wel automaten hebben bij het vliegveld maar niet in de stad, dan neem je de trein naar Schiphol en huur je daar je auto.
Van wat je jaarlijks bespaart door met LPG G3 te gaan rijden kun je wel een auto huren.

Je moet in oplossingen denken niet in problemen. :W
pi_157604756
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Beetje stennis schoppen in dat geval, jij denkt dat een amerikaan die nog nooit een schakelbak heeft gereden daar zo mee akkoord gaat ?
Dan geven ze je maar 1 mee uit een hogere klasse waar wel een automaat inzit.

En als ze wel automaten hebben bij het vliegveld maar niet in de stad, dan neem je de trein naar Schiphol en huur je daar je auto.
Van wat je jaarlijks bespaart door met LPG G3 te gaan rijden kun je wel een auto huren.

Je moet in oplossingen denken niet in problemen. :W
Ik wil gewoon geen gedoe. Ik had een automaat bij Mutirent Rotterdam geboekt... die bleek niet beschikbaar... moest toen gebracht worden naar Alphen a/d Rijn voor een automaat uit inderdaad een hogere klasse. Maar uiteindelijk wel ruim 2 uur later dan gepland kunnen vertrekken uit een andere plaats. Dit is gedoe wat ik niet hoef.
pi_157604883
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeld :{ Meest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{

De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.

[..]

De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte wel :D Dan vind ik het zonde om daar meer MRB čn meer benzine voor te betalen :{

[..]


Multirent had ik het over :{

Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger... :{ Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat... :{
Dan zet je de banden van je oude megane er toch onder?
pi_157604946
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 18:39 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan zet je de banden van je oude megane er toch onder?
Die Michelin-banden waren stuk door het ongeval en tevens inmiddels ook afgevoerd naar de sloop, omdat hij maar 3 werkdagen bij de berger mocht staan :{

De winterbanden heb ik nog wel. Maar ik weet niet of de bandenmaat hetzelfde is bij deze Mégane, hij heeft wel andere/nieuwere Renault-velgen zag ik :{
  maandag 16 november 2015 @ 18:44:26 #288
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157604982
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. Hij heeft voor me het instructieboekje doorgespit en die is niet afgestempeld :{ Meest recente is dat bij 126k de bougies en luchtfilter zijn vervangen.

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{

De banden hebben nog genoeg profiel. Ook naar het merk gevraagd: voor zijn van Viking ongeveer 50-60%. Achter nog 80% maar made-in-china banden. Heb aangegeven vooral dat laatste niet zo te waarderen.

[..]

De hoge zit is voor mij misschien het enige voordeel t.o.v. de station. Voor de rest... de laadruimte is vooral groter in hoogte i.p.v. lengte. Terwijl ik de hoogte niet zo vaak volledig benut, maar juist de lengte wel :D Dan vind ik het zonde om daar meer MRB čn meer benzine voor te betalen :{

[..]

Multirent had ik het over :{

Automaten zijn vast te verkrijgen als je dichtbij het vliegveld huurt, maar bij de Hertz in de stad wordt al lastiger... :{ Vaak reserveer je per categorie en in 1 categorie is maar 1 of 2 type een automaat... ze proberen je die dan mee te geven, maar soms lukt dat niet en krijg je een ander type uit dezelfde klasse mee... zonder automaat... :{
Dat is inderdaad heel vervelend.

Ik zou toch maar op zoek gaan naar een Megane met volledig sluitende onderhoudshistorie afgestempeld bij de merkdealer uiteraard met keurige Michelin banden.
pi_157604993
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:33 schreef Fien1989 het volgende:
Ik wil gewoon geen gedoe. Ik had een automaat bij Mutirent Rotterdam geboekt... die bleek niet beschikbaar... moest toen gebracht worden naar Alphen a/d Rijn voor een automaat uit inderdaad een hogere klasse. Maar uiteindelijk wel ruim 2 uur later dan gepland kunnen vertrekken uit een andere plaats.
Nou als ik de rest van het jaar goedkoper op LPG kan rijden en daar flink wat mee bespaar, dan heb ik voor die ene keer met een auto door de kanaaltunnel wel wat gedoe over hoor.

Jij ziet problemen die er niet zijn.
Is subforum Relaties & Psychologie niet wat voor jou ?
  maandag 16 november 2015 @ 18:45:07 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157605000
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:42 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die Michelin-banden waren stuk door het ongeval en tevens inmiddels ook afgevoerd naar de sloop, omdat hij maar 3 werkdagen bij de berger mocht staan :{

De winterbanden heb ik nog wel. Maar ik weet niet of de bandenmaat hetzelfde is bij deze Mégane, hij heeft wel andere/nieuwere Renault-velgen zag ik :{
Ik heb onze Saab in de winter ook op Saabvelgen staan die nog niet bestonden toen onze auto gemaakt werd, zegt niet zoveel dus.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 18:48:12 #291
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157605078
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets :{

Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaar :{ Sjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen :{ Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.

Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.

Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.

De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.

[..]

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Euhm, ik heb een antieke stenenknipper van 120kg van 2m lang ook in een Peugeot 106 (Diesel) vervoerd hoor. Hij hing wel wat achterover, maar soit..
Ik denk echt dat jij veel teveel waarde hecht aan de 'vrijheid met je eigen auto' tov de kosten die dat oplevert.
Feitelijk, en dan ben ik even heel eerlijk, zou je van het geld dat je voor 'de vrijheid' weggooit gewoon een mooie vakantie kunnen boeken. Sterker, ik denk dat als je 2 of 3 eisen verzwakt dat je tegen een veel lager maandbedrag een betere en mooiere auto zou kunnen rijden, waar je misschien maar 5x per jaar wat hinder ondervindt van je keuze.. Terwijl je veel minder aan onderhoud, mrb en brandstof uitgeeft.

Het is hetzelfde als met een oude opa die genoeg heeft aan een Suzuki Alto, maar voor de caravan een volvo rijdt. De meerkosten van die Volvo zijn feitelijk de aanschaf ervan niet waard, als je voor minder dan dat bedrag best eens de auto van familie/buren/huurauto kan gebruiken op vakantie.

Even gerekend, een 106 diesel is 2000euro per jaar goedkoper dan jouw Megane was. Heb ook even zitten zoeken op automaten die te huurt zijn, ik zie geen stad waar geen automaat-auto's te huur zijn. Ja iets duurder, maar dat is dan nu eenmaal zo...

[ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-11-2015 19:07:41 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157605099
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:16 schreef Fien1989 het volgende:
...

Voor de distributieriem kon hij onder de motorkap ook geen sticker vinden erover, dus die moet wel gedaan worden. Hij zei wel dat indien gewenst hij die met toebehoren kan verwisselen met korting (is ook een auto-onderhoudsbedrijf), maar daar moet ik nog over nadenken. En geen origineel Renault distributieset en waterpomp, maar eentje van Gates volgens hem :{
...
Niks mis mee. Renault maakt die dingen ook niet zelf, komen ook gewoon bij Gates/Conti/whatever vandaan.
  maandag 16 november 2015 @ 19:48:49 #294
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157606764
quote:
19s.gif Op maandag 16 november 2015 18:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Euhm, ik heb een antieke stenenknipper van 120kg van 2m lang ook in een Peugeot 106 (Diesel) vervoerd hoor. Hij hing wel wat achterover, maar soit..
Ik denk echt dat jij veel teveel waarde hecht aan de 'vrijheid met je eigen auto' tov de kosten die dat oplevert.
Feitelijk, en dan ben ik even heel eerlijk, zou je van het geld dat je voor 'de vrijheid' weggooit gewoon een mooie vakantie kunnen boeken. Sterker, ik denk dat als je 2 of 3 eisen verzwakt dat je tegen een veel lager maandbedrag een betere en mooiere auto zou kunnen rijden, waar je misschien maar 5x per jaar wat hinder ondervindt van je keuze.. Terwijl je veel minder aan onderhoud, mrb en brandstof uitgeeft.

Het is hetzelfde als met een oude opa die genoeg heeft aan een Suzuki Alto, maar voor de caravan een volvo rijdt. De meerkosten van die Volvo zijn feitelijk de aanschaf ervan niet waard, als je voor minder dan dat bedrag best eens de auto van familie/buren/huurauto kan gebruiken op vakantie.

Even gerekend, een 106 diesel is 2000euro per jaar goedkoper dan jouw Megane was. Heb ook even zitten zoeken op automaten die te huurt zijn, ik zie geen stad waar geen automaat-auto's te huur zijn. Ja iets duurder, maar dat is dan nu eenmaal zo...
106 diesel :')
Heb er zelf een maar is echt heel sloom maar wel super betrouwbaar en ontzettend zuinig
pi_157606821
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:48 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

106 diesel :')
Heb er zelf een maar is echt heel sloom maar wel super betrouwbaar en ontzettend zuinig
Tsja, ik had er één totdat ik geld had voor wat anders. Uiteindelijk zelfs winst op het ding gedraaid qua afschrijving en onderhoud.

Onderhoud + aanschaf was goedkoper dan verkoop :P En ja, traag, maar who cares. 150 op de teller deed ie prima, en met een gemiddeld verbruik van 1:23 was ik wel blij hoor :). Verder had ie best wat karakter, wat mijn latere 206 gewoonweg niet had.. Heb er goede herinneringen aan.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157606979
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
De Volvo 440 komt wél in aanmerking, want heeft U9 op het kentekenbewijs. U9 is katalysator, en hoewel ouder dan 31-12-1992, voldoet ie gewoon aan de groene umweltplakette. En dan is het gewoon een kwestie van lobbyen, of mooi even een sticker bij de DUitse grens kopen waar je zelf het kenteken op schrijft :')..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157607569
Nog 5 posts tot het einde van dit topic. Hoeveel delen zullen er nog komen? Hoelang duurt het nog todat het museum de TS een passende puntgave wagen ver onder marktwaarde aan de TS wilt verkopen?
pi_157607671
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 15:10 schreef eXplorer1 het volgende:
Laatste idee van mij

Saab 9-3 2.0 turbo automaat van minimaal 2000 (trionic7)

Met een beetje geluk kan ik met tuning hem wel 1 op 13 laten rijden, kost je wel wat vermogen en wordt wat gevoeliger voor slechte benzine maar het kan.

Met een "knop" kan je hem mental laten worden en 225pk hebben, maar dan gaat het verbruik je een insult bezorgen.

Ohja met de aangepaste software kan je dan ook seamless op e85 rijden a 90 cent de liter in duitsland

Ja mrb is een stuk hoger, compenseer je maar met E85
TS belieft geen turbo, want dure reparatie.
pi_157607784
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets :{

Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaar :{ Sjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen :{ Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.

Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.

Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.

De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.

[..]

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Zou een volgende keer ook eens wat verder kijken voor een aanhanger dan alleen de dichtstbijzijnde pomp. Ik huur een geremde aanhanger met huif voor 30 euro per dag, zelfs nog voor minder als ik hem maar een paar uur nodig heb. Boedelbak is duur.
pi_157607848
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:26 schreef deezler het volgende:

[..]

Zou een volgende keer ook eens wat verder kijken voor een aanhanger dan alleen de dichtstbijzijnde pomp. Ik huur een geremde aanhanger met huif voor 30 euro per dag, zelfs nog voor minder als ik hem maar een paar uur nodig heb. Boedelbak is duur.
Boedelbak heeft wel A-merk banden er onder zitten. TS kan geen willekeurige aanhanger trekken op minderwaardig rubber.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')