Ja, maar dan kan ze wel haar winterbanden opnieuw gebruiken, tadaaa... fikse besparing.quote:Op maandag 16 november 2015 10:24 schreef jackass__ het volgende:
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.
Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
En nog een turbo ook!quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.quote:Op maandag 16 november 2015 10:37 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
hij is anders wel groenquote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane?quote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.quote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Dus jij vindt elk jaar bijna 1700 euro aan onderhoudskosten normaal wel vrij normaal? Ik vind dat behoorlijk veel.quote:Op maandag 16 november 2015 11:10 schreef Fien1989 het volgende:
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.
Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.
[..]
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.
Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
zo ver had ik dan al weer niet gekekenquote:Op maandag 16 november 2015 13:11 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
Neequote:Op maandag 16 november 2015 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane?
Nee, ik ben niet lid van de ANWBquote:Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?
Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.
Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Eisen v/d groene sticker:quote:Op maandag 16 november 2015 12:47 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
NeeAls ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd
Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor hadDeze Megane stond ook in de start-post
![]()
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk?
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor nietsquote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?
Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.
Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564
En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...
En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.
Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.quote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?
Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Dat is dus mijn punt, als je lang gaat zitten twijfelen is een goede deal al lang weg.quote:Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.
OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koopEn begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
Maar die opties zijn ook daadwerkelijk gebruikt tot nu toe, op de kanaaltunnel na.quote:Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.
Die lui op marktplaats zijn wel vaak autobedrijven... die willen dat je op afspraak incl. tijd langskomt. Als je dan een auto gaat huren met alle struggles erbij en dan blijkt dat je die dag de auto niet kan proefrijden... is best zuurquote:Op maandag 16 november 2015 14:32 schreef lst128 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt, als je lang gaat zitten twijfelen is een goede deal al lang weg.
Heb je al eens gehoord van SnappCar? Daar kan je auto's huren van particulieren voor rond de ¤ 30 per dag. en JA je kan filteren op automaten. Doe een rondje marktplaats op vrijdag / zaterdagochtend, maak afspraken, huur een auto voor zaterdag en rij langs.
Ik zou het deukenargument toch echt laten varen, dat lijkt me wel het minst belangrijk van alles. Van die deukjes in de dorpel van die 206 gaat ie echt niet slechter rijden.
Trekhaak kan je evt nog later toevoegen als je echt niet zonder kan, of je huurt via Snappcar bijvoorbeeld een Volvo die groter is dan een boedelbak voor 30 euro per dag: https://www.snappcar.nl/a(...)fd-bc91-8dfc89d24b6a, en heeft ook nog een trekhaak mocht je alsnog ruimte te kort komen. Hoe vaak per jaar gebruik je die trekhaak nou écht?
Vraagt hier en daar wat creativiteit, maar dat is ook de uitdaging toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |