Heb ik al gedaan.. Heb idd 1 group gevonden tot nu toe die zich hierop richt. Maar geen Nederlanders in mijn leeftijdsklasse. 50 + :pquote:Op dinsdag 10 november 2015 17:08 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ken je Fetlife? Maak daar eens een account aan, kun je ook oproepjes plaatsen. Er zijn best veel Nederlanders actief daar.
maar gewoon een oproepje in een algemene contacten-groep? Daar komen meer mensen dan een speciale groep die zich daar op richtquote:Op dinsdag 10 november 2015 18:43 schreef Amethyste het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan.. Heb idd 1 group gevonden tot nu toe die zich hierop richt. Maar geen Nederlanders in mijn leeftijdsklasse. 50 + :p
ja dat heb ik wel eens gehadquote:Op dinsdag 10 november 2015 19:50 schreef Amethyste het volgende:
Haha nee ben 26. Beetje verkeerd neergezet
En inderdaad tomaatje. Daar heb je gelijkin. Zal morgen maar weer eens kijken.. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd. Heeft een van jullie nog nooit iets gehad van.. Ik zou willen dat mijn vriend/in beter luistert?
Luistert naar wat?quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:50 schreef Amethyste het volgende:
En inderdaad tomaatje. Daar heb je gelijkin. Zal morgen maar weer eens kijken.. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd. Heeft een van jullie nog nooit iets gehad van.. Ik zou willen dat mijn vriend/in beter luistert?
Wie wil er nou geen vriendin die een echte pleaser is?quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:50 schreef Amethyste het volgende:
Klinkt een beetje als 24/7 of tpe(total power exchange). Dus snap dat het met (stevige vormen van) bdsm vergeleken wordt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:56 schreef Amethyste het volgende:
Nee het heeft volgens mij weinig met sex te make. HHet staat voor domestic discipline. Met de c ervoor wordt het Christian domestic discipline. Moet overigens volgens insiders niet verward worden met domestic abuse.
Deze dd-ers gaan uit van 1 leider in huis die als het ware discipline mag afdwingen van zijn partner, wel met respect dus en met oog voor de ander of het gezin.
Het probleem met jou is dat je de wereld tussen de baas spelen en geen ruggengraat hebben niet ziet. Verreweg de meeste vrouwen willen beiden niet namelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:33 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je bent niet de enige vrouw die er zo over denkt hoor. Veel vrouwen denken graag de baas te willen spelen thuis maar toch willen ze geen onderdanige man met rubberen ruggegraat.
Ik ben wel "traditioneel" opgevoed. Zo ook mijn ouders. Mijn moeder bepaalt in de praktijk meer dan mijn (stief)pa maar hij heeft wel het laatste woord.
Vroeger toen je een klein meisje was vond je het ook fijn om iemand te hebben die je leiding geeft. Dat geeft gemoedsrust. Geen zorgen, want geen verantwoordelijkheden. Veel vrouwen durven het niet toe te geven maar vinden dit nog steeds fijn nu ze volwassen zijn.
Ik zou op zoek gaan naar een man met een hoog testosterongehalte. Dus geen yoga-ende thee drinkende bakfietspapa.
Dat merk je vanzelf wel.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:24 schreef Amethyste het volgende:
Hoe vraag je op date nr 1 of iemand dominant is
Nou ik denk wel dat het afgezien van het feit dat het al lastig zal zijn een partner te vinden die hier aan voldoet het nog erger wordt omdat je binnen die groep er een moet zoeken die verder wel lief is. Het lijken mij vrij dunne lijntjes.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:53 schreef Amethyste het volgende:
Nee Lenny.. Ik begrijp dat dit niet voor elke vrouw werkt zo. Zeker voor vrouwen in westen. Maar voor mij.. Tsja. Geloof me, als je deze gevoelens sinds jong al hebt wil je er een keer aan toegeven. Waarom zou er meer kans op geweld zijn? Dominant betekent toch niet meteensdat het een botte lul is die om alles agressief wordt
Nouja. Misschien zie ik dingen wel te rooskleurig. Maar zolang ik niet zo'n partner heb, zal ik het ook niet weten, en blijf ik er dus mee bezig. Helaas.
Oh, daar heeft the fokuser zijn naam dus aan ontleend.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:16 schreef ScaleoPax het volgende:
Op reddit is een subforum dat TheRedPill heet, waar mannen gedachten en ervaringen uitwisselen over een man-vrouw hiërarchie en duidelijk gescheiden taken tussen beiden. Vrouwen die dit onderschrijven en zich ook niet in het feministische gedachtegoed kunnen vinden, is er RedPillWomen. Mogelijk komt het overeen met jouw wensen.
https://www.reddit.com/r/TheRedPill/
https://www.reddit.com/r/RedPillWomen/
Het is toch verder niet erg? Zo lang je maar geen man treft die misbruik van je maakt en niet werkelijk om je geeft.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:44 schreef Amethyste het volgende:
[..]
Nee echt de rest van mijn leven. Ik heb dit gevoel al sinds ik een kind ben..baal er af en toe wel van hoor.
Zelf heb ik de Matrix nooit gekeken (houd niet van science-fiction), maar het schijnt daar oorspronkelijk geïntroduceerd te zijn. Een redpiller is iemand die de leiding neemt over zijn leven, een bluepiller is een passief iemand. Zo heeft die community op Reddit de naam overgenomen.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, daar heeft the fokuser zijn naam dus aan ontleend.
Het zou niets voor mij zijn, maar als er vrouwen zijn die zich graag degraderen tot een soort slaafje, moeten ze dat zelf weten. Leven en laten leven en zo. Het wordt wel een ander verhaal als ze de wens hebben om het op grotere schaal weer terug te laten komen.
TPE zit toch meer in de kink, fetish en BDSM sfeer en kan zowel rollenspel als LTR zijn. Zij lijkt toch meer richting RedPill, Taken in hand relationships of zelfs Stepford wives style te gaan. Een mogelijke keerzijde is wel dat dit vanuit een mannen perspectief gebaseerd is op de MGTOW / anti-feminisme / PUA / Men's Right Movement / Manoshere etc. wat weer vaak als misogynist wordt gezien. Dat zit inderdaad een risico in zoals jij aangeeft.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:59 schreef erodome het volgende:
Klinkt een beetje als 24/7 of tpe(total power exchange). Dus snap dat het met (stevige vormen van) bdsm vergeleken wordt.
Ben je wel voorzichtig hiermee? Het risico aan dit soort constructies is dat je jezelf kan verliezen, een 'niets' wordt. Daar kan je vergaande geestelijke schade van oplopen.
Dat is inderdaad het tragisch-komische aan die twee stromingen op Reddit: enerzijds de mannen in TheRedPill en anderzijds de vrouwen als RedPillWomen die deze mannen snappen, maar tegelijkertijd geven veel RedPillWomen aan dat een alpha male pas een echte alpha male is als hij zich daar zelf niet bewust van is. Iemand die het dus als normaal beschouwt, geen naam aan geeft of over discussieert op internet hoe ze meer alpha kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:41 schreef Amethyste het volgende:
Nou, nee, ik vind het niet te vergelijken met tpe. Dat is en blijft veel meer een soort permanente roleplay.
Het type mannen wat ik bedoel zou niet eens weten wat tpe is. Die zien het meer als iets normaals, zeg maar. Die geven er geen naam aan.
Dus dat ja..quote:Op woensdag 11 november 2015 10:42 schreef ScaleoPax het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het tragisch-komische aan die twee stromingen op Reddit: enerzijds de mannen in TheRedPill en anderzijds de vrouwen als RedPillWomen die deze mannen snappen, maar tegelijkertijd geven veel RedPillWomen aan dat een alpha male pas een echte alpha male is als hij zich daar zelf niet bewust van is. Iemand die het dus als normaal beschouwt, geen naam aan geeft of over discussieert op internet hoe ze meer alpha kunnen worden.
En die RedPillWomen sub, vind je dat ook te negatief?quote:Op woensdag 11 november 2015 11:08 schreef Amethyste het volgende:
Die red pill site even doorgelezen, en het valt me vooral op hoe negatief het daar is.. Respect is toch wel een key element. Dan is die taken by hand wel een mooier voorbeeld ja. En een leuke arabier zeg ik ook geen nee tegen, maar dat zou wel lastig worden ivm geloof. Lol
Ah, dan begrijp ik de referentie. Heb de film(s) wel gezien.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:46 schreef ScaleoPax het volgende:
[..]
Zelf heb ik de Matrix nooit gekeken (houd niet van science-fiction), maar het schijnt daar oorspronkelijk geïntroduceerd te zijn. Een redpiller is iemand die de leiding neemt over zijn leven, een bluepiller is een passief iemand. Zo heeft die community op Reddit de naam overgenomen.
Het is vrijwillige onderwerping, maar daarom niet minder slaafs naar mijn mening. Ook dat moeten zulke vrouwen helemaal zelf weten. Ik vind het echter weinig te maken hebben met vrouwelijkheid door het laatste woord aan de man over te laten. Vrijwillig je eigen wil ondergeschikt maken aan dat van de man vind ik zelfs duiden op een gebrek aan eigenwaarde, anders zou je meer kunnen en willen vertrouwen op jezelf.quote:De vrouwen spreken niet over degradatie of slaafje zijn. Over het algemeen vinden zij dat een vrouw tegenwoordig niet meer vrouwelijk kan zijn, iets dat zij als tegennatuurlijk beschouwen. Sommigen geven hun carrière op en worden huisvrouw waarbij ze aangeven hier meer voldoening, persoonlijke groei en rust in te vinden. Een ander gedeelde noemer is de gescheiden taakverdeling waardoor er duidelijkheid voor hun ontstaat. Vrijwel iedereen daar streeft na of heeft een monogame relatie, en velen keuren fb, ons, poly etc. af.
Toegewijd zijn uit liefde zonder daarbij je eigen mening en wensen uit het oog te verliezen is mijns inziens wat anders dan slaafs je man dienen waarbij er geen ruimte is voor je eigen inbreng. Maar misschien zie ik het te zwart/wit en hebben vrouwen meer te zeggen in zulke relaties dan ik me nu voorstel.quote:Ikzelf onderschrijf niets wat daar geschreven wordt en ik denk dat de scheidslijn tussen toegewijde partner aan je man en slaaf zijn aan je man, dun is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |