http://www.rijnmond.nl/ni(...)otterdam-naar-meppelquote:Vanuit Rotterdam vertrekt komende zaterdag een groep tegenstanders van Zwarte Piet om te demonstreren bij de landelijke intocht in Meppel. Volgens Reinier de Vries van Stichting Kick Out Zwarte Piet, gaan er zeker twee bussen naar Drenthe.
Volgens De Vries is de tegenstand tegen de knecht van de Goedheiligman in Rotterdam erg groot. "En dat heeft me eigenlijk wel verbaasd", zegt De Vries. "Want de afgelopen jaren kwam de tegenstand vooral uit Amsterdam."
Voor dit jaar zijn alle lokale anti-pieten-clubs gaan samenwerken. "We hebben onze krachten gebundeld tegen deze 'karikatuur'", gaat De Vries verder.
Wat de actievoerders precies gaan doen houdt De Vries 'nog lekker geheim'. Dat wordt pas in de bus richting Drenthe aan de deelnemers bekend gemaakt. Het wordt, volgens De Vries, in elk geval een vreedzame actie.
Vorig jaar werden tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas in Gouda tientallen mensen opgepakt.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
Nu wachten op een bus of 2 met propieten en een knokpartij op een kinderfeest is weer gegarandeerd![]()
![]()
https://www.facebook.com/events/1663141497296801/quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
Nu wachten op een bus of 2 met propieten en een knokpartij op een kinderfeest is weer gegarandeerd![]()
![]()
Ik word zo moe van dit land.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:19 schreef NoXia het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/1663141497296801/
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:04 schreef NoXia het volgende:
Vanuit Rotterdam vertrekt komende zaterdag een groep tegenstanders van Zwarte Piet om te demonstreren bij de landelijke intocht in Meppel.
Dat zou echt enorm kut zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:27 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Trouwens, lijkt me wel lachen als blijkt als alle Zwarte Pieten dit jaar zijn aangepastStaan ze daar "oh.. uh.. okee dan.."
Aangezien het wat rustiger wordt omtrent asielzoekers die massaal in kleine dorpen worden gehuisvest lijkt het mij dat de actiegroep die elke bijeenkomst daarvan bezocht wel wat tijd over heeft.quote:
vragen wij 10 euro pp voor het busreis naar Rotterdam.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Aangezien het wat rustiger wordt omtrent asielzoekers die massaal in kleine dorpen worden gehuisvest lijkt het mij dat de actiegroep die elke bijeenkomst daarvan bezocht wel wat tijd over heeft.
Dan staan we verkeerd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:33 schreef tailfox het volgende:
[..]
vragen wij 10 euro pp voor het busreis naar Rotterdam.
Niets.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nu weet ik nog steeds niet wat er racistisch is aan zwarte piet.
Het is de ultieme uiting van de racistische Nederlandse volksaard en een orgie van white privilege.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leuke trollpoging.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik wil graag een serieus antwoord op mijn vraag. Tot nu toe heeft nog niemand mij overtuigend bewijs geleverd.quote:
Je wil die tot in den treuren gevoerde discussie nog een keer over gaan doen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik wil graag een serieus antwoord op mijn vraag. Tot nu toe heeft nog niemand mij overtuigend bewijs geleverd.
Ik wil gewoon een argument horen van de tegenpartij waarbij ik overtuig raak en om ben. Tot op heden nog steeds niet gehoord. Jammer!quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je wil die tot in den treuren gevoerde discussie nog een keer over gaan doen?
Alsof ze met welke aanpassing dan ook tevreden zouden zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:27 schreef doppelgänger het volgende:
Trouwens, lijkt me wel lachen als blijkt als alle Zwarte Pieten dit jaar zijn aangepastStaan ze daar "oh.. uh.. okee dan.."
Diezelfde feestdag wordt voor hun ook verziekt door de weigering om een klein onderdeel ervan aan te passen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:59 schreef Sapstengel het volgende:
Sympathieke mensen wel, een feestdag gaan verzieken voor de ogen van onschuldige kinderen.
Een klein onderdeel van onze cultuur opgeven, terwijl dit al decennialang zo wordt gevierd. Ze kunnen ook gewoon niet zo janken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:07 schreef Stranger het volgende:
[..]
Diezelfde feestdag wordt voor hun ook verziekt door de weigering om een klein onderdeel ervan aan te passen.
De laatste keer dat ik checkte was iedereen vrij om het sinterklaasfeest in te vullen zoals ze zelf willen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:07 schreef Stranger het volgende:
[..]
Diezelfde feestdag wordt voor hun ook verziekt door de weigering om een klein onderdeel ervan aan te passen.
Want wij moeten onze cultuur aan gaan passen omdat een klein groepje zeikerds dat wil?quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:07 schreef Stranger het volgende:
[..]
Waarom janken er dan geen propieten over het feit dat Piet al jaaaaren geen enge boeman meer is?quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een klein onderdeel van onze cultuur opgeven, terwijl dit al decennialang zo wordt gevierd. Ze kunnen ook gewoon niet zo janken.
Zo lang dit het geval is zie ik er geen probleem in. Iedereen heeft recht op zijn mening, toch?quote:Het wordt, volgens De Vries, in elk geval een vreedzame actie.
Ben benieuwd of deze figuren een bezoekje van de politie gaan krijgen. Maar het zal wel weer niet want dan wordt het als racisme gezien.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:19 schreef NoXia het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/events/1663141497296801/
[ afbeelding ]
Precies. En wat als men opeens zou besluiten over zwarte piet af te schafffen, gaan deze mensen dan opeens wat nuttigs doen met hun leven? Vast niet. Dan verzinnen ze wel iets anders om over de barricades op te gaanquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Alsof ze met welke aanpassing dan ook tevreden zouden zijn.
ZP is al aangepast maar ze zijn pas tevreden als hij helemaal weg isquote:Op dinsdag 10 november 2015 13:07 schreef Stranger het volgende:
[..]
Euh?quote:„Zij is wit, maar ze kent haar plek”, zegt Aslan. „Ik bedoel: ze is zich bewust van haar positie ten o
pzichte van niet-witte mensen.”)
En zet er danquote:Dear white man, Do not ask me my opinion when you are just fishing for compliments and get offended when I actually gave you real advice
quote:Dear black man, Do not ask me my opinion when you are just fishing for compliments and get offended when I actually gave you real advice
quote:dat zwarte mensen de hele tijd timide zijn geweest in de buurt van witte mensen en hoe ze bij hen overkomen, hoe ze die niet voor het hoofd stoten, hoe ze niet opvallen als zwarte."
Waarom klinkt het ene als mening volgens deze vrouwen, en het andere als discriminatie of generalisatie?quote:dat witte mensen de hele tijd timide zijn in de buurt van zwarte mensen en hoe ze bij hen overkomen, hoe ze die niet voor het hoofd stoten, hoe ze niet opvallen als witte."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |