School is ook best een grote stap... zodra ze eenmaal naar school gaan, worden ze ook in zo'n rap tempo "groot"!
(Maar het is ook zó gaaf, zo'n groot kind. Om echt hele gesprekken mee te voeren en samen over dingen na te denken enzo

)
Goed, back on-topic: Ik ben vandaag met mijn peuter naar het CB geweest. Een extra tussendoor afspraak omdat ik me bij de twee-jaar-afspraak een beetje zorgen maakte over haar spraakontwikkeling (je-weet-wel, die afspraak waar ze een uur later begon met babbelen en inmiddels alles (na)praat)
Hadden ze daar toch in de computer ook gemeld dat er zorgen waren om haar gewicht!!

Dat ik toen vertelde dat ze wel eens drie boterhammen eet voor lunch, en dat dat best veel was etc. Daar heb IK me toen in ieder geval geen zorgen om gemaakt! Maar goed, terecht ook bleek vandaag, want ze was wel in de lengte gegroeid, maar in gewicht vrij gelijk gebleven, dus is hartstikke mooi in verhouding nu.
For the record: 14,9 kg bij 94,5 cm
En haar spraak gaat inmiddels dus inderdaad prima. En wat betreft andere/algemene ontwikkeling liep ze zelfs (flink) voor volgens die CB mevrouw, en volgens haar kon dat wel eens de oorzaak zijn van het nog steeds behoorlijk claimende gedrag van Femke naar mij toe. Ze wil teveel, maar kan het verbaal nog niet goed genoeg uitleggen wat er nu in haar koppie zit. Conclusie: het is een fase

Een lange in ons geval, maar het blijft een fase, en het gaat over, ooit.