abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157473356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het was een groene 450
[ afbeelding ]
Ja, waarschijnlijk met Sonderausstattung 261, voor 300 DM extra of zo waren ze bereid het typeplaatje 6.9 weg te laten, zodat je niet opviel als iemand die geld had bespaard door een Rolls Royce te nemen. De 450 SEL was het topmodel, en toen kwam de 450 SEL 6.9. Door die enorme motor (de M100 uit de 600, dat ding van de paus, Idi Amin, Ceaucescu, Kim Jung Il etc.) in de gewone 450 SEL te persen en de hydropneumatische vering was hij bijzonder geschikt voor het extra gewicht van bepantsering. Met dat hele RAF-gebeuren was dat zo in trek dat Mercedes dat bepantsering gewoon een optie werd. Schmidt had er zelf ook eentje.

quote:
Nee, dat was in een schooltas aan een kinderfiets. Het koper vormt een plasma, waarmee je ook stalen balken kan snijden. Als je een L vormige strip koper neemt en aan de buitenkant explosieven plaats, vervolgens de holle kant tegen datgeen je wilt snijden dan gaat het er door als boter, zo worden stalen constructies als bv bruggen gesloopt.
Zo werkt een antitankwapen ook, dat koper vervormt tot iets doordringends en pijlvormigs, ik dacht het plasma en de hitte door het pantser kwamen. Als je met een antitankwapen op een kartonnen doos schiet gebeurt er niet zoveel meende ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 november 2015 @ 17:59:44 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157473532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk met Sonderausstattung 261, voor 300 DM extra of zo waren ze bereid het typeplaatje 6.9 weg te laten, zodat je niet opviel als iemand die geld had bespaard door een Rolls Royce te nemen. De 450 SEL was het topmodel, en toen kwam de 450 SEL 6.9. Door die enorme motor (de M100 uit de 600, dat ding van de paus, Idi Amin, Ceaucescu, Kim Jung Il etc.) in de gewone 450 SEL te persen en de hydropneumatische vering was hij bijzonder geschikt voor het extra gewicht van bepantsering. Met dat hele RAF-gebeuren was dat zo in trek dat Mercedes dat bepantsering gewoon een optie werd.

Ja, Clarkson had er bij Top Gear een keer eentje voor een challenge.
quote:
Zo werkt een antitankwapen ook, dat koper vervormt tot iets doordringends en pijlvormigs, ik dacht het plasma en de hitte door het pantser kwamen. Als je met een antitankwapen op een kartonnen doos schiet gebeurt er niet zoveel meende ik.
Zijn verschillende methodes voor
Je dit doen, je kan ook met explosieve lenzen werken waarbij een explosie van een lading de explosie van een tweede lading focusseert, of je kan een pijl van Wolfram of verarmd uranium enorm snel afschieten. Zijn nog meer pantserbrekende methoden.

Maar we gaan nu wel erg off topic
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157473619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja, Clarkson had er bij Top Gear een keer eentje voor een challenge.
De 600 toch? Afijn, half belangrijk Duitsland reed dus op bepantserd op citroenvering 1 op 3, terwijl het eruit zag als een gewone 280 of 450.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157525993
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn: Die Zeit heeft (uiteraard) een indrukwekkende bijlage van 28 pagina's ter nagedachtenis aan Schmidt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')