abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157424312
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:49 schreef tfors het volgende:

[..]

We hadden het over welvaart. En die is wat betreft inkomen per hoofd van de bevolking dus gelijk of veel hoger dan andere landen in de regio die geen olie-inkomsten hebben. WAt betreft die zaken die jij noemt is het slecht gesteld daar geef ik je gelijk mee.
Is welvaart niet het complete plaatje?
pi_157424313
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Alle berichten wijzen op een situatie die onhoudbaar wordt. In documentaire van Zembla werd aangegeven dat ze maar 5 vrachtwagens per dagen mogen exporteren. Hier is toch geen sprake van welvaart?
Dankzij Hamas die lever wapentuig wil importeren dan voedsel.

En het volk heeft Hamas gekozen, dus kennelijk willen ze dit.
Naturheilmittel
pi_157424335
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.
Met Texel vergelijken? :') Daar regent het altijd. Best prima uit te houden daar in het zonnetje ^O^

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 13:52:10 ]
pi_157424339
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dankzij Hamas die lever wapentuig wil importeren dan voedsel.

En het volk heeft Hamas gekozen, dus kennelijk willen ze dit.
Ze hebben idd niet slim gekozen maar dat heeft ook zo zijn redenen. Maar betekent niet dat je kan stellen dat ze het relatief goed hebben.
  maandag 9 november 2015 @ 13:53:30 #105
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157424380
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is welvaart niet het complete plaatje?
Ja, maar we hadden het over economische dingen en gezondheidszorg. Ook wat betreft het onderwijs staat Gaza er stukken beter voor dan landen in de regio. Ik probeer gewoon een beetje tegenwicht te bieden (een meer realistische kijk op zaken) aan mensen die vanwege propagandadoeleinden hier net doen alsof het een ondraaglijke hel is daar, maar dat valt wel mee als je alles meeneemt, en niet alleen die blokkade. edit: en vergelijkt met soortgelijke landen in de regio, niet met Zwitserland ofzo.
pi_157424419
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:53 schreef tfors het volgende:

[..]

Ja, maar we hadden het over economische dingen en gezondheidszorg. Ook wat betreft het onderwijs staat Gaza er stukken beter voor dan landen in de regio. Ik probeer gewoon een beetje tegenwicht te bieden (een meer realistische kijk op zaken) aan mensen die hier net doen alsof het een ondraaglijke hel is daar, maar dat valt wel mee als je alles meeneemt, en niet alleen die blokkade.
Hoogste werkloosheidscijfer. Dat is toch van belang voor de economie? Niet kunnen exporteren?
  maandag 9 november 2015 @ 13:55:58 #107
369021 tfors
pi_157424432
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoogste werkloosheidscijfer. Dat is toch van belang voor de economie? Niet kunnen exporteren?
Blijkbaar verdienen ze nog steeds 5* meer dan iemand uit Jemen, dus zo slecht kan het niet zijn met de economie (relatief).
pi_157424442
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:55 schreef tfors het volgende:

[..]

Blijkbaar verdienen ze nog steeds 5* meer dan iemand uit Jemen, dus zo slecht kan het niet zijn met de economie.
Ja Jemen is ook echt straatarm. Je weet het wel goed te vergelijken :p
  maandag 9 november 2015 @ 13:56:58 #109
369021 tfors
pi_157424465
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wil jij het vergelijken met Zwitserland dan? Vergelijk met Egypte lijkt me het eerlijkste, en ze verdienen ongeveer evenveel.
pi_157424482
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit gaat ook totaal nergens over. Even vanuit de luie stoel beoordelen dat mensen in de Gazastrook niks te klagen hebben, want er is volgens cijfertjes een land waar het nog kutter is _O-
pi_157424489
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:56 schreef tfors het volgende:

[..]

Wil jij het vergelijken met Zwitserland dan?
Nee maar je zegt nu dat die gene die in zijn eigen kartonnen doos het stukken beter heeft dan die man die met z'n 3 in een doos woont.
pi_157424496
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit gaat ook totaal nergens over. Even vanuit de luie stoel beoordelen dat mensen in de Gazastrook niks te klagen hebben, want er is volgens cijfertjes een land waar het nog kutter is _O-
Ja dus dat.
pi_157424512
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dus dat.
Vanaf nu mag er niet geklaagd worden over vluchtelingen. Want Duitsland en Zweden nemen veel meer vluchtelingen op.
  maandag 9 november 2015 @ 13:58:54 #114
369021 tfors
pi_157424513
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar je zegt nu dat die gene die in zijn eigen kartonnen doos het stukken beter heeft dan die man die met z'n 3 in een doos woont.
Het laatste wat ik erover zeg: Ik zeg helemaal niet dat ze het economisch goed hebben. Maar als je het vergelijkt met *vergelijkbare* landen, dan is het helemaal niet kommer en kwel, vergelijkbaar of zelfs vele malen beter.
pi_157424542
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef tfors het volgende:

[..]

Het laatste wat ik erover zeg: Ik zeg helemaal niet dat ze het economisch goed hebben. Maar als je het vergelijkt met *vergelijkbare* landen, dan is het helemaal niet kommer en kwel, vergelijkbaar of zelfs vele malen beter.
De economie staat op instorten of is misschien al ingestort. Vrees is dat het een onhoudbare situatie gaat worden maar het is geen kommer en kwel....

Die gedachtegang gaat er bij mij echt niet in.
  maandag 9 november 2015 @ 14:01:17 #116
369021 tfors
pi_157424560
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De economie staat op instorten of is misschien al ingestort. Vrees is dat het een onhoudbare situatie gaat worden maar het is geen kommer en kwel....

Die gedachtegang gaat er bij mij echt niet in.
Begrijp nou eens dat je niet appels met peren kunt vergelijken. 8)7
pi_157424567
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vanaf nu mag er niet geklaagd worden over vluchtelingen. Want Duitsland en Zweden nemen veel meer vluchtelingen op.
Nee dat werkt zo niet Toefjes :p
pi_157424596
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:01 schreef tfors het volgende:

[..]

Begrijp nou eens dat je niet appels met peren kunt vergelijken. 8)7
Ik vergelijk helemaal niks. Jij komt met vergelijkingen aanzetten waarbij het ene land het blijkbaar nog slechter heeft en dan zeg jij dat ze het in Gaza eigenlijk wel goed hebben. Beide hebben het niet goed.
pi_157424648
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee dat werkt zo niet Toefjes :p
Je kunt best appels met peren vergelijken als de discussie over fruit gaat Yasmin23
  maandag 9 november 2015 @ 14:04:53 #120
369021 tfors
pi_157424656
Voor de laatste
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vergelijk helemaal niks. Jij komt met vergelijkingen aanzetten waarbij het ene land het blijkbaar nog slechter heeft en dan zeg jij dat ze het in Gaza eigenlijk wel goed hebben. Beide hebben het niet goed.
Voor de laatste keer dan: Als Israël en de bezetting etc. er helemaal niet was geweest, hadden ze er economisch net zo, of bijna net zo slecht voor gestaan als nu, en dat neem ik op door te vergelijken met landen die een soortgelijke achtergrond hebben. en die er op dit moment even slecht of slechter voro staan.
pi_157424751
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef tfors het volgende:
Voor de laatste

[..]

Voor de laatste keer dan: Als Israël en de bezetting etc. er helemaal niet was geweest, hadden ze er economisch net zo, of bijna net zo slecht voor gestaan als nu, en dat neem ik op door te vergelijken met landen die een soortgelijke achtergrond hebben. en die er op dit moment even slecht of slechter voro staan.
Dat is een andere discussie toch. Jij stelde in het begin dat het wel redelijk snor zit met de welvaart daar. Dat is niet zo. En dan hoef je het niet eens te hebben over de oorzaken. Feit is dat het kommer en kwel is daar. Ook al zijn er landen in de regio die nog slechter af zijn. Kun je nagaan hoe kut het daar is als je het slechter doet dan Gaza.
  maandag 9 november 2015 @ 14:14:05 #122
369021 tfors
pi_157424839
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie toch. Jij stelde in het begin dat het wel redelijk snor zit met de welvaart daar. Dat is niet zo. En dan hoef je het niet eens te hebben over de oorzaken. Feit is dat het kommer en kwel is daar. Ook al zijn er landen in de regio die nog slechter af zijn. Kun je nagaan hoe kut het daar is als je het slechter doet dan Gaza.
Daar heb je gelijk in, maar dit wordt door veel mensen geuit als allemaal de schuld van Israël, en dat is propaganda en daar houd ik niet van. Want in Egypte gaat het economisch net zo kut, of is dat ook al de schuld van Israël?
pi_157424846
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nogmaals, het zijn geen vluchtelingen maar economische gelukzoekers. De term vluchteling is echt misplaatst. Dus laten we hier wel de juiste benaming hanteren.

Zweden bewijst waar dwaas idealisme toe leidt. Tot een onhoudbare en oncontroleerbare situatie. Je bent inderdaad Gekke Henkie als je denkt dit wel aan te kunnen terwijl andere lidstaten hun grenzen dichthouden en ze doorsturen naar Zweden, Nederland en Duitsland. Denemarken houdt ook zijn grenzen dicht.
pi_157424972
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef tfors het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar dit wordt door veel mensen geuit als allemaal de schuld van Israël, en dat is propaganda en daar houd ik niet van. Want in Egypte gaat het economisch net zo kut, of is dat ook al de schuld van Israël?
Denk dat je die twee niet kunnen vergelijken aangezien Gaza een unieke situatie is. Het is zo dat Israël wel degelijk invloed uitoefent en daarmee ook resultaten beïnvloed of zelfs veroorzaakt. Als je zou zeggen dat zonder Israël de situatie het zelfde zou zijn zeg je eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt wat zij doen en dat geloof ik niet. En ook niet alles is propaganda. Dat er minimale export plaats vind bv is een feit.

Ook al heeft Gaza iets hogere cijfers dan bv Jemen betekent niet dat ze het perse beter zouden hebben aangezien er nog hele andere dingen meespelen.
pi_157425044
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef tfors het volgende:

[..]

Terrorisme is erg. Staatsterrorisme ook. Stenen beantwoorden met kogels is ongekend laf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')