Is welvaart niet het complete plaatje?quote:Op maandag 9 november 2015 13:49 schreef tfors het volgende:
[..]
We hadden het over welvaart. En die is wat betreft inkomen per hoofd van de bevolking dus gelijk of veel hoger dan andere landen in de regio die geen olie-inkomsten hebben. WAt betreft die zaken die jij noemt is het slecht gesteld daar geef ik je gelijk mee.
Dankzij Hamas die lever wapentuig wil importeren dan voedsel.quote:Op maandag 9 november 2015 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alle berichten wijzen op een situatie die onhoudbaar wordt. In documentaire van Zembla werd aangegeven dat ze maar 5 vrachtwagens per dagen mogen exporteren. Hier is toch geen sprake van welvaart?
Met Texel vergelijken?quote:Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.
Ze hebben idd niet slim gekozen maar dat heeft ook zo zijn redenen. Maar betekent niet dat je kan stellen dat ze het relatief goed hebben.quote:Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dankzij Hamas die lever wapentuig wil importeren dan voedsel.
En het volk heeft Hamas gekozen, dus kennelijk willen ze dit.
Ja, maar we hadden het over economische dingen en gezondheidszorg. Ook wat betreft het onderwijs staat Gaza er stukken beter voor dan landen in de regio. Ik probeer gewoon een beetje tegenwicht te bieden (een meer realistische kijk op zaken) aan mensen die vanwege propagandadoeleinden hier net doen alsof het een ondraaglijke hel is daar, maar dat valt wel mee als je alles meeneemt, en niet alleen die blokkade. edit: en vergelijkt met soortgelijke landen in de regio, niet met Zwitserland ofzo.quote:Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is welvaart niet het complete plaatje?
Hoogste werkloosheidscijfer. Dat is toch van belang voor de economie? Niet kunnen exporteren?quote:Op maandag 9 november 2015 13:53 schreef tfors het volgende:
[..]
Ja, maar we hadden het over economische dingen en gezondheidszorg. Ook wat betreft het onderwijs staat Gaza er stukken beter voor dan landen in de regio. Ik probeer gewoon een beetje tegenwicht te bieden (een meer realistische kijk op zaken) aan mensen die hier net doen alsof het een ondraaglijke hel is daar, maar dat valt wel mee als je alles meeneemt, en niet alleen die blokkade.
Blijkbaar verdienen ze nog steeds 5* meer dan iemand uit Jemen, dus zo slecht kan het niet zijn met de economie (relatief).quote:Op maandag 9 november 2015 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoogste werkloosheidscijfer. Dat is toch van belang voor de economie? Niet kunnen exporteren?
Ja Jemen is ook echt straatarm. Je weet het wel goed te vergelijken :pquote:Op maandag 9 november 2015 13:55 schreef tfors het volgende:
[..]
Blijkbaar verdienen ze nog steeds 5* meer dan iemand uit Jemen, dus zo slecht kan het niet zijn met de economie.
Wil jij het vergelijken met Zwitserland dan? Vergelijk met Egypte lijkt me het eerlijkste, en ze verdienen ongeveer evenveel.quote:Op maandag 9 november 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja Jemen is ook echt straatarm. Je weet het wel goed te vergelijken :p
Dit gaat ook totaal nergens over. Even vanuit de luie stoel beoordelen dat mensen in de Gazastrook niks te klagen hebben, want er is volgens cijfertjes een land waar het nog kutter isquote:Op maandag 9 november 2015 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja Jemen is ook echt straatarm. Je weet het wel goed te vergelijken :p
Nee maar je zegt nu dat die gene die in zijn eigen kartonnen doos het stukken beter heeft dan die man die met z'n 3 in een doos woont.quote:Op maandag 9 november 2015 13:56 schreef tfors het volgende:
[..]
Wil jij het vergelijken met Zwitserland dan?
Ja dus dat.quote:Op maandag 9 november 2015 13:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit gaat ook totaal nergens over. Even vanuit de luie stoel beoordelen dat mensen in de Gazastrook niks te klagen hebben, want er is volgens cijfertjes een land waar het nog kutter is
Vanaf nu mag er niet geklaagd worden over vluchtelingen. Want Duitsland en Zweden nemen veel meer vluchtelingen op.quote:
Het laatste wat ik erover zeg: Ik zeg helemaal niet dat ze het economisch goed hebben. Maar als je het vergelijkt met *vergelijkbare* landen, dan is het helemaal niet kommer en kwel, vergelijkbaar of zelfs vele malen beter.quote:Op maandag 9 november 2015 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar je zegt nu dat die gene die in zijn eigen kartonnen doos het stukken beter heeft dan die man die met z'n 3 in een doos woont.
De economie staat op instorten of is misschien al ingestort. Vrees is dat het een onhoudbare situatie gaat worden maar het is geen kommer en kwel....quote:Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef tfors het volgende:
[..]
Het laatste wat ik erover zeg: Ik zeg helemaal niet dat ze het economisch goed hebben. Maar als je het vergelijkt met *vergelijkbare* landen, dan is het helemaal niet kommer en kwel, vergelijkbaar of zelfs vele malen beter.
Begrijp nou eens dat je niet appels met peren kunt vergelijken.quote:Op maandag 9 november 2015 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De economie staat op instorten of is misschien al ingestort. Vrees is dat het een onhoudbare situatie gaat worden maar het is geen kommer en kwel....
Die gedachtegang gaat er bij mij echt niet in.
Nee dat werkt zo niet Toefjes :pquote:Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vanaf nu mag er niet geklaagd worden over vluchtelingen. Want Duitsland en Zweden nemen veel meer vluchtelingen op.
Ik vergelijk helemaal niks. Jij komt met vergelijkingen aanzetten waarbij het ene land het blijkbaar nog slechter heeft en dan zeg jij dat ze het in Gaza eigenlijk wel goed hebben. Beide hebben het niet goed.quote:Op maandag 9 november 2015 14:01 schreef tfors het volgende:
[..]
Begrijp nou eens dat je niet appels met peren kunt vergelijken.
Voor de laatste keer dan: Als Israël en de bezetting etc. er helemaal niet was geweest, hadden ze er economisch net zo, of bijna net zo slecht voor gestaan als nu, en dat neem ik op door te vergelijken met landen die een soortgelijke achtergrond hebben. en die er op dit moment even slecht of slechter voro staan.quote:Op maandag 9 november 2015 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vergelijk helemaal niks. Jij komt met vergelijkingen aanzetten waarbij het ene land het blijkbaar nog slechter heeft en dan zeg jij dat ze het in Gaza eigenlijk wel goed hebben. Beide hebben het niet goed.
Dat is een andere discussie toch. Jij stelde in het begin dat het wel redelijk snor zit met de welvaart daar. Dat is niet zo. En dan hoef je het niet eens te hebben over de oorzaken. Feit is dat het kommer en kwel is daar. Ook al zijn er landen in de regio die nog slechter af zijn. Kun je nagaan hoe kut het daar is als je het slechter doet dan Gaza.quote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef tfors het volgende:
Voor de laatste
[..]
Voor de laatste keer dan: Als Israël en de bezetting etc. er helemaal niet was geweest, hadden ze er economisch net zo, of bijna net zo slecht voor gestaan als nu, en dat neem ik op door te vergelijken met landen die een soortgelijke achtergrond hebben. en die er op dit moment even slecht of slechter voro staan.
Daar heb je gelijk in, maar dit wordt door veel mensen geuit als allemaal de schuld van Israël, en dat is propaganda en daar houd ik niet van. Want in Egypte gaat het economisch net zo kut, of is dat ook al de schuld van Israël?quote:Op maandag 9 november 2015 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie toch. Jij stelde in het begin dat het wel redelijk snor zit met de welvaart daar. Dat is niet zo. En dan hoef je het niet eens te hebben over de oorzaken. Feit is dat het kommer en kwel is daar. Ook al zijn er landen in de regio die nog slechter af zijn. Kun je nagaan hoe kut het daar is als je het slechter doet dan Gaza.
Nogmaals, het zijn geen vluchtelingen maar economische gelukzoekers. De term vluchteling is echt misplaatst. Dus laten we hier wel de juiste benaming hanteren.quote:Op maandag 9 november 2015 13:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vanaf nu mag er niet geklaagd worden over vluchtelingen. Want Duitsland en Zweden nemen veel meer vluchtelingen op.
Denk dat je die twee niet kunnen vergelijken aangezien Gaza een unieke situatie is. Het is zo dat Israël wel degelijk invloed uitoefent en daarmee ook resultaten beïnvloed of zelfs veroorzaakt. Als je zou zeggen dat zonder Israël de situatie het zelfde zou zijn zeg je eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt wat zij doen en dat geloof ik niet. En ook niet alles is propaganda. Dat er minimale export plaats vind bv is een feit.quote:Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef tfors het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar dit wordt door veel mensen geuit als allemaal de schuld van Israël, en dat is propaganda en daar houd ik niet van. Want in Egypte gaat het economisch net zo kut, of is dat ook al de schuld van Israël?
Terrorisme is erg. Staatsterrorisme ook. Stenen beantwoorden met kogels is ongekend laf.quote:Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef tfors het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar dit wordt door veel mensen geuit als allemaal de schuld van Israël, en dat is propaganda en daar houd ik niet van. Want in Egypte gaat het economisch net zo kut, of is dat ook al de schuld van Israël?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |