abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157403763
Hier verder.
pi_157403817
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Vreemd, dat zou je niet verwacht bij asielzoekers.

[..]

:')
In de aanname dat dat wel hetzelfde betekent spreekt het CBS haar eigen cijfers die ik eerder linkte tegen namelijk. Ik probeer te ontdekken waar dat verschil in zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157403870
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

In de aanname dat dat wel hetzelfde betekent spreekt het CBS haar eigen cijfers die ik eerder linkte tegen namelijk.
Welke verschillen zie jij dan?
pi_157403973
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Welke verschillen zie jij dan?
neem bijvoorbeeld Marokkanen. In jouw overzicht staat er 27,4% in de link die ik eerder gaf staat 21,1%. Dat vind ik nogal een verschil.

Het gaat allebei over 2014, dus dat kan het niet zijn.
pi_157404101
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

neem bijvoorbeeld Marokkanen. In jouw overzicht staat er 27,4% in de link die ik eerder gaf staat 21,1%. Dat vind ik nogal een verschil.

Het gaat allebei over 2014, dus dat kan het niet zijn.
De ene gaat in ieder geval over heel 2014, de ander over eind 2014. De rest kan worden verklaard door het verschil tussen enkele en dubbele paspoorthouders.

Mensen van Marokkaanse afkomst met enkel een Nederlands paspoort doen het beduidend beter dan mensen met zowel een Nederlands als Marokkaans of alleen Marokkaans paspoort.
pi_157404328
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De ene gaat in ieder geval over heel 2014, de ander over eind 2014. De rest kan worden verklaard door het verschil tussen enkele en dubbele paspoorthouders.

Mensen van Marokkaanse afkomst met enkel een Nederlands paspoort doen het beduidend beter dan mensen met zowel een Nederlands als Marokkaans of alleen Marokkaans paspoort.
Nu ik er zo eens over nadenk... werkloosheidscijfers gaan uitsluitend over de beroepsbevolking. En dat is altijd een subset van de totale bevolking. Iemand die in de bijstand zit maakt niet noodzakelijk deel uit van de beroepsbevolking. Vaak is dat niet het geval. (Als iemand bijvoorbeeld arbeidsongeschikt is om wat voor reden dan ook. Arbeidsongeschikten worden niet meegerekend in werkloosheidscijfers.)
pi_157404355
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu ik er zo eens over nadenk... werkloosheidscijfers gaan uitsluitend over de beroepsbevolking. En dat is altijd een subset van de totale bevolking. Iemand die in de bijstand zit maakt niet noodzakelijk deel uit van de beroepsbevolking. Vaak is dat niet het geval. (Als iemand bijvoorbeeld arbeidsongeschikt is om wat voor reden dan ook.)
Klopt niet, iemand die arbeidsongeschikt is krijgt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en daarmee vervalt het recht op een bijstandsuitkering. Iedereen in de bijstand heeft een sollicitatieplicht.
pi_157404610
Hmm.. volgens deze pdf op cbs

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/0/10130501v4art.pdf

is de definie van 'beroepsbevolking' de volgende:

quote:
De nationale definitie van de beroepsbevolking luidt als volgt:
De beroepsbevolking omvat personen die een substantieel aantal uren per week betaald werken of dat daadwerkelijk willen.
Opmerkelijke definitie om twee redenen:

- kennelijk omvat deze groep wel mensen die willen werken maar niet kunnen werken, en niet mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.

- deze definitie lijkt niets te zeggen over of mensen mensen wel of niet arbeidsgeschikt zijn.

Hoe dan ook heeft deze definitie ongetwijfeld een grote invloed op de gegeven werkloosheidspercentages. (Die vermoed ik worden gegeven als percentage van de beroepsbevolking.)
pi_157415377
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:29 schreef Molurus het volgende:
Hmm.. volgens deze pdf op cbs

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/0/10130501v4art.pdf

is de definie van 'beroepsbevolking' de volgende:

[..]

Opmerkelijke definitie om twee redenen:

- kennelijk omvat deze groep wel mensen die willen werken maar niet kunnen werken, en niet mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.

- deze definitie lijkt niets te zeggen over of mensen mensen wel of niet arbeidsgeschikt zijn.

Hoe dan ook heeft deze definitie ongetwijfeld een grote invloed op de gegeven werkloosheidspercentages. (Die vermoed ik worden gegeven als percentage van de beroepsbevolking.)
Willen is in deze ook 'moeten' en arbeidsongeschikten 'willen' niet werken.
pi_157417126
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Klopt niet, iemand die arbeidsongeschikt is krijgt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en daarmee vervalt het recht op een bijstandsuitkering. Iedereen in de bijstand heeft een sollicitatieplicht.
Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb een bijstandsuitkering, én ik ben volledig arbeidsongeschikt. In de bijstand betekent dat dat ik vrijstelling heb van sollicitatieplicht en tevens vrijstelling van reïntegratietrajecten.

Ooit zat ik in de WAO, maar daar werd ik uit wegbezuinigd 20 jaar geleden (alleen gezonde mensen krijgen kinderen). Eenmaal in de bijstand kreeg ik direct weer een keuring en werd ik wederom 100% arbeidsongeschikt verklaard. Sindsdien zit ik tot mijn 67e in de bijstand. Ik hoef niet eens mijn inschrijving bij het UWV te verlengen, die staat alvast ingevuld tot mijn 67e verjaardag.
pi_157417573
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb een bijstandsuitkering, én ik ben volledig arbeidsongeschikt. In de bijstand betekent dat dat ik vrijstelling heb van sollicitatieplicht en tevens vrijstelling van reïntegratietrajecten.

Ooit zat ik in de WAO, maar daar werd ik uit wegbezuinigd 20 jaar geleden (alleen gezonde mensen krijgen kinderen). Eenmaal in de bijstand kreeg ik direct weer een keuring en werd ik wederom 100% arbeidsongeschikt verklaard. Sindsdien zit ik tot mijn 67e in de bijstand. Ik hoef niet eens mijn inschrijving bij het UWV te verlengen, die staat alvast ingevuld tot mijn 67e verjaardag.
Opmerkelijk en vervelend voor je. Volgens mij is een arbeidsongeschiktheidsuitkering hoger dan een bijstandsuitkering. Vreemd dat je daar dan geen recht op hebt, maar ik weet er verder te weinig vanaf.
pi_157417613
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:51 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Opmerkelijk en vervelend voor je. Volgens mij is een arbeidsongeschiktheidsuitkering hoger dan een bijstandsuitkering. Vreemd dat je daar dan geen recht op hebt, maar ik weet er verder te weinig vanaf.
Dat klopt, financieel ging ik er enorm op achteruit. Maar wat veel vervelender is, is dat je ook veel minder rechten hebt in de bijstand. Bijvoorbeeld als het gaat om de duur van je vakantie, of wat je aan vermogen mag bezitten.

Ik ben echt de enige niet die dit is overkomen, met mij zijn er velen.
pi_157417667
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat klopt, financieel ging ik er enorm op achteruit. Maar wat veel vervelender is, is dat je ook veel minder rechten hebt in de bijstand. Bijvoorbeeld als het gaat om de duur van je vakantie, of wat je aan vermogen mag bezitten.

Ik ben echt de enige niet die dit is overkomen, met mij zijn er velen.
Ben je als eens bij het Juridisch Loket langs geweest? Daar kun je gratis advies krijgen.
pi_157417727
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ben je als eens bij het Juridisch Loket langs geweest? Daar kun je gratis advies krijgen.
Ja, maar eenmaal in de bijstand is er geen weg meer terug.
pi_157424769
Elsevier twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:09:13 Duitsland nadert zijn limiet in de migratiecrisis, vindt Wolfgang Schäuble: https://t.co/QCddOladzp https://t.co/UEMr9GAwUr reageer retweet
pi_157424834
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Elsevier twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:09:13 Duitsland nadert zijn limiet in de migratiecrisis, vindt Wolfgang Schäuble: https://t.co/QCddOladzp https://t.co/UEMr9GAwUr reageer retweet
En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Die Merkel gaat genadeloos op haar bek straks.
pi_157425008
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Dan sluit Duitsland de grenzen rara waar ze dan heenkomen?
pi_157426325
quote:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- .
Jij verwacht dat het totale aantal vluchtelingen dat volgend jaar naar Europa komt gaat vertienvoudigen? :?
pi_157428322
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:29 schreef Molurus het volgende:

Jij verwacht dat het totale aantal vluchtelingen dat volgend jaar naar Europa komt gaat vertienvoudigen? :?
Het aantal "vluchtelingen" voor volgend jaar is natuurlijk onvoorspelbaar, maar dit jaar krijgt Duitsland er ongeveer 1 miljoen en de rest van de EU schat ik op 500.000 ?
Dus een vertienvoudiging zou 15 miljoen zijn, maar Confettie schreef miljoenen. Dat zijn er dus minimaal 2 miljoen. Op zich lijkt mij dat niet onmogelijk en onder de trend liggen zoals die zich nu aftekent. Maar zoals ik al zei het is uitermate onzeker, het zouden er idd 10 miljoen kunnen zijn of misschien maar enige 100.000den.
Alles hangt ervan af welke maatregelen de EU neemt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157428600
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het aantal "vluchtelingen" voor volgend jaar is natuurlijk onvoorspelbaar, maar dit jaar krijgt Duitsland er ongeveer 1 miljoen en de rest van de EU schat ik op 500.000 ?
Waar haal je deze cijfers precies vandaan?

Als ik afga op de cijfers hier dan kom ik nog niet aan een miljoen voor heel Europa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_Civil_War

En dan is "1 miljoen" wel ver naar boven afgerond.
pi_157429285
quote:

[..]

dat is ze al lang gegaan. Het is onvoorstelbaar dat ze er nog steeds zit. Ze denkt even in haar eentje het europees beleid te bepalen?
There are only 151 Pokémon.
pi_157435050
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
11.000 migranten zijn er in een week bijgekomen in Denemarken
pi_157435171
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
Dat zal ze leren.
pi_157435235
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Die zullen wel doorreizen naar Zweden zoals velen. Totdat Zweden ook zegt tot hier en niet verder.

We gaan meer steeds toe naar een situatie waarbij het ieder voor zich is. Hopelijk is de regering hier voorbereid maar dat zal wel niet.
pi_157435244
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zal ze leren.
Ach de meeste reizen toch door naar Zweden

FRANCE24 twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:31:55 16 French police hurt in clash with Calais migrants https://t.co/f1uxnfeu5e https://t.co/narRYFvDYq reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')