ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 08-11-2015 13:04:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis.
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis.
Aha, ja ik kom nooit op de NS site Scheelt zo te horen een hoop ergernis
Gelukkig dat er weer een tweede (eentje voor een rijdend restaurant?) op de baan is Moeten de machinisten bij HSL nog een speciale instructie volgen voor die 1200 of hebben ze externe machinisten in dienst die er voorheen ook op reden?
Een van de 1200's had slechte wielen toch? Hoe staat het met die vierde 1200 dan die vroeger bij EETC was?
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Een lesje ouderwets vakmanschap dus!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, Samenreiskorting zou in dat geval aangesproken moeten worden en niet Dal Voordeel. In de praktijk heb ik weleens met Samenreiskorting gereisd in de middagspits op de kaart waar mijn Dal Vrij-abonnement op stond. Dat ging goed. Waar heb je jouw informatie vandaan?
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
De hele oude technieken voeren de bovenleidingsspanningen bij gelijkstroom direct door naar de motoren. Om het vermogen te temperen worden er rijweerstanden ingeschakeld. Pas bij een snelheid X komt de loc/het treinstel uit die rijweerstanden. Met de komst van hoogvermogenselektronica wordt de spanning in stukjes gehakt met chopperinstallaties waarbij de motor heel kort door de bocht gezien steeds even aan- en uitgezet wordt.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ik heb er ook al weken niet meer naar gekeken hoor, maar ik zag ineens een hoop nieuwe dingen
Moet dat dode slot er niet bij?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In het kader van vreemde afwijkingen: in Delden vertrekt de trein naar Oldenzaal altijd van altijd van spoor 1 en die naar Zutphen van spoor 2. Behalve die van 12.23u naar Zutphen: die gaat altijd van spoor 1. Misschien vanwege de Elementis-trein die op woensdag anders het overpad op spoor 1 bezet houdt op de terugreis naar Bentheim?
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 08-11-2015 13:04:01 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 8 november 2015 12:29 schreef dennistd het volgende: In het kader van vreemde afwijkingen: in Delden vertrekt de trein naar Oldenzaal altijd van altijd van spoor 1 en die naar Zutphen van spoor 2. Behalve die van 12.23u naar Zutphen: die gaat altijd van spoor 2. Misschien vanwege de Elementis-trein die op woensdag anders het overpad op spoor 1 bezet houdt op de terugreis naar Bentheim?
Op zondag 8 november 2015 14:31 schreef Dr_Flash het volgende: Zijn hier misschien nog mensen die bijna net zulke vette filmpjes als Dennis willen maken?
Op zondag 8 november 2015 16:24 schreef Dr_Flash het volgende: oude lijn lijkt me. Volgens mij rijden er geen binnenlandse IC's over HSL's in Belgistan. Uitgezonderd Leuven - Luik.
Goeiemorgen, laat tussen welkenrath en kortrijk nu net de hsl 2 liggen(ans-bierbeek)
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ach als ze in de reisplanner gewoon vermelden onderdeel van ic 12 dan is het een stuk duidelijker, hier spreekt ook iedereen over s3500 en niet de ritnummers.
Tnnx
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ja leuk maar de reisplanner praat over ic434, terwijl wikipedia het heeft over ic01 en ic 12, die dan weer niet terug te vinden zijn de planner.
Ik vermoed dus dat de ic434 een rit is van de ic12, correct?
IC01 is Eupen-Oostende. Indien je de IC Kortrijk-Welkenraedt zou willen nemen moet je je wel bedenken dat die enkel doordeweeks rijdt en niet op ieder uur.
Dat is afgeschaft sinds de (compleet) nieuwe dienstregeling is ingevoerd in december 2014. België zou België niet zijn als daar geen "uitzondering" op was, en het uitvloeisel daarvan is IC23A.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 17:36:34 ]
IC01 is Eupen-Oostende. Indien je de IC Kortrijk-Welkenraedt zou willen nemen moet je je wel bedenken dat die enkel doordeweeks rijdt en niet op ieder uur.
Wij stappen op in wezet op, dan kan je crossover overstappen op de ic richting kortrijk om in brussel af te stappen. Vandaar, het is niet dat ik het persee wil meer een praktische.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik denk niet dat iemand zo gek is om een weekendje Warszawa met de trein te doen. Behalve ik dan, maar sinds de Jan Kiepura niet meer rijdt heb ik er eigenlijk ook geen zin meer in.
Wij stappen op in wezet op, dan kan je crossover overstappen op de ic richting kortrijk om in brussel af te stappen. Vandaar, het is niet dat ik het persee wil meer een praktische.
Dat kan inderdaad, maar bedenk dus dat niet op ieder uur gaat. Moet je dezelfde weg nog teruggaan; om 16.25 en 16.57 rijdt er ook een directe P-trein van Brussel naar Visé (Wezet).
Dat kan inderdaad, maar bedenk dus dat niet op ieder uur gaat. Moet je dezelfde weg nog teruggaan; om 16.25 en 16.57 rijdt er ook een directe P-trein van Brussel naar Visé (Wezet).
We gaan kerstshoppen, dus we kunnen rekening houden met het feit dat hij niet ieder uur gaat.
De p trein gaat die ook over de hsl?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Interessant, maar is rijden met weerstanden dan zoveel moeilijker dan met elektronische regelingen? Het is in veel materieel gebruikt volgens die wiki, er zouden zat machinisten moeten zijn die ermee kunnen rijden lijkt me.
Op zondag 8 november 2015 18:28 schreef dennistd het volgende: In Plan V e.d. wordt het vanzelf geregeld bij het opschakelen, terwijl het bij een 1200 helemaal handmatig moet.
En bij 1300's dan? Zo'n 1200 vereist nogal wat vakmanschap dus en is niet bepaald foolproof
Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW.
(Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...)
Op zondag 8 november 2015 19:08 schreef ReisT het volgende: Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW.
(Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...)
Op zondag 8 november 2015 19:08 schreef ReisT het volgende: Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW.
(Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...)
De arriva-paal hier weigert zelfs in te checken bij positief saldo onder instaptarief. Bij overstappen. Kom je vanuit Schiphol, wordt je 'incheck' geweigerd omdat 8 euro te weinig is. Terwijl ik één halte verder moet, wat met overstappen nog geen 50 cent is of zo. Verwachten ze nu ècht dat ik dan tussendoor nog een keer mijn kaart ga opladen? En dan check ik nog netjes in en uit normaal gesproken. Als ik 's ochtends met een niet-NS trein mee ga hier hoor ik minstens de helft bij NS inchecken. Ik hoop niet dat Arriva veel af wil leiden uit die gegevens..
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
En net zo hard weer opgebouwd. Het heeft inderdaad wat minder torentjes, maar het oude centrum van Warschau ziet er weer precies hetzelfde uit als vóór de oorlog.
Op zondag 8 november 2015 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Boedapest toch ook? En kan me nog wel wat bergsteden bedenken die soortgelijke dingen hebben. Bratislava bijvoorbeeld.
Boedapest is zeker ook mooi en gaaf enzo, maar is qua sprookjesachtige torentjes en steegjes echt totaal niet te vergelijken met Praag.
En Bratislava is een provinciestadje met de allure van pakweg Groningen. Niet dat daar wat mis mee is trouwens, ben zelf trotse Groninger .
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
quote:
Op zondag 8 november 2015 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Boedapest toch ook? En kan me nog wel wat bergsteden bedenken die soortgelijke dingen hebben. Bratislava bijvoorbeeld.
Stappen jullie eigenlijk ook wel eens UIT de trein?
Poe, goeie vraag! Ik vermoed dat de techniek moderner is dan die van de 1200'en maar ik weet het niet zeker.
Nee, werkt hetzelfde als de 1200, dus per weerstandstrap handmatig opschakelen. Het verschil tussen een loc en een treinstel is dat je bij een treinstel ongeveer weet wat de maximale massa is, zodat je het automatisch opschakelen veiliger kunt implementeren. Bij een loc verschilt de massa aan de haak nogal, en kun je dus als machinist veel nauwkeuriger regelen. Maar daar moet je dan wel je verstand bij gebruiken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
We hebben het hier, bijna vanzelfsprekend, vaak over de krappe boog bij Hoogeveen en de plannen die er daarvoor zijn en/of moeten komen. Zijn er daarentegen nooit plannen geweest om een nieuwe boog bij Meppel te bouwen voor de IC van/naar Groningen? Met een boog langs en onder de A28 ten zuiden van Meppel win je, volgens mij, nog best wat tijd.
Op zondag 8 november 2015 21:41 schreef boriq het volgende: We hebben het hier, bijna vanzelfsprekend, vaak over de krappe boog bij Hoogeveen en de plannen die er daarvoor zijn en/of moeten komen. Zijn er daarentegen nooit plannen geweest om een nieuwe boog bij Meppel te bouwen voor de IC van/naar Groningen? Met een boog langs en onder de A28 ten zuiden van Meppel win je, volgens mij, nog best wat tijd.
Je kan beter Meppel - Assen rechtstreeks verbinden. Mooi langs de N371, met een station bij het TT-circuit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waar meet je de "mooiste" stad aan af dan? Torentjes, opsmuk? Ik zou zelf niet eens weten wat ik de mooiste stad vond die ik bezocht heb. Maar ik ben dan ook nog nooit in Praag geweest.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb niet gezegd dat Praag de mooiste stad ter wereld is. Ik heb gezegd dat Praag de mooiste stad met sprookjesachtige torentjes ter wereld is. Steden kunnen echter ook om andere redenen mooi zijn. Zodoende faalt het middel, de proceskosten draagt de eiser.
Als er andere steden ter wereld mooiere sprookjesachtige torentjes hebben, dan sta ik graag open voor bewijs. Graag digitaal en op papier in drievoud afleveren op Postbus 1000, Amsterdam. Inzendingen zonder notarieel zegel kunnen echter niet in behandeling worden genomen.
In de veronderstelling u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben verblijf ik,
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 22:12:36 ]
Ik wil wel even kwijt dat ik een heel mooi treinabonnement heb: tot nu toe heb ik voor mijn binnenlandse kilometers dit jaar 4,2 cent per tariefeenheid betaald. En dat 1e klas
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb niet gezegd dat Praag de mooiste stad ter wereld is. Ik heb gezegd dat Praag de mooiste stad met sprookjesachtige torentjes ter wereld is. Steden kunnen echter ook om andere redenen mooi zijn. Zodoende faalt het middel, de proceskosten draagt de eiser.
Als er andere steden ter wereld mooiere sprookjesachtige torentjes hebben, dan sta ik graag open voor bewijs. Graag digitaal en op papier in drievoud afleveren op Postbus 1000, Amsterdam. Inzendingen zonder notarieel zegel kunnen echter niet in behandeling worden genomen.
In de veronderstelling u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben verblijf ik,
Op zondag 8 november 2015 22:04 schreef Duvel het volgende: Waar meet je de "mooiste" stad aan af dan? Torentjes, opsmuk? Ik zou zelf niet eens weten wat ik de mooiste stad vond die ik bezocht heb. Maar ik ben dan ook nog nooit in Praag geweest.
Nou eis no.1 er moeten trams rijden, de rest valt al af
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het was vanochtend weer eens zover in Utrecht: er stonden drie treinen naast elkaar die allemaal naar Amsterdam moesten. Dan weet de treinsdienstleiding het even niet meer blijkbaar. IC naar Den Helder kwam binnen met +15, vertrekt met +30...
Op maandag 9 november 2015 09:14 schreef ReisT het volgende: Het was vanochtend weer eens zover in Utrecht: er stonden drie treinen naast elkaar die allemaal naar Amsterdam moesten. Dan weet de treinsdienstleiding het even niet meer blijkbaar. IC naar Den Helder kwam binnen met +15, vertrekt met +30...
Alhoewel de treinen al met vertraging reden, was dat niet de enige probleem. Er was iemand onwel geworden in de trein naar den helder waardoor die spoor 5 bezet hield en uiteindelijk is opgeheven waardoor alles via spoor 7 moest.
In zo'n situatie is het beter om de persoon eruit te halen en met vertraging door te rijden dan op te heffen. Die trein staat alleen maar in de weg in Utrecht.
Op maandag 9 november 2015 11:42 schreef Mr_Klaasje het volgende: In zo'n situatie is het beter om de persoon eruit te halen en met vertraging door te rijden dan op te heffen. Die trein staat alleen maar in de weg in Utrecht.
Daar krijg je in de toekomst alleen maar meer last van, omdat ze straks ook de laatste flexibiliteit eruit gaan halen in Utrecht
Op maandag 9 november 2015 11:42 schreef Mr_Klaasje het volgende: In zo'n situatie is het beter om de persoon eruit te halen en met vertraging door te rijden dan op te heffen. Die trein staat alleen maar in de weg in Utrecht.
Dat moet dan maar net kunnen. Soms wil je niet te veel slepen met zo iemand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dus. Gister weer Hamburg-Dordrecht gedaan (grootste deel met totaal 9 man) nadat we zaterdag heen gingen. Trein had in Osnabrück +16. Omroep: IC144 naar Rheine en Shiphowl blijft wachten. In Amersfoort, +2 aan het perron. IC naar Utrecht gooit de deuren dicht, precies op het moment dat onze deuren open gaan. Echt, erg tof NS .....
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als eines der ersten deutschen Unternehmen startet die Deutsche Bahn gemeinsam mit vielen Partnern in Bayern ein Qualifizierungsprogramm für Flüchtlinge. Die Teilnehmer sind erwachsen, bereits berufserfahren und werden in 28 Monaten zu Elektronikern umgeschult. Noch im November beginnt in München eine erste Klasse mit 15 Teilnehmern. Am Anfang stehen viermonatige Sprachkurse für Anfänger und Fortgeschrittene auf dem Programm.
Wel bizar, sta je eerst bloot aan geweld, oorlog en bommen 2 en half jaar later sta je aan een trein te sleutelen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hey Fles, Grover beweert dat er ooit een directe trein tussen Hofplein en Centraal heeft gereden, ochtendspits en avondspits, begin jaren '90. Over een direct verbindingsspoor.
[ Bericht 10% gewijzigd door DeaDLocK2K op 09-11-2015 17:01:24 ]
Op maandag 9 november 2015 16:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hey Fles, Grover beweert dat er ooit een directe trein tussen Hofplein en Centraal heeft gereden, ochtendspits en avondspits, begin jaren '90. Over een direct verbindingsspoor.
Kan alleen met kopmaken. Wel reden de laatste Hofpleintreinen 's avonds naar CS ipv Hofplein.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De informatie die moderator Stephan geeft, lijkt me incorrect. Dit wordt ondersteund door de daaropvolgende reactie van Ennovy, die aangeeft dat het bij hem in de praktijk werkt zoals ik beschreef.
Ik heb aangeboden om een lang verlengsnoer mee te nemen maar schijnbaar kan je daar nog geen elektrische draisine goed mee aantrappen dus ze gaan heel veel moeite doen om er alsnog gedurende de aankomende anderhalf jaar draad boven te hangen.
Ja racen met die dingen.. DoEn ze tegenwoordig niet meer
Als door een storing de begrenzer er af knalt.... Overigens had ik vandaag ook nog een ex-CXX-bus, die lopen ook bijna 100km/h. De nieuwe bussen bij ons lopen niet harder dan 84km/h dus daarmee kun je bekeuringvrij plankgas rijden buiten de bebouwde kom.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 9 november 2015 22:33 schreef Peterselieman het volgende: ach ja, de wadlopers reden vroeger ook rond de 117 km/h op nog niet van ATB-NG voorziene baanvakken. Na de aanleg mochten ze nog maar 100 km/h
ach die konden ook nog wel harder.. alleen dan vliegen er denk ik onderdelen af
Ik dacht dat het langer geleden was, maar het is nog in de huidige treinconcessie gebeurd:
quote:
Op 27 februari 2006 om 13:10 verloor de 3215, onderweg van Groningen naar Winschoten, bij Hoogezand een versnellingsbak, waarbij de baan werd verontreinigd door olielekkage. Na zo'n 4 uur hadden monteurs de versnellingsbak met spanbanden onder de trein gemonteerd zodat de trein niet getakeld hoefde te worden. Nadat de 3215 op eigen kracht naar Onnen was vertrokken, werd de treindienst hervat.
Wilde het net posten. Als ze een geldig bod hadden ingeleverd hadden ze nog een punt gehad, maar ze hebben zelf een bod neergelegd dat niet aan de regels voldeed.
Wilde het net posten. Als ze een geldig bod hadden ingeleverd hadden ze nog een punt gehad, maar ze hebben zelf een bod neergelegd dat niet aan de regels voldeed.
Dan nog niet: als Abellio geen geheime info van Veolia had gekregen hadden ze mogelijk hoger ingeschreven (of zelfs helemaal niet), maar dan nog zou Arriva als winnaar uit de bus zijn gekomen en niet Veolia. Of hebben ze zelf extra hoog ingeschreven omdat er info gelekt werd naar Abellio (wat ze toen nog niet eens wisten)?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Veolia zei op extra kosten gejaagd te worden, omdat de NS geen redelijk aanbod deed voor het gebruik van faciliteiten op stations. Maar dat geldt volgens de provincie net zo voor Arriva, en die bleef wel binnen het budget.
Ofwel: Veolia heeft de ontbrekende cijfers uit hun aars getrokken, net als Arriva. De cijfers van Veolia zullen wel gebaseerd zijn op wat ze kwijt zijn aan de Heuvellandlijn en de Maaslijn, terwijl Arriva maar heeft moeten gissen.
En ondertussen speelde die oud-concessiedirecteur informatie (over personeelskosten en -productiviteit, denk ik) door aan Qbuzz/Abellio waardoor die op dat punt wellicht scherper konden inschrijven dan Arriva.
Nope amper. Ze zijn vooralsnog bezig met het traceren van dingen als leidingen, kabels en dergelijke. Enige dingen die ik heb gezien zijn blauwe houten paaltjes
Hoppa. Het verlies van de retailbranche, als die wordt afgestoten, moet toch opgevangen worden dachten ze bij NSR.
quote:
Als de regio de directe treinverbinding met Breda en verder wil behouden, dan moet ze daarvoor diep in de buidel tasten. De NS vraagt een bijdrage van 2,3 miljoen euro per jaar. Voor dat geld rijdt de intercity ieder uur, nu is dat nog ieder halfuur.
Op dinsdag 10 november 2015 10:15 schreef boriq het volgende: Hoppa. Het verlies van de retailbranche, als die wordt afgestoten, moet toch opgevangen worden dachten ze bij NSR.
,,En het kan misschien een tonnetje hoger of lager uitvallen, maar ook weer geen miljoen.'' Ach inderdaad, zo'n tonnetje trek ik in een rolletje biljetten immers ook zo uit mijn broekzak.
Op dinsdag 10 november 2015 10:15 schreef boriq het volgende: Hoppa. Het verlies van de retailbranche, als die wordt afgestoten, moet toch opgevangen worden dachten ze bij NSR.
Op dinsdag 10 november 2015 10:15 schreef boriq het volgende: Hoppa. Het verlies van de retailbranche, als die wordt afgestoten, moet toch opgevangen worden dachten ze bij NSR.
Nou, kom maar op met die kamervragen over een plan dat de kamer zelf heeft goedgekeurd.
Mooi, kansen voor andere vervoerders, Arriva rijdt toch al op Dordrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
,Zij zegt dat de NS dat op basis van de zogeheten hoofdrailnetconcessie niet zelf mag doen. Daarin staat onder meer dat het bedrijf 'zo rendabel mogelijk' moet opereren. ,,En deze verbinding is zo onrendabel als wat, al zou het logistiek dus kunnen en ook het materiaal is er.''
Dit. Alleen in de spitsuren willen de mensen tussen Dordrecht en Breda reizen. Daarbuiten is de boel uitgestorven en raken die twee stoppers per uur echt niet vol
Dit. Alleen in de spitsuren willen de mensen tussen Dordrecht en Breda reizen. Daarbuiten is de boel uitgestorven en raken die twee stoppers per uur echt niet vol
En Dordrecht - Tilburg, Dordrecht - Eindhoven, Dordrecht - Den Bosch?
Stoppertje en dan overstappen op Breda Centraal met een gratis bak koffie bij James
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dit. Alleen in de spitsuren willen de mensen tussen Dordrecht en Breda reizen. Daarbuiten is de boel uitgestorven en raken die twee stoppers per uur echt niet vol
een sgm2 krijg je nog niet eens halfvol buiten de spits
Zo moe word ik daarvan, dat zo'n @#W$#@@-tent zijn suffe plaatjes verstopt (no offence James).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vandaag in de IC tussen Amsterdam en Utrecht, een controleteam in burger. Voor het eerst dat ik dat tegenkom. Ze zeggen dat het is om bedelaars in de trein niet af te schrikken.
(Sowieso vrij bijzonder dat er op dit stukje gecontroleerd wordt in de spits)
Alstom heeft een contract gewonnen voor de levering van 800 elektrische locomotieven aan Indian Railways. De locomotieven zullen grotendeels in India gebouwd worden.
Gisteren haalde GE al een contract binnen voor het leveren van 1000 diesellocomotieven.
Op dinsdag 10 november 2015 17:51 schreef James1988 het volgende: Rookontwikkeling in een ICd die net na de tunnel ten noorden van Rotterdam staat. Het treinverkeer op de HSL is stilgelegd.
Ja er kan bij Luchtbal natuurlijk niets veilig meer rijden als er wat rookt in Bleiswijk
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 10-11-2015 18:01:52 (NOG verder weg...) ]
Het is nu 19:03 en die trein is nog niet vertrokken. Wat bedoel je met +5, NS?
+5 betekent minstens 5 minuten vertraging. Om bij exact 10 minuten vertraging gelijk +10 te schrijven is dus overdreven.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bij 18:53+5 het erop moet wagen om nog even wat te eten te halen en pas om 18:58 terug op het perron te zijn natuurlijk. Dat nou ook weer niet.
Grappig, bij de ICD schreeuwt iedereen moord en brand als die in de fik vliegt en bij die VIRM bij Loenersloot was het nog zo vervelend allemaal. #doublestandards
Op dinsdag 10 november 2015 19:55 schreef b2py het volgende: Grappig, bij de ICD schreeuwt iedereen moord en brand als die in de fik vliegt en bij die VIRM bij Loenersloot was het nog zo vervelend allemaal. #doublestandards
Duh. ICR is goddelijk. En VIRM zijn grafboten. En als je het maar vaak genoeg herhaalt, wordt het nog waarheid ook
Op dinsdag 10 november 2015 19:55 schreef b2py het volgende: Grappig, bij de ICD schreeuwt iedereen moord en brand als die in de fik vliegt en bij die VIRM bij Loenersloot was het nog zo vervelend allemaal. #doublestandards
De ICd is dan ook een gare kuttrein die zo snel mogelijk van het spoor moet verdwijnen.
Dat eilandbedrijfje wat er nu wordt gereden kan elke beunhaas uitvoeren. Daar heb je NS niet voor nodig.
En inderdaad, de ICd is een verpauperde kuttrein die bij het minste of geringste zuchtje wind wordt opgeheven. En als dat niet zo is, dan ligt er om de haverklap wel een loc met z'n figuurlijke wieltjes omhoog om god mag weten welke reden. En afslepen/evacueren duurt dan weer 3 uur omdat HSL en boe en eng en gevaarlijk!!!!1
Je hebt ze niet vandaag, maar de ICNG - waar iedereen ineens wonderen van lijkt te verwachten - is er niet voor 2020. Die trein is namelijk nog niet eens besteld.
quote:
En hoezo zou een beunhaas ineens minder strengere regels hebben dan NS?
De wanprestaties die NS de afgelopen 6 jaar op de HSL heeft geleverd heb ik Arriva sinds 2006 nog nergens zien leveren.
De veiligheidsregels zijn nou eenmaal zoals ze zijn, maar NS lijkt niet eens te proberen of het wat minder langzaam kan. 2 uur stilstaan met het absolute minimum aan informatie is kennelijk wat de HSL-reiziger mag verwachten "als het eens een keertje mis gaat".
Natuurlijk, bij Arriva gaat niet alles op magische wijze goed (de eerste paar weken in de Achterhoek waren dramatisch) maar de prestaties van NS verdienen een oneervolle bij de Golden Spanners.
Fijn hè, dat die NSR-machinisten niet meer loks mogen loskoppelen en koppelen. Dat alleen al kost volgens mij al veel extra tijd om het juiste personeel ter plaatse te krijgen.
Je hebt ze niet vandaag, maar de ICNG - waar iedereen ineens wonderen van lijkt te verwachten - is er niet voor 2020. Die trein is namelijk nog niet eens besteld.
[..]
De wanprestaties die NS de afgelopen 6 jaar op de HSL heeft geleverd heb ik Arriva sinds 2006 nog nergens zien leveren.
De veiligheidsregels zijn nou eenmaal zoals ze zijn, maar NS lijkt niet eens te proberen of het wat minder langzaam kan. 2 uur stilstaan met het absolute minimum aan informatie is kennelijk wat de HSL-reiziger mag verwachten "als het eens een keertje mis gaat".
Natuurlijk, bij Arriva gaat niet alles op magische wijze goed (de eerste paar weken in de Achterhoek waren dramatisch) maar de prestaties van NS verdienen een oneervolle bij de Golden Spanners.
Nee Arriva heeft ook uberhaupt niet op vergelijkbare netwerken gereden dan eilandbedrijfjes.
Nee Arriva heeft ook uberhaupt niet op vergelijkbare netwerken gereden dan eilandbedrijfjes.
De HSL is niet veel complexer dan de Vechtdallijnen
Arriva Nederland heeft misschien geen ervaring met complexe netwerken, maar de Arriva-groep heeft toch echt wel wat meer ervaring op dat gebied. Bijvoorbeeld Arriva Trains Wales:
Op dinsdag 10 november 2015 20:50 schreef b2py het volgende: Leuk, maar daar is nog geen HSL met dito NL (!) afspraken over uitvoering en contractvorming.
Err, fout. Ook daar is een gebiedje met ERTMS tussen andere beveiligingssystemen in. Met draadjes heeft ATW dan weer niet te maken, alleen maar dieselgebied daar.
En het is Engeland. Als ze ergens panisch zijn over veiligheid is het daar wel.
De HSL an-sich is niet zo spannend nee, maar de overgangen des te meer. Daar moet je verbinding maken met de wall en spanning overschakelen. Allemaal gedoetjes
Op dinsdag 10 november 2015 20:56 schreef b2py het volgende: De HSL an-sich is niet zo spannend nee, maar de overgangen des te meer. Daar moet je verbinding maken met de wall en spanning overschakelen. Allemaal gedoetjes
En dat zou NS dus beter kunnen doen dan Arriva, want? Zo goed gaat dat vandaag de dag namelijk niet.
Omdat ze al materieel hebben dat ze er al overheen laten rijden. In jouw voorstel rijden er weer 2 jaar geen treinen over dat ding. Voor zover de reiziger in het voordeel.
Verder heeft NS voordelen met betrekking tot planning en capaciteitafstemming rondom Amsterdam C die duidelijk bij een van de andere stakeholders ontbreekt. Zie bijvoorbeeld Arnhem - Ede-Wageningen waar de sprinter in een ander pad de intercity's enorm in de weg zit en waarbij NS intern er nog overleg is en waar dat bij andere partijen ontbreekt. Getuige de overtuiging dat een doortrekking Valleilijn naar Arnhem heus wel kan zonder ingrepen. Maar dat past dus niet.
Op dinsdag 10 november 2015 21:00 schreef b2py het volgende: Omdat ze al materieel hebben dat ze er al overheen laten rijden. In jouw voorstel rijden er weer 2 jaar geen treinen over dat ding. Voor zover de reiziger in het voordeel.
Verder heeft NS voordelen met betrekking tot planning en capaciteitafstemming rondom Amsterdam C die duidelijk bij een van de andere stakeholders ontbreekt. Zie bijvoorbeeld Arnhem - Ede-Wageningen waar de sprinter in een ander pad de intercity's enorm in de weg zit en waarbij NS intern er nog overleg is en waar dat bij andere partijen ontbreekt. Getuige de overtuiging dat een doortrekking Valleilijn naar Arnhem heus wel kan zonder ingrepen. Maar dat past dus niet.
gewoon alles terug onder 1 dak en dan niet NS. Kun je dat ECHT niet zelf bedenken?
Op dinsdag 10 november 2015 21:00 schreef b2py het volgende: Omdat ze al materieel hebben dat ze er al overheen laten rijden. In jouw voorstel rijden er weer 2 jaar geen treinen over dat ding. Voor zover de reiziger in het voordeel.
Dat materieel valt gewoon onder de 'redelijke regeling' waarmee continuïteit wordt gewaarborgd. Een nieuwe vervoerder kan zeggen "Wij willen dat materieel van jullie huren voor 2 jaar", NS moet daaraan meewerken.
Daarnaast heeft NS gewoon een vervoersverplichting. Als de overheid zegt "We breken het contract open en jullie verliezen de HSL per dienstregeling 2018" dan zal NS gewoon treinen over de HSL moeten laten rijden tot en met het einde van drgl 2017.
quote:
Verder heeft NS voordelen met betrekking tot planning en capaciteitafstemming rondom Amsterdam C die duidelijk bij een van de andere stakeholders ontbreekt. Zie bijvoorbeeld Arnhem - Ede-Wageningen waar de sprinter in een ander pad de intercity's enorm in de weg zit en waarbij NS intern er nog overleg is en waar dat bij andere partijen ontbreekt. Getuige de overtuiging dat een doortrekking Valleilijn naar Arnhem heus wel kan zonder ingrepen. Maar dat past dus niet.
En waarom zou ProRail die rol niet kunnen vervullen? Capaciteitsverdeling en een goede inplanning is toch juist de core business van die toko?
Ik zat als passagierende machinist in een van de treinen die stil stond op de HSL (niet die met rookontwikkeling, maar de pizzatrein ). Er zijn bussen gekomen voor de passagiers, maar op het moment dat we wilden evacueren naar de bussen, kwam het bericht dat er weer spanning op de bovenleiding kwam, dus we zijn een paar minuten daarna weer verder gaan rijden richting Rotterdam. Voor de reizigers richting Breda is de trein daarna ook nog doorgereden richting Breda. Eigenlijk verliep alles rustig, dus zeker een bedankje voor de ongeveer vijfhonderd reizigers
Dat materieel valt gewoon onder de 'redelijke regeling' waarmee continuïteit wordt gewaarborgd. Een nieuwe vervoerder kan zeggen "Wij willen dat materieel van jullie huren voor 2 jaar", NS moet daaraan meewerken.
Daarnaast heeft NS gewoon een vervoersverplichting. Als de overheid zegt "We breken het contract open en jullie verliezen de HSL per dienstregeling 2018" dan zal NS gewoon treinen over de HSL moeten laten rijden tot en met het einde van drgl 2017.
Datzelfde materieel waar jullie zo lekker op aan het bitchen zijn? Hiep hoi
quote:
[..]
En waarom zou ProRail die rol niet kunnen vervullen? Capaciteitsverdeling en een goede inplanning is toch juist de core business van die toko?
Eigenlijk verliep alles rustig, dus zeker een bedankje voor de ongeveer vijfhonderd reizigers
Die reizigers zijn murw gebeukt door alle ellende met die kuttreinen van jullie. De enige reden dat ze überhaupt nog in de ICd zitten is omdat de alternatieven linksom of rechtsom nog veel harder zuigen.
Of je bent minstens een half uur langer onderweg (via Den Haag), of je mag aanschuiven in de files in de binnensteden.
17:42 Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity direct treinen door een gestrande trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
quote:
19:42 Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen Intercity direct treinen door een gestrande trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Echt, hoe kan dit? Moet die trein worden weggesleept door een stel Galliërs die nog moeten worden ingevlogen ofzo?
Op dinsdag 10 november 2015 21:11 schreef b2py het volgende: Omdat ten faveure van dat domme stoptreinlijntje de IC reizigers tussen Arnhem en Utrecht de rekening gepresenteerd krijgen.
Wat zou volgens jou trouwens een goede oplossing zijn? Een inhaalspoor bij Ede-Wageningen of één van die stations verder op de route?
Echt, hoe kan dit? Moet die trein worden weggesleept door een stel Galliërs die nog moeten worden ingevlogen ofzo?
Klopt bijna. Het zijn mensen van ProRail en inspectie en weet ik verder veel wie. Er moet onderzoek worden gedaan naar de toedracht, dus die trein staat er nog altijd.
Klopt bijna. Het zijn mensen van ProRail en inspectie en weet ik verder veel wie. Er moet onderzoek worden gedaan naar de toedracht, dus die trein staat er nog altijd.
En dat kan niet op een zijspoor bij Rotterdam, of desnoods dat werkterreintje bij Nieuw-Vennep? Daarvoor moet echt die infrastructuur urenlang dicht?
Plan V 480 komt als trein 6941 Heerlen binnenrijden vanuit Sittard. Het stel verzorgt op deze zonnige zondag in zijn eentje de sprinterdienst tussen de beide Limburgse stations. Op het opstelterrein staan zijn soortgenoten te genieten van hun weekendrust, met nog anderhalve maand te gaan tot het vervroegd pensioen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 11 november 2015 01:19 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Plan V 480 komt als trein 6941 Heerlen binnenrijden vanuit Sittard. Het stel verzorgt op deze zonnige zondag in zijn eentje de sprinterdienst tussen de beide Limburgse stations. Op het opstelterrein staan zijn soortgenoten te genieten van hun weekendrust, met nog anderhalve maand te gaan tot het vervroegd pensioen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er zal een perron bij moeten in Ede-Wageningen maar in de huidige verbouwingsplannen ontbreekt die.
Volgens het laatste wat ik er over gehoord heb is een extra perron nog steeds onderdeel van de huidige plannen. Al weet ik niet of je daar voor de Valleilijn wat aan hebt.
En de Parijse 9292OV heeft er gewoon de woensdag dienstregeling er in staan vandaag in plaats van de zondag dienstregeling... (Want 11 November viering vandaag) PRUTSERS!
Op woensdag 11 november 2015 08:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: En de Parijse 9292OV heeft er gewoon de woensdag dienstregeling er in staan vandaag in plaats van de zondag dienstregeling... (Want 11 November viering vandaag) PRUTSERS!
Staken ze weer?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Bij mij zat een goederentrein in de weg. Zoals vaker het geval is.
Moest verboden worden die onzin. Het rijdt toch nooit op tijd dus altijd in de weg. Gewoon vanaf half zes die rotzooi aan de kant zetten en na de spits weer gaan rijden
Moest verboden worden die onzin. Het rijdt toch nooit op tijd dus altijd in de weg. Gewoon vanaf half zes die rotzooi aan de kant zetten en na de spits weer gaan rijden
Precies. Een goederentrein met spoorstaven, die dingen bouwen ze niet op de dag in, dus kan makkelijk vanavond. Opzouten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vastgelopen remmen geloof ik, dat is al geen brand ook
Vastgelopen remmen die tot zoveel rookschade leiden dat een aantal passagiers en personeelsleden met ingeademde rook moest worden onderzocht? Van een vastgelopen rem?
Vind me maar een achterdochtige lul, maar ik geloof het niet.
(En nothing personal: dat weet je he? Als jou iets is verteld wat niet waar is, is dat niet jouw schuld.)
Vastgelopen remmen die tot zoveel rookschade leiden dat een aantal passagiers en personeelsleden met ingeademde rook moest worden onderzocht? Van een vastgelopen rem?
Vind me maar een achterdochtige lul, maar ik geloof het niet.
Je kan geen kant op in zo'n trein en een vastgelopen rem kan met die legeringen en kunststofmeuk die ze er tegenwoordig voor gebruiken de meest vreemde gassen produceren. Zo raar is het niet.
Vastgelopen remmen die tot zoveel rookschade leiden dat een aantal passagiers en personeelsleden met ingeademde rook moest worden onderzocht? Van een vastgelopen rem?
Vind me maar een achterdochtige lul, maar ik geloof het niet.
(En nothing personal: dat weet je he? Als jou iets is verteld wat niet waar is, is dat niet jouw schuld.)
Dat kan prima, het gebeurde ook in een tunnel toch?
"Te weinig vertraging", want ik had slechts +15 terwijl er met +30 wordt gerekend.
En dan moet ik weer aan @NS_Online gaan uitleggen dat voor de ICd de vijftienminutenregeling geldt. En dan krijg ik terug "Ja maar je had geen toeslag", wat klopt - want ik gebruik dat ding tussen Breda en Rotterdam, daar heb je geen toeslag nodig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Moest verboden worden die onzin. Het rijdt toch nooit op tijd dus altijd in de weg. Gewoon vanaf half zes die rotzooi aan de kant zetten en na de spits weer gaan rijden
mja, een cargo rijdt altijd wel ergens in de spits, dus aan de kant zetten helpt misschien ter plekke, maar kan elders weer grotere problemen veroorzaken
"Te weinig vertraging", want ik had slechts +15 terwijl er met +30 wordt gerekend.
En dan moet ik weer aan @NS_Online gaan uitleggen dat voor de ICd de vijftienminutenregeling geldt. En dan krijg ik terug "Ja maar je had geen toeslag", wat klopt - want ik gebruik dat ding tussen Breda en Rotterdam, daar heb je geen toeslag nodig.
Maar is het niet zo dat je die GTBV via een andere weg moet indienen?