ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 08-11-2015 13:04:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis.
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis.
Aha, ja ik kom nooit op de NS site Scheelt zo te horen een hoop ergernis
Gelukkig dat er weer een tweede (eentje voor een rijdend restaurant?) op de baan is Moeten de machinisten bij HSL nog een speciale instructie volgen voor die 1200 of hebben ze externe machinisten in dienst die er voorheen ook op reden?
Een van de 1200's had slechte wielen toch? Hoe staat het met die vierde 1200 dan die vroeger bij EETC was?
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Een lesje ouderwets vakmanschap dus!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, Samenreiskorting zou in dat geval aangesproken moeten worden en niet Dal Voordeel. In de praktijk heb ik weleens met Samenreiskorting gereisd in de middagspits op de kaart waar mijn Dal Vrij-abonnement op stond. Dat ging goed. Waar heb je jouw informatie vandaan?
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
De hele oude technieken voeren de bovenleidingsspanningen bij gelijkstroom direct door naar de motoren. Om het vermogen te temperen worden er rijweerstanden ingeschakeld. Pas bij een snelheid X komt de loc/het treinstel uit die rijweerstanden. Met de komst van hoogvermogenselektronica wordt de spanning in stukjes gehakt met chopperinstallaties waarbij de motor heel kort door de bocht gezien steeds even aan- en uitgezet wordt.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ik heb er ook al weken niet meer naar gekeken hoor, maar ik zag ineens een hoop nieuwe dingen
Moet dat dode slot er niet bij?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...