Ze is er

en ze is de leukste!
In het asiel gaan kijken en natuurlijk direct verleid door 1 van die critters

Niks rustig nadenken, even laten bezinken, blabla, gewoon hop, inpakken en mee naar huis. Nog geen seconde spijt van gehad

Ik had verwacht dat het meer voeten in de aarde zou hebben allemaal! Bij zo'n asiel, maar je kunt echt binnenkomen, kat aanwijzen, afrekenen en weer weg. Verbaasde me wel een beetje! Gelukkig wel leuke enthousiaste mensen daar, die me goed konden vertellen welke katten bij mijn leven zouden moeten passen en ze lijken dat goed te hebben gehad!
Ze is nu een paar weken bij me en ze was binnen no-time thuis

Ze vermaakt zich opperbest binnen. Kwaakt naar de vogels, kijkt bemoeizuchtig naar de straatschoffies, maar taalt niet naar buiten. Ze springt overal op, kruipt overal onder. In de afgelopen weken kwam ze steeds dichterbij en tegenwoordig slaapt ze bijna standaard op bed. Niet op me of tegen me aan, maar dat is eigenlijk wel zo prettig
Ik heb ook al een paar nachten niet thuisgeslapen, met de feestdagen enzo, maar als ik dan thuiskom staat alles nog waar het stond en komt ze nuffig op me af gekwiebeld om me een minzaam snuffeltje te geven.
Ze vecht met ALLES! Mijn vingers, speelgoed, mijn telefoon (

) en met helemaal niets

Dan zijn die oogjes bijna volledig zwart en gaat de butt-wiggle in overdrive

Zo schattig om te zien, ze zit nu weer te loeren naar... euuuh, Helemaal niks eigenlijk

KILLANDATTACKKILLANDATTACKWRAAAAAH!!!!! Wattenstaafjes wordt ze hysterisch van, met haarelastiekjes kan ze zich uren vermaken en aanstekers en pennen horen op de grond.
Wat ik wel even vergeten was is de teringzooi die die beesten kunnen maken. Volgens mij blocken je hersens dat, omdat anders niemand ooit meer een huisdier neemt

Dit is tevens mijn eerste kat op een appartement, dus voor mijn gevoel ligt het grit echt OOOOVERAAAL!!! In mijn vorige huizen waren altijd trappen, dus dan was het grit wel van die pootjes af voor ze boven waren. Ze is sowieso een beetje.. euh... apart als het op toiletmanieren aankomt... De bak is niet doorzichtig, dus ik moet me baseren op de geluiden, maar volgens mij gaat ze echt de bak in en dan met 4 poten tegelijk debiel doen, zodat ze het grit als een douche over zichzelf werpt ofzo... Ze is er iig rustig 10 minuten druk mee en als ze er uit komt meurt ze naar grit en sleept ze kilo's grit door het hele huis heen... Inclusief mijn bed...

MAAR JE KRIJGT ER ZOOOOOVEEEL VOOR TERRRRUUUUUUUUUUUUG

Ik heb al zitten googlen en katten schijnen net zo makkelijk in een kattenbak met een opening aan de bovenkant te gaan. Dus dat wil ik nu gaan fröbelen om zoiets te maken, zodat iig die lawine aan grit dit de bak uitgebondjourd wordt me bespaard blijft. Met een mat om de bak heen hoop ik het zo allemaal wat te verminderen, want dit werkt me wel op mijn zenuwen.
Hebben jullie misschien tips m.b.t. kattengrit? Mijn appartement is vrij klein, dus ik hou de bak best netjes bij. Ik schep iig dagelijks alles er uit en soms zelfs wat vaker. Toch vind ik dat de bak best ruikt. Ik gebruik nu het witte grit van AH. In die doos, de duurste. Die geur ben ik echter niet enthousiast over. Wat ik wel heel prettig vind is dat het zo makkelijk en snel en goed klonten vormt. Dat maakt het schoonhouden wel echt een stuk makkelijker. Minder enthousiast over de geur en de hoeveelheid grit die ze mijn huis door sleept.
Ook voor eten moet ik nog even op zoek naar een permanente keuze. Ik doe nu eigenlijk maar wat met supermarktvoer enzo en daar wil ik zsm van af. Dus als mensen daarvoor advies hebben hoor ik het ook graag!
Zal met mijn vragen wel even naar het centrale kattenvragentopic gaan ook. Daar zullen deze onderwerpen wel vaker behandeld zijn

Ik heb haar nu ook verzekerd, 81% van de kosten worden gedekt en zo durf ik het wel aan

Van de week haar even inschrijven bij de kliniek hier in de straat.