abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157391545
Echt hulde voor je OP _O_.

Tot zover mijn inbreng :+
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_157392068
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:41 schreef pl4kkie het volgende:
Echt hulde voor je OP _O_.

Tot zover mijn inbreng :+
pi_157392233
Ik hoopte op veel:

om deze idioterie uit mijn hoofd te praten.

Maar nee, jullie allemaal

:')
pi_157394755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik hoopte op veel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja maar ja, kat O+
hier is Henk in een doos
pi_157395616
quote:
Ik hoopte op veel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou vooruit, omdat je blijkbaar zelf het idee hebt dat dit geen goed idee is, en graag die bevestiging krijgt... :P

Als je onregelmatig weg bent, hoe ga je dat dan doen als de kat op gezette tijden medicatie nodig heeft (mogelijk voor langere tijd). Hoe ga je het financieel oplossen als de kat wat mankeert, iets breken zal bij een binnenkat niet snel aan de orde zijn, maar bijvoorbeeld kanker (dure operatie) of iets wat meerdere onderzoeken nodig heeft (zeer vlot achter elkaar 'kleinere' bedragen), kan ook voorkomen,helemaal als de kat ouder wordt. Als je zo'n lange dag maakt en pas 's nachts thuis komt, heb je dan nog wel fut om de kat aandacht te geven, katten kunnen zich wel degelijk eenzaam voelen en/of zich vervelen.

Maarrr... als je rekening houdt met bovenstaande, denk ik niet dat het een probleem hoeft te zijn :+ Als je echt elke week meerdere dagen helemaal niet thuis bent, dan wordt het een ander verhaal, maar zo te lezen is dat niet het geval.

Ga wel heel gericht op zoek naar de kat, het kan erg verleidelijk zijn om 'die mooie kat die meteen zo lief komt kroelen' te willen hebben, maar je kan dus beter goed advies vragen, en mogelijk zelfs bij meerdere asiels gaan kijken voor de juiste match (dat kun je ook al wat online doen op de websites http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl en http://www.dierenasiels.com). Je bent dus op zoek naar een kat die niet goed overweg kan met/niet blij wordt van soortgenootjes (want een kat die soortgenootjes wel leuk vindt alleen houden, is echt minder leuk voor de kat), die geen tuin nodig heeft, die niet té aanhankelijk is maar juist ook wat zelfstandiger, die zich prima alleen kan vermaken, en die geen bekende medische problemen heeft waarbij je rekenig moet houden met medicatie (omdat je dus onregelmatig weg bent, al kan zo'n probleem dus later wel altijd nog voorkomen). Een kat van 1 is nog erg jong en veel speelser dan een iets oudere kat, als je veel weg gaat zijn, zou ik eerder voor een iets ouder, rustiger beestje gaan. Of wat Cat22 al zei, 2 bevriende katten als de kosten geen probleem gaan zijn.

Hou ouder de kat, hoe duurder verzekeren wordt, en ook verschilt het per verzekering hoe/wat/wanneer je dingrn vergoed krijgt. Daar kun je je nu al prima wat in verdiepen. Wil je niet verzekeren, ga dan sparen om zo'n onverwachte hoge kosten wel te kunnen dragen.

En ivm onregelmatig weg zijn, kun je ook kijken naar ander vermaak voor de kat (bijvoorbeeld activity boards, voerpuzzels, brokjes her en der neerleggen of verstoppen, filmpjes voor katten afspelen, of zelfs een automatische laserpointer als de kat dat leuk vindt (al moet je die aanzetten, is mogelijk meer iets voor als je laat thuis komt en bv even wil douchen, kat toch alvast wat vermaak)). En ook hier herhaal ik Cat weer even, denk driedimensionaal, dan is de ruimte ineens ook alweer een stukkie groter en katten gaan graag de hoogte in :Y
pi_157396056
quote:
Ik hoopte op veel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind je plaatjes grappig, maar misschien nu tijd voor een meer inhoudelijke reactie?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_157396234
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:18 schreef Cat22 het volgende:
Als de kosten geen probleem zijn zou ik voor twee kittens of oudere katten gaan. Dan hebben ze gezelschap aan elkaar.
Als je per se voor één kat, en dan ook nog een oudere kat wil gaan (kudo's! Iedereen wil al kittens!) dan zou je in het asiel ook specifiek je situatie uiteen kunnen zetten. Vaak zit er echt wel een wat oudere kat die zich prima in zijn eentje vermaakt.

Wat betreft verzekeren: verzeker je voor de onverwachte kosten die je niet kunt dragen. Het blijft altijd een gok of je grote kosten krijgt. Maandelijks een fiks bedrag (want oudere kat) aan de verzekering afdragen, terwijl je dat bedrag ook zelf in een spaarpotje kunt doen, kan op de lange termijn soms voordeliger blijken als poes tot op hoge leeftijd goed gezond blijft. Gaat poes kwakkelen en zijn dat ziektekosten die door de verzekering gedekt worden, dan levert het natuurlijk wel voordeel op. Maar dat weet je nooit van tevoren.

Zelf verzeker ik ze niet. Ik spaar wel.
Als je trouwens een goede voorgeschiedenis hebt met je DA dan kunnen grote kosten vaak gespreid betaald worden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:22 schreef Cat22 het volgende:
Nog even de OP gelezen: een kat van 10 is middelbaar, maar zeker niet oud. Het is wel de leeftijd waarop het goed is om een keer een plasje op te vsngen en evt bloed te prikken om suiker-, schildklier-, en nierproblemen snel op te sporen.

Appartement hoeft geen probleem te zijn (bij asiel aangeven dat je geen buitentijger wil) en denk qua inrichting Driedimensionaal. Krabpaal, plankjes aan de muur, hoge kasten en kitteh kan heel veel kanten uit. :)
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 09:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik vind je plaatjes grappig, maar misschien nu tijd voor een meer inhoudelijke reactie?
O ja, mijn inhoudelijke reactie was wat beperkt. In de zin dat ik in al jullie reacties -ook de jouwe- geen echte showstoppers zie. En dat de kattencraving door dit topic alleen maar sterker is geworden. (Dat was niet de bedoeling! :( ) Bedankt voor jouw, altijd inhoudelijke en verstandige, reacties! Ik zie jou als een van de FF-iconen, met verstandige replies en kennis van zaken. Dus stiekem had ik mijn hoop op Fokkers als jou gevestigd om te gillen dat het echt een heel slecht idee is :D

Inhoudelijke reacties op de genoemde punten:

- Ik ben niet in de markt voor een kneusje, dat wil zeggen een kat die nu al medische problemen heeft, of het moet een missend pootje of een geknakte staart zijn oid. Bijvoorbeeld een eerder ongeluk waardoor poes er een bietje borked uitziet, maar waar poes mee heeft leren leven is geen probleem. Iets waar, vanaf moment 1, een heel medicijnencircus en honderddure speciaalvoeding bij komt kijken wel. Ik weet dat wanneer een kat eenmaal bij je woont en je homies bent geworden, het allemaal wel weer te managen is, mocht zo'n situatie toch ontstaan. Maar ik zou er niet voor kiezen nu zo'n zorgenpost in huis te nemen.
- Een kat ouder dan 10 vind -rationeel- ook niet echt een optie. De kans op gebreken op kortere termijn is dan te groot en je moet er dan al weer te snel afscheid van nemen. In mijn ideale geval zit poes dus ergens tussen de 1 en de 10, zodat we nog een tijdje met elkaar opgescheept zitten.
- 3d opties heb ik al over na zitten denken. Er is al wat hoogteverschil, maar er is vrij makkelijk een extra verdieping te realiseren voor poes
- sowieso wilde ik niet een kat bestellen bij het postorderbedrijf, omdat deze zo lollig in de camera kijkt, maar in overleg met het asiel een kat uitzoeken uit de -waarschijnlijk beperkte- selectie die het beste bij mijn leven nu en mijn wensen lijkt te passen. En die natuurlijk een uberbaas is. Dat zie ik dan uiteraard op het eerste gezicht.

Bovenstaande zijn allemaal dingen waar ik echt al wel goed over na heb gedacht. Ik denk dat ik daar wel duidelijke en ook goed doordachte ideeën/oplossingen/antwoorden op heb. Maar logisch dat de vragen er nog zijn :)

Het gaat me echt specifiek om de vragen uit de OP. Moet ik het wel doen qua tijd? En moet ik het nu doen? In deze afwijkende, persoonlijke situatie. En moet ik het doen qua financiën? En als ik het dan doe, wat zijn dan verstandige financiële keuzes?

[ Bericht 0% gewijzigd door Balkondeur op 08-11-2015 10:09:01 ]
pi_157397473
Waarom wil je dat wij het uit je hoofd praten dan? Vind je het zelf een slecht idee?
pi_157397550
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:42 schreef Holyme het volgende:
Waarom wil je dat wij het uit je hoofd praten dan? Vind je het zelf een slecht idee?
Ja natuurlijk. Katten zijn terroristen die je huis slopen en je kleding vernaggelen en je aan de bedelstaf helpen! En je nooit een keertje fatsoenlijk laten uitslapen of van mooie dingen laten genieten!

:( :( :( :( :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157398114
Zolang de kat geen suikerziekte krijgt bv en 2x per dag een spuitje moet hebben op redelijk gezette tijden kan het prima lijkt me.

De vraag is echter meer ben je bereid of kan je je aanpassen mocht zo een situatie zich voordoen?

Eentje van ons heeft suikerziekte en dat vergt wel wat. Zeker gezien we allebei onregelmatig werken.
Een enkele keer kunnen we gewoon 1x niet spuiten (ongeveer 1x in de maand), en dat merk je dan ook wel gelijk aan hem en dat is best zielig eigenlijk, want met spuitjes voelt ie zich helemaal de sheriff, maar 1x een spuitje gemist is een paar dagen toch een beetje zo zo.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157398147
En voor het eten kun je automatische voerbakken kopen die op gezette tijden draaien en een vers bakje vlees openen zegmaar.

Die van ons zitten soms ook de hele dag alleen met zn tweeën en ze zijn wel gek op elkaar, maar zeker geen vriendjes :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Manager PR/Moderator zondag 8 november 2015 @ 19:20:09 #38
269689 crew  Viv
pi_157408191
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 12:27 schreef Geralt het volgende:
Zolang de kat geen suikerziekte krijgt bv en 2x per dag een spuitje moet hebben op redelijk gezette tijden kan het prima lijkt me.

De vraag is echter meer ben je bereid of kan je je aanpassen mocht zo een situatie zich voordoen?
Dat heeft hij al gezegd:
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:57 schreef Balkondeur het volgende:
Ik weet dat wanneer een kat eenmaal bij je woont en je homies bent geworden, het allemaal wel weer te managen is, mocht zo'n situatie toch ontstaan.
TS: wat goed dat je er zo uitgebreid over nadenkt voordat je deze beslissing neemt. ^O^
quote:
Moet ik het wel doen qua tijd? En moet ik het nu doen? In deze afwijkende, persoonlijke situatie.
Ik denk dat er altijd wel een kat te vinden is die bij jouw situatie past. Qua timing lijkt het me juist fijn dat je nu nog veel tijd hebt om elkaar te leren kennen.
quote:
En moet ik het doen qua financiën? En als ik het dan doe, wat zijn dan verstandige financiële keuzes?
Qua financiën sluit ik me aan bij Cat22: verzeker je voor de onverwachte kosten die je niet kunt dragen. Zelf heb ik bijvoorbeeld alleen een kattenverzekering gehad gedurende een jaar met weinig inkomsten en een krappe buffer.
pi_157408822
Ik zou het gewoon doen, mits je je kat verzekerd etc. Twee katten geen optie? Dan kunnen die elkaar gezelschap houden :)
pi_157410589
Binnenkatten kunnen ook aardig wat gaan kosten, vorige kat had het aan haar nieren dus nierdieet en medicijnen + af en toe een bloedonderzoek.
Nu een kat die geopereerd moet worden aan zijn knieën (kost ongeveer -2000 euro) + dat hij op een blaasdieet zit.
Alle twee binnen katten die alleen in de tuin kwamen. Als onze andere kat ook nog wat gaat mankeren (wat ik natuurlijk niet hoop) dan weet ik even niet meer wat te doen, op een gegeven moment valt er dan niet tegen op te sparen.
pi_157417653
Ik zou niet weten welke info wij je verder nog kunnen geven over het wel of niet nemen van een of meer katten. Je hebt er zelf ook al goed over nagedacht, en je weet nooit zeker hoe het gaat zijn tot je de stap genomen hebt.

Loop anders eens een asiel binnen en laat je voorlichten?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_157418820
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 20:37 schreef Sorella het volgende:

Alle twee binnen katten die alleen in de tuin kwamen.
dan zijn het toch geen binnenkatten?
pi_157419262
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 06:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

dan zijn het toch geen binnenkatten?
Dan is een kat die op het balkon mag komen ook geen binnenkat :)

Voor mij is een binnenkat een kat die op het eigendom van de baas moet blijven en niet bij de buren op visite gaat.
pi_157440610
Als je al geen duizend euro op kan vangen ben je praktisch blut dan zou ik geen extra kosten op mezelf gaan nemen en risico van een kostenpost. Vooral niet als je basis is dat je denkt snel weer werk te hebben en dus ook nog geen inzicht hebt in je toekomstige financiën en hoeveel je van huis weg zal zijn.
pi_157446346
Ik kan de 1000 euro wel opvangen, maar ik wil het niet. Daarom zat ik zelf aan verzekeren te denken. Ik vind verzekeren in dit geval dan prettiger. Dan weet ik maandelijks waar ik aan toe ben en heb ik niet ineens zo'n (voor mij) megauitgave.

Mijn financiën zullen niet snel onaantrekkelijker worden dan ze nu zijn (*knock on wood*). Ik zal wel minder thuis zijn. Ik zal dan ook, als ik het ga doen, in overleg gaan met het asiel voor een kat die aansluit bij mijn werkende situatie.
pi_157471233
Succes met je keuze! ( Al ben je er volgens mij al uit ;) ) Laat je het ons weten wanneer je een passend schatje gevonden hebt uiteindelijk?
pi_158954667
O+ Ze is er O+ en ze is de leukste!

In het asiel gaan kijken en natuurlijk direct verleid door 1 van die critters :') Niks rustig nadenken, even laten bezinken, blabla, gewoon hop, inpakken en mee naar huis. Nog geen seconde spijt van gehad O+

Ik had verwacht dat het meer voeten in de aarde zou hebben allemaal! Bij zo'n asiel, maar je kunt echt binnenkomen, kat aanwijzen, afrekenen en weer weg. Verbaasde me wel een beetje! Gelukkig wel leuke enthousiaste mensen daar, die me goed konden vertellen welke katten bij mijn leven zouden moeten passen en ze lijken dat goed te hebben gehad!

Ze is nu een paar weken bij me en ze was binnen no-time thuis O+ Ze vermaakt zich opperbest binnen. Kwaakt naar de vogels, kijkt bemoeizuchtig naar de straatschoffies, maar taalt niet naar buiten. Ze springt overal op, kruipt overal onder. In de afgelopen weken kwam ze steeds dichterbij en tegenwoordig slaapt ze bijna standaard op bed. Niet op me of tegen me aan, maar dat is eigenlijk wel zo prettig :D

Ik heb ook al een paar nachten niet thuisgeslapen, met de feestdagen enzo, maar als ik dan thuiskom staat alles nog waar het stond en komt ze nuffig op me af gekwiebeld om me een minzaam snuffeltje te geven.

Ze vecht met ALLES! Mijn vingers, speelgoed, mijn telefoon ( :? ) en met helemaal niets :D Dan zijn die oogjes bijna volledig zwart en gaat de butt-wiggle in overdrive O+ Zo schattig om te zien, ze zit nu weer te loeren naar... euuuh, Helemaal niks eigenlijk :D KILLANDATTACKKILLANDATTACKWRAAAAAH!!!!! Wattenstaafjes wordt ze hysterisch van, met haarelastiekjes kan ze zich uren vermaken en aanstekers en pennen horen op de grond.

Wat ik wel even vergeten was is de teringzooi die die beesten kunnen maken. Volgens mij blocken je hersens dat, omdat anders niemand ooit meer een huisdier neemt :D Dit is tevens mijn eerste kat op een appartement, dus voor mijn gevoel ligt het grit echt OOOOVERAAAL!!! In mijn vorige huizen waren altijd trappen, dus dan was het grit wel van die pootjes af voor ze boven waren. Ze is sowieso een beetje.. euh... apart als het op toiletmanieren aankomt... De bak is niet doorzichtig, dus ik moet me baseren op de geluiden, maar volgens mij gaat ze echt de bak in en dan met 4 poten tegelijk debiel doen, zodat ze het grit als een douche over zichzelf werpt ofzo... Ze is er iig rustig 10 minuten druk mee en als ze er uit komt meurt ze naar grit en sleept ze kilo's grit door het hele huis heen... Inclusief mijn bed... }:| MAAR JE KRIJGT ER ZOOOOOVEEEL VOOR TERRRRUUUUUUUUUUUUG :') Ik heb al zitten googlen en katten schijnen net zo makkelijk in een kattenbak met een opening aan de bovenkant te gaan. Dus dat wil ik nu gaan fröbelen om zoiets te maken, zodat iig die lawine aan grit dit de bak uitgebondjourd wordt me bespaard blijft. Met een mat om de bak heen hoop ik het zo allemaal wat te verminderen, want dit werkt me wel op mijn zenuwen.

Hebben jullie misschien tips m.b.t. kattengrit? Mijn appartement is vrij klein, dus ik hou de bak best netjes bij. Ik schep iig dagelijks alles er uit en soms zelfs wat vaker. Toch vind ik dat de bak best ruikt. Ik gebruik nu het witte grit van AH. In die doos, de duurste. Die geur ben ik echter niet enthousiast over. Wat ik wel heel prettig vind is dat het zo makkelijk en snel en goed klonten vormt. Dat maakt het schoonhouden wel echt een stuk makkelijker. Minder enthousiast over de geur en de hoeveelheid grit die ze mijn huis door sleept.

Ook voor eten moet ik nog even op zoek naar een permanente keuze. Ik doe nu eigenlijk maar wat met supermarktvoer enzo en daar wil ik zsm van af. Dus als mensen daarvoor advies hebben hoor ik het ook graag!

Zal met mijn vragen wel even naar het centrale kattenvragentopic gaan ook. Daar zullen deze onderwerpen wel vaker behandeld zijn :)

Ik heb haar nu ook verzekerd, 81% van de kosten worden gedekt en zo durf ik het wel aan :) Van de week haar even inschrijven bij de kliniek hier in de straat.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_158954857
Doe eens een foto, Balkondeur :D
pi_158955109
Versche poezzzz O+

Qua voer ben ik groot fan van KVV (compleet vers voer). In F&F loopt er een topic over (mobiel zoekt lastig).
Ben je meteen van je geurprobleem af, als dat om drollen gaat. Is wel een andere manier van voer geven, je kunt het geen dagen laten staan.

Grit: silicaatkorrels. Die worden hier niet ver uitgelopen en je doet een maand met één zak. Tussendoor lekker roeren, kleurt de bak langzaam geel :9

En ja.... Fotooke O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 13:07:05 #50
269689 crew  Viv
pi_158955639
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:19 schreef Balkondeur het volgende:
O+ Ze is er O+ en ze is de leukste!

In het asiel gaan kijken en natuurlijk direct verleid door 1 van die critters :') Niks rustig nadenken, even laten bezinken, blabla, gewoon hop, inpakken en mee naar huis. Nog geen seconde spijt van gehad O+
Wat fijn!! O+
quote:
Ook voor eten moet ik nog even op zoek naar een permanente keuze. Ik doe nu eigenlijk maar wat met supermarktvoer enzo en daar wil ik zsm van af. Dus als mensen daarvoor advies hebben hoor ik het ook graag!
In ieder geval een tip: geleidelijk overstappen en niet van de ene op de andere dag iets anders voorschotelen, anders kan ze diarree krijgen. Ik heb een keer het hele assortiment brokjes en natvoer van Zooplus (webshop) vergeleken qua ingrediënten. Door in grote hoeveelheden te bestellen valt de prijs dan best mee voor die kwaliteit. (Ze hebben ook proefverpakkingen, zodat je niet met 10 kg brokken blijft zitten die ze niet wil.) Oh, en de Duitse pagina is vaak goedkoper dan de Nederlandse. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')