Dit.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:44 schreef houdjemond het volgende:
Verzekering word per levensjaar wel duurder maar er zitten zat kleintjes in het asiel.
Kan de kat naar buiten of woon je in een flat?
Verder katten
De kans dat katten wat breken is sowieso al geringquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit.
Want als die kat niet naar buiten kan dan is het nut van verzekeren al een stuk minder want de kans dat 'ie dan wat breekt is aanzienlijk kleiner lijkt mij. Daarbij kunnen katten volgens mij ook best wel solitaire dieren zijn.
Ik bedoel maar.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:47 schreef Dven het volgende:
[..]
De kans dat katten wat breken is sowieso al gering
Ik heb wel een keertje de poot van een kitten gebroken. Wilde de keukendeur dichtdoen. Maar hij ging niet dichtquote:
Nou.. mijn lieve Jerzy heeft z'n pootje gebroken.. onverzekerd, moeilijke breuk..800 euro verder.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:47 schreef Dven het volgende:
[..]
De kans dat katten wat breken is sowieso al gering
Ik moest een beetje lachen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb wel een keertje de poot van een kitten gebroken. Wilde de keukendeur dichtdoen. Maar hij ging niet dichtIk nog harder duwen. Deur ging dicht. Maar opeens hoor ik gekrijs van een kitten. Oeps
quote:- Ik zal, bij voorkeur, een kat uit het asiel halen, sowieso geen kitten, maar ergens tussen de 1 en deeeeh, zeg 10?
- Kat zal een binnenkat moeten zijn. Ik woon op een appartement, met geen mogelijkheden om zelfstandig naar buiten te gaan. Daarnaast hou ik ze sowieso liever binnen.
- Appartement is niet groot, maar zeker niet heel erg klein. Kat zal wat mij betreft overal mogen komen, met uitzondering van het wasdrooghok.
Maargoed ik heb er nu twee in mijn appartement ( 3 kamers ) en komen ook niet buiten.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:52 schreef Balkondeur het volgende:
Heb wat toevoegingen gedaan aan de OP obv de eerste reacties
[..]
Het katje kon er niet om lachenquote:
800 euroquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:50 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nou.. mijn lieve Jerzy heeft z'n pootje gebroken.. onverzekerd, moeilijke breuk..800 euro verder.
En toen werd ie nog geen 2 maanden later doodgereden.. ben er nog ziek van, niet zozeer het geld maar..mweh
quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:50 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nou.. mijn lieve Jerzy heeft z'n pootje gebroken.. onverzekerd, moeilijke breuk..800 euro verder.
En toen werd ie nog geen 2 maanden later doodgereden.. ben er nog ziek van, niet zozeer het geld maar..mweh
mijn 'kitten' is 6 jaar oud, buurtkinderen roepen nog iedere dag KIJK MAMA EEN BABYPOES!quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Het katje kon er niet om lachen
Misschien is er iets mis gegaan. Is namelijk inmiddels al een jaar en ziet eruit alsof hij nog een maand of twee oud is
Dat komt vaker voor. Mijn ouders hebben thuis een kater van inmiddels een jaar of 3 gok ik en die heeft dat ook. Die is als kitten van de trap gelazerd en sindsdien is het soms niet helemaal honderd bij dat beest maar het is echt een baas!!quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Het katje kon er niet om lachen
Misschien is er iets mis gegaan. Is namelijk inmiddels al een jaar en ziet eruit alsof hij nog een maand of twee oud is
Downdierenquote:Op zaterdag 7 november 2015 21:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat komt vaker voor. Mijn ouders hebben thuis een kater van inmiddels een jaar of 3 gok ik en die heeft dat ook. Die is als kitten van de trap gelazerd en sindsdien is het soms niet helemaal honderd bij dat beest maar het is echt een baas!!![]()
Bonsaikittensquote:Op zaterdag 7 november 2015 21:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
mijn 'kitten' is 6 jaar oud, buurtkinderen roepen nog iedere dag KIJK MAMA EEN BABYPOES!
Zoiets is het ja. Ik kom zo af en toe nog wel eens thuis en de ene keer dan krijgt dat beest grote ogen en is doodsbang voor mij en de andere keer ziet hij mij aankomen op de fiets en loopt hij mee naar binnen en springt op schoot.quote:
quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:41 schreef pl4kkie het volgende:
Echt hulde voor je OP.
Tot zover mijn inbreng![]()
Ja maar ja, katquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik hoopte op veel:
[ afbeelding ]
om deze idioterie uit mijn hoofd te praten.
Maar nee, jullie allemaal
[ afbeelding ]
Nou vooruit, omdat je blijkbaar zelf het idee hebt dat dit geen goed idee is, en graag die bevestiging krijgt...quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik hoopte op veel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind je plaatjes grappig, maar misschien nu tijd voor een meer inhoudelijke reactie?quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik hoopte op veel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:18 schreef Cat22 het volgende:
Als de kosten geen probleem zijn zou ik voor twee kittens of oudere katten gaan. Dan hebben ze gezelschap aan elkaar.
Als je per se voor één kat, en dan ook nog een oudere kat wil gaan (kudo's! Iedereen wil al kittens!) dan zou je in het asiel ook specifiek je situatie uiteen kunnen zetten. Vaak zit er echt wel een wat oudere kat die zich prima in zijn eentje vermaakt.
Wat betreft verzekeren: verzeker je voor de onverwachte kosten die je niet kunt dragen. Het blijft altijd een gok of je grote kosten krijgt. Maandelijks een fiks bedrag (want oudere kat) aan de verzekering afdragen, terwijl je dat bedrag ook zelf in een spaarpotje kunt doen, kan op de lange termijn soms voordeliger blijken als poes tot op hoge leeftijd goed gezond blijft. Gaat poes kwakkelen en zijn dat ziektekosten die door de verzekering gedekt worden, dan levert het natuurlijk wel voordeel op. Maar dat weet je nooit van tevoren.
Zelf verzeker ik ze niet. Ik spaar wel.
Als je trouwens een goede voorgeschiedenis hebt met je DA dan kunnen grote kosten vaak gespreid betaald worden.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:22 schreef Cat22 het volgende:
Nog even de OP gelezen: een kat van 10 is middelbaar, maar zeker niet oud. Het is wel de leeftijd waarop het goed is om een keer een plasje op te vsngen en evt bloed te prikken om suiker-, schildklier-, en nierproblemen snel op te sporen.
Appartement hoeft geen probleem te zijn (bij asiel aangeven dat je geen buitentijger wil) en denk qua inrichting Driedimensionaal. Krabpaal, plankjes aan de muur, hoge kasten en kitteh kan heel veel kanten uit.
O ja, mijn inhoudelijke reactie was wat beperkt. In de zin dat ik in al jullie reacties -ook de jouwe- geen echte showstoppers zie. En dat de kattencraving door dit topic alleen maar sterker is geworden. (Dat was niet de bedoeling!quote:Op zondag 8 november 2015 09:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vind je plaatjes grappig, maar misschien nu tijd voor een meer inhoudelijke reactie?
Ja natuurlijk. Katten zijn terroristen die je huis slopen en je kleding vernaggelen en je aan de bedelstaf helpen! En je nooit een keertje fatsoenlijk laten uitslapen of van mooie dingen laten genieten!quote:Op zondag 8 november 2015 11:42 schreef Holyme het volgende:
Waarom wil je dat wij het uit je hoofd praten dan? Vind je het zelf een slecht idee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft hij al gezegd:quote:Op zondag 8 november 2015 12:27 schreef Geralt het volgende:
Zolang de kat geen suikerziekte krijgt bv en 2x per dag een spuitje moet hebben op redelijk gezette tijden kan het prima lijkt me.
De vraag is echter meer ben je bereid of kan je je aanpassen mocht zo een situatie zich voordoen?
TS: wat goed dat je er zo uitgebreid over nadenkt voordat je deze beslissing neemt.quote:Op zondag 8 november 2015 09:57 schreef Balkondeur het volgende:
Ik weet dat wanneer een kat eenmaal bij je woont en je homies bent geworden, het allemaal wel weer te managen is, mocht zo'n situatie toch ontstaan.
Ik denk dat er altijd wel een kat te vinden is die bij jouw situatie past. Qua timing lijkt het me juist fijn dat je nu nog veel tijd hebt om elkaar te leren kennen.quote:Moet ik het wel doen qua tijd? En moet ik het nu doen? In deze afwijkende, persoonlijke situatie.
Qua financiën sluit ik me aan bij Cat22: verzeker je voor de onverwachte kosten die je niet kunt dragen. Zelf heb ik bijvoorbeeld alleen een kattenverzekering gehad gedurende een jaar met weinig inkomsten en een krappe buffer.quote:En moet ik het doen qua financiën? En als ik het dan doe, wat zijn dan verstandige financiële keuzes?
dan zijn het toch geen binnenkatten?quote:Op zondag 8 november 2015 20:37 schreef Sorella het volgende:
Alle twee binnen katten die alleen in de tuin kwamen.
Dan is een kat die op het balkon mag komen ook geen binnenkatquote:Op maandag 9 november 2015 06:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
dan zijn het toch geen binnenkatten?
Wat fijn!!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:19 schreef Balkondeur het volgende:
Ze is er
en ze is de leukste!
In het asiel gaan kijken en natuurlijk direct verleid door 1 van die crittersNiks rustig nadenken, even laten bezinken, blabla, gewoon hop, inpakken en mee naar huis. Nog geen seconde spijt van gehad
In ieder geval een tip: geleidelijk overstappen en niet van de ene op de andere dag iets anders voorschotelen, anders kan ze diarree krijgen. Ik heb een keer het hele assortiment brokjes en natvoer van Zooplus (webshop) vergeleken qua ingrediënten. Door in grote hoeveelheden te bestellen valt de prijs dan best mee voor die kwaliteit. (Ze hebben ook proefverpakkingen, zodat je niet met 10 kg brokken blijft zitten die ze niet wil.) Oh, en de Duitse pagina is vaak goedkoper dan de Nederlandse.quote:Ook voor eten moet ik nog even op zoek naar een permanente keuze. Ik doe nu eigenlijk maar wat met supermarktvoer enzo en daar wil ik zsm van af. Dus als mensen daarvoor advies hebben hoor ik het ook graag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |