abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2015 @ 12:50:14 #26
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157398516
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:51 schreef DeeBee het volgende:
Leuk dat Wuyts dit standpunt al jarenlang uitdraagt ook!
Die geluiden, al niet zo hard en in de pers, waren er in Nederland ook hoor. Al vanaf het moment dat Adrie van der Poel in 1989 in het wielercross heiligdom van Gestel het NK wist te winnen. En in Soestduinen 1995 waren de rapen helemaal gaar. Van der Poel crosste in dat seizoen regelmatig in Frankrijk en Zwitserland waar het grote geld te verdienen was, en ik geloof zonder vooraf enige wedstrijd in NL, dat seizoen ff het NK kwam kapen.

Maar dat was allemaal pre internet tijdperk. Reed je op een zaterdag vanuit het West Brabantse helemaal naar b.v. Zillebeke, kon het zo maar gebeuren dat je kort van huis een trainende AvdP tegenkwam. Startlijsten bestonden waaschijnlijk alleen in Belgische kranten. Daarintegen was het ook heel normaal om op zaterdag in Steinmauer en de dag er na in Overijse aan de start te staan. Slapen deden ze wel in de cammionette. Startglden moesten wel verdiend worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157398568
Ik snap het sentiment ook wel een beetje dat het 'oneerlijk' is als er frisse mannen aan de start staan, maar dan moeten sommige jongens af en toe maar wat startgeld laten schieten. Plus, ik ben er absoluut op tegen om nog meer 'barrieres' op te richten om mee te doen, ik vind het alleen maar te prijzen als er wegrenners of mountainbikers mee komen doen, want dat maakt de sport alleen maar sterker.

De tweestrijd gisteren was best leuk op het EK, maar die veldvulling erachter was op het genante af verder. Op zich is veldrijden altijd wel een kleinere sport geweest en ik heb de jaren '80 niet bewust meegemaakt ofzo, maar het is nu wel heel erg een Vlaams feestje. Vooral ook qua locaties voor de crossen, dat moet nog steeds ook stukken Europeser kunnen. Duitsland ofzo moet je ook prachtige parcoursen neer kunnen leggen.
Jack does it in real time...
pi_157398940
Ik snap het ook wel enigszins maar waarom laten de toppers dan zelf niet af een toe een koers links liggen?

Daarnaast als renners van buiten direct mee kunnen met de top is de sport misschien niet moeilijk genoeg.

Ten derde ben blij dat buitenlanders nog interesse tonen in het veldrijden.

Dat 12 Belgen gisteren door 1 Nederlander verslagen worden zegt natuurlijk ook wel iets over falende tactiek.
  zondag 8 november 2015 @ 13:19:00 #29
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157399084
Als je eind januari uitgeblust bent en je door de eerste de beste wegrenner er van af laat rijden, dan verdien je het ook niet om wereldkampioen te worden. Dan moet je periodiseren en inderdaad zo nu en dan een koers laten schieten.

Ik vind overigens dat je alleen op basis van het wereldbekerklassement voor een WK mag selecteren. Met een plaats in de top40 van het wereldbekerklassement verdien je het wat mij betreft om aan het WK deel te nemen.

Die pensenkermissen waar renners startgeld krijgen omdat ze voor veel bierdrinkende fans zorgen, kun je nauwelijks serieus nemen. Van Tornhout mag bijvoorbeeld aan bepaalde wedstrijden niet meedoen. Zelfde gold in het verleden voor Mourey. Het is dus onzinnig te eisen dat je aan 20 van dat soort koersen moet deelnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 08-11-2015 13:24:15 ]
  zondag 8 november 2015 @ 13:46:08 #30
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157399716
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:52 schreef DeeBee het volgende:
Vooral ook qua locaties voor de crossen, dat moet nog steeds ook stukken Europeser kunnen. Duitsland ofzo moet je ook prachtige parcoursen neer kunnen leggen.
Dat is toch gewoon veel te duur, het kost wat om zo'n cross te organiseren, zeker als je aan de standaarden van een wereldbeker moet voldoen en in het buitenland komt er gewoon te weinig volk kijken, daar verdien je niets aan. Je kan dat dan nog wel zien als investering in de toekomst, maar dat heeft men jarenlang geprobeerd in Italie en Spanje en het bleef gewoon zwaar verlieslatend.

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 13:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Daarnaast als renners van buiten direct mee kunnen met de top is de sport misschien niet moeilijk genoeg.
Je kan Boom of Stybar bezwaarlijk renners van buiten noemen, dat zijn toppers uit de cross met een jarenlange ervaring die gewoon een tijdje hebben afgehaakt, maar nog altijd aan topsport doen en alleen hun techniek terug moeten bijschaven, dat zijn geen volstrekt willekeurige wegrenners die eens even gek gaan doen. Als een Degenkolb bij de eerste de beste uitstap naar het veld meteen mee zou doen voor de prijzen, dat zou schrijnender zijn.

Coquard won dit jaar ook goud op de piste, zegt dat iets over de piste of over Coquard?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 8 november 2015 @ 13:54:40 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157399910
Zoals ik eerder zei, je moet God op je blote knieën bedanken dat zulke toppers mee willen doen, het laatste wat je moet doen is dan de boel te gaan frustreren.

Die luxe heb je niet in een margesport als het veldrijden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 8 november 2015 @ 14:00:39 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157400058
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:

Ik vind overigens dat je alleen op basis van het wereldbekerklassement voor een WK mag selecteren. Met een plaats in de top40 van het wereldbekerklassement verdien je het wat mij betreft om aan het WK deel te nemen
Dan rij je zo'n WK dus met 18 Belgen, 7 Nederlanders, 5 Fransen 2 Duitsers 2 Tsjechen en een Italiaan. Zo kan talent ook nooit doorstromen.

Maar het probleem is volgens mij dat de UCI veel te verl crossen als C1 kwalificeert met bijbehorende punten. Vorige week nog was Hitnau, dacht ik, een C1 cross gelijk met de Koppenberg. Leuk voor David van der Poel maar kloppen doet het niet. Beter zou zijn om het aantal C1 crossen in enig land te maximeren. En er zeker geen 2 in hetzelfde weekend te hebben. Bpost en Soudal classics zouden gewoon niet standaard een C1 klassificatie moeten hebben, Toi Toi Cup en EKZ Cross hebben dat ook niet. Al zoudn er daar best een oaar van opgewaardeerd kunnen worden.

Daarnaast moeten WK selecties natuurlijk een keuze van de lokale bobden blijven zodat ieder land met de op dat moment sterkste renners aan de start kan staan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157400790
Het verschil tussen mannen en vrouwen is wel groot zeg..
  zondag 8 november 2015 @ 14:44:31 #34
311468 Van_Poppel
pi_157401087
Die pens van Wellens _O-
pi_157401153
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 14:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Die pens van Wellens _O-
Dat is hard gegaan :D

Blijft een topvent trouwens. Altijd goedgemutst.
pi_157401391
VDH niet in z'n Europese trui? :?
pi_157402107
Vandaag is de dag voor de mannen die niet Van Aert of Van der Haar heten?
  zondag 8 november 2015 @ 15:16:00 #38
311468 Van_Poppel
pi_157402170
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Vandaag is de dag voor de mannen die niet Van Aert of Van der Haar heten?
Daar lijkt het op. Op zich ook logisch; die 2 moesten gisteren wel heel diep gaan. Bovendien is dit totaal geen Van Aert parcours.
pi_157402428
Wel verfrissend zo zonder Van Aert en Van der Haar. :+
pi_157402474
Lullige valpartij
  zondag 8 november 2015 @ 15:25:54 #41
311468 Van_Poppel
pi_157402488
Pauwels gaat dit denk ik winnen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 november 2015 @ 15:28:26 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157402570
quote:
99s.gif Op zondag 8 november 2015 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon veel te duur, het kost wat om zo'n cross te organiseren, zeker als je aan de standaarden van een wereldbeker moet voldoen en in het buitenland komt er gewoon te weinig volk kijken, daar verdien je niets aan. Je kan dat dan nog wel zien als investering in de toekomst, maar dat heeft men jarenlang geprobeerd in Italie en Spanje en het bleef gewoon zwaar verlieslatend.

[..]

Je kan Boom of Stybar bezwaarlijk renners van buiten noemen, dat zijn toppers uit de cross met een jarenlange ervaring die gewoon een tijdje hebben afgehaakt, maar nog altijd aan topsport doen en alleen hun techniek terug moeten bijschaven, dat zijn geen volstrekt willekeurige wegrenners die eens even gek gaan doen. Als een Degenkolb bij de eerste de beste uitstap naar het veld meteen mee zou doen voor de prijzen, dat zou schrijnender zijn.

Coquard won dit jaar ook goud op de piste, zegt dat iets over de piste of over Coquard?
In Italië had je toch die lamme kutkoers op een dor en vlak grasveld?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 8 november 2015 @ 15:29:02 #43
311468 Van_Poppel
pi_157402584
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 15:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In Italië had je toch die lamme kutkoers op een dor en vlak grasveld?
Die koers in Rome met die linten?
pi_157402651
Paardenrenbaan
pi_157402709
Er wordt natuurlijk in het buitenland genoeg aan veldrijden gedaan, is echter allemaal op een veel lager niveau.
  zondag 8 november 2015 @ 15:37:53 #46
311468 Van_Poppel
pi_157402849
Van Aert nu op jacht naar Pauwels.
pi_157402865
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Van Aert nu op jacht naar Pauwels.
Had ik niet meer verwacht
pi_157403665
Mooie zege van Pauwels.