abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157398130
Dit was zaterdag in kassa.
Daar werd gezegd dat dit mag volgens de wet.

Ik snap wel dat ze dit doen trouwens. De tijd gaat door en oude dingen in leven houden kost teveel geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157418495
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:19 schreef Dennism het volgende:

[..]

Dit kan ik me als ITér dan wel weer voorstellen, het zal namelijk waarschijnlijk niet zozeer om de hardware gaan (het zou me namelijk zeer vreemd lijken als dit niet gevirtualiseerd is, en dus hardware onafhankelijk is), waarschijnlijker is dat het in de software zit, als het huidige software pakket dat ze gebruiken geen support heeft om abonnementsplannen als deze in te voeren en te administreren, en bijv niet de rekenregels heeft die gehanteerd worden bij abo's als deze kan het best zijn dat ze momenteel 2 aparte abonnementsregistratie systemen hebben. waardoor ze mogelijk dubbele onderhoudscontracten hebben op de software, hogere kosten hebben voor intern beheer, en er mogelijk duur maatwerk nodig is om het nieuwe systeem geschikt te maken voor de registratie en administratie van deze abonnementen.

Ik kan me goed voorstellen dat als de eventuele winstmogelijkheden op deze abonnementen niet opwegen tegen deze kosten dat ze er dan vanaf willen als ze daar een juridische mogelijkheid voor zien.

Om te zeggen dat zo'n migratie simpel is, is denk ik ook wat kort door de bocht zonder specifieke systeemkennis van de gebruikte systemen en software bij T-mobile, iets wat aan de buitenkant simpel lijkt (en ik kan me goed voorstellen dat dit voor een niet ITér simpel lijkt) hoeft IT technisch helemaal niet zo simpel te zijn, en kan een stuk kostbaarder zijn dan gedacht zonder specifieke kennis van de systemen en software.
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Yup, waarschijnlijk oude meuk welke op servers welke op andere oude meuk draait om dit in de lucht te houden. Oude meuk in de lucht houden kost geld, oude meuk herschrijven kost nog meer geld.

Dit systeem zal apart draaiende zijn gehouden met al lang de bedoeling om een keer de stekker eruit te trekken.
Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te implementeren in nieuwere software. Kwestie van wat parameters zetten.

Iets met backwarts compatible enzo :{w
pi_157419003
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 01:28 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te implementeren in nieuwere software. Kwestie van wat parameters zetten.

Iets met backwarts compatible enzo :{w
Was het maar zo simpel, zeker bij Enterprise software is backwards compatibility wanneer je naar een anders pakket van mogelijk zelfs een ander software huis overstapt eerder een uitzondering dan een standaard feature en wil je dan wel backwards compatibility betaal je de hoofdprijs voor het implementeren van de functionaliteit en de dataconversie omdat dit maatwerk is.

Je ziet tegenwoordig steeds meer dat backwards compatibility komt te vervallen omdat het erg duur is, en vaak weinig oplevert op de lange termijn, voor extra vertraging en issues kan zorgen tijdens de implementatie en soms zelfs nadelig is voor de performance. Steeds vaker wordt ervoor gekozen om het oude systeem nog een tijdje al Legacy te laten bestaan en zodra het niet meer nodig (bijv. voor een bewaarplicht, zie je vaak bij financiële systemen) om er definitief afscheid van te nemen.

Dus nee, in veel gevallen in de praktijk is het zeker niet zo simpel als jij het theoretisch doet voorkomen.
pi_157419074
Was zaterdag bij Kassa aan de orde:
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)ementen-aan/speel/1/
pi_157420026
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 01:28 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te implementeren in nieuwere software. Kwestie van wat parameters zetten.

Iets met backwarts compatible enzo :{w
IT is zeer zeker niet je vakgebied ;)

Wat parameters zetten...
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 9 november 2015 @ 10:42:30 #36
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_157420703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:31 schreef Dennism het volgende:

[..]

Genoeg lui die er meer dan ¤1000 op hebben staan, vaak gelukkig voor deze gebruikers wel op een Flex abo, daar gaan 0900 nummers namelijk wel van de bundel af en kun je nog zo'n 60-70% terug krijgen via 0900 die een bedrag uitkeren na een belletje. Een aantal gebruikers zal hier zelfs aan verdienen daar je nog een oud flex abo kan hebben van ¤7.50 per maand die ¤15 tegoed geeft per maand (een oude sim only variant).

Bij de relax variant gaan 0900 nummers echter niet van de bundel af maar zijn dit extra kosten waardoor dit trucje daar niet werkt.
Dat abo heb ik dus. T-mobile heeft echter wel de neiging om die 0900 nrs heel snel te blokkeren. Momenteel heb ik 140 euro staan; ik wil dit abo aanhouden omdat het in het buitenland verrekt handig is. Alle belkosten gaan van je tegoed af, maar ook datakosten. Ik gebruik dit abo dus om het jaar door te sparen, zodat ik in de vakantie niet met hoge telefoonkosten geconfronteerd word.
  maandag 9 november 2015 @ 11:08:18 #37
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157421156
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:42 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat abo heb ik dus. T-mobile heeft echter wel de neiging om die 0900 nrs heel snel te blokkeren. Momenteel heb ik 140 euro staan; ik wil dit abo aanhouden omdat het in het buitenland verrekt handig is. Alle belkosten gaan van je tegoed af, maar ook datakosten. Ik gebruik dit abo dus om het jaar door te sparen, zodat ik in de vakantie niet met hoge telefoonkosten geconfronteerd word.
Ik ook en ook alleen omdat ik die databundel in de vakantie met mijn beltegoed kon betalen.
Maar ik heb eens zitten uitrekenen en ben tot de conclusie gekomen dat het voor mij lood om oud ijzer is. De data en belminuten zijn zo duur dat je die 'houdbaarheid' net zo hard betaalt als iemand die zijn bundel aan het eind van de maand kwijt is.
Toen ik eens 300 euro tegoed had heb ik die web n walk eruit gegooid. Moet je zien dat je dan ineens zo'n 10 euro aan data betaal als je eens een middag niet op wifi zit.

Ik was ook al bijna door mijn tegoed heen omdat ik mijn oog op een ander abo had laten vallen waarbij ik minder op mijn datavebruik hoefde te letten.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat in de compensatieregeling ook onbeperkt (langzaam) internet zit. Ik kijk even aan of dat goed genoeg is en zo ja zit ik die 2 jaar uit en ben dan weg. Waarschijnlijk ben ik de enige Flex-abo houder die blij met deze regeling is.

Overigens vind ik het juridisch gezien niet redelijk en billijk dat ze maar 1 maand geven voor de overstap. Als ze daar 6 maanden voor hadden gegeven had ik dat veel fatsoenlijker gevonden.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  maandag 9 november 2015 @ 11:21:04 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_157421398
Voor data heb ik een aparte SIM. De reden dat ik dit abo ooit afgesloten heb, is dat ik tijdens mijn vaak wat langere vakanties gewoon kan bellen en internetten. Nu wordt zonder fatsoenlijke reden de stekker eruit getrokken. Als ze adverteren met 'onbeperkt houdbaar', dan moeten ze dat gewoon nakomen. Dat doen ze dus niet en dat lijkt me contractbreuk.
  maandag 9 november 2015 @ 11:26:58 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_157421485
Onbeperkt voor de duur van je abo. Niet onbeperkt tot het einde der tijden.
Huilen dan.
pi_157423212
quote:
7s.gif Op maandag 9 november 2015 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
Onbeperkt voor de duur van je abo. Niet onbeperkt tot het einde der tijden.
Komen we bij de vraag: wat is de legitieme reden het abo eenzijdig te beëindigen?
pi_157423355
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 13:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Komen we bij de vraag: wat is de legitieme reden het abo eenzijdig te beëindigen?
De veronderstelde onredelijkheid van het tot het einde der dagen in stand houden van een apart verouderd systeem voor deze abonnementsvorm.

Of dat legitiem is daarover kunnen de meningen verschillen, maar dit is de opgegeven reden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 9 november 2015 @ 13:17:49 #42
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_157423539
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

De veronderstelde onredelijkheid van het tot het einde der dagen in stand houden van een apart verouderd systeem voor deze abonnementsvorm.

Of dat legitiem is daarover kunnen de meningen verschillen, maar dit is de opgegeven reden.
Ik geloof geen kont van 'verouderd systeem'.
pi_157423603
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik geloof geen kont van 'verouderd systeem'.
Dan vraag je toch voor de rechter om T-mobile te laten tonen dat hun reden echt legitiem is.

Dit is de gegeven reden, en het kan een hoop geld kosten om verouderde software te onderhouden, of nieuwe aan te passen aan abonnementsvormen die nu niet voorkomen in de actuele software.

Of het allemaal klopt, weten zowel jij als ik niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157424912
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

De veronderstelde onredelijkheid van het tot het einde der dagen in stand houden van een apart verouderd systeem voor deze abonnementsvorm.

Of dat legitiem is daarover kunnen de meningen verschillen, maar dit is de opgegeven reden.
Het oude legacy systeem is gecrasht? En niet redundant uitgevoerd?
pi_157424928
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:20 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dit is de gegeven reden, en het kan een hoop geld kosten om verouderde software te onderhouden,
Wat valt er te onderhouden aan een legacy systeem (behalve het in de lucht houden)?
pi_157425150
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat valt er te onderhouden aan een legacy systeem (behalve het in de lucht houden)?
Wat verplicht een telecomaanbieder om een bepaalde contractvorm eeuwig aan te blijven bieden?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157425198
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat verplicht een telecomaanbieder om een bepaalde contractvorm eeuwig aan te blijven bieden?
Een overeenkomst wellicht?

Waarbij 'eeuwig' wel een heel groot woord is :{w
  maandag 9 november 2015 @ 14:37:00 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157425283
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Een overeenkomst wellicht?

Waarbij 'eeuwig' wel een heel groot woord is :{w
De overeenkomst is voor 1 of 2 jaar... daarna mag jij of de provider opzeggen wanneer je wil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157425293
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Een overeenkomst wellicht?

Waarbij 'eeuwig' wel een heel groot woord is :{w
Diezelfde overéénkomst die stelt dat de provider het aanbod mag wijzigen en die waarbij als de klant het daar niet mee ééns is mag opzeggen.

Ben anders van je gewend.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157425379
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

De overeenkomst is voor 1 of 2 jaar... daarna mag jij of de provider opzeggen wanneer je wil.
Na 1 of 2 jaar wordt de overeenkomst voortgezet voor onbepaalde tijd. Als de provider die dan wil opzeggen, moet de overeenkomst daarin voorzien. Voor zover ik gelezen heb, is dat niet het geval.
pi_157425443
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

Diezelfde overéénkomst die stelt dat de provider het aanbod mag wijzigen en die waarbij als de klant het daar niet mee ééns is mag opzeggen.

Ben anders van je gewend.
Ik vraag me af of het hier daadwerkelijk een 'wijziging' betreft (of een beëindiging (met een nieuw aanbod)). En zelfs indien het een wijziging zou zijn, dan dient de klant schadeloos gesteld te worden. Dat laatste doet T-M iig al niet.
pi_157425461
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het hier daadwerkelijk een 'wijziging' betreft (of een beëindiging (met een nieuw aanbod)). En zelfs indien het een wijziging zou zijn, dan dient de klant schadeloos gesteld te worden. Dat laatste doet T-M iig al niet.
Hoezo moet dat?

Van wie of wat moet dat dan?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 9 november 2015 @ 14:47:07 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157425489
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Na 1 of 2 jaar wordt de overeenkomst voortgezet voor onbepaalde tijd. Als de provider die dan wil opzeggen, moet de overeenkomst daarin voorzien. Voor zover ik gelezen heb, is dat niet het geval.
Denk dat het geboden alternatief vrij redelijk is wat ik heb vernomen van Timmeke van de GSMhelpdesk
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157425490
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoezo moet dat?

Van wie of wat moet dat dan?
De wet wellicht?

Zie de uiteenzetting van Engelfriet
pi_157425527
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Denk dat het geboden alternatief vrij redelijk is wat ik heb vernomen van Timmeke van de GSMhelpdesk
Ik denk van niet.

Wie is Timmeke van GSMhelpdesk?
  maandag 9 november 2015 @ 14:48:54 #56
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157425533
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik denk van niet.

Wie is Timmeke van GSMhelpdesk?
Die gozer die bij Kassa zat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 9 november 2015 @ 15:14:26 #57
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157426039
Destijds had ik ook een flex contract. Maar na een aantal jaren hadden ze door dat flex abonnementen voor hen niet voordelig was. Toen mijn contract afliep en ik weer toe was aan een nieuwe mobiel, heb ik gebruik gemaakt van zo een 0900 nummer. Toch weer wat euros teruggekregen. Overigens was ik jaren klant van Ben en toen T-Mobile. Maar toen ik een abbo + mobiel wilde die in de aanbieding was, kon dat niet. Het was alleen voor nieuwe abonnees. :') Ik ben gewoon geswitched naar een andere provider. 8-)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 10 november 2015 @ 07:49:58 #58
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_157441995
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Denk dat het geboden alternatief vrij redelijk is wat ik heb vernomen van Timmeke van de GSMhelpdesk
Natuurlijk is dat niet redelijk. Tegenwoordig kan je niks meenemen van je tegoed, valt er van alles buiten je bundel en is het driemaal zo duur geworden. Niks redelijks aan.
  dinsdag 10 november 2015 @ 07:51:18 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157442002
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:49 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet redelijk. Tegenwoordig kan je niks meenemen van je tegoed, valt er van alles buiten je bundel en is het driemaal zo duur geworden. Niks redelijks aan.
Ze gaan van beperkt bellen naar onbeperkt bellen geloof ik en heb kortingen gehoord tussen de 40 en 70%... dat kun je in de verste verte niet onredelijk noemen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 november 2015 @ 07:53:30 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_157442021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:51 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ze gaan van beperkt bellen naar onbeperkt bellen geloof ik en heb kortingen gehoord tussen de 40 en 70%... dat kun je in de verste verte niet onredelijk noemen.
In dat geval wacht ik maar af wat voor aanbod ik krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')