quote:Op zondag 8 november 2015 11:19 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dit kan ik me als ITér dan wel weer voorstellen, het zal namelijk waarschijnlijk niet zozeer om de hardware gaan (het zou me namelijk zeer vreemd lijken als dit niet gevirtualiseerd is, en dus hardware onafhankelijk is), waarschijnlijker is dat het in de software zit, als het huidige software pakket dat ze gebruiken geen support heeft om abonnementsplannen als deze in te voeren en te administreren, en bijv niet de rekenregels heeft die gehanteerd worden bij abo's als deze kan het best zijn dat ze momenteel 2 aparte abonnementsregistratie systemen hebben. waardoor ze mogelijk dubbele onderhoudscontracten hebben op de software, hogere kosten hebben voor intern beheer, en er mogelijk duur maatwerk nodig is om het nieuwe systeem geschikt te maken voor de registratie en administratie van deze abonnementen.
Ik kan me goed voorstellen dat als de eventuele winstmogelijkheden op deze abonnementen niet opwegen tegen deze kosten dat ze er dan vanaf willen als ze daar een juridische mogelijkheid voor zien.
Om te zeggen dat zo'n migratie simpel is, is denk ik ook wat kort door de bocht zonder specifieke systeemkennis van de gebruikte systemen en software bij T-mobile, iets wat aan de buitenkant simpel lijkt (en ik kan me goed voorstellen dat dit voor een niet ITér simpel lijkt) hoeft IT technisch helemaal niet zo simpel te zijn, en kan een stuk kostbaarder zijn dan gedacht zonder specifieke kennis van de systemen en software.
Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te implementeren in nieuwere software. Kwestie van wat parameters zetten.quote:Op zondag 8 november 2015 12:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Yup, waarschijnlijk oude meuk welke op servers welke op andere oude meuk draait om dit in de lucht te houden. Oude meuk in de lucht houden kost geld, oude meuk herschrijven kost nog meer geld.
Dit systeem zal apart draaiende zijn gehouden met al lang de bedoeling om een keer de stekker eruit te trekken.
Was het maar zo simpel, zeker bij Enterprise software is backwards compatibility wanneer je naar een anders pakket van mogelijk zelfs een ander software huis overstapt eerder een uitzondering dan een standaard feature en wil je dan wel backwards compatibility betaal je de hoofdprijs voor het implementeren van de functionaliteit en de dataconversie omdat dit maatwerk is.quote:Op maandag 9 november 2015 01:28 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te implementeren in nieuwere software. Kwestie van wat parameters zetten.
Iets met backwarts compatible enzo![]()
IT is zeer zeker niet je vakgebiedquote:Op maandag 9 november 2015 01:28 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te implementeren in nieuwere software. Kwestie van wat parameters zetten.
Iets met backwarts compatible enzo![]()
Dat abo heb ik dus. T-mobile heeft echter wel de neiging om die 0900 nrs heel snel te blokkeren. Momenteel heb ik 140 euro staan; ik wil dit abo aanhouden omdat het in het buitenland verrekt handig is. Alle belkosten gaan van je tegoed af, maar ook datakosten. Ik gebruik dit abo dus om het jaar door te sparen, zodat ik in de vakantie niet met hoge telefoonkosten geconfronteerd word.quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:31 schreef Dennism het volgende:
[..]
Genoeg lui die er meer dan ¤1000 op hebben staan, vaak gelukkig voor deze gebruikers wel op een Flex abo, daar gaan 0900 nummers namelijk wel van de bundel af en kun je nog zo'n 60-70% terug krijgen via 0900 die een bedrag uitkeren na een belletje. Een aantal gebruikers zal hier zelfs aan verdienen daar je nog een oud flex abo kan hebben van ¤7.50 per maand die ¤15 tegoed geeft per maand (een oude sim only variant).
Bij de relax variant gaan 0900 nummers echter niet van de bundel af maar zijn dit extra kosten waardoor dit trucje daar niet werkt.
Ik ook en ook alleen omdat ik die databundel in de vakantie met mijn beltegoed kon betalen.quote:Op maandag 9 november 2015 10:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat abo heb ik dus. T-mobile heeft echter wel de neiging om die 0900 nrs heel snel te blokkeren. Momenteel heb ik 140 euro staan; ik wil dit abo aanhouden omdat het in het buitenland verrekt handig is. Alle belkosten gaan van je tegoed af, maar ook datakosten. Ik gebruik dit abo dus om het jaar door te sparen, zodat ik in de vakantie niet met hoge telefoonkosten geconfronteerd word.
Komen we bij de vraag: wat is de legitieme reden het abo eenzijdig te beëindigen?quote:Op maandag 9 november 2015 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
Onbeperkt voor de duur van je abo. Niet onbeperkt tot het einde der tijden.
De veronderstelde onredelijkheid van het tot het einde der dagen in stand houden van een apart verouderd systeem voor deze abonnementsvorm.quote:Op maandag 9 november 2015 13:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Komen we bij de vraag: wat is de legitieme reden het abo eenzijdig te beëindigen?
Ik geloof geen kont van 'verouderd systeem'.quote:Op maandag 9 november 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
De veronderstelde onredelijkheid van het tot het einde der dagen in stand houden van een apart verouderd systeem voor deze abonnementsvorm.
Of dat legitiem is daarover kunnen de meningen verschillen, maar dit is de opgegeven reden.
Dan vraag je toch voor de rechter om T-mobile te laten tonen dat hun reden echt legitiem is.quote:Op maandag 9 november 2015 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik geloof geen kont van 'verouderd systeem'.
Het oude legacy systeem is gecrasht? En niet redundant uitgevoerd?quote:Op maandag 9 november 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
De veronderstelde onredelijkheid van het tot het einde der dagen in stand houden van een apart verouderd systeem voor deze abonnementsvorm.
Of dat legitiem is daarover kunnen de meningen verschillen, maar dit is de opgegeven reden.
Wat valt er te onderhouden aan een legacy systeem (behalve het in de lucht houden)?quote:Op maandag 9 november 2015 13:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit is de gegeven reden, en het kan een hoop geld kosten om verouderde software te onderhouden,
Wat verplicht een telecomaanbieder om een bepaalde contractvorm eeuwig aan te blijven bieden?quote:Op maandag 9 november 2015 14:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat valt er te onderhouden aan een legacy systeem (behalve het in de lucht houden)?
Een overeenkomst wellicht?quote:Op maandag 9 november 2015 14:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat verplicht een telecomaanbieder om een bepaalde contractvorm eeuwig aan te blijven bieden?
De overeenkomst is voor 1 of 2 jaar... daarna mag jij of de provider opzeggen wanneer je wil.quote:Op maandag 9 november 2015 14:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Een overeenkomst wellicht?
Waarbij 'eeuwig' wel een heel groot woord is![]()
Diezelfde overéénkomst die stelt dat de provider het aanbod mag wijzigen en die waarbij als de klant het daar niet mee ééns is mag opzeggen.quote:Op maandag 9 november 2015 14:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Een overeenkomst wellicht?
Waarbij 'eeuwig' wel een heel groot woord is![]()
Na 1 of 2 jaar wordt de overeenkomst voortgezet voor onbepaalde tijd. Als de provider die dan wil opzeggen, moet de overeenkomst daarin voorzien. Voor zover ik gelezen heb, is dat niet het geval.quote:Op maandag 9 november 2015 14:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
De overeenkomst is voor 1 of 2 jaar... daarna mag jij of de provider opzeggen wanneer je wil.
Ik vraag me af of het hier daadwerkelijk een 'wijziging' betreft (of een beëindiging (met een nieuw aanbod)). En zelfs indien het een wijziging zou zijn, dan dient de klant schadeloos gesteld te worden. Dat laatste doet T-M iig al niet.quote:Op maandag 9 november 2015 14:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Diezelfde overéénkomst die stelt dat de provider het aanbod mag wijzigen en die waarbij als de klant het daar niet mee ééns is mag opzeggen.
Ben anders van je gewend.
Hoezo moet dat?quote:Op maandag 9 november 2015 14:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het hier daadwerkelijk een 'wijziging' betreft (of een beëindiging (met een nieuw aanbod)). En zelfs indien het een wijziging zou zijn, dan dient de klant schadeloos gesteld te worden. Dat laatste doet T-M iig al niet.
Denk dat het geboden alternatief vrij redelijk is wat ik heb vernomen van Timmeke van de GSMhelpdeskquote:Op maandag 9 november 2015 14:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Na 1 of 2 jaar wordt de overeenkomst voortgezet voor onbepaalde tijd. Als de provider die dan wil opzeggen, moet de overeenkomst daarin voorzien. Voor zover ik gelezen heb, is dat niet het geval.
De wet wellicht?quote:Op maandag 9 november 2015 14:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoezo moet dat?
Van wie of wat moet dat dan?
Ik denk van niet.quote:Op maandag 9 november 2015 14:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk dat het geboden alternatief vrij redelijk is wat ik heb vernomen van Timmeke van de GSMhelpdesk
Die gozer die bij Kassa zat.quote:Op maandag 9 november 2015 14:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk van niet.
Wie is Timmeke van GSMhelpdesk?
Natuurlijk is dat niet redelijk. Tegenwoordig kan je niks meenemen van je tegoed, valt er van alles buiten je bundel en is het driemaal zo duur geworden. Niks redelijks aan.quote:Op maandag 9 november 2015 14:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk dat het geboden alternatief vrij redelijk is wat ik heb vernomen van Timmeke van de GSMhelpdesk
Ze gaan van beperkt bellen naar onbeperkt bellen geloof ik en heb kortingen gehoord tussen de 40 en 70%... dat kun je in de verste verte niet onredelijk noemen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 07:49 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet redelijk. Tegenwoordig kan je niks meenemen van je tegoed, valt er van alles buiten je bundel en is het driemaal zo duur geworden. Niks redelijks aan.
In dat geval wacht ik maar af wat voor aanbod ik krijg.quote:Op dinsdag 10 november 2015 07:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze gaan van beperkt bellen naar onbeperkt bellen geloof ik en heb kortingen gehoord tussen de 40 en 70%... dat kun je in de verste verte niet onredelijk noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |