Dat ze een contract kunnen wijzigen snap ik en Is prima. Maar dat er daarmee geld afhandig wordt gemaakt Is toch niet het recht wat ze hebben? Eigen gespaard geld is het.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:21 schreef Mkr het volgende:
Er zijn 0900 nummers waar je naartoe kunt bellen en dan een percentage daarvan op je rekening gestort krijgt. Dit zou je kunnen gebruiken om iig een gedeelte te krijgen (volgens mij vallen 0900 nrs binnen het abonnement)
Tmobile staat verder in z'n recht. Je hebt natuurlijk nu wel de mogelijkheid het abonnement te beëindigen
Je moeder heeft geen 400,- Maar je moeder heeft een buffer van een hoeveelheid belminuten.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat ze een contract kunnen wijzigen snap ik en Is prima. Maar dat er daarmee geld afhandig wordt gemaakt Is toch niet het recht wat ze hebben? Eigen gespaard geld is het.
Wie spaart er nou geld bij een telefoonprovider?quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat ze een contract kunnen wijzigen snap ik en Is prima. Maar dat er daarmee geld afhandig wordt gemaakt Is toch niet het recht wat ze hebben? Eigen gespaard geld is het.
Er is geen lager abonnement. Toendertijd was dit het enige contracttype dat ze hadden.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je moeder heeft geen 400,- Maar je moeder heeft een buffer van een hoeveelheid belminuten.
Je moeder had al lang geleden naar een goedkoper abonnement moeten gaan, wat dacht ze dan? dat ze dit bedrag ooit over kon laten maken of zo?
Er wordt geen geld afhandig gemaakt. Beltegoed is niet 't zelfde als geld. Ze had gewoon een te duur abo waardoor er een grote hoeveelheid belminuten opgespaard werd. Het is geen spaarrekening of zo, natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Het geld was niet onbeperkt houdbaar, de belminuten wel. Maar deze vertegenwoordigen verder alleen een fictieve 'waarde'.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:36 schreef Lingue het volgende:
[..]
Er is geen lager abonnement. Toendertijd was dit het enige contracttype dat ze hadden.
Ze heeft geld gespaard omdat ze niet voor het bedrag per maand belde maar dat geld onbeperkt houdbaar zou zijn. En dat Is nu dus niet het geval...
Je kunt ook de samenvatting krijgen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:49 schreef Lingue het volgende:
Bedankt voor verschillende linkse. Zal ze even doornemen als ik tijd heb.
Tevens heeft de moeder ervoor getekend dat het beltegoed onder voorwaarden kan komen te vervallen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:52 schreef JoPiDo het volgende:
Maar het beltegoed vervalt wel en dat mag niet als beloofd is dat dat eeuwig houdbaar is. Dat je moeder het niet opmaakt heeft daar niets mee te maken.
En dit artikel.... http://tweakers.net/nieuw(...)dbaar-beltegoed.htmlquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:12 schreef Catch22- het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457804
Lees t topic op Tweakers eens door
Genoeg lui die er meer dan ¤1000 op hebben staan, vaak gelukkig voor deze gebruikers wel op een Flex abo, daar gaan 0900 nummers namelijk wel van de bundel af en kun je nog zo'n 60-70% terug krijgen via 0900 die een bedrag uitkeren na een belletje. Een aantal gebruikers zal hier zelfs aan verdienen daar je nog een oud flex abo kan hebben van ¤7.50 per maand die ¤15 tegoed geeft per maand (een oude sim only variant).quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:24 schreef Leandra het volgende:
Wel lekker voor T-Mobile trouwens, als het 80.000 mensen zijn die nog zo'n abonnement hebben.
Zelfs als die 80.000 gemiddeld ¤ 50 aan tegoed overhebben (het zal vast wel meer zijn, anders hadden ze niet al die tijd aan dat abonnement vastgehouden), dan betekent het dat T-Mobile even ¤ 4.000.000 weg kan strepen van de balans aan de kant van de tegoeden van de klanten....
En dan te bedenken dat het gemiddelde beltegoed wellicht op het dubbele of 4-voudige ligt
Eeuwig houdbaar tijdens de looptijd van het contract is voor zover ik weet wat in de voorwaarden heeft gestaan, deze contracten zijn minimaal een jaar of 5 oud (voor zover ik weet in 2010 uit het product portfolio gehaald) waardoor ze allemaal al in de fase zitten waar zowel de provider als de afnemer het contract mogen opzeggen met inachtneming van een opzeg termijn van 1 maand waardoor voor zover ik kan zien prima wordt voldaan aan de voorwaarden waarmee de contracten zijn afgesloten destijds. De mijne heb ik in 2012 al opgezegd, maar ik had dan ook geen enorme spaarpot erop staanquote:Op zaterdag 7 november 2015 12:52 schreef JoPiDo het volgende:
Maar het beltegoed vervalt wel en dat mag niet als beloofd is dat dat eeuwig houdbaar is. Dat je moeder het niet opmaakt heeft daar niets mee te maken.
Dat eerste is in deze geen goed advies, want dat werkt alleen bij de Flex versie, niet bij de Relax versie waar TS van spreekt. Als je met een Relax abo naar die nummers gaat bellen vallen de kosten buiten de bundel en krijg je dus een gepeperde rekening in plaats van een lager opgespaard bedrag.quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:34 schreef -AMG- het volgende:
Of opbellen naar de eerder genoemde 0900 nummers of tmobile bellen en lief vragen of ze een beetje coulant willen zijn. Altijd het proberen waard! Trouwe klanten worden normaal gezien beter behandeld dan wanneer je pas 2 jaar bij hun zit.
Ik heb hem toen gedowngrade, om op die manier dat tegoed te kunnen verbruiken, toen ik uiteindelijk toch voor een ander abonnement ging was op die manier al een behoorlijk deel op.quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:40 schreef Dennism het volgende:
[..]
Eeuwig houdbaar tijdens de looptijd van het contract is voor zover ik weet wat in de voorwaarden heeft gestaan, deze contracten zijn minimaal een jaar of 5 oud (voor zover ik weet in 2010 uit het product portfolio gehaald) waardoor ze allemaal al in de fase zitten waar zowel de provider als de afnemer het contract mogen opzeggen met inachtneming van een opzeg termijn van 1 maand waardoor voor zover ik kan zien prima wordt voldaan aan de voorwaarden waarmee de contracten zijn afgesloten destijds. De mijne heb ik in 2012 al opgezegd, maar ik had dan ook geen enorme spaarpot erop staan
Lang niet alle juristen zijn het in dit geval met deze jurist eens. Ik ben daar één van.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:42 schreef Hallmark het volgende:
Dat blijkt t-mobile toch wel te mogen doen, onlangs heeft een jurist hier een aardig stukje over geschreven:
http://blog.iusmentis.com(...)ten-zomaar-opzeggen/
"Beltegoed is geen zaak, geen bezit. Het is gestolde dienstverlening, een teller die zegt hoe veel je nog mag. Die teller kun je niet laten uitbetalen enkel omdat hij toevallig in Euro’s wordt uitgedrukt.
Dus nee, ik zie niet waarom T-Mobile dit niet mag, mits ruim van tevoren aangekondigd natuurlijk, en mits het verhaal over de infrastructuur natuurlijk klopt. Hoewel ik geen reden heb om aan dat laatste te twijfelen."
Maar beltegoed is wel gekocht met geld; het vertegenwoordigt dus wel degelijk een geldelijke waarde.quote:Op zaterdag 7 november 2015 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er wordt geen geld afhandig gemaakt. Beltegoed is niet 't zelfde als geld.
Wat is jouw redenering dan?quote:Op zondag 8 november 2015 05:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Lang niet alle juristen zijn het in dit geval met deze jurist eens. Ik ben daar één van.
Ik ben het niet eens met Arnouds analyse van beltegoed: geen zaak, geen bezit, gestolde dienstverlening. Er is voor betaald, in harde euro's, het vertegenwoordigt dus een geldwaarde (die aangewend kan worden om te bellen). De jarenlange proclamatie "onbeperkt houdbaar" schept verwachtingen die T-M zal moeten inlossen.quote:
(Reactie T-M: het is een wijziging, geen beëindiging)quote:Maar in de voorwaarden van voor 2011 staat niets over wanneer T-Mobile eenzijdig (zonder dat de klant bijvoorbeeld rekeningen niet betaald) op zou kunnen zeggen. 'Eigenlijk kan T-Mobile dan niet zomaar opzeggen', zegt Meindersma.
Dit kan ik me als ITér dan wel weer voorstellen, het zal namelijk waarschijnlijk niet zozeer om de hardware gaan (het zou me namelijk zeer vreemd lijken als dit niet gevirtualiseerd is, en dus hardware onafhankelijk is), waarschijnlijker is dat het in de software zit, als het huidige software pakket dat ze gebruiken geen support heeft om abonnementsplannen als deze in te voeren en te administreren, en bijv niet de rekenregels heeft die gehanteerd worden bij abo's als deze kan het best zijn dat ze momenteel 2 aparte abonnementsregistratie systemen hebben. waardoor ze mogelijk dubbele onderhoudscontracten hebben op de software, hogere kosten hebben voor intern beheer, en er mogelijk duur maatwerk nodig is om het nieuwe systeem geschikt te maken voor de registratie en administratie van deze abonnementen.quote:Op zondag 8 november 2015 05:18 schreef r_one het volgende:
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat ze een computer uit het jaar kruk moeten aanhouden om dit mogelijk te maken; het is simpel te migreren naar een nieuw(er) systeem; het is puur het betaalplan, daar komt weinig rocket science of moderne infrastructuur bij kijken.
Yup, waarschijnlijk oude meuk welke op servers welke op andere oude meuk draait om dit in de lucht te houden. Oude meuk in de lucht houden kost geld, oude meuk herschrijven kost nog meer geld.quote:Op zondag 8 november 2015 11:19 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dit kan ik me als ITér dan wel weer voorstellen, het zal namelijk waarschijnlijk niet zozeer om de hardware gaan (het zou me namelijk zeer vreemd lijken als dit niet gevirtualiseerd is, en dus hardware onafhankelijk is), waarschijnlijker is dat het in de software zit, als het huidige software pakket dat ze gebruiken geen support heeft om abonnementsplannen als deze in te voeren en te administreren, en bijv niet de rekenregels heeft die gehanteerd worden bij abo's als deze kan het best zijn dat ze momenteel 2 aparte abonnementsregistratie systemen hebben. waardoor ze mogelijk dubbele onderhoudscontracten hebben op de software, hogere kosten hebben voor intern beheer, en er mogelijk duur maatwerk nodig is om het nieuwe systeem geschikt te maken voor de registratie en administratie van deze abonnementen.
Ik kan me goed voorstellen dat als de eventuele winstmogelijkheden op deze abonnementen niet opwegen tegen deze kosten dat ze er dan vanaf willen als ze daar een juridische mogelijkheid voor zien.
Om te zeggen dat zo'n migratie simpel is, is denk ik ook wat kort door de bocht zonder specifieke systeemkennis van de gebruikte systemen en software bij T-mobile, iets wat aan de buitenkant simpel lijkt (en ik kan me goed voorstellen dat dit voor een niet ITér simpel lijkt) hoeft IT technisch helemaal niet zo simpel te zijn, en kan een stuk kostbaarder zijn dan gedacht zonder specifieke kennis van de systemen en software.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |