Dat gehaast lijkt me idd dodelijk, vooral met files er ook nog bij. Ik ben nooit echt docent geweest, maar in het onderwijs is het toch juist prima af te kaderen met minder klassen? Ik merkte toen ik drie dagen werkte dat er eigenlijk niks veranderde qua werklast, dus dat schoot niet op. Al ga ik het na de bevalling weer een paar maanden doen, maar dan hebben we nog ondersteuning van mijn vervanging die voor een jaar wordt aangenomenquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
Mja hier is het op drie van de vier werkdagen vroeg toastje brengen en haastig hem ophalen, samen de file in en dan zijn we eigenlijk te laat thuis om goed te koken, wsnt toastje is moe en hongerig als we thuiskomen.
Dat wordt voor toastje beter als hij in de buurt naar de opvang gaat vanaf 1 jan, maar voor mij blijft het zo. En ik merk dit jaar dat il het 'dingen missen' op werk minder erg vind dan dingen missen thuis.
Dus ik word als t allemaal ook zo'n enorme standaard part-time miep...geheel tegen mijn principes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ja, dat mag je best zeggen hoor. Het lijkt mij ook fucking zwaar, jouw werk, dus sowieso respect. Ik ben zo blij dat ik 95% van de dagen mijn werk gewoon lekker op kantoor kan laten als ik om 17:15 naar buiten loop. Zo vanzelfsprekend is dat duidelijk niet, dus ik tel mijn zegeningen!quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:51 schreef kwakz0r het volgende:
oh ik vind ook niet dat ik teveel van mijn kind mis
ik merk aan mezelf dat ik niet genoeg energie heb voor vier dagen werkenen dat vind/vond ik best wel zwak, maar ik kan beter mijn leven ernaar inrichten dan me er alleen maar stom over voelen.
eigenlijk vind ik dat ik gewoon vier dagen moet werken, niet piepen. maar ik merk dat ik naast die vier lange dagen ook nog meerdere avonden per week, een deel van mijn vrije dag en ook regelmatig in het weekend aan het werk ben, en met maar 1 "vrije" dag trek ik dat niet.
ik ga dus drie dagen werken om mijn werk in 5 te kunnen verdelen
heb je gelijk inquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
zeg je nou 2018? Weet je wel hoeveel er kan gebeuren joh
En wat is vastigheid, en hoe belangrijk is vastigheid? Hoe groot is het risico dat je tussen nu en dan zo ver afglijdt dat het helemaal niks meer wordt? Of dat J. nooit meer een baan vindt?
Ik begrijp enige mate van voorzichtigheid, maar ik zou "vastigheid" niet zó verheerlijken dat je ALLE risico's wil dichttimmeren. Volgens mij is dat sowieso een illusie en het brengt je ook niet vérder dan waar je nu bent (in welk opzicht dan ook).
Wat fijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn buikbabyjongen heeft met 99% zekerheid NIET het syndroom van Noonan.
Ik voel me 100 kilo lichter.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn buikbabyjongen heeft met 99% zekerheid NIET het syndroom van Noonan.
Ik voel me 100 kilo lichter.
Ook J. heeft recht op WW he. En daarbij zie je zoiets echt wel eerder aankomen dan de laatste dag van het contract. Je leeft nu. Maak de keuzes die nu het beste zijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
heb je gelijk int voelt allemaal wat enger nu we een koophuis en een kind hebben, en ik ben goed in doemdenken
maar de uiteindelijke beslissing zal er niet op blijven hangen.
edit: 1/1/2018, dus als hij werkloos raakt en niets nieuws vind duurt het dan nog 8 maanden voor er een nieuw schooljaar begint waarin ik weer voor meer uren mag hopen / een andere school kan zoeken... passende vacatures tussendoor zijn een zeldzaamheid. van alleen mijn salaris voor 3 dagen kunnen we gelukkig net de belangrijke vaste lasten zoals hypotheek, gas water licht, belasting, waterschap, zorgverzekeringen en dan nog een beetje eten betalen, dus de basics
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |