abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157447824
Ik ben stiekem blij dat ik 3 dagen in de week werk.
Genoeg om bij te blijven op mijn werk en genoeg om ook thuis F op te zien groeien.
Alhoewel ik ook wel eens merk dat 4 dagen net even handiger is voor wat betreft sommige projecten en werkgroepen.
Maar ik vind het heerlijk dat ik niet meer alles weet van alle patiëntjes en ouders én alle ins en outs én alles van mijn collega's inclusief de roddels.
Het geeft mij meer rust in mijn hoofd, maar dat kan ook een groei zijn van het leren loslaten van alles plus ook niet meer de overstijgende persoon te zijn binnen het team met de leidinggevende taken.
pi_157447831
Wederom heel herkenbaar Franny :+ Ik ga morgen weer 2 dagen de hei op voor een training op gebied van persoonlijke ontwikkeling; 'wat wil ik nou eigenlijk' :)
pi_157447915
Ik vind 4 dagen juist fijner dan 3 dagen, omdat ik merkte dat ik toch echt te veel miste, maar ik vind het voor mijn vriend nu erg vervelend dat hij zijn werk aan de kant moet schuiven omdat we zo aan het hannessen zijn met de opvang van Stip. Maar hierdoor heb ik wel de luxe dat ik me op mn werk echt kan richten op mn werk en die dagen ook gewoon zelf in kan delen, zonder dat ik Stip hoef op te pikken of weg te brengen. Scheelt een hoop gestress volgens mij.

Al zou ik nu ik zwanger ben toch ook wel weer eens thuis willen werken, maar dat is natuurlijk niet echt handig met een dreumesje in de buurt :)

Maar wel goed dat jullie aan de bel trekken zeg!
pi_157448139
Mja hier is het op drie van de vier werkdagen vroeg toastje brengen en haastig hem ophalen, samen de file in en dan zijn we eigenlijk te laat thuis om goed te koken, wsnt toastje is moe en hongerig als we thuiskomen.

Dat wordt voor toastje beter als hij in de buurt naar de opvang gaat vanaf 1 jan, maar voor mij blijft het zo. En ik merk dit jaar dat il het 'dingen missen' op werk minder erg vind dan dingen missen thuis.

Dus ik word als t allemaal ook zo'n enorme standaard part-time miep...geheel tegen mijn principes.
Kwak
pi_157448275
Dat gehaast is niet fijn Kwak!

Ik werk 2 dagen op kantoor en 1 dag verspreid over de week, mijn vrouw staat 3 dagen voor de klas. Daarnaast werk ik nog 2 avonden en 2 dagen in mijn massagepraktijk. Nog naast de cursussen die ik schrijf en geef en het bedrijf wat ik aan het opzetten ben. Voordeel is dat ik veel kan doen als B slaapt. Maar de avonden vind ik wel steeds lastiger worden. :@ Soms wil ik ook gewoon op de bank ploffen. Maar goed dat is een heel ander issue.

Ik heb wel extra respect voor mijn moeder gekregen die gewoon fulltime huismoeder was met 3 kinderen en weinig geld te besteden. Zou ik echt niet kunnen...geloof ik.
pi_157448366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
Mja hier is het op drie van de vier werkdagen vroeg toastje brengen en haastig hem ophalen, samen de file in en dan zijn we eigenlijk te laat thuis om goed te koken, wsnt toastje is moe en hongerig als we thuiskomen.

Dat wordt voor toastje beter als hij in de buurt naar de opvang gaat vanaf 1 jan, maar voor mij blijft het zo. En ik merk dit jaar dat il het 'dingen missen' op werk minder erg vind dan dingen missen thuis.

Dus ik word als t allemaal ook zo'n enorme standaard part-time miep...geheel tegen mijn principes.
Dat gehaast lijkt me idd dodelijk, vooral met files er ook nog bij. Ik ben nooit echt docent geweest, maar in het onderwijs is het toch juist prima af te kaderen met minder klassen? Ik merkte toen ik drie dagen werkte dat er eigenlijk niks veranderde qua werklast, dus dat schoot niet op. Al ga ik het na de bevalling weer een paar maanden doen, maar dan hebben we nog ondersteuning van mijn vervanging die voor een jaar wordt aangenomen :)
pi_157448456
Lijkt me ook echt moeilijk, werkende mama's :{ eigenlijk zijn er gewoon te weinig dagen in de week om alles te doen wat je moet, laat staan wat je wilt.
Kwak, 3 dagen werken, moet wel kunnen toch?

kleine Wspam onder spoiler. uiteraard wou hij niet poseren :') veel te druk met spelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:44:17 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_157448557
ik ben misschien een van de weinigen die totaal geen moeite heeft met vier dagen werken. Ik zie het niet als extra last. Het enige wat suckt zijn de uren van 17:30 tot 19:00 op maandag t/m woensdag. Mijn man is meestal pas na 19:00 thuis en in die anderhalf uur moet ik Mauwtje van de opvang oppikken, haar thuis even knuffel-aandacht geven, een gezonde snelle maaltijd koken met een zwaan-kleef-aan aan m'n broek, Mauwtje + mezelf voederen, de zooi opruimen, nog even spelen, kind door sopje slaan en in bed leggen.

Ik heb ook niet het idee dat ik enorm veel mis, maar ja, mijn kind slaapt vaak overdag van 10-12 en van 15-17 :') :@

Willy, knapzak O+
disclaimer
pi_157448559
W O+
Die eerste foto met z'n lieve door de war haartjes O+ O+
pi_157448639
Ik vind 3 dagen werken echt heerlijk. Kom precies uit met spreekuren draaien en administratie daarnaast. 2 dagen lijkt me nog heerlijker, maar dan kom ik weer niet uit. Alles tussen 8 en 5, dus avonden vrij. 8 tot 5 mentaliteit ftw O+
En de 4 dagen die ik met S heb zijn me echt zoveel waard, maar fulltime moeder zijn lijkt me dan weer helemaal niks oO<
pi_157448678
oh ik vind ook niet dat ik teveel van mijn kind mis :@

ik merk aan mezelf dat ik niet genoeg energie heb voor vier dagen werken :@ en dat vind/vond ik best wel zwak, maar ik kan beter mijn leven ernaar inrichten dan me er alleen maar stom over voelen.

eigenlijk vind ik dat ik gewoon vier dagen moet werken, niet piepen. maar ik merk dat ik naast die vier lange dagen ook nog meerdere avonden per week, een deel van mijn vrije dag en ook regelmatig in het weekend aan het werk ben, en met maar 1 "vrije" dag trek ik dat niet.

ik ga dus drie dagen werken om mijn werk in 5 te kunnen verdelen :')
Kwak
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:54:08 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_157448714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:51 schreef kwakz0r het volgende:
oh ik vind ook niet dat ik teveel van mijn kind mis :@

ik merk aan mezelf dat ik niet genoeg energie heb voor vier dagen werken :@ en dat vind/vond ik best wel zwak, maar ik kan beter mijn leven ernaar inrichten dan me er alleen maar stom over voelen.

eigenlijk vind ik dat ik gewoon vier dagen moet werken, niet piepen. maar ik merk dat ik naast die vier lange dagen ook nog meerdere avonden per week, een deel van mijn vrije dag en ook regelmatig in het weekend aan het werk ben, en met maar 1 "vrije" dag trek ik dat niet.

ik ga dus drie dagen werken om mijn werk in 5 te kunnen verdelen :')
Nou, ja, dat mag je best zeggen hoor. Het lijkt mij ook fucking zwaar, jouw werk, dus sowieso respect. Ik ben zo blij dat ik 95% van de dagen mijn werk gewoon lekker op kantoor kan laten als ik om 17:15 naar buiten loop. Zo vanzelfsprekend is dat duidelijk niet, dus ik tel mijn zegeningen!
disclaimer
pi_157448895
Wow wat een knapperd Crumpette! O+

Dat haasten is ook kut Kwak. Hier hebben we dat gelukkig kunnen regelen doordat vriend brengt en vaak ook haalt (hij werkt op opvangdagen op locatie dichtbij huis). Op mijn vrije dagen werkt hij op een andere locatie met meer reistijd. Hij is 3 maanden terug begonnen met deze baan en dit waren voor hem (en mij) echt vereisten om over te stappen. Ik had het niet oke gevonden als door zijn nieuwe baan ik mijn hele werksituatie had moeten wijzigen...
pi_157449025
Mja daar zit mijn twijfel dus... Ik heb een vast contract voor vier dagen in de week, kan geen OSV meer opnemen, zit in een hoge schaal en een redelijk hoge trede, veel financiële zekerheid dus.

Vriend heeft nog tot 1 jan 2018 een contract, en daarna is alles onzeker.

Als ik nu naar 3 dagen ga, dan raak ik in principe het recht kwijt op die vierde dag, wat als vriend geen werk vindt, of geen goede baan, dan redden we het niet met mijn drie dagen en als er geen uren over zijn kan ik ook niet terug naar 4 - de krimp komt er aan in de wijk/regio dus de groei is er wel uit aan het gaan ook.

wil ik wel een deel vastigheid opgeven? het voelt zo egoistisch en ook wel onverstandig :@
Kwak
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:16:34 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_157449147
zeg je nou 2018? Weet je wel hoeveel er kan gebeuren joh :D
En wat is vastigheid, en hoe belangrijk is vastigheid? Hoe groot is het risico dat je tussen nu en dan zo ver afglijdt dat het helemaal niks meer wordt? Of dat J. nooit meer een baan vindt?
Ik begrijp enige mate van voorzichtigheid, maar ik zou "vastigheid" niet zó verheerlijken dat je ALLE risico's wil dichttimmeren. Volgens mij is dat sowieso een illusie en het brengt je ook niet vérder dan waar je nu bent (in welk opzicht dan ook). :*
disclaimer
pi_157449317
En ik ben dan weer jaloers op de werkende mama's die een huis/kantoor-scheiding hebben :@ Mijn mac lonkt hier altijd in de woonkamer, met of zonder plak-uk, zij aan zij met het huishouden (en verhuisdozen en de wegwerkzaamheden voor de deur, maar dat terzijde)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157449327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
zeg je nou 2018? Weet je wel hoeveel er kan gebeuren joh :D
En wat is vastigheid, en hoe belangrijk is vastigheid? Hoe groot is het risico dat je tussen nu en dan zo ver afglijdt dat het helemaal niks meer wordt? Of dat J. nooit meer een baan vindt?
Ik begrijp enige mate van voorzichtigheid, maar ik zou "vastigheid" niet zó verheerlijken dat je ALLE risico's wil dichttimmeren. Volgens mij is dat sowieso een illusie en het brengt je ook niet vérder dan waar je nu bent (in welk opzicht dan ook). :*
heb je gelijk in :Y t voelt allemaal wat enger nu we een koophuis en een kind hebben, en ik ben goed in doemdenken :P maar de uiteindelijke beslissing zal er niet op blijven hangen.

edit: 1/1/2018, dus als hij werkloos raakt en niets nieuws vind duurt het dan nog 8 maanden voor er een nieuw schooljaar begint waarin ik weer voor meer uren mag hopen / een andere school kan zoeken... passende vacatures tussendoor zijn een zeldzaamheid. van alleen mijn salaris voor 3 dagen kunnen we gelukkig net de belangrijke vaste lasten zoals hypotheek, gas water licht, belasting, waterschap, zorgverzekeringen en dan nog een beetje eten betalen, dus de basics :+
Kwak
pi_157449375
*zegt als zzp-ert niks over vastigheid* :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157449417
Mijn buikbabyjongen heeft met 99% zekerheid NIET het syndroom van Noonan.

Ik voel me 100 kilo lichter.
pi_157449421
Hihi JM....
Ik ben ook van de vastigheid anders had ik mijn kantoorbaan allang opgezegd...geloof ik.
pi_157449437
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:26 schreef Razztwizzle het volgende:

Wat fijn *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* O+ :*
pi_157449442
Jaaaaa Razz! Wat ontzettend fijn zeg. Ik zit met een dikke glimlach dus bij jou zal de opluchting 1000 keer groter zijn. Erg fijn! :) *O* *O* *O* *O*
pi_157449446
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:26 schreef Razztwizzle het volgende:

*O* O+ ik laat spontaan een klein traantje lieve Razz!

edit: nu huil ik momenteel om alles van "leaving on a jetplane" tot een goed getimede mega-mindy aflevering, dus dat zegt weinig, maar ben heul heul opgelucht voor jullie!
Kwak
pi_157449456
Razz, wat een geweldig nieuws! O+. O+. *O*. *O*. Zo blij voor jullie!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:27:54 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_157449460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heb je gelijk in :Y t voelt allemaal wat enger nu we een koophuis en een kind hebben, en ik ben goed in doemdenken :P maar de uiteindelijke beslissing zal er niet op blijven hangen.

edit: 1/1/2018, dus als hij werkloos raakt en niets nieuws vind duurt het dan nog 8 maanden voor er een nieuw schooljaar begint waarin ik weer voor meer uren mag hopen / een andere school kan zoeken... passende vacatures tussendoor zijn een zeldzaamheid. van alleen mijn salaris voor 3 dagen kunnen we gelukkig net de belangrijke vaste lasten zoals hypotheek, gas water licht, belasting, waterschap, zorgverzekeringen en dan nog een beetje eten betalen, dus de basics :+
Ook J. heeft recht op WW he. En daarbij zie je zoiets echt wel eerder aankomen dan de laatste dag van het contract. Je leeft nu. Maak de keuzes die nu het beste zijn ;)

En mariska, dat is inderdaad een andere tak van sport :)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')