Toch is het goedgekomen met boterham en koemelk.

.
Dus misschien had papa wel 'gelijk'.

.
Nee hoor, ik begrijp dat het voelt als een grote stap.
Flessen zijn hier eigenlijk meteen gestopt bij 1 jaar. Daarvoor gaven we wel eens een fles als aanvulling op de bv, en I kreeg het op het kdv. Maar goed, met bv werken zulke dingen anders.
I wordt helemaal hysterisch als ze 's ochtends geen banaan en havermoutpap krijgt.
Ik heb even een soort instortmomentje gehad gisteren.

. Was ineens zo enorm gestrest op mijn vrije dag vanwege al het werk dat op me afkomt. Zie af en toe door de bomen het bos niet. En dan baal ik er ook van dat ik hier in huis niet echt een goede werkplek heb omdat de logeerkamer nog steeds helemaal vol staat met een heel archief en spullen van mijn vriend en nog wat onuitgepakte verhuisdozen van mij. Ik ben twee jaar geleden hoogzwanger en al bij hem ingetrokken en toen lagen de prioriteiten niet direct bij het op orde maken van de extra kamer. Maar ik merk nu dat ik het nog steeds lastig vind in een huis te wonen waar veel dingen door hem bepaald zijn en ik mijn plek vaak moet bevechten (of althans, zo voelt het dan). Terwijl het echt een geweldig fijn huis is middenin de stad, precies wat wij allebei willen. Dus hier weggaan doen we ook niet zomaar. Daarnaast is er met de komst van I zo wezenlijk iets veranderd als het om mijn werk gaat. Vroeger was mijn werk zo ongeveer mijn leven. En dat kan en wil ik nu niet meer, tegelijk is het zo moeilijk voor me om het anders te doen, meer los te laten, en minder te willen. Kortom, als je zo'n groot deel van je volwassen leven heel onafhankelijk je leven hebt geleid, en jaren een eigen huis hebt gehad, kinderloos, gericht op je werk&vrienden, dan is dit een nogal Grote Verandering zo bij elkaar. Ik zat er gisteren zo doorheen dat ik me op aanraden van mijn vriend een dagje ziek heb gemeld. Hij heeft een thuiswerkdag en I is naar het kdv. Kunnen we samen eens dingen goed op een rijtje zetten.

.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"