dat is toch gewoon huis, tuin en keuken literatuur? Zelfde bagger als Ludlum en consorten.quote:Op maandag 21 november 2005 01:24 schreef DaMook het volgende:
Alle boeken van Tom Clancy waar Jack Ryan in voorkomt(En ook die met John Clark)
De eerste wel (tweede mogelijk ook, maar die heb ik zelf niet gelezen).quote:Op maandag 21 november 2005 14:45 schreef Ancient het volgende:
Dante - De goddelijke Komedie
Ovidius - Metamorphosis
die staan nog op mijn lijst om te lezen, dus ik weet niet of ze wat zijn, maar ze zijn erg bekend.
En vervolgens over the lord of the ringquote:
Goed, de bovenstaande kritiek over the lord of the ring komt dus van iemand die bijzonder trots op zichzelf is omdat hij een prutsboekje van een Italiaanse mooischrijver, die eigenlijk niets anders kan dan elke twee zinnen "Kijk mij eens intelligent, belezen en welbespraakt zijn!" roepen, gelezen heeft. Een soort Dan Brown voor mensen met een goede woordenschat. De Slinger is alleen maar leuk voor boekenkastpatsers die nooit lieden van onderscheid op bezoek krijgen. Oh, en vanwege de titel en eerste pagina voor natuurkundefans.quote:Tip: lezen als je een ongeloofwaardig, overtrokken, sprookjesboek over kabouters en ridders.
En JA ik heb het gelezen van het begin tot het eind.
Had je de Illuminatus! Trilogy wel gelezen? Aangezien die soortgelijke elementen als de Slinger behandelt alleen met een geheel andere insteek (en dat zonder het populair pseudo-wetenschappelijk te maken als een Dan Brown zodat Jo met de Banjo ook kan denken dat ze een belangrijke wetenschappelijke ontdekking heeft gedaan).quote:Op maandag 21 november 2005 15:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Maar mijn persoonlijke kruistocht tegen de Slinger terzijde...
Nee, maar ik ben (misschien relevante informatie) eigenlijk ook niet zo'n fan van de complotthrillers.quote:Op maandag 21 november 2005 15:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Had je de Illuminatus! Trilogy wel gelezen? Aangezien die soortgelijke elementen als de Slinger behandelt alleen met een geheel andere insteek (en dat zonder het populair pseudo-wetenschappelijk te maken als een Dan Brown zodat Jo met de Banjo ook kan denken dat ze een belangrijke wetenschappelijke ontdekking heeft gedaan).
Die verfilming schijnt erg goed te zijn maar ik heb hem niet gezien.quote:Ik ga met je Wilde en Toonder mee trouwens, de andere twee moet ik nog lezen (alhoewel ik me vaag ergens een ongetwijfeld inferieure verfilming van The Remains of the Day kan herinneren).
Dan moet ik die maar gauw gaan lezen. Heeft het ook een beetje een ironische ondertoon (dat vond ik bij Angela's ashes zo leuk)?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:19 schreef boskov het volgende:
Angela's Ashes is inderdaad erg pakkend.
Iets wat ongeveer op hetzelfde doorgaat (maar dan in Afrika) is The Longest Memory van Fred D'Aguiar. Vind ik zelf, nog veel beter dan Angela's Ashes!
Nee, ik vind het aangrijpender dan Angela's Ashes, en ook veel anders geschreven.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:09 schreef 4ureyez_only het volgende:
[..]
Dan moet ik die maar gauw gaan lezen. Heeft het ook een beetje een ironische ondertoon (dat vond ik bij Angela's ashes zo leuk)?
Ik kan me herinneren dat dat wel een aardig boekje was, maar ik vond het niet fantastisch goedquote:Op zondag 4 december 2005 18:04 schreef ameliepoulain het volgende:
Een dun boekje dat je in een uurtje leest, maar je lang blijft heugen. Omdat het zo makkelijk leest, maar vooral omdat het fijn leest. Het verhaal is kort, bondig, duidelijk, simpel, maar juist daardoor zo mooi. Grappig en leuk.
Meneer Ibrahim en de bloemen van de Koran van Eric-Emmanuel Schmitt
(heeft weinig met de Koran op zich te maken)
Ik vond er weinig spanning inzitten. Misschien heb ik wel het verkeerde verhaal in mijn hoofd, maar volgens mij niet.quote:Op zondag 4 december 2005 20:43 schreef ameliepoulain het volgende:
@ ancient:
Niet dat ik dit boek de hemel wil inprijzen, maar waarom vond/vind je het niet zo bijzonder? Het is in wezen een kort verhaal waarin met mooi taalgebruik wordt verteld. Ik kreeg bij het lezen ervan een grote glimlach op mijn gezicht. Het verhaal wordt niet zwaar gemaakt, houdt het luchtig en geeft een tijdloos beeld. Het is vermakelijk en de lezer (in mijn ogen) kan alle kanten op om weg te dromen.
Andere tips: afgelopen twee weken heb ik Een schitterend gebrek van Arthur Japin en Het Parfum van Patrick Süskind gelezen. Beiden goede boeken. Het eerste door de mooie taal en de tweede door de spanning.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb deze weken ook het boek van Japin gelezen en ik vond het een erg mooi boek![]()
Neuh, die drang had ik niet echt. Ik vond het best een sterk boek hoor, daar niet van. Maar het was zo verschrikkelijk deprimerend.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/226080/Begin met de Donkere Kamer van Damokles, daarna wil je elk boek van hem lezen!![]()
Mijn ervaring leert dat vooral veel 'volwassenen' het een goed boek vinden - wat in mijn bewijst dat 'volwassen worden' gelijk staat aan je humor verliezen - en dat jongeren er vooral erg moedeloos van worden. Ik vond het een kutboek.quote:Daarnaast is De Avonden van Reve natuurlijk vaste kost, maar sommige mensen schijnen 'em erg saai en langdradig te vinden. Nou, ik vond het een topper, maar smaken verschillen.
Een hongerkunstenaar en andere verhalen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:52 schreef la-nina het volgende:
Ik heb hier het verzameld werk van Franz Kafka en ik weet niet waar ik moet beginnen![]()
Ik heb De Gedaanteverwisseling al gelezen ooit, die moest ik nog maar eens herlezen, maar dan?
Tips anyone?
Dank u, JAM.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Een hongerkunstenaar en andere verhalen.
Ja, bevalt 't allemaal een beetje?quote:
Ik denk 't wel. Prachtige zinnenquote:
En dit natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:10 schreef Kiteless het volgende:
Douglas Adams' "The HitchHikers Guide To The Galaxy".
En niet zeuren over de film - je moet alle 5 de delen van de trilogie () lezen
De film... tja, wat zal ik er van zeggen
Omdat het zo veelzeggende boeken zijn of omdat jij ze leuk vindt?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:08 schreef Capa het volgende:
Louis de Bernières - Kapitein Corelli's mandoline
Roberto Bolaño - De woeste zoekers
Jonathan Coe - Het moordende testament
Willem Elsschot - Kaas
Carlo Emilio Gadda - Die gore klerezooi in de Via Merulana
Gabriel García Márquez - Honderd jaar eenzaamheid
Arnon Grunberg - Figuranten
Willem Frederik Hermans - De donkere kamer van Damokles
F.B. Hotz - Ernstvuurwerk
Nescio - Dichtertje/De uitvreter/Titaantjes
Gerard Reve - De Avonden
Thomas Rosenboom - Gewassen vlees
Begin eerst hier maar eens mee.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:10 schreef Donnie.Darko het volgende:
Omdat het zo veelzeggende boeken zijn of omdat jij ze leuk vindt?
quote:Ik overwoog om Willem Elsschot - Kaas ook te postenGoed boek.
Goed, zijn we daar uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:37 schreef Clourhide het volgende:
Elsschot is dus ook een tip van mij!
Ja, Nescio ook, dat is inderdaad een beetje dezelfde stijl.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:43 schreef Capa het volgende:
[..]
Goed, zijn we daar uit.
Willem Elsschot, Kaas.![]()
EnNescio
kan er meteen wel bij, vind ik.
Marcel Proust, A la recherche du temps perduquote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:46 schreef JAM het volgende:
Goed idee voor een topic; welk boek moet je nou écht verbranden?
Een Boliviaanse Belg?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:48 schreef bolivian het volgende:
Voor de snelle trek:
Johan Daisne - De trein der traagheid,!
Oei, nog zo'n meesterwerk.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:48 schreef bolivian het volgende:
Voor de snelle trek:
Johan Daisne - De trein der traagheid,!
Vandeloo kan uiteraard niet tippen aan magisch-realist bij uitstek Daisne.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:52 schreef Capa het volgende:
[..]
Oei, nog zo'n meesterwerk.
In die trant zijn de boeken van Jos Vandeloo ook erg lezenswaardig: De muur, De Vijand, De Croton; en natuurlijk Het huis der onbekenden.
In Vlaanderen staat Jos Vandeloo echt wel bekend als saaie katholieke, op school verplichte lectuur. Een beetje zoals "De aanslag".quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:52 schreef Capa het volgende:
[..]
Oei, nog zo'n meesterwerk.
In die trant zijn de boeken van Jos Vandeloo ook erg lezenswaardig: De muur, De Vijand, De Croton; en natuurlijk Het huis der onbekenden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |