abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157361366
Welkom op d plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, z moet het! _O_

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in Belgi (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157361436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:54 schreef PatatFriet het volgende:
Naar Maarssen moet je langs de Vecht (of langs het kanaal) blijven (als je vanuit Utrecht komt), Hilversum is veel meer naar het noorden :P
Als ik richting Hilversum gegaan was, had ik vanzelf Loosdrecht gevonden en dan had ik daar linksaf gegaan.
En had idd direct langs vecht of kanalal moeten gaan fietsen.
Voor de volgende keer dus.

Maar heeft altijd wel wat zonder route gaan fietsen en zien waar je uitkomt.
Vlakbij Oss zo bijvoorbeeld een mooi bos tegengekomen
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:29:10 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157362358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:44 schreef ddx het volgende:

[..]

Als ik richting Hilversum gegaan was, had ik vanzelf Loosdrecht gevonden en dan had ik daar linksaf gegaan.
En had idd direct langs vecht of kanalal moeten gaan fietsen.
Voor de volgende keer dus.

Maar heeft altijd wel wat zonder route gaan fietsen en zien waar je uitkomt.
Vlakbij Oss zo bijvoorbeeld een mooi bos tegengekomen
fietsen zoals het bedoelt is 👍
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_157362646
Ik heb de Garmin 810. Aangeschaft omdat we naar Itali gingen en vooral mijn ouders maar ook ikzelf het wel fijn vond dat ik daar niet zou gaan verdwalen. Vooraf een route ingezet en de plaatsen opgeschreven waar ik langs ging en die aan mijn ouders gegeven.

Vooral in gebieden die ik helemaal niet ken vind ik het erg fijn om een route te kunnen fietsen die ik vooraf gemaakt heb. In Nederland heb ik het niet nodig en weet ik wel hoe ik overal in het land kom. Een keertje verkeerd fietsen vind ik niet erg. Ik gebruik het nu soms omdat ik het toch kan gebruiken als ik ergens heen moet fietsen maar niet omdat het nodig is.

Toen ik nog geen navigatie had en op een gegeven moment in Duitsland de weg niet meer terug kon vinden naar huis ben ik richting de zon gefietst, toen kwam ik vanzelf terug in Nederland en wist ik het wel weer. ^O^
pi_157363339
quote:
Zo'n verschil in houding tussen jou en Niki
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_157363491
Haha. Kon Niki je een beetje bijhouden?
pi_157363504
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zo'n verschil in houding tussen jou en Niki
Ja, no offence ddx. Maar zo op het oog zou je nog best wat aan je houding kunnen sleutelen.

Nu is Terpstra ook wel iemand die heel mooi op de fiets zit, maar het ziet er bij jou niet helemaal ontspannen uit. Je fiets lijkt te lang en te laag ofzo.
pi_157363571
Overigens rij ik ook op een niet optimale framemaat volgens sommige experts ;)
pi_157363581
Beetje lang, of zie ik dat verkeerd? En kan zijn dat je lange bovenbenen hebt, maar ik vind je best ver achter je BB zitten.

Mjah, aan de andere kant, hij fietst er een miljoenmiljard gigameter op, en nog hard ook... Dus zal wel goed wezen.

Ik zit ws. ook compleet verkeerd, maar na alles tig keer een beetje aangepast te hebben zit ik wel lekker... en daar gaat t om toch?
pi_157363611
Daar gaat t om. Maar toch. M'n vriendin zat ook altijd wel lekker op haar oude fiets. Nu heeft ze een nieuwe gekocht incl. bikefitting en dat is volgens haar een wereld van verschil.
pi_157363645
Tja dat roepen er wel vaker mensen, maar ik heb nergens klachten over.
En zo is het ook nog eens opgemeten. (ok niet helemaal, stuur staat iets lager als meting, maar dat is omdat ik dat prettiger vind)

En als ik sommige mensen op dat fimpje dan met gestrekte armen zie fietsen.
Fiets zelf liever met gebogen armen zodat je minder last van trillingen op wegdek hebt.
pi_157363693
Ik zit es door mn foto's te scrollen, maar lijkt wel of ik uberhaupt nooit zit :')

Kan mn zadel+pen wel weghalen.
pi_157363718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:28 schreef Tommeke het volgende:
Haha. Kon Niki je een beetje bijhouden?
Rond 1m40 moest ik wel ff m'n best doen, ging richting 60 per uur volgens mij daar.
pi_157363750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:40 schreef ddx het volgende:

[..]

Rond 1m40 moest ik wel ff m'n best doen, ging richting 60 per uur volgens mij daar.
Dat is ook best rap hh. Maar idd. Als je geen klachten hebt, niets veranderen.
pi_157363900
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat is ook best rap hh. Maar idd. Als je geen klachten hebt, niets veranderen.
Waarom? Je kan ook aanpassen ivm efficintie
pi_157363937
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom? Je kan ook aanpassen ivm efficintie
Daar heb je wel een punt. Op m'n vorige fiets had ik geen klachten. Maar m'n huidige is iets groter en fietst een stuk beter.

Dus; bikefitting doen ddx.
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:05:45 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_157364267
Praatjes makers.

terpstra zit op dat stukje waar ddx er achter rijd gewoon meer ontspannen omdat het hem een stuk minder moeite kost.

gaan jullie gelijk appels met peren vergelijken.
pannekoeken :)

leuk filmpje ddx
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_157364349
Joh. Terpstra zit op een gegeven moment met z'n snufferd op 't stuur als ie gas geeft.

Ik was alleen maar opbouwend bezig.
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:15:45 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157364483
Stel sukkels smeer die jongen nou geen bikefitting aan want dan hou ik hem nooit meer bij :S
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 november 2015 @ 18:38:02 #21
73911 ultra_ivo
pi_157364951
Ik rij met een Garmin etrex 30 GPS. Die doet 't ook na 14 uur fietsen.
pi_157365439
quote:
'The cycling experts' en dan een kop koffie als logo :r
pi_157365592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:05 schreef dop het volgende:
Praatjes makers.

terpstra zit op dat stukje waar ddx er achter rijd gewoon meer ontspannen omdat het hem een stuk minder moeite kost.

gaan jullie gelijk appels met peren vergelijken.
pannekoeken :)

leuk filmpje ddx
Feit blijft dat hij ook veel compenseert wanneer het zichtbaar rustiger gaat. Dat levert geen klachten op,maar kost wel energie. Zo op blote oog zou hij al heel anders komen zitten als zadel vooruit gaat.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 november 2015 @ 20:33:58 #24
145146 Andyy
pi_157367222
Hoe zit iemand mooi op de fiets?
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:38:07 #25
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157367359
Dat kun je checken als je langs een etalage rijdt.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')